LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL APLINKOS MINISTERIJOS BIUDŽETO PROGRAMŲ LĖŠŲ NAUDOJIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. kovo 13 d. Nr. D1-70
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 2 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 34 straipsnio 6 dalimi, Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatymo 10 straipsniu:
1. T v i r t i n u Aplinkos ministerijos biudžeto programų lėšų naudojimo ir administravimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).
2. P a v e d u Aplinkos ministerijos Strateginio ir finansų valdymo skyriui koordinuoti Aplinkos apsaugos rėmimo programos, išskyrus Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 12 punkte nurodytų projektų, Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos, Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos ir Klimato kaitos programos veiklų, nurodytų 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, 4.1 papunktyje, administravimą.
3. Į g a l i o j u Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrą vykdyti Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis savivaldybių vykdomų projektų ir Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšomis vykdomų projektų administruojančiosios institucijos funkcijas.
4. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
4.1. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. kovo 4 d. įsakymą Nr. D1-94 „Dėl Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;
4.2. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymą Nr. D1-276 „Dėl Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;
5. N u s t a t a u, kad:
5.2. Aplinkos apsaugos rėmimo programos, Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos, Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos ir Klimato kaitos programos veiklų, nurodytų 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, 4.1 papunktyje, administravimo procedūros, pradėtos iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos, baigiamos pagal paraiškos pateikimo metu galiojusius teisės aktus.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2023 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. D1-70
APLINKOS MINISTERIJOS BIUDŽETO PROGRAMŲ LĖŠŲ NAUDOJIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Aplinkos ministerijos biudžeto programų lėšų administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Aplinkos apsaugos rėmimo programos (toliau – AARP), išskyrus Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 12 punkte nurodytų projektų, Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos (toliau – APTP), Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos (toliau – BMŪRFP) ir Klimato kaitos programos veiklų, nurodytų 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, 4.1 papunktyje (toliau – KKP) (toliau bendrai – programų), finansavimo principus, paraiškų administravimo, planų sudarymo, sprendimo dėl finansavimo priėmimo, ataskaitų teikimo tvarką.
2. Programų lėšos naudojamos ankstesnių metų programų lėšų naudojimo priemonių planuose (toliau – Priemonių planas) patvirtintoms priemonėms (toliau – tęstinės veiklos priemonės) ir naujoms Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos, išskyrus Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 12 punkte nurodytą priemonę, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos miškų įstatyme ir Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatyme numatytoms priemonėms finansuoti.
3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatyme, Atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Miškų įstatyme, Lietuvos Respublikos Biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Klimato kaitos valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, AARP, BMŪRFP, APTP ir KKP administravimą reglamentuojančiuose aplinkos ministro įsakymuose vartojamas sąvokas.
4. Su programų lėšų administravimu susiję asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu).
5. Veiklos, kurioms skiriamos lėšos, negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų.
6. Lėšų gavėjai arba projekto vykdytojai atlikdami darbų, paslaugų ir prekių pirkimus, išskyrus pagal žodžiu sudarytas pirkimo sutartis, susijusius su projekto įgyvendinimu, turi taikyti žaliųjų pirkimų reikalavimus, skaičiuojant pagal vertę nuo visų pirkimų, kurių procedūros atliekamos pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba vadovaujantis Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Pirkimai vykdomi laikantis žaliųjų pirkimų reikalavimų, kurie įtvirtinti Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“.
II SKYRIUS
PROGRAMŲ FINANSAVIMO PRINCIPAI
7. Vadovaujantis Miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi ir 11 straipsnio 10 dalimi, BMŪRFP lėšos naudojamos šioms tęstinės veiklos priemonėms finansuoti:
7.1. miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti:
7.1.2. medžių savaiminukais apaugusių žemės sklypų inventorizacijos darbams atlikti privačioje žemėje;
7.2. bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, valstybinei miško priešgaisrinės apsaugos sistemai organizuoti ir išlaikyti;
7.6. miško kelių ir susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūros ir taisymo (remonto) darbams atlikti;
7.7. informacijai apie miškus viešinti:
7.8. Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų vykdomoms programoms miškų ūkio ir gamtotvarkos priemonių miškuose įgyvendinti:
7.9. kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose įgyvendinti:
7.9.4. atstovavimo Lietuvai tarptautinėse miškų ūkio srities organizacijose ar renginiuose išlaidoms apmokėti;
7.9.5. viešosios paskirties rekreacijai ir poilsiui skirtų valstybinės miško žemės sklypų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbams atlikti;
8. Aprašo 7.5, 7.9.1 ir 7.9.5 papunkčiuose nurodytoms priemonėms finansuoti skiriama ne daugiau kaip 80 procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų.
9. Valstybės įmonei Valstybinių miškų urėdijai (toliau – VMU), patikėjimo teise valdančiai Vyriausybės nutarimais perduotą valstybinėms funkcijoms įgyvendinti valstybinę miško žemę, lėšos skiriamos Aprašo 7.2, 7.6, 7.7.4, 7.9.1 ir 7.9.6 papunkčiuose nurodytoms priemonėms finansuoti ir (ar) šių priemonių išlaidoms kompensuoti.
10. Aprašo 7.6 papunktyje nurodytai priemonei įgyvendinti BMŪRFP lėšos skiriamos vadovaujantis Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1250 „Dėl Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis. Tinkamos finansuoti priemonės išlaidos nurodytos minėto tvarkos aprašo 4 ir 5 punktuose. Lėšų šiai priemonei poreikį teikia Aplinkos ministerijos Miškų politikos grupė.
