LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL STRATEGINIO TRIUKŠMO KARTOGRAFAVIMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS BENDRADARBIAVIMO SU KAIMYNINĖMIS VALSTYBĖMIS STRATEGINIO TRIUKŠMO KARTOGRAFAVIMO SRITYJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. balandžio 24 d. Nr. V-511

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 17 straipsnio 9 ir 11 dalių nuostatomis bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. balandžio 4 d. nutarimo Nr. 321 „Dėl Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo įgyvendinimo“ 2.1.3 papunkčiu ir atsižvelgdamas į 2002 m. birželio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/49/EB dėl aplinkos triukšmo įvertinimo ir valdymo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 7 tomas, p. 101) nuostatas dėl strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo reikalavimų:

1. T v i r t i n u Strateginio triukšmo kartografavimo ir Lietuvos Respublikos bendradarbiavimo su kaimyninėmis valstybėmis strateginio triukšmo kartografavimo srityje tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                       Aurelijus Veryga

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2018 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. V-511

 

STRATEGINIO TRIUKŠMO KARTOGRAFAVIMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS BENDRADARBIAVIMO SU KAIMYNINĖMIS VALSTYBĖMIS STRATEGINIO TRIUKŠMO KARTOGRAFAVIMO SRITYJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Strateginio triukšmo kartografavimo ir Lietuvos Respublikos bendradarbiavimo su kaimyninėmis valstybėmis strateginio triukšmo kartografavimo srityje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 17 straipsnyje nurodytų strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo, Lietuvos Respublikos bendradarbiavimo su kaimyninėmis valstybėmis strateginio triukšmo kartografavimo srityje, strateginių triukšmo žemėlapių ir pagal jų rezultatus parengiamų duomenų ir informacijos, jų skelbimo visuomenei bei strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinių reikalavimus.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:

2.1Atributiniai duomenys – erdvinių objektų aprašomieji duomenys.

2.2Atributinių duomenų lentelė – erdvinių objektų charakteristikų lentelė, kurios laukuose pateikiami erdvinių objektų atributiniai duomenys.

2.3Erdvinių objektų sluoksnis – bendrą savybę turinčių erdvinių objektų grupė.

2.4. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos geodezijos ir kartografijos įstatyme ir Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatyme.

3. Tvarkos apraše nustatyti sudaromų strateginių triukšmo žemėlapių reikalavimai taip pat taikomi ir atliekant strateginių triukšmo žemėlapių patikslinimus.

4. Tvarkos aprašas privalomas Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 17 straipsnio 4 dalyje nurodytoms strateginius triukšmo žemėlapius sudarančioms institucijoms.

 

II SKYRIUS

STRATEGINIŲ TRIUKŠMO ŽEMĖLAPIŲ SUDARYMAS IR LIETUVOS RESPUBLIKOS BENDRADARBIAVIMAS SU KAIMYNINĖMIS VALSTYBĖMIS STRATEGINIO TRIUKŠMO KARTOGRAFAVIMO SRITYJE

 

5. Sudaromi Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nurodyti strateginiai triukšmo žemėlapiai.

6. Aglomeracijų strateginius triukšmo žemėlapius sudaro atskiri kelių (įskaitant pagrindinių kelių ruožus), geležinkelio kelių (įskaitant pagrindinių geležinkelio kelių ruožus), oro uostuose ir aerodromuose (įskaitant stambius oro uostus) kylančių ir tupiančių orlaivių bei pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, strateginiai triukšmo žemėlapiai. Aglomeracijose taip pat sudaromi atskiri Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 5 punkte nurodyti aglomeracijose esančių pagrindinių kelių ruožų, pagrindinių geležinkelio kelių ruožų ir stambių oro uostų strateginiai triukšmo žemėlapiai.

7. Aglomeracijose gali būti sudaromi ir kiti nei nurodyta Tvarkos aprašo 6 punkte strateginiai triukšmo žemėlapiai.

8. Strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatyme, Tvarkos apraše nustatytus strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių verčių apskaičiavimo reikalavimus ir į juos atitinkančios strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti naudojamos triukšmo kartografavimo programinės įrangos įvesties duomenų reikalavimus, naudojama:

8.1. Georeferencinio pagrindo kadastro objektų duomenys.

8.2. Lietuvos Respublikos adresų registro objektų duomenys.

8.3. Informacija apie atitinkamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičių pagal Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenis.

8.4. Tvarkos aprašo 8.1–8.3 papunkčiuose nenurodytų registrų ir valstybės informacinių sistemų, užregistruotų Registrų ir valstybės informacinių sistemų registre, duomenys.

8.5. Valstybinių georeferencinių erdvinių duomenų rinkinių ir georeferencinio pagrindo žemėlapių, kurių sąrašą tvirtina Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktorius, kartografinės medžiagos ir erdvinių duomenų rinkinių naujausios versijos. Valstybinių geodezijos ir kartografijos darbų, išvardytų Lietuvos Respublikos geodezijos ir kartografijos įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje, metu sukurtos geodezinės, kartografinės medžiagos ir valstybinių georeferencinių erdvinių duomenų rinkiniai už strateginių triukšmo žemėlapių sudarymą ir (arba) patvirtinimą atsakingoms institucijoms teikiami Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus nustatyta tvarka.

8.6. Kelių ruožais ir geležinkelio kelių ruožais, kurių triukšmas kartografuojamas, važiuojančių transporto priemonių eismo duomenys, oro uostuose ir aerodromuose, kurių triukšmas kartografuojamas, kylančių ir tupiančių orlaivių eismo duomenys (kelių ruožais dienos, vakaro ir nakties metu važiuojančių atitinkamų kategorijų kelių transporto priemonių skaičius per valandą, kelių transporto priemonių važiavimo greitis, geležinkelio kelių ruožais dienos, vakaro ir nakties metu važiuojančių atitinkamų kategorijų stabdančių ir nestabdančių traukinių vagonų skaičius per valandą, stabdančių ir nestabdančių traukinių važiavimo greitis, oro uostuose ir aerodromuose dienos, vakaro ir nakties metu kylančių ir tupiančių orlaivių pavadinimai, skrydžių trajektorijos, kiti duomenys apie kelių, geležinkelio kelių ir oro transporto eismą, atsižvelgiant į Tvarkos aprašo priede ir jame nurodytuose metoduose, metodikose ir Lietuvos standartuose nustatytus reikalavimus bei atsižvelgiant į strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti naudojamos triukšmo kartografavimo programinės įrangos įvesties duomenų reikalavimus) kalendoriniais metais, buvusiais prieš strateginių triukšmo žemėlapių patvirtinimo metus.

