ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖl ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2023 m. vasario 23 d. Nr. 1-TS-36

Anykščiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo 2 straipsnio 3 dalimi, Anykščių  rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento naują redakciją (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimą Nr. 1-TS-88 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Šis sprendimas įsigalioja 2023 m. balandžio 1 d., o jo nuostatos pradedamos taikyti, kai 2023 metais naujai išrinkta Anykščių rajono savivaldybės taryba susirenka į pirmą posėdį.

4. Šis sprendimas yra skelbiamas Teisės aktų registre ir Anykščių rajono savivaldybės interneto svetainėje www.anyksciai.lt.

 

 

 

Meras                                                                                                                          Sigutis Obelevičius

part_a9115f1d06554a16beecae584da3778b_end


 

PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės tarybos

2023 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. 1-TS-36

 

 

ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Anykščių rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) veiklos formas ir tvarką, Tarybos kolegijos (toliau – kolegija), Tarybos komitetų (toliau – komitetas) darbo tvarką, Tarybos laikinųjų ir nuolatinių komisijų sudarymo tvarką, reglamentuoja Anykščių rajono savivaldybės mero (toliau – meras) veiklą ir jo pavadavimo procedūrą, pagrindines bendravimo su gyventojais formas ir būdus, taip pat kitus klausimus, įstatymų priskiriamus Reglamento reguliavimo sričiai.

2. Anykščių rajono savivaldybė yra Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo nustatytas valstybės teritorijos administracinis vienetas, kurio bendruomenė turi Lietuvos Respublikos Konstitucijos laiduotą savivaldos teisę, įgyvendinamą per to valstybės teritorijos administracinio vieneto nuolatinių gyventojų Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso nustatyta tvarka išrinktus Tarybą ir merą. Anykščių rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) yra viešasis juridinis asmuo.

3. Taryba, meras, kolegija, komitetai ir komisijos, kiti Tarybos sudaryti dariniai savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (toliau – Vietos savivaldos įstatymas), kitais įstatymais ir įstatymų įgyvendinamaisiais teisės aktais, Reglamentu.

4. Reglamento sąvokos atitinka Vietos savivaldos įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

TARYBOS VEIKLOS FORMOS IR TVARKA

 

5. Taryba savo įgaliojimus įgyvendina kolegialiai Tarybos posėdžiuose. Taryba svarstomais klausimais priima sprendimus ir kontroliuoja jų įgyvendinimą.

6. Tarybos veikla tarp Tarybos posėdžių tęsiama Tarybos komitetuose, komisijose, Tarybos narių frakcijose, grupėse ir mišrioje grupėje, taip pat Tarybos nariams priimant savivaldybės nuolatinius gyventojus Reglamento nustatyta tvarka.

 

Komitetai

 

7. Komitetai sudaromi tarybai teikiamiems klausimams preliminariai nagrinėti ir išvadoms bei pasiūlymams teikti, kontroliuoti, kaip laikomasi įstatymų ir vykdomi tarybos sprendimai, mero potvarkiai.

8. Savivaldybės tarybos komitetai sprendimų projektus, kuriems pagal Vietos savivaldos įstatymą būtina pateikti Savivaldybės administracijos išvadas, svarsto tik gavę šias išvadas.

9. Komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 3 Tarybos narių Tarybos sprendimu, laikantis proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo, išskyrus sudarant Kontrolės komitetą. Komitetų ir jų narių skaičių, komitetų įgaliojimus, išskyrus Kontrolės komiteto, nustato Taryba. Tarybos narys gali būti tik vieno komiteto narys (išskyrus Kontrolės komitetą).

10. Sudaromi šie Tarybos komitetai:

10.1. Biudžeto, ekonomikos ir kaimo reikalų;

10.2. Švietimo, kultūros, sporto ir turizmo;

10.3. Socialinių reikalų, sveikatos ir aplinkos apsaugos;

10.4. Teisėtvarkos, jaunimo ir visuomeninių organizacijų;

10.5. Kontrolės.

11. Komitetų veiklos sritys:

11.1. Biudžeto, ekonomikos ir kaimo reikalų komitetas svarsto, rengia ir teikia išvadas, siūlymus dėl:

pateikto Tarybai tvirtinti biudžeto projekto ir visų komitetų išvadų tuo klausimu;

biudžeto vykdymo ataskaitos;

biudžeto tikslinimo;

papildomų ir planą viršijančių biudžeto pajamų ir kitų lėšų paskirstymo ir tikslinės paskirties fondų sudarymo ir naudojimo;

kainų ir tarifų už Savivaldybės valdomų įmonių, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų teikiamų atlygintinų paslaugų ir keleivių vežimo vietiniais maršrutais, centralizuotai tiekiamos šilumos, šalto ir karšto vandens kainų, vietinių rinkliavų ir kitų įmokų nustatymo;

biudžeto asignavimų biudžetinėms įstaigoms skirstymo;

valstybės socialinių ir ekonominių programų tikslinių lėšų ir kitų valstybės fondų lėšų ir materialiojo turto paskirstymo savivaldybės biudžetinėms įstaigoms;

Savivaldybės biudžetinių įstaigų, įmonių, viešųjų įstaigų, akcinių bendrovių steigimo, dalyvavimo jas steigiant, dėl šių įstaigų, įmonių reorganizavimo, pertvarkymo ir likvidavimo arba dalyvavimo jas reorganizuojant, pertvarkant ir likviduojant;

bendrų su kitomis savivaldybėmis įmonių steigimo;

uždarųjų akcinių bendrovių finansinių ataskaitų rinkinių ir viešųjų įstaigų finansinių atskaitomybių;

mokesčių arba kompensacijų už išperkamus žemės sklypus, naudojimąsi Savivaldybės įrenginiais, objektais ir gamtos ištekliais dydžių nustatymo;

kompensacijų už perkamą kurą, elektros ir šilumos energiją, karštą vandenį ir gamtines dujas tam tikroms vartotojų grupėms mokėjimo;

mokesčių, rinkliavų ir kitų įstatymų nustatytų lengvatų teikimo biudžeto sąskaita;

subsidijų ir kompensacijų skyrimo visų rūšių įmonėms, steigiančioms naujas darbo vietas;

ekonominės plėtros programų tvirtinimo;

naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už Savivaldybės valdomų įmonių imamas paskolas;

savivaldybės teritorijos raidos analizių, bendrųjų ilgalaikių investicinių ir kitų programų projektų rengimo;

Tarybos sprendimų, turinčių įtakos biudžeto pajamoms ir išlaidoms, projektų;

savivaldybės administracijos struktūros, funkcijų ir darbo užmokesčio fondo;

nepriklausomo audito ir tikrinimų Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės įmonėse, įstaigose ir organizacijose;

kaimo plėtros programos tvirtinimo;

kelių fondo, melioracijai skirtų lėšų naudojimo;

vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūros, taisymo, tiesimo ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimo;

kitų su finansais, biudžetu ir kaimo reikalais susijusių klausimų.

12. Švietimo, kultūros, sporto ir turizmo komitetas svarsto, rengia ir teikia išvadas, siūlymus dėl:

pagalbos reformuojamai mokyklai, įgyvendinant jos tikslus ir uždavinius;

bendrosios kultūros ugdymo ir etnokultūros puoselėjimo;

savivaldybės ilgalaikių kultūrinių, demografinių ir kitų programų projektų rengimo;

etninės kultūros ir paveldo globos;

kraštotyros darbo organizavimo;

kūno kultūros ir sporto plėtojimo, sveikos gyvensenos propagavimo;

biudžeto lėšomis išlaikomų švietimo, kultūros ir sporto įstaigų steigimo, reorganizavimo ir likvidavimo;

turizmo plėtros;

kitų su švietimu, kultūra, sportu ir turizmu susijusių klausimų.

13. Socialinių reikalų, sveikatos ir aplinkos apsaugos komitetas svarsto, rengia ir teikia išvadas, siūlymus dėl:

gyventojų sveikatos priežiūros, sergamumo prevencijos, ligonių, neįgaliųjų ir senelių slaugos organizavimo, sanitarijos ir higienos reikalavimų laikymosi;

socialiai remtinų asmenų rūpybos, priežiūros ir aptarnavimo, labdaros renginių organizavimo;

viešųjų asmens sveikatos priežiūros įstaigų finansinių atskaitomybių;

bendrųjų ilgalaikių socialinių, demografinių, nusikaltimų kontrolės ir prevencijos, sveikatos ir kitų programų projektų rengimo;

valstybės socialinių programų tikslinių lėšų paskirstymo Savivaldybės biudžetinėms įstaigoms;

socialinio būsto fondo formavimo;

savivaldybės socialinės plėtros programos tvirtinimo;

socialinių paslaugų įstaigų, bendradarbiavimo su visuomeninėmis organizacijomis;

neįgalių gyventojų socialinio integravimo į bendruomenę;

Savivaldybės saugomų teritorijų steigimo, vietinės reikšmės gamtos ir kultūros paveldo objektų skelbimo Savivaldybės saugomais, aplinkos apsaugos būklės gerinimo;

želdinių apsaugos, miesto ir kitų gyvenamųjų vietovių tvarkymo, atliekų tvarkymo ir aplinkos apsaugos, gyvūnų laikymo, prekybos turgavietėse ir kitų taisyklių, už kurių pažeidimą įstatymais nustatyta administracinė atsakomybė;

aplinkos kokybės gerinimo ir apsaugos;

komunalinių atliekų tvarkymo sistemų diegimo, antrinių žaliavų surinkimo ir perdirbimo organizavimo;

kraštovaizdžio, nekilnojamųjų kultūros vertybių ir Savivaldybės įsteigtų saugomų teritorijų tvarkymo ir apsaugos;

Savivaldybės aplinkos apsaugos politikos;

kitų socialinių, sveikatos ir aplinkos apsaugos klausimų.

