LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2023 M. KOVO 14 D. ĮSAKYMO NR. V-327 „DĖL SPORTO RĖMIMO FONDO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ NACIONALINIŲ IR REGIONINIŲ FIZINIO AKTYVUMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. sausio 11 d. Nr. V-24

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų nacionalinių ir regioninių fizinio aktyvumo projektų finansavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. kovo 14 d. įsakymu Nr. V-327 „Dėl Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų nacionalinių ir regioninių fizinio aktyvumo projektų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų nacionalinių ir regioninių fizinio aktyvumo projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus pareiškėjams, paraiškoms Sporto rėmimo fondo (toliau – Fondas) lėšoms gauti ir nacionalinių ir regioninių fizinio aktyvumo projektams (toliau – projektai, kiekvienas atskirai – projektas), kvietimo skelbimo ir paraiškų teikimo tvarką, finansavimo principus, paraiškų vertinimo, sprendimų dėl projektų finansavimo skyrimo priėmimo, projektų įgyvendinimo sutarčių (toliau – sutartis) sudarymo, keitimo, nutraukimo, supaprastintų išlaidų apmokėjimo, pirkimų priežiūros, atsiskaitymo už įgyvendintas veiklas, projektų išlaidų deklaravimo ir apmokėjimo, atsiskaitymo už projekto išlaidas, projektų patikros, projektų viešinimo ir informavimo, pažeidimų administravimo, projektų rodiklių priežiūros, netinkamų išlaidų apskaičiavimo nepasiekus rodiklių, grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo, asmens duomenų tvarkymo, dokumentų saugojimo, skundų nagrinėjimo tvarką.

2. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Ne per Sistemą pateiktos paraiškos nepriimamos ir nevertinamos, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas dėl objektyvių priežasčių negali per Sistemą pateikti paraiškos (pvz., Sistema neveikia) ir nedelsdamas (paraiškų teikimo laikotarpiu) apie tai elektroniniu paštu, nurodytu kvietime, praneša NSA. Esant tokioms aplinkybėms, NSA atsakingas darbuotojas užregistruoja elektroniniu paštu gautą paraišką ir apie tai informuoja pareiškėją.

3. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Juridinis asmuo, kaip pareiškėjas arba projekto partneris, per kalendorinius metus gali teikti (arba dalyvauti teikiant kaip projekto partneris) tik vieną paraišką nacionaliniam fizinio aktyvumo projektų kvietimui arba regioniniam fizinio aktyvumo projektų kvietimui. Juridiniam asmeniui pateikus (arba dalyvaujant teikiant kaip projekto partneriui) daugiau kaip vieną paraišką, šios pateiktos paraiškos nevertinamos (nebent pareiškėjas, pateikdamas paraišką, raštu atsisako kitų pateiktų paraiškų arba iki paraiškų pateikimo termino pabaigos raštu pasirenka vieną paraišką ir atsisako kitų pateiktų paraiškų).

4. Pakeičiu 11 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

11. Pareiškėjas, teikdamas paraišką, turi nurodyti (ir jei taikoma, pagrįsti), ar jo paraiška pretenduoja į neįgaliųjų fizinio aktyvumo plėtrą skatinančių projektų Fondo finansavimo dalį. Į neįgaliųjų sporto plėtrą skatinančių projektų Fondo lėšų 10 proc. dalį gali pretenduoti:“.

5. Pakeičiu 11.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.1. projektai, kurių ne mažiau kaip 70 proc. naudos gavėjų (projekto veiklų dalyvių) yra neįgalieji asmenys, arba projektas yra skirtas sporto specialistų, dirbančių arba ketinančių dirbti su neįgaliaisiais asmenimis sporto srityje, kvalifikacijai tobulinti;“.

6. Pakeičiu 16.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

16.1 NFA projektui mažesnė kaip 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) Eur, RFA projektui – 5 000 (penki tūkstančiai) Eur, išskyrus atvejį nurodytą Aprašo 47.5 papunktyje;“.

7. Pakeičiu 24.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.8. informacija, kad pareiškėjas, teikdamas paraišką, sutinka, kad šiame papunktyje nurodyta su paraiška susijusi informacija būtų skelbiama NSA interneto svetainėje: projektus pateikusių subjektų sąrašai, projektų pavadinimai, nustatytus reikalavimus atitinkančių projektų turinio santraukos, prašomų skirti lėšų sumos, projektų turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo rezultatai, sprendimai dėl lėšų skyrimo (neskyrimo) ir šių sprendimų motyvai, projektams skirtų lėšų dydžiai, projektų trukmė, informacija apie projektų įgyvendinimo rezultatus, valstybės ar savivaldybių biudžetų lėšų mokėjimo sustabdymą ar nutraukimą;“.

8. Pakeičiu 47.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

47.2. jei paraiškos vertinimo metu nustatoma, kad projekto išlaidos yra suskaičiuotos remiantis rinkos kainas viršijančiais įkainiais, NSA darbuotojai, vertinantys paraiškas (toliau – vertintojai), ir / arba ekspertai turi perskaičiuoti projekto biudžetą naudodami rinkos įkainius ir turi atitinkamai sumažinti projekto tinkamas finansuoti išlaidas;“.

9. Papildau 47.5 papunkčiu:

47.5. jei po turinio ir lėšų pagrįstumo vertinimo ir projekto biudžeto suderinimo yra sumažinamas projekto biudžetas, kuris yra mažesnis nei 16.1 papunktyje, bet ne daugiau nei 10 procentų nuo 16.1 papunktyje nurodytos sumos, priimamas sprendimas dėl tokio projekto finansavimo.“

10. Pakeičiu 49.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

49.2. tinkamą kompetenciją (t. y. projektinio darbo, įskaitant projektų vertinimo, patirtis ne mažesnė kaip 2 metai);“.

11. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:

65. Su visais pareiškėjais pasirašius sutartis, nustatomas nepanaudotų kvietimui skirtų Fondo lėšų dydis. NSA vadovas, raštu suderinęs su Ministerija, priima sprendimą nepanaudotomis lėšomis finansuoti daugiausiai balų surinkusį (-ius) tinkamą (-us) finansuoti tais metais skelbto kvietimo nefinansuotą (-us) projektą (-us) iš NSA siūlomos paraiškų finansavimo konkursinės eilės.“

12. Pakeičiu 66 punktą ir jį išdėstau taip:

66. Per metus NSA nustačius, kad faktiniai lėšų išmokėjimai projektų vykdytojams yra mažesni nei planuoti, NSA vadovas, raštu suderinęs su Ministerija, priima sprendimą nepanaudotomis lėšomis finansuoti daugiausiai balų surinkusį (-ius) tinkamą (-us) finansuoti tais metais skelbto kvietimo nefinansuotą (-us) projektą (-us) iš NSA siūlomos paraiškų finansavimo konkursinės eilės.“

13. Pakeičiu 70.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

70.1.2. atlyginimai pagal autorines sutartis bei kitų atlygintinų paslaugų sutartis. Projekto veiklas vykdančio paslaugų teikėjo atlyginimui iš Fondo lėšų gali būti skirta iki 15 minimalių valandinių užmokesčių per valandą dydžio suma. Atlyginimas projekte apskaičiuojamas valandomis (valandinis darbo apmokėjimo būdas);“.

14. Papildau nauju 70.1.9 papunkčiu:

70.1.9. projekto veikloms įgyvendinti būtino ilgalaikio turto (sporto inventoriaus ir įrangos, kurio vieneto vertė yra didesnė arba lygi 500 Eur su PVM) įsigijimo ir (arba) intelektinių produktų kūrimo išlaidoms gali būti numatoma iki 10 procentų nuo projektui planuojamų (ir patvirtintų) tiesioginių išlaidų (1 išlaidų kategorija), bet ne daugiau kaip 5 000 eurų;“.

