KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JAUNIMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO IŠ KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. vasario 25 d. Nr. TS-24

Kėdainiai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 22 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Kėdainių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo iš Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pakeisti Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gegužės 29 d. sprendimą Nr. TS-129 „Dėl jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo iš Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir pripažinti netekusiu galios sprendimo 1 punktą.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Valentinas Tamulis

 

PATVIRTINTA

Kėdainių rajono savivaldybės tarybos

2022 m. vasario 25 d. sprendimu Nr. TS-24

 

JAUNIMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO IŠ KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo iš Kėdainių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato jaunimo iniciatyvų projektų (toliau – projektas) finansavimo iš Savivaldybės biudžeto konkurso (toliau – konkursas) organizavimo, finansavimo ir atsiskaitymo už gautų lėšų panaudojimo tvarką.

2.    Konkurso tikslas – finansuoti projektus, kuriais siekiama didinti jaunimo užimtumą Kėdainių rajone, įgyvendinti jaunimo iniciatyvas, skatinti ir plėtoti kryptingą ir ilgalaikę jaunimo veiklą, skatinti jaunimo problemų sprendimą (ypatingą dėmesį skiriant mažiau galimybių turinčiam jaunimui).

3.    Lėšos jaunimo veiklos projektams finansuoti kiekvienais metais numatomos Savivaldybės biudžete.

4.    Konkursą organizuoja Kėdainių rajono savivaldybės administracija (toliau – Administracija).

5.    Apraše vartojamos sąvokos:

5.1. projektas – pareiškėjo veiklų visuma, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;

5.2. paraiška – Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos formos pareiškėjo užpildytas ir pasirašytas dokumentas ir jo priedai, teikiami projekto finansavimui gauti;

5.3. pareiškėjas – organizacija, atitinkanti Aprašo III skyriuje numatytas sąlygas ir teikianti konkursui paraišką;

5.4. projekto dalyviai – asmenys, kuriems yra skirtas projektas ir kurie jame dalyvauja (pvz.: renginių dalyviai, paslaugų gavėjai ir pan.);

5.5. projekto vykdytojai – asmenys, tiesiogiai ir nuolat prisidedantys prie projekto įgyvendinimo, konkrečiai atsakingi už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Projekto vykdytojai nėra asmenys, laikinai prisidedantys prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais bei veikla (pvz.: lektoriai, meno kolektyvai ir pan.). Projekto vykdytojais taip pat nėra asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansine ir (ar) ūkine veikla (pvz., rėmėjai);

5.6. jaunimo iniciatyva – savanoriška ir savarankiška jaunimo veikla, skirta savo ir visuomenės poreikiams tenkinti;

5.7. neaktyvus jaunas žmogus – nesimokantis, nestudijuojantis, nedirbantis pagal darbo sutartį ar savarankiškai, neturintis kitų darbo santykiams prilygintų teisinių santykių, nevykdantis neatlygintino užimtumo veiklos, neieškantis darbo jaunas žmogus;

5.8. neformali jaunimo grupė – neįregistruota visuomeninė grupė, kurioje ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro jauni žmonės;

5.9. globojanti jaunimo organizacija – įregistruota ir veiklą vykdanti Kėdainių rajono savivaldybės teritorijoje jaunimo organizacija, kuri globoja neformalią jaunimo grupę ir jai skyrus finansavimą, pasirašo finansinės paramos sutartį, prisiima visą atsakomybę už neformalios jaunimo grupės projekto įgyvendinimą ir atsiskaitymą.

6.    Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų ir kituose įstatymuose apibrėžtas sąvokas.

 

 

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TURINIUI

 

7.    Konkursui teikiamo projekto veiklos turi atitikti bent vieną iš žemiau išvardintų sričių:

7.1. jaunų žmonių kompetencijų ugdymas;

7.2. jaunimo užimtumo ir verslumo skatinimas;

7.3. jaunimo iniciatyvų, naudingų Savivaldybės bendruomenei, įgyvendinimas;

7.4. jaunimo iniciatyvų aplinkosaugos ir klimato kaitos srityse įgyvendinimas;

7.5. jaunimo aktyvumo, pilietiškumo ir įsitraukimo į visuomeninę veiklą skatinimas;

7.6. savanoriškos veiklos skatinimas vietos lygmeniu;

7.7. jaunimo įsitraukimas į jaunimo organizacijos veiklą;

7.8. socialiai neaktyvių, nedirbančių, nesimokančių, mokymuose nedalyvaujančių, socialinę atskirtį patiriančių jaunuolių įtraukimas į visuomenės veiklą.