14. Teisėtvarkos, jaunimo ir visuomeninių organizacijų komitetas svarsto, rengia ir teikia išvadas, siūlymus dėl:

seniūnijų steigimo ir jų skaičiaus, pavadinimų seniūnijoms suteikimo ir jų keitimo, teritorijų seniūnijoms priskyrimo, jų ribų nustatymo ir keitimo;

Savivaldybės teritorijos raidos analizės, bendrųjų ilgalaikių ūkinių, ekologinių ir kitų programų projektų rengimo;

Savivaldybės teritorijos ribų keitimo, Savivaldybės pavadinimo suteikimo ir keitimo, gyvenamųjų vietovių sudarymo, jų pavadinimų, teritorijų ribų nustatymo ir keitimo, pavadinimų suteikimo gatvėms, aikštėms, pastatams, statiniams ir kitiems Savivaldybei nuosavybės teise priklausantiems objektams;

sąlygų verslo plėtrai sudarymo ir šios veiklos skatinimo;

Savivaldybės teritorijos ir jos dalių bendrųjų planų rengimo ir keitimo, teritorijų planavimo dokumentų tvirtinimo;

socialinės ir gamybos infrastruktūros objektų projektavimo, statybos ir eksploatavimo;

sprendimų skelbti vietos gyventojų apklausas;

savivaldybės ryšių su užsienio institucijomis plėtojimo;

Savivaldybės gyvenamųjų vietovių herbų tvirtinimo;

Jaunimo politikos įgyvendinimo;

Savivaldybės garbės piliečio vardo suteikimo;

nevyriausybinių organizacijų programų tobulinimo, pagalbos teikimo;

kitų su teisėtvarka, jaunimo ir visuomeninėmis organizacijomis susijusių klausimų.

15. Kontrolės komiteto įgaliojimai yra nustatyti Vietos savivaldos įstatymo 20 straipsnio 4 dalyje.

16. Kontrolės komitetas be kitų Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytų veiklos sričių, svarsto savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą, kurį iki einamų metų spalio 1 dienos Savivaldybės kontrolierius pateikia Kontrolės komitetui. Savivaldybės kontrolierius Kontrolės komiteto kvietimu turi dalyvauti Kontrolės komiteto posėdyje svarstant Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą. Kontrolės komitetas teikia pasiūlymus Savivaldybės kontrolieriui dėl Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projekto papildymo ir pakeitimo. Pasiūlymai turi būti suformuluoti raštu. Savivaldybės kontrolierius turi įvertinti Kontrolės komiteto pateiktus pasiūlymus ir per 14 ( keturiolika) kalendorinių dienų nuo šių pasiūlymų gavimo turi pateikti Kontrolės komitetui patikslintą Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą bei raštu išdėstytus argumentus, jeigu į Kontrolės komiteto pateiktus pasiūlymus nebuvo atsižvelgta. Kontrolės komitetas, išnagrinėjęs patikslintą Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą, gali teikti papildomus pasiūlymus dėl patikslinto Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projekto Savivaldybės kontrolieriui arba priimti sprendimą, atsižvelgdamas į Kontrolės komiteto posėdyje dalyvaujančių Kontrolės komiteto narių daugumos nuomonę, grąžinti Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą Savivaldybės kontrolieriui tvirtinti. Jei Kontrolės komitetas antrąjį kartą pateikia pasiūlymus dėl pateikto Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projekto, Savivaldybės kontrolierius turi pateikti patikslintą Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą, atsižvelgdamas į pateiktus pasiūlymus, per 7 (septynias) kalendorines dienas nuo šių pasiūlymų gavimo. Gavęs patikslintą Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą, Kontrolės komitetas atsižvelgdamas į posėdyje dalyvaujančių Kontrolės komiteto narių daugumos nuomonę priima sprendimą dėl Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projekto ir iki einamųjų metų lapkričio 5 dienos grąžina Savivaldybės kontrolieriui tvirtinti, nurodydamas dėl jo pasiūlymus, jei tokių pasiūlymų yra.

17. Kontrolės komiteto pirmininkas pateikia Savivaldybės tarybai ataskaitą apie Kontrolės komiteto veiklą ne vėliau kaip iki kiekvienų metų sausio 31 d.

18. Komitetų pirmininkai:

18.1. šaukia komiteto posėdžius, sudaro jų darbotvarkę, organizuoja jiems reikalingų dokumentų bei kitos medžiagos parengimą;

18.2. duoda komiteto nariams pavedimus, pateikia jiems medžiagą ir dokumentus, susijusius su komiteto veikla;

18.3. kviečia dalyvauti komiteto posėdžiuose reikalingus asmenis;

18.4. pirmininkauja komiteto posėdžiams;

18.5. organizuoja komiteto sprendimų vykdymą;

18.6. informuoja komiteto narius apie tarybos sprendimų, mero potvarkių vykdymą;

18.7. turi teisę gauti komiteto įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar Savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar Savivaldybės valdomų įmonių. 

19. Komiteto pirmininkui negalint eiti pareigų, jas atlieka komiteto pirmininko pavaduotojas. Nesant pirmininko ir pavaduotojo tam posėdžiui pirmininkauja iš dalyvaujančių posėdyje išrinktas narys.

20. Komiteto posėdį taip pat gali sušaukti ne mažiau 3 komiteto nariai, apie tai raštu, kuriame išdėstomi posėdžio sušaukimo motyvai ir posėdžio darbotvarkės klausimai, informavę komiteto pirmininką ir komiteto narius.

21. Savivaldybės tarybos komitetų posėdžių data, laikas, vieta ir posėdžių darbotvarkės su sprendimų projektais ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki komitetų posėdžių pradžios  paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.anyksciai.lt ir tai laikoma pranešimu visiems komitetų nariams ir suinteresuotiems asmenims. Nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu, kai būtina neatidėliotinai spręsti Savivaldybės funkcijoms užtikrinti būtinus klausimus ir sprendimo nepriėmimas ar delsimas jį priimti nedelsiant lemtų neigiamus padarinius Savivaldybės bendruomenei ar atskiriems jos nariams, mero sprendimu komitetų posėdžių darbotvarkės gali būti skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje ir apie  komitetų posėdžių datą, laiką, vietą ir svarstyti parengtus šio reglamento nustatyta tvarka įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais visais šiais atvejais gali būti pranešama per trumpesnį, negu šiame punkte nustatyta, terminą, bet ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki komitetų posėdžių pradžios.

22. Komiteto posėdis privalo būti sušauktas prieš kiekvieną tarybos posėdį. Šiame komiteto posėdyje svarstomi Tarybos posėdžio darbotvarkės klausimai. Kiti komiteto posėdžiai paprastai šaukiami esant poreikiui. Į teikiamų Tarybos posėdžiui sprendimų projektų svarstymą pateikti paaiškinimus svarstomais klausimais, kviečiami sprendimų projektų rengėjai ar pranešėjai. Sprendimų projektai gali būti svarstomi ir nedalyvaujant sprendimų projektų rengėjams ar pranešėjams. Apie tai, kad sprendimo projekto rengėjas ar pranešėjas nėra kviečiamas dalyvauti komiteto posėdyje sprendimo projekto rengėjui, pranešėjui, Tarybos sekretoriui arba administracijos darbuotojui, kuriam pavestos Tarybos posėdžio sekretoriaus funkcijos (jeigu sprendimo projekto rengėjas yra Savivaldybės administracijos darbuotojas),  komiteto pirmininkas praneša ne vėliau nei prieš 1 (vieną) darbo dieną iki komiteto posėdžio.

23. Jeigu sprendimo projekto rengėjas ar pranešėjas dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti komiteto posėdyje, apie tai jis informuoja administracijos darbuotoją, kuriam pavestos komiteto posėdžio sekretoriaus funkcijos, o pastarasis informuoja komiteto pirmininką ne vėliau nei prieš 1 (vieną) darbo dieną iki komiteto posėdžio.

24. Jeigu į Tarybos sprendimo projektų svarstymą jo rengėjas ar pranešėjas nekviečiamas arba jis nedalyvauja komiteto posėdyje dėl svarbių priežasčių, ir komitetas posėdyje priima pastabas ar pasiūlymus dėl to projekto, jos pateikiamos sprendimo projekto rengėjui arba pranešėjui raštu arba žodžiu, ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki Tarybos posėdžio.

25. Savivaldybės tarybos komitetų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti joms nepriklausantys Tarybos nariai, suinteresuoti asmenys. Apie savo pageidavimą dalyvauti norintis dalyvauti asmuo turi pranešti komiteto pirmininkui. Taip pat komiteto pirmininkas savo iniciatyva ir savo pasirinktu būdu gali kviesti minėtus asmenis.