11. VMU Aprašo 7.6 papunktyje nurodytai priemonei skirtas BMŪRFP lėšas paskirsto pagal VMU regioninių padalinių veiklos teritorijas remiantis kiekvieno miškų urėdijos regioninio padalinio veiklos teritorijoje esančių:
12. Regioniniams padaliniams įvykdžius viešuosius pirkimus, nupirkus rangos darbus ir pasirašius darbų sutartis, nepanaudotos BMŪRFP lėšos pagal finansavimo sutartį perskirstomos kitiems regioniniams padaliniams. Kai regioniniame padalinyje vieno kelio (ar kelių grupės) darbams atlikti neatsiranda rangovo (viešąjį pirkimą paskelbus ne mažiau kaip 2 kartus), nepanaudotos lėšos pagal finansavimo sutartį perskirstomos kitiems regioniniams padaliniams. Prioritetas teikiamas objektams, kuriems yra parengta projektinė dokumentacija ir dėl kurių lėšų papildomą poreikį išreiškia regioniniai padaliniai.
13. Miškų urėdijai Aprašo 7.9.1 papunktyje nurodytai priemonei skiriama metinė lėšų suma apskaičiuojama pagal miškų urėdijos kitais metais planuojamus atlikti miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbus ir šiems darbams atlikti reikalingą lėšų sumą. Ši lėšų suma negali viršyti dydžio, apskaičiuojamo miškų urėdijos valdomų miestų miškų plotą (hektarais) padauginus iš vienam hektarui tenkančio miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbų išlaidų dydžio (50,00 Eur/ha). Tinkamos finansuoti priemonės išlaidos:
14. Savivaldybėms, patikėjimo teise valdančioms valstybinės miško žemės sklypus ir (ar) įgyvendinančioms jų prižiūrimų miškų vidinės miškotvarkos projektus, skiriamos specialios tikslinės dotacijos Aprašo 7.9.1 ir 7.9.5 papunkčiuose nurodytoms priemonėms finansuoti (toliau – specialios tikslinės dotacijos).
15. BMŪRFP specialių tikslinių dotacijų dydis konkrečioms savivaldybėms apskaičiuojamas pagal Savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai atlikti lėšų apskaičiavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 3D-272/D1-317 „Dėl Savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai atlikti lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.
16. Lėšos privačių miškų savininkų organizacijoms kurtis yra skiriamos šioms išlaidoms kompensuoti:
16.4. mokesčiams už teisines ir administracines paslaugas (už privačių miškų savininkų organizacijos pavadinimo laikiną įtraukimą į Juridinių asmenų registrą, steigimo sutarties ir įstatų notarinį patvirtinimą, įregistravimą Juridinių asmenų registre, antspaudo, blankų pagaminimą ir įsigijimą, sąskaitų bankuose atidarymą).
17. Lėšos skiriamos Aprašo 16 punkte nurodytoms išlaidoms, padarytoms nuo privačių miškų savininkų organizacijos kūrimosi pradžios iki šios organizacijos įsteigimo momento, kompensuoti.
18. Lėšų dydis Aprašo 16 punkte nurodytoms išlaidoms kompensuoti negali viršyti 80 procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų.
19. Privačių miškų savininkų organizacija yra laikoma tinkama finansavimui gauti, kai ji planuoja vykdyti veiklą miškų ūkio srityje.
20. Pareiškėjams negali būti skiriamas finansavimas, jei:
21. Iš BMŪRFP netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
21.1. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);
21.4. išlaidos, kurios finansuotos (apmokėtos) ar kurias priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių institucijų lėšų;
22. Aprašo 7.1.1 papunktyje nurodytai priemonei įgyvendinti lėšos skiriamos miško valdytojų patirtoms miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidoms apmokėti. Aprašo 7.1.2 papunktyje nurodytai priemonei įgyvendinti lėšos skiriamos miško savininkų patirtoms medžių savaiminukais apaugusios žemės sklypų, kurie įtraukti į miško žemės apskaitą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2012 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. D1 409/3D 331 „Dėl Medžių savaiminukais apaugusios ne miško žemės inventorizacijos ir įtraukimo į apskaitą tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka, inventorizacijos darbų atlikimo išlaidoms apmokėti.
23. Valstybinio miško valdytojų ar privačių miškų savininkų patirtoms miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidoms apmokėti skiriama vienkartinė lėšų suma, kuri apskaičiuojama inventorizuotą miško žemės plotą (0,1 ha tikslumu) padauginus iš vienam hektarui tenkančio miškų sklypų inventorizacijos darbų išlaidų dydžio (7 Eur/ha). Medžių savaiminukais apaugusios žemės sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidoms apmokėti skiriama vienkartinė lėšų suma, kuri apskaičiuojama inventorizuotą medžių savaiminukais apaugusį žemės plotą (0,1 ha tikslumu) padauginus iš vienam hektarui tenkančio miškų sklypų inventorizacijos darbų išlaidų dydžio (40 Eur/ha).
24. Miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidos apmokamos, jei inventorizuota visa žemės sklype esanti miško žemė ir jei nuo ankstesnio mokėjimo už šį žemės sklypą praėjo ne mažiau kaip 10 metų.
25. Valstybinio miško valdytojas arba privataus miško savininkas, norėdamas gauti vienkartinę lėšų sumą, Valstybinei miškų tarnybai pateikia prašymą apmokėti miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidas kartu su miškų sklypų inventorizacijos duomenimis ir dokumentais pagal Valstybinės miškų tarnybos nustatytus reikalavimus.
26. Valstybinė miškų tarnyba, įvertinusi jai pateiktus Aprašo 25 punkte nurodytus dokumentus ir duomenų teisingumą bei tinkamumą miškų sklypų inventorizacijos duomenims registruoti Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastre, priima sprendimą siūlyti valstybinio miško valdytojui arba privataus miško savininkui skirti vienkartinę lėšų sumą ir Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka teikia paraišką apmokėti miško valdytojo arba miško savininko patirtas miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidas.
27. Valstybinė miškų tarnyba, gavusi BMŪRFP biudžeto asignavimus, sumoka valstybinio miško valdytojams arba privataus miško savininkams vienkartines lėšų sumas.
28. KKP lėšos naudojamos KKP veikloms, nurodytoms 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, 4.1 papunktyje, finansuoti.
