IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 M. LAPKRIČIO 23 D. SPRENDIMO NR. T-128 „DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 M. LIEPOS 13 D. SPRENDIMO NR. T-88 „DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 M. VASARIO 15 D. SPRENDIMO NR. T-2 „DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2017–2019 METŲ STRATEGINIO VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ PAKEITIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. gruodžio 21 d. Nr. T-152

Ignalina

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Strateginio planavimo organizavimo Ignalinos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 10 d. sprendimu Nr. T-1 „Dėl Strateginio planavimo organizavimo Ignalinos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“, 27.3 ir 27.4 papunkčius, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Ignalinos rajono savivaldybės 2017–2019 metų strateginį veiklos planą, patvirtintą Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 15 d. sprendimu Nr. T-2 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės 2017–2019 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“ (Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2017 m. lapkričio 23 d. sprendimo Nr. T-88 redakcija), ir Infrastruktūros objektų plėtros ir priežiūros programą išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Henrikas Šiaudinis

 

Ignalinos rajono savivaldybės

tarybos 2017 m. gruodžio 21 d.

sprendimo Nr. T-152

priedas

 

 

 

5. INFRASTRUKTŪROS OBJEKTŲ PLĖTROS IR PRIEŽIŪROS PROGRAMA

 

Biudžetiniai metai

2017 metai

Asignavimų valdytojo įstaiga / įstaigos padalinys, kodas

Ignalinos rajono savivaldybės administracija, 288768350

Ceikinių seniūnija, 188632748

Didžiasalio seniūnija, 188632933

Dūkšto seniūnija, 188633273

Ignalinos seniūnija, 188632552

Ignalinos miesto seniūnija, 188633316

Linkmenų seniūnija, 188632890

Kazitiškio seniūnija, 188633088

Mielagėnų seniūnija, 188632367

Naujojo Daugėliškio seniūnija, 188633120

Rimšės seniūnija, 188632029

Tverečiaus seniūnija, 188632171

Vidiškių seniūnija, 188632214

Vykdytojas (-ai), kodas

Investicijų, planavimo ir turto valdymo skyrius, 1.6

Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius, 1.7

Statybos ir komunalinio ūkio skyrius, 1.9

Teritorijų planavimo ir architektūros skyrius, 1.11

Ceikinių seniūnija, 19

Didžiasalio seniūnija, 20

Dūkšto seniūnija, 21

Ignalinos seniūnija, 22

Ignalinos miesto seniūnija, 23

Linkmenų seniūnija, 24

Kazitiškio seniūnija, 25

Mielagėnų seniūnija, 26

Naujojo Daugėliškio seniūnija, 27

Rimšės seniūnija, 28

Tverečiaus seniūnija, 29

Vidiškių seniūnija, 30

 

Programos pavadinimas

Infrastruktūros objektų plėtros ir priežiūros programa

Kodas

5

 

Programos parengimo argumentai

Programa parengta siekiant užtikrinti darnią Ignalinos rajono teritorinę plėtrą, viešųjų erdvių ir objektų, susisiekimo komunikacijų, inžinerinių statinių, savivaldybei priklausančių statinių ir socialinio būsto atnaujinimą ir plėtrą. Programa siekiama kurti patogią, saugią ir estetišką gyvenimo aplinką, atitinkančią bendruomenės ir atskirų rajono gyventojų poreikius.

Programa įgyvendinamos savarankiškosios savivaldybės funkcijos – savivaldybei nuosavybės teise priklausančios žemės ir kito turto valdymas, naudojimas ir disponavimas juo; savivaldybės socialinio būsto fondo sudarymas ir jo remontas, socialinio būsto nuoma; teritorijų planavimas, savivaldybės teritorijos bendrojo plano ir detaliųjų planų sprendinių įgyvendinimas; savivaldybės vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūra, taisymas, tiesimas ir saugaus eismo organizavimas; šilumos ir geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo organizavimas; sanitarijos ir higienos taisyklių tvirtinimas ir jų laikymosi kontrolės organizavimas, švaros ir tvarkos viešose vietose užtikrinimas – ir valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos – savivaldybei priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymas, naudojimas ir disponavimas juo patikėjimo teise.