26. Komitetas jo kompetencijos klausimais turi teisę pakviesti į posėdžius administracijos direktorių arba jo įgaliotą atstovą, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų bei Savivaldybės valdomų įmonių vadovus ir pareikalauti iš jų pateikti paaiškinimus svarstomais klausimais. Komitetas apie klausimų svarstymą ir kvietimą į posėdį privalo pranešti kviečiamiems asmenims ne vėliau kaip prieš 2 (dvi) darbo dienas.

27. Savivaldybės tarybos komitetų posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komitetų posėdžiai, siekiant veiklos viešumo ir skaidrumo, išskyrus uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai. Komitetų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną paskelbiami viešai savivaldybės interneto svetainėje www.anyksciai.lt ir ten skelbiami tol, kol pasibaigia sudaryto komiteto įgaliojimai.

 

Komisijos

 

28. Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Antikorupcijos bei Etikos komisijas. Šios komisijos sudaromos laikantis proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijų sudėtis, išlaikant proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. Šių komisijų pirmininkus iš šių komisijų narių – Savivaldybės tarybos narių – deleguoja Savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Šių komisijų pirmininkų pavaduotojus komisijų narių siūlymu iš šių komisijų narių – Savivaldybės tarybos narių daugumos – skiria Savivaldybės taryba. Jeigu Savivaldybės tarybos opozicija per 2 mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos nedeleguoja šių komisijų pirmininkų arba deleguoja Savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Savivaldybės tarybos opozicija, šių komisijų pirmininkus Savivaldybės taryba komisijų narių siūlymu skiria iš šios komisijų narių – Savivaldybės tarybos narių mažumos. Jeigu visi Savivaldybės tarybos nariai sudaro Savivaldybės tarybos daugumą, komisijos, sudarytos iš Savivaldybės tarybos daugumos atstovų, veikia tol, kol Savivaldybės taryboje susidaro Savivaldybės tarybos mažuma ar Savivaldybės tarybos opozicija. Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka mero paskirti valstybės tarnautojai, ši funkcija įrašoma į jų pareigybės aprašymą.

Savivaldybės taryba savo sprendimu galis sudaryti ir kitas komisijas kurių nariais gali būti tarybos nariai, valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Šių Komisijų pirmininkai paskiriamas tarybos sprendimu. Komisijos pirmininko pavaduotoja komisija išsirenka pati pirmojo posėdžio metu.

29. Savivaldybės tarybos komisijų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti joms nepriklausantys Tarybos nariai, suinteresuoti asmenys. Apie savo pageidavimą dalyvauti norintis asmuo turi pranešti komisijos pirmininkui. Taip pat komisijos pirmininkas savo iniciatyva ir savo pasirinktu būdu gali kviesti minėtus asmenis.

30. Savivaldybės tarybos komisijų, išskyrus Etikos komisijos posėdžius, posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komisijų posėdžiai, išskyrus Etikos komisijos ir komisijų uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai. Komisijų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną paskelbiami viešai savivaldybės interneto svetainėje www.anyksciai.lt ir ten skelbiami tol, kol pasibaigia sudarytos komisijos įgaliojimai.

31. Antikorupcijos komisija Tarybos ar mero iniciatyva dalyvauja atliekant Savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų antikorupcinį vertinimą kai:

31.1. Sprendimo projekto rengėjas praneša apie teikiamą Tarybai sprendimo projektą, kuriam reikalinga atlikti teisės akto antikorupcinį vertinimą;

31.2. yra gautas skundas su argumentuotais faktais ir informacija, jog parengtas teisės akto projektas galimai turi korupcijos apraiškų;

31.3. yra Tarybos nario (narių grupės) siūlymas atlikti papildomą rengiamo ar parengto teisės akto antikorupcinį vertinimą.

32. Siekiant užtikrinti viešumą ir skaidrumą ir kad Savivaldybės tarybos komitetų ir komisijų pirmininkais būtų skiriami tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžiama Lietuvos Respublikos savivaldos  įstatyme, Savivaldybės tarybos nariai, Tarybos narys, pretenduojantis tapti Savivaldybės tarybos sudaromo komiteto ar komisijos pirmininku, privalo užpildyti vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną paskelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje www.anyksciai.lt ir ten skelbiama tol, kol Savivaldybės tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.

 

 

Tarybos narių frakcijos ir grupės

 

33. Tarybos narių frakcija – ne mažiau kaip trys Tarybos nariai, pirmajame ar kitame Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaravę, kad veiklą Taryboje tęsia susivieniję į frakciją. Pareiškime turi būti nurodytas frakcijos pavadinimas, jos sudėtis, seniūno ir pavaduotojo vardas ir pavardė. Frakciją gali sudaryti pagal vieną rinkimų sąrašą išrinkti Tarybos nariai, pagal kelis rinkimų sąrašus išrinkti Tarybos nariai ir dalis vieno rinkimų sąrašo Tarybos narių. Frakcijos gali jungtis į koalicijas. Rinkimų sąrašų skaičius sudarant koaliciją neribojamas. Kiekvienas Tarybos narys gali priklausyti tik vienai frakcijai. Tarybos nariai turi teisę nesijungti į frakcijas bei koalicijas. Frakcijos pačios nustato savo darbo tvarką, neprieštaraujančią Reglamentui, išsirenka vadovą – frakcijos seniūną ir jo pavaduotoją.

34. Tarybos narys, nusprendęs pasitraukti iš frakcijos sudėties, apie tai viename iš Tarybos posėdžių informuoja viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui. Frakcijų ir koalicijų įregistravimo, sudėties pasikeitimo faktas užfiksuojamas Tarybos posėdžio protokole.

35. Pasikeitus frakcijos pavadinimui, sudėčiai, seniūnui ar jo pavaduotojui, frakcijai iširus ar nutraukus veiklą, taip pat susidarius ar iširus koalicijai, turi būti raštu pranešta merui, kuris apie tai paskelbia artimiausiame Tarybos posėdyje.

36. Frakcijų posėdžiams techninę pagalbą ir priemones suteikia Savivaldybės administracija.

37. Frakcijos ir koalicijos turi teisę siūlyti savo atstovus į komitetus bei komisijas.

38. Ne mažiau kaip 2 susivieniję Tarybos nariai, nepriklausantys savivaldybės tarybos narių frakcijai, savivaldybės tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaravę, kad veiklą savivaldybės taryboje tęsia grupėje, Tarybos nariai nesusivieniję į savivaldybės Tarybos narių frakciją ar savivaldybės Tarybos narių grupę laikomi mišria savivaldybės Tarybos narių grupe.

 

III SKYRIUS

TARYBOS POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMO KLAUSIMAI

 

Sprendimų projektų rengimas

 

39. Tarybos posėdyje svarstytinus klausimus kartu su sprendimų projektais Tarybos posėdžių sekretoriui (toliau – Tarybos sekretorius) Reglamento nustatyta tvarka pateikia meras, komitetai, komisijos, Tarybos nariai, frakcijos, grupės, į jokią frakciją ar grupę nesusivieniję Tarybos nariai, kolegija, opozicijos lyderis, Savivaldybės kontrolierius.

40. Visi projektų rengėjai pateikia Tarybos sekretoriui pasirašytą sprendimo projekto rengimo medžiagą (elektronine forma) ne vėliau kaip prieš 17 darbo dienų iki numatomo Tarybos posėdžio.

41. Alternatyvaus jau parengtam ir paskelbtam sprendimo projektui rengimo medžiaga pateikiama Tarybos sekretoriui registruoti ne vėliau kaip 10 darbo dienų iki Tarybos posėdžio.

42. Mero sutikimu sprendimo projekto rengimo medžiaga gali būti pateikiama Tarybos sekretoriui ir registruojama Tarybos sprendimų projektų registre vėliau, nei 40–41 punktuose nustatytais terminais.

43. Sprendimų projektų rengimo medžiaga turi neprieštarauti galiojantiems įstatymams bei kitiems norminiams teisės aktams, būti parengti pagal dokumentų rengimo taisykles ir pagal teisės aktų rengimo rekomendacijas.

44. Prie Tarybos sekretoriui registruoti teikiamos medžiagos turi būti pridėta:

44.1. aiškinamasis raštas, kuriame nurodomi sprendimo projekto tikslai, uždaviniai, siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami rezultatai, lėšų poreikis ir šaltiniai, kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai;

44.2. sprendimo projekto lyginamasis variantas, (jeigu teikiamas sprendimo pakeitimo projektas).

45. Mero teikiamų registruoti sprendimų projektų rengimo medžiaga iki jų registravimo turi būti suderinta mero nustatyta tvarka.

46. Kitų rengėjų sprendimų projektų rengimo medžiagos derinimo procedūrą organizuoja Tarybos sekretorius pasitelkdamas administraciją. Sprendimo projekto rengimo medžiaga derinama ir teikiama registruoti naudojantis automatizuota Savivaldybės dokumentų valdymo sistema (toliau – DVS).

47. Jei šio reglamento 46 punkte numatyto derinimo metu nustatoma, kad:

47.1. sprendimų projektų rengimo medžiaga atitinka šio reglamento 43–44 punktų ir vietos savivaldos įstatyme nurodytus reikalavimus, tarybos posėdžių sekretorius juos registruoja tarybos sprendimų projektų registre;

47.2. sprendimų projektų rengimo medžiaga neatitinka šio reglamento 43–44 punktų ar vietos savivaldos įstatyme nurodytų reikalavimų, Tarybos posėdžių sekretorius projektą, nurodydamas jo trūkumus, grąžina projekto rengėjui patikslinti.

