NACIONALINĖS TEISMŲ ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
įsakymas
Dėl TEISĖJŲ IR PRETENDENTŲ Į TEISĖJUS informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo
2024 m. lapkričio 6 d. Nr. 6P-100-(1.1.E)
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 8 straipsnio 3 dalimi, 30 straipsniu, 33 straipsnio 1 dalimi, 43 straipsnio 3 dalimi, 44 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 124 straipsnio 2 dalies 3–4 punktais, Lietuvos Respublikos Nacionalinės teismų administracijos įstatymo 2 straipsnio 8–12, 22 punktais, įgyvendindama Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 11 punktą ir Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo ir Saugos dokumentų turinio gairių aprašo patvirtinimo“, 7.1 papunktį, 11, 19 ir 26 punktus:
2. Skiriu Nacionalinės teismų administracijos Administravimo skyriaus patarėją Iną Kalvaitienę Teisėjų ir pretendentų į teisėjus informacinės sistemos duomenų valdymo įgaliotine.
Direktorė Natalija Kaminskienė
SUDERINTA |
|
SUDERINTA |
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos 2024-09-12 raštu Nr. 3-3047 |
|
Nacionalinio kibernetinio saugumo centro prie Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos 2024-07-23 raštu Nr. (4.1 E) 6K-527 |
SUDERINTA Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos 2024-10-18 raštu Nr. 2R-5389 (3.2 Mr) |
|
|
PATVIRTINTA
Nacionalinės teismų administracijos
direktoriaus 2024 m. lapkričio 6 d.
įsakymu Nr. 6P-100-(1.1.E)
TEISĖJŲ IR PRETENDENTŲ Į TEISĖJUS
INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Teisėjų ir pretendentų į teisėjus informacinės sistemos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Teisėjų ir pretendentų į teisėjus informacinės sistemos (toliau – TERIS) steigimo teisinį pagrindą, tikslą, uždavinius, funkcijas, organizacinę, informacinę ir funkcinę struktūrą, duomenų teikimo ir naudojimo tvarką, duomenų saugos reikalavimus, finansavimą, modernizavimą ir likvidavimą.
2. TERIS steigimo teisinis pagrindas yra Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 124 straipsnio 2 dalies 3–4 punktai, Lietuvos Respublikos Nacionalinės teismų administracijos įstatymo 2 straipsnio 8–12, 22 punktai.
3. Teisės aktai, kuriais reglamentuojama kompiuterizuojama veiklos sritis:
3.4. Teisėjų atrankos skelbimo ir organizavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Prezidento 2022 m. gruodžio 30 d. dekretu Nr. 1K-1213 „Dėl Teisėjų atrankos skelbimo ir organizavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“;
3.5. Pretendentų į teisėjus atrankos kriterijų, teisėjų karjeros siekiančių asmenų vertinimo kriterijų ir asmeninių kompetencijų vertinimo tvarkos aprašas, patvirtintas Teisėjų tarybos 2022 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 13P-32-(7.1.2) „Dėl Pretendentų į teisėjus atrankos kriterijų, teisėjų karjeros siekiančių asmenų vertinimo kriterijų ir asmeninių kompetencijų vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
3.6. Teisėjų veiklos vertinimo tvarkos aprašas, patvirtintas Teisėjų tarybos 2014 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 13P-135-(7.1.2) „Dėl Teisėjų veiklos vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
3.7. Teisėjų mokymo organizavimo taisyklės, patvirtintos Teisėjų tarybos 2013 m. rugpjūčio 30 d. nutarimu Nr. 13P-105-(7.1.2) „Dėl Teisėjų mokymo organizavimo taisyklių patvirtinimo“;
3.8. Asmenų įrašymo į Pretendentų į laisvas apylinkės teismo teisėjų vietas sąrašą tvarkos aprašas, patvirtintas Teisėjų tarybos 2015 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. 13P-93-(7.1.2) „Dėl Asmenų įrašymo į Pretendentų į laisvas apylinkės teismo teisėjų vietas sąrašą tvarkos aprašo patvirtinimo“;
