TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. vasario 20 d. Nr. 1-36

Tauragė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 43 punktu, 7 straipsnio 8 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 30 punktu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Tauragės rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. gegužės 30 d. sprendimą Nr. 1-128 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Tauragės rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

Savivaldybės meras                                                                                           Dovydas Kaminskas

 

patvirtinta

Tauragės rajono savivaldybės tarybos

2024 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. 1-36

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinė parama nepasiturintiems Tauragės rajono savivaldybės gyventojams teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – Įstatymas) ir Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Tauragės rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašu (toliau – Aprašas).

2. Aprašas taikomas bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie:

2.1. Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka deklaruoja gyvenamąją vietą arba yra įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Tauragės rajono savivaldybėje;

2.2. nedeklaravę gyvenamosios vietos ir neįtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą ir faktiškai gyvena Tauragės rajono savivaldybėje;

2.3. nuomojasi būstą Tauragės rajono savivaldybėje;

2.4. atitinka Įstatymo 1 straipsnio 2 dalies 2, 3, 4, 5 punktų nuostatas.

3. Šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatymo sąvokas.

4. Piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams Tauragės rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) teikia vykdydama savarankiškąją savivaldybių funkciją, kuri finansuojama iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

5. Piniginę socialinę paramą administruoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius).

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS

 

6. Gyventojai dėl piniginės socialinės paramos skyrimo pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, taip pat ir asmenys, neturintys gyvenamosios vietos pagal faktinę gyvenamąją vietą, kreipiasi į Tauragės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių:

6.1. miesto gyventojai į gyventojų priėmimo kabinetą (Respublikos g. 2, 116);

6.2. kaimiškųjų seniūnijų gyventojai į seniūnijas.

7. Kreipdamasis dėl piniginės socialinės paramos, asmuo pateikia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintos SP-4 formos prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti ir jos priedus (toliau – prašymas-paraiška), kuriame nurodo piniginei socialinei paramai skirti ir apskaičiuoti būtinus duomenis (dokumentus) apie save ir bendrai gyvenančius asmenis, veiklos pobūdį, gaunamas pajamas, turimą turtą (taip pat neįregistruotą turtą bei turimą turtą registruotą užsienio valstybėse).

Prie prašymo-paraiškos asmuo prideda bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens dokumentus arba jų kopijas, patvirtintas teisės aktų nustatyta tvarka, apie turimą Įstatymo 14 straipsnyje nurodytą turtą ir jo vertę, gaunamas Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, veiklos pobūdį ir kitas aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti, išskyrus atvejus, kai duomenys gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu.

8. Prašymas-paraiška gali būti pateikti asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, arba per atstovą:

8.1. jeigu prašymas-paraiška pateikiamas asmeniškai, pareiškėjas kreipimosi metu pateikia galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, teisę užsieniečiui nuolat arba laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinantį dokumentą, jeigu tokį dokumentą privalo turėti pagal galiojančius teisės aktus, vairuotojo pažymėjimą ar kitą dokumentą (pažymėjimą), patvirtinantį pareiškėjo tapatybę (kuriame yra asmens nuotrauka, vardas, pavardė ir asmens kodas) (toliau – asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas);

8.2. jeigu prašymas-paraiška pateikiamas per atstovą, pateikiami galiojantys atstovo asmens tapatybę ir atstovavimą patvirtinantys dokumentai;

8.3. jeigu užpildytas ir pasirašytas prašymas-paraiška siunčiamas paštu arba per pasiuntinį, prie jo pridedama asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, ir visų reikiamų dokumentų originalai arba jų kopijos, patvirtintos notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

8.4. jeigu užpildytas ir pasirašytas prašymas-paraiška siunčiamas elektroniniu paštu, prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus, prašymą-paraišką ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama.

8.5. jeigu prašymas-paraiška pateikiamas elektroniniu būdu, prie jo pridedami skenuoti (nuskaityti) visi reikiami dokumentai arba dokumentų kopijos, patvirtintos notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

9. Gautas prašymas-paraiška užregistruojamas informacinėje sistemoje „Parama“ ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikiamas informacinis lapelis. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus (duomenis) įrašoma į informacinį lapelį.

