ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ VERTINIMO IR ATRANKOS KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. birželio 28 d. Nr. M-518
Šiauliai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi ir 27 straipsnio 2 dalies 3 punktu, įgyvendindamas Nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo konkurso nuostatus, patvirtintus Šiaulių miesto savivaldybės mero 2023 m. balandžio 24 d. potvarkio Nr. M-110 „Dėl nevyriausybinių organizacijų finansavimo konkurso nuostatų ir sutarties formos patvirtinimo“ 1.1. papunkčiu, ir siekdamas užtikrinti efektyvų Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą bei finansinės atskaitomybės teisingumą:
1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų projektų vertinimo ir atrankos komisijos veiklos nuostatus (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. vasario 23 d. įsakymą Nr. A-300 „Dėl nevyriausybinių organizacijų projektų vertinimo ir atrankos komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės mero
2023 m. birželio 28 d. potvarkiu Nr. M-518
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ VERTINIMO IR ATRANKOS KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų projektų (toliau – NVO projektai) vertinimo ir atrankos komisijos veiklos nuostatai (toliau – Komisijos nuostatai) reglamentuoja nevyriausybinių organizacijų projektų vertinimo komisijos (toliau – Komisija) uždavinius, funkcijas, teises, pareigas ir darbo organizavimą.
3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos sprendimais, Nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo nuostatais, patvirtintais Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybės) mero potvarkiu (toliau – NVO finansavimo konkurso nuostatai), kitais teisės aktais ir šiais Komisijos nuostatais.
II SKYRIUS
KOMISIJOS UŽDAVINYS IR FUNKCIJOS
5. Komisijos uždavinys – teikti rekomendacijas dėl NVO projektų, kuriuos siūloma finansuoti iš Savivaldybės biudžeto.
6. Komisija atlieka šias funkcijas:
6.1. analizuoja NVO projektų finansavimo konkursui teikiamas paraiškas, tai yra atlieka kokybinį vertinimą paraiškų, kurios pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą buvo įvertintos teigiamai;
III SKYRIUS
KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
7. Komisijos narių teisės:
7.1. gauti informaciją apie Komisijos posėdžius ir kitą su NVO projektų vertinimu susijusią reikalingą informaciją;
7.2. susipažinti su svarstyti pateiktais NVO projektais, jų vertinimo dokumentais. Komisijos nariai, norėdami gauti papildomos informacijos apie konkretų NVO projektą, žodžiu, el. paštu ar raštu kreipiasi į Komisijos sekretorių su prašymu, kurį Komisijos sekretorius perduoda Komisijos pirmininkui;
8. Komisijos narių pareigos:
8.1. analizuoti, vertinti ir teikti siūlymus dėl finansavimo skyrimo NVO projektams vadovaujantis nustatytais NVO projektų vertinimo kriterijais, NVO finansavimo nuostatų reikalavimais ir einamųjų metų prioritetais;
8.2. pradėję eiti Komisijos nario pareigas, pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą (1 priedas) ir nešališkumo deklaraciją (2 priedas). Nepasirašę konfidencialumo pažadėjimo ir nešališkumo deklaracijos Komisijos nariai neturi teisės vykdyti Komisijos nario pareigų.
8.3. nusišalinti nuo NVO projekto vertinimo, jeigu su paraiškos teikėju, pateikusiu paraišką finansuoti NVO projektą, yra susiję giminystės ar svainystės ryšiais, yra projekto juridinio asmens steigėjais ar nariais, darbuotojais, valdymo organo nariais arba suinteresuoti vertinimo rezultatais. Jeigu konkretus Komisijos narys nenusišalina nuo NVO projekto vertinimo, teisę jį nušalinti turi Komisijos pirmininkas. Į Komisijos posėdžio protokolą įrašoma informacija apie galimą interesų konfliktą. Nusišalinus Komisijos pirmininkui, Komisijos pirmininko pareigas toliau eina Komisijos pirmininko pavaduotojas.
9. Komisijos narį – Savivaldybės administracijos valstybės tarnautoją ar darbuotoją – jo atostogų, nedarbingumo, komandiruočių metu Komisijoje pavaduoja darbe pavaduoti paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.