8.7. Duomenys apie pramoninės veiklos zonose, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, esančius triukšmo šaltinius, jų išsidėstymą, darbo sąlygas ir spinduliuojamą triukšmą, informacija apie garso sklidimui įtaką darančius pramoninės veiklos zonose, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, esančius statinius (atsižvelgiant į Tvarkos aprašo priede ir jame nurodytuose metoduose, metodikose ir Lietuvos standartuose nustatytus reikalavimus bei atsižvelgiant į strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti naudojamos triukšmo kartografavimo programinės įrangos įvesties duomenų reikalavimus) kalendoriniais metais, buvusiais prieš strateginių triukšmo žemėlapių patvirtinimo metus.

8.8. Atitinkamos teritorijos, kurioje sudaromi strateginiai triukšmo žemėlapiai, metiniai meteorologiniai duomenys kalendoriniais metais, buvusiais prieš strateginių triukšmo žemėlapių patvirtinimo metus. Šiame papunktyje nurodyti duomenys strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti turi būti naudojami atsižvelgiant į Tvarkos aprašo priede ir jame nurodytuose metoduose, metodikose ir Lietuvos standartuose nustatytus reikalavimus bei atsižvelgiant į strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti naudojamos triukšmo kartografavimo programinės įrangos įvesties duomenų reikalavimus.

8.9. Kiti, Tvarkos aprašo 8.1–8.8 papunkčiuose nenurodyti, duomenys, informacija ir dokumentai, reikalingi strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti.

9. Bendradarbiavimas su kaimyninėmis valstybėmis strateginio triukšmo kartografavimo srityje vykdomas susitarimų su kaimyninių valstybių kompetentingomis institucijomis pagrindu. Tokie susitarimai rengiami ir sudaromi vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1179 „Dėl Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo taisyklių patvirtinimo“.

 

III SKYRIUS

STRATEGINIŲ TRIUKŠMO ŽEMĖLAPIŲ IR PAGAL JŲ REZULTATUS PARENGIAMŲ DUOMENŲ IR INFORMACIJOS REIKALAVIMAI

 

10. Strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertės turi būti įvertintos (apskaičiuotos ar išmatuotos) 4 metrų triukšmo įvertinimo (skaičiavimo arba matavimo) aukštyje virš žemės paviršiaus šiais intervalais:

10.1. Lnakties triukšmo rodiklio: 50–54 dB; 55–59 dB; 60–64 dB; 65–69 dB; > 70 dB.

10.2. Ldvn triukšmo rodiklio: 55–59 dB; 60–64 dB; 65–69 dB; 70–74 dB; > 75 dB.

11. Ldienos ir Lvakaro triukšmo rodiklių vertės įvertinamos (apskaičiuojamos arba matuojamos) triukšmo šaltinių, kurių triukšmas kartografuojamas, triukšmo veikiamoje teritorijoje ir taikomos Ldvn triukšmo rodikliui apskaičiuoti, Tvarkos aprašo 14.2 ir 14.5 papunkčiuose nurodytai informacijai parengti bei Tvarkos aprašo V skyriuje nurodytiems erdvinių duomenų rinkiniams sudaryti.

12. Strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertes galima nustatyti atliekant skaičiavimus arba matavimus (triukšmo įvertinimo (skaičiavimo ar matavimo) taškuose), išskyrus atvejus, kai strateginis triukšmo žemėlapis yra skirtas apibendrintai prognozei pateikti. Pastaraisiais atvejais strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertes galima nustatyti tik atliekant skaičiavimus.

13. Strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertės įvertinamos (apskaičiuojamos arba išmatuojamos) laikantis Tvarkos aprašo priede nustatytų reikalavimų.

14. Strateginio triukšmo kartografavimo metu sudaromi atskiri Tvarkos aprašo 5 ir 6 punktuose nurodyti strateginiai triukšmo žemėlapiai ir pagal šių žemėlapių rezultatus parengiami duomenys bei informacija:

14.1. žemėlapiai, kuriuose strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertės įvertintos (apskaičiuotos ar išmatuotos) Tvarkos aprašo 10 punkte nustatyta tvarka;

14.2. žemėlapiai, vaizduojantys teritorijas, kuriose viršijami strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių verčių ribiniai dydžiai ir nurodoma, kiek šie ribiniai dydžiai viršijami;

14.3. gyventojų, gyvenančių pastatuose, kuriuos veikia triukšmas, įvertintas (apskaičiuotas ar išmatuotas) Tvarkos aprašo 10 punkte nustatyta tvarka, skaičius;

14.4. pagrindinių kelių ruožų, pagrindinių geležinkelio kelių ruožų ir stambių oro uostų strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo atveju – būstų, kuriuos veikia didesnio nei 55 dB, didesnio nei 65 dB ir didesnio nei 75 dB Ldvn triukšmo rodiklio verčių, įvertintų (apskaičiuotų ar išmatuotų) 4 metrų aukštyje virš žemės paviršiaus, triukšmas, skaičius, gyventojų, gyvenančių pastatuose, kuriuos veikia didesnio nei 55 dB, didesnio nei 65 dB ir didesnio nei 75 dB Ldvn triukšmo rodiklio verčių, įvertintų (apskaičiuotų ar išmatuotų) 4 metrų aukštyje virš žemės paviršiaus, triukšmas, skaičius ir teritorijos, kurioje sklinda didesnis nei 55 dB, didesnis nei 65 dB ir didesnis nei 75 dB Ldvn triukšmo rodiklio verčių, įvertintų (apskaičiuotų ar išmatuotų) 4 metrų aukštyje virš žemės paviršiaus, triukšmas, plotas (km2);

14.5. informacija apie triukšmo šaltinių, kurių triukšmas kartografuotas, skleidžiamo triukšmo veikiamoje teritorijoje esančias ikimokyklinio ugdymo įstaigas, bendrojo ugdymo mokyklas, stacionarines asmens sveikatos priežiūros įstaigas (įstaigos pavadinimas, adresas, atitinkamoje ikimokyklinio ugdymo įstaigoje ar bendrojo ugdymo mokykloje ugdomų mokinių, stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje gydomų pacientų skaičius) ir šių įstaigų pastatų teritorijose sklindančio triukšmo Ldvn, Ldienos, Lvakaro ir Lnakties triukšmo rodiklių didžiausios vertės.

15. Pagal Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 18 straipsnio nuostatas sudarant triukšmo prevencijos veiksmų planų projektus, juos derinant su triukšmo šaltinių, kurių triukšmas kartografuotas sudarant strateginius triukšmo žemėlapius, valdytojais, organizuojant konsultacijas su visuomene triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių planavimo klausimais ir bendradarbiaujant su kaimyninėmis valstybėmis triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių planavimo srityje, sudaromi lyginamieji triukšmo žemėlapiai, kuriuose esama padėtis lyginama su galimomis situacijomis (t. y. įgyvendinus jau suplanuotus teritorijų planavimo ar statybos projektus, įgyvendinus galimas triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones ir neįgyvendinant jokių priemonių), žemėlapiai, kuriuose strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertės įvertinamos (apskaičiuojamos ar matuojamos) 1,5 metrų aukštyje virš žemės paviršiaus, kai triukšmo šaltinių, kurių triukšmas kartografuojamas, triukšmas sklinda vieno aukšto gyvenamųjų, ikimokyklinio ugdymo įstaigų, bendrojo ugdymo mokyklų, stacionarinių asmens sveikatos priežiūros įstaigų pastatų aplinkoje, bei žemėlapiai, kuriuose strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertės įvertinamos (apskaičiuojamos ar matuojamos) 4 metrais aukščiau už triukšmo šaltinį, kurio triukšmas kartografuojamas, kai triukšmo šaltiniai, kurių triukšmas kartografuojamas, yra aukščiau nei šių šaltinių skleidžiamo triukšmo veikiamų trijų ir daugiau aukštų gyvenamųjų, ikimokyklinio ugdymo įstaigų, bendrojo ugdymo mokyklų, stacionarinių asmens sveikatos priežiūros įstaigų pastatų žemutiniai aukštai.