Kai prašymas-paraiška siunčiamas paštu, per pasiuntinį arba pateikiamas elektroniniu būdu, informacinis lapelis išsiunčiamas pareiškėjui prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu).

10. Jeigu atlikus Tvarkos aprašo 9 punkte nurodytus veiksmus nustatoma, kad sprendimui priimti trūksta duomenų (dokumentų), arba pareiškėjas kreipimosi metu prašyme-paraiškoje nenurodė visos ir teisingos informacijos ir (ar) nepateikė visų reikiamų dokumentų, ar iki sprendimo dėl piniginės socialinės paramos priėmimo gaunama informacija apie aplinkybių, nurodytų prašymo-paraiškos pateikimo metu, pasikeitimą, pareiškėjas prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) informuojamas apie trūkstamus dokumentus (duomenis) ir nurodoma data, iki kurios dokumentai (duomenys) turi būti pateikti.

11. Jeigu asmuo pateikia neteisingai užpildytą prašymą-paraišką ir (ar) nenurodo kontaktinių duomenų (telefono, adreso, el. pašto) arba duomenys netikslūs, per Įstatymo 20 straipsnio 6 dalyje nustatytą terminą nepateikia trūkstamų dokumentų, per 5 darbo dienas priimamas sprendimas neteikti piniginės socialinės paramos ir asmeniui grąžinami jo pateikti dokumentai, jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.

12. Valstybėje (savivaldybėje) paskelbtų karantino ir ekstremaliųjų situacijų metu prašymai-paraiškos Socialinės paramos skyriui teikiami elektroniniu būdu per Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS), elektroniniu paštu arba telefoninio ryšio priemonėmis. Pateikiant specialistui informaciją telefoninio ryšio priemonėmis, žodžiu pateikiami asmens tapatybę identifikuojantys duomenys – asmens kodas, gyvenamosios (deklaruotos ir faktinės) vietos adresas, telefono numeris, el. pašto adresas, pagal kuriuos yra užpildomas besikreipiančio asmens vardu prašymas-paraiška. Socialinės paramos skyrius, vertindamas turimų valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų duomenis, priima sprendimą dėl socialinės paramos skyrimo / neskyrimo, išskyrus atvejį, kai reikalinga darbo užmokesčio pažyma.

13. Vienas iš dokumentų teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti yra Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas (toliau – Aktas). Valstybėje (savivaldybėje) paskelbtų ekstremaliųjų situacijų metu Aktas užpildomas apklausiant pareiškėją telefonu ar kitomis elektroninio ryšio priemonėmis.

 

III SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKA

 

14. Bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui skiriama ši piniginė socialinė parama:

14.1. socialinė pašalpa;

14.2. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos (toliau – kompensacijos).

15. Piniginę socialinę paramą apskaičiuoja Socialinės paramos skyriaus specialistai.

16. Socialinė pašalpa teikiama:

16.1. pinigais;

16.2. nepinigine forma.

17. Nepinigine forma socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims ar vieniems gyvenantiems asmenims gali būti teikiama:

17.1. socialinėmis paslaugomis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu;

17.2. apmokant vaikų maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose;

17.3. apmokant vaikų išlaikymo išlaidas ikimokyklinėse įstaigose;

17.4. apmokant neformaliojo vaikų švietimo paslaugų išlaidas;

17.5. apmokant būsto nuomos, elektros, komunalines ir kitas būsto išlaikymo išlaidas šias paslaugas teikiančioms įmonėms;

17.6. apmokant gydymosi nuo priklausomybių ir išlaidas už asmens sveikatos priežiūros paslaugas šias paslaugas teikiančioms įstaigoms;

17.7. apmokant patirtas dokumentų tvarkymo išlaidas;

17.8. apmokant gyvenamosios aplinkos pagerinimo (pritaikymo) išlaidas (baldų, namų apyvokos reikmenų, remonto reikalingų medžiagų įsigijimo ir (ar) darbų atlikimo išlaidas;

17.9. apmokant maisto produktų, drabužių, avalynės, higienos reikmenų ir kitų būtinų daiktų įsigijimo išlaidas;

17.10. apmokant prekių ar paslaugų įsigijimo išsimokėtinai, atsižvelgiant į poreikius.

