JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VISUOMENĖS SVEIKATOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. balandžio 6 d. Nr. 1TS-25
Jonava
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Jonavos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. 1TS-31 „Dėl nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš Jonavos rajono savivaldybės biudžeto tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto aprašo 14 punktu bei atsižvelgdama į Jonavos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro direktorės 2023 m. kovo 21 d. raštą Nr. S-26 „Dėl dokumentų teikimo Jonavos rajono savivaldybės tarybai“ Jonavos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas).
PATVIRTINTA
Jonavos rajono savivaldybės tarybos
2023 m. balandžio 6 d.
sprendimu Nr. 1TS-25
VISUOMENĖS SVEIKATOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Visuomenės sveikatos projektų (toliau – projektai) finansavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato kvietimo teikti paraiškas Jonavos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos (toliau – Specialioji programa) lėšoms gauti (toliau – paraiška) skelbimo tvarką, reikalavimus pareiškėjams, paraiškoms ir projektams, jų vertinimo kriterijus, sprendimų dėl projektų finansavimo priėmimo, projektų finansavimo sutarčių (toliau – sutartys) sudarymo ir vykdymo tvarką, projektams skirtų lėšų naudojimo, grąžinimo, atsiskaitymo už panaudotas lėšas, atsiskaitymo už įgyvendintas projektų veiklas ir veiklų viešinimo, projektų įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo tvarką.
2. Projektų tikslas – skatinti ir remti bendruomeninių ir kitų nevyriausybinių organizacijų iniciatyvas, bei biudžetinių įstaigų, vykdančių neformalųjį vyresnio amžiaus žmonių švietimą, susijusį su visuomenės sveikatos saugojimu, stiprinimu ir stebėsena Jonavos rajone.
3. Projektų atrankos konkursas organizuojamas kasmet, Jonavos rajono savivaldybės tarybai patvirtinus Specialiosios programos einamųjų metų pajamų ir išlaidų planą.
II SKYRIUS
TINKAMI FINANSUOTI PROJEKTAI
5. Paraiškas Specialiosios programos projektų finansinei paramai gauti gali teikti pareiškėjai, parengę projektus, susijusius su visuomenės sveikatos saugojimu, stiprinimu ir stebėsena šiose srityse:
5.9. sveikatai žalingos elgsenos prevencija (rūkymo, alkoholio ir kitų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija ir kt.);
III SKYRIUS
KONKURSO PASKELBIMO TVARKA
6. Kvietimas teikti projektų paraiškas skelbiamas Jonavos rajono savivaldybės internetiniame puslapyje www.jonava.lt ir Biuro internetiniame puslapyje www.jonavavsb.lt.
IV SKYRIUS
PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMAS
8. Konkursui skirtos projektų paraiškos, parengtos pagal projekto paraiškos formą (1 priedas), pateikiamos kvietime nurodyta tvarka ir terminais.
10. Paraiška teikiama pasirinkus vieną iš būdų:
10.1. pareiškėjas užantspauduotame voke privalo pateikti 1 paraiškos egzempliorių ir pridedamų dokumentų kopijas, patvirtintas pagal galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus. Ant voko užrašyti „VISUOMENĖS SVEIKATOS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSUI“. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu arba pristatomi į Biurą, adresu Chemikų g. 136, Jonava. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos (galioja pašto žymeklio data). Paraiška ir pridedamų dokumentų kopijos turi būti tvarkingai susegtos, puslapiai sunumeruoti;
V SKYRIUS
PROJEKTO PARAIŠKOS TURINYS IR ĮFORMINIMAS
11. Projekto paraiška turi būti parengta lietuvių kalba. Visi prie projekto paraiškos pridėti dokumentai kita kalba privalo būti išversti į lietuvių kalbą.