 

IV SKYRIUS

STRATEGINIŲ TRIUKŠMO ŽEMĖLAPIŲ IR PAGAL JŲ REZULTATUS PARENGIAMŲ DUOMENŲ IR INFORMACIJOS SKELBIMAS VISUOMENEI

 

16. Tvarkos aprašo II ir III skyriuose nurodyti strateginiai triukšmo žemėlapiai ir pagal šių žemėlapių rezultatus parengti duomenys bei informacija (įskaitant Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 ir 3 punktuose nurodytos formos strateginius triukšmo žemėlapius) yra vieši. Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytos formos strateginiai triukšmo žemėlapiai turi būti pasiekiami per Lietuvos erdvinės informacijos portalą http://www.geoportal.lt.

17. Už strateginių triukšmo žemėlapių sudarymą ir (arba) patvirtinimą atsakingos institucijos jų sudarytus ir patvirtintus strateginius triukšmo žemėlapius ir pagal šių žemėlapių rezultatus parengtus duomenis ir informaciją savo interneto svetainėse visuomenei paskelbia ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo strateginių triukšmo žemėlapių patvirtinimo dienos, pranešdamos apie tai:

17.1. nacionaliniame laikraštyje – sudarant ne aglomeracijose esančių pagrindinių kelių ruožų, pagrindinių geležinkelio kelių ruožų ir stambių oro uostų strateginius triukšmo žemėlapius;

17.2. regioniniame ar vietiniame laikraštyje – sudarant atitinkamoje apskrityje, savivaldybėje, kuriuose platinamas regioninis ar vietinis laikraštis, esančios aglomeracijos strateginius triukšmo žemėlapius;

17.3. seniūnijų, kurių teritorijas apima sudaryti strateginiai triukšmo žemėlapiai, skelbimų lentose, ten, kur jos oficialiai įrengtos.

18. Tvarkos aprašo 17 punkte nustatytais būdais informuojant visuomenę nurodoma ši informacija apie strateginių triukšmo žemėlapių sudarymą ir patvirtinimą:

18.1. strateginio triukšmo žemėlapio pavadinimas ir dokumento, kuriuo patvirtintas strateginis triukšmo žemėlapis, pavadinimas, patvirtinimo data ir numeris;

18.2. už strateginio triukšmo žemėlapio sudarymą ir patvirtinimą atsakingos institucijos pavadinimas, buveinės adresas, interneto svetainės adresas, elektroninio pašto adresas;

18.3. kur, nuo kada ir iki kada galima susipažinti su patvirtintais strateginiais triukšmo žemėlapiais (nurodomas adresas ir laikas, visuomenei susipažinti turi būti skiriama ne mažiau kaip 20 darbo dienų, skaičiuojant nuo Tvarkos aprašo 17 punkte nurodytos strateginių triukšmo žemėlapių paskelbimo dienos), nuoroda į interneto svetainę ar interneto svetainės rubriką, kurioje skelbiami patvirtinti strateginiai triukšmo žemėlapiai.

19. Strateginiai triukšmo žemėlapiai ir pagal jų rezultatus parengti duomenys bei informacija už strateginių triukšmo žemėlapių sudarymą ir (arba) patvirtinimą atsakingų institucijų interneto svetainėse skelbiami nuolat.

20. Visuomenei viešai skelbiant strateginius triukšmo žemėlapius ir pagal jų rezultatus parengtus duomenis ir informaciją, turi būti skelbiama strateginio triukšmo kartografavimo rezultatus aprašanti suvestinė informacija ir pateikiama nuoroda į atitinkamos už strateginių triukšmo žemėlapių sudarymą ir (arba) patvirtinimą atsakingos institucijos interneto svetainę ar interneto svetainės rubriką, kurioje skelbiami išsamūs strateginio triukšmo kartografavimo duomenys bei informacija.

21. Visuomenei skelbiamuose strateginiuose triukšmo žemėlapiuose skirtingos triukšmo zonos vaizduojamos spalvomis:

21.1. triukšmo rodiklio vertė mažesnė nei 35 dB – šviesiai žalia (spalvos kodas: RGB (192; 255; 192);

21.2. triukšmo rodiklio vertė 35–39 dB – žalia (spalvos kodas: RGB (0; 204; 0);

21.3. triukšmo rodiklio vertė 40–44 dB – tamsiai žalia (spalvos kodas: RGB (38; 115; 0);

21.4. triukšmo rodiklio vertė 45–49 dB – geltona (spalvos kodas: RGB (255; 255; 0);

21.5. triukšmo rodiklio vertė 50–54 dB – šviesiai ruda (spalvos kodas: RGB (168; 112; 0);

21.6. triukšmo rodiklio vertė 55–59 dB – oranžinė (spalvos kodas: RGB (255; 99; 54);

21.7. triukšmo rodiklio vertė 60–64 dB – raudona (spalvos kodas: RGB (255; 0; 0);

21.8. triukšmo rodiklio vertė 65–69 dB – tamsiai raudona (spalvos kodas: RGB (139; 0; 0);

21.9. triukšmo rodiklio vertė 70–74 dB – violetinė (spalvos kodas: RGB (197; 0; 255);

21.10. triukšmo rodiklio vertė 75–79 dB – žydra (spalvos kodas: RGB (115; 178; 255);

21.11. triukšmo rodiklio vertė 80 ir daugiau dB – tamsiai mėlyna (spalvos kodas: RGB (0; 77; 168).

22. Viešai skelbiant strateginius triukšmo žemėlapius, nurodomas strateginių triukšmo žemėlapių pavadinimas, strateginius triukšmo žemėlapius sudariusios institucijos nesutrumpintas pavadinimas ir strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo data. Strateginius triukšmo žemėlapius sudariusios institucijos gali viešai skelbiamuose strateginiuose triukšmo žemėlapiuose nurodyti autorių teisių apsaugos ženklą. Kartu su strateginių triukšmo žemėlapių informacija žemėlapiuose vaizduojamos savivaldybės, aglomeracijos, miestai, miesteliai, kaimai, viensėdžiai, keliai, geležinkelio keliai, oro uostai ir aerodromai, pagrindinių kelių ruožai, pagrindinių geležinkelio kelių ruožai, stambūs oro uostai, pastatai, kiti statiniai ir objektai, leidžiantys nustatyti žemėlapyje vaizduojamą vietą, ir legenda, kurioje pateikiama informacija apie Tvarkos aprašo 21 punkte nurodytus triukšmo rodiklių verčių intervalus atitinkančias spalvas.

