JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO ORGANIZAVIMO IR mokėjimo už ASMENINĘ PAGALBĄ Jonavos rajono SAVIVALDYBĖje tvarkos aprašo patvirtinimo
2024 m. sausio 23 d. Nr. 1B-38
Jonava
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsniu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“,
tvirtinu Asmeninės pagalbos teikimo organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
Šis potvarkis per vieną mėnesį nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas).
PATVIRTINTA
Jonavos rajono savivaldybės mero
2024 m. sausio 23 d. potvarkiu
Nr. 1B-38
ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO ORGANIZAVIMO IR mokėjimo už ASMENINĘ PAGALBĄ Jonavos rajono SAVIVALDYBĖje tvarkos aprašas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmeninės pagalbos teikimo organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato asmeninės pagalbos teikimo organizavimo tvarką, asmens su negalia, turinčio teisę gauti asmeninę pagalbą (toliau – asmuo), mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymą, asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimą (toliau – asmens finansinių galimybių vertinimas), asmens pajamas, jų apskaičiavimą ir kitas sąlygas.
2. Tvarkos aprašas taikomas organizuojant asmeninę pagalbą ir nustatant asmens mokėjimo dydį už asmeninę pagalbą Jonavos rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė), kurios poreikį nustato Jonavos rajono neįgaliųjų veiklos centro socialiniai darbuotojai (toliau – socialinis darbuotojas) ir kuri teikiama iš valstybės biudžeto lėšų.
3. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašu (toliau – Teikimo aprašas) ir Asmens su negalia mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašu (toliau – Mokėjimo aprašas), Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašu (toliau- Atsiskaitymo ir kontrolės aprašas), patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio įgyvendinimo“.
4. Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo organizavimo tikslas – atsižvelgiant į asmens individualiuosius poreikius, suteikti jam individualią pagalbą atliekant darbus ir vykdant veiklas, kurių dėl negalios jis negali atlikti savarankiškai ir kurie būtini siekiant gyventi savarankiškai ir veikti visose gyvenimo srityse.
5. Asmeninę pagalbą Jonavos rajono savivaldybėje teikia Jonavos rajono neįgaliųjų veiklos centras ( toliau – Asmeninės pagalbos teikėjas) ir (ar) pagal sudarytas sutartis kiti viešai pasirenkami juridiniai asmenys (toliau – Asmeninės pagalbos teikėjas), ir (ar) asmens ar vieno iš jo tėvų (įtėvių) ar globėjų (rūpintojų), ar pilnamečių vaikų (įvaikių), ar aprūpintojo, ar asmens atstovo sutuoktinio, ar asmens įgalioto kito asmens (toliau – asmens atstovas) pasiūlytas pasitelkti asmens poreikius atitinkantis asmeninis asistentas, atitinkantis Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus.
6. Nustatant asmeninės pagalbos valandinį įkainį jis negali viršyti Savivaldybės tarybos nustatyto maksimalaus pagalbos į namus išlaidų finansavimo Savivaldybės gyventojams dydžio (t. y. valandos kainos vienam asmeniui).
7. Asmeninės pagalbos teikimo laikas ir trukmė (dienų, valandų skaičius) nustatomi atsižvelgiant į asmens individualiuosius pagalbos poreikius. Asmeninė pagalba negali būti teikiama tuo pačiu laiku, kai teikiamos socialinės priežiūros arba socialinės globos paslaugos namuose arba kai asmuo atlieka darbo funkcijas ar dalyvauja užimtumo ir ugdymo veikloje (t. y. asmeninis asistentas nepadeda atlikti darbo funkcijų, užimtumo ir ugdymo veiklos), taip pat asmens miego ir (ar) poilsio metu, kuris su kiekvienu asmeniu suderinamas individualiai.
8. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis nustatomas pinigine išraiška. Asmuo moka tik už valandas, kuriomis asmeninė pagalba jam faktiškai buvo teikiama, išskyrus atvejį, kai asmuo ar vienas iš jo tėvų, įtėvių, pilnamečių vaikų (įvaikių), ar globėjas (rūpintojas), ar aprūpintojas ar asmens įgaliotas kitas asmuo (toliau – asmens atstovas) atsisako asmeninės pagalbos teikimo, Asmeninės pagalbos teikimo sutartyje (toliau – sutartis) nustatyta tvarka informuodamas apie tai asmeninį asistentą ar asmeninės pagalbos teikėją, likus mažiau kaip 12 valandų iki jos teikimo pradžios. Tokiu atveju asmuo moka kaip už vieną dieną teiktos asmeninės pagalbos valandas.
