VILNIAUS APYGARDOS TEISMO PIRMININKAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL VILNIAUS APYGARDOS TEISMO VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 13 d. Nr. V-139

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdama į Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. 1S-97 „Dėl mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ 15 punktą ir siekdama užtikrinti efektyvų viešųjų pirkimų procesų organizavimą ir vykdymą.:

1.T v i r t i n u Vilniaus apygardos teismo viešųjų pirkimų organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Vilniaus apygardos teismo pirmininko 2018 m. sausio 17 d. įsakymą Nr. V-131 „Dėl Vilniaus apygardos teismo viešųjų pirkimų planavimo, inicijavimo, organizavimo, atlikimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo pakeitimo“ su visais pakeitimais.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2022 m. sausio 1 d.

4. Į p a r e i g o j u:

4.1. Iloną Gaižutienę, teismo administracijos sekretorę, su įsakymu supažindinti Agnę Silickienę, teismo kanclerę, Galiną Pavlovą, vyriausiąją specialistę darbui su viešaisiais pirkimais, Mariją Matelytę, Ūkio skyriaus vedėją, Marką Monidą (Mark Monid), Informacinių technologijų skyriaus vedėją, Jeleną Kondrašovą, vyriausiąją vertėją, Liną Nemeikaitę, teismo pirmininko padėjėją ryšiams su visuomene, Iloną Gaižutienę, teismo administracijos sekretorę, vyriausius specialistus darbui su personalu, kitus teismo struktūrinių padalinių vadovus, darbiniu elektroniniu paštu;

4.2. Liną Nemeikaitę, teismo pirmininko padėjėją ryšiams su visuomene, įsakymą paskelbti teismo intranete.

 

 

 

Teismo pirmininkė                                                                                                    Loreta Braždienė

 

PATVIRTINTA

Vilniaus apygardos teismo

pirmininko 2021 m. gruodžio 13 d.

įsakymu Nr. V-139

 

 

VILNIAUS APYGARDOS TEISMO

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Vilniaus apygardos teismo (toliau – ir Teismas) viešųjų pirkimų organizavimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatyta Vilniaus apygardos teismo viešųjų pirkimų organizavimo tvarka, kuri apima visą viešųjų pirkimų (toliau – ir pirkimai) procesą – nuo poreikių formavimo iki viešojo pirkimo sutarties įvykdymo, bei pirkimų vidaus kontrolę.

2Planuodami ir atlikdami pirkimus, vykdydami sutartis ir nustatydami pirkimų kontrolės priemones Teismo valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – Teismo darbuotojai), vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (toliau – VPĮ), Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintu Mažos vertės pirkimų (toliau – ir MVP) tvarkos aprašu, kitais pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais, šiuo Aprašu ir Teismo vidaus teisės aktais.

3Organizuojant ir atliekant pirkimus turi būti laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir racionalumo principų, pirkimų procese dalyvaujantys asmenys turi laikytis konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų, užtikrinti, kad būtų įvykdyti sutartiniai įsipareigojimai tretiesiems asmenims. Pirkimų procese turi būti racionaliai naudojamos Teismui skirtos biudžeto lėšos ir Teismo darbuotojų laikas.

4Apraše vartojamos sąvokos:

4.1.    pirkimo iniciatorius – Teismo darbuotojas, kuris nurodo poreikį viešojo pirkimo būdu įsigyti reikalingų prekių, paslaugų ar darbų ir parengia jų techninę specifikaciją ir (ar) jos projektą ir kuris koordinuoja (organizuoja) Teismo sudarytose pirkimo sutartyse nustatytų įsipareigojimų vykdymą;

4.2.   pirkimų organizatorius – Teismo pirmininko įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kuris nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka mažos vertės pirkimus, t. y. kai prekių ar paslaugų pirkimo numatoma vertė yra mažesnė kaip 58 000 Eur be PVM, o darbų pirkimo numatoma vertė mažesnė kaip 145 000 Eur be PVM. Jis vykdo prekių, paslaugų ar darbų pirkimus naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – ir CPO) atlikta pirkimo procedūra ar valdoma dinamine pirkimo sistema ar sudaryta preliminariąja sutartimi.

4.3.   paraiška – nustatytos formos dokumentas, kuriame pirkimo iniciatorius nurodo pagrindines pirkimo sąlygas ir kitą būtiną informaciją (Aprašo 2 ir 3 priedai).