29. Tvirtinamas metinis 28 punkte nurodytų veiklų Priemonių planas pagal Aprašo 6 priede nurodytą formą, o Aplinkos ministerijos politikos grupės arba skyriai ir Aplinkos ministerijai pavaldžios įstaigos Strateginio ir finansų valdymo skyriui (toliau – SFVS) teikia paraiškas pagal Aprašo 1 priede nurodytą formą.
30. APTP lėšomis finansuojamos Atliekų tvarkymo įstatymo 34 straipsnio 3 dalyje nurodytos APTP priemonės.
31. APTP lėšomis gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 2010/C 83/01 107 straipsnyje, atsižvelgiant į 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. liepos 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2021/1237, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 51/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, reikalavimus, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, kuriuo iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 pratęsiamas jo galiojimas ir iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 pratęsiamas jo galiojimas ir įtraukiami patikslinimai, nuostatas.
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
33. Iki einamųjų kalendorinių metų spalio 1 d. SFVS Aplinkos ministerijos politikos grupėms ir skyriams, įstaigoms prie Aplinkos ministerijos ir kitoms Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms ir įmonėms išsiunčia kvietimą el. paštu teikti paraiškas finansuoti kitų metų poreikius. Kvietime turi būti įvardyta programa, galutinis paraiškų pateikimo terminas, kita reikiama informacija.
34. Aplinkos ministerijos politikos grupės arba skyriai arba ministerijai pavaldžios įstaigos ir kitos Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos ar įmonės pagal kompetenciją iki einamųjų biudžetinių metų spalio 31 d. SFVS kvietime nurodytu būdu teikia paraiškas pagal Aprašo 1 priede nurodytą formą dėl kitais kalendoriniais metais tiesioginėms funkcijoms vykdyti reikalingų programų lėšomis finansuojamų projektų. Pateiktų paraiškų lydraštis registruojamas bendra tvarka Aplinkos ministerijos Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriuje. Lydraštyje pareiškėjas turi patvirtinti, kad prašomas įgyvendinti projektas nėra, nebuvo ir nebus projekto įgyvendinimo metu finansuojamas kitomis valstybės biudžeto ar kitų šaltinių lėšomis. Jei paraiškos pateikiamos vėliau, jos nagrinėjamos tik tikslinant Priemonių planą.
35. Teikiant paraišką kvietime nurodytu būdu, kartu su paraiška teikiami preliminari finansavimo išlaidų sąmata, projekto įgyvendinimo grafikas, komercinis pasiūlymas, preliminari perkamų prekių, paslaugų ar darbų techninė specifikacija, kiti su projekto finansavimu susiję dokumentai.
36. Siekdama gauti finansavimą iš BMŪRFP, Privačių miškų savininkų organizacija kartu su paraiška papildomai raštu patvirtina, kad ji nėra bankrutavusi, bankrutuojanti ar likviduojama; kad jos vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai arba finansų sistemai; pateikia pažymą, patvirtinančią, kad ji neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui ir (arba) valstybinio socialinio draudimo įstaigai.
37. Savivaldybės paraiškas gauti lėšų iš AARP kvietime nurodyta tvarka teikia SFVS arba Aplinkos projektų valdymo agentūrai (toliau – APVA) pagal Aprašo 1 priedo formą. Su paraiška teikiama preliminari numatomų įgyvendinti projektų išlaidų sąmata ir techninė specifikacija, savivaldybės tarybos sprendimas dėl projektui įgyvendinti numatomų skirti savivaldybės lėšų. Savivaldybės prisideda ne mažiau kaip 30 proc. nuosavų lėšų. Sąlyga dėl savivaldybės lėšų skyrimo netaikoma, jeigu tai numatyta Priemonių plane, kai lėšos skiriamos ekstremalaus įvykio prevencijai ar padariniams likviduoti, upių vientisumui atkurti ir (ar) hidroelektrinių neigiamam poveikiui mažinti, miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbams vykdyti. Su paraiška savivaldybė pateikia ekstremalų įvykį patvirtinančius dokumentus. Atsakingoji institucija turi teisę prašyti papildomų su teikiama paraiška susijusių dokumentų ir paaiškinimų. Kai lėšos skiriamos miestų miškų priežiūrai, apsaugai ir tvarkymo darbams, lėšos savivaldybėms pervedamos vadovaujantis Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. D1-434 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. sausio 10 d. įsakymo Nr. D1-10 „Dėl Valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
39. Paraiškų vertinimą sudaro administracinės atitikties ir kokybinis vertinimas. Paraiškos administracinį vertinimą atlieka SFVS per 10 darbo dienų nuo paraiškos užregistravimo Aplinkos ministerijoje. Aplinkos ministerijai pavaldžių įstaigų ar Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų ir įmonių pateiktų paraiškų kokybinį vertinimą per 10 darbo dienų nuo gavimo dienos el. paštu pagal Aprašo 2 priedą pagal kompetenciją atlieka Aplinkos ministerijos politikos grupė arba skyrius. Gavęs kokybinio vertinimo išvadą, SFVS per 7 darbo dienas surinktą informaciją kartu su paraiška teikia derinti pagal veiklos sritį kuruojančiam viceministrui ar kancleriui, šie teikia pasiūlymus dėl paraiškų svarstymo prioriteto tvarka Strateginio planavimo ir darbo grupės (toliau – SPDG) posėdyje.
40. Jeigu, atliekant paraiškų administracinį vertinimą, nustatoma, kad pateikta ne visa reikalaujama informacija ir (ar) papildomi dokumentai, pareiškėjas informuojamas apie trūkumus ir prašoma per 5 darbo dienas nuo prašymo išsiuntimo el. paštu dienos pateikti papildomą informaciją ir (ar) dokumentus. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą papildomos informacijos ir (ar) dokumentų nepateikia, paraiška atmetama.