II SKYRIUS
ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS, atsiskaitymas IR KONTROLĖ
10. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ir (ar) asmens atstovas kreipiasi į Jonavos rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Skyrius) ir pateikia Teikimo aprašo 8 punkto papunkčiuose nurodytus dokumentus.
11. Skyriuje gauti dokumentai ir (ar) kita informacija užregistruojami socialinių išmokų apskaitos sistemoje „Parama“ suteikiant registracijos numerį. Ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo 10 punkte nurodytų dokumentų užregistravimo dienos Skyriaus atsakingas specialistas raštu kreipiasi į socialinius darbuotojus dėl asmeninės pagalbos poreikio nustatymo.
12. Asmeninės pagalbos poreikį asmeniui nustato socialinis darbuotojas, vadovaudamasis Teikimo aprašo IV skyriaus nuostatomis, ir Skyriui raštu pateikia Teikimo aprašo 2 priedą. Jei, įvertinus asmens asmeninės pagalbos poreikį, paaiškėja, kad asmeninės pagalbos asmeniui neužtenka, arba asmuo yra įrašytas į Savivaldybės ar valstybės eilę trumpalaikei ar ilgalaikei socialinei globai gauti, socialinis darbuotojas asmeniui ar asmens atstovui bei Skyriui pateikia rekomendaciją dėl socialinių paslaugų poreikio vertinimo (nurodomas asmens vardas ir pavardė, gyvenamosios vietos adresas, rekomendacija dėl konkrečių socialinių paslaugų poreikio vertinimo ir teikimo organizavimo), išskyrus atvejus, kai asmuo jau įrašytas į eilę socialinėms paslaugoms gauti.
13. Sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo tikslingumo (netikslingumo) (toliau – sprendimas) Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo priima per 5 darbo dienas nuo socialinio darbuotojo gautos išvados ir rekomendacijos dėl asmeninės pagalbos skyrimo Skyriuje dienos. Sprendimo projektą parengia Skyriaus atsakingas specialistas. Sprendimo pavyzdinė forma pateikta Teikimo aprašo 3 priede. Skyriaus atsakingas specialistas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos asmens prašyme nurodytu būdu informuoja asmenį ar asmens atstovą apie priimtą sprendimą ir pateikia sprendimo kopiją, taip pat sprendimo kopiją pateikia asmeninės pagalbos teikėjui el. paštu.
14. Priėmus sprendimą, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, Skyriaus atsakingas specialistas atlieka asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimą ir asmuo ar asmens atstovas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos su Savivaldybės administracija, asmeninės pagalbos teikėju pasirašo sutartį, kurioje turi būti nurodytas asmens vardas, pavardė, gimimo data, asmeninės pagalbos teikimo asmeniui tvarka ir sąlygos, Savivaldybės administracijos, asmeninės pagalbos teikėjo, asmeninio asistento ir asmens ar asmens atstovo teisės bei pareigos (atsakomybės), asmens veiklos rūšys, kurias vykdant bus teikiama asmeninė pagalba, jų apibūdinimas, šios pagalbos teikimo laikas ir trukmė, asmeninio asistento keitimo sąlygos ir tvarka, mokėjimo už asmeninę pagalbą tvarka ir terminai, pakartotinio asmeninės pagalbos poreikio vertinimo dėl pasikeitusių asmens gyvenimo aplinkybių, pakartotinio asmens finansinių galimybių vertinimo dėl pasikeitusių asmens pajamų asmeninės pagalbos gavimo laikotarpiu sąlygos ir tvarka, kita svarbi informacija, galinti turėti įtakos asmeninės pagalbos teikimui konkrečiam asmeniui (informacija apie asmens negalios pobūdį galimas krizines situacijas ir veiksmus, būtinus asmeninio asistento pagalbos teikimui užtikrinti. Jei sutarties dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, dėl asmens ar asmens atstovo ligos, traumos, išvykimo iš šalies ir pan.) neįmanoma pasirašyti per nurodytą terminą, šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą dar 20 darbo dienų nuo skirto termino pasirašyti sutartį pasibaigimo dienos. Asmeninė pagalba asmeniui pradedama teikti tik visoms šalims pasirašius sutartį. Asmeninės pagalbos teikėjo paskirtas asmeninis asistentas, prieš pradėdamas asmeniui teikti asmeninę pagalbą, su sutartimi supažindinamas pasirašytinai.