15. Buvusį 70.1.9 papunktį laikau 70.1.10 papunkčiu.

16. Pakeičiu 73.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

73.7. projekto dalyviams projekto įgyvendinimo laikotarpiu suteikta ne mažesnė kaip projektui skirtų Fondo lėšų procentinės išraiškos dydžio nuolaida mokesčiui (pvz., sporto renginio bilietams ir pan.), jei toks taikomas (pvz., ne mažesnę kaip 90 procentų nuolaidą, kai nuosavos lėšos sudaro 10 procentų nuo projekto sąmatos).“

17. Pakeičiu 82 punktą ir jį išdėstau taip:

82. Projekto administravimo išlaidoms gali būti numatyta ne daugiau kaip 10 procentų projektui prašomų skirti Fondo lėšų. Aprašo 70.3 papunktyje nustatytais atvejais gali būti mažinama projekto administravimo išlaidoms skiriama Fondo lėšų dalis.“

18. Pakeičiu 95 punktą ir jį išdėstau taip:

95. Projekto vykdytojui ir (ar) partneriui faktiškai nepanaudojus visų lėšų, gautų jas apmokėjus supaprastintai, lėšų likutį jis gali panaudoti kitoms projekto išlaidoms apmokėti, jei jos nėra apmokamos iš kitų projektui skirtų lėšų, kitoms projekto vykdytojo ar partnerio vykdomų projektų išlaidoms arba kitoms projekto vykdytojo ar partnerio reikmėms apmokėti, jei tokios išlaidos yra būtinos ir nėra apmokamos iš kitiems projektams skirtų lėšų arba iš kitų finansavimo šaltinių. Atlikdamas šiuos veiksmus projekto vykdytojas ar partneris privalo laikytis teisės aktų, reglamentuojančių jo finansinę apskaitą.“

19. Pakeičiu 143.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

143.3. visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, ne rečiau nei kas dvi savaites, viešinti informaciją apie projekto veiklų įgyvendinimą pateikiant vaizdinę medžiagą projekto vykdytojo ir / arba partnerio (-ių) (jei yra) interneto svetainėse ir / ar socialinių tinklų paskyrose;“.

20. Pakeičiu 147 punktą ir jį išdėstau taip:

147. Visose projekto viešinimo priemonėse privaloma nurodyti užrašą: „Projektas bendrai finansuojamas valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos.“ Ši informacija nurodoma tekstu ir, jei yra galimybė, naudojant NSA ženklą. Informacija apie vykdomą projektą skelbiama tik po sutarties pasirašymo.“

21. Pakeičiu 184 punktą ir jį išdėstau taip:

184. NSA kaupia ir sistemina informaciją apie projektų įgyvendinimą, saugo susirašinėjimą su projektų vykdytojais, projektų paraiškas, sutartis, vykdymo ataskaitas ir projektų išlaidas pagrindžiančių bei kitų susijusių su projektų įgyvendinimu dokumentų kopijas.“

22. Pakeičiu 185 punktą ir jį išdėstau taip:

185. Dokumentai saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.“

23. Pakeičiu 186 punktą ir jį išdėstau taip:

186. NSA, vykdydama paraiškų vertinimą, projektų vykdytojų įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, lėšų administravimo ir priežiūros tikslais tvarko ir saugo su tuo susijusius duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, registrų ir informacinių sistemų veiklą reglamentuojančiais, duomenų valdytojų patvirtintais, ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti tinkamą Fondo lėšų skyrimą projektams, identifikuojant asmenis, kuriems dalyvaujant projekte projektui negali būti skirtos Fondo lėšos. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.“

24. Pakeičiu 187 punktą ir jį išdėstau taip:

187. Projekto vykdytojas ir partneris (-iai) turi saugoti su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus teisės aktų nustatyta tvarka.“

25. Pakeičiu 1 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

26. Pakeičiu 3 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

27. Pakeičiu 4 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                                      Gintautas Jakštas