23. Už strateginių triukšmo žemėlapių sudarymą ir (arba) patvirtinimą atsakingos institucijos parengia jų kaupiamų Tvarkos aprašo 14.1 papunktyje nurodytų strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinių metaduomenis ir pagal Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus patvirtintus Lietuvos erdvinės informacijos infrastruktūros metaduomenų reikalavimus viešai ir neatlygintinai pateikia juos į Lietuvos erdvinės informacijos portalą http://www.geoportal.lt.

24. Tvarkos aprašo 14.1 papunktyje nurodytų žemėlapių erdvinių duomenų rinkiniai turi atitikti Tvarkos aprašo V skyriuje nustatytus reikalavimus.

25. Už strateginių triukšmo žemėlapių sudarymą ir (arba) patvirtinimą atsakingos institucijos sudaro galimybę visuomenei parsisiųsdinti Tvarkos aprašo 14.1 papunktyje nurodytų strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinių kopijas arba jų dalis ir tiesiogiai jomis naudotis.

26. Tais atvejais, kai strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkiniai naudojami kitiems erdvinių duomenų rinkiniams kurti arba elektroninio ryšio paslaugoms, susijusioms su strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkiniais, teikti, strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinių naudotojai raštu apie tai informuoja strateginius triukšmo žemėlapius sudariusias institucijas ir pateikia strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinių naudotojų sukurtų erdvinių duomenų rinkinių pavyzdžius ar elektroninio ryšio paslaugų aprašymą.

27. Strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinių naudotojai, viešai skelbdami strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinius arba panaudoję juos kitiems erdvinių duomenų rinkiniams sukurti ar elektroninio ryšio paslaugoms, susijusioms su strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkiniais, teikti, privalo nurodyti strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinių pavadinimą, nurodyti šaltinį, iš kurio paimtas strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinys, ir autorių teisių apsaugos ženklą, nurodytą strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinyje.

28. Aglomeracijų strateginio triukšmo kartografavimo rezultatai Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodyta forma visuomenei skelbiami lentelėse, kuriose pateikiama informacija:

28.1. 50–54 dB Ldvn triukšmo lygio kelių transporto triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.2. 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB, 70–74 dB bei 75 dB ir didesnio Ldvn triukšmo lygio kelių transporto triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

28.3. pagrindinių kelių ruožų 50–54 dB Ldvn triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.4. pagrindinių kelių ruožų 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB, 70–74 dB bei 75 dB ir didesnio Ldvn triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

28.5. 40–44 dB ir 45–49 dB Lnakties triukšmo lygio kelių transporto triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.6. 50–54 dB, 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB bei 70 dB ir didesnio Lnakties triukšmo lygio kelių transporto triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

28.7. pagrindinių kelių ruožų 40–44 dB ir 45–49 dB Lnakties triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.8. pagrindinių kelių ruožų 50–54 dB, 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB bei 70 dB ir didesnio Lnakties triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

28.9. plotas (km2), kuriame sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio pagrindinių kelių ruožų transporto triukšmas;

28.10. zonoje, kurioje sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio pagrindinių kelių ruožų transporto triukšmas, gyvenančių žmonių skaičius;

28.11. zonoje, kurioje sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio pagrindinių kelių ruožų transporto triukšmas, esančių būstų skaičius;

28.12. 50–54 dB Ldvn triukšmo lygio geležinkelių transporto triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.13. 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB, 70–74 dB bei 75 dB ir didesnio Ldvn triukšmo lygio geležinkelių transporto triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

28.14. pagrindinių geležinkelio kelių ruožų 50–54 dB Ldvn triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.15. pagrindinių geležinkelio kelių ruožų 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB, 70–74 dB bei 75 dB ir didesnio Ldvn triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

28.16. 40–44 dB ir 45–49 dB Lnakties triukšmo lygio geležinkelių transporto triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.17. 50–54 dB, 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB bei 70 dB ir didesnio Lnakties triukšmo lygio geležinkelių transporto triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

28.18. pagrindinių geležinkelio kelių ruožų 40–44 dB ir 45–49 dB Lnakties triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.19. pagrindinių geležinkelio kelių ruožų 50–54 dB, 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB bei 70 dB ir didesnio Lnakties triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

28.20. plotas (km2), kuriame sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio pagrindinių geležinkelio kelių ruožų transporto triukšmas;

28.21. zonoje, kurioje sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio pagrindinių geležinkelio kelių ruožų transporto triukšmas, gyvenančių žmonių skaičius;

28.22. zonoje, kurioje sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio pagrindinių geležinkelio kelių ruožų transporto triukšmas, esančių būstų skaičius;

28.23. 50–54 dB Ldvn triukšmo lygio oro transporto triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.24. 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB, 70–74 dB bei 75 dB ir didesnio Ldvn triukšmo lygio oro transporto triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

28.25. stambių oro uostų oro transporto 50–54 dB Ldvn triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.26. stambių oro uostų oro transporto triukšmo 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB, 70–74 dB bei 75 dB ir didesnio Ldvn triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

28.27. 40–44 dB ir 45–49 dB Lnakties triukšmo lygio oro transporto triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.28. 50–54 dB, 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB bei 70 dB ir didesnio Lnakties triukšmo lygio oro transporto triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

28.29. stambių oro uostų oro transporto triukšmo 40–44 dB ir 45–49 dB Lnakties triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.30. stambių oro uostų oro transporto triukšmo 50–54 dB, 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB bei 70 dB ir didesnio Lnakties triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

28.31. plotas (km2), kuriame sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio stambių oro uostų oro transporto triukšmas;

28.32. zonoje, kurioje sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio stambių oro uostų oro transporto triukšmas, gyvenančių žmonių skaičius;

28.33. zonoje, kurioje sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio stambių oro uostų oro transporto triukšmas, esančių būstų skaičius;

28.34. 50–54 dB Ldvn triukšmo lygio pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.35. 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB, 70–74 dB bei 75 dB ir didesnio Ldvn triukšmo lygio pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;28.36. 40–44 dB ir 45–49 dB Lnakties triukšmo lygio pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.36. 40–44 dB ir 45–49 dB Lnakties triukšmo lygio pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.37. 50–54 dB, 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB bei 70 dB ir didesnio Lnakties triukšmo lygio pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