48. Visi rengiami sprendimų projektai, neįregistruoti Tarybos sprendimų projektų registre kaip Tarybos sprendimų projektai, yra laikomi sprendimų projektų rengimo medžiaga ir viešai neskelbiami.

49. Galutinė suderinta sprendimų projektų rengimo medžiaga kartu su lydimais dokumentais per DVS „Kontora“ Tarybos sekretoriui, registravimui Tarybos sprendimų projektų registre, turi būti pateikta ne vėliau kaip prieš 7 (septynias) darbo dienas iki Tarybos posėdžio.

50. Tarybos sprendimų projektų registre užregistruoti sprendimų projektai įgyja Tarybos sprendimo projekto statusą.

51. Ne vėliau, kaip artimiausią dieną po registracijos, sprendimų projektus Tarybos posėdžių sekretorius paskelbia savivaldybės interneto svetainėje www.anyksciai.lt.

52. Tarybos posėdžio darbotvarkės projekto rengimo tvarka:

52.1. į Tarybos posėdžių darbotvarkę registruoti Tarybos sprendimų projektai įrašomi pagal jų registracijos eiliškumą;

52.2. Tarybai teikiamos informacijos ar kiti klausimai, kurie nėra Tarybos sprendimų projektai Tarybos darbotvarkės projekte įrašomi jos pabaigoje;

52.3. į Tarybos posėdžio darbotvarkę Tarybos posėdžių sekretorius įtraukia tik tuos sprendimo projektus, kurie užregistruoti ne vėliau kaip likus 4 darbo dienoms iki Tarybos posėdžio, išskyrus išimtis kai:

52.3.1. Tarybos posėdžio metu tvirtinant posėdžio darbotvarkę parengtas Tarybos posėdžio darbotvarkės projektas gali būti papildytas ar pakeistas Tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos, grupės, mišrios grupės, savivaldybės kolegijos, opozicijos lyderio ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių siūlymu, jeigu dėl siūlomų papildomai įtraukti klausimų sprendimų projektai yra įregistruoti ne vėliau kaip likus 24 valandoms iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su vicemero (-ų), Kontrolės komiteto ar Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo vicemeru, savivaldybės administracijos direktoriumi, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytos komisijos pirmininku pareiškimu. Ekstremaliųjų įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais meras teikia Savivaldybės tarybai svarstyti klausimą ir siūlo priimti sprendimą skubos tvarka.

52.3.2. Nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu, kai būtina neatidėliotinai spręsti Savivaldybės funkcijoms užtikrinti būtinus klausimus, o sprendimo nepriėmimas ar delsimas nedelsiant jį priimti lemtų neigiamus padarinius Savivaldybės bendruomenei ar atskiriems jos nariams, mero sprendimu Tarybos posėdžio darbotvarkės projektas gali būti sudaromas ir paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje trumpesniais, negu nustatyta Reglamente terminais, o apie Tarybos posėdžio laiką ir svarstyti parengtus ir reglamento nustatyta tvarka įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais visais šiais atvejais gali būti pranešama per trumpesnį, negu Reglamente nustatytą terminą, bet ne vėliau kaip likus 24 valandoms iki Tarybos posėdžio pradžios.

52.4. Galutinį Tarybos posėdžių darbotvarkės projektą Tarybos posėdžių sekretorius perduoda merui.

53. Meras, atsižvelgdamas į Tarybos sprendimų projektų svarbą, turinį, paskirtį, Tarybos mažumos valandai ir darbotvarkei keliamus reikalavimus, savo potvarkiu sudaro galutinį Tarybos posėdžio darbotvarkės projektą.

54. Meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra, – laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys apie Savivaldybės tarybos posėdžio laiką, svarstyti parengtus ir Reglamento nustatyta tvarka įregistruotus klausimus praneša ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki posėdžio pradžios Savivaldybės internetiniame puslapyje, vietinėje spaudoje ir / ar informaciniais pranešimais visiems Tarybos nariams, gyventojams, seniūnui ir seniūnaičiui, kai svarstomi klausimai yra susiję su jų atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene, taip pat seniūnui ir vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovui (-ams), kai svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (-ų) klausimo (-ų). Tarybos nariams informacija papildomai teikiama elektroniniu paštu.

55. Šio reglamento 52.3.1. ir 52.3.2 papunkčių reikalavimus atitinkantys sprendimų projektai įrašomi posėdžio darbotvarkės projekto pabaigoje, pagal jų gavimo datą. Dėl jų įtraukimo į Tarybos posėdžio darbotvarkę sprendžia Taryba.

56. Šio reglamento 52.3.1. ir 52.3.2 papunkčių punkto reikalavimus atitinkančius sprendimų projektus Tarybos posėdžių sekretorius Tarybos nariams išsiunčia elektroniniu paštu ne vėliau kaip 24 valandas iki Tarybos posėdžio pradžios.

57. Likus mažiau nei 24 valandoms iki Tarybos posėdžio pradžios, nauji sprendimų projektai, sprendimų projektų pakeitimai, papildymai ar alternatyvūs sprendimų projektai šiam Tarybos posėdžiui neregistruojami.

58. Rengiant, registruojant, svarstant (iki komitetų svarstymo, komitetų svarstymo metu bei po komitetų svarstymo) Tarybai paruoštus sprendimų projektus, taip pat Tarybai posėdžio metu svarstant Tarybos sprendimų projektus galima Tarybos sprendimų projektuose atlikti ir fiksuoti gramatinio ir techninio pobūdžio pakeitimus (gramatinių klaidų (iš)taisymą, pasikartojančių žodžių išbraukimą, vardų ar pavardžių supainiojimą ir pan.); patikslinti pateikiamus skaičius ir skaičiavimus (jeigu buvo pateikti netikslūs skaičiai ir atitaisymas nereikštų esminio sprendimo projekto pakeitimo).

59. Siūlymai pakeisti, papildyti ar panaikinti svarstomų Tarybos sprendimų projektų nuostatas, neatitinkančias teisės aktų reikalavimų, kurie buvo fiksuoti rengiant, registruojant, svarstant (iki komitetų svarstymo, komitetų svarstymo metu bei po komitetų svarstymo) Tarybai paruoštus sprendimų projektus, taip pat Tarybai posėdžio metu svarstant Tarybos sprendimų projektus gali būti priimami Tarybos posėdžio metu bendru sutarimu arba atskirai dėl to balsuojant.

 

Savivaldybės biudžeto tvirtinimas

 

60. Savivaldybės gyventojai turi teisę Reglamento nustatyta tvarka svarstyti Savivaldybės biudžeto projektą.

61. Savivaldybės biudžeto projektas ne vėliau kaip likus 14 darbo dienų iki Tarybos posėdžio, kurio metu bus svarstomas sprendimo projektas dėl Savivaldybės biudžeto tvirtinimo, yra paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

62. Likus ne mažiau kaip 7 darbo dienoms iki Tarybos posėdžio, Savivaldybės priimamajame priimamos gyventojų pastabos ir pasiūlymai dėl Savivaldybės biudžeto projekto.

63. Meras, pristatydamas komitetams Tarybos sprendimų projektus dėl Savivaldybės biudžeto tvirtinimo, papildomų ir planą viršijančių Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo, pateikia išvadas dėl gautų išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų ir kitų gyventojų siūlymų. Komitetai, svarstydami sprendimų projektus dėl Savivaldybės biudžeto patvirtinimo ar pakeitimo, papildomų ir planą viršijančių biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo, turi apsvarstyti ir pateikti išvadą dėl gautų išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų ir kitų gyventojų siūlymų.

 

Posėdžiai

 

64. Tarybos posėdyje svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių Reglamento nustatyta tvarka yra pateikti pagal suteiktus įgaliojimus komitete apsvarstyti sprendimų projektai. Sprendimų projektų svarstymas komitete nėra privalomas Reglamento 52.3.1 ir 52.3.2 papunkčiuose numatytais atvejais.

65. Vietos spaudos leidinyje ne vėliau  kaip prieš 3 (tris)  darbo dienas iki Tarybos posėdžio dienos paskelbiama informacija apie Tarybos posėdžio datą, laiką, vietą ir internetinio puslapio, kuriame paskelbta Tarybos posėdžio darbotvarkė ir sprendimų projektai, adresas. Kai svarstomi klausimai, susiję su konkrečiomis gyvenamosiomis vietovėmis, apie tai turi būti informuojami gyvenamosios vietovės bendruomenės atstovai – seniūnai, seniūnaičiai ir vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovas (atstovai). Kai svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų), jiems pranešama telefonu arba elektroniniu laišku.

66. Savivaldybės tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, daroma 15 minučių posėdžio pertrauka, po kurios balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus trečią kartą balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.

67. Dėl Savivaldybės tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, kai sprendžiamas Savivaldybės tarybos nario, mero įgaliojimų netekimo nesuėjus terminui ar nepasitikėjimo vicemeru, savivaldybės administracijos direktoriumi klausimas taip pat, kai skiriami Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas.