3.9. Pretendentų į teisėjus egzamino komisijos nuostatai, patvirtinti Teisėjų tarybos 2019 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. 13P-206-(7.1.2) „Dėl Pretendentų į teisėjus egzamino komisijos nuostatų patvirtinimo“;
3.10. Siuntimų tikrintis sveikatą išdavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Teisėjų tarybos 2014 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 13P-166-(7.1.2) „Dėl Siuntimų tikrintis sveikatą išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
3.11. Asmenų įrašymo į Teisėjų karjeros siekiančių asmenų registrą ir duomenų bazes tvarkos aprašas, patvirtintas Teisėjų tarybos 2015 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. 13P-92-(7.1.2) „Dėl Asmenų įrašymo į Teisėjų karjeros siekiančių asmenų registrą ir duomenų bazes tvarkos aprašo patvirtinimo“;
3.12. Asmens duomenų tvarkymo Nacionalinėje teismų administracijoje taisyklės, patvirtintos Nacionalinės teismų administracijos direktoriaus 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. 6P-80-(1.1) „Dėl Asmens duomenų tvarkymo Nacionalinėje teismų administracijoje taisyklių patvirtinimo“;
3.13. Reikalavimų pretendentų į teisėjus ir teisėjų sveikatai ir pretendentų į teisėjus ir teisėjų sveikatos tikrinimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2009 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. V-196/1R-80 „Dėl Reikalavimų pretendentų į teisėjus ir teisėjų sveikatai ir pretendentų į teisėjus ir teisėjų sveikatos tikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
4. Valstybės informacinių išteklių valdymą ir tvarkymą reglamentuojantys teisės aktai:
4.2. Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodika, patvirtinta Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. T-29 „Dėl Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodikos patvirtinimo“;
4.3. Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
4.4. Kuriamų viešųjų ir administracinių elektroninių paslaugų tinkamumo naudotojams užtikrinimo priemonių metodinės rekomendacijos, patvirtintos Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2014 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. T-65 „Dėl Kuriamų viešųjų ir administracinių elektroninių paslaugų tinkamumo naudotojams užtikrinimo priemonių metodinių rekomendacijų patvirtinimo“;
5. Duomenų saugą ir asmens duomenų saugumo reikalavimus reglamentuojantys teisės aktai:
5.1. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679);
6. Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Nuostatų 3–5 punktuose nurodytuose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
7. TERIS tikslas – elektroniniu būdu tvarkyti pretendentų į teisėjus ir teisėjų duomenis, fiksuoti pretendentų į teisėjus ir teisėjų pateiktų prašymų nagrinėjimo eigą ir rezultatus, valdyti teisėjų ir teismo darbuotojų kvalifikacijos kėlimo ir mokymų organizavimo bei valdymo procesus, kaupti ir saugoti mokymo medžiagą, informaciją, dokumentus.
8. Asmens duomenų tvarkymo TERIS tikslai – tvarkyti teisėjų duomenų bazę, Pretendentų į laisvas apylinkės teismo teisėjų vietas sąrašą, Teisėjų karjeros siekiančių asmenų registrą, Teisėjų, siekiančių karjeros tos pačios pakopos teismuose, duomenų bazę, asmenų, pageidaujančių laikyti pretendentų į teisėjus egzaminą, duomenų bazę, organizuoti pretendentų į teisėjus egzamino laikymą, pretendentų į teisėjus atranką, teisėjų veiklos vertinimą, teisėjų ir teismo darbuotojų kvalifikacijos kėlimą ir mokymus.
9. TERIS uždaviniai – automatizuoti pretendentų į teisėjus ir teisėjų prašymų pateikimo ir jų nagrinėjimo procesus, pretendentų į teisėjus ir teisėjų dokumentų ir informacijos valdymo funkcijas, teisėjų ir teismo darbuotojų kvalifikacijos kėlimo ir mokymų organizavimo bei valdymo procesus.