41. Jeigu, atliekant paraiškų kokybinį vertinimą, nustatoma, kad netinkamai užpildyta paraiška, nepateikta pagrindžianti informacija, projektas neatitinka įstatymo nuostatų, pareiškėjas informuojamas apie trūkumus ir prašoma per 5 darbo dienas nuo prašymo išsiuntimo el. paštu dienos pateikti patikslintą paraišką, papildomą informaciją ir (ar) dokumentus. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą patikslintos paraiškos, papildomos informacijos ir (ar) dokumentų nepateikia, paraiška atmetama.
V SKYRIUS
SPDG DARBO ORGANIZAVIMAS
43. SPDG svarsto paraiškas ir teikia rekomendacijas dėl lėšų skyrimo ar neskyrimo projektams, SPDG rekomendacijos dėl projektų finansavimo įforminamos posėdžio protokolu.
44. SFVS, atsižvelgęs į SPDG pateiktas rekomendacijas, pagal Aprašo 3, 4, 5 arba 6 priede pateiktą formą parengia Priemonių planą ir teikia jį tvirtinti Aplinkos ministrui arba jo įgaliotam asmeniui. Priemonių planas gali būti tikslinamas biudžetiniais metais atsižvelgiant į faktinių pajamų įmokų į biudžetą dydį, įgyvendinamų priemonių eigą, prireikus naujų priemonių ir (ar) perskirstyti lėšas priemonėms. Priemonių plano pakeitimą rengia SFVS ir teikia svarstyti SPDG. Įvertinęs SPDG rekomendacijas, Priemonių plano pakeitimą tvirtina aplinkos ministras arba jo įgaliotas asmuo.
45. SPDG tvirtina programų lėšomis finansuoti teikiamų projektų, kuriems prašoma skirti dotaciją ar subsidiją, bendruosius atrankos kriterijus ir, jei taikoma, prioritetinius bei specialiuosius projektų atrankos kriterijus, kuriuos pagal kompetenciją rengia Aplinkos ministerijos politikos grupė. Prireikus, protokoliniu sprendimu tvirtina paraiškų atrankos būdus ir kitas sąlygas, susijusias su paraiškų pateikimu ar vertinimu.
VI SKYRIUS
PLANŲ SUDARYMAS IR SPRENDIMO DĖL FINANSAVIMO PRIĖMIMAS
46. SFVS iki lapkričio 15 d. el. paštu išsiunčia užklausas Aplinkos ministerijos politikos grupėms ir skyriams, Aplinkos ministerijos pavaldžioms įstaigoms ir Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms ir įmonėms dėl tikslaus kitų kalendorinių metų įsipareigojimų poreikio. Prašyta informacija SFVS pateikiama laiške nurodytu būdu per 5 darbo dienas.
47. SFVS, įvertinęs planuojamų įsipareigojimų išlaidas, atsižvelgęs į Aplinkos ministerijos nacionalinėje plėtros programoje ir (arba) Aplinkos ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytas pažangos ir (arba) tęstinės veiklos priemones, gautus pasiūlymus ir teigiamai įvertintas paraiškas, iki einamųjų biudžetinių metų sausio 15 d. pagal Aprašo 3, 4, 5 arba 6 priedą parengia einamųjų metų Priemonių plano projektą ir teikia jį svarstyti SPDG. Patvirtinus Priemonių planą, Programos priemonių plane patvirtintų lėšų detalus paskirstymas, parengtas pagal Aprašo 7 priede pateiktą formą, per 7 darbo dienas tvirtinamas Aplinkos ministerijos kanclerio potvarkiu, kai priemonės vykdytojas yra Aplinkos ministerija, arba pavaldžios įstaigos vadovo įsakymu, kai priemonės vykdytojas yra Aplinkos ministerijai pavaldi įstaiga. Šie sprendimai per 5 darbo dienas nuo jų patvirtinimo pateikiami raštu ir (ar) el. paštu SFVS. Programos priemonių plane patvirtintų lėšų detalus paskirstymas, kai projektus vykdo pavaldžios įstaigos, turi būti suderintas su veiklos sritį kuruojančiu aplinkos viceministru ar Aplinkos ministerijos kancleriu el. paštu. Programos priemonių plane patvirtintų lėšų detalus paskirstymas tvirtinamas kanclerio potvarkiu, kurį rengia SPDG protokoliniame sprendime nurodytas administracinis padalinys.
VII SKYRIUS
APVA PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMAS
48. Kai Priemonių plane atsakinga už projektų administravimą paskiriama APVA, ji ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Priemonių plano patvirtinimo parengia ir pateikia Aplinkos ministerijai derinti šiame plane patvirtintų priemonių, pagal kurias numatyta teikti dotacijas ir subsidijas, kvietimų teikti paraiškas skelbimo ir sutarčių sudarymo planą, parengtą pagal Aprašo 8 priede pateiktą pavyzdį.
49. APVA rengia ir tvirtina paraiškų finansuoti projektus pagal konkrečias priemones teikimo ir vertinimo, atrankos ir sutarčių sudarymo, projektų įgyvendinimo, atsiskaitymo ir lėšų išmokėjimo reikalavimus ir tvarką, priima sprendimus dėl projektų finansavimo ar nefinansavimo, konsultuoja projektų vykdytojus projektų rengimo ir įgyvendinimo klausimais, atlieka projektų įgyvendinimo priežiūrą ir stebėseną, jų rezultatų vertinimą, organizuoja projektų vykdytojų atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.
VIII SKYRIUS
APLINKOS MINISTERIJOS PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMAS
50. Kai lėšos skiriamos privačių miškų savininkų organizacijoms, miškų urėdijai ar kitiems subjektams, su jais pasirašomos biudžeto lėšų naudojimo sutartys. Biudžeto lėšų naudojimo sutartyse turi būti nustatytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos patvirtinimo“, 61 punkte nurodytos sąlygos.
51. Kai atsakingais už projektų vykdymą paskiriami Aplinkos ministerijos politikos grupė ar skyrius, jie parengia darbų, paslaugų arba prekių pirkimo techninę specifikaciją ir pateikia prašymą dėl viešojo pirkimo organizavimo, koordinuoja pasirašytų sutarčių vykdymą.