18. Lėšos, skirtos socialinėms pašalpoms nepinigine forma, pervedamos į Tauragės šeimos gerovės centro banko sąskaitą, kurios disponuojamos (apmokant bankiniu pavedimu ar atsiskaitant mokėjimo kortele) kartu dalyvaujant socialinės pašalpos gavėjui ir priskirtam specialistui, turinčiam mokėjimo kortelę, kuris konsultuoja asmenis ir padeda jiems tikslingai panaudoti skiriamas pinigines lėšas, kad būtų patenkinti bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens poreikiai.

19. Socialinės pašalpos dydis pinigais socialinę riziką patiriantiems asmenims negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio, išskyrus atvejus, kai atvejo vadybininkas, koordinuojantis atvejo vadybos procesą, rekomenduoja didesnę kaip 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio sumą mokėti piniginėmis lėšomis. Kai atvejo vadyba netaikoma, socialinės pašalpos dydis pinigais socialinę riziką patiriantiems asmenims nustatomas atsižvelgiant į socialinio darbuotojo rekomendaciją.

20. Socialinė pašalpa gali būti skiriama ilgesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui, nedirbantiems bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamos ir turtas:

20.1. šalpos pensijų gavėjams;

20.2. sukakusiems senatvės pensijos amžių asmenims;

20.3. asmenims, kuriems nustatytas 60–100 procentų netekto darbingumo lygis.

21. Kompensacijos skiriamos 3 mėnesiams nuo mėnesio, kurį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo įgijo teisę į kompensacijas, pirmos dienos, tačiau ne daugiau kaip už 2 praėjusius mėnesius iki prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio, o jeigu dėl kompensacijų kreipiamasi likus vienam mėnesiui iki šildymo sezono pradžios mėnesio ar vėliau arba šildymo sezono metu, kompensacijos skiriamos visam šildymo sezono laikotarpiui, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turi teisę gauti kompensacijas.

22. Piniginė socialinė parama gali būti skiriama trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, jeigu:

22.1. yra žinoma, kad per tą laikotarpį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neteks teisės į piniginę socialinę paramą;

22.2. yra žinoma, kad piniginės socialinės paramos dydis pasikeis dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo;

22.3. yra žinoma, kad bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui bus pradėtos teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugos socialinės globos įstaigoje ir / ar kita.

23. Jeigu piniginė socialinė parama skiriama trumpesniam laikotarpiui (pasikeitus piniginės socialinės paramos skyrimo aplinkybėms), negu nurodo asmuo prašyme-paraiškoje, Socialinės paramos skyriaus specialistai apie tai informuoja asmenį jo prašyme-paraiškoje pageidaujamu būdu.

24. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas nurodant Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta piniginė socialinė parama, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos Savivaldybės mero nustatyta tvarka.

25. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 1,45 Eur, ši suma nėra išmokama.

26. Paskirta socialinė pašalpa pervedama į gavėjo nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą kredito įstaigoje (banke ar kt.) arba išmokama pašte, arba pervedama į Tauragės šeimos gerovės centro sąskaitą. Socialinė pašalpa apskaičiuota ne vėliau kaip mėnesio antrą darbo dieną išmokama iki einamojo mėnesio 25 dienos. Pašalpos paskaičiuotos papildomai iki mėnesio 25 dienos gali būti išmokamos iki einamojo mėnesio pabaigos. Socialinė pašalpa išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį.

