KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIO DARBO SU SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMOMIS TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2016 m. vasario 12 d. Nr. TS –21

Kėdainiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 2, 4 ir 6 dalimis, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. A1–207 „Dėl Darbo su socialinės rizikos šeimomis metodinių rekomendacijų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1–179 „Dėl Socialinės rizikos vaiko ar likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Kėdainių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Kėdainių rajono savivaldybės socialinio darbo su socialinės rizikos šeimomis tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. gruodžio 7 d. sprendimą Nr. TS-342 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės socialinio darbo su socialinės rizikos šeimomis tvarkos tvirtinimo“.

3. Šis tarybos sprendimas įsigalioja nuo 2016 m. kovo 1 d.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Saulius Grinkevičius

 


 

PATVIRTINTA

Kėdainių rajono savivaldybės tarybos

2016 m. vasario 12 d. sprendimu Nr. TS –21 

 

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIO DARBO SU SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMOMIS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Darbo su socialinės rizikos šeimomis Kėdainių rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato socialinių paslaugų poreikį socialinės rizikos šeimai, vaikams nustatančius subjektus, paslaugų teikimo organizavimą, sprendimų dėl paslaugų skyrimo, jų nutraukimo bei keitimo priėmimo procedūrą, reikalavimus socialiniams darbuotojams darbui su socialinės rizikos šeimomis (toliau – socialiniai darbuotojai).

2. Pagrindinės vartojamos sąvokos:

2.1. socialinės rizikos šeima – šeima, kurioje auga vaikas (–ai) iki 18 metų ir kurioje bent vienas iš tėvų piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar toksinėmis medžiagomis, yra priklausomas nuo azartinių lošimų, dėl socialinių įgūdžių stokos nemoka ar negali tinkamai prižiūrėti vaikų, naudoja prieš juos psichologinę, fizinę ar seksualinę prievartą, gaunamą valstybės paramą panaudoja ne šeimos interesams ir todėl iškyla pavojus vaikų fiziniam, protiniam, dvasiniam, doroviniam vystymuisi bei saugumui. Socialinės rizikos šeimai priskiriama ir šeima, kurios vaikui įstatymų nustatyta tvarka yra nustatyta laikinoji globa (rūpyba);

2.2. vaiko laikinoji globa (rūpyba) – tai laikinai likusių be tėvų globos vaikų, įstatymų nustatyta tvarka patikėto fiziniam arba juridiniam asmeniui, priežiūra, auklėjimas ir ugdymas, kitų jam tinkamai dvasiškai ir fiziškai augti sąlygų sudarymas ir palaikymas, jo asmeninių, turtinių teisių bei teisėtų interesų gynimas ir atstovavimas jiems, išliekant tėvų pareigai išlaikyti savo vaikus;

2.3. Stebima šeima – tai šeima, kuri turi socialinių problemų, kurioje vykdomas prevencinis darbas, siekiant įgalinti šeimą siekti pokyčių asmeniniame ir socialiniame gyvenime, ir užkirsti kelią galimiems vaiko teisių pažeidimams.

2.4. kitos šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

SUBJEKTAI, NUSTATANTYS SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMOS, VAIKO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ

 

3. Kėdainių bendruomenės socialinio centro (toliau Socialinis centras) socialiniai darbuotojai socialinį darbą su socialinės rizikos šeimomis dirba ir socialinių paslaugų poreikį nustato Kėdainių miesto seniūnijos teritorijoje.

4. Kėdainių rajono savivaldybės kaimiškosiose seniūnijose (Dotnuvos, Gudžiūnų, Josvainių, Krakių, Pelėdnagių, Pernaravos, Surviliškio, Šėtos, Truskavos ir Vilainių) socialinį darbą su socialinės rizikos šeimomis dirba ir socialinių paslaugų poreikį nustato seniūnijų socialiniai darbuotojai.

 

III SKYRIUS

BENDRŲJŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMAI, VAIKUI

 

5. Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrius (toliau VTAS) raštu informuoja šeimą, Socialinį centrą ar seniūniją, Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius) apie socialinės rizikos šeimų įrašymą į apskaitą ir šeimos, vaiko poreikio socialinėms paslaugoms nustatymo ir paslaugų organizavimo būtinumą. VTAS pateikia socialiniams darbuotojams visą sukauptą informaciją apie socialinės rizikos šeimą.

