KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ, KURIŲ SAVININKĖ YRA SAVIVALDYBĖ, IR SAVIVALDYBĖS KONTROLIUOJAMŲ UŽDARŲJŲ AKCINIŲ BENDROVIŲ ATLYGINIMO UŽ VIEŠĄSIAS IR ADMINISTRACINES PASLAUGAS DYDŽIŲ NUSTATYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. balandžio 25 d. Nr. T-139

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 8 ir 9 straipsniais, 16  straipsnio 37 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 5 d. nutarimu Nr. 826 „Dėl Atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžio nustatymo kriterijų aprašo patvirtinimo“, atsižvelgdama į Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos 2017 m. birželio 21 d. audito ataskaitos Nr. KA-11 „Dėl UAB Kelmės vietinio ūkio atlikto veiklos audito rezultatų“ rekomendaciją, Kelmės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Patvirtinti Kelmės rajono savivaldybės viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės kontroliuojamų uždarųjų akcinių bendrovių atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžio nustatymo tvarkos aprašą (pridedama).

2Pavesti Kelmės rajono savivaldybės administracijai kontroliuoti Savivaldybės kontroliuojamų įstaigų ar įmonių atlyginimo už viešąsias ar administracines paslaugas dydžių taikymo procedūras.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Vaclovas Andrulis

 

PATVIRTINTA

Kelmės rajono savivaldybės tarybos

2018 m. balandžio 25 d. sprendimu Nr. T-139

 

 

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ, KURIŲ SAVININKĖ YRA SAVIVALDYBĖ, IR SAVIVALDYBĖS KONTROLIUOJAMŲ UŽDARŲJŲ AKCINIŲ BENDROVIŲ ATLYGINIMO UŽ VIEŠĄSIAS IR ADMINISTRACINES PASLAUGAS DYDŽIŲ NUSTATYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Kelmės rajono savivaldybės viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės kontroliuojamų uždarųjų akcinių bendrovių atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžių nustatymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Kelmės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė, ir Savivaldybės kontroliuojamų uždarųjų akcinių bendrovių (toliau – Savivaldybės kontroliuojamos įstaigos ir įmonės) atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžių nustatymo kriterijus, dokumentų pateikimo ir nagrinėjimo tvarką.

2. Aprašas netaikomas:

2.1. asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, kurių savininkė yra Savivaldybė;

2.2. viešosioms įstaigoms (toliau – VšĮ), kai Savivaldybė nėra viešosios įstaigos vienintelė dalininkė;

2.3. apskaičiuojant atlyginimą už paslaugas, kurių atlyginimo dydžių apskaičiavimą reglamentuoja kiti teisės aktai.

3. Atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžius tvirtina Savivaldybės taryba.

4. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Paslaugos teikėjas – Savivaldybės kontroliuojama įstaiga ar įmonė;

4.2. Savivaldybės kontroliuojamos įstaigos ar įmonės kuratorius – Kelmės rajono savivaldybės administracijos skyriaus darbuotojas, paskirtas kuruoti bendrovės paslaugų veiklą.

5. Aprašas parengtas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžio nustatymo kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 5 d. nutarimu Nr. 826 „Dėl Atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžio nustatymo kriterijų aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

ATLYGINIMO UŽ VIEŠĄSIAS IR ADMINISTRACINES PASLAUGAS DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI

 

6. Nustatant Savivaldybės kontroliuojamos įstaigos ir įmonės atlyginimo dydžius už teikiamas viešąsias ar administracines paslaugas, vadovaujamasi šiais kriterijais:

6.1. ekonomiškai pagrįsta paslaugos savikaina. Į paslaugos savikainą negali būti įtraukiamos su konkrečios paslaugos teikimu nesusijusios sąnaudos. Konkrečios numatomos teikti paslaugos savikainos (išlaidų) dydis turi būti pagrindžiamas, vadovaujantis šiais ekonominiais rodikliais:

6.1.1. paslaugos teikėjo praėjusių finansinių metų materialinių ir joms prilygintų sąnaudų (ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimo ir nematerialiojo turto amortizacijos, komunalinių paslaugų, ryšio, remonto ir kt. sąnaudų) ir darbo sąnaudų (darbo užmokesčio ir socialinio draudimo įmokų), turėtų teikiant konkrečią paslaugą, detalizavimu;

6.1.2. numatomos teikti konkrečios paslaugos galimų sąnaudų, nurodytų 6.1.1 papunktyje, apskaičiavimu;

6.2. pelno poreikiu. Pelno, gaunamo teikiant paslaugą, marža turi būti ne didesnė nei 7 procentai. Šis kriterijus netaikomas, tai yra pelnas negali būti gaunamas, kai paslaugą teikia viešoji įstaiga.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTŲ DĖL ATLYGINIMO UŽ VIEŠĄSIAS IR ADMINISTRACINES PASLAUGAS DYDŽIO NUSTATYMO PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

7. Prašymą dėl atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžių peržiūrėjimo ir nustatymo Savivaldybės administracijos direktoriui teikia Paslaugos teikėjo vadovas (toliau – vadovas).

8. Kartu su prašymu vadovas turi pateikti:

8.1. galiojančio ir numatomo (planuojamo) atlyginimo dydžio už paslaugą savikainos apskaičiavimą, kuriame būtų pateiktos faktinės pagrįstos materialinės ir joms prilygintos sąnaudos, jų pokytis bei paslaugos teikimo kiekis;

8.2. vadovo aiškinamąjį raštą, kuriame turi būti nurodyti įstaigos ūkinės ir finansinės veiklos rezultatai (rodikliai) ir nurodytos pagrįstos priežastys, kodėl siūloma nustatyti (keisti) atlyginimą už paslaugą dydį;

9. Vadovo pasirašytas prašymas ir privalomi dokumentai pateikiami Savivaldybės administracijos direktoriui ne vėliau kaip prieš du mėnesius iki numatomų teikti paslaugų naujų dydžių taikymo pradžios.

10. Keičiant (papildant) Savivaldybės administracijos direktoriui pateikto prašymo turinį, kitų pateiktų dokumentų duomenis, prašymo nagrinėjimo pradžia laikoma paskutinės papildomos medžiagos užregistravimo Savivaldybėje data.

11. Paslaugos teikėjo pateiktus dokumentus nagrinėja ir Savivaldybės tarybai sprendimo projektą teikia tvirtinti Savivaldybės kontroliuojamos įstaigos ar įmonės kuratorius.

12. Tam tikrais atvejais, iškilus neaiškumui dėl numatomo (planuojamo) atlyginimo dydžio už paslaugą savikainos apskaičiavimo, paslaugoms analizuoti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali būti sudaryta darbo grupė, kuri parengia išvadas Savivaldybės administracijos direktoriui dėl numatytų atlyginimo dydžių pagrįstumo. Jei pateiktuose dokumentuose trūksta išsamios informacijos dėl veiksnių, kurie turėjo įtakos planuojamiems paslaugų atlyginimo dydžiams, darbo grupės reikalavimu vadovas privalo raštu pateikti papildomą informaciją, buhalterinės apskaitos duomenis, pagrindžiančius planuojamų paslaugų dydžių pokyčius.

13. Paslaugų teikėjų vadovai tiesiogiai atsako už teisingą atlygintinų viešųjų ir administracinių paslaugų savikainos apskaičiavimą ir taikymą.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Atlyginimo už viešųjų ir administracinių paslaugų dydžiai skelbiami Savivaldybės kontroliuojamos įstaigos ir įmonės interneto svetainėse, informacinių pranešimų stenduose.

15. Šis Aprašas keičiamas, pripažįstamas netekusiu galios ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

_______________________________