27. Kompensacijos teikiamos:

27.1. pervedant kompensacijas už kurą į gavėjo atsiskaitomąją sąskaitą kredito įstaigoje (banke ar kt.) arba išmokama pašte ar pristatant į namus, arba pervedant į Tauragės šeimos gerovės centro sąskaitą;

27.2. pervedant kompensacijų sumas į energetines ir komunalines paslaugas tiekiančių įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose, kai kompensacijas skaičiuoja bendrijos ar komunalines paslaugas teikiančios įstaigos;

28. Teisė į kompensacijas nustatoma vadovaujantis Įstatymo 7 straipsniu. Vadovaudamiesi Įstatymu ir šiuo Aprašu, Socialinės paramos skyriaus specialistai, naudodamiesi apskaitos sistema „Parama“, suveda kompensacijų gavėjų duomenis į programą, parengia sprendimų projektus dėl teisės į būsto šildymo, karšto ir geriamojo vandens išlaidų kompensacijas nustatymo ir skyrimo.

29. Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas, naudodamasis apskaitos sistema „Parama“, parengia gyventojų, turinčių teisę į piniginę socialinę paramą, sąrašus būsto šildymo, karšto vandens ir geriamojo vandens išlaidų kompensacijoms apskaičiuoti. Sąrašai pateikiami šilumos energiją ir vandenį teikiančioms institucijoms elektroniniu būdu iki mėnesio, einančio po teisės į kompensaciją nustatymo, antros darbo dienos imtinai.

30. Savivaldybės administracijos direktorius sudaro sutartis su šilumą, karštą bei geriamą vandenį teikiančiomis ir skaičiuojančiomis įmonėmis dėl kompensacijų skaičiavimo ir mokėjimo. Už kompensacijų skaičiavimą įmonėms skiriamas 1 procentas nuo apskaičiuotų kompensacijų sumos.

31. Kompensacijas skaičiuojančios įmonės kompensacijas apskaičiuoja vadovaujantis Įstatymu, šiuo Aprašu ir kitais teisės aktais.

32. Kompensacijas pagal Įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktus bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kuriems energetines ir komunalines paslaugas centralizuotai teikia įmonės, skaičiuoja UAB Tauragės šilumos tinklai, o pagal Įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 2 punktą šeimoms arba vieniems gyvenantiems asmenims, kuriems energetines ir komunalines paslaugas centralizuotai teikia įmonė, skaičiuoja UAB „Tauragės vandenys“.

33. Kompensacijas (išskyrus atvejus, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas pačių piniginės paramos gavėjų, naudojančių kietąjį ar kitokį kurą) skaičiuojančios įstaigos pateikia Savivaldybei paraiškas dėl kompensacijų mokėjimo ir piniginės socialinės paramos gavėjų sąrašus su apskaičiuotais kompensacijų dydžiais iki mėnesio, einančio po teisės į kompensaciją nustatymo, 12 dienos imtinai.

34. Kompensacijas pagal Įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktus bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys, naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, apskaičiuoja ir, naudodamasis apskaitos sistema „Parama“, sprendimu skiria Socialinės paramos skyrius. Sprendimą pasirašo jį rengiantis ir (ar) tikrinantis specialistas ir Socialinės paramos skyriaus vedėjas.

35. Bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys, naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, pateikdami prašymą-paraišką dėl kompensacijų gavimo pirmą kartą privalo užpildyti prašymo-paraiškos piniginei socialinei paramai gauti SP-4 formos 6 priedą ir pateikti informaciją apie kuro deginimo įrenginį (nurodant šilumos katilo tipą / modelį, jo naudingumo koeficientą (nenurodant koeficiento, bet nurodžius šilumos katilo tipą kompensacijos apskaičiavimui taikomi vidutiniai naudingumo koeficientai pagal kuro rūšį, t. y. šildantis elektra nustatomas – 4, granulėmis – 1, pjuvenų briketų – 0,7, dujų (centralizuotas šildymas) – 1). Šildantis elektra, dujomis pareiškėjai taip pat turi pateikti duomenis apie suvartotą energijos kiekį ir elektros, dujų tarifus, kainą.