6. Socialinio centro ar seniūnijos socialinis darbuotojas apsilankęs šeimoje užpildo Šeimos socialinės rizikos įvertinimo anketą (1 priedas), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 patvirtintu Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, įvertina šeimos, vaiko socialinių paslaugų poreikį.

7. Socialinės rizikos šeimos skirstomos į tris rizikos lygius:

7.1. vidutinės socialinės rizikos šeima – iki 50 balų (lankymosi dažnumas ne mažiau kaip 4 kartai per mėnesį, esant poreikiui  – dažniau);

7.2. padidintos socialinės rizikos šeima – nuo – 51 iki – 90 balų (lankymosi dažnumas ne mažiau kaip 6 kartai per mėnesį, esant poreikiui  –  dažniau);

7.3. didelės socialinės rizikos šeima – nuo – 91 iki – 126 balų (lankymosi dažnumas ne mažiau kaip 8 kartai per mėnesį, esant poreikiui – dažniau). Visos šeimos, kuriose bent vienam vaikui yra nustatyta laikinoji globa (rūpyba), yra priskiriamos didelės socialinės rizikos šeimoms.

8. VTAS surenka informaciją apie socialinės rizikos šeimą, kuri turi apimti laikotarpį, ne mažesnį kaip dveji metai iki informacijos apie socialinės rizikos šeimą VTAS, seniūnijoje ar socialiniame centre gavimo dienos, ir perduoda ją socialiniam darbuotojui:

8.1. iš teisėsaugos institucijų – apie policijos pareigūnų iškvietimo atvejus, administracinių poveikio priemonių taikymą tėvams, smurto artimoje aplinkoje atvejus ar kitus teisės pažeidimus;

8.2. iš švietimo ir ugdymo įstaigų – apie socialinio pedagogo, mokyklos psichologo ir kt. specialistų teikiamas paslaugas šeimai, vaikų mokyklos lankymą, santykius su kitais vaikais, smurto prieš vaikus, vaikų nepriežiūros atvejus, tėvų nesirūpinimą vaikų mokymu, auklėjimu, vaikų poreikiais;

8.3. iš sveikatos priežiūros įstaigų – apie pastebėtą smurtą prieš vaikus, vaikų nepriežiūros atvejus, tėvų nesirūpinimą vaikų sveikatos priežiūra, gydytojų nurodymų nevykdymą, kitą reikalingą informaciją;

8.4. iš kitų savivaldybių, seniūnijų – jeigu socialinės rizikos šeimai buvo teikiamos socialinės paslaugos, VTAS privalo pateikti užklausą dėl socialinio darbo su socialinės rizikos šeima bylos kopijos pateikimo. VTAS taip pat privalo pateikti užklausą kitų savivaldybių VTAS, jeigu šeima buvo tos savivaldybės VTAS apskaitoje.

8.5. iš bendruomenės, seniūnaitijų, religinių bendruomenių, visuomeninių organizacijų, kurios teikia paslaugas šeimai – apie pastebėtus smurto, vaikų nepriežiūros ir vaiko teisių pažeidimo atvejus.

9. Savivaldybės įstaigos, bendruomenės, seniūnaičiai, visuomeninės organizacijos, religinės bendruomenės pagal socialinio darbuotojo užklausą, privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pateikti socialiniams darbuotojams turimą informaciją apie šeimą.

10. Savivaldybės įstaigos, bendruomenės, seniūnaičiai, visuomeninės organizacijos, religinės bendruomenės gavusios informaciją, kuri gali būti reikšminga ginant vaiko teises ir teikiant socialines paslaugas socialinės rizikos šeimai, turi nedelsiant apie tai informuoti socialinį darbuotoją ir VTAS.

11. Įvertinus socialinių paslaugų poreikį ir surinkus informaciją apie šeimą Socialinio centro ar seniūnijos socialiniai darbuotojai parengia sprendimą dėl socialinių paslaugų socialinės rizikos šeimai, vaikui skyrimo.

