herbas

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO KOMISIJOS SUDARYMO

 

2016 m. balandžio 28 d. Nr. T-222

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 ir 38 punktais, 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 6 straipsnio 4 punktu, 7 straipsniu, įgyvendindama 2007–2016 m. Šiaulių miesto strateginį plėtros planą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2006 m. rugsėjo 28 d. sprendimu Nr. T-313 „Dėl 2007–2016 m. Šiaulių miesto strateginio plėtros plano patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės 2016–2018 m. strateginio veiklos plano, patvirtinto Šiaulių mieto savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. T-1 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės 2016–2018 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, 05 Ekonominės plėtros programos 01 tikslą „Įgyvendinti smulkaus ir vidutinio verslo paramos ir skatinimo priemones“ ir atsižvelgdama į Šiaulių miesto savivaldybės smulkaus verslo rėmimo komisijos siūlymą (2016-04-12 protokolo Nr. VAK-108), Šiaulių miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatus (pridedama);

2. Sudaryti likusiam 2015–2019 metų Šiaulių miesto savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui tokią Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo komisiją:

Eduardas Bivainis, Savivaldybės administracijos direktorius (pirmininkas);

Martynas Šiurkus, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas (pirmininko pavaduotojas);

Nariai:

Brigita Bendžiuvienė, Ekonomikos skyriaus vyr. specialistė;

Kristina Šmidtienė, Ekonomikos skyriaus vedėja;

Ieva Džiaugienė, Investicijų ir miesto plėtros skyriaus vedėjo pavaduotoja;

Alfredas Jonuška, Šiaulių pramonės, prekybos ir amatų rūmų generalinis direktorius;

Stasys Karitonas, Šiaulių pramonininkų asociacijos tarybos narys;

Alius Valys, VšĮ Šiaulių verslo inkubatoriaus direktorius.

3. Pripažinti netekusiais galios:

3.1. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2009 m. lapkričio 19 d. sprendimą Nr. T-352 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo fondo nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3.2. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 28 d. sprendimą Nr. T-136 „Dėl smulkaus verslo rėmimo komisijos sudarymo“.

4. Nustatyti, kad šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Artūras Visockas


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2016 m. balandžio 28 d. sprendimu Nr. T-222

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO NUOSTATAI

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo subjektams teikiamos finansinės paramos formas ir dydžius, paramos skyrimo reikalavimus, Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo  lėšų (toliau – Paramos lėšos) administravimo tvarką, reikalavimus paramai gauti, paramos gavėjų atsakomybę ir paramos panaudojimo kontrolę.

2. Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau – Įstatymas).

3. Lėšos skirtos smulkiojo verslo subjektams, kurių buveinė ar deklaruota gyvenamoji vieta yra Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje, finansiškai remti.

4. Lėšas, skirtas smulkiajam verslui remti, skirsto Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo komisija (toliau – Komisija). Komisijos sudėtį tvirtina ir keičia Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba savo sprendimu.

 

 

II SKYRIUS

SĄVOKOS

 

5. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

5.1. smulkiojo verslo subjektas – labai maža įmonė, atitinkanti Įstatyme nustatytas sąlygas, ir fizinis asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka verčiasi individualia veikla;

5.2. paramos gavėjas – smulkiojo verslo subjektas, kuriam Komisija nustato teisę į finansinę paramą;

5.3. paramos teikėjas – Savivaldybė;

5.4. Paramos administratorius – Savivaldybės administracijos Ekonomikos skyrius;

5.5. kitos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

 

III SKYRIUS

PARAMOS LĖŠOS

 

6. Paramos lėšas sudaro valstybės ir savivaldybės biudžetų lėšos.

7. Paramos lėšos tvirtinamos Savivaldybės strateginio veiklos plano Miesto ekonominės plėtros programoje ir biudžete. 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV SKYRIUS

FINANSINĖS PARAMOS FORMOS IR MAKSIMALŪS PARAMOS DYDŽIAI

 

8. Finansinės paramos formos ir maksimalūs paramos dydžiai vienam paramos gavėjui:

 

Eil.