4.4.   pirkimo pažyma – nustatytos formos dokumentas, kuriame pirkimo organizatorius nurodo informaciją apie pirkimo procedūrų rezultatus, laimėjusį tiekėjo pasiūlymą ir sudaromą pirkimo sutartį (Aprašo 4 priedas).

5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos yra apibrėžtos VPĮ, MVP tvarkos apraše ir kituose teisės aktuose.

6. Vyriausiasis specialistas viešiesiems pirkimams atlieka mažos vertės pirkimus ir prekių, paslaugų ar darbų pirkimus iš CPO arba per ją (pirkimų organizatorius). Jis rengia einamųjų metų Teismo viešųjų pirkimų planą bei plano patikslinimą, pildo ir tvarko su viešaisiais pirkimais susijusius registrus, įskaitant Teismo sutarčių registrą, nustatyta tvarka skelbia Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) viešųjų pirkimų sutartis, CVP IS pildo atliktų pirkimų ataskaitas, tvarko ir saugo viešųjų pirkimų dokumentus, sutarčių originalus, Vilniaus apygardos teismo interneto svetainės skyriuje „Administracinė informacija“, skiltyje „Viešieji pirkimai“, pateikia pagal VPĮ privalomą skelbti informaciją, atlieka kitas pareigybės aprašyme nustatytas ir vadovo pavestas su pirkimais susijusias funkcijas.

Kai vyriausiojo specialisto viešiesiems pirkimams nėra darbe (ligos, atostogų laikotarpiu), Teismo pirmininko įsakymu jį pavaduoti skiriamas pirkimų organizatorius, taip pat atsakingas už viešųjų pirkimų ir Teismo sutarčių administravimą bei apskaitą.

7Pirkimų poreikių nustatymo, planavimo ir pirkimų inicijavimo etapuose klausimai privalo būti suderinti su Teismo pirmininku, jis priima galutinį sprendimą dėl pirkimų vykdymo.

8Teismo kancleris tiesiogiai kontroliuoja ir koordinuoja Teismo atliekamus viešuosius pirkimus.

9Vilniaus apygardos teisme sudaromi su viešaisiais pirkimais susiję registrai:

9.1. pirkimo paraiškų registras (VPP) – registras, kuriame registruojamos visos pirkimų iniciatorių pateiktos pirkimo paraiškos.

9.2. pirkimų registras (VP) – registras, kuriame registruojami visi atlikti pirkimai, pateikiami pagrindiniai duomenys apie eigą ir rezultatus.

9.3. sutarčių registras (TS) – registras, kuriame registruojamos visos raštu sudarytos Teismo sutartys ir esminė su jomis susijusi informacija.

9.4. nešališkumo deklaracijų ir konfidencialumo pasižadėjimų registras (NDKP) – registras, kuriame registruojamos pirkimų iniciatorių, organizatorių ir vadovų, taip pat visų kitų Teismo darbuotojų ir asmenų, dalyvaujančių pirkimo procedūrose ar galinčių daryti įtaką rezultatams, pasirašytos nešališkumo deklaracijos (tipinė forma patvirtinta aktualiu Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu) ir konfidencialumo pasižadėjimai.

10Prieš pradėdami vykdyti jiems nustatytas funkcijas, iki dalyvavimo pirkime (iki inicijavimo paraiškos rengimo ir kt.), pirkimų iniciatoriai, organizatoriai, taip pat vadovai ir kiti Teismo darbuotojai bei asmenys, dalyvaujantys pirkimo procedūrose ar galintys daryti įtaką jos rezultatams, privalo būti deklaravę privačius interesus privačių interesų registre PINREG, pasirašę nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą. Nešališkumo deklaracijas ir konfidencialumo pasižadėjimus viešųjų pirkimų dalyviai turi atnaujinti (pasirašyti naujus) ne rečiau kaip vieną kartą per metus.

 

II. VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PLANAVIMAS

 

11Kiekvienais metais sudaromas Vilniaus apygardos teismo planuojamų vykdyti einamaisiais biudžetiniais metais viešųjų pirkimų planas (toliau – planas).

12Pirkimų iniciatoriai iki kiekvienų metų gruodžio 31 d. pateikia vyriausiajam specialistui viešiesiems pirkimams informaciją apie poreikį įsigyti prekių, paslaugų ir (ar) darbų kitiems kalendoriniams metams. Jie nurodo konkrečias prekes, paslaugas ir (ar) darbus, kuriuos planuoja įsigyti, planuojamą pirkimo vertę, numatomą kiekį ir apimtį, numatomą pirkimo sutarties trukmę, ar yra galimybių atlikti pirkimą iš CPO arba per ją ir kt.

13Vyriausiasis specialistas viešiesiems pirkimams, gavęs iš pirkimų iniciatorių informaciją apie prekių, paslaugų ir (ar) darbų įsigijimo poreikį, patikrina (priskiria) Bendrajame viešųjų pirkimų žodyne (toliau – BVPŽ) nurodytus pirkimo objektų kodus, atsižvelgdamas į numatomą pirkimų vertę priskiria numatomus pirkimo būdus, įvertina galimybę atlikti pirkimus naudojantis CPO elektroniniu katalogu bei kitą reikšmingą informaciją ir parengia šio Aprašo 1 priede nustatytos formos plano projektą.

14Plano projektą vyriausiasis specialistas viešiesiems pirkimams suderina su Finansų ir apskaitos skyriaus vedėju. Planas rengiamas atsižvelgiant į Finansų skyriaus parengtas ir patvirtintas einamųjų metų programų sąmatas.

15Parengtą planą vyriausiasis specialistas viešiesiems pirkimams pateikia tvirtinti Teismo kancleriui iki kalendorinių metų sausio 31 dienos.

16Teismo kancleris planą suderina su Teismo pirmininku ir patvirtina savo įsakymu. Jei Teismo pirmininkas ir (ar) Teismo kancleris turi pastabų (pasiūlymų), plano projektas grąžinamas koreguoti vyriausiajam viešųjų pirkimų specialistui. Planas turi būti patvirtintas iki einamųjų metų vasario 7 d.

17Atsiradus poreikiui einamaisiais biudžetiniais metais įsigyti plane nenumatytų prekių, paslaugų ar darbų, pirkimo iniciatorius informuoja vyriausiąjį specialistą viešiesiems pirkimams apie nenumatyto pirkimo objekto įtraukimą į planą – pateikia Aprašo 12 punkte nurodytą informaciją. Plano pakeitimas suderinamas ir patvirtinamas tokia pat tvarka, kaip ir planas.

18Planas nekeičiamas, jeigu dėl nenumatytų aplinkybių iškyla poreikis ypač skubiai vykdyti plane nenurodytą pirkimą arba kai konkretaus pirkimo metu keičiasi informacija, kuri buvo nurodyta plane.

19Vyriausiasis specialistas viešiesiems pirkimams atlieka plano vykdymo stebėseną.

20Patvirtintas planas ir jo pakeitimai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas paskelbiami Teismo interneto svetainėje.

III. VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ INICIJAVIMAS

 

21Viešuosius pirkimus dėl Teismo padaliniams priskirtų funkcijų vykdymo aprūpinimo gali inicijuoti struktūrinių padalinių vadovai arba padalinių atsakingi darbuotojai (pirkimų iniciatoriai): Ūkio skyriaus vedėjas, Informacinių technologijų skyriaus vedėjas, Teismo raštinės skyriaus vedėjas, vyriausiasis vertėjas, Archyvo skyriaus vedėjas, Finansų skyriaus vedėjas, Teismo pirmininko padėjėjas (ryšiams su visuomene), Teismo administracijos sekretorius, vyriausieji specialistai darbui su personalu. Atsiradus poreikiui pirkimą atlikti skubos tvarka, jį gali inicijuoti vyriausiasis specialistas viešiesiems pirkimams.

22Prieš pradedant pirkimo procedūras, pirkimo iniciatorius parengia paraišką (Aprašo 2 priedas) dėl poreikio prekių, paslaugų ar darbų pirkimo, nurodo šias pagrindines pirkimo sąlygas ir informaciją:

22.1pirkimo objekto pavadinimą ir apibūdinimą: pirkimo tikslą, prekių, paslaugų ar darbų technines, estetines, kokybės ir kt. savybes, kokybės reikalavimus ir kitą techninę specifikaciją, reikalingą kiekį ir (ar) apimtį ir pan., prideda reikalingus brėžinius ir planus;

22.2prekių pristatymo ar paslaugų ir darbų atlikimo terminus, siūlomą pirkimo sutarties trukmę su visais pratęsimais, kitas reikalingas pirkimo sąlygas ar sutarties projektą;

22.3numatomą maksimalią sutarties vertę;

22.4duomenis apie inicijuojamo pirkimo atitiktį patvirtintam viešųjų pirkimų planui (plano eilutei);

22.5kita reikalingą informaciją: siūlomą pirkimo būdą, argumentuotai siūlomų kviesti tiekėjų sąrašą, siūlymą dėl minimalių tiekėjų kvalifikacijos reikalavimų, pasiūlymų vertinimo kriterijus, apie pirkimo galimybes iš CPO arba per ją, argumentus siūlymui neatlikti pirkimo naudojantis centralizuotų pirkimų katalogu pagrįsti, kt.

23Pirkimo iniciatorius rengdamas paraišką atlieka rinkos tyrimą, reikalingą pirkimo vertei, prekių, paslaugų ar darbų savybėms bei jų pasiūlai rinkoje nustatyti (kokybinės ir kiekybinės informacijos rinkimas, analizė ir apibendrintų išvadų rengimas).

24Paraiška suderinama su Finansų ir apskaitos skyriaus vedėju ir vyriausiuoju specialistu viešiesiems pirkimams arba jį pavaduoti paskirtu pirkimų organizatoriumi, o tada – su Teismo kancleriu. Suderinta pirkimo paraiška su priedais teikiama Teismo pirmininkui, ir šis priima vieną iš sprendimų (nurodo savo rezoliucija):

24.1pavesti atlikti pirkimą konkrečiam pirkimų organizatoriui;

24.2įgalioti kitą perkančiąją organizaciją atlikti pirkimo procedūras iki pirkimo sutarties sudarymo – nustatyti jai užduotis ir suteikti įgaliojimus jas vykdyti;

24.3nevykdyti viešojo pirkimo pagal pateiktos paraiškos duomenis.

25Pirkimų organizatorius negali vizuoti paraiškos, kurioje nepateikta visa privaloma informacija, arba paraiška parengta netinkamai (neatitinka teisės aktų reikalavimų), nurodo savo pastabas.

26Dėl reguliaraus pobūdžio pirkimų nuolatiniams poreikiams tenkinti ir įprastinei veiklai vykdyti, kai planuojamos sudaryti vienkartinės sutartys su skirtingais tiekėjais, gali būti parengiama ir patvirtinama bendra paraiška keliems / visiems tam tikro metų laikotarpio to paties tipo objektų viešiesiems pirkimams atlikti – taip siekiama tiksliau numatyti lėšas ir racionaliai organizuoti veiksmus, tinkamai skaičiuoti pirkimų vertę (pvz., kalendoriniams metams dėl gėlių kompozicijų, skirtų sveikinti, eksploatacinių medžiagų spausdintuvams pirkimo, kt.). Paraiškoje pirkimo iniciatorius nurodo apibendrintą pirkimų objektų aprašymą, argumentuotą preliminarią informaciją apie pirkimų kiekius ir periodiškumą, numatomą bendrą pirkimų sumą (Aprašo 3 priedas).

27Patvirtintos paraiškos įregistruojamos pirkimo paraiškų registre (VPP).

28Pirkimo paraiška gali būti nerengiama, jei numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 100 Eur be PVM ir (arba) pirkimo objektas reikalingas skubos tvarka bei pirkimas gali būti atliktas neskelbiamos apklausos būdu – apklausiant tiesioginės prekybos vietoje, telefonu, vertinant internete skelbiamą informaciją ir pan. Toks pirkimas inicijuojamas, suderinamas su Teismo pirmininku arba Teismo kancleriu ir pavedamas atlikti organizatoriui žodžiu. Pirkimas privalomai užregistruojamas Pirkimų registre (VP).

 

IV. VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ VYKDYMAS

 

29Mažos vertės pirkimus, taip pat pirkimus naudojantis CPO atlikta pirkimo procedūra ar valdoma dinamine pirkimo sistema ar sudaryta preliminariąja sutartimi, organizuoja ir atlieka vyriausiasis specialistas viešiesiems pirkimams. Teismo pirmininko įsakymu pirkimų organizatoriais gali būti paskirti kiti Teismo darbuotojai (Ūkio skyriaus vedėjas, Informacinių technologijų skyriaus vedėjas arba ir kiti).

30Gavęs pavedimą vykdyti viešąjį pirkimą pirkimų organizatorius atlieka pirkimo procedūras. Pirkimų organizatorius sprendimus neviršydamas jam suteiktų įgaliojimų priima savarankiškai.

31Teismas pirkimams organizuoti, pirkimo procedūroms iki pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo atlikti, taip pat atlikto pirkimo procedūrų ataskaitai ar skelbimui apie sudarytą pirkimo ar preliminariąją sutartį pateikti gali įgalioti kitą perkančiąją organizaciją. Tam jis privalo įgaliotajai organizacijai nustatyti užduotis ir suteikti visus įgaliojimus toms užduotims vykdyti. Įgaliojimai įforminami Civilinio kodekso nustatyta tvarka.

32Vykdydamas pirkimo procedūras pirkimų organizatorius parenka pirkimo būdą, parengia pirkimo dokumentus ir juos raštu suderina su pirkimo iniciatoriumi bei – pagal poreikį – su Teismo kancleriu, paskelbia apie pirkimą, atlieka kitas su pirkimu susijusias funkcijas ir procedūras.

33Mažos vertės pirkimai vykdomi MVP tvarkos apraše nustatyta tvarka:

33.1jei numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 10 000 Eur be PVM, kai perkamos mokymo ir konferencijų paslaugos ir kitais MVP tvarkos apraše leistinais atvejais neskelbiamos apklausos būdu – apklausiant vieną ar daugiau tiekėjų, siūlančių reikiamas prekes, paslaugas ar darbus pagal Teismo poreikį (patvirtintos paraiškos specifikaciją ar žodinį pavedimą), žodžiu (telefonu, tiesiogiai prekybos vietoje ir kitaip) arba raštu (CVP IS priemonėmis, elektroniniu paštu ar kitomis priemonėmis);

33.2atliekant skelbiamą apklausą, kai apie pirkimą paskelbiama CVP IS priemonėmis teisės aktų nustatyta tvarka. Pirkimas skelbiamos apklausos būdu gali būti vykdomas visais atvejais, net kai leidžiama rinktis paprastesnį pirkimo būdą.

34Teismas privalo įsigyti prekių, paslaugų ir darbų iš CPO arba per ją, jeigu CPO LT kataloge siūlomos ir galimos įsigyti prekės, paslaugos ar darbai atitinka Teismo poreikius ir Teismas negali prekių, paslaugų ar darbų įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudodamas tam skirtas lėšas, kai pirkimo sutarties vertė lygi arba didesnė kaip 10 000 Eur be PVM. Sprendimas neatlikti pirkimo naudojantis CPO paslaugomis privalo būti motyvuotas, tai patvirtinantis dokumentas saugomas kartu su kitais pirkimo dokumentais VPĮ 97 straipsnyje nustatyta tvarka.

35Kiekvienas atliktas pirkimas turi būti užregistruotas pirkimų registre (VP), turi būti įtraukti pagrindiniai duomenys apie eigą ir rezultatus, įskaitant nuorodą į šio pirkimo inicijavimo dokumentą (paraišką), pirkimo pažymą, raštu sudarytą sutartį arba sąskaitą faktūrą ir kt.

36Pirkimo organizatorius surašo pirkimo pažymą (Aprašo 4 priedas). Joje nurodoma informacija apie pirkimo procedūrų rezultatus, apklausoje dalyvavusių tiekėjų pasiūlymus ir (ar) laimėjusį tiekėjo pasiūlymą, sudaromą pirkimo sutartį ir kt. Pažyma pateikiama susipažinti ir tvirtinti Teismo kancleriui, elektroniniu paštu pateikiama susipažinti pirkimo iniciatoriui.

37Pirkimo pažyma gali būti nesurašoma, kai pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 100 Eur be PVM.

38Kiekvieną pirkimą pagrindžiantys dokumentai (paraiškos, tiekėjų pasiūlymai, sąskaitos faktūros ir kiti pirkimo dokumentai bei pirkimo sutartys) saugomi VPĮ 97 straipsnyje nustatyta tvarka.

39Teikėjų pateiktas pretenzijas, gautas iki pirkimo sutarties sudarymo dienos, nagrinėja pirkimų organizatorius VPĮ 103 straipsnyje nustatyta tvarka. Nagrinėjant pretenziją gali būti kreipiamasi į pirkimo iniciatorių, tuo atveju jis privalo raštu pareikšti argumentuotą nuomonę. Atskirais atvejais nagrinėti pretenziją Teismo pirmininkas arba Teismo kancleris gali įgalioti kitus asmenis.

40Pirkimo procedūros baigiasi, kai:

40.1sudaroma sutartis ir pateikiamas sutarties įvykdymo užtikrinimas, jeigu jo buvo reikalaujama, sudaroma preliminarioji sutartis;

40.2atmetami visi pasiūlymai;

40.3nutraukiamos pirkimo procedūros;

40.4per nustatytą terminą nepateikiamas nei vienas pasiūlymas;

40.5pasibaigia pasiūlymų galiojimo terminas ir pirkimo sutartis nesudaroma dėl priežasčių, kurios priklauso nuo tiekėjų;

40.6visi tiekėjai atsiima pasiūlymus ar atsisako sudaryti pirkimo sutartį.

41Bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties sudarymo Teismas turi teisę savo iniciatyva nutraukti pradėtas procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti. Pirkimo procedūros privalo būti nutrauktos, jeigu buvo pažeisti VPĮ įtvirtinti principai ir padėties negalima ištaisyti.

 

V. PIRKIMO SUTARTIS

 

42Bendrąsias pirkimo sutarčių sudarymo, vykdymo ir pasibaigimo sąlygas bei pirkimo sutarčių rūšis reglamentuoja Civilinio kodekso normos. Pirkimo sutartis sudaroma vadovaujantis VPĮ, MVP tvarkos aprašu ir kitais pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.

43Pirkimo sutartis sudaroma raštu arba žodžiu. Pirkimo sutartis gali būti sudaroma žodžiu, jei pirkimo sutarties vertė neviršija 5 000 Eur be PVM.

44Galutinį pirkimo sutarties projektą pagal pirkimo dokumentuose pateiktą projektą arba pagrindines pirkimo sutarties sąlygas parengia atitinkamo pirkimo organizatorius (paprastai – vyriausiasis specialistas viešiesiems pirkimams). Atliekant mažos vertės pirkimus sutarties projektą gali pateikti ir tiekėjas, su kuriuo numatoma sudaryti sutartį.

45Sudaromoje pirkimo sutartyje nustatomas ne ilgesnis kaip 3-jų metų nuo sutarties įsigaliojimo prekių tiekimo, paslaugų teikimo, darbų atlikimo laikotarpis, išskyrus pagrįstus atvejus, kai, atsižvelgiant į perkamo objekto ypatybes ir siekiant racionalaus lėšų panaudojimo, būtina šį laikotarpį pailginti (VPĮ 86 straipsnio 5 dalyje nurodytais atvejais, pvz. dėl bankų teikiamų finansinių paslaugų, kt.).

46Pirkimo (preliminariosios) sutarties projektas ir visi jo priedai turi būti suderinti su pirkimo iniciatoriumi ir Finansų skyriaus vedėju. Šie įsitikina, ar sutarties projekte įrašyta informacija atitinka Teismo poreikius, bei vizuoja sutartį.

47. Atitinkamai vizuotas sutarties projektas pateikiamas pasirašyti Teismo kancleriui. Teismo kanclerio pasirašytą sutartį vyriausiasis specialistas viešiesiems pirkimams įregistruoja sutarčių registre ir perduoda tiekėjui.

48. Apie sudarytą sutartį vyriausiasis specialistas viešiesiems pirkimams informuoja pirkimo iniciatorių ir Teismo darbuotoją, atsakingą už sutarties vykdymą (kai jie yra skirtingi asmenys). Paprastai už naujos sudarytos pirkimo sutarties vykdymą yra atsakingas pirkimo iniciatorius, konkrečiais atvejais atsakingu gali būti paskirtas Teismo padalinio, su kurio veiklos sritimi yra susijusi sudaryta sutartis, darbuotojas.

49Teismo sudarytos pirkimo sutartys, ir raštu pateikti laimėjusių dalyvių pasiūlymai (išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartys sudaromos žodžiu) viešinami CVP IS, kaip tai nustatyta VPĮ 86 straipsnio 9 dalyje. Informacija apie žodžiu sudarytas pirkimo sutartis skelbiama Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka. Sutarčių originalai saugomi pas vyriausiąjį specialistą viešiesiems pirkimams.

50Pirkimo iniciatorius arba kitas paskirtas už konkrečios sutarties vykdymą atsakingas Teismo darbuotojas koordinuoja (organizuoja) sutartyje nustatytų įsipareigojimų vykdymą: pristatymo (atlikimo, teikimo) terminų laikymąsi, prekių, paslaugų ir darbų atitiktį pirkimo sutartyse nustatytiems kokybiniams ir kitiems reikalavimams, taip pat inicijuoja ir teikia siūlymus dėl pirkimo sutarčių pratęsimo, keitimo, nutraukimo, teisinių pasekmių tiekėjui, nevykdančiam pirkimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų ar netinkamai juos vykdančiam, jeigu pačioje pirkimo sutartyje nenustatyta kitaip.

51Vyriausiasis viešųjų pirkimų specialistas atlieka Teismo sudarytų sutarčių vykdymo prevencinę kontrolę – stebi galiojimo terminus bei pagal Finansų skyriaus apskaitos duomenis išmokėtų bendrų lėšų sumų atitiktį sutarties kainai. Iš anksto informuoja pirkimo iniciatorių apie būtinumą spręsti klausimą dėl sutarčių terminų pratęsimo ar naujų sutarčių sudarymo (viešųjų pirkimų inicijavimo) ir kt.

52Pirkimo sutarčių pratęsimo, susitarimų ar keitimo projektai rengiami ir administruojami tokia pat šiame Aprašo skyriuje nustatyta tvarka, kaip ir sutartys.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53.   Ginčų nagrinėjimo, žalos atlyginimo, pirkimo sutarties pripažinimo negaliojančia, alternatyvių sankcijų taikymo klausimai reglamentuojami VPĮ VII skyriaus nuostatomis.

54.   Visos ataskaitos rengiamos vadovaujantis VPĮ 96 straipsnio nuostatomis ir pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintas tipines formas bei reikalavimus.

55.   Pasikeitus Apraše minimiems teisės aktams ir rekomendacinio pobūdžio dokumentams, taikomos aktualios tų teisės aktų ir rekomendacinio pobūdžio dokumentų redakcijos nuostatos.

56.   Visi su pirkimu susiję dokumentai saugomi Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Vilniaus apygardos teismo

Viešųjų pirkimų organizavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

PATVIRTINTA

Vilniaus apygardos teismo kanclerio

2021 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. V-139

 

 

 

VILNIAUS APYGARDOS TEISMO ___________METŲ VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PLANAS

 

 

Eil. Nr.

Pirkimo objekto pavadinimas

BVPŽ kodas

Numatoma pirkimo vertė (Eur su PVM)

Numatoma sutarties trukmė (mėn.)

Numatoma pirkimų pradžia (ketv.)

Numatomas pirkimo būdas

Pirkimo iniciatorius

Pastabos

PREKĖS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

PASLAUGOS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

DARBAI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

Bendra planuojamų pirkimų vertė

 

 

 

 

Parengė

 

Vilniaus apygardos teismo

Viešųjų pirkimų organizavimo tvarkos aprašo 2 priedas

 

VILNIAUS APYGARDOS TEISMAS

 

TVIRTINU:

Teismo pirmininkas (-ė)

 

________________________

(parašas)

________________________

(vardas, pavardė)

________________________

(pavedimo rezoliucija)

 

PIRKIMO PARAIŠKA

 

20____m. __________________d. Nr._____

Vilnius

 

*Pirkimo tikslas, poreikio atlikti objekto pirkimą (įskaitant ypatingos skubos nenumatytas aplinkybes) pagrindimas

 

 

 

*Pirkimo objekto pavadinimas, BVPŽ kodas

*Trumpas pirkimo objekto aprašymas (prekių, paslaugų ar darbų savybės). Gali būti nepildoma, jeigu techninė specifikacija pateikiama kaip paraiškos priedas

*Kiekis ar apimtys (per visą sutarties trukmę)

Orientacinė vieneto

kaina / įkainiai (su PVM)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Numatoma pirkimo vertė (su PVM)

 

*Numatoma pirkimo sutarties trukmė mėnesiais

 

Atlikus rinkos tyrimą siūlomų kviesti tiekėjų sąrašas

 

 

Kita informacija apie pirkimą: *ar jis vykdomas pagal metinį pirkimo planą (nurodyti plano eilutę); *ar pirkimo objektai yra CPO kataloge bei *pirkimo nevykdymo iš CPO ar per ją priežastys; siūlomas pirkimo būdas; pasiūlymų vertinimo kriterijai, kt.