Socialinės paramos skyriaus specialistai turi teisę prašyti pateikti kuro įsigijimo ir mokėjimo dokumentų, kilus pagrįstų įtarimų, kad asmuo piktnaudžiauja socialine parama.

Kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys, naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, pateikdami prašymą-paraišką dėl kompensacijų gavimo, prašyme-paraiškoje nenurodo kuro rūšies. Tokiems asmenims kompensacijos apskaičiuojamos vadovaujantis Įstatymo 12 ir 19 straipsniais.

36. Šildymo sezonu, kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys, naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, laikomas laikotarpis nustatytas Savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimu. Kietojo ar kitokio kuro vidutines kainas visam šildymo sezonui kasmet, ne vėliau kaip iki rugsėjo 1 d., tvirtina Savivaldybės taryba.

37. Jeigu daugiabučio namo buto savininkas, kuris turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją arba ją gauna, nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir / ar atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą, ir dėl šių asmenų veiksmų (neveikimo) daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas nebuvo pradėtas įgyvendinti, bendrojo naudojimo objekto valdytojas arba savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius Socialinės paramos skyriui ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo įvykusio susirinkimo turi pateikti šį faktą patvirtinančius dokumentus – susirinkimo protokolo išrašus, ir nuo kito mėnesio, už kurį skiriama būsto šildymo kompensacija, jo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam daugiabučio namo buto savininkui skiriama kompensuojama būsto šildymo išlaidų dalis mažinama 50 procentų, o nuo kito šildymo sezono būsto šildymo išlaidų kompensacija neskiriama, bet ne ilgiau kaip 3 metų šildymo sezonus nuo šių aplinkybių atsiradimo.

38. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą arba nuomojamą būstą ir išvykus į kitą savivaldybę, paskirtos piniginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas nuo sekančio mėnesio 1 d.

39. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie dėl piniginės socialinės paramos nustatyta tvarka kreipiasi į naujai deklaruotos gyvenamosios vietos savivaldybę (jei gyvenamosios vietos neturi, į savivaldybę, kurios teritorijoje apsigyvena) arba savivaldybę, kurios teritorijoje nuomojamas būstas, parama teikiama vadovaujantis Įstatymo 21 straipsnio 2 ir 5 dalimis.

 

IV SKYRIUS

PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANČIŲ ASMENŲ PAREIGOS

 

40. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai privalo laikytis Įstatymo 25 straipsnyje nustatytų pareigų;

41. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai privalo, gavę kvietimą, dalyvauti Tauragės rajono savivaldybės Socialinės paramos teikimo komisijos (toliau – Komisija) posėdžiuose.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS PAREIGOS IR TEISĖS TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

 

42. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą bendra tvarka, privalo:

42.1. derinti socialinės pašalpos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, formas – nepinigine forma ir pinigais –vadovaujantis šio Aprašo nuostatomis. Socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio, išskyrus atvejus, kai atvejo vadybininkas, koordinuojantis atvejo vadybos procesą, rekomenduoja skirti didesnę kaip 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio sumą mokėti piniginėmis lėšomis, o kai atvejo vadyba netaikoma, – atsižvelgiant į socialinio darbuotojo, dirbančio su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, rekomendaciją;

42.2. kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, teikti Įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatytu būdu;

42.3. 6 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijų 6 mėnesius neteikti bendrai gyvenantiems asmenims ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

42.4. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ir kompensacijų ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą vienam gyvenančiam asmeniui iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

42.5. kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, įsiskolinusiems už būsto šildymą, karštą ar geriamąjį vandenį, teikti Įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatytu būdu, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytą reikalavimą;

42.6. neskirti kompensacijų, nutraukti jų teikimą įsiskolinusiems už būsto šildymą, geriamąjį ar karštą vandenį bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie nevykdo Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyto reikalavimo;

42.7. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslėpti, pareikalauti, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo (toliau – Gyventojų turto deklaravimo įstatymas) nustatyta tvarka, ir informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo ar neteisėtos veiklos, susijusios su pajamų gavimu;

42.8. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas.