28.38. 50–54 dB, 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB, 70–74 dB bei 75 dB ir didesnio Ldvn triukšmo lygio apibendrinto visų triukšmo šaltinių (kelių transporto, geležinkelių transporto, oro transporto, pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus), kurių triukšmas kartografuotas, triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.39. 40–44 dB, 45–49 dB, 50–54 dB, 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB bei 70 dB ir didesnio Lnakties triukšmo lygio apibendrinto visų triukšmo šaltinių (kelių transporto, geležinkelių transporto, oro transporto, pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus), kurių triukšmas kartografuotas, triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

28.40. triukšmo šaltinių, kurių triukšmas kartografuotas, skleidžiamo triukšmo veikiamoje teritorijoje esančios ikimokyklinio ugdymo įstaigos, bendrojo ugdymo mokyklos (įstaigos pavadinimas, adresas), įstaigose ugdomų mokinių skaičius ir šių įstaigų pastatų teritorijoje sklindančio triukšmo rodiklių Ldienos, Lvakaro, Lnakties ir Ldvn didžiausios vertės;

28.41. triukšmo šaltinių, kurių triukšmas kartografuotas, skleidžiamo triukšmo veikiamoje teritorijoje esančios stacionarinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos (įstaigos pavadinimas, adresas), įstaigose gydomų pacientų skaičius ir šių įstaigų pastatų teritorijoje sklindančio triukšmo rodiklių Ldienos, Lvakaro, Lnakties ir Ldvn didžiausios vertės.

29. Ne aglomeracijose esančių pagrindinių kelių ruožų strateginio triukšmo kartografavimo rezultatai Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodyta forma visuomenei skelbiami lentelėse, kuriuose pateikiama informacija:

29.1. 50–54 dB Ldvn triukšmo lygio veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

29.2. 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB, 70–74 dB bei 75 dB ir didesnio Ldvn triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

29.3. 40–44 dB ir 45–49 dB Lnakties triukšmo lygio veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

29.4. 50–54 dB, 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB bei 70 dB ir didesnio Lnakties triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

29.5. plotas (km2), kuriame sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio triukšmas;

29.6. zonoje, kurioje sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio triukšmas, gyvenančių žmonių skaičius;

29.7. zonoje, kurioje sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio triukšmas, esančių būstų skaičius;

29.8. triukšmo šaltinių, kurių triukšmas kartografuotas, skleidžiamo triukšmo veikiamoje teritorijoje esančios ikimokyklinio ugdymo įstaigos, bendrojo ugdymo mokyklos (įstaigos pavadinimas, adresas), įstaigose ugdomų mokinių skaičius ir šių įstaigų pastatų teritorijoje sklindančio triukšmo rodiklių Ldienos, Lvakaro, Lnakties ir Ldvn didžiausios vertės;

29.9. triukšmo šaltinių, kurių triukšmas kartografuotas, skleidžiamo triukšmo veikiamoje teritorijoje esančios stacionarinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos (įstaigos pavadinimas, adresas), įstaigose gydomų pacientų skaičius ir šių įstaigų pastatų teritorijoje sklindančio triukšmo rodiklių Ldienos, Lvakaro, Lnakties ir Ldvn didžiausios vertės.

30. Ne aglomeracijose esančių pagrindinių geležinkelio kelių ruožų strateginio triukšmo kartografavimo rezultatai Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodyta forma visuomenei skelbiami lentelėse, kuriuose pateikiama informacija:

30.1. 50–54 dB Ldvn triukšmo lygio veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

30.2. 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB, 70–74 dB bei 75 dB ir didesnio Ldvn triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

30.3. 40–44 dB ir 45–49 dB Lnakties triukšmo lygio veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

30.4. 50–54 dB, 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB bei 70 dB ir didesnio Lnakties triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

30.5. plotas (km2), kuriame sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio triukšmas;

30.6. zonoje, kurioje sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio triukšmas, gyvenančių žmonių skaičius;

30.7. zonoje, kurioje sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio triukšmas, esančių būstų skaičius;

30.8. triukšmo šaltinių, kurių triukšmas kartografuotas, skleidžiamo triukšmo veikiamoje teritorijoje esančios ikimokyklinio ugdymo įstaigos, bendrojo ugdymo mokyklos (įstaigos pavadinimas, adresas), įstaigose ugdomų mokinių skaičius ir šių įstaigų pastatų teritorijoje sklindančio triukšmo rodiklių Ldienos, Lvakaro, Lnakties ir Ldvn didžiausios vertės;

30.9. triukšmo šaltinių, kurių triukšmas kartografuotas, skleidžiamo triukšmo veikiamoje teritorijoje esančios stacionarinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos (įstaigos pavadinimas, adresas), įstaigose gydomų pacientų skaičius ir šių įstaigų pastatų teritorijoje sklindančio triukšmo rodiklių Ldienos, Lvakaro, Lnakties ir Ldvn didžiausios vertės.

31. Ne aglomeracijose esančių stambių oro uostų strateginio triukšmo kartografavimo rezultatai Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodyta forma visuomenei skelbiami lentelėse, kuriuose pateikiama informacija:

31.1. 50–54 dB Ldvn triukšmo lygio veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

31.2. 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB, 70–74 dB bei 75 dB ir didesnio Ldvn triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

31.3. 40–44 dB ir 45–49 dB Lnakties triukšmo lygio veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius (jei tokia informacija yra);

31.4. 50–54 dB, 55–59 dB, 60–64 dB, 65–69 dB bei 70 dB ir didesnio Lnakties triukšmo lygio triukšmo veikiamuose pastatuose gyvenančių žmonių skaičius;

31.5. plotas (km2), kuriame sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio triukšmas;

31.6. zonoje, kurioje sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio triukšmas, gyvenančių žmonių skaičius;

31.7. zonoje, kurioje sklinda 55 dB ir didesnio, 65 dB ir didesnio bei 75 dB ir didesnio Ldvn lygio triukšmas, esančių būstų skaičius;

31.8. triukšmo šaltinių, kurių triukšmas kartografuotas, skleidžiamo triukšmo veikiamoje teritorijoje esančios ikimokyklinio ugdymo įstaigos, bendrojo ugdymo mokyklos (įstaigos pavadinimas, adresas), įstaigose ugdomų mokinių skaičius ir šių įstaigų pastatų teritorijoje sklindančio triukšmo rodiklių Ldienos, Lvakaro, Lnakties ir Ldvn didžiausios vertės;

31.9. triukšmo šaltinių, kurių triukšmas kartografuotas, skleidžiamo triukšmo veikiamoje teritorijoje esančios stacionarinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos (įstaigos pavadinimas, adresas), įstaigose gydomų pacientų skaičius ir šių įstaigų pastatų teritorijoje sklindančio triukšmo rodiklių Ldienos, Lvakaro, Lnakties ir Ldvn didžiausios vertės.

