Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS AVIACIJOS ĮSTATYMO NR. VIII-2066 3 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-1701

 

2015 m. rugpjūčio 12 d. Nr. 835
Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2015 m. balandžio 24 d. sprendimo Nr. SV-S-1021 4 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo Nr. VIII-2066 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-1701 (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Įstatymo projekte siūloma įtvirtinti teisę atitinkamos orlaivių kategorijos veiklą plėtojančioms visuomeninėms organizacijoms (asociacijoms) nustatyti tam tikrų eksperimentinės kategorijos orlaivių reikalavimus. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (toliau – Viešojo administravimo įstatymas) nustatyta, kad tam tikrų reikalavimų, taisyklių nustatymas yra priskirtinas vienai iš viešojo administravimo sričių – administraciniam reglamentavimui. Viešojo administravimo įstatymo 41 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytos sąlygos, kurioms esant asociacijoms gali būti suteikti viešojo administravimo įgaliojimai: „<...> įstatymais, tiesiogiai taikomu Europos Sąjungos teisės aktu, ratifikuota Lietuvos Respublikos tarptautine sutartimi, kai tame teisės akte nurodomas konkretus veikiantis ar numatomas steigti subjektas (prireikus jo pavadinimas, paskirtis, teisinė forma, santykiai su kitais viešojo administravimo subjektais ir kt.) ir šiam subjektui nustatomi konkretūs viešojo administravimo įgaliojimai“. Taigi Įstatymo projekto nuostata, kad „reikalavimus nustato atitinkamos orlaivių kategorijos veiklą plėtojančios visuomeninės organizacijos (asociacijos)“ neatitinka Viešojo administravimo įstatyme nustatytų viešojo administravimo įgaliojimų suteikimo sąlygų, todėl nurodytos asociacijos negalėtų būti laikomos viešojo administravimo subjektais, kurie galėtų atlikti administracinio reglamentavimo funkciją.

2. Reikėtų pažymėti, kad aiškinamajame rašte neįvertintas siūlomo teisinio reguliavimo poveikis skrydžių saugai, nes siūlomas teisinis reguliavimas turėtų įtakos ne tik eksperimentiniams, bet ir Lietuvoje naudojamiems senesniems serijiniams orlaiviams, pavyzdžiui, „Jak-50“, „Jak-52“, „Jak-55“, „Su-26“, „Wilga-35“, „AN-2“.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

Susisiekimo ministras                                                                      Rimantas Sinkevičius