12. Sprendimus dėl bendrųjų socialinių paslaugų arba socialinės priežiūros stebimai šeimai, socialinės rizikos šeimai, vaikui skyrimo priima Socialinio centro direktorius arba seniūnijos seniūnas.

13. Socialinis centras arba seniūnija informaciją apie paskirtas šeimai socialines paslaugas suveda į SPIS informacinę sistemą.

14. Socialinio centro ar seniūnijos socialiniai darbuotojai darbui su socialinės rizikos šeimomis sudaro socialinės rizikos šeimos bylą, joje kaupiami:

14.1. šeimos socialinės rizikos įvertinimo anketa (1 priedas);

14.2. asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio įvertinimas;

14.3 iš įvairių institucijų ir įstaigų surinkta informacija apie šeimą;

14.4. šeimos lankymo žurnalas (2 priedas), kuriame turi būti glaustai pateikta informacija apie šeimos gyvenimo sąlygas apsilankymų metu, pastebėtas socialines problemas, grėsmes vaikų saugumui ir vaikų nepriežiūrą, situacijos šeimoje gerėjimą arba blogėjimą, įvykdytas priemones, siekiant išspręsti šeimos problemas, pašalinti grėsmes vaikams;

14.5. metinis socialinio darbo su šeima planas (3 priedas);

14.6. ataskaita apie socialinio darbo su šeima plano įgyvendinimą (4 priedas);

14.7. duomenys apie apribotas išmokas (jeigu yra),

14.8. kt. reikalingi dokumentai.

15. Socialinis darbuotojas, dirbantis su socialinės rizikos šeimomis, atlieka šias funkcijas:

15.1. renka ir kaupia informaciją apie socialinės rizikos šeimų problemas ir šeimų socialinę aplinką;

15.2. telkia pedagogus, socialinius pedagogus, psichologus, teisėsaugos, sveikatos priežiūros ir kitus specialistus, bendruomenę darbui su socialinės rizikos šeimomis;

15.3. bendradarbiauja su VTAS specialistais, vaikų globos namų pedagogais ir socialiniais darbuotojais, bendruomene, kitų socialinių paslaugų įstaigų darbuotojais;

15.4. vykdo intensyvią krizių įveikimo pagalbą šeimai, vaikui atsidūrus krizinėje situacijoje;

15.5. planuoja ir teikia bendrąsias ir socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugas:

15.5.1. bendravimo, informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo;

15.5.2. kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymo ir palaikymo (namų ruošoje, tvarkant pinigų apskaitą, apsiperkant ir mokant mokesčius, planuojant ir atliekant namų ruošos darbus, prižiūrint vaikus, bendraujant ir pan.);

15.5.3. savarankiško patalpų, aplinkos tvarkymo įgūdžių ugdymo;

15.5.4. darbinių įgūdžių ugdymo;

15.5.5. kitas socialines paslaugas, susijusias su nustatytais socialinės rizikos šeimos individualiais poreikiais.  

16. Bendrųjų, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugų sudėtis konkrečiai šeimai, vaikui gali būti skirtinga, atsižvelgiant į poreikius. Jeigu bendrųjų socialinių paslaugų šeimai nepakanka, sprendžiamas klausimas dėl socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugų teikimo šeimai.

17. Priėmus sprendimą dėl socialinių paslaugų šeimai teikimo, socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų sudaro metinį socialinio darbo su šeima planą. Socialinio centro socialinių darbuotojų parengtus metinius socialinio darbo su šeima planus tvirtina Socialinio centro direktorius, seniūnijų socialinių darbuotojų parengtus metinius socialinio darbo su šeima planus tvirtina Socialinės paramos skyriaus vedėja. Metinis socialinio darbo su šeima planas jo įgyvendinimo laikotarpiu gali būti koreguojamas, taip pat atliekamas pakartotinis šeimos socialinės rizikos vertinimas, atsižvelgiant į situacijos šeimoje kitimą.

