LIETUVOS RESPUBLIKOS

2015 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO

ĮSTATYMAS

 

2014 m. gruodžio 11 d. Nr. XII-1408

Vilnius

 

 

 

 

Preambulė

 

Lietuvos Respublikos Seimas,

konstatuodamas, kad Lietuvos Respublikos valdžios sektoriaus struktūrinis balanso rodiklis dar nėra pasiekęs vidutinio laikotarpio tikslo, ir atsižvelgdamas į finansinę šalies būklę;

reaguodamas į kintančią geopolitinę ir saugumo padėtį Europoje ir poreikį vykdyti narystės NATO ir kitose tarptautinėse organizacijose įsipareigojimus;

atsižvelgdamas į tai, kad perviršinio deficito ištaisymas privalo būti tvarus, tai yra perviršinis deficitas privalo ne tik būti panaikintas tam tikrais metais, bet ir neturi kilti jo pasikartojimo vėlesniais metais grėsmė;

atsižvelgdamas į tai, kad vidutinio laikotarpio tikslas turi būti pasiektas tam tikrais metais ir struktūrinio deficito ištaisymas privalo būti tvarus;

atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos fiskalinės drausmės įstatymo (toliau – Fiskalinės drausmės įstatymas) nuostatas, pagal kurias vidutiniu laikotarpiu turi būti siekiama perteklinio ar artimo subalansuotam valdžios sektoriaus;

atsižvelgdamas į tai, kad Lietuva nuo 2015 metų tampa euro zonos nare, ir į tai, kad yra svarbu stiprinti fiskalinių užduočių vykdymo kontrolę;

atsižvelgdamas į tai, kad valdžios sektoriaus deficito mažinimo planų nevykdymas padidintų skolinimosi finansų rinkose palūkanų normas,

p r i i m a šį įstatymą.

 

1 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2015 metų valstybės biudžeto pajamų ir asignavimų patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinamas Lietuvos Respublikos 2015 metų valstybės biudžetas – 7 988 684 236 eurai pajamų, 8 331 107 609 eurai asignavimų išlaidoms ir turtui įsigyti (asignavimai viršija pajamas 342 423 373 eurais) (1, 2, 3 priedai).

 

2 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2015 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai

1. Šiuo įstatymu patvirtinami šie 2015 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai:

1) gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), tenkanti visų savivaldybių biudžetams nuo šio mokesčio pajamų į konsoliduotus valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus, – 72,8 procento;

2) valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams – 726 216 519 eurų (4 priedas);

3) prognozuojamos valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams – 149 473 530 eurų (5 priedas);

4) valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijos savivaldybių biudžetams – 64 734 243 eurai (6 priedas).

2. Šiuo įstatymu numatomas savivaldybių biudžetų finansinis rodiklis – prognozuojamos pajamos, kuriuo savivaldybės vadovaujasi rengdamos savo biudžetus (7 priedas).

3. Skaičiuojant savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius naudojami oficialių statistinių leidinių duomenų bazėse paskelbti demografiniai ir socialiniai rodikliai pagal 2014 m. sausio 1 d. duomenis.

 

3 straipsnis. Mokinio krepšelio dydis ir specialios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti naudojimas

1. Mokinio krepšelis – mokymo lėšos, skirtos vienam sutartiniam mokiniui, apskaičiuojamos ir paskirstomos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) patvirtintą metodiką.

2. Mokinio krepšelio dydis 2015 metais – 980 eurų.

3. Savivaldybės specialios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui lėšų dalį, nurodytą Vyriausybės patvirtintoje metodikoje, savo nustatyta tvarka naudoja Vyriausybės patvirtintoje metodikoje numatytoms mokymo reikmėms.

 

4 straipsnis. Valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams paskirstymas ir pervedimas

1. Šio įstatymo 4 priede nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos per 3 darbo dienas nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos specialias tikslines dotacijas, nustatytas 4 priede, paskirsto savivaldybėms, apie tai joms praneša ir šias dotacijas, atsižvelgdamos į lėšų poreikį, perveda savivaldybėms.

2. Šio įstatymo 5 priede nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos prognozuojamas valstybės biudžeto specialias tikslines dotacijas, nurodytas šio įstatymo 5 priede, paskirsto savivaldybėms, apie tai joms praneša ir šias dotacijas, atsižvelgdamos į lėšų poreikį, perveda savivaldybėms, o prognozuojamas valstybės biudžeto specialias tikslines dotacijas Valstybės investicijų 2015–2017 metų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti paskirsto savivaldybėms ir investicijų projektams, apie tai praneša savivaldybėms ir šias dotacijas, atsižvelgdamos į faktiškai atliktus darbus, nurodytus valstybės institucijoms ir įstaigoms savivaldybių teikiamose paraiškose, perveda savivaldybėms.

3. Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau – Finansų ministerija) perveda savivaldybėms šio įstatymo 6 priede nustatytas valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijų savivaldybių biudžetams sumas.

4. Šio įstatymo 4 ir 5 prieduose nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos padidina savivaldybėms skiriamas dotacijas, jeigu biudžetiniais metais priimami sprendimai dėl papildomų lėšų skyrimo savivaldybėms tikslams, kuriems yra skiriamos šio įstatymo 4 ir 5 prieduose nurodytos dotacijos.

5. Savivaldybės, atsižvelgdamos į iš valstybės institucijų ir įstaigų gautas dotacijas, atitinkamai patikslina savo patvirtintus biudžetus.

6. Savivaldybės gautas ir nepanaudotas šio įstatymo 4 ir 5 prieduose nurodytas dotacijų sumas grąžina šio įstatymo 4 ir 5 prieduose nurodytoms valstybės institucijoms ir įstaigoms.

 

5 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimų perskirstymas, asmeniui keičiant studijų programą

1. Asmeniui, kurio studijos yra valstybės finansuojamos, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo (toliau – Mokslo ir studijų įstatymas) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka keičiant studijų programą, valstybės biudžeto asignavimų sumos perskirstomos tarp valstybės biudžeto asignavimų valdytojų aukštosioms mokykloms suderinus tarpusavyje.

2. Finansų ministerija valstybės biudžeto asignavimų sumas perskirsto tarp:

1) valstybinių universitetų, kai asmuo pereina iš vieno valstybinio universiteto į kitą;

2) valstybinių universitetų ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – Švietimo ir mokslo ministerija), kai asmuo pereina iš valstybinio universiteto į nevalstybinę aukštąją mokyklą ar atvirkščiai.

3. Švietimo ir mokslo ministerija asignavimų sumas perskirsto tarp:

1) kolegijų, kai asmuo pereina iš vienos kolegijos į kitą;

2) nevalstybinių aukštųjų mokyklų, kai asmuo pereina iš vienos nevalstybinės aukštosios mokyklos į kitą.

 

6 straipsnis. Įmokos į Privalomojo sveikatos draudimo fondą

2015 metų valstybės biudžeto įmokos į Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetą dydis yra 37 procentai užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkio ir sudaro 244,6 euro už vieną valstybės lėšomis draudžiamą asmenį.

 

7 straipsnis. Įmokos į valstybės biudžetą, skiriamos asignavimų valdytojų programoms finansuoti

Šiuo įstatymu patvirtinamos 2015 metų biudžetinių įstaigų pajamų įmokos į valstybės biudžetą, valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalis ir kitos lėšos, įstatymais ir kitais teisės aktais skiriamos programoms finansuoti, pagal asignavimų valdytojus – 593 418 390 eurų (2 priedas).

 

8 straipsnis. Valstybės garantijų ir valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitai

2015 metais valstybės garantijos gali būti teikiamos:

1) už valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtus įsipareigojimus pagal garantijas. Bendra tokių įsipareigojimų, prisiimtų 2015 ir ankstesniais metais, suma vienu metu negali viršyti 257 210 000 eurų. Į garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitą neįtraukiama garantijų institucijų įsipareigojimų pagal garantijas dalis, kuri yra pergarantuota finansų institucijų, turinčių aukščiausią kredito reitingą (AAA), suteiktą bent dviejų iš tarptautinių reitingų agentūrų Moody's, Standard & Poor's ir Fitch Ratings;

2) dėl Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatyme (toliau – Finansinio tvarumo įstatymas) ir (arba) Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatyme (toliau – Indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymas) numatytų priemonių taikymo. Bendra tokių įsipareigojimų, prisiimtų 2015 ir ankstesniais metais, suma vienu metu negali viršyti 200 000 000 eurų;

3) dėl tarptautinių finansų institucijų teikiamų paskolų valstybės investicijų projektams finansuoti. Bendra tokių įsipareigojimų, prisiimtų 2015 ir ankstesniais metais, suma vienu metu negali viršyti 141 109 000 eurų;

4) dėl Mokslo ir studijų įstatyme nurodytų valstybės remiamų paskolų. Bendra tokių įsipareigojimų, prisiimtų 2015 ir ankstesniais metais, suma vienu metu negali viršyti 66 323 000 eurų, iš jų per 2015 metus prisiimtų naujų įsipareigojimų suma negali viršyti 18 825 300 eurų.