8.    Konkursui teikiami projektai turi sudaryti sąlygas, kad jaunas žmogus būtų motyvuojamas dalyvauti jo poreikius atitinkančioje veikloje, skatinamas tobulėti, įsitraukti į visuomeninę veiklą, įgyti socialinius įgūdžius ugdančios veiklos vykdymo ir organizavimo patirties.

9.    Konkurso prioritetus, už kuriuos projektui skiriami papildomi balai, kiekvienais metais rekomenduoja Kėdainių rajono savivaldybės jaunimo reikalų taryba (toliau – Jaunimo reikalų taryba), atsižvelgdama į jaunimo politikos aktualijas.

10.  Konkursui negali būti teikiami projektai, kurių tikslas yra:

10.1.    poilsis ir turizmas;

10.2.    pelno gavimas.

11.  Taip pat konkursui negali būti teikiami projektai, kurie:

11.1.    einamaisiais metais yra ar buvo finansuoti kituose Administracijos skelbtuose projektų ar programų finansavimo konkursuose;

11.2.    kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, varžo kitų žmonių teises ir laisves;

11.3.    bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ir diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės simboliams;

11.4.    bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos, alkoholio, tabako, psichotropinių medžiagų, azartinių lošimų populiarinimą;

11.5.    bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTŲ DALYVIAMS

 

12.  Projektus konkursui gali teikti Kėdainių rajono savivaldybės teritorijoje veikiančios:

12.1.    nevyriausybinės jaunimo organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų ir Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymai;

12.2.    nevyriausybinės su jaunimu dirbančios organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų ir Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymai.

12.3.    Neformalios jaunimo grupės.

13.  Pareiškėjo planuojama vykdyti veikla turi atitikti pareiškėjo steigimo dokumentuose (įstatuose, nuostatuose, statute ir pan.) aprašytas veiklos rūšis ir (arba) tikslines grupes.

14.  Ne mažiau kaip 1/2 projekto vykdytojų turi būti jauni žmonės nuo 14 iki 29 metų amžiaus.

15.  Ne mažiau kaip 2/3 projekto dalyvių turi būti jauni žmonės nuo 14 iki 29 metų amžiaus.

16Neformalios jaunimo grupės paraiškas teikia per nevyriausybines organizacijas, vykdančias veiklą Kėdainių rajone. Neformali jaunimo grupė turi pateikti bendradarbiavimo sutartį su globojančia jaunimo organizacija, įregistruota ir veiklą vykdančia Kėdainių rajono savivaldybės teritorijoje. Skyrus finansavimą, globojanti jaunimo organizacija įsipareigoja pasirašyti finansinės paramos naudojimo sutartį, prisiimti visą atsakomybę už neformalios jaunimo grupės projekto įgyvendinimą ir atsiskaitymą. Globojanti jaunimo organizacija turi atitikti Nuostatų 13, 14 ir 15 punktuose nurodytus reikalavimus pareiškėjams.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ TEIKIMAS KONKURSUI

 

17.  Informacija apie organizuojamą konkursą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.kedainiai.lt. Skelbime nurodomas paraiškų priėmimo galutinis terminas, vieta, adresas, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti (kontaktinis asmuo), galimi pareiškėjai, finansuotinos veiklos, prioritetai, paraiškos forma, dokumentai, kuriuos reikia pateikti (priedai), ir kita reikalinga informacija (reikalavimai) projektų pareiškėjams.

18.  Konkursui teikiamas projektas aprašomas užpildant Savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Direktoriaus) patvirtintą projekto paraiškos formą. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba, pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

19.  Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną projekto paraišką. Pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kuri pateikta vėliausiai.

20.  Konkursui pareiškėjas pateikia popierinį paraiškos egzempliorių ir elektroninę paraiškos kopiją (1 failas PDF formatu), kurią išsiunčia konkurso skelbime nurodytu el. paštu. Prie paraiškos turi būti pridėta:

20.1.    juridinio asmens registracijos pažymėjimo kopija;

20.2.    projekto vadovo (-ų) gyvenimo aprašymas (-ai);

20.3.    dokumentų, įrodančių papildomą finansavimą kopijos (jei yra papildomas finansavimas);

20.4.    kiti dokumentai, kuriuos pareiškėjas mano esant tikslinga pateikti.

21.  Projekto paraiška gali būti pristatyta konkurso skelbime nurodytam atsakingam Administracijos darbuotojui arba atsiųsta registruotu laišku adresu: J. Basanavičiaus g. 36, Kėdainiai. Ant voko privaloma užrašyti „Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo konkursui“. Visos paraiškos registruojamos, suteikiant joms registracijos numerį.

22.  Paraiškos nesvarstomos, jei jos netvarkingai užpildytos, pateiktos pavėluotai, neatitinka konkursui keliamų reikalavimų, nepateikti visi būtini dokumentai.