Ilgalaikis prioritetas

(pagal SPP)

Aplinkos ir kaimo vietovių plėtra

Kodas

4

Šia programa įgyvendinamas įstaigos (padalinio) strateginis tikslas

Kurti kokybišką gyvenamąją aplinką, gerinti verslo ir žemės ūkio veiklos sąlygas

Kodas

3

Programa

Tęstinė

 

Programos aprašymas

Programa siekiama gerinti viešųjų erdvių ir objektų būklę, prižiūrėti ir plėsti savivaldybės socialinį būstą, remti daugiabučių namų modernizavimą, vykdyti rajono komunalinio ūkio ir teritorijos tvarkymą. Numatytos lėšos vietinės reikšmės kelių (gatvių) ir inžinerinių tinklų priežiūrai, modernizavimui ir plėtrai. Siekiant užtikrinti subalansuotą ir kryptingą Ignalinos rajono plėtrą, numatoma rengti teritorijų planavimo dokumentus, atlikti žemės sklypų matavimus ir tyrimus.

Efekto vertinimo kriterijus

·      Verslumo lygis (veikiančių mažų ir vidutinių įmonių skaičius, tenkantis 1000-iui gyventojų).

Programos tikslas

Užtikrinti darnią teritorinę plėtrą ir kokybišką gyvenamąją aplinką

Kodas

1

Tikslo aprašymas

Įgyvendinamu tikslu siekiama gerinti Ignalinos rajono savivaldybės administracijai priklausančių pastatų ir socialinio būsto būklę; plėsti savivaldybės socialinio būsto fondą; prisidėti prie daugiabučių gyvenamųjų namų atnaujinimo (modernizavimo); užtikrinti komunalinio ūkio, viešųjų erdvių ir susisiekimo infrastruktūros priežiūrą, atnaujinimą ir plėtrą; vykdyti inžinerinių tinklų atnaujinimą ir plėtrą; rengti ir įgyvendinti viešosios aplinkos, viešųjų objektų ir bendruomeninės infrastruktūros atnaujinimo, sukūrimo ir gyvenamosios aplinkos kokybės gerinimo projektus.

Rezultato vertinimo kriterijus

Įgyvendintų viešosios aplinkos ir objektų plėtros, atnaujinimo ir pritaikymo visuomenės poreikiams projektų skaičius.

1 uždavinys. Prižiūrėti, atnaujinti ir plėsti viešąsias erdves ir objektus, gerinti būsto būklę

Uždaviniu numatoma vykdyti Ignalinos rajono komunalinio ūkio ir teritorijos tvarkymą (gatvių, žaliųjų plotų priežiūra, sanitarija, apželdinimas, kapinių tvarkymas ir kt.) bei komunalinio ūkio objektų atnaujinimą ir plėtrą.

Siekiant užtikrinti tinkamą vietinės reikšmės kelių tinklo būklę, numatoma rengti planuojamų rekonstruoti kelių (gatvių) techninius projektus, vykdyti rekonstrukcijos ir remonto darbus, techninę kelių priežiūrą, laboratorinius kokybės kontrolės tyrimus ir kt. Siekiama modernizuoti transporto infrastruktūrą, kad ji atitiktų Europos Sąjungos techninius standartus ir krovinių bei keleivių vežimo poreikius, taip pat užtikrinti priemonių, didinančių eismo saugą ir mažinančių neigiamą transporto poveikį aplinkai, įgyvendinimą.

Įgyvendinant uždavinį, numatomas finansavimas Ignalinos rajono miestų ir gyvenviečių gatvių apšvietimui užtikrinti, apšvietimo tinklų eksploatacijai ir plėtrai vykdyti. Taip pat numatoma vykdyti inžinerinių tinklų ir sistemų rekonstrukciją ir remontą (vandentiekio, nuotekų, šildymo sistemų tinklų).