IX SKYRIUS
PROJEKTŲ ATASKAITOS
53. Lėšų gavėjai arba projekto vykdytojai dėl kiekvieno nebaigto įgyvendinti projekto, kuriam skirtas finansavimas, biudžetinių metų pusmečiui pasibaigus, per 10 darbo dienų SFVS pateikia ataskaitas – užpildo el. erdvėje pagal Aprašo 9 priede nurodytą pavyzdį parengtas ataskaitos formas. SFVS paprašius – per 5 darbo dienas pateikia papildomą informaciją apie projektų įgyvendinimą ir lėšų panaudojimą.
54. SFVS per 30 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos įvertina pusmetinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, kilus įtarimų dėl netinkamo projekto įgyvendinimo, informuoja Aplinkos ministerijos vadovybę.
55. Projektų vykdytojai ir lėšų gavėjai per 15 darbo dienų nuo projekto įgyvendinimo pabaigos SFVS pateikia galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą – užpildo el. erdvėje pagal Aprašo 10 priede pateiktą pavyzdį parengtą ataskaitos formą.
56. Savivaldybės, gavusios dotacijas miesto miškų priežiūrai, apsaugai ir tvarkymo darbams atlikti, teikia funkcijų vykdymo ataskaitas vadovaudamosi Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. D1-434 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. sausio 10 d. įsakymo Nr. D1-10 „Dėl Valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.
57. SFVS, įvertinęs projekto vykdytojo ar lėšų gavėjo pateiktą galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir susijusius dokumentus ir nustatęs, kad projektų vykdytojas ar lėšų gavėjas nesilaikė teisės aktų nustatytų reikalavimų ir sutarties sąlygų, neišmoka paskirtų lėšų, specialios tikslinės dotacijos arba pareikalauja grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį sutarties arba Biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka.
58. Aplinkos ministerijos politikos grupės ir skyriai bet kuriame projekto įgyvendinimo ir (ar) sutarties vykdymo etape gali atlikti projekto įgyvendinimo patikrą. Jei projekto vykdytojas neįgyvendina projekto biudžetiniais metais, jis turi grąžinti visą ar dalį gautų lėšų arba specialios tikslinės dotacijos sumos. Lėšų grąžinimo sąlygos nustatomos sutartyje, jeigu tokia pasirašoma, tarp projekto vykdytojo ir Aplinkos ministerijos.
Aplinkos ministerijos biudžeto
programų lėšų naudojimo ir
administravimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Paraiškos finansuoti projektą programos lėšomis pavyzdinė forma)
PARAIŠKA FINANSUOTI PROJEKTĄ _______ PROGRAMOS
_______ M. LĖŠOMIS
__________
(data)
1. |
Projekto pavadinimas |
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
2. |
Iš programos prašoma lėšų suma, tūkst. eurų* (programos pavadinimas, prašoma suma) |
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
3. |
Informacija apie pareiškėją (pareiškėjo pavadinimas ir kodas, juridinė forma, vykdoma veikla, adresas, telefonai, el. paštas) |
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
4. |
Už projektą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, telefonai, el. paštas) |
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
5. |
Teisės aktas, kuriuo vadovaujantis prašoma lėšų projektui (kokia programa, koks teisės aktas įgyvendinamas, kaip atitinka Vyriausybės prioritetus, Aplinkos ministerijos strateginį veiklos planą) |
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Projekto aprašymas |
|||||||||||||||||||||
6. |
Projekto pagrindimas (trumpai paaiškinti kodėl šis projektas reikalingas, kokias problemas padės išspręsti, nurodyti išankstines sąlygas, kad projektas galėtų būti sėkmingai įgyvendintas) |
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
7. |
Projekto tikslai (nurodyti kokie projekto tikslai ir kada planuojama juos pasiekti; tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami) |
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
8. |
Projekto aprašymas (nurodyti kokią veiklą vykdant, kokius veiksmus ar darbus atliekant planuojama pasiekti projekto tikslus, kodėl pasirinkta tokia veikla) |
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
9. |
Projekto pamatuojami rezultatai (nurodyti reikšmes), projekto aplinkosauginė nauda, nauda visuomenei (nurodyti, ką tikimasi pasiekti įgyvendinus projektą, jeigu bus rengiama programa ar techninis projektas, nurodyti programos ar projekto įgyvendinimo eigą, laiką ir rezultatus) |
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
10. |
Projekto įgyvendinimo terminas (nurodyti laikotarpį, per kurį planuojama įgyvendinti projektą, kiek laiko užtruks; jeigu tai renginys, nurodyti numatomą renginio datą, projekto pradžios datą ir įgyvendinimo trukmę mėnesiais) |
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
11. |
Bendra projekto vertė, tūkst. eurų (nurodoma bendra projekto vertė, įskaitant projektui skiriamas nuosavas ir kitų finansavimo šaltinių lėšas) |
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
12. |
Išlaidų pagrindimas (nurodyti, kaip apskaičiuotas lėšų poreikis, kokios ir kada atliktos apklausos, skaičiavimai, kt.) |
||||||||||||||||||||
*Pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K‑184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“. |
|||||||||||||||||||||
13. |
Projektui numatyti kiti finansavimo šaltiniai, įskaitant pareiškėjo nuosavas lėšas, ir iš jų numatyta (-os) gauti lėšų suma (-os), tūkst. eurų |
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
14. |
Projekto etapai ir kiekvienam jų prašoma lėšų suma (kai projektas trunka ilgiau nei vienus kalendorinius metus, aprašyti projekto eigą kiekvienais metais (etapais), nurodyti numatomus įvykdyti darbus ir jų mastą konkrečią veiklą siejant su planuojamomis išlaidomis, nurodant kiekvienam etapui reikalingą lėšų sumą, kitus numatytus finansavimo šaltinius) |
||||||||||||||||||||
Projekto vykdymo metai (etapai) |
Etapo aprašymas |
Lėšų poreikis (tūkst. eurų) |
Pastabos |
||||||||||||||||||
Prašomos lėšos* |
Iš kitų finansavimo šaltinių numatomos gauti lėšos |
||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
*Pareiškėjas užtikrina, kad iš programos prašoma lėšų suma nėra ir nebus finansuojama iš kitų valstybės ir savivaldybės biudžetų programų ar Europos Sąjungos paramos fondų.