23.  Paraiška ir prie jos pridedami dokumentai turi būti susegti, puslapiai sunumeruoti. Dokumentų kopijos privalo būti patvirtintos laikantis Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimų.

24.  Nustačius, kad elektroninės paraiškos kopijos turinys neatitinka popierinio varianto turinio, vadovaujamasi paraiškos popieriniame variante pateikta informacija.

25Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką Savivaldybės administracijai, jos negalima taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomų dokumentų pareiškėjo iniciatyva.

26.  Visos paraiškos registruojamos, suteikiant joms registracijos numerį.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

27.  Pasibaigus paraiškų teikimo terminui projektų vertinimas susideda iš:

27.1.    formaliųjų kriterijų vertinimo;

27.2.    turinio vertinimo.

28.  Paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams vertina Administracijos specialistas (jaunimo reikalų koordinatorius), užpildydamas Direktoriaus įsakymu patvirtintą Jaunimo iniciatyvų projektų formaliųjų kriterijų įvertinimo formą.

29.  Jei kartu su paraiška nepateikti visi Aprašo nurodyti privalomi pateikti dokumentai Administracijos specialistas raštu kreipiasi į pareiškėją su nurodymu pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. Administracijos specialistas prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą. Jeigu pareiškėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų pareikalautų dokumentų, Administracijos specialistas apie tai informuoja Projektų vertinimo komisiją (toliau – komisija). Administracijos specialistas pateikia komisijai projektų paraiškų suvestinę, kurioje pateikia siūlymus dėl projekto (-ų), neatitinkančio (-ių) formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo ir visus kitus su konkursu susijusius dokumentus. Komisija, įvertinusi Administracijos specialisto pateiktą informaciją (duomenis), pritaria arba nepritaria projekto (-ų) atmetimui.

30.  Projektų paraiškų turinį vertina Direktoriaus įsakymu iš 3 (trijų) narių sudaryta komisija. Komisijos darbo forma yra posėdžiai, kuriems vadovauja komisijos pirmininkas. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Posėdžiai protokoluojami.

31.  Pirmojo posėdžio metu komisijos nariai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas. Nepasirašius minėtų dokumentų, draudžiama dalyvauti komisijos posėdžiuose, svarstant klausimus dėl pateiktų paraiškų vertinimo ir atrankos. Komisijos narys privalo nusišalinti nuo paraiškos vertinimo ir balsavimo, jei komisijos narys turi svarstyti organizacijos, kurios narys ir (arba) darbuotojas jis yra, paraišką. Komisijos narys taip pat turi nusišalinti nuo paraiškos vertinimo ir balsavimo, jeigu turi svarstyti paraišką organizacijos, kurios narys ir (arba) darbuotojas yra asmuo, su kuriuo jis yra susijęs artimos giminystės, svainystės, santuokos, globos ar rūpybos ryšiais. Jeigu komisijos narys nenusišalina, komisija priima sprendimą dėl jo nušalinimo.

32.  Komisijos nariai projektų paraiškas vertina užpildydami paraiškos vertinimo anketą, kurią, atsižvelgiant į Aprašo reikalavimus, kasmet įsakymu tvirtina Direktorius.

33.  Komisijos narys vertinimo anketoje nurodo projekto privalumus ir trūkumus, pateikia išvadą dėl projekto finansavimo.

34.  Projektų paraiškos, neatitinkančios konkurso reikalavimų, nevertinamos. Taip pat nevertinamos tos projektų paraiškos, kurių pareiškėjai praėjusiais metais, gavę finansavimą iš Savivaldybės, nesilaikė prisiimtų sutartinių įsipareigojimų ir/ar pateikė nekokybiškai bei neišsamiai užpildytas ataskaitas.

35.  Jei dalis projekto išlaidų yra nepagrįstos, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo projekto veikloms įgyvendinti arba išlaidos priskiriamos prie netinkamų finansuoti, komisijos nariai gali siūlyti sumažinti projekto įgyvendinimui prašomų išlaidų sumą.

36.  Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama kiekvienam projektui kiekvieno komisijos nario skirtų balų vidurkį, ir balų mažėjimo tvarka sudaro projektų eilę. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti skirtų Savivaldybės biudžeto lėšų.

37.  Komisija, priėmusi sprendimą skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos siūlomos nefinansuoti. Komisija priima sprendimus atviru balsavimu arba bendru sutarimu. Kai bendro sutarimo nėra, sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma.

38.  Jeigu projektai pagal turinį ir prioritetą įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio paraiška konkursui buvo pateikta anksčiau.

39.  Komisija sprendimą dėl finansuojamų projektų, rezervinių projektų ir nefinansuojamų projektų pateikia Direktoriui ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo posėdžio, kuriame buvo priimtas sprendimas dienos.