Nr.

Finansinės paramos formos

Maksimalus paramos dydis vienam paramos gavėjui

8.1.

Dalyvavimo parodoje išlaidų dalinis padengimas – kai Savivaldybė iš Paramos lėšų padengia parodoje dalyvavusio ir savo produkciją (teikiamas paslaugas) pristačiusio paramos gavėjo išlaidų dalį

iki 550 Eur

8.2.

Išlaidų paramos gavėjui, jo darbuotojams konsultuoti ir mokyti padengimas

30 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 290 Eur

8.3.

Įregistruotų naujų įmonių pradinių steigimosi išlaidų (valstybės nustatytų mokesčių: Registrų centro ir Notarų biuro) dalinis padengimas 

UAB –  iki 116 Eur

MB – iki 87 Eur

IĮ – iki 58 Eur

8.4.

Paramos skyrimas už geriausią verslo įgyvendinamą idėją

iki 1750 Eur

8.5.

Jaunimo verslo skatinimas

Pagal Jaunimo verslo skatinimo aprašą (priedas).

 

9. Tam pačiam paramos gavėjui vienu metu galima taikyti ne daugiau kaip tris 8.1–8.3  papunkčiuose numatytas finansinės paramos formas per dvejus kalendorinius metus. Bendras  paramos dydis per dvejus kalendorinius metus negali viršyti 1100 Eur.

10. Paramos gavėjas dėl kitos finansinės paramos, pasinaudojęs 9 punkte numatytomis galimybėmis, gali kreiptis tada, kai nuo paskutinių Paramos lėšų išmokėjimo dienos yra praėję treji metai.

11. Parama skiriama gamybos ir paslaugų sritims 8.1–8.4 papunkčiuose nurodytoms paramos rūšims.

12. 8.1 papunktyje nurodyta parama skiriama už verslo pristatymą Šiaulių mieste vykstančiose parodose.

13. Prašymas įregistruotų naujų įmonių pradinėms steigimosi išlaidoms iš dalies padengti turi būti pateiktas ne vėliau kaip per šešis mėnesius nuo įmonės įregistravimo datos.

14. Rekomendacijas dėl paramos skyrimo pagal 8.4 papunktyje nustatytą priemonę Komisijai teikia verslo asocijuotos struktūros (Šiaulių pramonininkų asociacija, Šiaulių prekybos pramonės ir amatų rūmai, VšĮ Šiaulių verslo inkubatorius ir kitos verslo asocijuotos struktūros).

 

V SKYRIUS

FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMAS

 

15. Finansinė parama iš Paramos lėšų skiriama Komisijos protokoliniu sprendimu.

16. Paramos gavimas bei šalių įsipareigojimai, susiję su teikiamos paramos teikimu ir naudojimu, nustatomi dvišalėse paramos sutartyse, kurios sudaromos tarp paramos gavėjo ir Savivaldybės.

17. Dėl 8.1 ir 8.2 papunkčiuose nurodytų paramos formų gali būti sudaromos dvišalės Savivaldybės ir įmonės, įstaigos ar organizacijos, kuri teikia mokymo ar konsultavimo paslaugas arba organizuoja parodą, sutartys, pagal kurias parama suteikiama paramos gavėjams, tačiau Paramos lėšos tiesiogiai pervedamos atitinkamai įmonei, įstaigai ar organizacijai.