|
|||||||||||||||||||||
PRIEDAI:
1. Planuojamas detalus biudžeto lėšų paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį (klasifikaciją). |
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
Pastabos:
1. Pildant paraišką ištrinti skliausteliuose esančius pasvirusiu šriftu pateiktus paaiškinimus.
2. Nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.
_____________________ ______________ ________________________
(vadovas) (vardas ir pavardė) (parašas)
____________
Aplinkos ministerijos biudžeto
programų lėšų naudojimo ir
administravimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Paraiškos gauti programos lėšų kokybinio vertinimo pavyzdinė forma)
PARAIŠKOS GAUTI PROGRAMOS LĖŠŲ KOKYBINIS VERTINIMAS
__________
(data)
1. |
Aplinkos ministerijos struktūrinis padalinys ar pavaldžios įstaigos padalinys ir už kokybinį vertinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. paštas) |
|
|
2. |
Vertinamo projekto pavadinimas, prašoma lėšų suma ir paraišką pateikusios įstaigos pavadinimas |
|
|
3. |
Projekto pagrįstumo ir išlaidų vertinimas (projekto pagrįstumas, prioritetiškumas kitų panašių projektų atžvilgiu ir preliminarios išlaidų sąmatos vertinimas) |
|
|
4. |
Vertinimo išvada (ar pritariama projekto finansavimui. Jei nepritariama, nurodyti kodėl (netinkamai pagrįsti projekto tikslai, rezultatai, projektas sunkiai įgyvendinamas per nurodytą terminą, netinkama techninė specifikacija, sąmata ir pan.) |
|
_____________________ ______________ ________________________
(Aplinkos ministerijos (vardas ir pavardė) (parašas)
administracinio padalinio
arba įstaigos vadovas)
______________
Aplinkos ministerijos biudžeto
programų lėšų naudojimo ir
administravimo tvarkos aprašo
3 priedas
(Aplinkos apsaugos rėmimo programos priemonių plano pavyzdinė forma)
APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS ________________ METŲ
PRIEMONIŲ PLANAS
|
Eil. Nr. |
Išlaidų priemonės pavadinimas |
Lėšos n m., Eur |
Lėšos n+1 m., Eur |
Lėšos n+2 m., Eur |
Lėšų gavėjai / vykdytojai |
|
1. |
Aplinkai ir gamtos ištekliams atkurti ir gausinti |
|
|
|
|
|
1.1. |
Aplinkai padarytai žalai kompensuoti, kraštovaizdžio kompleksams ar elementams atkurti, aplinkosaugos objektams projektuoti, statyti, rekonstruoti, remontuoti, aplinkos teršimo šaltiniams pašalinti, gamtos ištekliams atkurti ir gausinti, krantotvarkos programos priemonėms įgyvendinti |
|
|
|
|
|
1.2. |
Ypatingoms ekologinėms situacijoms ir avarijų prevencijai, jų pasekmėms likviduoti |
|
|
|
|
|
2. |
Žuvų ištekliams atkurti ir saugoti |
|
|
|
|
|
2.1. |
Žuvų ištekliams atkurti ir saugoti, žvejybos infrastruktūrai tobulint, žuvininkystės moksliniams tyrimams, priemonėms brakonieriavimui mažinti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Medžiojamųjų gyvūnų ištekliams saugoti ir gausinti |
|
|
|
|
|
3.1. |
Medžiojamųjų gyvūnų ištekliams apsaugoti ir gausinti, moksliniams tyrimams, medžiojamųjų gyvūnų, saugomų pagal ES teisės aktų reikalavimus, monitoringui, priemonėms brakonieriavimui mažinti, medžioklės plėtrai skatinti, medžioklės kultūrai ir tradicijoms puoselėti |
|
|
|
|
|
3.2. |
Griežtai saugomų rūšių laukinių gyvūnų ir medžiojamųjų gyvūnų, kurių medžioklė uždrausta ištisus metus, padarytai žalai kompensuoti ir žalos prevencijai |
|
|
|
|
|
4. |
Aplinkos apsaugos, gamtos išteklių naudojimo ir jų gausinimo programoms, schemoms, planams rengti, moksliniams taikomiesiems darbams |
|
|
|
|
|
4.1. |
Aplinkos apsaugos, gamtos išteklių naudojimo ir jų gausinimo programoms, schemoms, planams, įstatymų ir kt. teisės aktų projektams rengti, moksliniams taikomiesiems darbams |
|
|
|
|
|
5. |
Aplinkos monitoringui |
|
|
|
|
|
5.1. |
Aplinkos monitoringui |
|
|
|
|
|
6. |
Valstybinėms aplinkos apsaugos įstaigoms ir organizacijoms aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis priemonėmis jų aplinkosaugos veiklai vykdyti |
|
|
|
|
|
6.1. |
Valstybinėms aplinkos apsaugos įstaigoms ir organizacijoms aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis priemonėmis jų aplinkosaugos veiklai vykdyti |
|
|
|
|
|
7. |
Aplinkosaugos informacijai skleisti ir aplinkosauginiam švietimui |
|
|
|
|
|
7.1. |
Aplinkosaugos srityje švietimui, mokymui, specialistų kvalifikacijai kelti, aplinkosaugos informacijai skleisti, aplinkos apsaugos renginiams ir konkursams organizuoti, tarptautiniams projektams ir sutartims aplinkosaugos srityje įgyvendinti |
|
|
|
|
|
8. |
Vardinėms premijoms asmenims už nuopelnus aplinkosaugos srityje |
|
|
|
|
|
9. |
Neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams skatinti, aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės darbams, rengiamoms programoms įgyvendinti |
|
|
|
|
|
10. |
Savavališkai pastatytiems ar savavališkai statomiems statiniams nugriauti, specialistams aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis priemonėmis jų veiklai statybos valstybinės priežiūros srityje vykdyti |
|
|
|
|
|
10.1. |
Savavališkai pastatytiems ar savavališkai statomiems statiniams nugriauti |
|
|
|
|
|
10.2. |
Specialistams aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis priemonėmis jų veiklai statybos valstybinės priežiūros srityje vykdyti |
|
|
|
|
|
11. |
Paskirstyta lėšų |
|
|
|
|
|
12. |
Nepaskirstytos lėšos |
|
|
|
|
|
13. |
Iš viso lėšų |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
Aplinkos ministerijos biudžeto
programų lėšų naudojimo ir
administravimo tvarkos aprašo
4 priedas
(Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos priemonių plano pavyzdinė forma)
ATLIEKŲ PREVENCIJOS IR TVARKYMO PROGRAMOS
___ METAIS PRIEMONIŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Išlaidų priemonės pavadinimas
|
Lėšos n m., Eur |
Lėšos n+1 m., Eur |
Lėšos n+2 m., Eur
|
Priemonę administruojanti institucija |
Kita informacija |
|
1. |
Įsipareigojimai: |
||||||
1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso paskirstyta lėšų (1): |
|
|
|
|
|
||
2. |
|
Naujo laikotarpio priemonės: |
|||||
2.1. |
|
Tikslas: finansuoti atliekų prevencijos, tvarkymo, apskaitos ir kontrolės sistemų kūrimą, funkcionavimą ir vystymą |
|||||
2.1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
2.1.2. |
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
Tikslas: finansuoti valstybinių aplinkos apsaugos institucijų ir savivaldybių, kitų subjektų, veikiančių atliekų prevencijos ir tvarkymo srityje, darbuotojų, ūkio subjektų mokymą, visuomenės švietimą ir informavimą žiedinės ekonomikos, atliekų prevencijos, tvarkymo, apskaitos ir kontrolės klausimais |
|||||
2.2.1. |
|
|
|
|
|
|
|
2.2.2. |
|
|
|
|
|
|
|
2.3. |
|
Tikslas: finansuoti mokslinius tiriamuosius darbus, taikomuosius mokslinius tyrimus žiedinės ekonomikos, atliekų prevencijos ir tvarkymo srityse, aplinkos taršos atliekomis tyrimus ir stebėseną, atliekų prevencijos ir tvarkymo strateginių dokumentų rengimą |
|||||
2.3.1. |
|
|
|
|
|
|
|
2.3.2. |
|
|
|
|
|
|
|
2.4. |
|
Tikslas: finansuoti Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos, atliekų prevencijos ir tvarkymo valstybės politikos, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įgyvendinimą ir administravimą |
|||||
2.4.1. |
|
|
|||||
2.4.2. |
|
|
|
|
|
|
|
2.5. |
|
Tikslas: finansuoti atliekų sutvarkymą ekstremalaus įvykio arba ekstremalios situacijos dėl taršos atliekomis atveju, lėšas išsiieškant regreso (atgręžtinio reikalavimo) teise iš atliekų turėtojo arba atliekų darytojo, vadovaujantis principu „teršėjas moka“, ir (arba) kol bus gautas finansavimas vadovaujantis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 11 straipsniu |
|||||
2.5.1. |
Rezervas |
|
|
|
|
|
|
2.5.2. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Iš viso paskirstyta lėšų (2): |
|
|
|
|
|
|
4. |
Nepaskirstytos lėšos (3–1–2 ) |
|
|
|
|
|
|
5. |
Iš viso lėšų (3) |
|
|
|
|
|
|
_____________
Aplinkos ministerijos biudžeto
programų lėšų naudojimo ir
administravimo tvarkos aprašo
5 priedas
(Bendrųjų miškų reikmių finansavimo programos priemonių plano pavyzdinė forma)
BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS ________________ METŲ
PRIEMONIŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Bendrosios miškų ūkio programos priemonės pavadinimas |
Lėšos n m., Eur |
Lėšos n+1 m., Eur |
Lėšos n+2 m., Eur |
Priemonę administruojanti institucija |
Kita informacija |
I. |
Ankstesnių metų sutartiniams įsipareigojimams vykdyti pagal Bendrųjų miškų ūkio finansavimo programos lėšų paskirstymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. |
Naujo laikotarpio priemonės: |
|
|
|
|
|
1. |
Miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos valstybinei miškų priešgaisrinei sistemai organizuoti ir išlaikyti: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Stichinių nelaimių padariniams, masinių ligų ir kenkėjų židiniams likviduoti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Privačių miškų savininkams konsultuoti ir mokyti, privačių miškų savininkų organizacijoms kurtis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Miško kelių ir susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūrai ir taisymui (remontui) |
|
|
|
|
|
6. |
Informacijai apie miškus viešinimą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms finansuoti: |
|
|
|
|
|
7.1. |
miškų ūkio srities informacinėms sistemoms kurti, plėtoti ir prižiūrėti: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.2. |
miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbams vykdyti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.3. |
atstovavimo Lietuvai tarptautinėse miškų ūkio srities organizacijose ar renginiuose išlaidoms apmokėti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų vykdomoms programoms miškų ūkio srityje įgyvendinti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
Iš viso paskirstyta lėšų |
|
|
|
|
|
10. |
Nepaskirstytos lėšos |
|
|
|
|
|
11. |
Iš viso lėšų |
|
|
|
|
|
______________
Aplinkos ministerijos biudžeto
programų lėšų naudojimo ir
administravimo tvarkos aprašo
6 priedas
(Klimato kaitos finansavimo programos priemonių plano pavyzdinė forma)
KLIMATO KAITOS FINANSAVIMO PROGRAMOS ________________ METŲ
PRIEMONIŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Klimato kaitos programos išlaidų priemonės pavadinimas
|
Lėšos n m., Eur |
Lėšos n+1 m., Eur |
Lėšos n+2 m., Eur |
Priemonės vykdytojai