 

9 straipsnis. Vyriausybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limitas

2015 metų Vyriausybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limitas – 1 200 000 000 eurų, iš jų:

1) 1 000 000 000 eurų skirta sukaupti lėšas euroobligacijų emisijai 2016 metais išpirkti. Numatomas valstybės piniginių išteklių sumažėjimas 2015 metais sudarys apie 350 000 000 eurų;

2) 150 000 000 eurų skirta Finansinio tvarumo įstatyme ir (arba) Indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatyme numatytiems tikslams.

 

10 straipsnis. Valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų skolinimosi limitai

2015 metais valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybinės profesinio mokymo įstaigos gali pasirašyti paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, suteikiančius teisę skolintis ne daugiau kaip 10 137 000 eurų, kurie būtų skirti valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų bendrabučių atnaujinimui pagal patvirtintas programas ir kitoms reikmėms finansuoti. 2015 metais valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų pasiskolintų (išimtų) lėšų pagal 2015 ir ankstesniais metais pasirašytas paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus limitas – 23 170 000 eurų. Švietimo ir mokslo ministerija paskirsto šiame straipsnyje nurodytus skolinimosi limitus valstybinėms aukštosioms mokykloms ir valstybinėms profesinio mokymo įstaigoms jos nustatyta tvarka. Valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybinės profesinio mokymo įstaigos už prisiimtus skolinius įsipareigojimus atsiskaito Švietimo ir mokslo ministerijai jos nustatyta tvarka.

 

11 straipsnis. Savivaldybių skolinimosi ir skolos limitai

1. Savivaldybių skolinimosi ir skolos limitai:

1) savivaldybės skola negali viršyti 70 procentų šio įstatymo 7 priede prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų ir šio įstatymo 6 priede nurodytų valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijų savivaldybės biudžetui sumos;

2) Vilniaus miesto savivaldybės skolos ir mokėtinų sumų, kurių įvykdymo terminas praleistas daugiau kaip 10 ir 45 dienomis, suma negali viršyti 135 procentų šio įstatymo 7 priede prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų;

3) metinio savivaldybės grynojo skolinimosi suma negali viršyti 15 procentų (Vilniaus miesto savivaldybės – 25 procentų) šio įstatymo 7 priede prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų ir šio įstatymo 6 priede nurodytų valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijų savivaldybės biudžetui sumos;

4) savivaldybės garantijų limitas negali viršyti 10 procentų šio įstatymo 7 priede prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų ir šio įstatymo 6 priede nurodytų valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijų savivaldybės biudžetui sumos.

2. Savivaldybės, kurių skola sudaro daugiau kaip 40 procentų (Kauno miesto savivaldybės – daugiau kaip 50 procentų) šio įstatymo 7 priede prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų ir šio įstatymo 6 priede nurodytų valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijų savivaldybės biudžetui sumos, 2015 metais gali skolintis tik projektams, finansuojamiems iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos, įgyvendinti ir paimtoms paskoloms grąžinti. Vilniaus miesto savivaldybė gali skolintis tik 2014 m. gruodžio 31 d. esančiam įsiskolinimui už suteiktas paslaugas dengti ir projektams, finansuojamiems iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos, įgyvendinti ir paimtoms paskoloms grąžinti.

3. Į skolinimosi ir skolos limitus neįskaitomos iš valstybės biudžeto suteiktos trumpalaikės paskolos laikinam pajamų trūkumui padengti ir trumpalaikės arba ilgalaikės paskolos, kai dėl kredito įstaigų veiklos apribojimo ir (arba) jų licencijų atšaukimo savivaldybės negali disponuoti savo lėšomis ir dėl to trūksta apyvartos lėšų. Savivaldybės 2011 metais iš valstybės biudžeto gautas trumpalaikes paskolas laikinam pajamų trūkumui, susidariusiam dėl akcinės bendrovės banko „Snoras“ veiklos apribojimo ir banko licencijos atšaukimo, padengti grąžina į valstybės biudžetą iki 2015 m. gruodžio 31 d.

4. Savivaldybė gali skolintis, jeigu jos pradelsti įsiskolinimai už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes, palyginti su 2015 m. sausio 1 d. pradelstu įsiskolinimu, nuolat mažėja. Ši nuostata netaikoma, jeigu savivaldybė skolinasi ankstesnėms paskoloms grąžinti (perfinansuoti).

5. Šiame straipsnyje nustatytų reikalavimų laikymosi priežiūra atliekama Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka.

 

12 straipsnis. Vyriausybės ir kitų institucijų teisės vykdant biudžetą

1. Vyriausybei arba jos įgaliotai institucijai suteikiama teisė:

1) paskirstyti tradicinių Lietuvos bažnyčių ir religinių organizacijų vadovybėms lėšas, numatytas Finansų ministerijos asignavimuose tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms, atsižvelgiant į tradicinių Lietuvos bažnyčių ir religinių organizacijų kanonus ir statutus ir Lietuvos statistikos departamento paskelbtą tikinčiųjų skaičių;

2) paskirstyti pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) Valstybės investicijų 2015–2017 metų programoje numatytas 2015 metų kapitalo investicijoms skirtas lėšas;

3) paskirstyti savivaldybėms Finansų ministerijos asignavimuose numatytas lėšas 2014 metais savivaldybių negautoms pajamoms padengti;

4) paskirstyti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos programų ir projektų įgyvendinimo užtikrinimo programai skirtus asignavimus pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus ir (arba) savivaldybes ir 2015 metais leisti juos naudoti iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų įgyvendinamiems ir (arba) numatomiems įgyvendinti projektams, programoms ir subsidijų schemoms finansuoti;

5) perskirstyti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos programoms (priemonėms), projektams ir subsidijų schemoms valstybės biudžete numatytus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo asignavimus tarp asignavimų valdytojų, jų programų, investavimo sričių, valstybės funkcijų ir ekonominės klasifikacijos straipsnių, atsižvelgiant į programų, projektų ir subsidijų schemų įgyvendinimo duomenis;

6) perskirstyti Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšomis finansuotų finansų inžinerijos priemonių arba finansinių instrumentų grįžusias lėšas, grąžintas asignavimų valdytojams pagal sudarytas finansų inžinerijos priemonių arba finansinių instrumentų finansavimo sutartis, tarp asignavimų valdytojų tiems patiems tikslams finansuoti, atsižvelgiant į Europos Sąjungos teisės aktus, reglamentuojančius Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų administravimą;

7) perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus tarp asignavimų valdytojų, jų programų, investavimo sričių, valstybės funkcijų ir ekonominės klasifikacijos straipsnių pagal priimtus teisės aktus dėl biudžetinių įstaigų pertvarkymo, reorganizavimo, likvidavimo, funkcijų perdavimo arba biudžetinės įstaigos savininko teisių ir pareigų perdavimo, taip pat tarp valstybės biudžeto asignavimų valdytojų ir savivaldybių;

8) Teisėjų tarybos teikimu ne dažniau kaip kartą per ketvirtį perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus, numatytus šio įstatymo 3 priede, tarp teismų, atsižvelgiant į teismų programų įgyvendinimo duomenis;

9) paskirstyti asignavimų valdytojams Finansų ministerijos asignavimuose numatytas lėšas priemonėms, susijusioms su euro įvedimu;

10) paskirstyti asignavimų valdytojams Finansų ministerijos pasiskolintas šio straipsnio 3 dalies 1 punkte nustatytiems tikslams lėšas;

11) perskirstyti Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos (toliau – Krašto apsaugos ministerija) asignavimus turtui, įskaitant ginklus, karinę įrangą ir karines atsargas, įsigyti, išskyrus asignavimus investicijų projektams, ir juos naudoti išlaidoms, jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti teikiant reikiamas prekes, paslaugas ar darbus pajėgoms, kurios atvyksta dalyvauti tarptautinėse operacijose, tarptautinėse karinėse pratybose ir kituose karinio bendradarbiavimo renginiuose arba vyksta tranzitu per Lietuvos Respublikos teritoriją (toliau – priimančiosios šalies parama);

12) paskirstyti asignavimų valdytojams ir savivaldybėms Finansų ministerijos asignavimuose numatytas lėšas minimaliajai mėnesinei algai nuo 2015 m. liepos 1 d. padidinti;

13) paskirstyti asignavimų valdytojams ir savivaldybėms Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (toliau – Kultūros ministerija) asignavimuose numatytas lėšas kultūros ir meno darbuotojų darbo užmokesčiui padidinti.

2. Valstybės institucijoms ir įstaigoms, nurodytoms šio įstatymo 4 ir 5 prieduose, suteikiama teisė:

1) perskirstyti specialias tikslines dotacijas tarp savivaldybių ir tarp specialių tikslinių dotacijų, nurodytų šio įstatymo 4 priede;

2) perskirstyti 5 priede nurodytas prognozuojamas valstybės biudžeto specialias tikslines dotacijas tarp savivaldybių ir tarp dotacijų, o Valstybės investicijų 2015–2017 metų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti – tarp savivaldybių ir tarp investicijų projektų.