18. Savivaldybei, pasirašančiai paramos sutartį, atstovauja Savivaldybės administracijos direktorius.

19. Paramos lėšų finansinę apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius.

VI SKYRIUS

PARAMOS ADMINISTRATORIAUS FUNKCIJOS

 

20. Paramos administratorius vykdo šias funkcijas:

20.1. teikia smulkiojo verslo subjektams informaciją apie pasinaudojimo Paramos lėšomis galimybes;

20.2. rengia paramos teikimo sutarčių projektus;

20.3. priima ir patikrina smulkiojo verslo subjektų pateiktus finansinei paramai gauti dokumentus ir teikia juos Komisijai;

20.4. vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, organizuoja potencialių paramos gavėjų, kurie siekia ploto nuomos išlaidų padengimo Šiaulių mieste vykstančiose parodose, konkursą ir teikia Komisijai svarstyti;

20.5. teikia paraiškas Šiaulių miesto asocijuotoms verslo struktūroms dėl kandidatų skyrimo metų nominacijai už geriausią verslo įgyvendinamą idėją;

20.6. teikia Komisijai tvirtinti metinį Paramos lėšų panaudojimo planą;

20.7. teikia Komisijai tvirtinti metinę Paramos lėšų panaudojimo ataskaitą.

 

VII SKYRIUS

TEISĖ GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ

 

21. Parama teikiama, jei jos pageidaujantys smulkiojo verslo subjektai atitinka tokius reikalavimus:

21.1. yra registruoti ar deklaravę gyvenamąją vietą Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje;

21.2. nėra padarę ekonominio pobūdžio pažeidimų (apie ekonominio pobūdžio pažeidimų padarymą arba nepadarymą deklaruoja pildydami nustatytos formos anketą);

21.3. nėra bankrutavę ar bankrutuojantys ir (ar) nevykdo restruktūrizacijos;

21.4. nekontroliuoja akcijų kitose įmonėse ir jų kontroliuojamoms įmonėms per 2 metus nebuvo inicijuota bankroto procedūra (taikoma 8.3 papunktyje nurodytai paramos formai).

22. Finansinė parama neteikiama smulkiojo verslo subjektams, kurie verčiasi tokia veikla: alkoholinių gėrimų gamyba; tabako gaminių gamyba; mažmenine, didmenine, komisine prekyba; finansiniu tarpininkavimu; draudimo veikla ir pensijų lėšų kaupimu; nekilnojamojo turto operacijomis; konsultacine veikla, išskyrus buhalterines paslaugas; teisine veikla; azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla.

23. Jei paramą norinčių gauti smulkiojo verslo subjektų poreikiai paramai yra didesni nei tuo metu Savivaldybės turimos lėšos, prašymai ir paraiškos tenkinami atsižvelgiant į šiuos kriterijus: verslo svarbą miestui, verslo idėjos originalumą, sukuriamų naujų darbo vietų skaičių, prašomos paramos dydį. 

24. Paramos formoms, nustatytoms 8.1 ir 8.5 papunkčiuose, įgyvendinti reikalingos apklausos ar konkurso pradžią ir sąlygas nustato Komisija protokoliniu sprendimu ir apie tai skelbia vietinėje spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje. Skelbime nurodomos datos, kada turi būti pateikiamos ir kada bus svarstomos paraiškos.

 

VIII SKYRIUS

DOKUMENTAI FINANSINEI PARAMAI GAUTI

 

25. Smulkiojo verslo subjektai, norintys gauti finansinę paramą, Komisijai pateikia atitinkamą kiekvienai paramos rūšiai pagal 8.1–8.4 papunkčius nustatytos formos prašymą ir anketą finansinei paramai gauti su visais prašyme ir anketoje reikalaujamais dokumentais. Pagal 8.5 papunktyje nurodytą paramos rūšį teikiami dokumentai nurodyti jaunimo verslo skatinimo apraše (priedas).

26. Prašymo ir anketos formos tvirtinamos Komisijos protokoliniu sprendimu ir yra skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

27. Smulkiojo verslo subjektai, siekiantys Paramos lėšomis padengti patirtas finansines išlaidas (atitinkančias Nuostatuose nurodytas finansinės paramos formas), pateikia šias išlaidas pagrindžiančius dokumentus. 