40.  Lėšas projektams finansuoti skiria Direktorius, atsižvelgdamas į komisijos siūlymą ir Savivaldybės biudžete konkurso organizavimui numatytas lėšas. Direktoriaus įsakymu (toliau – Įsakymu) tvirtinamas finansuojamų projektų sąrašas.

41.  Finansuojamų projektų sąrašas yra skelbiamas interneto svetainėje www.kedainiai.lt.

42Konkursui pasibaigus projektų paraiškos negrąžinamos ir saugomos nustatytą laikotarpį.

 

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMAS, VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

43.  Pareiškėjas, kurio projekto vykdymui skiriamas finansavimas, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Įsakymo priėmimo dienos, pasirašo biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su Administracija. Sutartyje yra aprašomi pareiškėjo įsipareigojimai, nustatomos finansavimo, lėšų naudojimo, atskaitomybės bei atsakomybės ir kitos sąlygos. Prie Sutarties pridedamas projekto veiklų planas ir detali projektui skirtų lėšų sąmata pagal formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu.

44.  Jeigu pareiškėjas atsisako pasirašyti Sutartį ar praleidžia Sutartims pasirašyti nustatytą terminą, Direktorius įsakymu skiria lėšas eilės tvarka rezerviniame sąraše esantiems projektams.

45.  Jei projekto vykdymui skirta suma yra mažesnė nei pareiškėjas prašė paraiškoje, pasirašydamas Sutartį su Administracija pareiškėjas turi teisę keisti savo projekto veiklos apimčių įsipareigojimus, bet neturi teisės keisti paraiškoje aprašytos veiklos turinio ir tikslų.

46.  Projekto vykdytojas, negalintis įgyvendinti projekto pagal patvirtintą sąmatą, turi raštu kreiptis į Direktorių ar jo įgaliotą asmenį dėl jos patikslinimo ir nurodyti priežastis. Sąmata netikslinama, jeigu skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų lėšų pagal atskirą sąmatos straipsnį neviršija 10 procentų.

47.  Negali būti finansuojamos projekto išlaidos, skirtos:

47.1.    ilgalaikiam materialiajam turtui, kurio vertė yra 500 eurų ir didesnė, įsigyti;

47.2.    pastatų ir patalpų rekonstrukcijai, kapitaliniam remontui, įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

47.3.    transporto techninei apžiūrai, draudimui;

47.4.    tarptautinių kelionių išlaidoms;

47.5.    projektui įgyvendinti už Lietuvos Respublikos ribų.

48.  Lėšos gali būti naudojamos nuo Sutarties pasirašymo dienos iki Sutartyje nurodyto termino. Projekto vykdytojai privalo gautas Savivaldybės lėšas naudoti tikslingai tik Sutartyje numatytoms veikloms.  

49.  Skiriamos lėšos negali būti perkeltos į kitus biudžetinius metus.

50.  Projekto vykdytojas, gavęs finansavimą ir negalintis vykdyti Projekto, turi raštu apie tai informuoti Administraciją.

51.  Pareiškėjas po projekto įvykdymo per 10 darbo dienų, bet ne vėliau kaip iki Sutartyje nurodyto termino, pateikia Administracijai Sutartyje nustatytas ataskaitas.

52.  Nepanaudotos ar netikslingai panaudotos Savivaldybės lėšos Administracijai turi būti grąžintos iki Sutartyje nurodyto termino.

53.  Projektų finansinė ir veiklos kontrolė vykdoma teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54.  Administracija neprisiima atsakomybės, jei dėl pareiškėjo klaidingų paraiškoje nurodytų duomenų ryšiams palaikyti (telefono numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju negalima susisiekti.

55.  Pareiškėjui elektroniniu paštu, nurodytu paraiškoje, Administracijos siunčiami klausimai, prašymai, susiję su paraiškos teikimu konkursui, laikomi oficialiais.

56.  Gavęs finansavimą, pareiškėjas įsipareigoja viešinti vykdomą projektą, naudodamas savivaldybės logotipą visuose su projekto veikla susijusiuose naudojamuose dokumentuose ir leidiniuose, taip pat renginių metu, nurodydamas finansavimo šaltinį – Kėdainių rajono savivaldybės administraciją.

57.  Teikdamas paraišką konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose.

58.  Pareiškėjas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas viešuosius pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu. Jei Pareiškėjas yra neperkančioji organizacija pagal LR Viešųjų pirkimų įstatymą, viešuosius pirkimus organizuoja pagal Pareiškėjo pasitvirtintas pirkimų vykdymo ir priežiūros taisykles.

 

__________________________________