18. Įgyvendinus metinį socialinio darbo su šeima planą yra užpildoma ataskaita apie Socialinio darbo su šeima plano įgyvendinimą, kuriame detaliai aprašomi darbo su socialinės rizikos šeima pasiekimai ir pateikiama seniūnijos seniūnui ir Socialinės paramos skyriaus vedėjai ar Socialinio centro direktoriui.

19. Pateikus ataskaitą apie socialinio darbo su šeima plano įgyvendinimą per 10 darbo dienų yra paruošiamas naujas metinis socialinio darbo su šeima planas.

20. Ne rečiau kaip kartą per metus seniūnija ar Socialinis centras organizuoja pasitarimus, į kuriuos kviečiami VTAS, teisėsaugos institucijų, sveikatos priežiūros, ugdymo įstaigų, bendruomenės atstovai ir aptariami atitinkamos seniūnijos ar Socialinio centro socialinių paslaugų šeimoms teikimo, vaiko teisių apsaugos klausimai.

21. Sudarant metinį socialinio darbo su šeima planą, kurioje vaikams yra nustatyta laikinoji globa (rūpyba), prioritetinis dėmesys yra skiriamas priežasčių, dėl kurių vaikas buvo paimtas iš šeimos, šalinimui bei sąlygų vaikui grįžti į šeimą sudarymui.

22. Su socialinės rizikos šeima, vaiku dirbantis socialinis darbuotojas darbui su socialinės rizikos šeimomis, reaguoja į vykstančius pokyčius šeimoje ir teikia pranešimus VTAS apie vaiko teisių pažeidimus šeimoje ar pasiūlymus dėl šeimos išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų apskaitos.

23. Apie sprendimą dėl šeimos išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų apskaitos VTAS raštu informuoja šeimą, Socialinį centrą ar seniūniją, Socialinės paramos skyrių.

24. Šeimos į socialinės rizikos šeimų apskaitą įtraukiamos ir išbraukiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. A1-212 „Dėl Socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitos savivaldybės Vaiko teisių apsaugos tarnyboje (skyriuje) tvarkos aprašo patvirtinimo“.

25. Socialinis darbuotojas sudaro stebimų šeimų seniūnijoje sąrašą. Šeima įtraukiama į seniūnijoje stebimų šeimų sąrašą gavus pranešimą apie vaiko teisių pažeidimą, vaikų nepriežiūrą, smurtą šeimoje, psichotropinių medžiagų vartojimą, socialinių įgūdžių stoką. Socialinis darbuotojas įvertina stebimos šeimos socialinių paslaugų poreikį ir teikia šeimai reikalingas socialines paslaugas.

26. Stebima šeima aplankoma ne rečiau kaip kartą per mėnesį. Gavus informaciją apie galimą vaiko teisių pažeidimo atvejį, socialinis darbuotojas ir VTAS specialistas nedelsdami privalo aplankyti šeimą ir įvertinti vaiko teisių apsaugos situaciją šeimoje.

27. Kiekvienai stebimai šeimai socialinis darbuotojas užvedą atskirą socialinių paslaugų gavėjo bylą, kurioje kaupiama informacija apie šeimą: asmens dokumentų kopijos, socialinių paslaugų poreikio vertinimai, sprendimai dėl socialinių paslaugų skyrimo, šeimos lankymo žurnalas, surenkama tvarkos aprašo 8 punkte nurodyta informacija apie šeimą.

28. Socialinis centras ir seniūnijos kartą per metus iki sausio 10 dienos raštu informuoja VTAS ir Socialinės paramos skyrių apie šeimų ir jose gyvenančių vaikų, kurioms teikiamos paslaugos, skaičių, paaiškina socialinės rizikos šeimų skaičiaus didėjimo arba mažėjimo priežastis (5 priedas).

29. Socialinės paramos skyrius, VTAS privalo kontroliuoti, kaip teikiamos bendrosios ir socialinės priežiūros paslaugos socialinės rizikos šeimoms, ginamos vaikų teisės. Patikrinimo metu užpildoma patikrinimo anketa (6 priedas). Per metus turi būti patikrinta ne mažiau kaip 25 proc. visų Kėdainių rajono savivaldybės socialinės rizikos šeimų.