10. TERIS funkcijos:
10.1. automatizuoti duomenų apie pretendentų į teisėjus ir teisėjų pateiktus prašymus, jų nagrinėjimo eigą, rezultatus rinkimą, kaupimą ir tvarkymą;
10.2. automatizuoti teisėjų ir teismo darbuotojų kvalifikacijos kėlimo ir mokymų organizavimo bei valdymo procesus; rinkti, kaupti ir tvarkyti duomenis apie minėtų subjektų dalyvavimą mokymuose;
10.3. automatizuoti pretendentų į teisėjus egzaminų organizavimo procesus; rinkti, kaupti ir tvarkyti pretendentų į teisėjus egzaminų ir jų dalyvių duomenis;
10.4. automatizuoti pretendentų į teisėjus atrankų organizavimo procesus; rinkti, kaupti ir tvarkyti pretendentų į teisėjus atrankų ir jų dalyvių duomenis;
10.5. automatizuoti teisėjų veiklos vertinimo organizavimo procesus; rinkti, kaupti ir tvarkyti vertinimų ir jų dalyvių duomenis;
II SKYRIUS
TERIS ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA
11. TERIS valdytoja ir tvarkytoja bei asmens duomenų valdytoja Nacionalinė teismų administracija (toliau – Administracija, TERIS valdytojas), kuri:
11.1. atlieka Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme nustatytas funkcijas, turi šiame įstatyme nustatytas teises ir pareigas;
11.3. užtikrina finansinius ir žmogiškuosius išteklius, kurių reikia TERIS prižiūrėti, tobulinti ir plėtoti;
11.5. organizuoja TERIS kompiuterinės, programinės, komunikacinės įrangos įsigijimą, nustato šios įrangos priežiūros reikalavimus;
11.6. registruoja pranešimus, prašymus ir (ar) incidentus, susijusius su duomenų neatitikimu sistemoje;
11.8. teikia informaciją apie TERIS veiklą, TERIS duomenis institucijoms, kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims (toliau – duomenų gavėjai);
12. TERIS duomenų teikėjai:
12.1. Valstybės skaitmeninių sprendimų agentūra, kuri duomenis teikia iš Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos (toliau – VIISP) (valdytoja – Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija);
12.2. Administracija, kuri duomenis teikia iš Lietuvos teismų informacinės sistemos (toliau – LITEKO);
13. TERIS naudotojai – teisėjai, pretendentai į teisėjus, Pretendentų į teisėjus egzamino, Pretendentų į teisėjus atrankos, Nuolatinės teisėjų veiklos vertinimo komisijų nariai ir kiti asmenys, naudojantys TERIS:
III SKYRIUS
TERIS INFORMACINĖ STRUKTŪRA
14. TERIS kaupiami ir tvarkomi šie duomenys:
14.1. pretendentų į teisėjus bei teisėjų, siekiančių karjeros, prašymo duomenys:
14.1.1. bendrieji prašymo duomenys:
14.1.1.3. viešųjų ir privačių interesų deklaracijos, Valstybės saugumo departamento klausimyno užpildymo patvirtinimas, užpildymo data;
14.1.2. asmens anketos duomenys:
14.1.2.3. duomenys apie darbo patirtį:
14.1.2.4. duomenys apie mokslinę ir pedagoginę veiklą:
14.1.2.5. duomenys apie kvalifikacijos kėlimą:
14.1.2.6. duomenys apie sutuoktinį, sugyventinį, partnerį, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka:
14.1.2.7. išsilavinimo / mokslinių laipsnių duomenys:
14.1.2.7.1. mokymo įstaigos (įstaigų) pavadinimas (pavadinimai), kurioje (kuriose) yra įgijęs išsilavinimą ar mokslo laipsnį:
14.1.2.8. pedagoginio mokslo vardo duomenys:
14.1.2.9. duomenys apie užsienio kalbos (kalbų) žinias:
14.1.2.10. dalyvavimo tarptautinėse, politinėse ir visuomeninėse organizacijose duomenys:
14.1.2.11. dalyvavimo rengiant teisės aktų projektus duomenys:
14.1.2.12. dalyvavimo Lietuvos ar tarptautinėse darbo grupėse duomenys:
14.1.2.14. kita asmens nurodyta informacija (einamos, renkamos ar skiriamos pareigos, apdovanojimai, paskatinimai, pomėgiai ir pan.);
14.1.2.15. duomenys apie taikytas nuobaudas drausmine tvarka:
14.1.2.16. duomenys apie taikytas nuobaudas administracine tvarka:
14.1.2.17. duomenys apie pradėtą (pradėtus) ikiteisminį (ikiteisminius) tyrimą (tyrimus):
14.1.2.18. duomenys apie atleidimą iš teisėjo, prokuroro, advokato, notaro, antstolio, policijos ar vidaus reikalų sistemos darbuotojo pareigų arba iš valstybės tarnybos už profesinės ar tarnybinės veiklos pažeidimus:
14.1.2.19. duomenys apie buvimą SSRS valstybės saugumo komiteto (NKVD, NKGB, MGB, KGB) kadriniu darbuotoju, kuriam pagal Lietuvos Respublikos įstatymą „Dėl SSRS valstybės saugumo komiteto (NKVD, NKGB, MGB, KGB) vertinimo ir šios organizacijos kadrinių darbuotojų dabartinės veiklos“ draudžiama dirbti valstybės tarnyboje:
14.1.2.20. duomenys apie priklausymą kokiai nors politinei partijai ar kitai politinei organizacijai:
14.1.2.21. duomenys apie buvimą uždraustos organizacijos nariu:
14.1.2.22. duomenys apie pripažinimą neveiksniu:
14.1.2.23. duomenys apie įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu pripažinimą padarius nusikalstamą veiką:
14.1.2.24. duomenys apie šeimos narių atžvilgiu pradėtą ikiteisminį tyrimą:
14.1.2.24.5. aplinkybės, Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnis (straipsniai), pagal kuriuos pradėtas ikiteisminis tyrimas;
14.1.2.25. duomenys apie šeimos narių įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu pripažinimą padarius nusikalstamą veiką:
14.2. teisėjų duomenys:
14.2.24. informacija apie drausmės bylas ir nuobaudas (Teisėjų etikos ir drausmės komisijos ir Teisėjų garbės teismo);
14.2.24.1. Lietuvos Respublikos Prezidento dekreto duomenys:
14.3. teisėjų vertinimo duomenys:
14.4. pretendentų į teisėjus egzamino duomenys:
14.4.7. asmenų, ketinančių laikyti egzaminą, kandidatūrų (užsiregistravusių į egzaminą asmenų) skaičius;
14.4.10. Pretendentų į teisėjus egzamino komisijos narių duomenys:
14.5. teismo ir rūmų teisėjų etatų duomenys:
14.6. teisėjų atrankų duomenys:
14.6.8. terminas, iki kada teismai / įstaigos / institucijos turi pateikti nuomones apie pretendentus;
14.6.13. Lietuvos Respublikos Prezidento dekreto dėl skyrimo arba neskyrimo teisėju duomenys:
14.7. mokymų duomenys:
14.7.1. bendri mokymų duomenys:
14.7.1.9. kontaktiniai duomenys:
14.7.1.13. mokymų organizatoriaus nurodyta papildoma bendro pobūdžio informacija, susijusi su mokymų organizavimu (apie poreikį prieš mokymus atlikti testą, apie galimai ilgesnę nei įprastai kelionės trukmę dėl kelio remonto darbų ir pan.);
14.7.1.18. maitinimo informacija:
14.7.2. renginio atrankos duomenys:
14.7.3. renginio trukmės ir kartojamumo duomenys:
14.7.4. dalyvio duomenys:
14.7.5. lektorių duomenys:
14.8. apklausų duomenys:
14.9. Administracijos ir teismų kontaktiniai duomenys:
15. TERIS kaupiami ir tvarkomi šie iš duomenų teikėjų gaunami duomenys:
15.1. iš LITEKO į TERIS teikiami užregistruotiems gautiems dokumentams suteikti registracijos numeriai ir kiti susiję metaduomenys;
IV SKYRIUS
TERIS FUNKCINĖ STRUKTŪRA
16. TERIS sudarančios sritys, komponentai ir jų funkcijos:
16.1. Viešos informacijos naudotojo sritis, ją sudaro:
16.1.1. bendrosios informacijos komponentas, kurio funkcijos – bendrosios informacijos, susijusios su prašymų pateikimu, prisijungimu prie TERIS, ir kontaktinių Administracijos asmenų duomenų peržiūra;
16.2. Išorinio autorizuoto naudotojo sritis, ją sudaro:
16.2.1. el. paslaugų komponentas, kurio funkcijos – anketų tvarkymas, ruošimas, komunikavimas su Administracijos kontaktiniais asmenimis, prašymų teikimas;
16.2.2. egzaminų dalyvio komponentas, kurio funkcijos – pranešimų apie organizuojamus egzaminus gavimas, įskaitant instrukcijas, laiko ir vietos pasikeitimus, registravimasis į egzaminą, egzamino rezultatų peržiūra, pranešimo apie neatvykimo priežastį ir prašymo pripažinti neatvykimo priežastį pateisinama pateikimas, skundų, pastabų dėl egzaminų organizavimo teikimas, kontaktavimas su egzaminų organizatoriais;
16.2.3. atrankų dalyvio komponentas, kurio funkcijos – pranešimų apie organizuojamas atrankas gavimas, įskaitant instrukcijas, laiko ir vietos pasikeitimus, registravimasis į atranką, kontaktavimas su atrankų organizatoriais, atrankos vertinimo rezultatų peržiūra, pranešimo apie neatvykimo priežastį bei skundų teikimas;
16.2.4. vertinamo dalyvio komponentas, kurio funkcijos – pranešimų apie organizuojamą vertinimą gavimas, įskaitant instrukcijas, laiko ir vietos pasikeitimus, kontaktavimas su vertinimo organizatoriais, vertinimo pasiruošimui reikalingos informacijos teikimas, dokumentų, vertinimo rezultatų peržiūra, pranešimo apie neatvykimo priežastį bei skundų teikimas;
16.3. Administracijos pagrindinės veiklos organizavimo sritis, ją sudaro:
16.3.1. prašymų tvarkymo komponentas, kurio funkcijos – prašymų gavimas, prašymų vertinimas, nurodymų pašalinti trūkumus pateikimas prašymo teikėjui ir patikslintų dokumentų ir (ar) duomenų gavimas, sprendimų pagal gautus prašymus registravimas, atsakymų teikimas, prašymų būsenų ir reikiamų atlikti veiksmų peržiūra ir tvarkymas;
16.3.2. egzaminų organizavimo komponentas, kurio funkcijos – egzaminų organizavimas, kandidatų sąrašų sudarymas, komunikavimas su kandidatais, pranešimas apie egzamino vietą, laiką, egzamino eigą / tvarką, egzaminų rezultatų registravimas;
16.3.3. atrankų organizavimo komponentas, kurio funkcijos – etatų tvarkymas, atrankų organizavimas ir skelbimas, pretendentų pateiktų prašymų dalyvauti atrankoje gavimas ir tvarkymas, pranešimų siuntimas, Pretendentų į teisėjus atrankos komisijos posėdžio medžiagos išsiuntimas; kiekvieno pretendento įvertinimų įvedimas pagal atitinkamus kriterijus; priimtų sprendimų įvedimas;