68. Slaptai balsuojama pertraukos metu naudojant specialios formos balsavimo biuletenius. Balsų skaičiavimo komisija parengia  balsavimo biuletenio pavyzdį ir susitaria, kokio pavyzdžio biuleteniai bus negaliojantys. Biuletenio pavyzdyje turi būti antraštė ir žymėjimo pavyzdys. Balsų skaičiavimo komisija Tarybos antspaudu antspauduoja biuletenius ir juos išduoda Tarybos nariams pasirašytinai, antspauduoja balsadėžę ir stebi balsavimo procesą, pasibaigus balsavimo laikui atidaro balsadėžę ir suskaičiuoja biuletenius, užpildo protokolą.

69. Slapto balsavimo rezultatus skelbia Balsų skaičiavimo komisijos pirmininkas.

70. Duomenys apie kiekvieno Tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši. Kiekvieno Tarybos nario balsavimo rezultatai turi būti saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.

71. Tarybos posėdžio metu Tarybos nario pareikšti prašymai iš Savivaldybės mero, vicemero, savivaldybės administracijos, kitų savivaldybės įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių gauti visą Tarybos nario veiklai reikalingą su Tarybos nagrinėjamais ar rengiamais nagrinėti klausimais susijusią informaciją, taip pat kreipimaisi su paklausimais į Savivaldybės institucijų, Savivaldybės administracijos, kitų Savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų, kurios veikia Savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus yra fiksuojami Tarybos posėdžio protokole ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Tarybos posėdžio protokolo pasirašymo perduodami atsakingiems asmenims įvykdyti ir (ar) atsakymams parengti.

72. Tarybos nariai privalo raštu, žodžiu ar kitais išreikštais veiksmais informuoti merą ir (ar) Tarybos narius arba kitus asmenis, kurie kartu dalyvauja rengiant, svarstant ar priimant sprendimą dėl klausimo, galinčio sukelti interesų konfliktą, apie nusišalinimą, tokia tvarka:

72.1. Tarybos nariai,  susipažinę su posėdžio medžiaga iki komitetų posėdžių turi elektroniniu paštu arba telefonu pranešti Etikos komisijos pirmininkui, jo nesant – Etikos komisijos nariui  ir administracijos darbuotojui, atliekančiam sekretoriaus funkcijas, nuo kokių klausimų svarstymo ir dėl kokios priežasties nusišalina. Etikos komisijos pirmininkas 1 (viena) diena iki tarybos posėdžio pateikia merui Tarybos narių sąrašą, kuriame nurodyta, kurie Tarybos nariai ir nuo kokių klausimų svarstymo privalo nusišalinti.

72.2. Komisijos, komiteto posėdžio, Tarybos narių frakcijos ar grupės pasitarimo  pradžioje jo nariams arba iki posėdžio – atitinkamo komiteto, komisijos, Tarybos narių frakcijos ar grupės pirmininkui arba jį pavaduojančiam asmeniui pranešant apie esamą interesų konfliktą, jo kilimo priežastis bei pareiškiant nusišalinimą. Nusišalinimo priėmimas svarstomas komiteto, komisijos posėdyje, Tarybos narių frakcijos ar grupės pasitarime balsuojant, o rezultatai pažymimi protokole.

72.3. Pareiškus apie nusišalinimą, nedalyvauti svarstant     klausimą dėl nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo). Tarybai, komitetui, komisijai, Tarybos narių frakcijai ar grupei priėmus nusišalinimą, jokia forma nedalyvauti toliau, svarstant ar priimant sprendimą (nedalyvavimo sąvoka apima ir išėjimą iš patalpos).

73. Tarybos posėdžiai tiesiogiai transliuojami Savivaldybės interneto svetainėje www.anyksciai.lt realiu laiku vykstant Tarybos posėdžiui.

74. Per posėdį kalbėti galima tik posėdžio pirmininkui leidus. Opozicijos lyderis turi pirmumo teisę pasisakyti Tarybos posėdyje svarstomais klausimais. Po opozicijos lyderio pirmiausia kalba komitetų pirmininkai, frakcijų ir Tarybos narių grupės vadovai, Tarybos nariai, pateikę pastabas dėl sprendimo projekto. Tarybos narys taip pat gali pasisakyti ir dėl posėdžio vedimo tvarkos.

75. Po klausimo pristatymo pranešėjas atsako į Tarybos narių klausimus. Tarybos narys gali pateikti pranešėjui klausimus. Klausimui pateikti skiriamos 5 minutės, atsakymui – 5 minutės.

76. Pranešėjui atsakius į klausimus, Tarybos nariams suteikiama teisė pasisakyti dėl projekto: komitetų, frakcijų ir Tarybos narių grupės vardu bei pateikusiems raštiškus pasiūlymus –  5 minutės, kitiems –  5 minutės. Posėdžio pirmininkui leidus, kalbėtojams gali būti suteiktos papildomai 5 minutės. Tik pirmininkas gali nutraukti pasisakymą.

77. Svarstomu klausimu Tarybos narys turi teisę paklausti, vieną kartą kalbėti ir vieną kartą pareikšti repliką. Tarybos narys dar kartą gali paklausti po to, kai paklausia visi kiti pageidaujantys Tarybos nariai.

78. Kai dėl Tarybos posėdyje svarstomo klausimo yra norinčių pasisakyti asmenų, jiems leidžiama pasisakyti svarstomu klausimu, jeigu jie ne vėliau kaip 1 val. iki posėdžio pradžios informavo Tarybos posėdžio sekretorių. Tokiu atveju vienu svarstomu klausimu kalbėti leidžiama ne daugiau kaip keturiems asmenims (du – „už“, du – „prieš“), o kiekvieno iš jų kalbėjimo trukmė negali viršyti 5 minučių. Šie asmenys pasisakyti ir užduoti klausimus pranešėjams gali tokia pat tvarka, kaip ir Tarybos nariai.

 

 

IV SKYRIUS

TARYBOS KOLEGIJOS KOMPETENCIJA IR VEIKLOS TVARKA

 

 

 

79. Tarybos įgaliojimų laikui iš mero, vicemerų, direktoriaus, Tarybos komitetų pirmininkų, Etikos komisijos pirmininko, Antikorupcijos komisijos pirmininko ir opozicijos lyderio Tarybos sprendimu sudaroma kolegija. Kolegijos posėdžiams pirmininkauja meras (posėdžio pirmininkas).

80. Kolegija yra Tarybos patariamasis organas.

81. Kolegija svarsto Vietos savivaldos įstatyme nustatytus klausimus ir teikia sprendimų projektus.

82. Kolegijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja kolegijos narių dauguma.

83. Kolegijos posėdžius prireikus šaukia meras. Apie kolegijos posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus praneša meras, ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki posėdžio pradžios. Kolegijos posėdžiams pirmininkauja meras. Vietos savivaldos įstatymo 30 str. 1 d. nustatytais atvejais, kai meras bus pavaduojamas, savivaldybės kolegijos posėdžių pirmininko funkcijas vykdo vicemeras, o Vietos savivaldos įstatymo 30 str. 3 d. nustatytais atvejais, nesant mero – mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys.

84. protokoluojami. Posėdžio protokolus ir sprendimus pasirašo posėdžio pirmininkas ir Tarybos posėdžių sekretorius ar kitas mero paskirtas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas (darbuotojas).

85. Kolegijos posėdžio darbotvarkę sudaro meras.

86. Kolegijos posėdžiai yra atviri. Posėdžio pirmininkas turi teisę leisti posėdyje kalbėti Savivaldybės kontrolieriui, direktoriui ir kviestiesiems asmenims.

87. Per posėdį galima kalbėti tik posėdžio pirmininkui leidus.

88. Jeigu nagrinėtu klausimu sprendimas nebuvo priimtas, pakartotinai šis klausimas gali būti teikiamas kitame kolegijos posėdyje.

89. Kolegijos sprendimai priimami dalyvaujančių kolegijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

90. Kolegijos sprendimai įsigalioja nuo priėmimo, jeigu juose nenustatyta vėlesnė įsigaliojimo data.

91. Kolegiją techniškai aptarnauja Savivaldybės administracija.

 

 

V SKYRIUS

MERO IR VICEMERO VEIKLOS TVARKA

 

 

 

92. Meras teikdamas Tarybos sprendimo projektą gali siūlyti Tarybai pavesti Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai atlikti veiklos plane nenumatytą Savivaldybės administravimo subjektų ar Savivaldybės valdomų įmonių atitikties, finansinį ir veiklos auditą, priima Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos pateiktas audito ataskaitas ir išvadas dėl atlikto atitikties, finansinio ir veiklos audito rezultatų, prireikus organizuoja šių ataskaitų ir išvadų svarstymą Savivaldybės tarybos komitetų ir Savivaldybės tarybos posėdžiuose;

93. Meras ne rečiau kaip vieną kartą per metus atsiskaito už savo veiklą Tarybai ir bendruomenei. Ši informacija apie mero veiklos rezultatus įtraukiama į Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinį. Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio rengimo, pasirašymo, teikimo, skelbimo ir audito reikalavimus nustato Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymas.

94. Meras atstovauja pats arba raštu įgalioja atstovauti kitus asmenis Savivaldybei teisme, taip pat bendradarbiaujant su kitomis savivaldybėmis, valstybės ir užsienio šalių institucijomis, juridiniais ir fiziniais asmenimis. Mero pavedimas atstovauti Savivaldybei įforminamas mero potvarkiu.