3. Finansų ministerijai suteikiama teisė:

1) skolintis valstybės vardu esant poreikiui ir laikantis Vyriausybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limito: su valstybės skola susijusioms išlaidoms apmokėti; su priemonių, finansuojamų iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, įgyvendinimu susijusioms išlaidoms apmokėti; nenumatytoms įmokoms į Europos Sąjungos biudžetą; tiesioginėms išmokoms Lietuvos žemės ūkio veiklos subjektams mokėti; Lietuvos Respublikos įnašui į Europos stabilumo mechanizmo fondą sumokėti; valstybės perskolinamai paskolai uždarajai akcinei bendrovei „Būsto paskolų draudimas“ suteikti ir (ar) jos įstatiniam kapitalui didinti; išlaidoms, susijusioms su atstovavimu Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) užsienio ginčų sprendimo institucijose, įskaitant, bet neapsiribojant teisinių išvadų dėl jų sprendimų apskundimo parengimu, teisinių išvadų dėl sprendimų apskundimo gavimu ir atstovavimu Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) atliekant kitus veiksmus, susijusius su Lietuvos Respublikos (Vyriausybės) interesų gynimu, apmokėti; arbitražų ar teismų sprendimams, kuriais priteistos sumos iš Lietuvos valstybės, vykdyti;

2) leisti įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų, valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalies ir kitų lėšų, įstatymais ir kitais teisės aktais skiriamų programoms finansuoti, gautos Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos laikinai laisvas lėšas grąžintinai naudoti valstybės biudžeto reikmėms ir valstybės skoliniams įsipareigojimams vykdyti užtikrinant, kad programų asignavimų dalis, kurią sudaro Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama, įmokėtos biudžetinių įstaigų pajamos, valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalis ir kitos lėšos, įstatymais ir kitais teisės aktais skiriamos programoms finansuoti, iš valstybės biudžeto būtų finansuojamos laiku;

3) kompensuoti nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo organų susitikimus išlaidas iš šiam tikslui Finansų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų ir įmokėtą, bet nepanaudotą Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų dalį, skirtą šiam tikslui, naudoti viršijant Lietuvos Respublikos Seimo (toliau – Seimas) patvirtintas bendras asignavimų sumas;

4) kompensuoti nustatyta tvarka 2009–2014 metų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų operatorių ir kitų susijusių institucijų atstovų komandiruočių į patirties mainų renginius, kurių organizavimą remia atsakingos šalių donorių institucijos, išlaidas iš šiam tikslui Finansų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų.

4. Švietimo ir mokslo ministerijai suteikiama teisė:

1) paskirstyti pagal aukštąsias mokyklas Švietimo ir mokslo ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas studentų, 2015 metais priimamų studijuoti pagal pirmosios pakopos, vientisųjų, antrosios pakopos ir laipsnio nesuteikiančių studijų programas, ir tiksliniu būdu valstybės finansuojamų studijų programų studentų studijų ir kitoms išlaidoms;

2) Vyriausybės patvirtintoje metodikoje nustatyta tvarka perskirstyti specialią tikslinę dotaciją mokinio krepšeliui finansuoti tarp savivaldybių, taip pat tarp savivaldybių ir Švietimo ir mokslo ministerijos ir atvirkščiai;

3) Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka paskirstyti pagal valstybines mokslo ir studijų institucijas Švietimo ir mokslo ministerijos asignavimuose numatytas administravimo ir ūkio lėšas, skirtas sudėtingos infrastruktūros objektams finansuoti;

4) Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka paskirstyti pagal savivaldybes ir valstybines bendrojo ugdymo mokyklas Švietimo ir mokslo ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas išlaidoms, susijusioms su pedagoginių darbuotojų skaičiaus optimizavimu, apmokėti.

5. Krašto apsaugos ministerijai, suderinus su Finansų ministerija, suteikiama teisė:

1) perskirstyti asignavimus išlaidoms ir juos naudoti turtui, įskaitant ginklus, karinę įrangą ir karines atsargas, įsigyti ir investicijų projektams, jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti teikiant priimančiosios šalies paramą;

2) perskirstyti asignavimus turtui įsigyti ir juos naudoti investicijų projektams, jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti teikiant priimančiosios šalies paramą;

3) naudoti paliekamus 3 mėnesių išlaidų dydžio pereinamuosius 2014 metų lėšų likučius, esančius tarptautinių operacijų karinio vieneto, dislokuoto užsienio valstybėje, sąskaitose užsienio kredito įstaigose ar pas atskaitingus asmenis, viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas;

4) naudoti 2014 metais planuotas, bet nepanaudotas valstybės biudžeto asignavimų sumas pagal su užsienio tiekėjais sudarytas sutartis dėl investicijų projektų, ginklų ir karinės įrangos ir karinių atsargų įsigijimo, viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas toms sutartims vykdyti.

6. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai (toliau – Aplinkos ministerija) suteikiama teisė įgalioti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrą vykdyti lėšų susigrąžinimą pagal įgyvendintas asignavimų valdytojo programas, kuriose buvo numatytos lėšos 2000–2006 metų Sanglaudos fondo projektams.

7. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai (toliau – Susisiekimo ministerija) suteikiama teisė:

1) įgalioti Transporto investicijų direkciją vykdyti lėšų susigrąžinimą pagal įgyvendintas asignavimų valdytojo programas, kuriose buvo numatytos lėšos 2000–2006 metų Sanglaudos fondo projektams;

2) įgalioti Informacinės visuomenės plėtros komitetą prie Susisiekimo ministerijos priimti sprendimus dėl projektų finansavimo, vykdyti lėšų mokėjimą ir susigrąžinimą įgyvendinant Susisiekimo ministerijos programas, kuriose numatytos lėšos bendrai finansuojamiems iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektams, įgyvendinamiems pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioritetą „Informacinė visuomenė visiems“, ir vykdyti pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 3.3 priemonę „Informacinių technologijų paslaugų ir infrastruktūros plėtra“ įgyvendintų projektų lėšų susigrąžinimą.

8. Kultūros ministerijai, Švietimo ir mokslo ministerijai ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai (toliau – Užsienio reikalų ministerija) suteikiama teisė teikti dotacijas užsienio subjektams užsienio lietuvių, jų bendruomenių, organizacijų ir įstaigų kultūros, švietimo veiklai finansuoti, tautiniam tapatumui išsaugoti, lietuvių kultūrai puoselėti ir pristatyti pasauliui, bendruomeniškumui stiprinti, prisidėti užtikrinant lietuvių kultūrai reikšmingo paveldo užsienyje priežiūrą, įsitraukimo į Lietuvos politinį, visuomeninį, ekonominį, kultūrinį gyvenimą ir kitai veiklai finansuoti iš Kultūros ministerijos, Švietimo ir mokslo ministerijos ir Užsienio reikalų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų.

9. Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai (toliau – Ūkio ministerija) suteikiama teisė skirti lėšas investuotojams, vykdant įsipareigojimus, nustatytus investicijų sutartyse, sudarytose vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu, iš Ūkio ministerijos asignavimuose tam tikslui numatytų lėšų.

10. Asignavimų valdytojams, suderinus su Finansų ministerija, suteikiama teisė naudoti viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas:

1) Vyriausybės paskirstytas lėšas, nurodytas šio straipsnio 1 dalies 10 punkte;

2) Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų viršplanines įmokas į biudžetą.

 

 

13 straipsnis. Biudžetinių įstaigų skolų padengimas ir skolinimasis

1. Valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, biudžetinių įstaigų vadovai ir savivaldybių institucijos išanalizuoja įsiskolinimo priežastis ir imasi priemonių įsiskolinimui sumažinti bei, sudarydami ir tvirtindami 2015 metų išlaidų sąmatas, numato reikiamų asignavimų dalį 2015 m. sausio 1 d. esančiam įsiskolinimui už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes padengti.

2. Iš sutaupytų asignavimų išlaidoms pirmiausia turi būti dengiamas įsiskolinimas.

3. Savivaldybių 2014 metais nepanaudotos biudžetų lėšos, išskyrus tikslinės paskirties lėšas, turi būti naudojamos 2015 m. sausio 1 d. esančiam įsiskolinimui už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes padengti, paskoloms grąžinti.

4. Savivaldybių 2015 m. gruodžio 31 d. esantis pradelstas įsiskolinimas už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes, palyginti su 2015 m. sausio 1 d. pradelstu įsiskolinimu, turi sumažėti ne mažiau negu 10 procentų ir ne mažesne suma, negu nurodyta šio įstatymo 7 priede.

5. Savivaldybėms paskirtos lėšos 2014 metais savivaldybių negautoms pajamoms padengti naudojamos esančiam įsiskolinimui už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes padengti, paskoloms grąžinti.

