ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2023 M. PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2023 m. balandžio 6 d. Nr. K-62
Alytus
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 2 punktu, 17 straipsniu, 48 straipsniu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, įgyvendindama Alytaus rajono savivaldybės 2023–2025 metų strateginį veiklos planą, patvirtintą Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2023 m. sausio 20 d. sprendimu Nr. K-2 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės 2023–2025 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Įgalioti Alytaus rajono savivaldybės administracijos direktorių pasirašyti Alytaus rajono savivaldybės vardu užimtumo didinimo programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartis su darbdaviais bei kitus su šiomis sutartimis susijusius dokumentus.
PATVIRTINTA
Alytaus rajono savivaldybės
tarybos 2023 m. balandžio 6 d.
sprendimu Nr. K-62
ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2023 METŲ PROGRAMA
I SKYRIUS
ĮVADAS
1. Alytaus rajono savivaldybės užimtumo didinimo 2023 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. A1-911 redakcija) konsultuojantis ir bendradarbiaujant su Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Kauno klientų aptarnavimo departamento Alytaus skyriumi (toliau – Užimtumo tarnyba), socialiniais partneriais ir vietos bendruomenių atstovais.
2. Programa skirta Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 str. 2 dalyje nurodytoms tikslinėms asmenų grupėms:
2.2. nėščioms moterims, vaiko motinai (įmotei) arba tėvui (įtėviui), vaiko globėjui, rūpintojui ir asmenims, faktiškai auginantiems vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenims, prižiūrintiems neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;
2.3. grįžusiems iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;
2.5. priklausomiems nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigusiems psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;
2.6. prekybos žmonėmis aukoms, baigusioms psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;
2.7. grįžusiems į Lietuvą nuolat gyventi politiniams kaliniams ir tremtiniams bei jų šeimų nariams (sutuoktiniui, vaikams (įvaikiams) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;
2.8. turintiems pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ir laikinoji apsauga arba turintiems teisę gauti laikinąją apsaugą, iki sprendimo dėl laikinosios apsaugos suteikimo (nesuteikimo) priėmimo, tačiau ne ilgiau kaip laikinosios apsaugos laikotarpiu;
3. Programos dalyviai – Alytaus rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), savivaldybės seniūnijos, Užimtumo tarnyba, dalyvauti Programoje parinkti asmenys, Alytaus rajono savivaldybės teritorijoje vykdančios veiklą atrankos būdu parinktos įmonės, įstaigos ir organizacijos.
4. Programos tikslai:
4.1. užtikrinti valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos (dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas) vykdymą;
4.2. siekti kuo didesnio gyventojų užimtumo, kad jie turėtų galimybę ugdyti darbo įgūdžius ir dirbti kvalifikaciją atitinkantį darbą;
4.3. sudaryti galimybes programos 2 punkte išvardintiems ieškantiems darbo asmenims greičiau integruotis į darbo rinką ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų, įgyti motyvaciją tolimesnei darbo paieškai;
II SKYRIUS
BŪKLĖS ANALIZĖ
6. Valstybės įmonės Registrų centro duomenimis, Alytaus rajono savivaldybėje 2023 m. sausio 1 d. gyveno 28 194 nuolatiniai gyventojai.
7. Užimtumo tarnybos duomenimis, 2023 m. sausio 1 d. buvo įregistruota 1503 Alytaus rajono savivaldybės bedarbiai, o šalyje – 156,1 tūkst. darbo neturinčių asmenų. Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų 2023-03-01 Alytaus rajone buvo 9,4 proc., o šalyje – 9,1 proc., t. y. bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų Alytaus rajone buvo 0,3 procentinio punkto didesnis už Lietuvos Respublikos bedarbių procentą nuo darbingo amžiaus gyventojų.