43. Savivaldybės administracija vadovaudamasi šiuo Aprašu patvirtintu Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, teikdama piniginę socialinę paramą, turi teisę:

43.1. vadovaujantis Telkimo visuomenei naudingai veiklai atlikti tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gegužės 24 d. įsakymu Nr. A1-255 „Dėl Telkimo visuomenei naudingai veiklai atlikti tvarkos aprašo patvirtinimo“, pasitelkti darbingus nedirbančius (taip pat savarankiškai nedirbančius) ar dirbančius (taip pat savarankiškai dirbančius), atsižvelgiant į darbo laiko ar veiklos trukmę, nesimokančius darbingo amžiaus asmenis, gaunančius piniginę socialinę paramą bendra Aprašo ir Įstatymo nustatyta tvarka ir nedalyvaujančius aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse ir (ar) užimtumo didinimo programoje, atlikti visuomenei naudingą veiklą Tauragės rajono savivaldybės teritorijoje;

43.2. socialinę riziką patiriančioms šeimoms (asmenims) socialinę paramą teikti socialinėmis paslaugomis, vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu;

43.3. socialinę pašalpą šeimoms (vieniems gyvenantiems asmenims) skirti paslaugomis, kai šeima (vienas gyvenantis asmuo) neatitinka Įstatymo 4 straipsnio 2 ir 3 dalių reikalavimų ar nevykdo Įstatymo 25 straipsnyje nustatytų pareigų ir kai neturi galimybės deklaruoti savo gyvenamosios vietos (būsto savininkas nesutinka, kad šeima (vienas gyvenantis asmuo) deklaruotų savo gyvenamąją vietą jam priklausančiame būste arba nėra galimybės nurodyti gyvenamosios vietos adreso);

43.4. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomos informacijos, įrodančios šeimos (vieno gyvenančio asmens) teisę gauti piniginę socialinę paramą;

43.5. tikrinti šeimos (vieno gyvenančio asmens) gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities tyrimo aktą, kuriuo remdamasi savivaldybė priima sprendimą dėl šeimos (vieno gyvenančio asmens) teisės į piniginę socialinę paramą;

43.6. Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, patvirtinta Materialinės paramos skyrimo ir mokėjimo Tauragės rajono savivaldybės gyventojams tvarkos apraše, iš savo biudžeto lėšų skirti šeimoms (vieniems gyvenantiems asmenims) piniginę socialinę paramą ir kitais Įstatymo nenustatytais atvejais (skirti vienkartinę pašalpą, socialinę pašalpą, kompensuoti Įstatyme nenurodytas būsto išlaikymo išlaidas, kompensuoti didesnio, negu Įstatymo yra nustatytas normatyvas, būsto naudingojo ploto šildymo išlaidas, padengti įsiskolinimą už būstą);

43.7. atsiradus neaiškumų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus įtarimų, kad yra pateikta neteisinga informacija arba kad ji nuslepiama, pareikalauti, kad šeimos nariai (vienas gyvenantis asmuo) deklaruotų turtą ir pajamas Gyventojų turto ir pajamų deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

43.8. nereikalauti iš piniginę socialinę paramą gaunančios šeimos (vieno gyvenančio asmens) kas 3 mėnesius iš naujo pateikti tų duomenų, kurie iki pakartotinio kreipimosi yra nepasikeitę. Tačiau šie duomenys turi būti pateikiami ne rečiau kaip kartą per metus;

43.9. pasitelkti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narius, ir (ar) seniūnaičius, ir (ar) kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo.

 

VI SKYRIUS

PAGRINDAI, KAI PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA SKIRIAMA ĮSTATYMO 23 STRAIPSNIO 3 DALYJE NURODYTAIS ATVEJAIS (IŠIMTIES TVARKA)

 

44. Tauragės rajono savivaldybės gyventojų prašymus (priedas) dėl piniginės socialinės paramos skyrimo kitais Įstatyme numatytais atvejais dėl piniginės socialinės paramos skyrimo / neskyrimo, nutraukimo ir mokėjimo atnaujinimo svarsto Komisija. Komisijos posėdžiams asmens prašymą, užpildytą Buities ir gyvenimo sąlygų tyrimo aktą ir kitus reikalingus dokumentus pateikia Socialinės paramos skyriaus atsakingi darbuotojai.