13. Projekto paraišką sudaro: projekto aprašymas, projekto sąmata, pagrindinio (-ių) projektą vykdančio (-ų) asmenų kvalifikacija, patirtis, gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą ir kita projekto paraiškos formoje prašoma pateikti informacija, taip pat pridedama pareiškėjo registracijos pažymėjimo kopija, nuostatų/įstatų, kuriuose turi būti įvardintas įstaigos paramos gavėjo statusas ir ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriai kopijos, bendradarbiavimo su projekto partneriais įrodantys dokumentai ir laisvos formos deklaracija, kurioje nurodoma, kad pareiškėjas nėra paskelbtas nemokiu, nėra likviduojamas, nesustabdyta ar nenutraukta jo veikla, nėra skolingas Lietuvos Respublikos biudžetui ir Valstybiniam socialinio draudimo fondui, ir nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad pareiškėjas pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ar kitų paramos lėšų, kad paraiškoje nurodyta informacija yra teisinga.
14. Pareiškėjas projekto įgyvendinimo plane nurodo bendrą projekto vertę, šiam projektui turimas arba gaunamas iš kitų finansavimo šaltinių lėšas ir atskirai nurodo sumą, prašomą iš Specialiosios programos. Projektui prašomo finansavimo sąmatoje reikia nurodyti išlaidas (įskaitant sąnaudas, mokesčius ir PVM) eurais.
VI SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
15. Projektų paraiškas konkursui gali teikti Jonavos rajone registruotos bendruomeninės ir kitos nevyriausybinės organizacijos (asociacijos, klubai, draugijos, viešosios įstaigos ir kt.), biudžetinės įstaigos, vykdančios neformalųjį vyresnio amžiaus žmonių švietimą (toliau – pareiškėjai).
16. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:
16.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;
16.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
16.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką projektų vertinimo komisijos nariams;
16.6. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;
16.7. pareiškėjas yra gavęs savivaldybės paramą ir neatsiskaitęs už jos panaudojimą sutartyje nustatyta tvarka arba gautas lėšas naudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.
VII SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO TRUKMĖ
VIII SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOS
18. Projekto išlaidos turi būti skirtos projekto paraiškoje numatytam projektui organizuoti ir vykdyti. Specialiosios programos lėšomis finansuojamos tik tinkamos finansuoti išlaidos, kurios negali viršyti projekto finansavimo sutartyje numatyto dydžio.
19. Tinkamomis finansuoti projekto vykdymo išlaidos:
20. Netinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos:
20.3. nekilnojamojo turto ir transporto priemonių įsigijimo, remonto išlaidoms, pastatų rekonstrukcijos ir remonto darbams, ar ilgalaikiam turtui įsigyti;
20.4. neužregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje ir nepagrįstos patvirtinančiais arba išlaidų apmokėjimą įrodančiais dokumentais išlaidos;
IX SKYRIUS
PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
21. Konkursui pateiktus projektus vertina komisija, sudaryta Jonavos rajono savivaldybės vykdomosios institucijos vadovo teisės aktu.
22. Projektų atrankos komisija sudaroma iš 5 asmenų: 2 Jonavos rajono savivaldybės vykdomosios institucijos vadovo deleguoti asmenys, 2 Biuro direktoriaus deleguoti asmenys, 1 Jonavos rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos deleguotas asmuo.
23. Komisijos nariai per 30 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos projektų pateikimo konkursui dienos raštu įvertina jiems priskirtus projektus.
24. Prieš pirmąjį posėdį kiekvienas komisijos narys pasirašo patvirtinimą, kad jis nėra asmeniškai suinteresuotas dėl kurio nors iš pateiktų projekto paraiškų. Priešingu atveju komisijos narys nedalyvauja tolesniame komisijos darbe.
25. Projektų paraiškos vertinamos pagal projektų paraiškų vertinimo lentelę (2 priedas). Maksimalus balų skaičius yra 30. Jei paraiška įvertinta iki 10 balų imtinai, ji nefinansuojama. Jei paraiška įvertinama 21–30 balų, atsižvelgiant į finansines galimybes, siūloma ją finansuoti maksimaliai, jei paraiška įvertinama 11–20 balų, atsižvelgiant į finansines galimybes, siūlomas dalinis finansavimas.