32. Už strateginių triukšmo žemėlapių sudarymą ir (arba) patvirtinimą atsakingos institucijos, visuomenei skelbdamos strateginius triukšmo žemėlapius, skelbia informaciją apie pagrindinių kelių ruožų, pagrindinių geležinkelio kelių ruožų ir stambiuose oro uostuose kylančių ir tupiančių orlaivių, kurių triukšmas kartografuotas, triukšmo veikiamoje teritorijoje esančias aglomeracijas, miestus, miestelius, kaimus, viensėdžius, pagrindinių kelių ruožų, pagrindinių geležinkelio kelių ruožų ir stambiuose oro uostuose kylančių ir tupiančių orlaivių, kurių triukšmas kartografuotas, triukšmo veikiamos teritorijos žemės naudojimo paskirtį ir būdą, atitinkamų pagrindinių kelių ruožų, pagrindinių geležinkelio kelių ruožų ir stambiuose oro uostuose kylančių ir tupiančių orlaivių, kurių triukšmas kartografuotas, triukšmui įtaką darančius kitus pagrindinių kelių ruožus, pagrindinių geležinkelio kelių ruožus ir stambius oro uostus.

 

V SKYRIUS

STRATEGINIŲ TRIUKŠMO ŽEMĖLAPIŲ ERDVINIŲ DUOMENŲ RINKINIŲ REIKALAVIMAI

 

33. Pagrindinių kelių ruožų strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinį sudaro sluoksniai: LT_a_[kompetentingos institucijos unikalus kodas]_Mroad_[triukšmo rodiklio pavadinimo sutrumpinimas]_[erdvinių duomenų rinkinio sudarymo data] – plotinių erdvinių objektų sluoksniai, kuriuose kaupiama informacija apie iš pagrindinių kelių ruožų sklindančio triukšmo lygio vertes apie šiuos ruožus esančiose atitinkamose teritorijose.

34. Pagrindinių geležinkelio kelių ruožų strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinį sudaro sluoksniai: LT_a_[kompetentingos institucijos unikalus kodas]_Mrail_[triukšmo rodiklio pavadinimo sutrumpinimas]_[erdvinių duomenų rinkinio sudarymo data] – plotinių erdvinių objektų sluoksniai, kuriuose kaupiama informacija apie iš pagrindinių geležinkelio kelių ruožų sklindančio triukšmo lygio vertes apie šiuos ruožus esančiose atitinkamose teritorijose.

35. Stambių oro uostų strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinį sudaro sluoksniai: LT_a_[Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos stambiam oro uostui suteiktas unikalus ICAO kodas]_Mair_[triukšmo rodiklio pavadinimo sutrumpinimas]_[erdvinių duomenų rinkinio sudarymo data] – plotinių erdvinių objektų sluoksniai, kuriuose kaupiama informacija apie stambiame oro uoste kylančių ir tupiančių orlaivių keliamo triukšmo lygio vertes apie stambų oro uostą esančiose atitinkamose teritorijose.

36. Aglomeracijų kelių (įskaitant pagrindinių kelių ruožus) triukšmo strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinį sudaro sluoksniai: LT_a_[aglomeracijos unikalus kodas]_Aggroad_[triukšmo rodiklio pavadinimo sutrumpinimas]_[erdvinių duomenų rinkinio sudarymo data] – plotinių erdvinių objektų sluoksniai, kuriuose kaupiama informacija apie kelių (įskaitant pagrindinių kelių ruožus) triukšmo lygio vertes atitinkamose teritorijose.

37. Aglomeracijų geležinkelių (įskaitant pagrindinių geležinkelio kelių ruožus) triukšmo strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinį sudaro sluoksniai: LT_a_[aglomeracijos unikalus kodas]_Aggrail_[triukšmo rodiklio pavadinimo sutrumpinimas]_[erdvinių duomenų rinkinio sudarymo data] – plotinių erdvinių objektų sluoksniai, kuriuose kaupiama informacija apie geležinkelių (įskaitant pagrindinių geležinkelio kelių ruožus) triukšmo lygio vertes atitinkamose teritorijose.

38. Aglomeracijų oro uostuose ir aerodromuose (įskaitant stambius oro uostus) kylančių ir tupiančių orlaivių triukšmo strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinį sudaro sluoksniai: LT_a_[aglomeracijos unikalus kodas]_Aggair_[triukšmo rodiklio pavadinimo sutrumpinimas]_[erdvinių duomenų rinkinio sudarymo data] – plotinių erdvinių objektų sluoksniai, kuriuose kaupiama informacija apie oro uostuose ir aerodromuose (įskaitant stambius oro uostus) kylančių ir tupiančių orlaivių triukšmo lygio vertes atitinkamose teritorijose.

39. Aglomeracijų pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, triukšmo strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinį sudaro sluoksniai: LT_a_[aglomeracijos unikalus kodas]_Aggind_[triukšmo rodiklio pavadinimo sutrumpinimas]_[erdvinių duomenų rinkinio sudarymo data] – plotinių erdvinių objektų sluoksniai, kuriuose kaupiama informacija apie iš pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, sklindančio triukšmo lygio vertes atitinkamose teritorijose.

40. Strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinių plotinių erdvinių objektų sluoksniuose privaloma pateikti plotinius erdvinius objektus, kurių triukšmo lygio intervalo žemutinė ir viršutinė vertės atitinkamai yra: 55 ir 59, 60 ir 64, 65 ir 69, 70 ir 74, 75 ir >75. Strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinių plotinių erdvinių objektų sluoksniuose gali būti pateikti neprivalomi plotiniai erdviniai objektai, kurių triukšmo lygio intervalo žemutinė ir viršutinė vertės atitinkamai yra: <34 ir 34, 35 ir 39, 40 ir 44, 45 ir 49, 50 ir 54.

41. Tvarkos aprašo 33 punkte nurodytas kompetentingos institucijos unikalus kodas įrašomas atsižvelgiant į pagrindinių kelių ruožų, kurių triukšmas kartografuotas, išsidėstymą: ne aglomeracijose esančių pagrindinių kelių ruožų strateginių žemėlapių sudarymo atveju įrašoma „camrd001“; aglomeracijose esančių pagrindinių kelių ruožų strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo atveju kompetentingos institucijos unikalus kodas sudaromas pagal tokią tvarką: camrd[x] (čia „x“ – atsižvelgiant į pagrindinių kelių ruožų, kurių triukšmas kartografuotas, išsidėstymą atitinkamoje aglomeracijoje nustatomas unikalus didėjantis triženklis skaičius, didesnis nei „001“, pavyzdžiui, Vilniaus miesto aglomeracijoje esančių pagrindinių kelių ruožų strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo atveju – „camrd002“, Kauno miesto aglomeracijoje esančių pagrindinių kelių ruožų strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo atveju – „camrd003“, Klaipėdos miesto aglomeracijoje esančių pagrindinių kelių ruožų strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo atveju – „camrd004“, Šiaulių miesto aglomeracijoje esančių pagrindinių kelių ruožų strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo atveju – „camrd005“ ir t. t.).