8. Registruotas nedarbas Užimtumo tarnybos duomenimis:
Registruotas nedarbas (bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų – DAG) (procentais): |
2023-03-01 |
Šalyje |
9,1 |
Alytaus rajono savivaldybėje, iš jų: |
9,4 |
- Bedarbių vyrų procentas nuo darbingo amžiaus vyrų |
10,2 |
- Bedarbių moterų procentas nuo darbingo amžiaus moterų |
8,4 |
- Jaunų bedarbių (16–29 m.) procentas nuo darbingo amžiaus jaunimo iki 29 m. |
5,9 |
- Vyresnių nei 50 m. bedarbių procentas nuo to paties amžiaus gyventojų |
12,9 |
Registruotas nedarbas (bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų – DAG) Alytaus rajono savivaldybės seniūnijose (procentais): |
2023-01-01 |
Alytaus seniūnija |
8,4 |
Alovės seniūnija |
10,3 |
Butrimonių seniūnija |
9,7 |
Daugų seniūnija |
10,5 |
Krokialaukio seniūnija |
9,9 |
Miroslavo seniūnija |
9,1 |
Nemunaičio seniūnija |
8,3 |
Pivašiūnų seniūnija |
10,8 |
Punios seniūnija |
7,9 |
Raitininkų seniūnija |
8,9 |
Simno seniūnija |
9,7 |
9. Bedarbių ir laisvų darbo vietų skaičius Alytaus rajono savivaldybėje Užimtumo tarnybos duomenimis:
Rodikliai |
2018 m. |
2019 m. |
2020 m. |
2021 m. |
2022 m. |
Bedarbių skaičius |
1704 |
1475 |
2812 |
1538 |
1503 |
Vidutinis metinis bedarbių skaičius |
1658 |
1483 |
2140 |
2078 |
1548 |
Užregistruotų bedarbių skaičius |
2265 |
2415 |
3355 |
2298 |
2648 |
Užregistruotų (naujų) laisvų darbo vietų skaičius |
459 |
456 |
501 |
699 |
722 |
Darbo rinkai besirengiančių asmenų skaičius 2023 m. kovo 1 d. – 394 asmenys.
10. Įgyvendinus 2022 m. užimtumo didinimo programą, pasiekti rezultatai: laikinųjų darbų priemonėje planuota įdarbinti 24 asmenis 3 mėn. laikotarpiui, įdarbinti 45, darbo užmokesčio dalinio subsidijavimo darbdaviams priemonėje planuota įdarbinti 10 asmenų 3 mėn. laikotarpiui, įdarbinti 3 asmenys 6 mėnesiams. Laikiniesiems darbams panaudota 82,7 tūkst. lėšų. Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo priemonėje planuota 80 asmenų, paslaugos suteiktos 85 asmenims, panaudota 72,4 tūkst. Eur valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų lėšų.
Įsidarbinusių bedarbių kelionės išlaidų į darbą ir atgal kompensavimo priemone pasinaudojo 15 buvusių bedarbių, panaudota 2,8 tūkst. Eur savivaldybės biudžeto lėšų.
III SKYRIUS
PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS
11. Programos tikslams pasiekti numatomos šios priemonės:
11.1. laikino pobūdžio darbai:
11.1.1. valstybinėje žemėje esančių žaliųjų plotų, gėlynų, želdinių ir kitų viešųjų erdvių valymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai (pakelėse esančių krūmų šalinimas, šienavimas, šiukšlių rinkimas, gėlių sodinimas ir priežiūra, nukritusių lapų ir sniego valymas bei kiti laikino pobūdžio darbai);
11.1.2. valstybinėje žemėje esančių vandens telkinių pakrančių, poilsio zonų, maudyklų valymo, tvarkymo, priežiūros laikino pobūdžio darbai;
11.1.3. užterštų, bešeimininkių, neprižiūrimų teritorijų, stichiškai susidariusių sąvartynų valstybinėje žemėje valymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai;
11.1.4. istorijos ir kultūros paveldo objektų, valstybinėje žemėje esančių neveikiančių kapinių priežiūros laikino pobūdžio darbai;
11.1.5. socialinės, sveikatos priežiūros ir visuomeninės paskirties objektų, esančių valstybinėje žemėje, teritorijų tvarkymo laikino pobūdžio darbai;
11.1.7. kiti visuomenei naudingi darbai.