6. Biudžetinės įstaigos savo vardu negali skolintis lėšų, prisiimti jokių skolinių įsipareigojimų (įskaitant pagal kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus ir finansinės nuomos (lizingo) sutartis).

 

 

 

14 straipsnis. Asignavimų valdytojo teisė prisiimti įsipareigojimus naudoti biudžeto lėšas

1. Aplinkos ministerija 2015 metų mokėjimams iš Klimato kaitos specialiosios programos 2015 metais ir (arba) ankstesniais metais įmokėtų lėšų bendros sumos gali naudoti ne daugiau kaip 37 700 000 eurų.

2. Klimato kaitos specialiosios  programos lėšas, viršijančias šio straipsnio 1 dalyje nurodytą sumą, Aplinkos ministerija gali naudoti papildomai suderinusi su Finansų ministerija ir kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 9 ir 20 straipsnių nuostatos.

 

15 straipsnis. Valstybės investicijų 2015–2017 metų programos patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinama Valstybės investicijų 2015–2017 metų programa (8 priedas).

 

16 straipsnis. Privatizavimo fondo lėšų sąmatos patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinama 2015 metų Privatizavimo fondo lėšų sąmata (9 priedas).

 

17 straipsnis. Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų sąmatos patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinama 2015 metų Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų sąmata (10 priedas).

 

18 straipsnis. Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo lėšų sąmatos patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinama 2015 metų Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo lėšų sąmata (11 priedas).

 

19 straipsnis. Garantinio fondo lėšų sąmatos patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinama 2015 metų Garantinio fondo lėšų sąmata (12 priedas).

 

20 straipsnis. Valdžios sektoriaus balanso rodiklio kasmetinio pagerėjimo užduotis

Šiuo įstatymu nustatomas 2015 metų valdžios sektoriaus balanso rodiklis, kuris, palyginti su numatomu 2014 metų valdžios sektoriaus balanso rodikliu, pagerėja bent 1 procentiniu punktu bendrojo vidaus produkto (BVP) (vertinant rodiklio pagerėjimą, neįskaičiuojami valstybės įmonės „Indėlių ir investicijų draudimas“ veiklos finansiniai rezultatai) arba valdžios sektoriaus deficitas yra ne didesnis kaip 1,2 procento BVP. Nustatytas 2015 metų valdžios sektoriaus balanso rodiklis užtikrina struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio pagerinimą 0,5 procentinio punkto BVP. Valdžios sektoriaus struktūrinio balanso rodiklio pagerėjimas yra vertinamas pagal 1997 m. liepos 7 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1466/97 dėl biudžeto būklės priežiūros stiprinimo ir ekonominės politikos priežiūros bei koordinavimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 10 skyrius, 1 tomas, p. 84) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. lapkričio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1175/2011 (OL 2011 L 306, p. 12), nuostatas.

 

21 straipsnis. Informacijos apie savivaldybių prisiimamus įsipareigojimus teikimas

1. Visi naujai prisiimami savivaldybės įsipareigojimai pagal paskolų sutartis, finansinės nuomos (lizingo) sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus turi būti skelbiami savivaldybės interneto svetainėje, nurodant panaudojimo paskirtį.

2. Savivaldybės, kurių prognozuojamos pajamos 2015 metais (pagal 7 priedą) sudaro 0,05 procento BVP ir daugiau, 2015 metais per 30 darbo dienų metų ketvirčiui pasibaigus Vyriausybės nustatyta tvarka teikia Finansų ministerijai, vykdančiai fiskalinių užduočių įgyvendinimo stebėseną, prognozinę savivaldybės biudžeto vykdymo informaciją ketvirčiais, taip pat prognozinę įsiskolinimų už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes pokyčio informaciją ir kitą Vyriausybės nustatytą ir valdžios sektoriaus balanso rodiklio prognozavimui aktualią informaciją.

3. Vyriausybė turi teisę atidėti valstybės biudžeto dotacijų pervedimus savivaldybėms, kurios per nustatytą terminą nepateikia šio straipsnio 2 dalyje nustatytos informacijos.

 

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

Respublikos Prezidentė                                                                                        Dalia Grybauskaitė

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2015 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

1 priedas

 

Lietuvos respublikos

2015 metų valstybės biudžetas

Eur

Pajamos

Iš viso

PAJAMOS

5 614 077 104

MOKESČIAI

5 164 186 576

Pajamų ir pelno mokesčiai

903 091 115

Gyventojų pajamų mokestis

381 219 590

Pelno mokestis

521 871 525

Turto mokesčiai

1 448 100

Nekilnojamojo turto mokestis

1 448 100

Prekių ir paslaugų mokesčiai

4 182 898 056

Pridėtinės vertės mokestis

2 943 465 014

Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą

26 065 803

Akcizai

1 104 066 671

Cukraus sektoriaus mokesčiai

1 080 283

Loterijų ir azartinių lošimų mokestis

12 888 091

Transporto priemonių mokesčiai

56 186 284

Mokesčiai už aplinkos teršimą

9 267 840

Rinkliavos ir mokesčiai už pramoninės nuosavybės objektų registravimą

 

29 878 070

Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai

76 749 305

 

KITOS PAJAMOS

449 890 528

Turto pajamos

290 765 463

Palūkanos už paskolas

162 629 750

Palūkanos už depozitus ir vertybinius popierius

3 650 370

Lietuvos banko likutinis pelnas

7 530 119

Dividendai

92 411 376

Mokesčiai už valstybinius gamtos išteklius

11 005 561

Naftos ir dujų išteklių mokestis

6 661 260

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

6 877 027

Pajamos už prekes ir paslaugas

111 897 886

Pajamos už patalpų nuomą

7 978 747

Konsulinis mokestis

21 431 881

Pajamos už atsitiktines paslaugas

72 208 643

Žyminis mokestis

7 819 741

Kitos pajamos

2 458 874

Pajamos iš baudų ir konfiskacijos

35 680 028

Kitos neišvardytos pajamos

11 547 151

 

SANDORIAI DĖL MATERIALIOJO IR NEMATERIALIOJO TURTO BEI FINANSINIŲ ĮSIPAREIGOJIMŲ PRISIĖMIMAS

51 998 667

Materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos

49 319 682

Žemė

21 061 457

Kitas materialusis ir nematerialusis turtas

28 258 225

Finansinio turto pardavimo pajamos (paskolų surinkimas)

2 678 985

Kitos gautinos sumos

2 678 985

IŠ VISO:

5 666 075 771

 

Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

2 322 608 465

 

IŠ VISO:

7 988 684 236

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

asignavimai

 

 

Eur

Valstybės institucijos ir įstaigos pavadinimas

Iš viso

iš jų:

asignavimai išlaidoms

asignavimai turtui įsigyti

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

I. RESPUBLIKOS PREZIDENTUI, SEIMUI, VYRIAUSYBEI ATSKAITINGOS INSTITUCIJOS

Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija

5 140 320

4 323 012

2 445 696

817 308

Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

28 595 347

28 273 289

16 629 981

322 058

Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija

13 770 563

13 767 667

489 458

2 896

iš jų: asignavimai politinėms partijoms

5 502 491

5 502 491

0

0

Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaiga

1 034 349

1 025 660

682 460

8 689

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė

9 155 005

9 089 841

5 934 344

65 164

Valstybinė lietuvių kalbos komisija

783 423

783 423

204 414

0

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

1 687 269

1 556 071

986 214

131 198

Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnyba

168 414

168 414

110 606

0

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija

493 368

484 679

349 079

8 689

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba

300 337

300 337

201 518

0

Lietuvos radijo ir televizijos komisija

724 050

689 296

463 392

34 754

Nacionalinė sveikatos taryba

59 518

59 518

41 764

0

Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga

464 782

464 782

311 950

0

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

406 424

406 424

222 834

0

Lietuvos Respublikos valstybinė kultūros paveldo komisija

244 265

244 265

164 504

0

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija

12 275 169

10 710 641

4 122 712

1 564 528

iš jų: kompensacijai už Lietuvos žydų

religinių bendruomenių nekilnojamąjį

turtą

3 620 250

3 620 250

0

0

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija

2 809 314

2 493 628

1 448 100

315 686

Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija

1 812 384

1 749 247

1 182 345

63 137

Etninės kultūros globos taryba

159 523

157 206

94 098

2 317

Viešųjų pirkimų tarnyba

2 529 601

2 373 785

1 278 904

155 816

Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas

23 661 028

19 254 459

12 575 706

4 406 569

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba

7 434 778

6 393 970

4 014 742

1 040 808

II. MINISTERIJOS

Aplinkos ministerija

333 910 101

330 497 508

27 126 737

3 412 593

Energetikos ministerija

101 447 234

101 383 517

1 739 170

63 717

Finansų ministerija

1 341 776 259

1 320 363 205

69 103 655

21 413 054

iš jų:

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

rezervas

1 448 100

1 448 100

0

0

Tradicinių Lietuvos religinių

bendruomenių, bendrijų ir centrų

maldos namams atstatyti ir kitoms

reikmėms

637 164

637 164

0

0

Krašto apsaugos ministerija

425 003 301

289 840 710

116 307 346

135 162 591

Kultūros ministerija

115 083 817

103 716 520

26 729 612

11 367 297

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

985 671 598

982 398 891

51 528 845

3 272 707

Susisiekimo ministerija

805 379 378

679 933 069

14 200 735

125 446 309

Sveikatos apsaugos ministerija

561 951 519

548 565 136

32 607 536

13 386 383

Švietimo ir mokslo ministerija

992 006 999

974 342 204

82 953 604

17 664 795

Teisingumo ministerija

96 188 482

91 379 836

43 283 307

4 808 646

Ūkio ministerija

262 623 526

260 419 256

11 299 148

2 204 270

Užsienio reikalų ministerija

72 581 121

69 476 394

16 413 345

3 104 727

Vidaus reikalų ministerija

381 760 805

371 628 159

106 011 064

10 132 646

Žemės ūkio ministerija

1 048 321 871

1 042 889 467

35 417 834

5 432 404

III. MINISTRŲ VALDYMO SRIČIŲ INSTITUCIJOS IR ĮSTAIGOS

ENERGETIKOS MINISTRO VALDYMO SRITIS

Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos

1 876 099

1 870 307

1 206 759

5 792

FINANSŲ MINISTRO VALDYMO SRITIS

Lietuvos statistikos departamentas

7 812 790

7 543 443

4 980 855

269 347

KULTŪROS MINISTRO VALDYMO SRITIS

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka

9 054 073

4 847 342

3 205 225

4 206 731   

Lietuvos nacionalinis muziejus

3 865 038

3 457 253

2 185 270

407 785

Lietuvos dailės muziejus

4 503 215

4 445 291

2 700 157

57 924

Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus

2 939 441

2 056 100

1 114 979

883 341

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras

10 479 148

8 909 408

5 093 229

1 569 740

Lietuvos nacionalinis dramos teatras

2 567 046

2 523 603

1 461 393

43 443

Nacionalinis Kauno dramos teatras

2 032 205

1 539 851

1 093 605

492 354

Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija

4 596 067

4 263 004

2 452 125

333 063

Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai

2 301 784

2 272 822

954 646

28 962

Viešoji įstaiga Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas

2 738 272

2 738 272

78 401

0

 

Viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“

 

 

29 964 666

 

 

24 287 534

 

 

6 545 412

 

 

5 677 132

Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba

8 219 475

6 663 057

3 263 960

1 556 418

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO VALDYMO SRITIS

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas

733 666

733 666

503 186

0

TEISINGUMO MINISTRO VALDYMO SRITIS

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija

706 007

701 952

433 069

4 055

VIDAUS REIKALŲ MINISTRO VALDYMO SRITIS

Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

28 000 551

22 714 408

2 939 673

5 286 143

Valstybės tarnybos departamentas

1 199 780

1 139 539

596 994

60 241

Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos

199 861 013

194 688 688

128 718 750

5 172 325

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO VALDYMO SRITIS

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

28 724 686

27 125 115

12 229 379

1 599 571

IV. KITOS VALSTYBĖS INSTITUCIJOS IR ĮSTAIGOS

Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas

1 845 285

1 756 372

1 203 834

88 913

Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra

28 810 734

28 152 428

20 166 677

658 306

Nacionalinė teismų administracija

13 489 687

9 888 494

1 009 903

3 601 193

Teismai

61 675 389

61 537 544

43 782 724

137 845

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras

1 872 798

1 798 076

939 439

74 722

Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti sekretoriatas

132 559

132 559

63 398

0

Vyriausioji administracinių ginčų komisija

289 737

289 737

192 077

0

Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

384 587

380 243

261 093

4 344

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

334 222

334 222

159 291

0

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

7 385 310

4 923 540

2 751 390

2 461 770

V. ŠVIETIMO, KULTŪROS IR MOKSLO ORGANIZACIJOS (INSTITUTAI)

Vilniaus universitetas

47 833 295

47 004 982

0

828 313

iš jų: valstybinės reikšmės Vilniaus

universiteto bibliotekos veiklai

užtikrinti

2 444 683

2 010 253

0

434 430

Vytauto Didžiojo universitetas

11 227 844

10 396 635

0

831 209

Kauno technologijos universitetas

25 927 624

25 898 662

0

28 962

Vilniaus Gedimino technikos universitetas

18 898 257

17 905 903

0

992 354

Klaipėdos universitetas

7 059 893

7 059 893

0

0

Aleksandro Stulginskio universitetas

4 815 831

4 728 945

0

86 886

Mykolo Romerio universitetas

4 577 763

4 577 763

0

0

Lietuvos sveikatos mokslų universitetas

24 833 324

23 596 936

0

1 236 388

Vilniaus dailės akademija

6 326 083

6 166 792

0

159 291

Lietuvos edukologijos universitetas

6 531 424

6 241 804

0

289 620

Lietuvos sporto universitetas

2 895 795

2 258 631

0

637 164

Šiaulių universitetas

4 502 578

4 502 578

0

0

Lietuvos muzikos ir teatro  akademija

4 978 655

4 978 655

0

0

Lietuvos energetikos institutas

3 522 070

3 464 146

2 300 539

57 924

Nacionalinis vėžio institutas

1 023 343

791 647

407 061

231 696

Lietuvos kultūros tyrimų institutas

778 991

778 991

530 468

0

Lietuvos istorijos institutas

1 138 699

1 138 699

778 615

0

Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas

1 067 917

1 067 917

686 747

0

Lietuvių kalbos institutas

908 827

908 827

618 946

0

Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas

547 208

532 727

332 542

14 481

Lietuvos teisės institutas

467 099

467 099

318 176

0

Lietuvos socialinių tyrimų centras

525 777

525 777

336 539

0

Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras

1 143 622

1 137 830

680 028

5 792

Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras

6 033 683

5 655 150

3 294 081

378 533

Gamtos tyrimų centras

3 847 457

3 789 533

2 115 617

57 924

Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras

7 145 012

7 098 673

4 087 958

46 339

Lietuvos mokslų akademija

2 898 343

2 512 859

1 576 808

385 484

Lietuvos mokslo taryba

23 549 554

23 534 494

1 286 348

15 060

Kauno kunigų seminarija

109 766

109 766

0

0

Telšių Vyskupo Vincento Borisevičiaus kunigų seminarija

60 531

60 531

0

0

Vilniaus Šv. Juozapo kunigų seminarija

120 772

120 772

0

0

IŠ VISO:

8 331 107 609

7 924 330 973

960 314 125

406 776 636

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2015 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

2 priedas

 

2015 METŲ biudžetinių įstaigų pajamų ĮMOKOS Į VALSTYBĖS BIUDŽETĄ, valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalis ir kitos lėšos, įstatymais, nutarimais ir kitais teisės aktais SKIRIAMOS PROGRAMOMS FINANSUOTI, PAGAL ASIGNAVIMŲ VALDYTOJUS

 

 

 

Eur

Valstybės institucijos ir įstaigos

Iš viso

iš jų:

valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalis ir kitos lėšos, įstatymais, nutarimais ir kitais teisės aktais skiriamos programoms finansuoti

biudžetinių įstaigų

pajamų įmokos

iš viso

iš jų: pagal įstatymus, nutarimus ir kitus teisės aktus

Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija

2 896

2 896

Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

347 544

347 544

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė

5 213

5 213

Lietuvos radijo ir televizijos komisija

724 050

724 050

724 050

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija

 

2 809 314

 

2 809 314

 

2 809 314

Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas

 

23 170

 

23 170

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba

 

2 896

 

2 896

Aplinkos ministerija

47 258 743

45 540 140

1 718 603

Finansų ministerija

2 971 791

2 971 791

Krašto apsaugos ministerija

271 084

271 084

Kultūros ministerija

23 501 218

14 894 868

8 606 350

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

17 906 917

15 081 674

Susisiekimo ministerija

441 701 518*

437 206 325*

4 495 193

Sveikatos apsaugos ministerija

4 363 995

4 363 995

Švietimo ir mokslo ministerija

8 152 804

8 152 804

Teisingumo ministerija

5 515 523

202 734

5 312 789

2 568 930

Ūkio ministerija

2 279 600

1 795 065

484 535

Užsienio reikalų ministerija

15 060

15 060

Vidaus reikalų ministerija

6 408 132

6 408 132

Žemės ūkio ministerija

853 219

853 219

5 792

Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos

 

289 620

 

289 620

Lietuvos statistikos departamentas

17 377

17 377

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka

 

128 882

 

128 882

Lietuvos nacionalinis muziejus

260 658

260 658

Lietuvos dailės muziejus

260 658

260 658

Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus

 

71 826

 

71 826

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras

 

1 592 910

 

1 592 910

Lietuvos nacionalinis dramos teatras

463 392

463 392

Nacionalinis Kauno dramos teatras

463 392

463 392

Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija

 

637 164

 

637 164

Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai

 

376 506

 

376 506

Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba

427 479

427 479

Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

6 296 340

 

5 738 821

 