Šiuo metu dalis savivaldybei priklausančio socialinio būsto yra blogos techninės būklės. Socialinio būsto kiekis savivaldybėje negali patenkinti poreikio, todėl būtina plėsti socialinio būsto fondą. Siekiant spręsti šias problemas, numatoma vykdyti socialinio būsto atnaujinimą ir plėtrą. Taip pat numatoma skirti lėšų prisidėti prie daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo, saugaus eismo priemonių diegimo ir atnaujinimo.

Ignalinos rajono savivaldybė valdo visas kelių uždarųjų akcinių bendrovių akcijas. Taip pat yra viena savivaldybės įmonė. Šios įstaigos nėra pajėgios atnaujinti materialųjį turtą už savo turimas lėšas, todėl kasmet iš savivaldybės biudžeto investuojama iš savivaldybės biudžeto ilgalaikio turto atnaujinimui (įsigijimui). Tam tikslui šiais metais planuojama skirti iki 500 tūkst. Eur.

Pasinaudojant Europos Sąjungos investicijomis, numatoma atlikti įvairių darbų ir vykdyti projektus tiek kaimo, tiek miesto vietovėse. Nemaža dalis darbų turėtų būti pradedama atlikti 2017 metais. Plačiau apie planuojamus projektus – Ignalinos rajono savivaldybės 2017–2019 metų strateginio veiklos plano priede.

Produkto vertinimo kriterijai:

·      Seniūnijų, kurioms skirta lėšų viešojo ūkio išlaikymui, skaičius;

·      Atnaujintų ar naujai įrengtų komunalinio ūkio objektų ir negyvenamųjų pastatų skaičius;

·      Įsigyto (suremontuoto) socialinio būsto skaičius;

·      Atnaujintų daugiabučių gyvenamųjų namų skaičius;

·      Įsigytų gatvių šviestuvų skaičius;

·      Rekonstruotų ir naujai įrengtų inžinerinių tinklų ilgis (km);

·      Rekonstruotų vietinės reikšmės kelių (gatvių) ilgis (km);

·      Prižiūrimų vietinės reikšmės kelių (gatvių) ilgis (km);

·      Įgyvendintų projektų skaičius;

·      Atnaujintų ar naujai įrengtų viešųjų erdvių ir kraštovaizdžio objektų skaičius;

·      Panaudota lėšų priemonių įgyvendinimui proc;

·      Atnaujintų savivaldybės įstaigų ir savivaldybės kontroliuojamų bendrovių skaičius.

2 uždavinys. Rengti projektų įgyvendinimo ir teritorijų planavimo dokumentus

Uždaviniu numatomas projektų įgyvendinimo dokumentų – galimybių studijų, investicinių, techninių projektų – rengimas ir projektų ekspertizių atlikimas. Savivaldybė organizuoja teritorijų planavimo dokumentų rengimą, derinimą, tvirtinimą atitinkamų rūšių teritorijų planavimo dokumentų rengimo taisyklėse nustatyta tvarka. Pagal detaliuosius planus ir laisvų (neužstatytų) žemės sklypų planus numatoma atlikti žemės sklypų kadastrinius matavimus – parengti sklypų ribų planus, juos suderinti, įtraukti į kadastrą ir pažymėti žemės sklypų ribas vietovėje.

Produkto vertinimo kriterijai:

·      Atliktų kadastrinių matavimų ir topografinių nuotraukų skaičius;

·      Parengtų projektų įgyvendinimo dokumentų skaičius.

 

Numatomas programos įgyvendinimo rezultatas

Įgyvendinus programą, bus pagerintas socialinio būsto fondas, vykdomi viešųjų erdvių, objektų ir daugiabučių namų modernizavimo projektai. Programos įgyvendinimas leis formuoti patrauklią gyvenamąją ir verslo aplinką, didins savivaldybės patrauklumą investicijoms. Savivaldybės kelių (gatvių) modernizavimo ir priežiūros darbai didins eismo saugumą, mažins neigiamą transporto poveikį aplinkai. Įgyvendintos eismo saugą gerinančios priemonės mažins eismo įvykių tikimybę. Teritorijų planavimas užtikrins subalansuotą savivaldybės teritorijos raidą, kryptingą infrastruktūros objektų plėtrą, skatins investicijas.