Šiuos laikinus darbus organizuos ir vykdys Alytaus rajono savivaldybės administracijos seniūnijos. Seniūnijos pagal poreikį Programos dalyvius galės siųsti atlikti laikinuosius darbus į seniūnijos teritorijoje esančias savivaldybės ugdymo, švietimo, kultūros ir globos įstaigas.
Vykdant laikinuosius darbus seniūnijose planuojama įdarbinti 11 asmenų.
11.2. darbo užmokesčio dalinis subsidijavimas (60 proc.) darbdaviams, įdarbinusiems Programos 2 punkte nurodytus Alytaus rajono savivaldybės tikslinių grupių asmenis.
Priemonė skirta: viešosioms įstaigoms, verslo įmonėms, bendruomenėms, kitoms ne pelno siekiančioms organizacijoms, kurios registruotos ir vykdo veiklą Alytaus rajone, Alytaus rajono gyventojams, vykdantiems veiklą pagal Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymą, ūkininkams, įregistravusiems savo ūkį Alytaus rajone.
Planuojama, kad darbdaviai pagal šią priemonę galės įdarbinti apie 5 asmenis vidutinei 3 mėn. trukmei. Šios priemonės maksimalus remiamas laikotarpis – 6 mėnesiai, bet ne ilgiau kaip iki Programos vykdymo pabaigos.
12. 2023 m. numatoma vykdyti Atvejo vadybos paslaugų įgyvendinimą. Planuojama teikti: psichologo-motyvatoriaus paslaugas, lydimąją pagalbą, savipagalbos konsultacijų, kompiuterinio raštingumo, savęs pristatymo mokymų paslaugas, teisininko konsultacijas bei kitas paslaugas pagal dalyvių poreikį. Asmenims, dėl daugybės sveikatos sutrikimų ir žalingų įpročių negebantiems atlikti darbo, planuojama teikti būtiną ilgalaikę, kompleksinę socialinę pagalbą bei suteikti galimybę integruotis į darbo rinką, taikant būtinų įsidarbinti sveikatos paslaugų (priklausomybės ligų gydymas) teikimą (toliau – Paslaugos).
13. Vidutinė numatoma vieno programos dalyvio darbų trukmė – 4,5 mėnesio, maksimali trukmė – 6 mėnesiai. Kasdienė darbo laiko trukmė neturi viršyti aštuonių darbo valandų. Pagal programą vykdomi darbai negali būti dirbami naktį ir švenčių dienomis.
14. Numatomi programos įgyvendinimo rezultatai:
14.1. suteikta galimybė 16 Alytaus rajono bedarbių įsidarbinti laikiniesiems darbams ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų;
15. Programos vykdytojai – Savivaldybės administracija, Užimtumo tarnyba, Alytaus rajono savivaldybės teritorijoje vykdančios veiklą atrankos būdu parinktos įmonės, įstaigos ir organizacijos.
16. Asmenys, dalyvausiantys Programos laikinųjų darbų ir darbo užmokesčio dalinio kompensavimo darbdaviams priemonėse, bus atrenkami laikantis šių prioritetų:
16.3. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra.
17. Asmenis dalyvauti Programoje siunčia Užimtumo tarnyba (bendradarbiaudama su seniūnijomis, Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriumi, darbdaviais), atsižvelgdama į jų galimybes šiuos darbus dirbti (profesinį pasirengimą, sveikatos būklę, kelionės į darbą ir atgal trukmę).
18. Darbdavių, pageidaujančių įgyvendinti užimtumo programos darbo užmokesčio dalinio kompensavimo darbdaviams priemonę, atranką vykdys Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Darbdavių atrankos komisija Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.