 

IX SKYRIUS

PARAMOS GAVĖJŲ ATSAKOMYBĖ IR JŲ VEIKLOS KONTROLĖ

 

28. Jei prieš skiriant paramą ar po faktinio paramos skyrimo paaiškėja, kad smulkiojo verslo subjektas buvo padaręs ekonominio pobūdžio pažeidimų, administratorius turi teisę kreiptis į Komisiją su prašymu nebeskirti paramos ar reikalauti grąžinti paskirtą paramą.

29. Paramos gavėjas privalo sudaryti paramos sutartį per du mėnesius nuo dienos, kada įvyko Komisijos posėdis, kuriame buvo nuspręsta skirti paramą paramos gavėjui, išskyrus paramą jaunimo verslo skatinimui, kur sutarties pasirašymo terminas nustatomas Jaunimo verslo skatinimo apraše. Priešingu atveju, parama neskiriama.

30. Paramos gavėjo ir Savivaldybės tarpusavio įsipareigojimai ir atsakomybė nustatomi paramos sutartyse. Kiekvienu paramos skyrimo atveju sudaromos atskiros sutartys.

31. Kaip sutarties šalys laikosi sutartyje prisiimtų įsipareigojimų, turi teisę kontroliuoti Paramos lėšų administratorius, Komisijos nariai ir Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.

32. Jei lėšos panaudotos ne pagal paskirtį, laiku negrąžinamos ar (ir) nesilaikoma Nuostatų reikalavimų, skirtos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

KITOS NUOSTATOS

 

33. Tai, kas nereglamentuota Nuostatuose, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

34. Šie Nuostatai teikiant Nuostatų 8.5. punkte numatytą paramą taikomi tiek, kiek atitinkamų klausimų nereglamentuoja Jaunimo verslo skatinimo aprašas (priedas) ar kiti teisės aktai.

35. Nuostatai keičiami, pildomi, naikinami ar stabdomas jų galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

 

_______________________


 

Šiaulių miesto savivaldybės

Smulkiojo verslo rėmimo nuostatų

priedas

 

JAUNIMO VERSLO SKATINIMO APRAŠAS 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Jaunimo verslo skatinimo aprašas (toliau – Aprašas nustato Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) reikalavimus smulkiojo verslo subjektams ar fiziniams asmenims, ketinantiems pradėti verslą, verslo idėjai įgyvendinti teikiamos paramos sąlygas, verslo idėjų atrankos organizavimo, vykdymo ir finansavimo tvarką, paramos gavėjų atsakomybę ir paramos panaudojimo kontrolę.

2. Jaunimo verslo skatinimas – tai smulkiojo verslo rėmimo forma, skirta jaunimui (toliau – Parama).Paramos tikslas – skatinti jaunimo verslumą, sudaryti jaunimui palankias sąlygas verslo idėjoms Šiaulių mieste realizuoti.

3. Parama teikiama vadovaujantis šiuo aprašu ir Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatais, tvirtinamais Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimu.

4. Paramos teikimą organizuoja Paramos administratorius.

 

II SKYRIUS

SĄVOKOS

 

5. Apraše vartojamos sąvokos:

5.1. jaunimas – asmenys nuo 18 iki 29 metų;

5.2. Pareiškėjas – fizinis asmuo ar labai maža įmonė, atitinkantys Apraše nustatytus reikalavimus ir pateikę Verslo idėjos įgyvendinimo rėmimo paraišką (toliau – Paraiška);

5.3. Paramos gavėjas – individualiąja veikla pagal pažymą besiverčiantis asmuo arba labai maža įmonė, pasirašęs (-iusi) Verslo idėjos įgyvendinimo rėmimo sutartį;

