LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2014 M. BIRŽELIO 3 D. ĮSAKYMO NR. 3D-333 „DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO SUDĖTIES IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. gegužės 17 d. Nr. 3D-330

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. birželio 3 d. įsakymą Nr. 3D-333 „Dėl Žemės ūkio ministerijos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro sudėties ir nuostatų patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO SUDĖTIES IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymu ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gruodžio 29 d. nutarimą Nr. 1317 „Dėl Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo įgyvendinimo“,

t v i r t i n u:

1. Žemės ūkio ministerijos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – ministerijos ESOC) sudėtį:

Valdas Aleknavičius – Žemės ūkio ministerijos (toliau – ŽŪM) kancleris, ministerijos ESOC koordinatorius;

Virginija Žoštautienė – ŽŪM Strateginio planavimo departamento direktorė, ministerijos ESOC koordinatoriaus pavaduotoja;

Sandra Zaborienė – ŽŪM Strateginio planavimo departamento Krizių koordinavimo skyriaus vedėja, ministerijos ESOC koordinatoriaus pavaduotoja (parengties pareigūnė);

Martynas Mackevičius – ŽŪM Strateginio planavimo departamento Krizių koordinavimo skyriaus vyriausiasis specialistas, ministerijos ESOC sekretorius;

Vidmantas Ašmonas – ŽŪM Augalininkystės ir žaliųjų technologijų skyriaus vedėjas;

Danutė Buivydienė – Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos Žuvivaisos departamento Žuvų išteklių atkūrimo skyriaus vyriausioji specialistė;

Andrius Burlėga – ŽŪM Teisėkūros ir atstovavimo skyriaus vedėjas;

Daiva Grybkauskienė – ŽŪM Dokumentų valdymo skyriaus patarėja (jos nesant – Skirmantė Karnočienė, ŽŪM Dokumentų valdymo skyriaus vedėja);

Nijolė Gumbrienė – ŽŪM Ryšių su visuomene ir bendradarbiavimo skyriaus vedėja;

Aurelijus Kaminskas – Valstybinės augalininkystės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Teisės ir personalo skyriaus vedėjas (jo nesant – Inga Arlauskienė, Valstybinės augalininkystės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Bendrųjų reikalų skyriaus vedėja);

Deividas Kliučinskas – Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus pavaduotojas (jo nesant – Jurgita Bakasėnienė, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus pavaduotoja);

Daiva Kryžanauskaitė – ŽŪM Bendrųjų reikalų skyriaus vedėja;

Jolita Martutaitytė – ŽŪM Tvarios žemės ūkio gamybos ir maisto pramonės departamento Maisto pramonės ir kooperacijos skyriaus vedėja;

Mindaugas Matulionis – Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Prevencijos ir saugos departamento direktorius (jo nesant – Antanas Barcys, Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Prevencijos ir saugos departamento Informacijos saugos skyriaus vedėjas);

Regina Mininienė – ŽŪM Finansų ir biudžeto departamento direktorė;

Martynas Navickas – ŽŪM Strateginio planavimo departamento Krizių koordinavimo skyriaus patarėjas;

Algirdas Sereika – ŽŪM Teisės ir personalo skyriaus vedėjas;

Valdemaras Sviackevičius – VĮ Žemės ūkio duomenų centro Paslaugų valdymo departamento direktorius (jo nesant – Julius Lisauskas, VĮ Žemės ūkio duomenų centro informacijos saugos specialistas);

Arūnas Šileika – ŽŪM Tvarios žemės ūkio gamybos ir maisto pramonės departamento Gyvulininkystės ir gyvūnų gerovės skyriaus vedėjas;

Karolis Tvaskus – ŽŪM Turto ir viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas;

Darius Vilimas – ŽŪM Melioracijos, žemės ūkio žemės ir infrastruktūros departamento Melioracijos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas.

2. Žemės ūkio ministerijos Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatus (pridedama).“

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                Kęstutis Navickas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2014 m. birželio 3 d. įsakymu Nr. 3D-333

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2023 m. gegužės 17 d. įsakymo Nr. 3D-330

redakcija

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO (ESOC) NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio ministerijos Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Žemės ūkio ministerijos Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – ŽŪM ESOC) veiklos tikslus, uždavinius ir vykdomas funkcijas, ŽŪM ESOC sudarymo, darbo organizavimo, sušaukimo tvarką ir veiklą.

2. ŽŪM ESOC yra iš Žemės ūkio ministerijos (toliau – ŽŪM), įstaigų prie ŽŪM ir ŽŪM pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, o prireikus ir kitų institucijų, įstaigų, ŽŪM reguliavimo sričiai priskirtų valstybės įmonių ir ūkio subjektų atstovų sudaromas organas, kuris pagal ŽŪM kompetenciją vykdo ekstremaliųjų situacijų prevenciją, užtikrina Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Nacionalinio saugumo komisijos (toliau – NSK) ir Nacionalinio krizių valdymo centro (toliau – NKVC) skirtų užduočių ir priimtų sprendimų įgyvendinimą, valstybės lygiu koordinuoja Žemės ūkio ministerijos valdymo srities institucijų, įstaigų ir įmonių veiklą, susidarius ekstremaliosioms situacijoms.

3. ŽŪM ESOC pavaldus žemės ūkio ministrui.

4. Įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų atvejais ŽŪM ESOC vykdo jam priskirtas funkcijas.

5. ŽŪM ESOC savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir Ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“, kitais civilinės saugos sistemos veiklą reglamentuojančiais teisės aktais.

6. ŽŪM ESOC nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

7. Pagrindiniai ŽŪM ESOC veiklos tikslai – pagal ŽŪM kompetenciją vykdyti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, organizuoti ir koordinuoti įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų valdymą, jų padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą. Gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, pagal kompetenciją organizuoti gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimą.

8. ŽŪM ESOC uždaviniai:

8.1. užtikrinti Vyriausybės, NSK, NKVC ir ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo skirtų užduočių ir priimtų sprendimų įgyvendinimą;

8.2. pagal kompetenciją organizuoti ir koordinuoti įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, žemės ūkio augalų, ūkinių gyvūnų, žemės ūkio ir maisto produktų bei pašarų apsaugą ar jų utilizavimą;

8.3. teikti siūlymus dėl kompensavimo tvarkos žemės ūkio produkcijos gamintojams už patirtus nuostolius;

8.4. teikti rekomendacijas savivaldybių ESOC ir žemės ūkio subjektams dėl žemės ūkio augalų, ūkinių gyvūnų, žemės ūkio ir maisto produktų bei pašarų apsaugos ir gelbėjimo priemonių ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos atveju.

 

III SKYRIUS

ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO FUNKCIJOS

 

9. Vykdydamas jam pavestus uždavinius, ŽŪM ESOC atlieka šias funkcijas:

9.1. pagal kompetenciją organizuoja ekstremaliųjų situacijų prevenciją, prognozuoja galimas ekstremaliąsias situacijas, jų padarinių pobūdį ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;

9.2. pagal kompetenciją įgyvendina NKVC sprendimus ekstremaliųjų situacijų prevencijos klausimais;

9.3. pagal kompetenciją renka, analizuoja ir vertina duomenis ir informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą, pavojų ir galimą poveikį žemės ūkio sektoriui, numato civilinės saugos priemones;

9.4. informuoja žemės ūkio ministrą, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos Vyriausybę, NKVC, ekstremaliosios situacijos operacijų vadovą, savivaldybes, o prireikus ir kitas valstybės institucijas apie susidariusią ekstremaliąją situaciją ir jos eigą, apsaugos ir gelbėjimo priemonių organizavimą ekstremaliosios situacijos metu;

9.5. keičiasi informacija su kitų institucijų ESOC, analizuodamas, vertindamas įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigą;

9.6. rengia ir teikia savivaldybėms ir žemės ūkio subjektams rekomendacijas dėl pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms ir veiksmų bei priemonių joms susidarius;

9.7. valstybės lygio ekstremaliosios situacijos atveju pagal kompetenciją valstybės lygiu organizuoja ar koordinuoja ekstremaliosios situacijos likvidavimą ir padarinių šalinimą;

9.8. pagal kompetenciją teikia NKVC siūlymus dėl:

9.8.1. materialinių ir finansinių išteklių, reikalingų ekstremaliosioms situacijoms žemės ūkio sektoriuje likviduoti ir jų padariniams šalinti, panaudojimo ir kompensavimo žemės ūkio produkcijos gamintojams už patirtus nuostolius;

9.8.2. valstybės rezervo formavimo ir panaudojimo;

9.9. atlieka kitas teisės aktų nustatytas su civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

 

IV SKYRIUS

ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO STEIGIMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. ŽŪM ESOC steigiamas žemės ūkio ministro įsakymu.

11. ŽŪM ESOC sudaro ESOC koordinatorius, 2 koordinatoriaus pavaduotojai, sekretorius ir nariai.

12. ŽŪM ESOC personalinė sudėtis tvirtinama vadovaujantis šiomis nuostatomis:

12.1. koordinatoriumi skiriamas Žemės ūkio ministerijos kancleris;

12.2. nariais gali būti skiriami ŽŪM struktūrinių padalinių, įstaigų prie ŽŪM ir ŽŪM pavaldžių įstaigų atstovai.

13. Prireikus ŽŪM ESOC veikloje dalyvauja kitų institucijų ir įstaigų, civilinės saugos sistemos pajėgų atstovai.

14. ŽŪM ESOC koordinatorius:

14.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja ŽŪM ESOC priskirtų uždavinių ir funkcijų atlikimą;

14.2. pagal kompetenciją koordinuoja visų civilinės saugos sistemos pajėgų, dalyvaujančių likviduojant ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje, veiksmus iki paskiriamas ekstremaliosios situacijos operacijų vadovas, kai nėra gelbėjimo darbų vadovo;

14.3. pagal kompetenciją teikia pasiūlymus NKVC, ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui dėl priemonių ir veiksmų, reikalingų gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai valdyti ir padariniams šalinti;

14.4. yra atsakingas už ŽŪM ESOC pavestų užduočių ir funkcijų vykdymą;

14.5. šaukia planinius ir neeilinius ŽŪM ESOC posėdžius, tvirtina jų darbotvarkę;

14.6. informuoja žemės ūkio ministrą apie įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų eigą ar pavojų joms atsirasti ir apie priemones, kurių numatoma imtis žemės ūkio sektoriaus veiklai organizuoti;

14.7. teikia žemės ūkio ministrui siūlymus ir sprendimų projektus dėl:

14.7.1. ŽŪM ir jos valdymo srities institucijų, įstaigų ir įmonių veiklos organizavimo ir koordinavimo ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų atvejais;

14.7.2. ŽŪM ESOC personalinės sudėties ir darbo organizavimo.

15. ŽŪM ESOC koordinatorius pavaldus ir atskaitingas žemės ūkio ministrui ir ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui. ŽŪM ESOC koordinatoriaus pavaduotojai pavaldūs ŽŪM ESOC koordinatoriui. ŽŪM ESOC nariai pavaldūs ŽŪM ESOC koordinatoriui ir jo pavaduotojams.

16. ŽŪM ESOC koordinatoriaus pavaduotojai padeda ŽŪM ESOC koordinatoriui vykdyti šiuose nuostatuose jam nustatytas funkcijas, o jo nesant arba jo pavedimu jį pavaduoja.

17. ŽŪM ESOC sekretorius:

17.1. organizuoja planinius ir neeilinius ŽŪM ESOC posėdžius ir teikia ŽŪM ESOC koordinatoriui tvirtinti jų darbotvarkę;

17.2. organizuoja ŽŪM ESOC posėdžių medžiagos rengimą ir teikimą ŽŪM ESOC nariams;

17.3. gresiant arba susidarius ekstremaliajai situacijai:

17.3.1. organizuoja skubų Žemės ūkio ministerijos vadovybės ir ŽŪM ESOC koordinatoriaus bei narių informavimą;

17.3.2. prireikus inicijuoja ŽŪM ESOC sušaukimą.

18. Atsižvelgiant į teisės aktuose ŽŪM kompetencijai priskirtų įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų pobūdį, gali būti sudaromos šios ŽŪM ESOC grupės:

18.1. operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos;

18.2. informacijos valdymo;

18.3. materialinio techninio aprūpinimo;

18.4. visuomenės informavimo;

18.5. administravimo;

18.6. elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo.

19. Šių Nuostatų 18 punkte išdėstytos ŽŪM ESOC grupės pagal ŽŪM kompetenciją vykdo funkcijas, nurodytas Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir Ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“, 12–17 punktuose.

20. Į šių Nuostatų 18 punkte išdėstytų grupių veiklą gali būti įtraukiami ŽŪM struktūrinių padalinių, įstaigų prie ŽŪM bei ŽŪM pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

21. Šių Nuostatų 18 punkte nurodytų grupių veikla prireikus gali būti pavedama ŽŪM struktūriniams padaliniams, taip pat įstaigoms prie ŽŪM bei ŽŪM pavaldžioms įstaigoms ir (ar) šių įstaigų struktūriniams padaliniams. Šių Nuostatų 18 punkte nurodytų grupių vadovai pavaldūs ir atskaitingi ŽŪM ESOC koordinatoriui arba jo pavaduotojui.

22. Prireikus gali būti sudaromos kitos nei šių Nuostatų 18 punkte nurodytos ŽŪM ESOC grupės.

23. Atsižvelgiant į įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos pobūdį ir mastą, gali būti sudaroma mažiau, negu nurodyta Nuostatų 18 punkte, operacijų centro grupių ir pavedama vienai operacijų centro grupei atlikti kelių operacijų centro grupių funkcijas.

24. Sprendimai dėl šių Nuostatų 18 punkte nurodytų grupių sudarymo tvirtinami žemės ūkio ministro įsakymais.

25. ŽŪM ESOC pagal kompetenciją vykdo kitus ŽŪM ESOC koordinatoriaus sprendimus, būtinus NKVC ir (ar) ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo priimtiems sprendimams ir (ar) kitiems ŽŪM ESOC uždaviniams įgyvendinti.

26. Vykdydamas savo funkcijas, ŽŪM ESOC turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, valstybės įmonių, ūkio subjektų išsamią informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, jų turimas civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti ar prevencijai.

27. ŽŪM ESOC pasirengimas valdyti ekstremaliąsias situacijas įvertinamas teisės aktų nustatyta tvarka per organizuojamas civilinės saugos pratybas.

 

V SKYRIUS

ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS IR VEIKLA

 

28. ŽŪM ESOC sušaukiamas:

28.1. gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai žemės ūkyje ir (ar) kitose srityse;

28.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;

28.3. per civilinės saugos pratybas;

28.4. planuojant ar vykdant prevencines priemones.

29. ŽŪM ESOC sušaukia:

29.1. žemės ūkio ministras;

29.2. ŽŪM ESOC koordinatorius arba jo pavaduotojas, kuris, nesant ŽŪM ESOC koordinatoriaus, vykdo jo funkcijas;

29.3. ŽŪM ESOC sušaukimą gali inicijuoti ŽŪM ESOC koordinatoriaus pavaduotojas.

30. Atsižvelgiant į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį, taip pat ŽŪM ESOC sušaukimo tikslus:

30.1. gali būti inicijuojamas visų arba kai kurių ŽŪM ESOC narių, visų arba kai kurių ŽŪM ESOC grupių bei visų arba kai kurių jų narių sušaukimas;

30.2. gali būti kreipiamasi į kitas kompetentingas valstybės, savivaldybės institucijas, įstaigas ir ūkio subjektus su prašymu skirti atstovus, kurie padėtų užtikrinti ŽŪM ESOC veiklą.

31. ŽŪM ESOC narių ir ŽŪM ESOC grupių sušaukimą organizuoja ir vykdo, ŽŪM ESOC narių kontaktinius duomenis kaupia ir atnaujina ŽŪM ESOC sekretorius.

32. Kai ŽŪM ESOC šaukiamas šių nuostatų 28.1–28.3 papunkčiuose numatytais atvejais, ŽŪM ESOC nariai privalo susirinkti nedelsiant, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – kaip galima greičiau arba per ŽŪM ESOC koordinatoriaus nustatytą laiką.

33. Pagrindinė ŽŪM ESOC veiklos forma – posėdžiai, kurių vietą ir laiką nustato ŽŪM ESOC koordinatorius. Sprendimai priimami atviruoju balsavimu posėdyje dalyvaujančių ŽŪM ESOC narių balsų dauguma, o esant vienodam balsų skaičiui, sprendimą priima ŽŪM ESOC koordinatorius. Posėdžiuose dalyvaujantys kviestieji kitų institucijų, įstaigų, valstybės įmonių ir ūkio subjektų atstovai turi patariamojo balso teisę.

34. ŽŪM ESOC posėdžiai, jų metu pareikštos nuomonės, pateikti siūlymai ir sprendimų projektai yra protokoluojami. Posėdžių protokolavimą ir protokolų saugojimą organizuoja ŽŪM sekretorius.

35. Gresiančių ar susidariusių ekstremaliųjų situacijų žemės ūkio sektoriuje ir (ar) kitose srityse metu gali būti organizuojamas nuolatinis ŽŪM ESOC darbas iki koordinatoriaus sprendimo atšaukti jo veiklą.

36. ŽŪM ESOC nariai vykdo jiems pavestas funkcijas iš anksto įrengtose ŽŪM ESOC patalpose ir (ar) darbo vietose. ŽŪM ESOC koordinatoriaus sprendimu ŽŪM ESOC nariai gali dirbti slėptuvėje, kai būtina užtikrinti jų apsaugą nuo gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių, atsiradusių dėl gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos.

_______________________

part_17be99250eab4059ad414f50ac2fe5d0_end