16.3.4. vertinimų organizavimo komponentas, kurio funkcijos – vertinimų planavimas ir skelbimas, vertinamų teisėjų sąrašo pasirinktam periodui sudarymas, komunikavimas su teisėjais; reikiamos informacijos teikimas, vertinimo duomenų įvedimas ir tvarkymas, informacijos apie įgytą teisėjo kvalifikaciją, jei mokymai buvo nurodyti veiklos vertinimo išvadoje, pateikimas;
16.3.5. teisėjų registro komponentas, kurio funkcijos – teisėjo paieška ir su juo susijusios informacijos peržiūra, sąrašų sudarymas, informacijos apie įgytą teisėjo kvalifikaciją bei turimą specializaciją atvaizdavimas teisėjo anketoje, teisėjų duomenų tvarkymas;
16.3.6. veiklos stebėsenos, statistinių ataskaitų komponentas, kurio funkcijos – Administracijos veiklos, kuri yra siejama su TERIS, stebėjimas, statistinių ataskaitų ruošimas ir teikimas;
16.3.7. mokymų valdymo komponentas, kurio funkcijos – mokymų, skelbimų tvarkymas, mokymų duomenų peržiūra, registracijos į mokymus vykdymas, mokymų grupių formavimas, mokymų dalyvių atrankų vykdymas, komunikavimas su mokymų dalyviais, mokymų kontrolės funkcijų vykdymas, grįžtamojo ryšio apie mokymus gavimas, mokymų procese reikalingų dokumentų formavimas;
16.4. TERIS administravimo ir tvarkymo sritis, ją sudaro:
16.4.1. naudotojų tvarkymo komponentas, kurio funkcijos – vidinių naudotojų kūrimas; naudotojų teisių dirbti su TERIS suteikimas; naudotojų teisių administravimas, priskiriant naujas teises arba šalinant perteklines teises, išorinių naudotojų blokavimas, naudotojų sąrašo spausdinimas;
16.4.2. TERIS nustatymų valdymo komponentas, kurio funkcijos – TERIS klasifikatorių tvarkymas, pranešimų šablonų tvarkymas, sistemos nustatymų tvarkymas;
V SKYRIUS
TERIS DUOMENŲ TEIKIMAS IR NAUDOJIMAS, JŲ TAISYMAS
17. TERIS duomenys teikiami duomenų gavėjams, turintiems teisės aktų nustatytą teisę juos gauti. Asmens duomenys teikiami vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Asmens duomenų tvarkymo Nacionalinėje teismų administracijoje taisyklėmis, Nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą.
18. TERIS duomenys duomenų gavėjams teikiami tokio turinio ir tokiu formatu, kokiu yra naudojami TERIS ir kurių nereikia papildomai apdoroti. Jeigu TERIS duomenų formatas, turinys ar apimtis neatitinka duomenų gavėjo poreikių dėl duomenų formato, turinio ar apimties arba duomenų gavėjas neturi techninių galimybių tinkamai apdoroti gautų duomenų, TERIS duomenys gali būti teikiami Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatyta tvarka.
19. TERIS duomenys, įskaitant asmens duomenis, duomenų gavėjams teikiami pagal TERIS valdytojo ir duomenų gavėjų sudarytas duomenų teikimo sutartis (daugkartinio teikimo atveju) arba pagal duomenų gavėjų prašymus (vienkartinio teikimo atveju). Sutartyje turi būti nurodytas asmens duomenų naudojimo tikslas, teikimo ir gavimo teisinis pagrindas, sąlygos, tvarka ir teikiamų asmens duomenų apimtis. Prašyme turi būti nurodytas asmens duomenų naudojimo tikslas, teikimo ir gavimo teisinis pagrindas ir prašomų pateikti asmens duomenų apimtis.