19. Pirmenybė dalyvauti Programos darbo užmokesčio dalinio kompensavimo darbdaviams priemonėje teikiama darbdaviams, kurie (eiliškumo tvarka):
19.1. pasibaigus asmens ar kelių asmenų dalyvavimo programoje trukmei, įsipareigos įdarbinti pagal neterminuotą darbo sutartį bent vieną ar daugiau tų pačių programos dalyvių;
19.2. pasibaigus asmens ar kelių asmenų dalyvavimo programoje trukmei, įsipareigos įdarbinti pagal terminuotą darbo sutartį ne trumpesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui bent vieną ar daugiau tų pačių programos dalyvių.
IV SKYRIUS
ATVEJO VADYBOS ĮGYVENDINIMO ETAPAI
20. Savivaldybės ir (ar) NVO darbuotojai, seniūnijos, kurioje gyvena asmuo, seniūnas, šeimos atvejo vadybininkai, socialiniai darbuotojai nustatę, kad asmeniui tikslinga dalyvauti užimtumo didinimo programoje, nukreipia jį į Užimtumo tarnybą, arba Užimtumo tarnyba pati nustačiusi, kad asmeniui tikslinga dalyvauti užimtumo didinimo programoje, su asmeniu sudaro individualaus užimtumo veiklos planą, kaip numatyta Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-394 „Dėl Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 34 punkte, kuriame numato dalyvavimą užimtumo didinimo programoje ir siunčia Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 punktuose nurodytus asmenis pas Priemonių koordinatorių, o darbo rinkai besirengiančius asmenis – pas Atvejo vadybininką.
21. Prieš pradėdami pirminį asmens vertinimą, UŽT specialistai informuoja asmenį, kad, siekiant nustatyti jo tinkamumą dalyvauti Užimtumo didinimo programoje, apie jį bus renkami duomenys iš valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų bei kitų šiems subjektams prieinamų oficialių informacijos šaltinių, nurodo šių duomenų saugojimo terminus, duomenų tvarkytoją, duomenų gavėjus ir duomenų subjekto teises, jų įgyvendinimo tvarką ir teikia asmeniui pasirašyti, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą, sutikimo formą ir siuntimo, pas atvejo vadybininką, formą.
22. Atvejo vadybininkas atlieka darbo rinkai besirengiančių asmenų, o esant poreikiui, – kitų Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 punktuose nurodytų asmenų poreikių ir galimybių įvertinimą pagal:
22.1. užimtumo tarnybos pateiktą informaciją apie asmens įsidarbinimą ribojančias aplinkybes, darbo paiešką, teiktas ir teikiamas paslaugas, taikytas ir taikomas priemones.
22.2. savivaldybės informaciją apie asmeniui teiktą piniginę socialinę paramą ir socialines paslaugas;
22.3. informaciją apie asmens dalyvavimą NVO vykdytuose ir kituose projektuose, skirtuose socialinę atskirtį patiriantiems nedirbantiems asmenims;
23. Atvejo vadybininkas atlieka šias funkcijas:
23.1. bendradarbiauja su Savivaldybės administracijos, Užimtumo tarnybos darbuotojais, Paslaugų teikėjais ir kitais Programos paslaugų ir priemonių gyvendinimui reikalingais subjektais;
23.2. įvertina asmens poreikius ir galimybes, užpildydamas Asmens poreikių ir galimybių vertinimo anketą, patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
23.3. Užimtumo tarnybos informaciją apie asmens darbo paiešką, teiktas ir teikiamas paslaugas, taikytas ir taikomas priemones bei kitą Darbo ieškančio asmens kortelėje esančią informaciją;
23.4. Savivaldybės administracijos informaciją apie asmeniui teiktą piniginę socialinę paramą, socialines paslaugas ar kitą socialinę pagalbą;
23.5. informaciją apie asmens dalyvavimą savivaldybėje veikiančių NVO vykdytuose projektuose, skirtuose socialinę atskirtį patiriantiems nedirbantiems asmenims;
23.6. kitą asmens pateiktą informaciją, susijusią su galimybėmis ir kliūtimis jam integruotis į darbo rinką;