30. Patikrinimų medžiagą Socialinės paramos skyrius, VTAS pateikia seniūnijos seniūnui arba Socialinio centro direktoriui, kuris privalo užtikrinti trūkumų pašalinimą. Socialiniams darbuotojams, netinkamai atlikusiems savo pareigas, teisės aktų nustatyta tvarka yra taikomos drausminio poveikio priemonės.

31. Kiekvieną mėnesį yra organizuojami socialinių darbuotojų pasitarimai, kuriuose dalyvauja Socialinės paramos skyriaus, VTAS atstovai, kiti specialistai.


 

 

IV SKYRIUS

SOCIALINĖS RIZIKOS VAIKO AR LIKUSIO BE TĖVŲ GLOBOS VAIKO

SOCIALINĖS GLOBOS POREIKIO NUSTATYMAS

 

32. Kai bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros socialinės rizikos vaikui nepakanka, socialinis darbuotojas nustato socialinės globos poreikį.

33. Socialinis centras ar seniūnija dėl socialinių paslaugų rūšies pakeitimo kreipiasi į Socialinės paramos skyrių, pateikdamas reikalingus dokumentus:

33.1 asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, vaiko gimimo liudijimą, leidimą laikinai gyventi Lietuvoje (ne ES valstybės narių piliečiams);

33.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, kad asmuo įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą;

33.3. socialinį statusą patvirtinantį dokumentą (mokinio, studento pažymėjimą ar kt.);

33.4. Neįgaliojo (invalido) pažymėjimą (neįgalumo nustatymo pažymą) ar specialiojo poreikio nustatymo pažymas (SP-1, SP-2 formos), jeigu vaikas yra su negalia;

33.5. asmens socialinės globos poreikio vertinimą (su priedais).

34. Kai socialinės globos paslaugos reikalingos likusiam be tėvų globos vaikui, kuriam teisės aktų nustatyta tvarka yra nustatyta laikinoji ar nuolatinė globa, socialinės globos poreikis nevertinamas.

35. Socialinės globos poreikio nustatymo procedūrą reglamentuoja Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gruodžio 9 d. sprendimu Nr. TS-442 patvirtintas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašas.

36. Socialinės globos teikimo laikotarpiu socialinio centro ar seniūnijų atsakingi darbuotojai teikia bendrąsias ir socialinės priežiūros paslaugas vaiko šeimai, taip pat bendradarbiauja su socialines paslaugas teikiančių įstaigų atsakingais darbuotojais, dalyvauja sudarant individualų socialinės globos, laikinos globos (rūpybos) planą.

 

V SKYRIUS

SOCIALINĖS RIZIKOS ASMENŲ (ŠEIMŲ) TEISĖS IR PAREIGOS

 

37. Socialinės rizikos asmenys (šeima) turi teisę:

37.1. gauti teisingą informaciją apie socialines paslaugas, jų teikimo pobūdį;

37.2. gauti tinkamos kokybės socialines paslaugas.

38. Socialinės rizikos asmenys (šeima) privalo:

38.1. pateikti būtinus dokumentus bei kitą informaciją, reikalingą socialinių paslaugų poreikiui nustatyti ar socialinių paslaugų teikimo tęstinumui užtikrinti (apie save, šeimos narius, gimines ir artimuosius, gaunamas pajamas, darbovietę, turimą turtą ir pan.) ir atsakyti už jos teisingumą;

38.2. bendradarbiauti su socialiniais darbuotojais socialinių paslaugų poreikio nustatymo metu, kai teikiama pagalba sprendžiant jo susidariusias problemas.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39. Socialinė priežiūra socialinės rizikos šeimoms finansuojama iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų Kėdainių rajono savivaldybės biudžetui.

40. Socialiniai darbuotojai privalo periodiškai tobulinti savo profesinę kompetenciją ne mažiau kaip 16 akademinių valandų per kalendorinius metus.

41. Socialinės rizikos šeimai iš vienos seniūnijos persikėlus gyventi į kitą, socialinės rizikos šeimos bylos kopija yra perduodama naujos gyvenamosios vietos seniūnijai.

