LIETUVOS RESPUBLIKOS
NACIONALINIŲ PLĖTROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. XIII-1257 2, 6,
111 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 171 STRAIPSNIU
ĮSTATYMAS
2021 m. rugsėjo 23 d. Nr. XIV-538
Vilnius
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 2 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Fondų fondas – fondas skatinamajai finansinei priemonei, pasitelkiant finansų tarpininką (tarpininkus), ir (ar) kelioms skatinamosioms finansinėms priemonėms įgyvendinti, taip pat dotacijoms ir (ar) subsidijoms, kuriomis prisidedama prie nacionalinės plėtros įstaigos (toliau – NPĮ) įgyvendinamų skatinamųjų finansinių priemonių, teikti.“
2 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„6 straipsnis. NPĮ funkcijos
1. NPĮ atlieka šias funkcijas:
1) įgyvendina skatinamąsias finansines priemones (garantijas, kurios prilyginamos valstybės garantijai, teikia tik tuo atveju, jeigu NPĮ yra valstybės garantuojama garantijų institucija, kuri suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme) ir (ar) dalyvauja jas įgyvendinant veikdama kaip fondų fondo valdytoja. Kai kartu su skatinamąja finansine priemone teikiama dotacija ir (ar) subsidija, ji negali būti didesnė negu pusė skatinamajai finansinei priemonei skirtų lėšų sumos;
2) teikia dotacijas ir (ar) subsidijas, kuriomis prisidedama prie NPĮ įgyvendinamų skatinamųjų finansinių priemonių;
3) dalyvauja investavimo platformose, kurios suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2015 m. birželio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2015/1017 dėl Europos strateginių investicijų fondo, Europos investavimo konsultacijų centro ir Europos investicinių projektų portalo, kuriuo iš dalies keičiamos reglamentų (ES) Nr. 1291/2013 ir (ES) Nr. 1316/2013 nuostatos dėl Europos strateginių investicijų fondo (su visais pakeitimais), 2 straipsnio 4 punkte, ir (ar) jas kuria;
6) dalyvauja rengiant skatinamųjų finansinių priemonių investavimo strategijas ir vykdant investicijų rezultatyvumo bei poveikio stebėseną;
7) teikia pasiūlymus ir ekspertinę (techninę ir metodinę) pagalbą valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms dėl būtinų sprendimų siekiant pagerinti investicinę aplinką ir finansavimo prieinamumą projektus įgyvendinantiems subjektams;
2. NPĮ, siekdama valdyti riziką, skatinamajai finansinei priemonei įgyvendinti gali steigti NPĮ patronuojamąją (dukterinę) įmonę, kuri suprantama taip , kaip nurodyta Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 5 straipsnyje, kai tai numatyta skatinamosios finansinės priemonės investavimo strategijoje. NPĮ gali būti ir kitų juridinių asmenų steigėja ir (ar) dalyvė ir (ar) veiklai vykdyti pasitelkti finansų tarpininkus.
3. NPĮ, siekdama užtikrinti tinkamą skatinamųjų finansinių priemonių, dotacijų ir (ar) subsidijų, kuriomis prisidedama prie NPĮ įgyvendinamų skatinamųjų finansinių priemonių, įgyvendinimą, turi teisę gauti iš valstybės registrų ir informacinių sistemų duomenis bei informaciją, kurie reikalingi nurodytų priemonių pareiškėjų, jų atstovų ir dalyvių (toliau – pareiškėjai) tapatybei nustatyti, pareiškėjų finansinei padėčiai ir kreditingumui įvertinti, pareiškėjų atitikčiai nurodytų priemonių įgyvendinimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytiems pareiškėjų tinkamumo reikalavimams įvertinti, pareiškėjų NPĮ pateiktų duomenų teisingumui patikrinti.
3 straipsnis. 111 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 111 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Tais atvejais, kai Lietuvos bankas yra šio straipsnio 1 dalyje nurodytos komanditinės ūkinės bendrijos narys komanditorius arba Lietuvos bankui suteikiamos teisės veikti narių komanditorių pavedimu komanditinės ūkinės bendrijos patariamajame komitete, šio įstatymo 8, 10 ir 11 straipsniuose nustatyti priežiūros reikalavimai netaikomi, o NPĮ, veikiančios kaip komanditinės ūkinės bendrijos tikroji narė, veiklos kontrolė vykdoma įgyvendinant komanditinės ūkinės bendrijos veiklos ir dalyvių sutartyse nustatytas finansines priemones ir Lietuvos bankui suteikiant teisę atstovauti komanditorių interesams patariamajame komitete, kurio pagrindinės funkcijos yra vertinti, kaip užtikrinama komanditinės ūkinės bendrijos tikrojo nario veiklos vidaus kontrolė, nustatyti komanditinės ūkinės bendrijos tikrojo nario organų narių interesų valdymo principus, teikti siūlymus dėl komanditinės ūkinės bendrijos tikrojo nario valdybos narių ir vadovo skyrimo ir atšaukimo.“
4 straipsnis. Įstatymo papildymas 171 straipsniu
Papildyti Įstatymą 171 straipsniu:
„171 straipsnis. Duomenų, susijusių su skolinimo priemonėmis, teikimas, gavimas ir tvarkymas
1. NPĮ privalo priežiūros institucijai teikti duomenis, įskaitant asmens duomenis, apie NPĮ tiesiogiai (ne per finansų tarpininkus) teikiamų ir administruojamų paskolų gavėjus ir jiems suteiktas paskolas, kaip jos suprantamos pagal priežiūros institucijos teisės aktus, prievolių įvykdymo užtikrinimo davėjus ir turi teisę naudotis iš priežiūros institucijos gautais duomenimis priežiūros institucijos nustatyta tvarka.
2. Priežiūros institucija, atlikdama savo funkcijas, vadovaudamasi asmens duomenų teisinę apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, savo nustatyta tvarka turi teisę tvarkyti šio straipsnio 1 dalyje nurodytus NPĮ pateiktus duomenis, įskaitant asmens duomenis.
5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas