LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

ĮSAKYMAS

 

DĖL KULTŪROS MINISTRO 2023 M. BIRŽELIO 27 D. ĮSAKYMO NR. ĮV-542 „DĖL 2021–2030 METŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOS KULTŪROS IR KŪRYBINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 08-001-01-09-01 „KKI PLĖTRA, SKATINANTI KONKURENCINGUMĄ IR PRIDĖTINĖS VERTĖS KŪRIMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2024 m. rugsėjo 24 d. Nr. ĮV-756

Vilnius

 

 

Pakeičiu 2021-2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2023 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. ĮV-542 „Dėl 2021-2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ aprašo patvirtinimo“:

1.         Pakeičiu III skyriaus 3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„3.1. KKI akceleravimo veikla fiziniams asmenims, vykdantiems ūkinę veiklą, labai mažoms, mažoms, vidutinėms ir didelėms įmonėms VVL regione

I

VšĮ Inovacijų agentūra

P

Taip

D

2.000,000

 

 

 

 

 

352,941

2021–

2027 IP (ERPF)

 

 

2021–2027 m. IP (BF)

 

 

P-08-001-01-09-01-01 – Paramą gavusios įmonės, iš kurių: labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės

 

P-08-001-01-09-01-02 – Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės

 

P-08-001-01-09-01-03 – Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos

 

P-08-001-01-09-01-04 – Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės

 

P-08-001-01-09-01-05 – Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės

 

P-08-001-01-09-01-07 – Nefinansinę paramą gavusios įmonės

 

P-08-001-01-09-01-08 – Pažangos priemonės veiklų pagalba sukurtų socialinių inovacijų skaičius

 

P-08-001-01-09-01-09 – Įgyvendintų priemonių, kurios kuria lanksčias ir palankias veiklos sąlygas, skaičius

32

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n/a

 

 

 

 

 

 

 

n/a

 

 

 

 

 

n/a

 

 

 

 

 

 

n/a

 

 

 

 

 

 

 

32

(2029)

 

 

 

 

 

2

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

3

(2029)

 

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

LR Ekonomikos ir inovacijų ministerija“

 

2.   Pakeičiu III skyriaus 3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„3.2. KKI akceleravimo veikla fiziniams asmenims, vykdantiems ūkinę veiklą,  labai mažoms, mažoms, vidutinėms ir didelėms įmonėms sostinės regione

I

VšĮ Inovacijų agentūra

P

Taip

D

2.000,000

 

 

 

 

 

2.000,000

2021–

2027 IP (ERPF)

 

 

2021–2027 m. IP (BF)

P-08-001-01-09-01-01 – Paramą gavusios įmonės, iš kurių: labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės

 

P-08-001-01-09-01-02 – Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės

 

P-08-001-01-09-01-03 – Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės

 

P-08-001-01-09-01-04 – Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės

 

P-08-001-01-09-01-05 – Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės

 

P-08-001-01-09-01-07 – Nefinansinę paramą gavusios įmonės

 

P-08-001-01-09-01-08 – Pažangos priemonės veiklų pagalba sukurtų socialinių inovacijų skaičius

 

P-08-001-01-09-01-09 – Įgyvendintų priemonių, kurios kuria lanksčias ir palankias veiklos sąlygas, skaičius

42

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n/a

 

 

 

 

 

 

 

n/a

 

 

 

 

 

 

n/a

 

 

 

 

 

 

 

n/a

 

 

 

 

 

 

42

(2029)

 

 

 

 

 

2

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

 

3

(2029)

 

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

LR Ekonomikos ir inovacijų ministerija“

 

 

3. Papildau 11 priedu (pridedama).

 

 

 

Kultūros ministras                                                                               Simonas Kairys          

 

2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos

kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos

priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti

konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ aprašo 

11 priedas

 

 

2021–2030 METŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOS KULTŪROS IR KŪRYBINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 08-001-01-09-01 „KKI PLĖTRA, SKATINANTI KONKURENCINGUMĄ IR PRIDĖTINĖS VERTĖS KŪRIMĄ“ VEIKLOS NR. 3 „KKI AKCELERAVIMO VEIKLA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS IR JŲ RODIKLIAI

                                                                                                                                         

1.   Veiklos, kurioms nustatomos projektų finansavimo sąlygos

Veiklos pavadinimas

Finansavimo šaltinis

Prioritetas ar komponentas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar papriemonė

Intervencinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas

(-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanaudotos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

3. KKI akceleravimo veikla

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų lėšos (Europos regioninės plėtros fondas), 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų bendrojo finansavimo lėšos

4

4.6 uždavinys

 

 

4.6.1. „Skatinti Kultūros ir kūrybinių industrijų (KKI) indėlį į tvarią ir socialiai atsakingą ekonomiką“

021 „MVĮ verslo plėtra ir tarptautinimas, įskaitant gamybines investicijas“

01 - Dotacija

33 „Nesiorientuojant į teritoriškumą“

25 „Menas, pramogos, kūrybos sektorius ir poilsis“

 

 

-

03 - Neutralumas lyties požiūriu

Ne

 

 

2. Veiklos rodikliai

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

KKI sektoriaus produkcijos augimas palyginti su 2016 m.

R-08-001-01-09-01-01

R.N.2.5240

Procentai

15*

(2029)

Paramą gavusios įmonės, iš kurių: labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės

P-08-001-01-09-01-01

P.B.2.0001

Įmonės

74 (2029)

Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės

P-08-001-01-09-01-02

P.B.2.0001.1

Įmonės

n/a

Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės

P-08-001-01-09-01-03

P.B.2.0001.2

Įmonės

n/a

Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės

P-08-001-01-09-01-04

P.B.2.0001.3

Įmonės

n/a

Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės

P-08-001-01-09-01-05

P.B.2.0001.4

Įmonės

n/a

Nefinansinę paramą gavusios įmonės

P-08-001-01-09-01-07

P.B.2.0004

Įmonės

74 (2029)

Pažangos priemonės veiklų pagalba sukurtų socialinių inovacijų skaičius

P-08-001-01-09-01-08

P.N.2.4240

Vienetai

4 (2029)

Įgyvendintų priemonių, kurios kuria lanksčias ir palankias veiklos sąlygas, skaičius

P-08-001-01-09-01-09

P.N.2.4241

Vienetai

6 (2029)

Pastaba.

Rodiklio „KKI sektoriaus produkcijos augimas palyginti su 2016 m.“ siekiama visomis 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ veiklomis, todėl šis rodiklis yra neįtraukiamas į pagal 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ veiklos Nr. 3 „KKI akceleravimo veikla“ projektų finansavimo sąlygų aprašą skelbiamą kvietimą ir teikiamą projektų įgyvendinimo planą.

 

 

1.1.            Poveiklė, kuriai nustatomos projektų finansavimo sąlygos

Poveiklės pavadinimas

Finansavimo šaltinis

Prioritetas ar komponentas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar papriemonė

Intervencinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas

(-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanaudotos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

3.1. KKI akceleravimo veikla fiziniams asmenims, vykdantiems ūkinę veikla, labai mažoms, mažoms, vidutinėms ir didelėms įmonėms VVL regione

2021–2027 metų Europos Sąjungos s fondų lėšos (Europos regioninės plėtros fondas), 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų bendrojo finansavimo lėšos

4

4.6 uždavinys

 

 

4.6.1. „Skatinti Kultūros ir kūrybinių industrijų (KKI) indėlį į tvarią ir socialiai atsakingą ekonomiką“

021 – MVĮ verslo plėtra ir tarptautinimas, įskaitant gamybines investicijas

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį)

01 - Dotacija

33 „Nesiorientuojant į teritoriškumą“

25 „Menas, pramogos, kūrybos sektorius ir poilsis“

-

03 - Neutralumas lyties požiūriu

Ne

 

 

2.1. Poveiklės rodikliai

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Paramą gavusios įmonės, iš kurių: labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės

P-08-001-01-09-01-01

P.B.2.0001

Įmonės

32 (2029)

Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės

P-08-001-01-09-01-02

P.B.2.0001.1

Įmonės

n/a

Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės

P-08-001-01-09-01-03

P.B.2.0001.2

Įmonės

n/a

Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės

P-08-001-01-09-01-04

P.B.2.0001.3

Įmonės

n/a

Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės

P-08-001-01-09-01-05

P.B.2.0001.4

Įmonės

n/a

Nefinansinę paramą gavusios įmonės

P-08-001-01-09-01-07

P.B.2.0004

Įmonės

32 (2029)

Pažangos priemonės veiklų pagalba sukurtų socialinių inovacijų skaičius

P-08-001-01-09-01-08

P.N.2.4240

Vienetai

2 (2029)

Įgyvendintų priemonių, kurios kuria lanksčias ir palankias veiklos sąlygas, skaičius

P-08-001-01-09-01-09

P.N.2.4241

Vienetai

3 (2029)

 

 

1.2.            Poveiklė, kuriai nustatomos projektų finansavimo sąlygos

Veiklos ar poveiklės pavadinimas

Finansavimo šaltinis

Prioritetas ar komponentas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar papriemonė

Intervencinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas

(-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanaudotos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

3.2. KKI akceleravimo veikla fiziniams asmenims, vykdantiems ūkinę veikla, labai mažoms, mažoms, vidutinėms ir didelėms įmonėms sostinės regione

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų lėšos (Europos regioninės plėtros fondas), 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų bendrojo finansavimo lėšos

4

4.6 uždavinys

 

 

4.6.1. „Skatinti Kultūros ir kūrybinių industrijų (KKI) indėlį į tvarią ir socialiai atsakingą ekonomiką“

021 – MVĮ verslo plėtra ir tarptautinimas, įskaitant gamybines investicijas

Sostinės regionas (Vilniaus apskritis)

01 - Dotacija

33 „Nesiorientuojant į teritoriškumą“

25 „Menas, pramogos, kūrybos sektorius ir poilsis“

-

03 - Neutralumas lyties požiūriu

Ne

 

 

2.2. Poveiklės rodikliai

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Paramą gavusios įmonės, iš kurių: labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės

P-08-001-01-09-01-01

P.B.2.0001

Įmonės

42 (2029)

Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės

P-08-001-01-09-01-02

P.B.2.0001.1

Įmonės

n/a

Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės

P-08-001-01-09-01-03

P.B.2.0001.2

Įmonės

n/a

Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės

P-08-001-01-09-01-04

P.B.2.0001.3

Įmonės

n/a

Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės

P-08-001-01-09-01-05

P.B.2.0001.4

Įmonės

n/a

Nefinansinę paramą gavusios įmonės

P-08-001-01-09-01-07

P.B.2.0004

Įmonės

42 (2029)

Pažangos priemonės veiklų pagalba sukurtų socialinių inovacijų skaičius

P-08-001-01-09-01-08

P.N.2.4240

Vienetai

2 (2029)

Įgyvendintų priemonių, kurios kuria lanksčias ir palankias veiklos sąlygas, skaičius

P-08-001-01-09-01-09

P.N.2.4241

Vienetai

3 (2029)

 

 

3. Ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės

Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės (2021-2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ aprašas, patvirtintos Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2023 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. ĮV-542 „Dėl 2021-2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos Kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės  Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ aprašo patvirtinimo“ (1-9 priedai).

https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/f27030e014e111ee9f7ec2ffce8b47bc

 

II SKYRIUS

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

4. Taikomi teisės aktai ir, jei taikoma, Apraše vartojamos sąvokos

4.1.             Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projektus, priimant sprendimus dėl projektų finansavimo, sudarant projektų finansavimo sutartis ir įgyvendinant projektus, finansuojamus pagal 2021-2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ veiklos Nr. 3. „KKI akceleravimo veikla“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas):

 

Bendrieji teisės aktai:

 

4.1.1.          2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir sanglaudos fondo su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795;

4.1.2.          2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795;

4.1.3.          2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2831/2023 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Reglamentas (ES) 2023/2831);

4.1.4.          2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2022 m. rugpjūčio 3 d. sprendimu Nr. C(2022) 5742;

4.1.5.          Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategija, patvirtinta 2009 m. spalio 30 d. Europos Vadovų Tarybos išvadomis Nr. 15265/09, atnaujinta Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM (2012) 12;

4.1.6.          Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos veiksmų planas, patvirtintas Europos Komisijos 2017 m. kovo 20 d. sprendimu Nr. SWD(2017)118;

4.1.7.          2021–2030 m. Nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 m. Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;

4.1.8.          Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;

4.1.9.          2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 781 „Dėl 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos patvirtinimo“;

4.1.10.        Socialinio verslo koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. 4-207 „Dėl socialinio verslo koncepcijos patvirtinimo”.

4.1.11.        2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo Lietuvoje bendrieji nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“;

4.1.12.        2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr.1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;

4.1.13.        Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės).

4.1.14.        Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;

 

Specialieji teisės aktai:

 

4.1.15.        Lietuvos Respublikos įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymas;

4.1.16.        Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;

4.1.17.        Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas;

4.1.18.        Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorius, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. gegužės 17 d. nutarimu Nr. 696 „Dėl ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus“;

4.1.19.        Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimas Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“;

4.1.20.        Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“;

4.1.21.        2021-2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2023 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. ĮV-542 „Dėl 2021-2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos Kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės  08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonė);

4.1.22.        Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“;

4.1.23.        Jungtinių Tautų Organizacijos ataskaita „Kūrybinės ekonomikos ataskaita (2008). Kūrybinės ekonomikos vertinimo iššūkis: link informuotos politikos formavimo“ (angl. Creative Economy Report (2008). The Challenge of Assessing the Creative Economy: towards Informed Policy – making. United Nations, UNCTAD/DITC/2008/2).

 

Apraše vartojamos sąvokos:

 

4.2.1.          Akceleravimo veikla – nefinansinė verslo vystymo veikla, apimanti ne mažiau kaip penkias akceleravimo programas: „Įvadinė akceleravimo programa“, „ArtTech akceleratorius“, „Eksporto akceleratorius“, „E-komercijos akceleratorius“, „Žiedinės ekonomikos akceleratorius“. Programų turinys turi apimti visų kultūros ir kūrybinių industrijų (toliau – KKI) subsektorių: Dizaino, Kultūros ir kūrybinių paslaugų (muziejų, galerijų, bibliotekų, kūrybinės edukacijos, kultūrinio turizmo ir pan.), Kino gamybos ir sklaidos, Scenos menų, Amatų, Leidybos, Reklamos agentūrų veiklos, ArtTech (kompiuterinių žaidimų, cross media veiklos ir pan.), Muzikos kūrimo ir platinimo bei Architektūros, specifiką, potencialą ir poreikius. Kiekviena Programa Programos dalyviams turi vyksti ne trumpiau kaip 4 savaites ir ne mažiau kaip 30 valandų.

4.2.2.          Akceleravimo programa (toliau – Programa) – kultūros ir kūrybinių industrijų subjektams skirta teikiamų paslaugų visuma, apimanti verslo konsultavimo, mokymo, kontaktinių renginių, verslo vystymo pagalbos ir patarimų teikimo, partnerių paieškos ir kitas, su verslo augimu susijusias veiklas.

4.2.3.          De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašas – pareiškėjo parengtas ir patvirtintas dokumentas, kuriame nurodyta informacija apie sektorius, kuriuose teikiama de minimis pagalba, de minimis pagalbos skaičiavimo, tikrinimo ir priskyrimo galutiniams naudos gavėjams tvarka, galutinių naudos gavėjų informavimo apie suteiktą de minimis pagalbą tvarka, ir kurio priedas yra Atitikties de minimis pagalbos taisyklėmis (Komisijos reglamentui (ES) 2023/2831) patikros lapas, patvirtintas Tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“ (2024 m. sausio 19 d. posėdžio protokolas Nr. 19).

4.2.4.          Kultūros ir kūrybinių industrijų socialinis poveikis – visi kultūros ir kūrybinių industrijų pagalba sprendžiami socialiniai iššūkiai įvairiose visuomenės gyvenimo srityse, skirtingoms tikslinėms grupėms ir nepriklausomai nuo įgyvendinimo būdo matuojami per kultūros ir kūrybines industrijas kuriamas kultūros paslaugas.

4.2.5.          Kultūros ir kūrybinių industrijų subjektai (toliau – KKI subjektai) – Lietuvos Respublikoje ūkinę veiklą vykdantys viešieji ir privatūs juridiniai asmenys bei ūkinę veiklą vykdantys fiziniai asmenys, kurie vykdo veiklą pagal bent vieną Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK 2 red.) veiklos rūšį, numatytą 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ veiklos Nr. 3 „KKI akceleravimo veikla“ projektų  finansavimo sąlygų aprašo 1 priede.

4.2.6.          Kultūros paslauga –  kultūrinė, kūrybinė, meninė ar pažintinė veikla, kuria teikiama materiali ar nemateriali nauda ar sukuriamas materialus produktas, tenkinantis visuomenės kultūrinius ar kūrybinius poreikius ir (ar) viešuosius interesus.

4.2.7.          Programos dalyvis – kultūros ir kūrybinių industrijų subjektas, atrinktas dalyvauti ne mažiau kaip vienoje kultūros ir kūrybinių industrijų subjektams skirtoje teikiamų paslaugų visumoje, apimančioje verslo konsultavimo, mokymo, kontaktinių renginių, verslo vystymo pagalbos ir patarimų teikimo, partnerių paieškos ir kitas, su verslo augimu susijusias veiklas.

4.2.8.          Projekto komanda – pareiškėjo projekto įgyvendinimo laikotarpiui sutelkta žmonių̨ grupė, kurios nariai dalyvauja projekto kūrime, valdyme ir įgyvendinime. Projekto komanda nelaikomi asmenys vykdantys administracines projekto veiklas.

4.2.9.          Socialinės inovacijos – socialinių inovacijų atvejis, atskleidžiantis naują idėją (produktai, paslaugos ar modeliai), kuria tenkinami įvairaus pobūdžio socialiniai poreikiai, sprendžiamos socialinės, ekonominės ar aplinkosaugos problemos bei daromas socialinis poveikis, registruotas ir paskelbtas Europos Komisijos duomenų bazėje (angl. The Social Innovation Match (SIM)), kurią administruoja Europos socialinių inovacijų kompetencijos centras (EUCCSI) pagal ESF iniciatyvą „Socialinės inovacijos+“.

4.2.10.        Socialinis poveikis – teigiamas socialinis ir (ar) ekonominis poveikis socialinei grupei (-ėms), sprendžiant socialinius iššūkius. Socialinis poveikis apibrėžiamas per pokytį ir jo mastą socialinei grupei, kurios iššūkis sprendžiamas, nustatant socialinės grupės dydį ir (ar) jos dalį, kuri paveikiama matuojamo pokyčio.

4.2.11.        Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 4.1 papunktyje nurodytuose teisės aktuose.

 

5. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams

5.1. Reikalavimai projektams

 

5.1.1.          Projekto tikslas – akceleravimo veiklos vykdymas KKI subjektams ir akceleravimo veiklos poveikio KKI subjektams stebėsena po Programos įgyvendinimo ir 3 metus po projekto įgyvendinimo.

5.1.2.          Pagal Aprašą finansuojama projekto veikla – akceleravimo veiklos vykdymas KKI subjektams.

5.1.3.          Pagal Aprašo 5.1.2 papunktį finansuojama projekto veikla skirstoma į poveikles:

5.1.3.1.       Akceleravimo veiklos ar jos dalies vykdymas fiziniams asmenims, vykdantiems ūkinę veikla,  labai mažoms, mažoms, vidutinėms ir didelėms įmonėms Vidurio ir vakarų Lietuvos regione;

5.1.3.2.       Akceleravimo veiklos ar jos dalies vykdymas fiziniams asmenims, vykdantiems ūkinę veikla, labai mažoms, mažoms, vidutinėms ir didelėms įmonėms Sostinės regione.

5.1.2.          Pagal Aprašą įgyvendinamas vienas projektas.

5.1.3.          Pagal Aprašą finansuojamas Sostinės regione ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regione numatytas įgyvendinti projektas.

5.1.4.          Projekto finansavimo šaltiniai: 2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšos iki 4 000 000  Eur (keturių milijonų eurų) ir 2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų bendrojo finansavimo lėšos iki 2 352 941  Eur (dviejų milijonų trijų šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių devynių šimtų keturiasdešimt vieno euro), iš jų:

5.1.4.1.       Aprašo 5.1.3.1 papunktyje numatytos poveiklės finansavimo šaltiniai: 2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (Europos regioninės plėtros fondo) iki 2 000 000 Eur (dviejų milijonų eurų) ir 2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų bendrojo finansavimo lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas iki 352 941 Eur (trijų šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių devynių šimtų keturiasdešimt vieno euro);

5.1.4.2.       Aprašo 5.1.3.2 papunktyje numatytos poveiklės finansavimo šaltiniai: 2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų lėšos, Sostinės regionas (Europos regioninės plėtros fondo) iki 2 000 000 Eur (dviejų milijonų eurų) ir 2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų bendrojo finansavimo lėšos, Sostinės regionas iki 2 000 000 Eur (dviejų milijonų eurų).

5.1.5.          Projekto finansuojamoji dalis yra iki 100 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

5.1.6.          Projekto atranka atliekama planavimo būdu.

5.1.7.          Projekto veiklos turi būti baigtos iki 2027 m. gruodžio 31 d.

5.1.8.          Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas, tačiau ne ilgiau kaip iki 2028 m. gruodžio 31 d.

5.1.9.          Projekto veiklos gali būti vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje, taip pat gali būti vykdomos ne Lietuvos Respublikoje (išskyrus Rusijos Federaciją ir Baltarusijos Respubliką).

5.1.10.        Projektu turi būti prisidedama prie bent vieno 2009 m. spalio 30 d. Europos Vadovų Tarybos išvadomis Nr. 15265/09 patvirtintos Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos (toliau – ES BJRS), atnaujintos Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM (2012) 128 (toliau – ES BJRS), tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną ES BJRS veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2017 m. kovo 20 d. sprendimu Nr. SWD(2017)118, numatytą veiksmą kultūros ir (arba) inovacijų politikos srityje (-se).

5.1.11.        Projektas turi įgyvendinti matomumo ir informavimo apie projektą priemones pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio reikalavimus.

5.1.12.        Programos (-ų) vykdymui projekto vykdytojas viešųjų pirkimų būdu taikant viešo konkurencinio, skaidraus, nediskriminacinio ir besąlyginio konkurso tvarką, įsigis paslaugą, kurią teiks paslaugų teikėjas. Programos (-ų) vykdymą apima Programos sukūrimas bei jos ciklų organizavimas ir vykdymas.

5.1.13.        Projekto komanda įgyvendina projekto vykdymo veiklas apimančias: Programų turinio bei metodologijos sukūrimo koordinavimą; Programos dalyvių atranką, įskaitant Programos dalyvių koordinavimo, priežiūros, stebėsenos bei komunikacijos ir rinkodaros veiklas; Programos (-ų) vykdymo priežiūrą, įgyvendinimo kokybės užtikrinimą bei rizikų valdymą.

5.1.14.        Pareiškėjas Programos dalyvių atranką į Programą (-as) atlieka konkurso būdu pasibaigus viešiesiems pirkimams pagal Aprašo 5.1.7 papunktyje nurodytus ir pareiškėjo parengtame ir patvirtintame Programos dalyvių apraše detalizuotus Programos dalyvių atrankos kriterijus ir atrankos vykdymo tvarką.

5.1.15.        Programos dalyvių atrankos kriterijai:

5.1.15.1.     atrankos metu vertinamas KKI subjektų kuriamas socialinis poveikis ir prioritetas teikiamas KKI subjektams, turintiems potencialą kurti didesnį socialinį poveikį. Socialinis poveikis matuojamas vadovaujantis Socialinio poveikio ataskaitų gairėmis, kurios skelbiamos „Kurk Lietuvai“ interneto svetainėje (https://data.kurklt.lt/wp-content/uploads/2023/04/Poveikio-ataskaitu-gaires.pdf) ir VšĮ „Geri norai LT“ interneto svetainėje (https://gerinorai.lt/wp-content/uploads/2022/05/Toolbox-LIT.pdf);

5.1.15.2.     atrankos metu vertinami KKI subjektų verslo augimo poreikiai, branda, potencialas ir prioritetas teikiamas: Programoje „Įvadinė akceleravimo programa“ KKI subjektams turintiems mažesnį brandos lygį, kitose Programose – KKI subjektams, turintiems didesnį augimo potencialą;

5.1.15.3.     atrankos metu vertinamas KKI subjektų prisidėjimas prie stebėsenos rodiklių siekimo ir prioritetas teikiamas KKI subjektams, kurie prisidės prie stebėsenos rodiklio (-ių) Nr. P.N.2.4240 ir (arba) P.N.2.4241 pasiekimo. Programos (-ų) dalyvis apie pasiektą stebėsenos rodiklį (-ius) Nr. P.N.2.4240 ir (arba) P.N.2.4241 informuoja projekto vykdytoją sėkmingai pabaigęs Programą (-as), tačiau ne vėliau kaip iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, pateikdamas stebėsenos rodiklių „Pažangos priemonės veiklų pagalba sukurtų socialinių inovacijų skaičius“ ir (arba) „Įgyvendintų priemonių, kurios kuria lanksčias ir palankias veiklos sąlygas, skaičius“ aprašymo kortelėse nurodytus, stebėsenos rodiklių pasiekimą pagrindžiančius dokumentus.

5.1.15.4.     Programos dalyviui (galutiniam naudos gavėjui), vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti šiame Reglamente nustatytos bendros de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, ribos. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, galutinis naudos gavėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Konkurencijos tarybos interneto svetainėje https://kt.gov.lt/uploads/documents/files/veiklos-sritys/valstybes-pagalba/klausimynai/kaip_KLAUSIMYNAS_vienas_ukio_subjektas.pdf (taikoma, jei galutinis naudos gavėjas yra įmonė);

5.1.15.5.     nefinansinė parama galutiniam naudos gavėjui neteikiama, jeigu galutiniam naudos gavėjui yra pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (arba) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166 arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/u%C5%BEsienie%C4%8Di%C5%B3-kuriems-draud%C5%BEiama-atvykti-s%C4%85ra%C5%A1as (taikoma, jei galutinis naudos gavėjas yra įmonė).

5.1.16.        Įgyvendinant projektą, turi būti įgyvendintos ne mažiau kaip penkios Programos:

5.1.16.1.     „Įvadinė akceleravimo programa“ apimanti potemes apie verslo vertės nustatymą; finansų planavimą; pardavimus; skaitmenizaciją ir optimizacija, socialinio poveikio vertinimą, bet jomis neapsiribojant;

5.1.16.2.     „ArtTech akceleratorius“ apimanti potemes apie KKI produktų skaitmeninimą; inovatyvių paslaugų ir (arba) produktų kūrimą; kūrybos komercializaciją; intelektinę nuosavybę kūrybos procesuose, bet jomis neapsiribojant;

5.1.16.3.     „Eksporto akceleratorius“ apimanti potemes apie eksporto skatinimo strategijas; sklaidą; rinkų analizę, bet jomis neapsiribojant;

5.1.16.4.     „E-komercijos akceleratorius“ apimanti potemes apie e – parduotuvės turinio auditą; Search Engine Optimization auditą; e-rinkodaros strategijas, bet jomis neapsiribojant;

5.1.16.5.     „Žiedinės ekonomikos akceleratorius“ apimanti potemes apie sprendimus žiedinei ekonomikai, tvarumo strategijas, bet jomis neapsiribojant.

5.1.17.        Tas pats KKI subjektas gali dalyvauti keliose Aprašo 5.1.8 papunktyje nurodytose Programose. Toks KKI subjektas į stebėsenos rodiklius įtraukiamas vieną kartą.

5.1.18.        Sėkmingai Akceleravimo programą baigęs dalyvis yra tas, kuris dalyvavo bent vienoje Programoje ir dalyvavo ne mažiau nei 70 proc. tos Programos veiklų.

5.1.19.        Mažiausias vienos Programos vienos grupės dalyvių skaičius – 10 Programos dalyvių.

5.1.20.        Projekto vykdytojas atlieka sėkmingai baigusių Programos dalyvių rezultatų pokyčio stebėseną projekto įgyvendinimo metu pagal Programos dalyvių rezultatų stebėsenos ataskaitos formą (Aprašo 5 priedas) Programos dalyviui sėkmingai pabaigus Programos veiklas ne vėliau kaip po 3 mėnesių po Programos pabaigimo. Už duomenų teisingumą, pateiktų Programos dalyvių rezultatų stebėsenos ataskaitos formoje, atsako Projekto vykdytojas.

5.1.21.        Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo Aprašo 5.1.12 papunktyje nurodytų veiksmų atlikimo apie rezultatus informuoja Ministeriją pateikdamas užpildytą Aprašo 5.1.12 papunktyje nurodytą ataskaitos formą.

5.1.22.        Kartu su PĮP administruojančiai institucijai pareiškėjas turi pateikti: 

5.1.22.1.     Akceleravimo veiklos dalių planą, kuriame bus išskirtos Akceleravimo programų apimtys, išsidėstymas laike, Paslaugų teikėjams keliami reikalavimai ir siektini Akceleravimo veiklų rezultatai;

5.1.22.2.     KKI subjektų (Programos dalyvių) atrankos aprašą, patvirtintą pareiškėjo;

5.1.22.3.     de minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašą patvirtintą pareiškėjo;

5.1.22.4.     dokumentus, patvirtinančius projekto biudžete numatytų išlaidų pagrįstumą, ir Aprašo 5.1.2. papunktyje nurodytų veiklų įgyvendinimą (komercinius pasiūlymus, sudarytas sutartis, nuorodas į rinkoje esančias kainas, 3–12 mėnesių darbo užmokesčio priskaitymo dokumentus dėl atitinkamos pareigybės (ar panašias funkcijas atliekančių asmenų), atliktų viešųjų pirkimų dokumentaciją ir kitus kainas pagrindžiančius dokumentus). Valstybės tarnautojų, biudžetinių įstaigų ir kitų įstaigų, kurių darbo užmokesčio dydžius nustato teisės aktai darbuotojų darbo užmokesčio valandinis įkainis turi būti apskaičiuotas, vadovaujantis nacionaliniais teisės aktais, reglamentuojančiais tokių darbuotojų darbo užmokesčio apskaičiavimą;

5.1.22.5.     deklaraciją, kad projekte numatytos įgyvendinti veiklos, finansuojamos pagal Aprašą, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių (Aprašo 2 priedas);

5.1.22.6.     pažymą darbo užmokesčio apskaičiavimui, patvirtintą VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros direktorės 2024 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. 2024/8-265 „Dėl 2021-2027 m. Europos Sąjungos fondų investicijų programos bei Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo veiklos vadovo pakeitimo“.

 

5.2. Reikalavimai pareiškėjams

 

5.2.1.            Pagal Aprašą galimas pareiškėjas yra viešoji įstaiga Inovacijų agentūra.

 

5.3. Reikalavimai partneriams

 

5.3.1.            Projekto partneriai nėra galimi.

 

6. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams

6.1. Reikalavimai jungtinio projekto projektams

Netaikoma.

6.2. Reikalavimai jungtinio projekto projektų pareiškėjams

Netaikoma.

7. Projekto tikslinės grupės

7.1.               Projekto tikslinės grupės – KKI subjektai ir (ar) jų konsorciumas. 

 

8. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

8.1.               Projektų įgyvendinimo metu turi būti nepažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, e. aplinkos sprendimai, informacijos ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį HP. Projektas turi atitikti reikšmingos žalos nedarymo principą, t. y. turi būti tvarus aplinkos atžvilgiu ir vykdomas visapusiškai atsižvelgiant į Europos Sąjungos klimato ir aplinkos apsaugos standartus ir prioritetus, kaip tai suprantama pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088. Atitiktis šiam principui turi būti užtikrinta viso projekto įgyvendinimo metu. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo 3 priede.

8.2.               Įgyvendinant projektą Programos (-ų) dalyvių atrankos metu teikiamas prioritetas tiems Programos (-ų) dalyviams, kurie prisidės prie inovatyvumo (kūrybingumo) horizontaliojo principo įgyvendinimo per numatomus su inovacijų skatinimu susijusius veiksmus ir nustatytus rodiklius „Pažangos priemonės veiklų pagalba sukurtų socialinių inovacijų skaičius“ ir „Įgyvendintų priemonių, kurios kuria lanksčias ir palankias veiklos sąlygas, skaičius“. Inovatyvumo horizontalusis principas suvokiamas kaip inovatyvių ir veiksmingiausių veikimo būdų paieška ir taikymas, mokslinių tyrimų ir mokslo pažangos rezultatų taikymas, sprendžiant šaliai aktualius iššūkius, kuriant didesnės vertės, geresnės kokybės paslaugas ir produktus visose valstybės veiklos srityse.

 

9. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

9.1.             Projekte neturi būti numatyti veiksmai, kurie galėtų riboti ar pažeisti Chartijoje numatytas pagrindines teises, Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas.

9.2.             Projektas turi neprieštarauti Chartijos nuostatoms pagal 2016 m. liepos 23 d. Europos Komisijos pranešimą – Rekomendacijų, kaip užtikrinti, kad būtų laikomasi Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų skirstant Europos struktūrinių ir investicinių fondų (ESI fondų) paramą (2016/C 269/01) (III priedas).

 

10. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma

11. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Aprašo punktuose)

11.1.           Vykdant Aprašo 5.1.2 papunktyje nurodytą veiklą, valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas, pareiškėjui neteikiama, jeigu:

11.1.1.        pareiškėjas pagrindžia, kad visa nauda, kurią jis gaus Aprašo 5.1.2 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti, bus perduota galutiniams naudos gavėjams, kurias gali būti tiktai Programos (-ų) dalyviai, ir pareiškėjas kaip tarpininkas negaus jokios naudos;

11.1.2.        de minimis skaičiuojama ir priskiriama galutiniams naudos gavėjams vadovaujantis projekto pareiškėjo patvirtintu de minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašu.

11.2.           Galutiniams naudos gavėjams teikiama de minimis pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatomis.

11.3.           Vykdant Aprašo 5.1.2 papunktyje nurodytą veiklą de minimis pagalba, kuri atitinka Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas, galutiniam naudos gavėjui neteikiama, jeigu galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą: pirminės žemės ūkio produktų gamybos, produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, ir (ar) pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos, produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, ir (ar) su eksportu susijusi veikla trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, ir (ar) kuri priklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus nei importuotų prekių arba paslaugų. Jei galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą keliuose sektoriuose, vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 2 dalimi de minimis pagalba gali būti suteikta su sąlyga, kad galutinis naudos gavėjas tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskirdamas veiklos sritis ar sąnaudas, užtikrina, jog veiklai tuose sektoriuose, kuriems Reglamentas (ES) 2023/2831 netaikomas, pagal Aprašą nebūtų teikiama de minimis pagalba.

11.4.           Projekto įgyvendinimo metu, projekto vykdytojas prieš įtraukdamas galutinį naudos gavėją į projekto veiklas, patikrina galutinių naudos gavėjų, teisę gauti vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą: pareiškėjas įvertina visas su galutiniu naudos gavėju susijusias įmones, nurodytas galutinio naudos gavėjo pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje (Aprašo 4 priedas), taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), patikrina, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 2 dalyje ir tikrindamas pildo atitikties de minimis pagalbos taisyklėmis (Komisijos reglamentui (ES) 2023/2831) patikros lapas, patvirtintas Tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“ (2024 m. sausio 19 d. posėdžio protokolas Nr. 19).

11.5.           Galutiniams naudos gavėjams skiriama de minimis pagalba išreiškiama kaip piniginė dotacija, o visi naudojami skaičiai yra bruto, t.y. prieš mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą.

11.6.           Juridinių asmenų susijungimų ar įsigijimų atveju, apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujam arba įsigyjančiam juridiniam asmeniui viršija Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 2 dalyje nustatytą teikiamos de minimis pagalbos ribą, atsižvelgiama į visą ankstesnę susijungiantiems juridiniams asmenims suteiktą de minimis pagalbą pagal Reglamentą (ES) 2023/2831. De minimis pagalba, kuri suteikta pagal Reglamentą (ES) 2023/2831 prieš juridinių asmenų susijungimą arba įsigijimą laikytina teisėta.

11.7.           Jei vienas juridinis asmuo suskaidomas į du ar daugiau atskirų juridinių asmenų, iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba pagal Reglamentą (ES) 2023/2831 priskiriama juridiniam asmeniui, kuris ja pasinaudojo, t. y. juridiniam asmeniui, perėmusiam veiklą. Jei toks priskyrimas neįmanomas, de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų juridinių asmenų nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną.

11.8.           Jei de minimis  pagalba išmokama dalimis, jos vertė diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 6 dalyje.

11.9.           Teikiama pagalba gali būti sumuojama su kita nereikšminga (de minimis) pagalba ir (ar) valstybės pagalba vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 5 straipsnio nuostatomis.

11.10.         Priėmus sprendimą galutiniam naudos gavėjui dalyvauti projekto veiklose, projekto vykdytojas per 5 darbo dienas registruoja suteiktos de minimis pagalbos sumą Registre.

11.11.         De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamentuose arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.

11.12.         Projekto vykdytojas ir projekto įgyvendinimą administruojančios institucijos privalo 10 metų nuo paskutinės de minimis pagalbos suteikimo dienos saugoti visus duomenis ir dokumentus, susijusius su projektu, jo atitiktimi bei finansavimu.

11.13.         Nustačius, kad pagal Aprašą suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama de minimis pagalba, de minimis pagalba grąžinama vadovaujantis Vyriausybės nustatyta tvarka.

11.14.         Išlaidų tinkamumo reikalavimai nurodyti Aprašo 16 punkte.

12. Projektų atrankos kriterijai

Projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nėra nustatomi.

13. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui)

 

Netaikoma.

14. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

 

14.1.           Projekto vykdytojas atlieka sėkmingai baigusių Programos dalyvių rezultatų pokyčio stebėseną  3 metus po projekto įgyvendinimo pagal Programos dalyvių rezultatų stebėsenos ataskaitos formą (Aprašo 5 priedas) kasmet pasibaigus kalendoriniams metams iki I-o pusmečio pabaigos. Už duomenų teisingumą, pateiktų Programos dalyvių rezultatų stebėsenos ataskaitos formoje, atsako Projekto vykdytojas.

14.2.           Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo Aprašo 14.1 papunktyje nurodytų veiksmų atlikimo apie rezultatus informuoja Ministeriją pateikdamas užpildytą Aprašo 14.1 papunktyje nurodytą ataskaitos formą.

 

15. Kiti reikalavimai

 

15.1.           Projektas turi užtikrinti asmens duomenų apsaugą. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, kuriuose nustatomas asmens duomenų tvarkymas ir apsauga, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik atitinkamam asmeniui sutikus ar kitais įstatyme nustatytais teisėtais pagrindais. Projektas turi užtikrinti asmens teisę susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisę reikalauti, kad duomenų valdytojas nepagrįstai nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitas Reglamente (ES) 2016/679 numatytas teises.

 

 

 

III SKYRIUS

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

 

16. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

16.1.           Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje nustatytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

16.2.           Projekto išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo lėšų.

16.3.           Projektui finansuoti gali būti mokamas avansas vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus ketvirtojo skirsnio poskirsnio „Avanso mokėjimo sąlygos“ nuostatomis.

16.4.           Programos parengimo išlaidos, patirtos iki projekto sutarties įsigaliojimo, bet ne anksčiau negu numatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 294.2.1.1 papunktyje, yra laikomos tinkamomis finansuoti.

16.5.           Pagal Aprašą tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

Žemė

Netinkama finansuoti

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkama finansuoti

Projekto vykdymas

 

Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

 

·    Projekto komandos darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, taip pat atlygio Projekto komandai išlaidos pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis. Projekto komandos darbo užmokesčio išlaidos už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijas už nepanaudotas kasmetines atostogas bei Projekto komandos išmokos už papildomas poilsio dienas. Projekto komandos darbo užmokesčio išlaidos už kasmetines atostogas apmokamos taikant išmokų fiksuotąsias normas. Jeigu darbuotojas ne visą darbo laiką skiria projekto veiklai, tinkama finansuoti tik ta dalis darbo užmokesčio, kuri mokama už darbo laiką, skirtą projektui įgyvendinti.

Projekto komandos darbo užmokesčio išlaidos turi atitikti Projektų finansavimo ir administravimo taisyklių 301 punkte nustatytas nuostatas ir Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, patvirtintų VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros 2023 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 2023/8-246, nuostatas;

·    Programos vykdymo paslaugų įsigijimo (pirkimo) išlaidos;

·    Paslaugų (maitinimo, salių, įrangos, programinės įrangos, licencijų nuomos ir pan.) įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su Aprašo 5.1.2 papunktyje nurodytų veiklų įgyvendinimu. Šios išlaidos tinkamos finansuoti tik projekto įgyvendinimo laikotarpiu.

·    Projekto komandos komandiruočių ir transporto išlaidos, tiesiogiai susijusios su Aprašo 5.1.2 papunktyje nurodytų veiklų įgyvendinimu ir apskaičiuotos komandiruočių išlaidas reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka;

·    rinkodaros išlaidos;

 

Projekto komandos išlaidos, susijusios su Aprašo 5.1.5 papunktyje numatytų veiklų įgyvendinimu, gali sudaryti ne daugiau kaip 22 proc. nuo visų tiesioginių projekto išlaidų.

Informavimas apie projektą

Projektui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai.

Pagal Aprašą gali būti finansuojamos išlaidos, skirtos tik privalomiems informavimo apie projektą veiksmams.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma.

 

 

 

IV SKYRIUS

SUPAPRASTINTAI APMOKAMŲ IŠLAIDŲ DYDŽIAI

 

 

 

17. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

 

14.1. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių lentelė:

 

Indeksuojama

X Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

 

Privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie Europos Sąjungos fondų investicijų veikla

FS-01-01

03

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie Europos Sąjungos fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma (toliau – FS), pirmojo rinkinio FS be PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas ES investicijų interneto svetainėje adresu

https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

 

Privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie Europos Sąjungos fondų investicijų veikla

FS-01-02

03

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas ES investicijų interneto svetainėje adresu

https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas

FN-05-01

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas ES investicijų interneto svetainėje adresu

https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas

FN-05-02

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas ES investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas

FN-05-03

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas ES investicijų interneto svetainėje adresu

https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas

FN-05-04

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas ES investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas

FN-05-05

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas ES investicijų interneto svetainėje adresu

https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas

FN-05-06

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas ES investicijų interneto svetainėje adresu

https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas

FN-05-07

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas ES investicijų interneto svetainėje adresu

https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

 

Netiesioginės projekto išlaidos

 

FN-01

 

01

7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma.

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas ES investicijų interneto svetainėje adresu

https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

 

 

 

 

________________

 

 

2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros

ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos

pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra,

skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“

veiklos Nr. 3 „KKI akceleravimo veikla“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

 

EKONOMINĖS VEIKLOS RŪŠYS, PAGAL EKONOMINĖS VEIKLOS RŪŠIŲ KLASIFIKATORIŲ (EVRK 2.0)

 

Kultūros ir kūrybinių industrijų (KKI) veiklų pavadinimas

EVRK 2 kodas

 

 

 

 

Audiovizualinės medijos

 

Kompiuterių programavimo veikla

62.01

 

 

Kompiuterinių žaidimų leidyba

58.21

 

 

Pagamintų kino filmų, vaizdo filmų ir televizijos programų meninis apipavidalinimas

59.12

 

 

Kino filmų, vaizdo filmų ir televizijos programų gamyba

59.11

 

 

Radijo programų transliavimas

60.10

 

 

Kino filmų rodymas

59.14

 

 

Garso įrašymas ir muzikos įrašų leidyba

59.20

 

 

Televizijos programų rengimas ir transliavimas

60.20

 

 

Kino filmų, vaizdo filmų ir televizijos programų platinimas

59.13

 

 

Viešųjų ryšių ir komunikacijos veikla

70.21

 

 

Naujienų agentūrų veikla

63.91

 

 

Reklamos agentūrų veikla

73.11

 

 

Fotografavimo veikla

74.20

 

 

Scenos pastatymų veikla

90.01

 

 

Scenos pastatymams būdingų paslaugų veikla

90.02

 

 

Dizainas, projektavimas, leidyba

 

Papuošalų, juvelyrinių ir panašių dirbinių gamyba

32.12

 

 

Specializuota projektavimo veikla (pramoninis, grafinis, interjero dizainais, modeliavimas)

74.10

 

 

Dirbtinės bižuterijos ir panašių dirbinių gamyba

32.13

 

 

Meninė kūryba

90.03

 

 

Architektūros veikla

71.11

 

 

Knygų leidyba

58.11

 

 

Laikraščių leidyba

58.13

 

 

Žurnalų ir periodinių leidinių leidyba

58.14

 

 

Kita leidyba

58.19

 

 

Vertimo raštu ir žodžiu veikla

74.30

 

 

Kitos KKI veiklos: turizmas, švietimas

 

Ekskursijų organizatorių veikla

79.12

 

 

Atrakcionų ir teminių parkų veikla

93.21

 

 

Muziejų veikla

91.02

 

 

Istorinių vietų ir pastatų bei panašių turistų lankomų vietų eksploatavimas

91.03

 

 

Meno įrenginių eksploatavimo veikla

90.04

 

 

Bibliotekų ir archyvų veikla

91.01

 

 

Kultūrinis švietimas (menų mokyklų veikla)

85.52

 

 

Knygų mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse

47.61

 

 

Laikraščių ir raštinės reikmenų mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse

47.62

 

 

Muzikos ir vaizdo įrašų mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse

47.63

 

 

Suvenyrų, meno dirbinių ir religinių reikmenų specializuota mažmeninė prekyba

47.78.10

 

 

Antikvarinių daiktų mažmeninė prekyba

47.79.10

 

 

Vaizdajuosčių ir kompaktinių diskų nuoma

77.22

 

 

Socialinių ir humanitarinių mokslų moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla

72.20

 

 

 

 

 

2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros

ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos

pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra,

skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“

veiklos Nr. 3 „KKI akceleravimo veikla“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

 

 

 

PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA, KAD PROJEKTE NUMATYTOS ĮGYVENDINTI VEIKLOS, FINANSUOJAMOS PAGAL APRAŠĄ, NĖRA IR NEBUS FINANSUOJAMOS IŠ KITŲ FINANSAVIMO ŠALTINIŲ

DEKLARACIJA

 

 

20___ m. ________________d.

 

_______________________

(vietovės pavadinimas)

 

 

Aš, __________________________________________, mano atstovaujamos organizacijos

(vadovo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė)

________________________________________________________________ vardu įsipareigoju:

(organizacijos pavadinimas)

 

 

 

užtikrinti, kad projekto veiklos, kurios finansuojamos pagal Aprašą, nėra ir nebus finansuojamos iš jokių kitų finansinių šaltinių.

 

 

 

__________________________________

(deklaraciją pasirašančio asmens pareigų pavadinimas)                                      ________________

(parašas)  _____________________________

(vardas ir pavardė)

 

____________________________

 

2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos

kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės

Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir

pridėtinės vertės kūrimą“ veiklos Nr. 3 „KKI akceleravimo

veikla“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

 

PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas (pažymėkite tinkamą):

£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

X Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)

 

Aplinkos tikslai

Pagrindimas

Pagrindimo dokumentai

1.  Klimato kaitos švelninimas

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla    neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinama veikla prisidės prie išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų išsiskyrimo. Planuojamos veiklos (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma. Veikla dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinama priemonė didina neigiamą dabartinio ir ateities klimato poveikį ar daro neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui: priemonės veikla (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma. Veikla dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

3.  Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad ji atitinka tausaus išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant priemonę nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų turėti poveikį tausiam vandens ir jūrų išteklių naudojimui: veiklos (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma. Veikla dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio tausiam vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, kadangi įgyvendinant reformas ir investicijas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri daro žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą: veiklos (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

 

Netaikoma. Veikla dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio perėjimo prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

 

 

 

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad ji atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą: įgyvendinant priemonę nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri turėtų įtakos ženkliai oro, vandens ir dirvožemio taršai susidaryti: veiklos (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma. Veikla dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

6.  Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad ši priemonė atitinka biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą: nenumatoma, kad priemonės veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei ar ekosistemų apsaugai, nes kuriama skaitmeninė infrastruktūra jau urbanizuotoje teritorijoje.

Netaikoma. Veikla dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

 

 

________________

 

 

2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos

kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos

priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti

konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ veiklos Nr. 3

KKI akceleravimo veikla“ projektų finansavimo sąlygų

aprašo

4 priedas

 

 

„VIENOS ĮMONĖS“ DEKLARACIJA

____________________________

(pildymo data)

 

 

1.

 

Deklaruojančios įmonės pavadinimas

 

 

2.

 

Deklaruojančios įmonės kodas

 

 

3.

 

„Vienos įmonės“ apibrėžtis

 

Vadovaujantis Europos Komisijos Reglamento (ES) 2023/2831 (toliau – Reglamentas) 2 straipsnio 2 punktu, „viena įmonė“ apima visas įmones, kurių tarpusavio santykiai yra bent vienos rūšies iš toliau išvardytų:

 

a) viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą;

 

b) viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių;

 

c) viena įmonė turi teisę kitai įmonei daryti lemiamą poveikį, remdamasi su šia įmone sudaryta sutartimi arba vadovaudamasi steigimo sutarties ar įstatų nuostata;

 

d) viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais viena kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą.

 

Įmonės, kurios a–d punktuose nurodytais santykiais susietos per vieną ar daugiau kitų įmonių, taip pat laikomos viena įmone.

 

Įmonė yra bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, kad ir koks būtų jo teisinis statusas. Visų pirma įmone laikomi savisamdžiai asmenys ir šeimos įmonės, vykdančios amatų ar kitokią veiklą, ir reguliarią ekonominę veiklą vykdančios ūkinės bendrijos arba asociacijos.

 

4.

 

Deklaruoju, kad pareiškėją – „vieną įmonę“ – ryšiai sieja su šiomis įmonėmis:

 

Eil. Nr.

 

Įmonės kodas

 

Įmonės pavadinimas

 

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

6.

 

 

 

7.

 

 

 

8.

 

 

 

9.

 

 

 

10.

 

 

 

11.

 

 

 

5.

 

Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad deklaracijoje pateikti duomenys yra teisingi ir į deklaraciją yra įtrauktos visos įmonės, kurias sieja su paraiškėju Reglamento 2 straipsnio 2 punkte nurodyti ryšiai.

 

(Pareigos)                                                                    (Parašas)                                 (Vardas ir pavardė)

 

 

 

_____________________________________