42. Apraše išvardintos institucijos, socialiniai darbuotojai, dirbdami su socialinės rizikos šeimomis, vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. A1-207 „Dėl Darbo su socialinės rizikos šeimomis metodinių rekomendacijų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2002 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. 56 „Dėl Vaiko laikinosios globos (rūpybos) nuostatų patvirtinimo“, kitais teisės aktais ir šia tvarka.

 

________________________________


 

Kėdainių rajono savivaldybės

socialinio darbo su socialinės rizikos

šeimomis tvarkos aprašo

1 priedas

 

Šeimos socialinės rizikos įvertinimo anketa

 

__________ Nr. _______

(data)

 

I.          INFORMACIJA APIE ŠEIMĄ

 

 

Eil. Nr.

Vardas, pavardė

Gimimo data

Šeimyninė padėtis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deklaruota gyvenamoji vieta

_____________________________________________________________________________

 

II.     INFORMACIJA APIE SOCIALINĘ RIZIKĄ (mažesnis balas reiškia didesnę riziką)

 

 

Vertinimo kriterijai

Balai

 

1. Šeimos būstas

 

Šeima turi nuosavą būstą. Šeimos būstas atitinka higienos,

priešgaisrinės apsaugos normas bei kitiems gyvenamiesiems

namams keliamus reikalavimus. Namuose yra tvarkinga, turimi

reikalingi namų apyvokos daiktai

0

–5

–10

Vaikas (-ai) turi savo kambarį arba vietą būste, kur yra asmeniniai jo

daiktai, lova, darbo stalas

0

–3

–6

2. Tėvų darbinė veikla, pajamos

 

Tėvai dirba,  užtikrina pakankamas šeimos pajamas

0

Tėvai dirba,  gauna pajamas, tačiau reikalinga pagalba

planuojant išlaidas

–3

Tėvai nedirba, šeimos pajamas sudaro socialinės išmokos,

reikalinga pagalba planuojant išlaidas

–6

Gaunama parama panaudojama ne pagal paskirtį, reikalinga

pagalba planuojant išlaidas

–10

3. Socialiniai ryšiai

Pozityviai bendraujama šeimoje, palaikomi glaudūs ryšiai

su giminaičiais, kaimynais, bendruomene

0

–5

–10

4. Tėvų motyvacija ir rūpinimasis vaiku

 

 

Tėvai užtikrina pakankamai stabilią šeimos aplinką, vaiku rūpinasi

abu tėvai, užtikrinama apsauga nuo smurto ir kitų žalingų vaiko

vystymuisi veiksnių, užtikrinama vaiko teisių apsauga ir socialinių

įgūdžių ugdymas

0

–5

–10

Tėvai yra motyvuoti spręsti vaiko problemas, skiria pakankamai

laiko bendravimui su vaiku, užtikrina sveikatos priežiūros,

ugdymosi ir kitų reikalingų paslaugų gavimą, vaikas  nėra

paliekamas vienas ilgam laikui be tėvų ar kitų artimų giminaičių

priežiūros

0

–5

–10

Vaikams yra užtikrinamas tinkamas maitinimas, atitinkantis jų

poreikius, vaikai yra aprūpinti tinkama apranga, atitinkančia metų

laikus, vaiko amžių ir lytį, ji yra švari ir tvarkinga, mokymuisi

reikalingomis priemonėmis, kitais reikalingais daiktais, užtikrinama vaiko vaikų higiena.

0

–5

–10

5. Fizinė bei psichologinė aplinka namuose

Nėra problemų dėl priklausomybę sukeliančių psichotropinių

medžiagų vartojimo

0

–5

–10

Nėra problemų dėl smurto ir prievartos šeimoje, atviro seksualinio

elgesio demonstravimo 

0

–5

–10

Tėvams nėra nustatytas neįgalumas, neturi ilgalaikių sveikatos

problemų, turi reikalingus socialinius įgūdžius

0

–5

–10

6. Vaikų elgesys šeimoje

Nėra problemų dėl mokyklos lankymo, elgesio su kitais vaikais,

vaikas aktyviai leidžia laisvalaikį

0

–5

–10

Vaikai turi reikalingus socialinius įgūdžius, atitinkančius jų

amžių

0

–5

–10

Vaikams nėra nustatytas neįgalumas,  neturi ilgalaikių sveikatos

problemų

0

–5

–10

7. Kitos socialinės problemos (išvardinti)

 

