LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2005 M. SAUSIO 27 D. ĮSAKYMO NR. 3-36 „DĖL PERVAŽŲ ĮRENGIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. vasario 9 d. Nr. 3-83
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2005 m. sausio 27 d. įsakymą Nr. 3-36 „Dėl Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 21 straipsnio 4 dalimi ir 2013 m. balandžio 30 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 402/2013, kuriuo nustatomas bendrasis saugos būdas, susijęs su pavojaus lygio nustatymu ir pavojaus vertinimu, ir panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 352/2009,“.
1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Pervažų įrengimo ir naudojimo taisykles:
1.2.1. Pakeičiu 181.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.2. Pakeičiu 29.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„29.3. pervažų, jeigu:
29.3.2. automobilių ir geležinkelio keliai susikerta iškasose ir kitose vietose, kuriose matomumo sąlygos neatitinka Taisyklių 1 priede nurodytų reikalavimų; draudimas netaikomas, jeigu privažiuojamuosiuose geležinkelio keliuose ketinama įrengti nesergimąją pervažą su automatiniu užtvaru ir pagal Taisyklių 85 punkto reikalavimus įrengta šviesoforų signalizacija;
1.2.3. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:
„32. Įrengti naujas pervažas, išskyrus Taisyklių 29.3 papunktyje nurodytus atvejus, galima leidus geležinkelių infrastruktūros, kurioje planuojama įrengti pervažą, valdytojui ir naujos pervažos įrengimą suinteresuotiems asmenims suderinus su policija, automobilių kelio, kuriame planuojama įrengti pervažą, valdytoju arba savininku.“
1.2.4. Pakeičiu 321 punktą ir jį išdėstau taip:
„321. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas leidimą įrengti pervažas jo valdomoje geležinkelių infrastruktūroje gali suteikti tik tuo atveju, jeigu yra atliktos Reglamente (ES) Nr. 402/2013 nurodytos procedūros ir pateikta pagal Reglamento (ES) Nr. 402/2013 III priedo reikalavimus parengta saugos vertinimo ataskaita, jeigu yra privaloma atlikti pavojaus analizės vertinimą, su teigiamomis išvadomis arba dokumentai, įrodantys, kad pavojaus analizės vertinimo atlikti neprivaloma. Reglamente (ES) Nr. 402/2013 nurodytos procedūros atliekamos pervažos įrengimu suinteresuotų fizinių ar juridinių asmenų lėšomis.“
1.2.6. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:
„37. Pervažos turi būti įrengiamos paprastai tiesiuose geležinkelių ir automobilių kelių ruožuose, už iškasų ir blogo matomumo vietų ribų. Šių kelių sankirtos įrengiamos dažniausiai stačiuoju kampu. Jei šios sąlygos įvykdyti neįmanoma, smailusis kampas tarp susikertančių geležinkelių ir automobilių kelių turi būti ne mažesnis kaip 60 laipsnių. Veikiančios pervažos, išskyrus įrengtas privažiuojamųjų geležinkelio kelių ir automobilių kelių sankirtoje, kurios įrengtos mažesniu kaip 60 laipsnių kampu, pertvarkomos rekonstruojant automobilių kelius. Privažiuojamųjų geležinkelio kelių ir automobilių kelių sankirtoje mažesniu kaip 60 laipsnių kampu įrengtos pervažos pertvarkomos rekonstruojant automobilių kelius arba įrengiant nesergimąją pervažą su automatiniu užtvaru ir pagal Taisyklių 85 punkto reikalavimus įrengta šviesoforų signalizacija.“
2. N u s t a t a u, kad šiame įsakyme nustatyti pervažų ir perėjų įrengimo reikalavimai, matomumo sąlygos pervažose ir perėjose taikomi po šio įsakymo įsigaliojimo projektuojant naujas pervažas ir perėjas privažiuojamuosiuose geležinkelio keliuose, taip pat rekonstruojant privažiuojamuosiuose geležinkelio keliuose įrengtas pervažas ir perėjas.