20. Duomenų subjektai, TERIS duomenų gavėjai ir kiti asmenys, pastebėję, kad TERIS nurodyti klaidingi, netikslūs ar neišsamūs duomenys, turi teisę reikalauti, kad klaidingi ar netikslūs duomenys būtų ištaisyti, o neišsamūs – papildyti. Gavęs šį reikalavimą ir įsitikinęs jo pagrįstumu, TERIS valdytojas privalo nedelsdamas, tačiau ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo reikalavimo gavimo dienos, jį įvykdyti ir apie tai informuoti to pareikalavusį asmenį ir duomenų gavėjus, kuriems buvo pateikti klaidingi, netikslūs ar neišsamūs duomenys. Kai dėl netikslių duomenų ištaisymo būtina kreiptis į duomenų teikėją, TERIS valdytojas reaguoja nedelsdamas (kaip galima greičiau), bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Ištaisęs netikslius duomenis, TERIS valdytojas nedelsdamas (bet ne ilgiau kaip per 3 darbo dienas) apie tai praneša asmenims, pastebėjusiems netikslius duomenis.
21. TERIS duomenys Europos Sąjungos valstybių narių ir (ar) Europos ekonominės erdvės valstybių, trečiųjų šalių fiziniams ir juridiniams asmenims, juridinio asmens statuso neturintiems subjektams, jų filialams ir atstovybėms teikiami Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatyta tvarka, o asmens duomenys – vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679 ir Nuostatų 19 punktu.
22. Tais atvejais, kai atsisakoma teikti TERIS duomenis, asmeniui, pateikusiam prašymą juos gauti, raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis pranešama apie priimtą sprendimą ir atsisakymo tenkinti jo prašymą motyvus, suteikiama informacija apie tokio sprendimo apskundimo tvarką.
23. Teisėjų atrankoje dalyvaujančių asmenų sąrašas ir šių asmenų išsilavinimas bei teisinio darbo patirtis, siekiant užtikrinti teisėjų atrankos proceso skaidrumą ir viešumą bei didinti visuomenės pasitikėjimą teismų sistema, skelbiami interneto svetainėje www.teismai.lt. Teisėjų ir pretendentų į teisėjus pageidavimu papildomai gali būti skelbiama jų gimimo vieta ir užsienio kalba (kalbos), kurią (kurias) moka.
VI SKYRIUS
TERIS DUOMENŲ SAUGA
25. Duomenų saugą nustato TERIS valdytojo patvirtinti informacinės sistemos duomenų saugos nuostatai ir kiti saugos politiką įgyvendinantys dokumentai, kurie rengiami, derinami ir tvirtinami teisės aktų nustatyta tvarka.
26. Už TERIS duomenų ir elektroninės informacijos saugą pagal kompetenciją atsako TERIS valdytojas Lietuvos Respublikos įstatymų, reglamentuojančių duomenų ir elektroninės informacijos saugą, nustatyta tvarka.
27. TERIS duomenų saugos administracinės, organizacinės, techninės, programinės ir kitos priemonės nustatomos ir duomenų, įskaitant asmens duomenis, saugumas užtikrinamas vadovaujantis:
27.4. Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašu ir Saugos dokumentų turinio gairių aprašu, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo ir Saugos dokumentų turinio gairių aprašo patvirtinimo“;
27.5. Organizacinių ir techninių kibernetinio saugumo reikalavimų, taikomų kibernetinio saugumo subjektams, aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 818 „Dėl Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymo įgyvendinimo“;
27.6. Valstybės informacinių išteklių svarbos vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 576 „Dėl Valstybės informacinių išteklių svarbos vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
27.7. Valstybės informacinių išteklių svarbos vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2023 m. liepos 19 d. įsakymu Nr. 4-418 „Dėl Valstybės informacinių išteklių svarbos vertinimo metodikos patvirtinimo“;
27.8. Informacinių technologijų saugos atitikties vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2020 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. V-941 „Dėl Informacinių technologijų saugos atitikties vertinimo metodikos patvirtinimo“;
28. TERIS valdytojas įgyvendina Asmens duomenų tvarkymo Nacionalinėje teismų administracijoje taisyklėse ir Nuostatuose nurodytas organizacines ir technines asmens duomenų saugumo priemones, skirtas užtikrinti tinkamam asmens duomenų saugumui, taip pat apsaugai nuo duomenų tvarkymo be leidimo arba neteisėto duomenų tvarkymo ir nuo netyčinio praradimo, sunaikinimo ar sugadinimo.