 

 

 

 

Rizikos lygis: Balų suma:_________

nuo 0 iki – 50  vidutinis                                                                     

nuo – 51 iki – 90 padidintas

nuo – 91 iki – 126 didelis

Lankymosi šeimoje dažnumas:

vidutinis rizikos lygis – ne mažiau 4 kartus per mėnesį,

padidintas rizikos lygis – ne mažiau 6 kartus per mėnesį,

didelis rizikos lygis – ne mažiau 8 kartus per mėnesį,

lankymųsi skaičius šeimoje gali būti ir dažnesnis – pagal poreikį.  

 

Socialinio darbuotojo išvada:

1. Šeimai nustatytas socialinės rizikos lygis_________________________________

2. Nustatytas lankymosi dažnumas šeimoje__________________________________

 

Atsakingas  socialinis darbuotojas

 

___________________ ________ _________________

(pareigos)                                                  (parašas) (vardas, pavardė)

III.    GRĖSMĖS VAIKO TEISIŲ APSAUGAI (pildo VTAS darbuotojas)

 

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Atsakingas specialistas:

 

___________________ ________ _________________

(pareigos)                                                  (parašas) (vardas, pavardė)

 

 

 

 


 

Kėdainių rajono savivaldybės

socialinio darbo su socialinės rizikos

šeimomis tvarkos aprašo

2  priedas

 

___________ M. ___________________________ ŠEIMOS LANKYMO ŽURNALAS

 

 

 

Apsilankymo data

Situacija šeimoje, pastebėti pokyčiai, įsipareigojimų vykdymas

Tolimesni darbo su šeima veiksmai

 

 

 

 

 

 

 

Žurnalą užpildė:  

 

______________________ ___________________ ________________

(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)

 

 

 


 

Kėdainių rajono savivaldybės

socialinio darbo su socialinės rizikos

šeimomis tvarkos aprašo

3 priedas

 

TVIRTINU

________________

(vardas ir pavardė)

________________

(data)

 

 

METINIS Socialinio darbo su ŠEIMa PLANAS

 

I. bendra Informacija

Vardas, pavardė

 

Šeimos narių skaičius

 

Plano įgyvendinimo trukmė

Nuo ___________ iki ____________

 

II. Pagrindinės problemos šeimoje

1.

2.

3.

 

III. Socialinio darbo su šeima tikslas

 

IV. Socialinio darbo su šeima uždaviniai (pagal įvardintas problemas)

1.

2.

3.

 

EIL. Nr.

Veiksmai

Teikimo dažnis ir trukmė

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. BENDRADARBIAVIMAS ĮGYVENDINANT PLANĄ

 

Eil. Nr.

Specialistai, su kuriais bus bendradarbiaujama, siekiant užtikrinti metinio veiklos plano įgyvendinimą (nurodyti įstaigą, kurioje dirba, pareigas, vardą ir pavardę)

Atsakomybės sritis 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Kėdainių rajono savivaldybės

socialinio darbo su socialinės rizikos

šeimomis tvarkos aprašo

4 priedas

 

Ataskaita apie SOCIALINIO DARBO SU ŠEIMA PLANo įgyvendinimą

 

I. bendra Informacija

Vardas, pavardė

 

Šeimos narių skaičius

 

Plano įgyvendinimo trukmė

Nuo ___________ iki ____________

 

II. darbas su socialinės rizikos šeima

 

Eil. Nr.