|
1. |
Programos administravimo išlaidos Aplinkos ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų veiklai |
|
|
|
|
1.1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
1.2. |
Socialinio draudimo įmokos ir darbdavių socialinė parama |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
1.3. |
Komandiruočių išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
1.4. |
Kvalifikacijos kėlimas |
|
|
|
|
1.5. |
Reprezentacinės išlaidos |
|
|
|
|
1.6. |
Patalpų nuoma ir išlaikymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
1.7. |
Informacinių technologijų prekės ir paslaugos |
|
|
|
|
1.8. |
Transporto ir ryšio paslaugos |
|
|
|
|
1.9. |
Konsultavimo paslaugos |
|
|
|
|
1.10. |
Kitos prekės ir paslaugos |
|
|
|
|
1.11. |
Materialaus ir nematerialaus turto įsigijimas |
|
|
|
|
1.12. |
Išlaikymo išlaidos |
|
|
|
|
1.13. |
Materialaus ir nematerialaus turto įsigijimas |
|
|
|
|
2. |
Ekspertų paslaugoms |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Visuomenės informavimo ir švietimo priemonės |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Kitos priemonės |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Iš viso paskirstyta lėšų |
|
|
|
|
6. |
Nepaskirstytos lėšos |
|
|
|
|
7. |
Iš viso lėšų |
|
|
|
|
______________
Aplinkos ministerijos biudžeto
programų lėšų naudojimo ir
administravimo tvarkos aprašo
7 priedas
(Programos priemonių plane patvirtintų lėšų detalaus paskirstymo pavyzdinė forma)
______________ METŲ PRIEMONIŲ PLANE
PATVIRTINTŲ LĖŠŲ DETALUS PASKIRSTYMAS
_____________________________
(Aplinkos ministerijos pavaldžios įstaigos – lėšų gavėjo – pavadinimas)
Eilės Nr. |
Projekto pavadinimas |
Iš viso skirta lėšų, tūkst. Eur |
Detalus priemonių sąrašas |
||
Eil. Nr. |
Priemonės pavadinimas |
Skirta lėšų priemonei, tūkst. Eur |
|||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
______________
Aplinkos ministerijos biudžeto
programų lėšų naudojimo ir
administravimo tvarkos aprašo
8 priedas
(Kvietimų teikti paraiškas skelbimo ir sutarčių sudarymo plano pavyzdinė forma)
KVIETIMŲ TEIKTI PARAIŠKAS SKELBIMO IR SUTARČIŲ SUDARYMO PLANAS
Eil. Nr. |
Priemonės Nr. |
Priemonės pavadinimas |
Atrankos būdas |
Priemonei skirtas finansavimas, Eur |
Planuojama kvietimo teikti paraiškas paskelbimo data |
Planuojama sutarčių sudarymo data |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
Aplinkos ministerijos biudžeto
programų lėšų naudojimo ir
administravimo tvarkos aprašo
9 priedas
(Pusmetinės ataskaitos pavyzdinė forma)
_____________________________
(vykdytojo pavadinimas)
PUSMETINĖ ATASKAITA
_____ m. ________
(laikotarpis, už kurį teikiama ataskaita)
____________________
(pusmetinės ataskaitos pateikimo data)
Eilės Nr. |
Projekto pavadini-mas |
Aplin-kos ministro įsaky-mas, kuriuo skirtos lėšos (data ir numeris) |
Iš viso pro-jektui skirta lėšų, tūkst. Eur |
Vie-šųjų pirki-mų kon-kurso paskel- bimo data |
Sutar-ties pasi-rašy-mo ir pabai-gos data, sutar-ties suma, tūkst. Eur |
Iki ataskaiti-nio laikotar-pio pabaigos planuota panaudo-ti lėšų, tūkst. Eur |
Iš viso iki ataskaiti-nio laikotar-pio pabaigos faktiškai panaudo-ta lėšų, tūkst. Eur |
Numa-toma panau-doti iki š. m. pabai-gos, tūkst. Eur |
Neįvykdymo priežastys, kada numatoma pasirašyti sutartį, išmokėti |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_____________________ ______________ ________________________
(Aplinkos ministerijos (vardas ir pavardė) (parašas)
administracinio padalinio
arba įstaigos vadovas)
______________
Aplinkos ministerijos biudžeto
Programų lėšų naudojimo ir
administravimo tvarkos aprašo
10 priedas
(Galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pavyzdinė forma)
_____________________________
(vykdytojo pavadinimas)
________________________________
(projekto pavadinimas)
GALUTINĖ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
_____________________
(ataskaitos pateikimo data)
1. |
Už projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. paštas) |
||
|
|||
2. |
Informacija apie projekto įgyvendinimą (pavadinimas, įgyvendinimo data) |
||
|
|||
3. |
Projekto tikslų ir uždavinių pasiekimas (kokie tikslai ir uždaviniai pasiekti) |
||
|
|||
4. |
Projekto veiklų, priemonių įgyvendinimas (kokia veikla, kaip ir kokiomis priemonėmis įgyvendinta) |
||
|
|||
5. |
Projekto įgyvendinimo terminai (ar projektas įgyvendintas laikantis terminų; jeigu ne –nurodyti priežastis) |
||
|
|||
6. |
Skirtos ir panaudotos lėšos (kiek lėšų šiam projektui skirta iš programos, kokia sudarytos sutarties vertė, kiek lėšų panaudota; nurodyti lėšų nepanaudojimo priežastis) |
||
|
|||
7. |
Projekto rezultatai (pasiekti rezultatus) |
||
|
|||
PRIEDAI:
1. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai. 2. Kiti su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai. |
|||
|
|
|
|
Pastabos:
1. Pildant paraišką ištrinti skliausteliuose pateiktus paaiškinimus ir šias pastabas.
2. Nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.
_____________________ ______________ ________________________
(Aplinkos ministerijos (vardas ir pavardė) (parašas)
administracinio padalinio
arba įstaigos vadovas)
______________