42. Aprašo 34 punkte nurodytas kompetentingos institucijos unikalus kodas įrašomas atsižvelgiant į pagrindinių geležinkelio kelių ruožų, kurių triukšmas kartografuotas, išsidėstymą: ne aglomeracijose esančių pagrindinių geležinkelio kelių ruožų strateginių žemėlapių sudarymo atveju įrašoma „camrl001“; aglomeracijose esančių pagrindinių geležinkelio kelių ruožų strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo atveju kompetentingos institucijos unikalus kodas sudaromas pagal tokią tvarką: camrl[x] (čia „x“ – atsižvelgiant į pagrindinių geležinkelio kelių ruožų, kurių triukšmas kartografuotas, išsidėstymą atitinkamoje aglomeracijoje nustatomas unikalus didėjantis triženklis skaičius, didesnis nei „001“, pavyzdžiui, Vilniaus miesto aglomeracijoje esančių pagrindinių geležinkelio kelių ruožų strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo atveju – „camrl002“, Kauno miesto aglomeracijoje esančių pagrindinių geležinkelio kelių ruožų strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo atveju – „camrl003“, Klaipėdos miesto aglomeracijoje esančių pagrindinių geležinkelio kelių ruožų strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo atveju – „camrl004“, Šiaulių miesto aglomeracijoje esančių pagrindinių geležinkelio kelių ruožų strateginių triukšmo žemėlapių sudarymo atveju – „camrl005“ ir t. t.).

43. Aprašo 36–39 punktuose nurodytuose erdvinių duomenų rinkinių sluoksnių pavadinimuose įrašomas aglomeracijos unikalus kodas sudaromas pagal tokią tvarką: ag[x] (čia „x“ – atsižvelgiant į aglomeracijos gyventojų skaičių nustatomas unikalus didėjantis keturženklis skaičius, pavyzdžiui, Vilniaus miesto aglomeracija – „ag0001“, Kauno miesto aglomeracija – „ag0002“, Klaipėdos miesto aglomeracija – „ag0003“, Šiaulių miesto aglomeracija – „ag0004“ ir t. t.).

44. Erdvinių duomenų rinkinių sluoksnių pavadinimuose įrašomas atitinkamas triukšmo rodiklio pavadinimo sutrumpinimas: Ldienos, Lvakaro, Lnakties, Ldvn.

45. Erdvinių duomenų rinkinių sluoksnių pavadinimuose erdvinių duomenų rinkinio sudarymo data rašoma skaitmenų grupėmis, metus, mėnesį ir dieną reiškiančias skaitmenų grupes skiriant brūkšneliais. Jei mėnesį ar dieną reiškia vienaženkliai skaičiai, prieš juos rašomas nulis.

46. Strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinių plotinių erdvinių objektų sluoksnių atributinių duomenų lentelių laukuose kaupiama plotinių erdvinių objektų atributinė informacija:

Eil. Nr.

Atributinių duomenų laukas

Atributinių duomenų lauko tipas

Erdvinio objekto
savybės

1

CTRYID

Tekstas, 2

Valstybės kodas: LT

2

RepEntUnCD

Tekstas, 1

Strateginių triukšmo žemėlapių ataskaitas Europos Komisijai teikiančios institucijos unikalus kodas: a

3

DB_Low

Sveikas skaičius

Triukšmo lygio intervalo žemutinė vertė (55, 60, 65, 70, 75)*

4

DB_High

Sveikas skaičius

Triukšmo lygio intervalo viršutinė vertė (59, 64, 69, 74, >75)**

* papildomai gali būti pateikiamos triukšmo lygio intervalo žemutinės vertės <34, 35, 40, 45, 50.

** papildomai gali būti pateikiamos triukšmo lygio intervalo viršutinės vertės 34, 39, 44, 49, 54.

47. Strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkiniai kaupiami ir saugomi 1994 metų Lietuvos koordinačių sistemoje LKS-94.

48. Strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų grafinis tikslumas turi atitikti M 1:5 000 ir mažesnio mastelio topografiniams žemėlapiams keliamus tikslumo reikalavimus, atitinkamai pagal erdvinių duomenų rinkinio mastelį.

49. Strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinių erdviniai duomenys turi būti topologiškai tvarkingi – negali būti persidengiančių vietų.

50. Strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinius apibūdinantys metaduomenys turi atitikti Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus patvirtintus Lietuvos erdvinės informacijos infrastruktūros metaduomenų reikalavimus.

51. Strateginių triukšmo žemėlapių erdvinių duomenų rinkinių plotinių erdvinių objektų atributinei informacijai saugoti turi būti naudojama UTF-8 kodavimo sistema.

________________

 

Strateginio triukšmo kartografavimo ir Lietuvos Respublikos bendradarbiavimo su kaimyninėmis valstybėmis strateginio triukšmo kartografavimo srityje tvarkos aprašo

priedas

 

 

STRATEGINIAMS TRIUKŠMO ŽEMĖLAPIAMS SUDARYTI TAIKOMŲ TRIUKŠMO RODIKLIŲ VERČIŲ APSKAIČIAVIMO IR MATAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių verčių apskaičiavimo ir matavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių verčių apskaičiavimo ir matavimo tvarką.

2. Strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertės triukšmo skaičiavimo taškuose apskaičiuojamos pagal Tvarkos aprašo II skyriuje nurodytų metodikų ir Lietuvos standartų reikalavimus (atsižvelgiant į triukšmo šaltinio tipą). Strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertės triukšmo matavimo taškuose matuojamos pagal Tvarkos aprašo III skyriuje nurodytų Lietuvos standartų reikalavimus.

3. Strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertes galima nustatyti atliekant skaičiavimus arba matavimus (triukšmo įvertinimo (skaičiavimo ar matavimo) taškuose), išskyrus atvejus, kai strateginis triukšmo žemėlapis yra skirtas apibendrintai prognozei pateikti. Pastaraisiais atvejais strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertes galima nustatyti tik atliekant skaičiavimus.

4. Sudarant strateginius triukšmo žemėlapius apskaičiuojami arba matuojami Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 17 straipsnio 6 dalyje nurodyti ilgalaikiai metiniai triukšmo rodikliai. Atsižvelgiant į Tvarkos aprašo II ir III skyriuose nurodytų strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių verčių apskaičiavimo ir matavimo metodų, metodikų ir Lietuvos standartų reikalavimus bei atsižvelgiant į strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti naudojamos triukšmo kartografavimo programinės įrangos įvesties duomenų reikalavimus, strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti naudojami meteorologiniai duomenys kalendoriniais metais, buvusiais prieš strateginių triukšmo žemėlapių patvirtinimo metus.