26. Komisija pareiškėjui turi teisę siūlyti neskirti lėšų arba skirti mažesnę už prašomą lėšų sumą, jeigu:
30. Paraiškos nevertinamos, jei neatitinka bent vieno iš išvardintų reikalavimų:
31. Jeigu, atliekant vertinimą, komisijai kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, komisija turi paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti arba patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją per 5 kalendorines dienas nuo šio prašymo gavimo.
32. Komisija, įvertinusi projektų paraiškas, teikia siūlymą Biuro direktoriui dėl lėšų paskirstymo. Finansuojamų projektų sąrašą, remdamasis komisijos protokolais, įsakymu tvirtina Biuro direktorius.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
34. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – pirmininko įgaliotas kitas komisijos narys. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, savivaldybės tarybos ir kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais. Komisijos pirmininką ir sekretorių skiria savivaldybės vykdomosios institucijos vadovas, sudarydamas komisiją.
35. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė komisijos narių.
36. Komisijos nariai, vertindami projektus, privalo laikytis konfidencialumo ir nešališkumo principų.
37. Komisijos sprendimai priimami balsuojant, posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi komisijos pirmininkas.
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMAS, ATSISKAITYMAS IR ATSKAITOMYBĖ
39. Pareiškėjas, kurio projektui skirtas finansavimas, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo pareiškėjo apie priimtą sprendimą informavimo dienos, pasirašo finansavimo sutartį su Biuru. Tuo atveju, kai priimtas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį pareiškėjas yra informuojamas apie jam skirtų lėšų dydį. Pareiškėjas nedelsdamas patikslina detalią išlaidų sąmatą, pateikdamas patikslintų veiklų planą bei patvirtindamas, kad priimtas sprendimas iš dalies finansuoti projektą neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus.
40. Pareiškėjui nesudarius sutarties per šių Nuostatų 39 punkte nurodytą terminą, priimamas sprendimas dėl skirto finansavimo panaikinimo.
41. Pasirašęs sutartį Pareiškėjas tampa projekto vykdytoju. Pasirašoma projekto finansavimo sutartis.
42. Pirmam finansuotinam metų ketvirčiui skirtos lėšos pervedamos pasirašius sutartį, likusios dalys – tik atsiskaičius už prieš tai pervestas finansavimo dalis.
44. Už gautų lėšų panaudojimą projekto vykdytojas sutartyje nustatyta tvarka atsiskaito Biurui, pateikdamas ketvirtines ir metines biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitas forma Nr. 2 ir veiklos ataskaitas bei mokėjimus pagrindžiančius dokumentus (pateikiama kiekvienos priemonės atskirai). Ketvirtinės ataskaitos pateikiamos ketvirčiui pasibaigus iki sekančio mėnesio 3 darbo dienos. Metinės ataskaitos ( 3 priedas) pateikiamos iki finansinių metų gruodžio 20 d., o įvykdžius projektą ankščiau - per 30 kalendorinių dienų, bet ne vėliau kaip iki gruodžio 20 d.
46. Biuras turi teisę tikrinti, ar finansavimą projektui gavęs pareiškėjas laikosi sutartyje nustatytų įsipareigojimų.
XII SKYRIUS
KONKURSO REZULTATŲ PASKELBIMAS
48. Konkurso rezultatai skelbiami Biuro interneto svetainėje www.jonavavsb.lt ir Jonavos rajono savivaldybės internetiniame puslapyje www.jonava.lt.
XIII SKYRIUS
KONTROLĖ, ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS
51. Projekto vykdytojo vadovas, pasirašęs sutartį su Biuru, atsiskaito už panaudotas lėšas šiuose Nuostatuose ir sutartyje nustatyta tvarka.
52. Projekto vykdytojas, pateikęs klaidingas žinias apie projekto vykdymą, panaudojęs ne pagal paskirtį skirtas lėšas ar kitaip pažeidęs lėšų panaudojimo tvarką, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
XIV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
54. Įgyvendindami Aprašo nuostatas, duomenų valdytojai užtikrina, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau ‒ Reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatas. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.