23.7. išanalizuoja turimą informaciją apie asmenį, Asmens poreikių ir galimybių vertinimo anketoje, patvirtintoje Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, įrašo savo išvadas;
23.8. organizuoja atvejo komandos posėdžius, kuriuose pristato asmens situaciją apibūdinančią informaciją, pateikia pirmines išvadas po atlikto asmens poreikių ir galimybių įvertinimo bei profiliavimo;
23.9. atsižvelgdamas į atvejo komandos narių pasiūlymus, kiekvieno asmens atžvilgiu parenka reikalingas Paslaugas;
23.10. bendradarbiaudamas su darbo rinkai besirengiančiu asmeniu , o esant poreikiui, – kitu Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 punktuose nurodytu asmeniu, pasirašo Susitarimą, patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, kuriame nurodomos atvejo vadybininko ir asmens teisės bei pareigos, numatomos teikti Paslaugos, jų apimtis, teikėjai, teikimo eiliškumas, tvarka;
23.11. organizuoja Susitarimo pasirašymą ir, iki pradedant teikti Paslaugas, supažindina asmenį su numatytų teikti Paslaugų teikėju (-ais);
23.13. renka ir atvejo komandai teikia informaciją, susijusią su Susitarimo įgyvendinimu, asmens pasiektais rezultatais dalyvaujant Užimtumo didinimo programoje;
23.14. gavęs informaciją, kad Susitarimas nevykdomas jame nustatyta tvarka ir siekdamas nustatyti, ar asmuo jau pasirengęs darbo rinkai, teikia siūlymą Atvejo komandai dėl asmens įvertinimo;
24. Atvejo komanda:
24.1. išanalizavusi asmens situaciją, pateikia nedirbančių asmenų atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl Paslaugų parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo;
26. Atvejo komandai įvertinus, kad asmuo vis dar yra nepasirengęs darbo rinkai, nustatomos Susitarimo nevykdymo priežastys, poreikis ir galimybė keisti pagal Susitarimą teikiamas Paslaugas, jų apimtį, teikimo eiliškumą, ar poreikis asmenims dalyvauti Priemonėse, Susitarimas pakeičiamas ar nutraukiamas.
27. Atvejo komandos sudėtį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Esant poreikiui, atvejo komanda turi teisę į savo posėdžius kviesti ir kitus suinteresuotus asmenis (juridinius, fizinius).
V SKYRIUS
PROGRAMOS FINANSAVIMO PLANAS
29. Programos finansavimo šaltiniai:
29.1. valstybės biudžeto speciali tikslinė dotacija savivaldybės biudžetui, skirta valstybinei funkcijai – dalyvauti rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas.
30. Laikinųjų darbų priemonės finansavimo tvarka:
30.1. darbdaviams, įdarbinusiems Užimtumo tarnybos siųstus asmenis pagal darbo sutartį laikiniesiems darbams atlikti, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios subsidijos darbo užmokesčiui, skirtos apmokėti šias išlaidas:
30.1.1. darbo užmokesčio (100 proc.) už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį;
30.1.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo 30.1.1 papunktyje nurodyto darbo užmokesčio;
31. Darbo užmokesčio dalinio subsidijavimo (60 proc.) darbdaviams priemonės finansavimo tvarka:
31.1. darbdaviams, įdarbinusiems pagal darbo sutartį Užimtumo tarnybos siųstus Alytaus rajono asmenis, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios subsidijos darbo užmokesčiui, skirtos dalinai apmokėti šias išlaidas:
31.1.1. darbo užmokesčio (60 proc.) už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį;
31.1.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo 31.1.1 papunktyje nurodyto darbo užmokesčio;
32. Pasibaigus remiamajam laikotarpiui, darbdavys asmenį, dalyvavusį programoje, įdarbinęs pagal terminuotą ar neterminuotą darbo sutartį, iš savo lėšų moka visą darbo užmokestį ne mažesnį kaip remiamuoju laikotarpiu ir visas su to asmens įdarbinimu susijusias įstatymų numatytas išmokas bei mokesčius.