557 519

Valstybės tarnybos departamentas

1 738

1 738

Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos

 

521 317

 

521 317

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

2 461 770

2 461 770

Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas

 

1 738

 

1 738

Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra

 

21 142

 

21 142

Nacionalinė teismų administracija

24 618

24 618

Teismai

79 653

79 653

iš jų:

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas

5 792

5 792

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas

 

1 738

 

1 738

Lietuvos apeliacinis teismas

13 033

13 033

Vilniaus apygardos teismas

4 634

4 634

Kauno apygardos teismas

3 186

3 186

Klaipėdos apygardos teismas

8 399

8 399

Šiaulių apygardos teismas

2 027

2 027

Panevėžio apygardos teismas

1 448

1 448

Vilniaus miesto apylinkės teismas

5 213

5 213

Kauno apylinkės teismas

7 241

7 241

Klaipėdos miesto apylinkės teismas

1 448

1 448

Šiaulių apylinkės teismas

869

869

Panevėžio miesto apylinkės teismas

869

869

Druskininkų miesto apylinkės teismas

290

290

Palangos miesto apylinkės teismas

290

290

Alytaus rajono apylinkės teismas

1 738

1 738

Biržų rajono apylinkės teismas

290

290

Joniškio rajono apylinkės teismas

290

290

Kaišiadorių rajono apylinkės teismas

290

290

Klaipėdos rajono apylinkės teismas

290

290

Lazdijų rajono apylinkės teismas

290

290

Marijampolės rajono apylinkės teismas

579

579

Mažeikių rajono apylinkės teismas

579

579

Molėtų rajono apylinkės teismas

290

290

Radviliškio rajono apylinkės teismas

290

290

Rokiškio rajono apylinkės teismas

290

290

Skuodo rajono apylinkės teismas

4 634

4 634

Šakių rajono apylinkės teismas

290

290

Šalčininkų rajono apylinkės teismas

290

290

Šilutės rajono apylinkės teismas

579

579

Švenčionių rajono apylinkės teismas

579

579

Tauragės rajono apylinkės teismas

290

290

Telšių rajono apylinkės teismas

290

290

Trakų rajono apylinkės teismas

869

869

Utenos rajono apylinkės teismas

290

290

Varėnos rajono apylinkės teismas

290

290

Vilkaviškio rajono apylinkės teismas

1 448

1 448

Vilniaus rajono apylinkės teismas

869

869

Visagino miesto apylinkės teismas

290

290

Vilniaus apygardos administracinis teismas

 

5 793

 

5 793

Kauno apygardos administracinis teismas

579

579

Klaipėdos apygardos administracinis teismas

 

290

 

290

Šiaulių apygardos administracinis teismas

290

290

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras

 

75 301

 

75 301

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

 

6 950 880

 

6 950 880

 

6 943 639

Lietuvos energetikos institutas

955 746

955 746

Nacionalinis vėžio institutas

419 949

419 949

Lietuvos kultūros tyrimų institutas

14 481

14 481

Lietuvos istorijos institutas

31 858

31 858

Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas

28 962

28 962

Lietuvių kalbos institutas

28 962

28 962

Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas

57 924

57 924

Lietuvos teisės institutas

28 962

28 962

Lietuvos socialinių tyrimų centras

28 962

28 962

Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras

 

34 754

 

34 754

Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras

 

3 089 666

 

3 089 666

Gamtos tyrimų centras

868 860

868 860

Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras

 

1 158 480

 

1 158 480

Lietuvos mokslų akademija

88 333

88 333

Lietuvos mokslo taryba

43 443

43 443

IŠ VISO:

593 418 390

508 203 196

85 215 194

13 051 725

 

* Iš šių lėšų skiriama bendroms biudžeto reikmėms:

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos – 86 011 932 eurai (iš Kelių priežiūros ir plėtros programos). Nepasitvirtinus pajamų surinkimo prognozėms, proporcingai mažinama šių lėšų suma.

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2015 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

3 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2015 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMAI TEISMAMS

 

 

 

Eur

Valstybės institucijos ir įstaigos pavadinimas

Iš viso

iš jų:

asignavimai išlaidoms

asignavimai turtui įsigyti

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas

3 561 834

3 561 834

2 586 770

0

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas

1 897 214

1 897 214

1 358 636

0

Lietuvos apeliacinis teismas

3 298 339

3 291 678

2 397 157

6 661

Vilniaus apygardos teismas

4 475 207

4 474 049

3 235 692

1 158

Kauno apygardos teismas

3 405 380

3 397 271

2 425 712

8 109

Klaipėdos apygardos teismas

2 142 115

2 140 957

1 554 419

1 158

Šiaulių apygardos teismas

1 638 669

1 637 511

1 190 599

1 158

Panevėžio apygardos teismas

1 534 522

1 532 205

1 123 319

2 317

Vilniaus miesto apylinkės teismas

7 294 630

7 277 253

5 126 941

17 377

Kauno apylinkės teismas

4 294 717

4 287 766

3 026 992

6 951

Klaipėdos miesto apylinkės teismas

2 422 208

2 415 257

1 733 404

6 951

Šiaulių apylinkės teismas

1 889 018

1 882 067

1 344 069

6 951

Panevėžio miesto apylinkės teismas

1 604 002

1 599 658

1 119 468

4 344

Druskininkų miesto apylinkės teismas

320 262

320 262

221 994

0

Palangos miesto apylinkės teismas

260 833

259 675

179 826

1 158

Akmenės rajono apylinkės teismas

317 191

316 033

220 255

1 158

Alytaus rajono apylinkės teismas

953 864

952 706

667 169

1 158

Anykščių rajono apylinkės teismas

314 584

313 426

217 069

1 158

Biržų rajono apylinkės teismas

335 727

333 410

234 939

2 317

Ignalinos rajono apylinkės teismas

327 298

326 140

233 404

1 158

Jonavos rajono apylinkės teismas

589 753

589 753

420 354

0

Joniškio rajono apylinkės teismas

269 868

268 710

181 592

1 158

Jurbarko rajono apylinkės teismas

327 300

326 142

225 730

1 158

Kaišiadorių rajono apylinkės teismas

462 032

459 715

315 223

2 317

Kėdainių rajono apylinkės teismas

556 882

554 565

393 594

2 317

Kelmės rajono apylinkės teismas

302 132

302 132

206 934

0

Klaipėdos rajono apylinkės teismas

465 187

462 870

318 060

2 317

Kretingos rajono apylinkės teismas

363 503

362 345

256 228

1 158

Kupiškio rajono apylinkės teismas

251 101

249 943

178 001

1 158

Lazdijų rajono apylinkės teismas

307 548

307 548

202 415

0

Marijampolės rajono apylinkės teismas

901 731

898 256

636 642

3 475

Mažeikių rajono apylinkės teismas

585 466

583 149

407 292

2 317

Molėtų rajono apylinkės teismas

261 643

260 485

178 030

1 158

Pakruojo rajono apylinkės teismas

267 463

267 463

182 605

0

Pasvalio rajono apylinkės teismas

331 066

328 749

228 714

2 317

Plungės rajono apylinkės teismas

458 525

457 367

311 978

1 158

Prienų rajono apylinkės teismas

344 359

343 201

239 980

1 158

Radviliškio rajono apylinkės teismas

443 756

440 281

312 211

3 475

Raseinių rajono apylinkės teismas

333 525

331 208

231 840

2 317

Rokiškio rajono apylinkės teismas

436 313

435 155

305 984

1 158

Skuodo rajono apylinkės teismas

249 999

249 999

171 309

0

Šakių rajono apylinkės teismas

328 198

325 881

223 441

2 317

Šalčininkų rajono apylinkės teismas

403 267

400 950

282 930

2 317

Šilalės rajono apylinkės teismas

270 796

270 796

186 690

0

Šilutės rajono apylinkės teismas

572 954

571 796

396 808

1 158

Širvintų rajono apylinkės teismas

247 047

247 047

171 050

0

Švenčionių rajono apylinkės teismas

324 692

323 534

228 481

1 158

Tauragės rajono apylinkės teismas

597 602

594 127

416 155

3 475

Telšių rajono apylinkės teismas

438 312

435 995

308 996

2 317

Trakų rajono apylinkės teismas

542 140

539 823

369 642

2 317

Ukmergės rajono apylinkės teismas

438 861

438 861

308 619

0

Utenos rajono apylinkės teismas

524 530

523 372

371 582

1 158

Varėnos rajono apylinkės teismas

269 404

268 246

184 864

1 158

Vilkaviškio rajono apylinkės teismas

411 347

407 582

284 928

3 765

Vilniaus rajono apylinkės teismas

797 440

793 965

571 160

3 475

Visagino miesto apylinkės teismas

325 302

324 144

229 901

1 158

Zarasų rajono apylinkės teismas

260 398

260 398

181 418

0

Vilniaus apygardos administracinis teismas

2 032 844

2 026 762

1 470 604

6 082

Kauno apygardos administracinis teismas

770 852

769 694

540 460

1 158

Klaipėdos apygardos administracinis teismas

513 062

511 904

365 993

1 158

Šiaulių apygardos administracinis teismas

443 756

442 598

322 550

1 158

Panevėžio apygardos administracinis teismas

365 819

364 661

263 902

1 158

IŠ VISO:

61 675 389

61 537 544

43 782 724

137 845

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2015 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

4 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2015 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO SpecialIOS tikslinėS dotacijOS savivaldybių biudžetams

 

Eur

Valstybės institucijos ir įstaigos pavadinimas

Dotacijos paskirties pavadinimas

Iš viso

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

duomenims Suteiktos valstybės pagalbos registrui teikti

34 754

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija

59 083

iš jų:

piliečių prašymams atkurti nuosavybės teises į išlikusį nekilnojamąjį turtą nagrinėti ir sprendimams dėl nuosavybės teisių atkūrimo priimti

33 017

valstybės garantijoms nuomininkams, išsikeliantiems iš savininkams grąžintų gyvenamųjų namų ar jų dalių ir butų, vykdyti

26 066

Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija

dalyvauti rengiant ir vykdant mobilizaciją

523 054

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija

813 716

iš jų:

valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolei

560 096

pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti

253 620

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

90 022 446

iš jų:

socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti

13 372 857

būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčių dalies kompensacijoms

4 749 768

socialinei paramai mokiniams

25 091 520

socialinėms paslaugoms

26 922 527

vaikų ir jaunimo teisių apsaugai

6 529 777

dalyvauti rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas

7 756 339

pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti

5 599 658

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

12 965 564

iš jų:

visuomenės sveikatos priežiūros funkcijoms vykdyti

9 260 687

pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti

3 704 877

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija

3 399 848

iš jų:

civilinės būklės aktams registruoti

2 093 431

valstybės garantuojamai pirminei teisinei pagalbai teikti

562 326

Gyventojų registrui tvarkyti ir duomenims valstybės registrui teikti

48 424

gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos duomenims tvarkyti

695 667

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija

579 702 067

iš jų:

mokinio krepšeliui finansuoti

562 803 699

savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ir kitoms savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti

16 898 368

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija

18 749 826

iš jų:

civilinei saugai

1 353 655

priešgaisrinei saugai

17 396 171

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija

18 528 731

iš jų:

savivaldybėms priskirtai valstybinei žemei ir kitam valstybės turtui valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise

129 200

žemės ūkio funkcijoms atlikti

7 992 933

melioracijai

10 406 598

Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba

savivaldybėms priskirtiems archyviniams dokumentams tvarkyti

1 417 430

IŠ VISO:

726 216 519

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2015 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

5 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2015 METŲ PROGNOZUOJAMOS VALSTYBĖS BIUDŽETO specialios tikslinės dotacijOS savivaldybių biudžetams

Eur

Valstybės institucijos ir įstaigos pavadinimas

Dotacijos paskirties pavadinimas

Iš viso

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija

810 936

iš jų:

atliekų tvarkymo sistemos infrastruktūros plėtrai

724 050

krantotvarkos programos priemonėms įgyvendinti ir aplinkos teršimo šaltiniams pašalinti

86 886

iš jų:

Valstybės investicijų 2015–2017 metų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti

57 924

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija

Valstybės investicijų 2015–2017 metų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti

1 448 100

Lietuvos Respublikos finansų ministerija

2 606 580

iš jų:

piliečių nuosavybės teisėms į išlikusius gyvenamuosius namus, jų dalis, butus, ūkinės komercinės paskirties pastatus ir jų priklausinius atkurti ir kompensacijoms už išperkamą nekilnojamąjį turtą religinėms bendrijoms išmokėti

2 316 960

valstybės finansinei paramai parvežant į Lietuvą užsienyje mirusių (žuvusių) Lietuvos Respublikos piliečių palaikus teikti, t. y. kompensuoti savivaldybėms išmokėtas sumas

289 620

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija

8 994 151

iš jų:

Valstybės investicijų 2015–2017 metų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti

 

 

8 979 670

Druskininkų miesto muziejaus ekspozicijoms ir saugykloms įrengti

14 481

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Valstybės investicijų 2015–2017 metų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti

1 317 771

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija

108 326 344

savivaldybių išlaidoms, patirtoms pritaikant informacines sistemas euro įvedimui, kompensuoti

1 375 116

savivaldybėms vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti

106 951 228

iš jų:

einamiesiems tikslams finansuoti

50 475 325

Valstybės investicijų 2015–2017 metų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti

56 475 903

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

Valstybės investicijų 2015–2017 metų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti

10 602 989

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija

Valstybės investicijų 2015–2017 metų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti

8 162 940

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija

376 506

iš jų:

Pasaulinės didžiųjų burlaivių regatos renginių organizavimo išlaidoms iš dalies padengti

144 810

Valstybės investicijų 2015–2017 metų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti

231 696

Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

Valstybės investicijų 2015–2017 metų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti

 

 

6 827 213

IŠ VISO:

149 473 530

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2015 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

6 priedas

 

Lietuvos respublikos

2015 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO BENDROSIOS DOTACIJOS KOMPENSACIJOS SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS

 

 

Eur

 

Savivaldybės pavadinimas

Iš viso

 

 

 

Alytaus miesto

3 968 820

 

Birštono

2 644 754

 

Druskininkų

1 286 744

 

Panevėžio miesto

739 418

 

Visagino

1 500 532

 

Akmenės rajono

4 700 614

 

Alytaus rajono

1 223 681

 

Anykščių rajono

2 479 669

 

Biržų rajono

1 243 004

 

Ignalinos rajono

1 595 730

 

Jonavos rajono

3 316 045

 

Joniškio rajono

1 369 952

 

Jurbarko rajono

1 442 732

 

Kaišiadorių rajono

121 457

 

Kėdainių rajono

535 693

 

Kelmės rajono

2 871 223

 

Kupiškio rajono

1 025 805

 

Lazdijų rajono

1 541 109

 

Molėtų rajono

963 874

 

Pakruojo rajono

838 954

 

Panevėžio rajono

1 484 989

 

Pasvalio rajono

1 222 795

 

Plungės rajono

124 481

 

Prienų rajono

990 703

 

Radviliškio rajono

2 480 335

 

Raseinių rajono

1 895 901

 

Rokiškio rajono

1 405 216

 

Skuodo rajono

1 080 012

 

Šakių rajono

742 246

 

Šalčininkų rajono

1 433 040

 

Šiaulių rajono

538 301

 

Šilalės rajono

1 584 197

 

Šilutės rajono

1 606 857

 

Švenčionių rajono

202 850

 

Tauragės rajono

1 629 966

 

Telšių rajono

2 006 952

 

Ukmergės rajono

1 604 907

 

Utenos rajono

479 918

 

Varėnos rajono

1 310 371

 

Vilkaviškio rajono

1 809 102

 

Zarasų rajono

1 889 109

 

Kalvarijos

775 301

 

Kazlų Rūdos

143 073

 

Pagėgių

605 364

 

Rietavo

278 447

 

IŠ VISO:

64 734 243

 

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2015 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

7 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2015 METŲ SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ PROGNOZUOJAMOS PAJAMOS

 

 

 

Eur

Savivaldybės pavadinimas

Prognozuojamos gauti pajamos skaičiuojant savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius

iš jų:

gyventojų pajamų mokestis (be pajamų iš valstybės iždo sąskaitos)

įsiskolinimams už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes padengti

 

 

 

Vilniaus miesto

215 274 891

176 051 066

10 408 080

Alytaus miesto

19 748 512

16 066 960

 

Birštono

1 918 550

1 009 615

 

Druskininkų

8 183 524

5 693 930

 

Kauno miesto

147 841 404

126 952 271

8 586 503

Klaipėdos miesto

70 834 604

58 520 251

4 951 703

Marijampolės

20 868 565

15 037 940

102 337

Neringos

5 497 732

2 516 219

775 260

Palangos miesto

10 367 397

5 064 296

210 644

Panevėžio miesto

35 097 357

29 240 616

 

Šiaulių miesto

43 314 157

34 259 731

2 492 843

Visagino

9 086 223

8 101 251

 

Akmenės rajono

7 869 472

4 558 909

 

Alytaus rajono

9 614 581

3 583 758

 

Anykščių rajono

10 035 129

4 104 495

 

Biržų rajono

9 525 143

4 799 293

 

Ignalinos rajono

6 677 592

2 866 949

 

Jonavos rajono

15 658 345

12 528 962

 

Joniškio rajono

9 231 106

5 050 973

 

Jurbarko rajono

10 344 449

4 903 846

 

Kaišiadorių rajono

13 222 777

7 462 929

 

Kauno rajono

29 736 862

23 687 732

3 057 503

Kėdainių rajono

18 604 348

12 977 583

 

Kelmės rajono

10 678 687

4 508 225

 

Klaipėdos rajono

18 854 779

13 767 667

2 254 413

Kretingos rajono

14 107 371

8 896 548

1 029 610

Kupiškio rajono

6 934 201

3 352 931

 