95. Atostogų suteikimo merui tvarka:

95.1. atostogų suteikimą merui sprendžia pats meras;

95.2. atostogos merui suteikiamos mero potvarkiu;

95.3. mero ir vicemero (-ų) atostogų laikotarpiai negali sutapti.

96. Meras į komandiruotes siunčiamas mero potvarkiais. Komandiruotės pradžia, pabaiga ir komandiruotės vieta skelbiama Savivaldybės internetiniame puslapyje, mero darbotvarkėje.

97. Merą pavaduoja mero paskirtas vicemeras, kai:

97.1. meras dėl atostogų, laikinojo nedarbingumo ar kitų pateisinamų priežasčių laikinai neina savo pareigų;

97.2. mero įgaliojimai sustabdyti teismo nutartimi.

98. Merą pavaduojantis vicemeras vykdo visus mero įgaliojimus, išskyrus šiuos:

98.1. Savivaldybės tarybos posėdžių darbotvarkių projektų sudarymas ir Savivaldybės tarybos sprendimų projektų teikimas, Savivaldybės tarybos posėdžių šaukimas ir jiems pirmininkavimas, kuriuos vykdo laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys;

98.2. Savivaldybės tarybos sprendimų ir posėdžių, kuriems pirmininkavo, protokolų pasirašymas, kuriuos pasirašo laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys;

98.3. Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) vadovų priėmimas į pareigas ir atleidimas iš jų, kitų funkcijų, susijusių su Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) vadovų darbo santykiais įgyvendinimas Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, kuriuos vykdo laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas Tarybos narys;

98.4. detaliųjų planų ir vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų tvirtinimas, kuriuos tvirtina Savivaldybės taryba;

98.5. žemėtvarkos planavimo dokumentų tvirtinimas įstatymų nustatytais atvejais, kuriuos tvirtina Savivaldybės taryba;

98.6. Savivaldybės valdomo išlikusio nekilnojamojo turto nuosavybės teisių religinėms bendruomenėms ir bendrijoms atkūrimas, kuriuos atkuria Savivaldybės taryba;

98.7. mero fondo lėšų naudojimas ir atsiskaitymas už jų naudojimą pagal Savivaldybės tarybos nustatytą tvarką atstovavimo Lietuvoje ir užsienyje išlaidoms apmokėti;

98.8. vicemero (-ų) kandidatūros (-ų) teikimas Savivaldybės tarybai šio Reglamento nustatyta tvarka;

98.9. siūlymų Savivaldybės tarybai teikimas dėl mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo.

99. Laikinai Savivaldybės tarybos paskirtam Tarybos nariui pavaduojant merą šio reglamento 98.1–98.3 papunkčiuose numatytais atvejais jo kaip tarybos nario teisės ir pareigos nėra sustabdomos (tarybos nario mandatas išlieka) ir jam nėra taikomas reikalavimas nedirbti kitose institucijose, įstaigose, įmonėse ir organizacijose ir negauti kito atlyginimo, išskyrus atlyginimą už mokslinę, pedagoginę ar kūrybinę veiklą.

100. Mero pareigas laikinai eina Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma paskirtas Tarybos narys, kai:

100.1. mero įgaliojimai nutrūksta nesuėjus terminui;

100.2. išrinktas neprisiekęs meras netenka mandato ar mero rinkimų rezultatai pripažįstami negaliojančiais.

101. Mero pareigas laikinai einantis Tarybos paskirtas Tarybos narys vykdo visus mero įgaliojimus, išskyrus šiuos:

101.1. Detaliųjų planų ir vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų tvirtinimas, kuriuos tvirtina Savivaldybės taryba;

101.2. žemėtvarkos planavimo dokumentų tvirtinimas įstatymų nustatytais atvejais, kuriuos tvirtina Savivaldybės taryba;

101.3. Savivaldybės valdomo išlikusio nekilnojamojo turto nuosavybės teisių religinėms bendruomenėms ir bendrijoms atkūrimas, kuriuos atkuria Savivaldybės taryba;

101.4. vicemero (-ų) kandidatūros (-ų) teikimas Savivaldybės tarybai šio Reglamento nustatyta tvarka;

101.5. siūlymų Savivaldybės tarybai teikimas dėl mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo.

102. Tarybos nariui laikinai einant mero pareigas jo kaip Tarybos nario teisės ir pareigos laikinai sustabdomos.

103. Mero pareigas laikinai einančio Tarybos nario darbo užmokestį pagal įstatymų nustatytus koeficientus tvirtina Taryba.

104. Mero įgaliojimai gali būti sustabdomi teismo nutartimi. Mero įgaliojimus sustabdžius teismo nutartimi, įgaliojimų sustabdymo laikotarpiu merui mokamas 0,5 VMDU dydžio atlyginimas.

105. Mero įgaliojimai taip pat gali būti sustabdomi Tiesioginio valdymo savivaldybės teritorijoje įstatyme nustatytu pagrindu.

106. Vicemeras yra politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas.

107. Vicemeras atlieka mero nustatytas funkcijas ir pavedimus.

108. Vicemero skyrimo tvarka:

108.1. Meras Tarybai teikia kandidatūrą į vicemero pareigas.

108.2. Teikimas įforminamas mero potvarkiu.

108.3. Tarybos posėdžio metu, svarstant kandidatą (-us) į vicemero (-ų) poziciją, jį (juos) pradžioje pristato meras, vėliau atsako į Tarybos narių klausimus.

108.4. Vėliau Tarybos nariams prisistato kandidatas (-ai) į vicemero (-ų) poziciją, atsako į Tarybos narių klausimus.

108.5. Jeigu Taryba du kartus iš eilės nepritaria teikiamai kandidatūrai į vicemero pareigas, meras turi teisę savo sprendimu Tarybai teiktą kandidatą paskirti vicemeru.

108.6. Jeigu meras, Tarybai pirmą kartą nepritarus jo teiktai kandidatūrai, teikė kito asmens kandidatūrą į vicemero pareigas, meras turi teisę savo sprendimu vicemeru paskirti pasirinktinai vieną iš Tarybai teiktų kandidatų į vicemero pareigas.

109. Vicemerui užtikrinama teisė grįžti į iki paskyrimo vicemeru eitas pareigas, mutatis mutandis taikant normas, nustatančias administracijos direktoriaus teisę grįžti į iki paskyrimo administracijos direktoriumi eitas pareigas.

 

 

VI SKYRIUS

OPOZICIJOS LYDERIO FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

110. Opozicijos lyderis atlieka jam Vietos savivaldos įstatymu ir šiuo reglamentu numatytas funkcijas, įgyvendina Vietos savivaldos įstatymu ir šiuo reglamentu nustatytas teises.

111. Opozicijos lyderio funkcijos:

111.1. atstovauti Tarybos opozicijai Tarybos posėdžių, komitetų ir komisijų posėdžių metu;

111.2. atstovauti Tarybos opozicijai susitikimuose su nuolatiniais rajono gyventojais metu;

111.3. atstovauti Tarybos opozicijai ir kitais atvejais ir tokia apimtimi, kai opozicijos lyderis yra Tarybos opozicijos įgaliotas tą daryti.

112. Opozicijos lyderio teisės:

112.1. Pateikti Tarybos posėdyje svarstytinus klausimus kartu su sprendimų projektais Savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriui šio Reglamento  nustatyta tvarka.

112.2. Siūlyti Tarybos posėdžio metu tvirtinant posėdžio darbotvarkę Tarybos sprendimu papildyti ar pakeisti parengtą Tarybos posėdžio darbotvarkės projektą, jeigu dėl siūlomų papildomai įtraukti klausimų sprendimų projektai yra įregistruoti ne vėliau kaip likus 24 valandoms iki posėdžio pradžios, išskyrus Vietos savivaldos įstatyme numatytas išimtis.

112.3. Tarybos posėdžio metu pirmam užduoti klausimus pranešėjams ir pirmam pasisakyti kiekvienu svarstomu darbotvarkės klausimu.

112.4. Tarybos mažumos valandos metu pirmam užduoti iki 2 klausimų.

112.5. Siūlyti kolegijai svarstyti Tarybos mažumos valandos ir Tarybos mažumos darbotvarkės svarstymo datas.

112.6. Teikti siūlymus Tarybai ir merui įtraukti Tarybos narius, valstybės tarnautojus, ekspertus, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ir bendruomeninių organizacijų atstovus, kitus savivaldybės bendruomenės narius į komisijų ir darbo grupių sudėtį.

112.7. Teikti siūlymus tarybai išklausyti savivaldybės teritorijoje esančių valstybės institucijų atstovus.

112.8. Teikti merui pastabas ir pasiūlymus dėl Savivaldybės biudžeto projekto.

 

VII SKYRIUS

PAGRINDINĖS BENDRAVIMO SU GYVENTOJAIS FORMOS IR BŪDAI, GYVENTOJŲ APKLAUSA

 

113. Tarybos narių bendravimas su gyventojais yra viena iš Tarybos veiklos formų.

114. Bendravimas su gyventojais vyksta tarp Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžių, Tarybos nariams priimant nuolatinius savivaldybės gyventojus.

115. Bendravimas su gyventojais gali vykti gyventojams raštu kreipiantis į Tarybos narius arba asmeniškai susitinkant Tarybos nariui ir gyventojams priimtinoje vietoje ir priimtinu laiku.