45. Komisija, išanalizavusi pateiktus dokumentus, susipažinusi su bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygomis bei įvertinus pajamas Socialinės paramos skyriui siūlo skirti socialinę pašalpą ir/ar kompensacijas pagal Įstatymo 23 straipsnio 3 dalies nuostatas.

46. Piniginė socialinė parama pagal Įstatymo 23 straipsnio 3 dalį Komisijos siūlymu skiriama arba neskiriama Mero nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

ATVEJAI, KAI PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA SUSTABDOMA, NUTRAUKIAMA AR ATNAUJINAMAS JOS MOKĖJIMAS

 

47. Piniginės socialinės paramos sustabdymas, nutraukimas arba atnaujinimas:

47.1. piniginės socialinės paramos mokėjimas sustabdomas kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, ir pasiuntus užklausimą į nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas, apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu. Piniginės socialinės paramos mokėjimas atnaujinamas arba nutraukiamas, gavus atsakymą iš šių institucijų;

47.2. piniginės socialinės paramos mokėjimas sustabdomas, gavus informaciją arba kilus pagrįstų įtarimų, kad asmuo pateikė ne visus teisingus duomenis, turinčius įtakos teisei į piniginę socialinę paramą ar jos dydžiui, ar paaiškėjus kitoms aplinkybėms. Piniginės socialinės paramos teikimas gali būti atnaujinamas arba nutraukiamas jos mokėjimas, išsiaiškinus ir nustačius asmens teisę į piniginę socialinę paramą.

 

VIII SKYRIUS

NETEISĖTAI GAUTOS AR IŠMOKĖTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS GRĄŽINIMAS

 

48. Neteisėtai gauta piniginė socialinė parama turi būti grąžinama, kai:

48.1. bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl jos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti;

48.2. paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba jos dydžiui.

49. Neteisėtai gauta piniginė socialinė parama turi būti grąžinta arba sumokėta dalimis į Savivaldybės administracijos atsiskaitomąją banko sąskaitą.

50. Negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama vadovaujantis Socialinės paramos skyriaus priimtu sprendimu iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą.

51. Jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta ir neišskaičiuota, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

52. Dėl Socialinės paramos skyriaus darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, ir valstybės tarnautojų kaltės neteisėtai išmokėta piniginė socialinė parama išieškoma Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

DĖL OBJEKTYVIŲ APLINKYBIŲ NEIŠMOKĖTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠMOKĖJIMO PROCEDŪRA

 

53. Paskirta, bet laiku neatsiimta socialinė pašalpa ar (ir) kompensacijos išmokamos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa ar (ir) kompensacijos buvo paskirtos.

54. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa ar (ir) kompensacijos, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta socialinė pašalpa ar (ir) kompensacijos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po socialinę pašalpą ar (ir) kompensacijas gavusio asmens mirties dienos, išmokama mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir medicininį mirties liudijimą, kai asmens mirtis neįregistruota Lietuvos Respublikos gyventojų registre, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedama į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke.

55. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos ar (ir) kompensacijos teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta socialinė pašalpa ar (ir) kompensacijos neišmokamos.

 

X SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

56. Socialinės paramos skyriaus darbuotojai atsako už prašymų-paraiškų bei reikalingų dokumentų priėmimą, pareiškėjų turimo turto įvertinimą bei išvadų dėl teisės į piniginę socialinę paramą parengimą, duomenų, reikalingų piniginei socialinei paramai skirti, iš registrų surinkimą, visų duomenų, reikalingų piniginei socialinei paramai skirti, suvedimą į apskaitos programą „Parama“.