Lazdijų rajono

7 475 941

3 246 640

 

Mažeikių rajono

22 456 039

17 234 418

1 488 922

Molėtų rajono

7 078 256

3 188 427

 

Pakruojo rajono

8 503 792

4 296 803

 

Panevėžio rajono

13 482 234

7 749 652

 

Pasvalio rajono

9 812 458

5 212 871

 

Plungės rajono

12 624 840

7 345 053

 

Prienų rajono

9 737 319

4 658 538

 

Radviliškio rajono

14 472 879

8 868 165

 

Raseinių rajono

12 583 877

5 157 264

 

Rokiškio rajono

11 697 649

6 488 937

 

Skuodo rajono

6 907 782

3 234 187

 

Šakių rajono

11 126 545

5 530 294

 

Šalčininkų rajono

11 510 612

5 344 648

 

Šiaulių rajono

15 070 340

8 361 909

 

Šilalės rajono

8 977 768

4 463 044

 

Šilutės rajono

14 780 308

8 182 634

 

Širvintų rajono

6 048 456

3 359 592

61 424

Švenčionių rajono

9 608 693

5 406 916

 

Tauragės rajono

14 614 904

7 997 278

 

Telšių rajono

15 488 610

8 691 207

 

Trakų rajono

13 422 508

10 621 814

1 193 318

Ukmergės rajono

13 632 207

7 830 456

 

Utenos rajono

14 663 783

10 133 515

 

Varėnos rajono

8 887 131

4 449 722

 

Vilkaviškio rajono

13 870 217

6 748 726

 

Vilniaus rajono

32 682 803

25 896 084

1 119 341

Zarasų rajono

6 725 831

2 822 347

 

Elektrėnų

9 690 598

7 035 739

719 152

Kalvarijos

3 909 824

1 386 990

 

Kazlų Rūdos

4 571 901

2 725 904

 

Pagėgių

3 288 507

1 309 662

 

Rietavo

2 993 060

1 405 816

 

IŠ VISO:

1 151 525 430

811 950 198

38 451 053

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2015 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

8 priedas

 

VALSTYBĖS INVESTICIJŲ 2015–2017 METŲ PROGRAMA

(pagal investavimo sritis)

 

Lietuvos Respublikos valstybės remiamų programų investicijų projektams įgyvendinti 2015–2017 metams planuojamos šios Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, valstybės garantuojamų paskolų ir valstybės vardu pasiskolintos lėšos:

 

 

 

 

 

Eur

Sritis

2015
metams,
iš viso

iš jų:

2016
metams,
iš viso

iš jų:

2017
metams,
iš viso

valstybės biudžetas

valstybės garantuojamos paskolos

valstybės vardu pasiskolintos lėšos

valstybės biudžetas

valstybės vardu pasiskolintos lėšos

Valstybės valdymas

17 100 901

17 100 901

12 309 141

12 309 141

11 751 622

Krašto apsauga

70 743 165

70 743 165

64 700 532

64 700 532

75 234 592

Viešoji tvarka

14 776 181

14 776 181

8 045 065

8 045 065

4 379 345

Švietimas

165 403 844

159 611 444

5 792 400

63 533 361

57 740 961

5 792 400

106 892 086

Sveikatos apsauga

72 874 767

72 874 767

36 955 224

36 955 224

43 858 896

Socialinė apsauga

21 673 136

21 673 136

9 287 535

9 287 535

15 524 213

Aplinkos apsauga

159 916 589

159 916 589

53 044 774

53 044 774

88 146 433

Kultūra

41 625 639

41 625 639

52 643 361

52 643 361

66 996 063

Žemės ūkis

37 189 817

37 189 817

15 679 736

15 679 736

17 260 483

Visuomenės apsauga

93 473 123

93 473 123

64 765 989

64 765 989

75 348 704

Transportas ir ryšiai

584 704 587

584 704 587

556 154 710

556 154 710

698 929 270

Kita veikla

165 159 262

94 311 255

70 848 007

54 350 961

54 350 961

60 054 736

IŠ VISO:

1 444 641 011

1 368 000 604

70 848 007

5 792 400

991 470 389

985 677 989

5 792 400

1 264 376 443

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2015 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

9 priedas

 

2015 METŲ PRIVATIZAVIMO FONDO LĖŠŲ SĄMATA

 

Eur

I. Numatomas lėšų likutis pagal 2015 m. sausio 1 d. būklę

275 403

II. Įplaukos

1. Privatizavimo lėšos

1 013 670

2. Įplaukos už valstybės nekilnojamojo turto ir kitų nekilnojamųjų daiktų pardavimą

2 896 200

Iš viso įplaukų:

3 909 870

III. Išlaidos

1. Rezerviniam (stabilizavimo) fondui sudaryti

686 575

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintoms programoms įgyvendinti

315 390

3. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo atlygiui už valstybei nuosavybės teise priklausančių akcijų  privatizavimą mokėti

287 109

4. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo atlygiui už valstybės nekilnojamojo turto ir jam priskirtų valstybinės žemės sklypų bei kitų nekilnojamųjų daiktų pardavimą mokėti

931 522

Iš viso išlaidų:

2 220 596

IV. Numatomas lėšų likutis pagal 2016 m. sausio 1 d. būklę

1 964 677

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2015 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

10 priedas

 

 

2015 METŲ REZERVINIO (STABILIZAVIMO) FONDO LĖŠŲ SĄMATA

 

 

Eur

I. Numatomas lėšų likutis pagal 2015 m. sausio 1 d. būklę

62 478 967

II. Įplaukos

686 575

Įplaukos iš Privatizavimo fondo

686 575

III. Išlaidos

0

IV. Lėšos, kurios 2015 metais gali būti naudojamos valstybės turtiniams įsipareigojimams, susijusiems su valstybės skola, vykdyti (grąžintinai) iki 2016 m. gruodžio 31 d.

57 924 004

V. Numatomas lėšų likutis pagal 2016 m. sausio 1 d. būklę (I + II - III)

63 165 542

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2015 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

11 priedas

 

2015 METŲ VALSTYBĖS ĮMONĖS IGNALINOS ATOMINĖS ELEKTRINĖS

EKSPLOATAVIMO NUTRAUKIMO FONDO LĖŠŲ SĄMATA

 

 

 

Eur

1.

Numatomas Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo lėšų likutis 2015 m. sausio 1 d.

 

3 185 820

 

 

 

2.

Pajamos 2015 metais:

 

2.1.

Lėšos, gautos pardavus Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės uždarymo metu realizuojamą turtą

1 448 100

2.2.

Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo lėšų palūkanos

1 448

2.3.

Palūkanos už Lietuvos Respublikos Vyriausybės vertybinius popierius

172 034

 

Iš viso pajamų:

1 621 582

 

 

3.

Išlaidos 2015 metais:

 

3.1.

Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo techniniams projektams įgyvendinti

693 061

3.2.

Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės sustabdytų blokų priežiūrai ir fizinei saugai užtikrinti

3 789 678

3.3.

Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės radioaktyviosioms atliekoms, įskaitant panaudotą branduolinį kurą, tvarkyti, saugoti ir laidoti

237 488

3.4.

Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondui administruoti

81 383

3.5.

Kitos išlaidos*

5 792

 

Iš viso išlaidų:

4 807 402

 

 

 

4.

Numatomas Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo lėšų likutis 2016 m. sausio 1 d.

0

 

*Mokėjimo pavedimų užsienio valiuta išlaidos, komisinis mokestis Lietuvos Respublikos Vyriausybės vertybiniams popieriams įsigyti ir saugoti, valiutos keitimo paslaugų išlaidos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės vertybinių popierių nominaliosios vertės ir pirkimo kainos skirtumas, neigiamos palūkanos už lėšų likučius ir kitos išlaidos.

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2015 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

12 priedas

 

2015 mETų Garantinio fondo lėšų sąmatA

 

 

 

Eur

 

1.

Numatomas lėšų likutis 2015 m. sausio 1 d.

11 585 000

2.

PAJAMOS IR ĮPLAUKOS:

 

2.1.

Darbdavių įmokos

13 033 000

2.2.

Lėšos, gautos iš darbdavių Garantinio fondo administratoriaus reikalavimams tenkinti

 

290 000

2.3.

Pajamos už investuotas laikinai laisvas Garantinio fondo lėšas

59 000

3.

Iš viso pajamų ir įplaukų:

13 382 000

4.

Bendra pajamų, įplaukų ir likučio suma

24 967 000

5.

IŠLAIDOS:

 

5.1.

Išmokos darbuotojams

10 137 000

5.2.

Apmokėjimas už paraiškų parengimą ir banko operacijas

151 000

5.3.

Garantinio fondo administravimo išlaidos

42 000

5.4.

Laikinai laisvų Garantinio fondo lėšų investavimo išlaidos

2 000

6.

Iš viso išlaidų:

10 332 000

7.

Numatomas lėšų likutis 2016 m. sausio 1 d.

14 635 000