5. Sudarant strateginius triukšmo žemėlapius, kuriuose vaizduojamas triukšmo poveikis pastatuose ir greta jų, atsižvelgiama tik į laisvai sklindantį garsą, tai reiškia, kad neatsižvelgiama į garsą, atsispindėjusį nuo pastato fasado. Siekiant gauti garso sklidimo laisvojo lauko sąlygas atitinkančius triukšmo matavimo rezultatus, vadovaujamasi Lietuvos standarte LST ISO 1996-2 „Akustika. Aplinkos triukšmo aprašymas, matavimas ir vertinimas. 2 dalis. Garso slėgio lygių nustatymas“ (toliau – Lietuvos standartas LST ISO 1996-2) pateiktais nurodymais dėl pataisų, taikomų esant skirtingam triukšmo matavimo taškų išdėstymui šalia garsą atspindinčio pastato fasado.

6Sudarant strateginius triukšmo žemėlapius, kuriuose vaizduojamas triukšmo poveikis pastatuose ir greta jų, triukšmo skaičiavimo taškai turi būti 4,0 ± 0,2 m (nuo 3,8 m iki 4,2 m) aukštyje virš žemės paviršiaus ties „triukšmingiausiu“ fasadu; „triukšmingiausias“ fasadas yra arčiausiai į konkretų triukšmo šaltinį atsukta išorinė pastato siena.

7. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatyme.

 

II SKYRIUS

STRATEGINIAMS TRIUKŠMO ŽEMĖLAPIAMS SUDARYTI TAIKOMŲ TRIUKŠMO RODIKLIŲ VERČIŲ APSKAIČIAVIMAS

 

8. Strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertėms apskaičiuoti taikomos šios metodikos ir Lietuvos standartai:

8.1. Iš pramoninės veiklos zonų (įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus) sklindantis triukšmas: Lietuvos standartas LST ISO 9613-2 „Akustika. Atviroje erdvėje sklindančio garso silpninimas. 2 dalis. Bendrasis skaičiavimo metodas“. Pagal šiame papunktyje nurodytą Lietuvos standartą sudarant iš pramoninės veiklos zonų (įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus) sklindančio triukšmo strateginius triukšmo žemėlapius, skaičiavimui tinkami duomenys apie triukšmo šaltinių spinduliuojamą triukšmą (skaičiavimo įvesties duomenys) gaunami pagal vieną iš šių Lietuvos standartų:

8.1.1. Lietuvos standartą LST ISO 8297 „Akustika. Pramoninių įrenginių su daugeliu garso šaltinių garso galios lygių nustatymas aplinkos triukšmo garso slėgio lygiams įvertinti. Ekspertinis metodas“;

8.1.2. Lietuvos standartą LST EN ISO 3744 „Akustika. Triukšmo šaltinių garso galios lygių ir garso energijos lygių nustatymas pagal garso slėgį. Ekspertinis beveik laisvo lauko virš atspindinčiosios plokštumos metodas“;

8.1.3. Lietuvos standartą LST EN ISO 3746 „Akustika. Triukšmo šaltinių garso galios ir energijos lygių nustatymas matuojant garso slėgį. Tikrinamasis metodas, naudojant šaltinį gaubiantį matuojamąjį paviršių virš atspindinčiosios plokštumos“.

8.2. Orlaivių triukšmas: Europos civilinės aviacijos konferencijos 2005 m. gruodžio 7 d. ataskaitoje ECAC.CEAC Doc. 29 „Triukšmo kontūrų aplink civilinius oro uostus standartinio skaičiavimo metodo ataskaita. Trečias leidimas“ aprašytą metodika. Iš skirtingų skrydžio trajektorijų modeliavimo būdų turi būti naudojama ECAC.CEAC Dok. 29 2 tomo 3.6 skyriuje aprašyta segmentacijos metodika.

8.3. Kelių transporto eismo triukšmas: Prancūzijos nacionalinė skaičiavimo metodika „NMPB-Routes-96“ (SETRA-CERTU-LCPC-CSTB), nurodyta Prancūzijos Respublikos aplinkos ministro 1995 m. gegužės 5 d. įsakyme dėl kelių infrastruktūros triukšmo (Oficialus leidinys, 1995 m. gegužės 10 d., 6 straipsnis („Arrêté du 5 mai 1995 relatif au bruit des infrastructures routières, Journal Officiel du 10 mai 1995, Article 6“), ir Prancūzijos standartas „XPS 31-133“. Spinduliuojamojo triukšmo įvesties duomenys gaunami vadovaujantis dokumente „Sausumos transporto triukšmo vadovas, triukšmo lygių prognozavimas, CETUR 1980“ („Guide du bruit des transports terrestres, fascicule prévision des niveaux sonores, CETUR 1980“) pateiktais nurodymais. Kelių transporto eismo strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertės atliekant skaičiavimus gali būti nustatomos taikant Šiaurės šalių kelių transporto sąlygojamo triukšmo prognozavimo metodiką (Nordic Prediction Model for Road Traffic Noise, NPM) (trečias leidimas, 1996; TemaNord 1996:525). Kelių transporto eismo strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikant Šiaurės šalių kelių transporto sąlygojamo triukšmo prognozavimo metodiką, skaičiavimai turi būti atlikti laikantis Tvarkos aprašo 4–6 punktų nuostatų ir skaičiavimų rezultatai turi būti strateginiams žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertės. Kelių transporto eismo strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikant Šiaurės šalių kelių transporto sąlygojamo triukšmo prognozavimo metodiką, turi būti įrodyta, kad gauti rezultatai prilygsta rezultatams, kurie būtų gauti taikant šiame papunktyje nurodytą Prancūzijos nacionalinę skaičiavimo metodiką.

8.4. Geležinkelių transporto eismo triukšmas: Olandijos nacionalinė skaičiavimo metodika „Geležinkelio transporto triukšmo apskaičiavimo ir matavimo rekomendacijos“, Nyderlandų Karalystės būsto, teritorijų planavimo ir aplinkos ministerija, 1996 m. lapkričio 20 d. („Reken- en Meetvoorschrift Railverkeerslawaai ’96, Ministerie Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, 20 November 1996“).

 

 

III SKYRIUS

STRATEGINIAMS TRIUKŠMO ŽEMĖLAPIAMS SUDARYTI TAIKOMŲ TRIUKŠMO RODIKLIŲ VERČIŲ MATAVIMAS

 

9. Kai strateginiams triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų Ldienos, Lvakaro ir Lnakties triukšmo rodiklių vertės nustatomos atliekant matavimus, matavimai atliekami pagal Lietuvos standartuose LST ISO 1996-1 „Akustika. Aplinkos triukšmo aprašymas, matavimas ir vertinimas. 1 dalis. Pagrindiniai dydžiai ir vertinimo procedūros“ ir LST ISO 1996-2 nustatytus reikalavimus. Strateginiams orlaivių transporto eismo triukšmo žemėlapiams sudaryti taikomų triukšmo rodiklių vertės matuojamos pagal Lietuvos standarte LST ISO 20906 „Akustika. Orlaivių skleidžiamo garso automatinė stebėsena arti oro uostų“ nustatytus ilgojo laikotarpio vidurkio matavimo reikalavimus.

 

_____________________