 

 

 

 

PRIDEDAMA:

1.   Rinkos tyrimas, l.

2.   Techninė specifikacija, l.

3.   Esminės pirkimo sąlygos arba pirkimo sutarties projektas, l.

4.   Kiti dokumentai (nuotraukos, planai, pan.), l.

 

Pirkimo iniciatorius

__________________________________

(pareigos)

_____________

(parašas)

___________________

(vardas, pavardė)

 

Už viešųjų pirkimų administravimą ir apskaitą atsakingo asmens pastabos (*BVPŽ kodas, pirkimo vertė, *pirkimo būdas, kt.)

 

 

*privalomi duomenys

 

SUDERINTA:

 

Pirkimo organizatorius

__________________________________

(pareigos)

____________

(parašas)

___________________

(vardas, pavardė)

 

 

Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjas (-a)

____________

(parašas)

___________________

(vardas, pavardė)

 

 

Teismo kancleris (-ė)

____________

(parašas)

___________________

(vardas, pavardė)

 

 

 

 

Vilniaus apygardos teismo

Viešųjų pirkimų organizavimo tvarkos aprašo 3 priedas

 

VILNIAUS APYGARDOS TEISMAS

 

TVIRTINU:

Teismo pirmininkas (-ė)

 

________________________

(parašas)

________________________

(vardas, pavardė)

________________________

(pavedimo rezoliucija)

 

 

PIRKIMŲ PARAIŠKA

 

20____m. __________________d. Nr._____

Vilnius

 

 

*Pirkimų objektų pavadinimas, BVPŽ kodas, *trumpas objektų aprašymas, pagrindiniai kokybės reikalavimai ir kt.

Kiekis ar apimtys (per laikotarpį)

Orientacinė vieneto

kaina / įkainiai (su PVM)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Pirkimų atlikimo tikslas, poreikio objektų užsakymo pagrindimas, *laikotarpis / periodiškumas, ar pirkimai bus vykdomi pagal metinį pirkimo planą (nurodyti plano eilutę), kita informacija apie pirkimus (ar pirkimo objektai yra CPO kataloge; siūlomas pirkimo būdas ir pan.)

 

 

 

 

*Visų pirkimų numatoma maksimali vertė (su PVM)

 

 

PRIDEDAMA:

_____________________, l.

 

Pirkimo iniciatorius

__________________________________

(pareigos)

_____________

(parašas)

___________________

(vardas, pavardė)

 

Už viešųjų pirkimų administravimą ir apskaitą atsakingo asmens pastabos (*BVPŽ kodai, *viešųjų pirkimų būdai, periodiškumas, kt.)

 

 

 

*privalomi duomenys

 

SUDERINTA:

 

Pirkimo organizatorius

__________________________________

(pareigos)

____________

(parašas)

___________________

(vardas, pavardė)

 

 

Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjas (-a)

____________

(parašas)

___________________

(vardas, pavardė)

 

 

Teismo kancleris (-ė)

____________

(parašas)

___________________

(vardas, pavardė)

 

 

 

 

Vilniaus apygardos teismo

Viešųjų pirkimų organizavimo tvarkos aprašo 4 priedas

 

VILNIAUS APYGARDOS TEISMAS

 

TVIRTINU:

Teismo kancleris (-ė)

_________________

(parašas)

_________________________

(vardas, pavardė)

 

 

PIRKIMO PAŽYMA

 

20____m. __________________d.

Vilnius

Pirkimo organizatorius

 

Pirkimo pavadinimas ir numeris (VP)

 

Nuoroda į pirkimo paraišką (VPP)

 

Pirkimo objekto aprašymas

 

 

Kiekiai / apimtys

 

 

Informacija apie pirkimą (pirkimo būdas, ar pirkimas įvykdytas iš CPO arba per ją, pirkimo nevykdymo iš CPO ar per ją priežastys, kt.)

 

 

Pasiūlymų eilė (nepildoma, kai pirkimas įvykdytas iš CPO ar per ją, kai žodžiu apklaustas vienas tiekėjas, perkama tiesiogiai iš prekybos vietos):

Tiekėjas

Pasiūlymo kaina (Eur su PVM) ir kitos svarbios aplinkybės

 

 

 

 

 

 

 

Organizatoriaus sprendimas dėl prekių, paslaugų ar darbų pirkimo, sutarties sudarymo.

 

 

 

Pirkimo organizatorius

_________________________________

(pareigos)

____________

(parašas)

____________________________

(vardas, pavardė)