15. Jei sutartis nepasirašoma per 40 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos, Savivaldybės administracijos priimtas sprendimas pripažįstamas netekusiu galios. Jei asmuo pageidauja gauti asmeninę pagalbą ar asmens atstovas pageidauja, kad asmeniui tokia pagalba būtų teikiama, jis (arba asmens atstovas) turi iš naujo kreiptis į Skyrių Teikimo aprašo III skyriuje nustatyta tvarka.
16. Jei asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, bet einamaisiais metais skirtų valstybės biudžeto lėšų neužtenka, Skyriaus specialistas asmenį įrašo į Asmenų, pageidaujančių gauti asmeninę pagalbą, sąrašą (nurodomas asmens, pageidaujančio gauti asmeninę pagalbą, vardas, pavardė, gimimo data, prašymo pateikimo data, pirmumo teisė gauti asmeninę pagalbą), jam pasiūlo kitas paslaugas (pavyzdžiui, pagalbą į namus, socialinės reabilitacijos asmenims su negalia paslaugas) (asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimas atliekamas ir sutartis pasirašoma tik atėjus asmens eilei gauti asmeninę pagalbą).
17. Asmuo ar asmens atstovas turi teisę asmeninės pagalbos teikėjui siūlyti teikiant asmeninę pagalbą pasitelkti asmens poreikius atitinkantį asmeninį asistentą (Savivaldybės administracijos sprendimu – kelis asmeninius asistentus), atitinkantį Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje ir 27 straipsnio 2 dalyje asmeniniam asistentui nustatytus reikalavimus ir galintį teikti asmeniui asmeninę pagalbą, nurodydamas jo vardą, pavardę, telefono ryšio numerį ir (ar) elektroninio pašto adresą. Tokiu atveju sutartį pasirašo Savivaldybės administracija, Asmeninės pagalbos teikėjas, asmuo ar asmens atstovas ir asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas. Ši sutartis gali būti keičiama tik Savivaldybės administracijos, asmens ar asmens atstovo, asmeninės pagalbos teikėjo ir (ar) asmens ar asmens atstovo pasiūlyto pasitelkti asmeninio asistento rašytiniu sutarimu.
18. Jei asmuo ar asmens atstovas nesutinka su sprendimu, jis turi teisę šį sprendimą apskųsti pagal Teikimo aprašo 23 punktą.
19. Sprendimą dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo, atnaujinimo ar nutraukimo Skyriaus atsakingo specialisto teikimu priima administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo teikimo apraše numatytais atvejais ir nustatytais terminais. Teikimo aprašo 45.2, 45.4, 45.5 ir 45.7 papunkčiuose nurodytais atvejais ir tvarka asmeninės pagalbos teikimą asmeniui sustabdo Asmeninės pagalbos teikėjas. Dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo, atnaujinimo ar nutraukimo asmuo ar asmens atstovas kreipiasi į Asmeninės pagalbos teikėją.
20. Asmeninis asistentas ne vėliau kaip iki kito mėnesio 3 darbo dienos už praėjusį mėnesį pateikia Asmeninės pagalbos teikėjui asmeninės pagalbos teikimo ataskaitą. Asmeninio asistento ataskaitoje asmeninis asistentas nurodo savo vardą ir pavardę, asmens, kuriam buvo teikiama asmeninė pagalba, vardą ir pavardę, asmeninės pagalbos teikimo datą, laiką, trumpai apibūdina suteiktos asmeninės pagalbos pobūdį, jei reikia, pateikia kitą informaciją, turėjusią įtakos teikiamos asmeninės pagalbos kokybei ir (ar) apimčiai. Asmeninio asistento ataskaitoje išvadą apie asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybę pateikia ir pats asmuo ar asmens atstovas, nurodydamas savo vardą ir pavardę. Ataskaitą pasirašo asmuo ar asmens atstovas bei asmeninis asistentas.