 

Galimi programos vykdymo ir finansavimo šaltiniai: savivaldybės biudžeto lėšos, valstybės biudžeto lėšos, valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija, Europos Sąjungos investicijų lėšos, kitos lėšos, skolintos lėšos, biudžetinių įstaigų pajamos.

 

Ignalinos rajono strateginiame plėtros plane numatyti veiksmai, susiję su vykdoma programa:

4 PRIORITETAS. APLINKOS IR KAIMO VIETOVIŲ PLĖTRA

4.1 tikslas. Užtikrinti inžinerinio aprūpinimo sistemų atnaujinimą ir plėtrą

4.1.1 uždavinys. Sudaryti sąlygas kurti ilgalaikę plėtrą skatinančią infrastruktūrą

4.1.2 uždavinys. Plėsti, modernizuoti ar renovuoti inžinerinius tinklus, plėtoti atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimą

4.2 tikslas. Plėtoti subalansuotą transporto infrastruktūrą, užtikrinant patogų

ir saugų susisiekimą ir gerinant ekologinę būklę

4.2.1 uždavinys. Plėtoti transporto infrastruktūrą ir gerinti keleivių vežimo sistemą

4.3 tikslas. Užtikrinti patogią ir sveiką aplinką

4.3.3 uždavinys. Renovuoti visuomeninės paskirties pastatus, daugiabučius namus, plėtoti socialinį būstą, gerinti gyvenamąją ir viešąją aplinką

4.4 tikslas. Žemės ūkio ir kaimo plėtra

4.4.1 uždavinys. Užtikrinti darnią, ekologiškai subalansuotą kaimo vietovių plėtrą

 

Susiję įstatymai ir kiti norminiai teisės aktai:

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymas, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymas, Lietuvos Respublikos statybos įstatymas, Lietuvos Respublikos kelių įstatymas, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymas, Lietuvos Respublikos  teritorijų planavimo įstatymas, Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymas, Lietuvos Respublikos žemės įstatymas ir kt.


 

 

INFRASTRUKTŪROS OBJEKTŲ PLĖTROS IR PRIEŽIŪROS PROGRAMOS lėšų poreikis (asignavimai) ir numatomi finansavimo šaltiniai

(tūkst. Eur)

Ekonominės klasifikacijos grupės

2017 m. projektas

2018 m. projektas

2019 m. projektas

1. Iš viso asignavimų

6085,2

6161,4

4294,2

1.1. Išlaidoms:

2209,5

2133,0

2017,2

1.1.1. iš jų darbo užmokesčiui

384,0

352,0

392,0

1.2. Turtui įsigyti ir finansiniams įsipareigojimams vykdyti

3875,7

4028,4

2277,0

2.   Finansavimo šaltiniai:

6085,2

6171,4

4294,2

2.1. Savivaldybės biudžetas:

4393,4

3683,4

3131,2

2.1.1. Savivaldybės biudžeto asignavimai savarankiškosioms funkcijoms vykdyti

1880,7

1548,0

1558,2

2.1.2. Valstybės biudžeto dotacija

1890,2

1260,0

1305,0

iš jos:

2.1.2.1. valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti

1890,2

1260,0

1305,0

2.1.2.2. mokinio krepšeliui finansuoti

2.1.2.3. kita tikslinė dotacija

2.1.3. Biudžetinių įstaigų pajamos

61,0

92,0

93,0

2.1.4. Skolintos lėšos

561,5

783,4

175,0

2.2. Kiti šaltiniai:

1691,8

2488,0

1163,0

2.2.1. Savivaldybės privatizavimo fondas

2.2.2. Valstybės biudžeto lėšos

30,0

125,0

114,0

2.2.3. ES lėšos

1652,8

2347,0

1033,0

2.2.4. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos

2.2.5. Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšos

2.2.6. Kitos lėšos

9,0

16,0

16,0