116. Savivaldybės nuolatinių gyventojų priėmimą kiekvienas Tarybos narys vykdo ir už jį atsiskaito šio Reglamento nustatyta tvarka savarankiškai.

117. Tarybos nariai patys organizuoja  susitikimus su gyventojais.

118. Kiekvienas tarybos narys, priimdamas savivaldybės nuolatinius gyventojus, pats rūpinasi priėmimo techniniu-materialiniu aprūpinimu.

119. Tarybos narys, pageidaujantis gyventojų priėmimą organizuoti Savivaldybės administracijos patalpose, jo laiką, konkrečią vietą derina su Savivaldybės administracijos direktoriumi, o jeigu jis nepaskirtas ar negali vykdyti savo pareigų – su jį pavaduojančiu asmeniu ar mero pareigas laikinai einančio Tarybos nario paskirtu Savivaldybės administracijos valstybės tarnautoju.

120. Tarybos narys, pageidaujantis gyventojų priėmimą organizuoti Savivaldybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje, Savivaldybės valdomoje įmonėje, jo laiką, konkrečią vietą derina su atitinkamu įstaigos ar įmonės vadovu ar jį pavaduojančiu asmeniu. Organizuojant šiame Reglamento punkte numatytus priėmimus privaloma atsižvelgti į įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus, kuriais tokie priėmimai yra draudžiami ar ribojami.

121. Savivaldybės nuolatinių gyventojų priėmimą vienu metu gali vykdyti keli Tarybos nariai.

122. Tarybos nariui už savivaldybės nuolatinių gyventojų priėmimą apmokama pagal faktinę kiekvieno Tarybos nario darbo laiko Tarybos nariui priimant savivaldybės nuolatinius gyventojus trukmę.

123. Tarybos nariai ne rečiau kaip vieną kartą per metus atsiskaito savivaldybės nuolatiniams gyventojams pateikdami bendrą visos Tarybos veiklos ataskaitą, kurioje atsispindi kiekvieno Tarybos nario veiklos duomenys. Tarybos nario veiklos ataskaita yra sudėtinė Tarybos veiklos atskaitos dalis.

 

Gyventojų apklausa

 

124. Apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė priklauso savivaldybės gyventojams, Tarybai, merui ir seniūnui.

125. Meras apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina pasirašydamas potvarkį dėl apklausos paskelbimo. 

126. Meras, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo parašų rinkimo baigiamojo akto ir gyventojų reikalavimo pateikimo Merui dienos, privalo paskelbti apklausą. Kai apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė įgyvendinama ne mažesnės kaip ¼ Savivaldybės tarybos narių grupės reikalavimu, meras privalo paskelbti apklausą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šios grupės reikalavimo gavimo. Seniūnas seniūnaičių sueigos pritarimu seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje gali inicijuoti apklausą dėl jo kompetencijai priskirtų klausimų. Seniūnas apklausos iniciatyvos teisę įgyvendina pateikdamas merui prašymą raštu, kuriame nurodomas (nurodomi) galutinis apklausai teikiamo (teikiamų) klausimo (klausimų) tekstas, apklausos teritorija, apklausos būdas, apklausos data ir vieta, prie prašymo pateikiamas seniūnaičių sueigos protokolas ar kiti  dokumentai, įrodantys, kad seniūnaičių sueiga pritarė apklausos iniciatyvai. Meras, gavęs pateiktą seniūno iniciatyvą paskelbti apklausą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų privalo paskelbti apklausą.

127. Mero potvarkyje paskelbti apklausą turi būti nustatyta: apklausai teikiamo (teikiamų) klausimo (klausimų) tekstas, apklausos teritorija, apklausos būdas, apklausos data ir vieta, trukmė, taip pat apklausos komisijos sudėtis. Iniciatyvinė grupė turi teisę į apklausos komisiją deleguoti savo atstovą.

128. Mero potvarkis paskelbti apklausą ir informacija gyventojams apie numatomą konsultavimąsi turi būti paskelbti laikantis Vietos savivaldos įstatymo 44 straipsnyje nustatytų reikalavimų. 

129. Apklausos rezultatus ne vėliau kaip  per 5 (penkias) darbo dienas po apklausos pabaigos apklausos komisija pateikia merui. Meras paskelbia apklausos rezultatus laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų. 

130. Taryba  privalo artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje svarstyti apklausai pateiktą klausimą, jeigu savo nuomonę pateiktu klausimu pareiškė ne mažiau kaip 10 procentų apklausos teritorijos gyventojų, turinčių teisę dalyvauti apklausoje. Apsvarsčiusi apklausai pateiktą klausimą, ne vėliau kaip per 2 (du) mėnesius nuo apklausos, turi priimti atitinkamus sprendimus dėl gyventojų apklausai teikto (-ų) klausimo (-ų). Tarybos sprendime dėl apklausai pateikto (-ų) klausimo (-ų) turi būti nurodyti apklausos rezultatai ir tarybos sprendimo priėmimo motyvai. Savivaldybės tarybos sprendimas dėl apklausai pateikto klausimo turi būti paskelbtas laikantis Vietos savivaldos įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų. 

131. Apklausą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Apklausos organizavimo išlaidos apmokamos iš Savivaldybės biudžeto.

 

VIII SKYRIUS

TARYBOS NARIŲ VEIKLOS APMOKĖJIMAS IR KITOS GARANTIJOS

 

132. Tarybos nariams už darbo laiką atliekant Tarybos nario pareigas yra atlyginama (apmokama). Šis atlyginimas (toliau – užmokestis) apskaičiuojamas pagal Lietuvos Statistikos departamento paskutinio  skelbiamą Lietuvos ūkio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio (toliau – VMDU) dydį atsižvelgiant į faktiškai dirbtą laiką.

133. Tarybos narys turi teisę atsisakyti užmokesčio, pateikdamas Savivaldybės administracijos Finansų ir apskaitos skyriui (toliau – Finansų ir apskaitos skyrius) prašymą dėl Tarybos nario pareigų atlikimo neatlygintinai (tai yra visuomeniniais pagrindais). Tokį prašymą pateikusiam Tarybos nariui užmokestis neskaičiuojamas ir nemokamas, taip pat neskaičiuojami ir nemokami teisės aktų nustatyti privalomi mokesčiai, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokos.

134. Faktiškai dirbtas laikas:

134.1. laikas, praleistas Tarybos, jos komitetų, komisijų, frakcijų, grupių ir mišrios grupės, Tarybos nariams priimant savivaldybės nuolatinius gyventojus reglamento nustatyta tvarka;

134.1.1. Tarybos nario darbo laikas kiekviename Tarybos posėdyje skaičiuojamas nuo posėdžio pradžios arba nuo Tarybos nario atvykimo momento, jei jis vėluoja į posėdį, iki posėdžio pabaigos arba iki jo išvykimo momento, kai Tarybos narys išvyksta nesibaigus posėdžiui. Tarybos nariui pavėlavus į posėdį, posėdžio sekretorius pažymi jo atvykimo laiką, taip pat išvykimo laiką, kai Tarybos narys išvyksta nepasibaigus posėdžiui.

134.1.2. Tarybos nario darbo laikas kolegijos, komitetų, komisijų posėdžiuose nustatomas pagal įrašus posėdžių protokoluose. Jį Tarybos narys deklaruoja asmeniškai.  Tarybos nario asmeniškai deklaruojamo laiko formą tvirtina direktorius, kurią Tarybos narys pateikia darbo laiko apskaitos žiniaraštį pildančiam administracijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui dirbančiam pagal darbo sutartį, ne vėliau kaip paskutinę einamojo mėnesio dieną.

134.1.3. laikas praleistas Tarybos nariui ar nariams priimant savivaldybės nuolatinius gyventojus reglamento nustatyta tvarka, Tarybos narys deklaruoja asmeniškai ne vėliau kaip paskutinę einamojo mėnesio dieną.

135. Tarybos nariams mokamas 1 VMDU dydžio atlyginimas už faktiškai dirbtą laiką, bet ne daugiau kaip už 40 val. per mėnesį. Tarybos opozicijos lyderiui ir nuolatinių Tarybos komitetų ir komisijų pirmininkams bei jų pavaduotojams mokamas didesnis, Vietos savivaldos įstatyme nustatyto dydžio užmokestis.

136. Kiekvieno Tarybos nario per mėnesį posėdžiuose praleisto laiko trukmė (valandomis ir minutėmis) apskaitoma darbo laiko, praleisto posėdžiuose, apskaitos žiniaraštyje. Žiniaraštį pildo administracijos direktoriaus paskirtas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, ir teikia merui pasirašyti.

137. Tarybos nariui su jo, kaip Tarybos nario, veikla susijusioms kanceliarinėms, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto, biuro patalpų nuomos, viešosios informacijos rengėjų teikiamų paslaugų, Tarybos nario ataskaitų gamybos ir platinimo bei kitoms Reglamente numatytoms išlaidoms apmokėti, kiek jų nesuteikia ar tiesiogiai neapmoka Savivaldybės administracija, kas mėnesį gali būti skiriama iki 100 eurų dydžio išmoka (toliau – išmoka).