IV SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
11. Pagrindinė Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.
13. Komisijos pirmininkas organizuoja Komisijos darbą, pirmininkauja posėdžiams, pasirašo posėdžių protokolus.
14. Komisijos sekretorius:
14.1. techniškai aptarnauja Komisijos veiklą, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;
14.2. renka Komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytus konfidencialumo pasižadėjimus, nešališkumo deklaracijas;
14.3. atlieka paraiškų administracinės atitikties vertinimą, užpildydamas paraiškos administracinės atitikties vertinimo formą (NVO finansavimo konkurso nuostatų 2 priedas);
14.4. informuoja paraiškų teikėjus el. paštu ar raštu, kurių paraiškos pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą buvo įvertintos teigiamai su techniniais trūkumais ar yra atmetamos, jei buvo įvertintos neigiamai, nurodydamas tokio neigiamo vertinimo priežastis;
14.5. per 20 darbo dienų nuo paskutinės konkurso skelbime nurodytos paraiškų pateikimo ir priėmimo (registravimo) Savivaldybės administracijoje dienos pateikia paraiškas, kurios pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą buvo įvertintos teigiamai Komisijai kokybiniam vertinimui;
14.6. padaro visų tinkamų paraiškų kopijas arba PDF formatu el. paštu perduoda Komisijos nariams vertinimui ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki posėdžio dienos;
14.7. jeigu NVO projekto paraiškos vertinimo metu kyla neaiškumų, trūksta dokumentų, informacijos, galinčios turėti esminės įtakos NVO projekto vertinimui, Komisijos pirmininko pavedimu, paraiškoje nurodytu el. paštu, paprašo paraiškų teikėjus paaiškinti ar patikslinti pateiktą paraišką per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos, renka paaiškinimus, patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;
14.9. informuoja paraiškų teikėjus el. paštu apie Komisijos priimtus sprendimus dėl jų pateiktų paraiškų;
15. Komisijos narys (-iai):
15.1. jeigu NVO projekto paraiškos vertinimo metu kyla neaiškumų, trūksta dokumentų, informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, informuoja apie tai Komisijos sekretorių;
15.2. siūlo NVO projektams skirti lėšas ar neskirti lėšų, nurodydamas (-i) atmetimo motyvus, argumentuodamas (-i) savo sprendimus, kaip to reikalaujama NVO finansavimo konkurso nuostatų 36-39 punktuose, visa tai užfiksuodamas (-i) vertinimo lape: skiria balus už kiekvieną nurodytą kriterijų NVO projekto paraiškos vertinimo lape nurodydamas (-i) NVO projekto privalumus ir trūkumus, teikia išvadą dėl NVO projekto finansavimo, siūlymus dėl atskirų NVO projekto veiklų, išlaidų nefinansavimo (NVO finansavimo konkurso nuostatų 3 priedas);
15.3. jei dalis NVO projekto išlaidų yra nepagrįstos, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo NVO projekto veikloms įgyvendinti arba išlaidos priskiriamos prie netinkamų finansuoti, gali siūlyti sumažinti NVO projekto išlaidas, išbraukiant netinkamas ar nepagrįstas išlaidas arba sumažinant prašomų išlaidų sumą.
17. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma, posėdžio metu vykstančiu atviru balsavimu (už, prieš, susilaiko) arba bendru sutarimu. Jei Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), lemia Komisijos pirmininko balsas.
18. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.
19. Komisijos kvorumo buvimas fiksuojamas posėdžio pradžioje susirinkus į jį Komisijos nariams, arba elektroninėmis ryšio priemonėmis nuotoliniu būdu prisijungus į posėdį ir daugiau nėra perskaičiuojamas.
21. Tarp posėdžių einamieji, skubūs klausimai ar dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, Komisijos sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų Komisijos narių apklausos el. paštu, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, rezultatais, juos įforminant el. posėdžio protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius.
22. Komisijos posėdžio eiga fiksuojama protokolu arba garso įrašymo priemonėmis (išskyrus jei balsuojama el. paštu). Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną. Prieš pradedant daryti garso įrašą, apie tai Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys informuojami žodžiu.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Komisijos sudėtis (nurodomi šie duomenys: Komisijos nario vardas, pavardė; jeigu Komisijos narys yra Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, nurodomos ir jo pareigos Savivaldybės administracijoje; jeigu Komisijos narys yra kitos įstaigos, institucijos ar organizacijos deleguotas asmuo, nurodoma atstovaujamos įstaigos, institucijos ar organizacijos pavadinimas ir pareigos joje), siekiant informuoti visuomenę, skelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliai.lt. Komisijos nario duomenys nuo jų paskelbimo dienos skelbiami tol, kol Komisijos narys eina pareigas Komisijoje. Komisijos sudėtis skelbiama vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, reikalavimais.
28. Komisija neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje nurodytų klaidingų ryšiams palaikyti duomenų (adreso, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) paraiškos teikėjo nepasiekia laiškai arba negalima susisiekti su jo atstovais.
29. Komisijos priimti sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.