Plane įvardinta problema šeimoje

Darbo su šeima rezultatai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. PLANO ĮGYVENDINIMO METU IŠKILUSIOS KLIŪTYS, JŲ SPRENDIMO BŪDAI IR (AR) priežastys dėl kurių buvo nepasiekti rezultatai

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

V. IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

_______________________


 

Kėdainių rajono savivaldybės

socialinio darbo su socialinės rizikos

šeimomis tvarkos aprašo

5 priedas

 

 

201_ M. SENIŪNIJOS ARBA SOCIALINIO CENTRO ATASKAITA APIE SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMĄ SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMOMS

 

 

Socialinės rizikos šeimų skaičius ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

Vaikų skaičius socialinės rizikos šeimose ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

 

 

 

 

Informacija apie socialinės rizikos šeimų skaičiaus kitimo priežastis:

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

 

 

Atsakingo darbuotojo pareigos, vardas, pavardė, parašas.

 

 


 

Kėdainių rajono savivaldybės

socialinio darbo su socialinės rizikos

šeimomis tvarkos aprašo

6 priedas

 

PATIKRINIMO ANKETOS FORMA

 

Šeima___________________________________

Patikrinimo data___________________________

 

I.          SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO SICIALINĖS RIZIKOS ŠEIMAI ORGANIZAVIMAS:

 

 

Pildo Socialinės paramos skyriaus atstovas (pažymėti varnele):

Eil. Nr.

Kriterijus

Atitinka

Neatitinka

1.

Įvertintas šeimos socialinių paslaugų poreikis

 

 

2.

Surinkta informacija apie socialinės rizikos šeimą iš tvarkos aprašo 8 punkte nurodytų šaltinių

 

 

3.

Šeimos byloje surinkti visi tvarkos aprašo 14 punkte nurodyti dokumentai

 

 

4.

Įvertintas šeimos rizikos lygis

 

 

5.

Priimtas sprendimas dėl paslaugų šeimai teikimo

 

 

6.

Sudarytas metinis darbo su šeima planas

 

 

7.

Socialinės rizikos šeimai teikiamos socialinės paslaugos atitinka nustatytą socialinių paslaugų poreikį

 

 

8.

Iškelti darbo su šeima tikslas, uždaviniai ir veiksmai atitinka socialines problemas šeimoje

 

 

9.

Teikiant socialines paslaugas ŠEIMAI bendradarbiaujama su kitų sričių specialistais

 

 

10.

Pildomas šeimos lankymo žurnalas

 

 

11.

Šeimos lankymo žurnale fiksuojama situacija šeimoje, pastebėti pokyčiai, įsipareigojimų vykdymas, tolimesni darbo su šeima veiksmai

 

 

12.

Apsilankymų dažnis šeimoje atitinka šeimos rizikos lygį

 

 

13.

Įgyvendinus metinis darbo su šeima planą, pateikiama ataskaita apie darbo su šeima plano įgyvendinimą

 

 

 

Atsakingo darbuotojo pareigos, vardas, pavardė, parašas.

 

II.        VAIKO TEISIŲ APSAUGA:

 

 

Pildo VTAS atstovas (pažymėti varnele):

Eil. Nr.

Kriterijus

Atitinka

Neatitinka

1.

Šeimos būstas atitinka higienos, priešgaisrinės apsaugos normas bei kitiems gyvenamosioms patalpoms keliamiems reikalavimams

 

 

2.

Švara, tvarka, yra vaiko lova, švari patalynė

 

 

3.

Vaikas tinkamai maitinimas  

 

 

4.

Vaiko rūbai (pagal sezoną, švarūs, nesuplyšę, atitinka vaiko

amžių)

 

 

5.

Nėra problemų dėl priklausomybę sukeliančių medžiagų vartojimo

 

 

6.

Nėra problemų dėl smurto ir prievartos naudojimo

 

 

7.

Tėvai motyvuoti spręsti vaiko problemas, užtikrina jo auklėjimą, rūpinasi vaiko sveikata

 

 

8.

Tėvai neturi ilgalaikių sveikatos problemų

 

 

9.

Vaikas neturi ilgalaikių sveikatos problemų

 

 

10.

Nėra problemų dėl mokyklos lankymo, vaiko elgesio

 

 

11.

Tėvai užtikrina šeimos pajamas

 

 

12.

Gaunama parama naudojama pagal paskirtį

 

 

 

Atsakingo darbuotojo pareigos, vardas, pavardė, parašas.