138. Tarybos nariai kiekvieną mėnesį iki einamojo mėnesio 10 dienos pateikia Finansų ir apskaitos skyriui praėjusio mėnesio išlaidų ataskaitą su apmokėjimą įrodančiais dokumentais (ataskaitinio mėnesio laikotarpio PVM sąskaitomis faktūromis, sąskaitomis faktūromis, kasos aparato kvitais, čekiais ir kt.). Išlaidas pateisinantys dokumentai turi būti išrašyti Tarybos nario vardu.

139. Ataskaitos pateikiamos elektroniniu būdu per DVS. Jei nėra galimybės ataskaitos pateikti per DVS, ji gali būti pateikta tiesiogiai atvykus į Savivaldybę, atsiųsta paštu ar elektroniniu paštu. Teikiant ataskaitą elektroniniu būdu, ji turi būti pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu.

140. Apmokamų, ataskaitoje pateiktų išlaidų suma negali būti didesnė už skiriamos išmokos dydį. Tarybos nariams, pateikusiems ataskaitą su išlaidas pateisinančiais dokumentais, ataskaitoje nurodyta suma išmokama, iki kito mėnesio 5 dienos pervedant nurodytą sumą į Tarybos nario nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą.

141. Išmoka gali būti panaudota:

141.1. kanceliarinėms prekėms įsigyti;

141.2. pašto prekėms ir paslaugoms įsigyti;

141.3. telefono ryšio įrangos, pokalbių ir kitoms paslaugoms apmokėti;

141.4. interneto ryšio paslaugoms ir įrangai įsigyti ar nuomai apmokėti;

141.5. Tarybos nario veiklai naudojamos transporto priemonės nuomai, degalams, taksi paslaugoms apmokėti, viešojo transporto bilietams įsigyti (transporto paslaugų apmokėjimui, vykdant Tarybos nario veiklą (kelionės į Tarybos, komitetų, komisijų, darbo grupių posėdžius bei renginius, susitikimus su gyventojais), apmokant už vieną kilometrą vietinio transporto susisiekimo tarifu, nustatytu Tarybos sprendimu);

141.6. biuro patalpų nuomai;

141.7. viešosios informacijos rengėjų teikiamoms paslaugoms, viešinant Tarybos nario veiklą, apmokėti;

141.8. Tarybos nario ataskaitų rengimui ir platinimui apmokėti.

142. Išlaidų, susijusių su Tarybos nario veikla, ataskaitos formą tvirtina direktorius. Informacija apie Tarybos narių išmokų panaudojimą yra vieša ir skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 20 dienos.

143. Jei Tarybos narys Finansų ir apskaitos skyriui pateikė ataskaitą, kurioje buvo patirtos išlaidos ne pagal Reglamento 141 punkte nurodytas išlaidas,  tokios išlaidos nekompensuojamos.

144. Tarybos, komitetų, komisijų, regiono plėtros kolegijos, kitų įstatymo nustatytų komisijų posėdžių laiku, taip pat dalyvaujant mero kviečiamuose pasitarimuose, gyventojų priėmimo metu, atstovavimo Savivaldybei mero pavedimu metu Tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jam darbo vietą.

145. Jeigu pagal Tarybos sprendimą Tarybos narys atstovauja Savivaldybei už jos ribų, Savivaldybės administracija Vyriausybės nustatyta tvarka apmoka jam komandiruotės išlaidas. Grįžęs iš komandiruotės, Tarybos narys arba Tarybos narių delegacijos vadovas per 3 darbo dienas pateikia ataskaitą.

 

IX SKYRIUS

KITI REGLAMENTUOJAMI KLAUSIMAI

 

 

146. Kiekvienais metais iki gegužės 15 dienos Kontrolės ir audito tarnyba parengia ir Reglamento nustatyta tvarka pateikia Tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo. Išvada pateikiama kartu su Tarybos sprendimo projekto dėl Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio tvirtinimo, rengimo medžiaga projekto rengėjui ir įtraukiama į sprendimo projekto lydimąją medžiagą.

147. Kontrolės ir audito tarnyba iki kiekvienų metų balandžio 30 dienos pateikia Tarybai Kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinį. Kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinys perduodamas Tarybos sekretoriui, kuris supažindina Tarybos narius išsiųsdamas ataskaitą Tarybos narių nurodytais elektroninio pašto adresais. Kontrolės ir audito tarnyba, perdavusi Tarybos sekretoriui metinių ataskaitų rinkinį, paskelbia jį Savivaldybės interneto svetainėje.

148. Seniūnaičiai inicijuoja privalomą seniūnaičių sueigos ir išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimą:

148.1. jeigu seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas yra Tarybos kompetencija, seniūnaičių sueigos pirmininkas pateikia administracijos direktoriui sueigos sprendimą ir kitą su inicijuojamu klausimu susijusią medžiagą. Administracijos direktorius paveda atitinkamam Savivaldybės administracijos skyriui rengti Tarybos sprendimo projektą bei teikti jį svarstyti Tarybai šio Reglamento nustatyta tvarka. Sprendimas priimamas artimiausiame Tarybos posėdyje;

148.2. jeigu seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas yra mero kompetencija, administracijos direktorius paveda atitinkamam administracijos skyriui rengti mero potvarkio projektą. Meras priima dėl jų sprendimą ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo;

148.3. Savivaldybės institucijos privalo nurodyti savo sprendimų priėmimo motyvus. Atitinkamų Savivaldybės institucijų sprendimai dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų turi būti paskelbti, laikantis Vietos savivaldos įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų. Vertinimai dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų turi būti skelbiami, nurodant vertinimo motyvus ir numatomus veiksmus, jeigu tokių veiksmų bus imtasi.

149. Meras, Tarybos komitetai, komisijos, frakcijos, grupės gali siūlyti Tarybos posėdyje išklausyti valstybės institucijų padalinių, esančių savivaldybės teritorijoje, vadovų informaciją dėl jų veiklos ir teikti pasiūlymus dėl šių institucijų padalinių veiklos gerinimo. Toks siūlymas registruojamas Tarybos sekretoriaus ne vėliau kaip prieš 17 darbo dienų iki Tarybos posėdžio. Mero sutikimu siūlymas gali būti pateikiamas Tarybos sekretoriui ir registruojamas vėliau, nei šiame punkte nustatytu terminu. Institucijų vadovų pasisakymai ir Tarybos narių pasiūlymai yra fiksuojami Tarybos posėdžio protokole ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Tarybos posėdžio protokolo pasirašymo perduodami institucijų vadovams.

150. Taryba prižiūri Merą ir kitus subjektus, tiesiogiai įgyvendinančius valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas. Meras ir kiti subjektai, tiesiogiai įgyvendinantys valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas, Tarybai pareikalavus teikia jai informaciją apie  jų kompetencijai priskirtų funkcijų vykdymą.

151. Savivaldybės taryba konkrečius paprastajai Savivaldybės tarybos kompetencijai priskirtus įgaliojimus, numatytus Vietos savivaldos įstatymo 15 str. 3 d., sprendimu gali pavesti vykdyti merui. Sprendime nurodomi, kokie konkretūs įgaliojimai pavedami vykdyti merui. Jeigu meras negali vykdyti pavestų įgaliojimų dėl viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto, šiuos įgaliojimus vykdo Taryba. 

152. Taryba sprendimu gali deleguoti Tarybos narius į regiono plėtros tarybos kolegiją, įstatymų nustatytas komisijas. Kandidatus turi teisę siūlyti visos Tarybos frakcijos ir Tarybos narių grupė. Priimant sprendimą dėl deleguojamų Tarybos narių, Taryba balsuoja dėl kiekvieno kandidato atskirai ir deleguojami daugiausia balsų surinkę Tarybos nariai.

153. Delegatams konkretūs įgaliojimai nustatomi Tarybos sprendime apie jų paskyrimą į atitinkamas tarybas ar komisijas. Esant poreikiui, konkrečiais klausimais, kuriais turi būti pateikta Tarybos pozicija (nuomonė), priimami atskiri sprendimai balsuojant. 

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

154. Reglamentas tvirtinamas ir keičiamas Tarybos sprendimu.

155. Visus Tarybos veiklos procedūrinius klausimus, kurie nenumatyti šiame Reglamente, įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose, siūlo spręsti Tarybos posėdžio pirmininkas. Toks sprendimas po trumpo posėdžio pirmininko paaiškinimo priimamas posėdyje dalyvavusiųjų Tarybos narių balsų dauguma ir įrašomas į posėdžio protokolą.

156. Reglamentas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje (www.anyksciai.lt).

 

part_796bd8b16ad14f908d0b4c748c7f22d3_end


 

Anykščių rajono savivaldybės tarybos

veiklos reglamento

Priedas

 

 

(Savivaldybės tarybos sprendimo projekto aiškinamojo rašto forma)

 

 

 

SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO ________________________PROJEKTO

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

 

1Sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai

 

2Siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos ir laukiami rezultatai

 

3. Lėšų poreikis ir šaltiniai

 

4. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto sprendimo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

 

5. Kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios – kas ir kada juos turėtų priimti

 

6. Sprendimo įgyvendinimo terminai – kas, ką ir kada turėtų atlikti

 

7. Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

 

8. Kiti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ir paaiškinimai

 

9. Sprendimo projekto iniciatoriai ir rengėjai, pranešėjas            

 

part_4801abb6a1b04001a2b8a8a9dc6ca225_end