5.4. subsidija – Savivaldybės negrąžintina finansinė parama verslo idėjai įgyvendinti. Subsidija gali būti naudojama ilgalaikiam ar trumpalaikiam turtui įsigyti, darbo vietai steigti, kitoms su verslo idėjos įgyvendinimu susijusioms išlaidoms, išskyrus 14.3 papunktyje išvardytas priemones;

5.5. Sutartis – Verslo idėjos įgyvendinimo rėmimo sutartis, kurios forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;

5.6. verslo idėja – verslo planas, kurio tikslas – sukurti naują arba iš esmės patobulinti esamą produktą, paslaugą, siekiant įsteigti naujų darbo vietų ir uždirbti pelno.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

6. Pasinaudoti Parama gali fiziniai asmenys (jaunimas) ir labai mažos įmonės, kurių savininkas ar vienas iš akcininkų Paraiškos pateikimo dieną yra ne vyresnis kaip 29 m.

7. Veikiančios, numatomos įsteigti įmonės, individualia veikla besiverčiančio ar ketinančio verstis asmens buveinė ir pagrindinė veikla turi būti registruota Šiaulių mieste.

8. Pareiškėjas, pageidaujantis pasinaudoti Parama, užpildo Paraišką, pateikia trumpą verslo idėjos aprašymą (motyvuotą verslo idėjos tikslų įgyvendinimo santrauką), idėjos įgyvendinimo planą, išlaidų, reikalingų verslo idėjai įgyvendinti, sąmatą, kitus su verslo idėjos įgyvendinimu susijusius dokumentus (jei jie reikalingi paramos reikalingumui pagrįsti).

 

IV SKYRIUS

VERSLO IDĖJŲ ATRANKA

 

9. Verslo idėjos atrenkamos konkurso būdu. Konkurso sąlygos ir kvietimas teikti Paraiškas patvirtinami Komisijos protokoliniu sprendimu ir skelbiami viešai vietinėje spaudoje, Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliai.lt.

10. Per 10 darbo dienų nuo Paraiškų pateikimo termino pabaigos Ekonomikos skyrius patikrina gautas Paraiškas, kitus dokumentus ir pateikia juos Komisijai svarstyti.

11. Komisija išanalizuoja ir įvertina verslo idėjas, vadovaudamasi Komisijos patvirtintais verslo idėjos vertinimo kriterijais, patvirtintais protokoliniu sprendimu.

12. Įvertinusi verslo idėjas, Komisija atrenka iki 5 daugiausia balų surinkusių verslo idėjų, kurių autoriai (Pareiškėjai) laikomi konkurso nugalėtojais.

13. Komisijos atrinktos verslo idėjos ir jų autoriai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir informuojami Paraiškoje nurodytais kontaktais. Per 30 kalendorinių dienų nuo Komisijos protokolinio sprendimo dėl atrinktų verslo idėjų patvirtinimo, kiekvienas verslo idėjos nugalėtojas turi pasirašyti Sutartį. Konkursą laimėjusios verslo idėjos autorius (Pareiškėjas) – fizinis asmuo, prieš pasirašydamas Sutartį, turi įsteigti smulkaus verslo įmonę arba įregistruoti individualią veiklą pagal pažymą.

 

V SKYRIUS

VERSLO IDĖJOS ĮGYVENDINIMO RĖMIMAS

 

14. Sutartis pasirašiusiems verslo idėjų konkurso nugalėtojams skiriama verslo idėjos įgyvendinimo rėmimo parama, kurią sudaro:

 

Paramos forma

Paramos dydis

14.1. Premija konkurso IV vietų nugalėtojams

I vieta – 2500 Eur

II vieta – 2000 Eur

III vieta – 1500 Eur

IV vieta – 1000 Eur

V vieta – 500 Eur

14.2. Subsidija verslo idėjai įgyvendinti, bet ne daugiau kaip 50 proc. projektui įgyvendinti reikalingų investicijų

I vieta – 5000 Eur

II vieta – 4000 Eur

III vieta – 3000 Eur

IV vieta – 2000 Eur

V vieta – 1000 Eur

14.3. Pirmenybė pasinaudoti kitomis smulkiojo verslo finansinės paramos formomis:

 