29. Asmenys, tvarkantys asmens duomenis, privalo saugoti asmens duomenų paslaptį, jeigu šie duomenys neskirti skelbti viešai. Ši pareiga galioja ir pasitraukus iš valstybės tarnybos, perėjus dirbti į kitas pareigas, pasibaigus darbo ar sutartiniams santykiams. Asmenys, pažeidę asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
30. TERIS asmens duomenys saugomi:
30.1. pretendentų į teisėjus asmens duomenys – kol asmuo išbraukiamas iš asmenų, pageidaujančių laikyti pretendentų į teisėjus egzaminą, duomenų bazės arba pretendentų į laisvas apylinkės teismo teisėjų vietas sąrašo; suėjus šiam terminui, duomenys perkeliami į TERIS duomenų bazės archyvą, kuriame saugomi 1 (vienerius) metus;
30.2. teisėjų karjeros siekiančių asmenų asmens duomenys – kol asmuo išbraukiamas iš Teisėjų karjeros siekiančių asmenų registro; suėjus šiam terminui, duomenys perkeliami į TERIS duomenų bazės archyvą, kuriame saugomi 1 (vienerius) metus;
30.3. teisėjų asmens duomenys – kol pasibaigia teisėjo įgaliojimai; suėjus šiam terminui, duomenys perkeliami į TERIS duomenų bazės archyvą, kuriame saugomi nuolat;
30.4. Pretendentų į teisėjus egzamino, Pretendentų į teisėjus atrankos, Nuolatinės teisėjų veiklos vertinimo komisijų narių asmens duomenys – kol pasibaigia komisijos nario įgaliojimai; suėjus šiam terminui, duomenys perkeliami į TERIS duomenų bazės archyvą, kuriame saugomi 1 (vienerius) metus;
30.5. teisėjų ir teismo darbuotojų, dalyvavusių mokymuose, asmens duomenys – iki mokymų pabaigos; suėjus šiam terminui, duomenys perkeliami į TERIS duomenų bazės archyvą, kuriame saugomi 5 (penkerius) metus;
30.6. lektorių asmens duomenys – iki sutartinių santykių pabaigos; suėjus šiam terminui, duomenys perkeliami į TERIS duomenų bazės archyvą, kuriame saugomi
5 (penkerius) metus;
31. Pasibaigus duomenų saugojimo TERIS duomenų bazės archyve terminui, TERIS duomenys sunaikinami, išskyrus tuos, kurie teisės aktų nustatyta tvarka perduodami valstybės archyvui Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
TERIS FINANSAVIMAS
33. TERIS kūrimas, tvarkymas ir priežiūra finansuojami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis ir 2014–2021 metų Europos ekonominės erdvės programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ lėšomis.
VIII SKYRIUS
TERIS MODERNIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
35. TERIS modernizuojama ir likviduojama Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo ir Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
37. Duomenų subjekto, kurio asmens duomenys tvarkomi TERIS, teisės yra įgyvendinamos Asmens duomenų tvarkymo Nacionalinėje teismų administracijoje taisyklių nustatyta tvarka.
38. Nuostatų reikalavimai privalomi TERIS valdytojui, duomenų teikėjams, duomenų gavėjams ir naudotojams.