21. Asmeninės pagalbos tiekėjas, kontroliuodamas, kaip asmeninis asistentas teikia asmeninę pagalbą, gavęs Asmeninio asistento ataskaitą, įvertina asmens ar asmens atstovo išvadą dėl asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybės ir tai, ar suteikta asmeninė pagalba atitinka asmens poreikius, Teikimo apraše nustatytus reikalavimus.
22. Asmeninės pagalbos teikėjas Skyriui teikia Asmeninės pagalbos teikėjo ataskaitą (toliau – Teikėjo ataskaita). Teikėjo ataskaita teikiama pasibaigus ketvirčiui iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 5 dienos, taip pat pasibaigus metams iki kitų metų sausio 25 d. el. paštu administracija@jonava.lt. Skyrius, atsižvelgdamas į Asmens su negalia teisių apsaugos agentūrai prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – agentūra) reikalingą informaciją, pateikia asmeninės pagalbos teikėjui užpildyti ataskaitos formas. Iš asmeninės pagalbos teikėjo gautą informaciją Skyrius naudoja teikdamas ataskaitas agentūrai. Skyriaus prašymu Asmeninės pagalbos teikėjas pateikia ir asmeninių asistentų ataskaitas.
23. Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti naudojimas, atsiskaitymas ir kontrolė vykdoma vadovaujantis Atsiskaitymo ir kontrolės aprašo nuostatomis.
24. Skyrius, koordinuodamas ir kontroliuodamas asmeninės pagalbos teikimą Savivaldybės teritorijoje, vertina, ar:
III SKYRIUS
ASMENS MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ PAGRINDAI IR SĄLYGOS
25. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydį nustato Skyriaus atsakingas specialistas, vadovaudamasis Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymu ir Mokėjimo aprašu.
26. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis kiekvienam asmeniui nustatomas individualiai, įvertinus jo finansines galimybes mokėti už asmeninę pagalbą ir (ar) asmeniui (šeimai) teikiamas socialines paslaugas. Socialinių paslaugų rūšys nustatytos Socialinių paslaugų įstatyme, o jų turinys pagal rūšis ir socialinių paslaugų įstaigų tipus apibrėžtas Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.
27. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viršyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio.
28. Asmeniui, kurio pajamos yra mažesnės negu 2 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžiai, asmeninė pagalba teikiama nemokamai.
29. Skyrius, gavęs asmens ar asmens atstovo pateiktą prašymą atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą ir Mokėjimo aprašo 12.1–12.2 papunkčiuose nurodytus faktus patvirtinančias pažymas ar kitus dokumentus, patvirtinančius papildomas išlaidas, patirtus nuostolius ar aplinkybes (pavyzdžiui, draudimo bendrovės nuostolių ar žalos aktas, patvirtinantis, kad įvykis nėra draudžiamasis, Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažyma apie gaisrą ar kitos pažymos apie ištikusias nelaimes, pažyma iš policijos apie vagystės atvejį ar kiti dokumentai, patvirtinantys papildomas išlaidas ar patirtus nuostolius), Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu turi teisę atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą dėl:
30. Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą Mokėjimo aprašo 12.1–12.2 papunkčiuose nurodytais pagrindais galioja 6 mėnesius nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Asmeninės pagalbos teikimo išlaidos šiuo laikotarpiu finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų savivaldybei asmeninei pagalbai teikti.
IV SKYRIUS
ASMENS MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ DYDŽIO NUSTATYMAS
31. Mokėjimo už asmeninę pagalbą, jei asmeniui paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą, dydis neturi viršyti asmeniui mokamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydžio.