57. Socialinės paramos skyrius atsako už socialinių pašalpų apskaičiavimą ir dokumentų joms išmokėti parengimą, gyventojų, turinčių teisę į piniginę socialinę paramą, sąrašų kompensacijoms apskaičiuoti perdavimą kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms ir už teisingą kompensacijų apskaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant atskiras kito kuro rūšis.

58. Kompensacijas skaičiuojančios įstaigos atsako už teisingą kompensacijų (išskyrus kito kuro kompensacijas) apskaičiavimą ir sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą.

59. Apskaitos skyrius atsako už atsiskaitymą su šilumą ir vandenį tiekiančiomis įmonėmis nustatytu laiku.

60. Lėšų, skiriamų piniginei socialinei paramai, panaudojimo kontrolę atlieka valstybės bei Savivaldybės institucijos.

 

XI BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

61. Jeigu piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau Įstatymo ir (ar) Aprašo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

62. Aprašo nuostatų nesilaikantys asmenys atsako Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

63. Nepanaudotos Savivaldybės biudžeto lėšos piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti perskirstomos ir naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

______________________

 

 

Piniginės socialinės paramos

nepasiturintiems Tauragės rajono

savivaldybės gyventojams teikimo

tvarkos aprašo

priedas

 

 

(Prašymo-paraiškos piniginei socialinei paramai gauti (kitais Įstatyme nenumatytais atvejais) forma

 

┌ ┐

Dokumento gavimo registracijos žyma

└ ┘

 

ASMENS, KURIS KREIPIASI DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS1

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1Jei kreipiasi fizinio asmens atstovas, įrašomi atstovaujamojo duomenys.

 

Tauragės rajono savivaldybės administracijai

 

PRAŠYMAS-PARAIŠKA

PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI GAUTI

(kitais Įstatyme nenumatytais atvejais)

20____ m. _____________________ d.

 

 

1. PRAŠAU SKIRTI:

£ socialinę pašalpą ___________________________________________________________________

(nurodykite mėnesius)

£ būsto šildymo išlaidų kompensaciją ____________________________________________________

(nurodykite mėnesius)

karšto vandens išlaidų kompensaciją ___________________________________________________

(nurodykite mėnesius)

geriamojo vandens išlaidų kompensaciją ________________________________________________

(nurodykite mėnesius)

 

Šildomas būstas:

centralizuotai

elektra

dujomis

kitų rūšių kuru___________________________________________________________________________________

 

(nurodomi motyvai dėl ko prašoma piniginė socialinė parama, kitais Įstatyme nenumatytais atvejais)

 

 

 

 

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

2. PAŠALPĄ PRAŠAU (pažymėti  ):

 

c 2.1. PERVESTI Į SĄSKAITĄ: mokėjimo ar kredito įstaigos (banko ar kredito įstaigos) pavadinimas___________________

sąskaitos arba kortelės sąskaitos numeris (20 simbolių):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c 2.2. IŠMOKĖTI Į SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTAIGOS SĄSKAITĄ

 

3. PRIDEDAMA1 (išvardinti pridedamus dokumentus):________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

 

1 Pareiškėjui nereikia pateikti dokumentų, jei informacija gaunama iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų.

Pastaba. Prašymą pateikusio asmens pridedamos dokumentų kopijos (skaitmeninės kopijos) laikytinos patvirtintomis.

 

4. INFORMACIJĄ APIE PRIIMTUS SPRENDIMUS DĖL PAŠALPOS SKYRIMO/NESKYRIMO PRAŠAU TEIKTI:

c paštu, korespondencijos adresas________________________________________________;

c elektroniniu paštu, el. p. adresas________________________________________________.

c telefonu ___________________________________________________________________.

 

Patvirtinu, kad mano pateikti duomenys yra teisingi, jiems pasikeitus, įsipareigoju raštu apie tai informuoti.

Sutinku, kad pašalpos teikimo tikslais bus tvarkomi mano asmens duomenys – apie mane ir bendrai gyvenančius asmenis bus renkama informacija ir naudojami asmens duomenys.

 

____________________________                                             ______________________________________________

(parašas)                                                                               (vardas, pavardė)