33. Programos 30 ir 31 punktuose nurodytas subsidijas darbo užmokesčiui darbdaviams moka bei Programos lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.
34. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. A1-832 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2023 metais savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti paskirstymo savivaldybių administracijoms ir jų panaudojimo tikslo pasiekimo 2023 metais vertinimo kriterijaus patvirtinimo“, programos administravimui nustatomi 4 procentai užimtumo didinimo programai įgyvendinti skirtų lėšų.
35. Programos lėšų paskirstymas pagal priemones ir planuojamas asmenų skaičius:
Programos priemonės |
Programos lėšos, Eur |
Planuojamas asmenų skaičius |
Laikinieji darbai |
31 416 |
11 |
Darbo užmokesčio dalinis subsidijavimas darbdaviams |
9 584 |
5 |
Programos administravimas |
3 800 |
|
Atvejo vadyba |
50 200 |
90 |
Iš viso: |
95 000 |
106 |
Įsidarbinusių bedarbių kelionės išlaidų kompensavimas |
10 000 savivaldybės biudžeto lėšos |
15 |
Iš viso |
105 000 |
121 |
36. Vidutinė 1 asmens 1 mėnesio darbo Programos priemonėse kaina yra apie 952,0 Eur (minimali mėnesio alga su nepanaudotų atostogų kompensacija ir „Sodros“ mokesčiu).
VI SKYRIUS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS
38. Už Programos įgyvendinimą atsakingi savivaldybės administracijos Turto valdymo, Buhalterinės apskaitos, Teisės ir vidaus administravimo, Socialinės paramos skyriai.
39. Programai įgyvendinti, darbdaviams atrinkti, lėšoms laikiniesiems darbams paskirstyti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija.
40. Įdarbinamų asmenų skaičius seniūnijose ir lėšos darbdaviams paskirstomi Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, atsižvelgiant į darbdavių atrankos komisijos siūlymus.
41. Už Užimtumo tarnybos siunčiamų bedarbių įdarbinimą, darbų saugą, kokybišką paskirtų darbų atlikimą, paskirtų lėšų tinkamą įsisavinimą ir pateikiamų dokumentų teisingumą tiesiogiai atsako darbdaviai. Su atrinktais darbdaviais (išskyrus seniūnijas) Savivaldybės administracija sudaro dvišales programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartis.
42. Programoje numatytų laikinųjų darbų įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyrius, Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius. Savivaldybės administracijos skyriai, organizuojantys programos priemonių įgyvendinimą, parengia darbdavių, dalyvausiančių konkrečioje programos priemonėje, atrankos tvarką ir teikia ją tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui, skelbia darbdavių atranką Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, rengia įsakymus, sutartis, ir kitus dokumentus, susijusius su konkrečios programos priemonės įgyvendinimu.
44. Programos įgyvendinimo ataskaitas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai teikia Turto valdymo, Buhalterinės apskaitos, Socialinės paramos skyriai.
45. Programos įgyvendinimą, lėšų programai įgyvendinti panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba.
46. Programos priemonių įgyvendinimo tvarkos aprašus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.
47. Programos vertinimo kriterijai, kuriais siekiama įvertinti ar efektyviai teikiamos paslaugos ir įgyvendinamos priemonės:
47.1. pasibaigus užimtumo didinimo programai per 6 mėnesius dirbo arba vykdė savarankišką veiklą asmenų dalis iš užimtumo didinimo programos dalyvių skaičiaus, proc.;
47.2. pasibaigus užimtumo didinimo programai po 6 mėnesių dirbo arba vykdė savarankišką veiklą asmenų dalis iš užimtumo didinimo programos dalyvių skaičiaus, proc.;
VII SKYRIUS
PROGRAMOS VIEŠINIMAS