32. Jeigu asmeniui nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viršyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio ir 20 procentų asmens pajamų. Mokėjimo už asmeninę pagalbą, kai asmeniui neskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, dydį Skyriaus specialistas apskaičiuoja vertindamas tik to asmens, kuriam numatoma teikti asmeninę pagalbą, pajamas, vadovaudamasis šiomis nuostatomis:
32.1. asmens, kurio pajamos yra 2 VRP dydžiai arba didesnės už 2 VRP dydžius, bet mažesnės už 3 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 5 procentų asmens pajamų;
32.2. asmens, kurio pajamos yra 3 VRP dydžiai arba didesnės už 3 VRP dydžius, bet mažesnės už 4 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;
32.3. asmens, kurio pajamos yra 4 VRP dydžiai arba didesnės už 4 VRP dydžius, bet mažesnės už 5 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų;
V SKYRIUS
MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ, JEI ASMENIUI TEIKIAMOS SPECIALIOSIOS SOCIALINĖS PASLAUGOS, DYDŽIO NUSTATYMAS
33. Asmuo, turintis teisę gauti asmeninę pagalbą, turi teisę gauti ir specialiąsias socialines paslaugas, išskyrus socialinės globos paslaugas, teikiamas stacionariojoje globos įstaigoje.
34. Jei asmeniui, kuriam paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir specialiąsias socialines paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti jam mokamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydžio, nesvarbu, kiek jis moka už specialiąsias socialines paslaugas.
35. Jei asmeniui, kuriam nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir specialiąsias socialines paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Mokėjimo aprašo 16 punktu, atskaičius teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuotą asmens mokėjimo už specialiąsias socialines paslaugas dydį.
VI SKYRIUS
ASMENS FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS
36. Asmens finansinių galimybių vertinimas – asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą šaltinių nustatymas ir jo gaunamų pajamų dydžio įvertinimas. Asmens finansinės galimybės mokėti už asmeninę pagalbą vertinamos tik priėmus teigiamą sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo.
37. Asmens finansinės galimybės nevertinamos, jei asmuo ar asmens atstovas prašymo-paraiškos 3 punkte pažymi, kad sutinka mokėti visą sumą – 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio, nustatyto Jonavos rajono savivaldybės mero.
38. Pasikeitus asmens pajamoms ar asmeniui nustačius didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, asmuo ar asmens atstovas sutartyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo asmens pajamų pasikeitimo dienos arba didesnio ar mažesnio asmeniui teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičiaus nustatymo dienos raštu apie tai praneša asmeninės pagalbos teikėjui, o šis – Skyriui.
39. Skyrius, gavęs informaciją apie pasikeitusias asmens pajamas ar apie asmeniui nustatytą didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo šios informacijos gavimo dienos iš naujo atlieka asmens finansinių galimybių vertinimą (vertinant pajamas skaičiuojamos to mėnesio, kurį gauta informacija apie pasikeitusias asmens pajamas arba apie asmeniui nustatytą didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, pajamos arba po jo einančio mėnesio pajamos). Naujai apskaičiuotas mokėjimas asmeniui taikomas nuo jo finansinių galimybių įvertinimo dienos.
40. Kilus įtarimui arba gavus kitų institucijų pranešimą apie tai, kad asmeninę pagalbą gaunantis asmuo ar asmens atstovas pateikė neteisingus duomenis, galinčius turėti įtakos asmens finansinių galimybių vertinimui, Skyrius turi teisę pareikalauti iš asmens ar asmens atstovo papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir savo ar asmeninės pagalbos teikėjo iniciatyva iš naujo įvertinti asmens finansines galimybes.
41. Jonavos rajono savivaldybės administracija užtikrina gautų asmens duomenų konfidencialumą. Asmens duomenys tvarkomi atsižvelgiant į 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), nuostatas. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
ASMENS PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
43. Jonavos rajono savivaldybės administracija ir Asmeninės pagalbos teikėjas viešina informaciją savo interneto svetainėje ir (ar) žiniasklaidos priemonėse apie teikiamą asmeninę pagalbą, sąlygas gauti asmeninę pagalbą, kitą su asmeninės pagalbos gavimu ir teikimu susijusią informaciją, neskelbdamos asmenų, kuriems teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovų, ar asmeninių asistentų asmens duomenų.
44. Asmuo ar asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninei pagalbai gauti, atsako už pateiktų dokumentų ir (ar) informacijos teisingumą.
45. Asmuo, kuriam teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovas turi teisę iš Savivaldybės administracijos ir (ar) Asmeninės pagalbos teikėjo gauti visą informaciją ir dokumentus (jų kopijas), susijusius su jam teikiama asmenine pagalba.
46. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.