14.3.1. dalyvavimo parodoje išlaidų dalinis padengimas

iki 650 Eur

14.3.2. išlaidų Paramos gavėjui, jo darbuotojams konsultuoti ir mokyti padengimas

50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 330 Eur

14.3.3.          įregistruotų naujų įmonių pradinių steigimosi išlaidų dalinis padengimas

UAB – iki 116 Eur

MB – iki 87 Eur

IĮ – iki 58 Eur

 

15. Premija konkurso I–V vietų nugalėtojams išmokama per 10 dienų po Sutarties pasirašymo dienos.

16. Pasirašydamas Sutartį, Paramos gavėjas įsipareigoja dalyvauti ir savo produkciją ar teikiamas paslaugas pristatyti bent vienoje verslo parodoje, kuri vyks Šiauliuose paramos gavimo metais.

17. Tarpinis subsidijos išmokėjimas (30 proc. nuo Paramos gavėjui skirtos subsidijos) atliekamas per laikotarpį nuo Sutarties pasirašymo iki dalyvavimo parodoje, pateikus išlaidas pagrindžiančius dokumentus. Dalyvavęs parodoje, Paramos gavėjas pateikia tarpines veiklos rezultatų ataskaitas iki Sutartyje nurodytos dienos. Ekonomikos skyrius jas išanalizuoja ir, jei Paramos gavėjo veikla vertinama gerai (Paramos gavėjas vykdo veiklą, įkūrė bent vieną darbo vietą, laiku atsiskaito su tiekėjais, laiku išmoka atlyginimą darbuotojams), teikia Komisijai pasiūlymą išmokėti likusią subsidijos dalį. Komisijai pritarus, iki gruodžio 31 d. išmokama galutinė subsidijos suma (70 proc. nuo Paramos gavėjui skirtos subsidijos).

 

VI SKYRIUS

SUBSIDIJOS GAVĖJŲ ATSAKOMYBĖ IR JŲ VEIKLOS KONTROLĖ

 

18. Paramos gavėjai privalo:

18.1. atsiskaityti už skirtų lėšų panaudojimą, pateikdamas Paramos administratoriui ataskaitas ir kitus Savivaldybės prašomus dokumentus iki datos, nurodytos Sutartyje;

18.2. Savivaldybės reikalavimu pateikti visą su Sutarties vykdymu susijusią informaciją.

19. Jei Paramos gavėjas neįvykdo pagal Sutartį prisiimtų įsipareigojimų ar Savivaldybė nustato, kad įmonės ar asmens, vykdančio individualią veiklą pagal pažymą, veikla netinkama (t. y. įmonė (asmuo) laiku nemoka darbo užmokesčio ir su darbo santykiais susijusių išmokų, netinkamai vykdo įsipareigojimus kreditoriams, tiekėjams, yra įsiskolinusi mokesčių administratoriams, įmonės (asmens) veikla sustabdyta arba pradėtas įmonės bankroto procesas, Paramos gavėjas per 30 darbo dienų nuo Savivaldybės pateikto įspėjimo raštu privalo grąžinti iš Savivaldybės verslo idėjai įgyvendinti gautas lėšas, padengti patirtas dalyvavimo parodose išlaidas.

20. Jei per 19 punkte nustatytą laikotarpį lėšos negrąžinamos, jos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Komisijos nariai, susipažinę su Pareiškėjų sąrašu, turi nusišalinti nuo projektų atrankos, jeigu gali iškilti interesų konfliktas.

22. Tai, kas nenumatyta Apraše, sprendžiama taip, kaip apibrėžta Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo fondo nuostatuose ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

23. Aprašas gali būti keičiamas, pildomas ar naikinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

________________________________