PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
įsakymas
dėl pagėgių savivaldybės administracijos socialinės paramos skyriaus pavadinimo pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo
2021 m. vasario 22 d. Nr. A1-190
Pagėgiai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 ir 3 punktais, Pagėgių savivaldybės tarybos 2020 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. T-245 „Dėl Pagėgių savivaldybės administracijos struktūros patvirtinimo“:
1.PakeičiuPagėgių savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus pavadinimą ir išdėstau jį taip „Socialinės politikos ir sveikatos skyrius“.
2.Tvirtinu Pagėgių savivaldybės administracijos Socialinės politikos ir sveikatos skyriaus nuostatus (pridedama).
4. Skelbiu šį įsakymą Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo įsakymo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotiems asmenims dienos.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės administracijos
direktoriaus 2021 m. vasario 22 d.
įsakymu Nr. A1-190
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
SOCIALINĖS POLITIKOS IR SVEIKATOS SKYRIAUS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagėgių savivaldybės administracijos Socialinės politikos ir sveikatos skyriaus (toliau – Skyrius) nuostatai reglamentuoja Skyriaus uždavinius ir funkcijas, teises ir veiklos organizavimą, likvidavimą ir reikalų perdavimo tvarką.
2. Skyrių steigia Pagėgių savivaldybės taryba, tvirtindama Pagėgių savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) struktūrą.
3. Skyrius yra Pagėgių savivaldybės administracijos padalinys, tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės administracijos direktoriui (toliau – Direktorius).
4. Skyriaus paskirtis – užtikrinti socialinių paslaugų ir piniginės/nepiniginės socialinės paramos organizavimą ir socialinės paramos teikimo administravimą Pagėgių savivaldybėje.
5. Skyrius savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Pagėgių savivaldybės (toliau - Savivaldybės) tarybos sprendimais, mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus įsakymais ir šiais nuostatais.
6. Skyriaus nuostatus, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus jų pakeitimus ir papildymus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius
II. SKYRIAUS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Skyriaus uždaviniai yra:
8.1. dalyvauti įgyvendinant valstybinę socialinės apsaugos politiką, įstatymus, Vyriausybės nutarimus, kitus socialinę apsaugą reglamentuojančius teisės aktus bei padėti įgyvendinti savivaldybės institucijų suformuotą politiką;
8.2. organizuoti kokybišką socialinės paramos ir paslaugų teikimą, atsižvelgiant į gyventojų poreikius ir esamas sąlygas ir numatyti socialinių paslaugų teikimo prioritetus;
8.3. įgyvendinti, socialinės piniginės paramos bei kitas socialines programas savivaldybės teritorijoje;
9. Skyrius, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.1. rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus socialinės paramos, socialinių paslaugų klausimais;
9.2. bendradarbiauja įgyvendinant Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektą Savivaldybės gyventojams;
9.6. priima asmenų, norinčių tapti vaiko globėju (rūpintoju) prašymus ir sutikimus reikalingus pradiniam įvertinimui atlikti;
9.7. bendradarbiauja, persiunčia parengtus dokumentus Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos teritoriniam skyriui;
9.10. rengia ir įgyvendina savivaldybės socialines programas, socialines strategines veiklos priemones;
9.11. organizuoja asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymą poreikius ir priima sprendimus dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo;
9.12 rengia sprendimų projektus dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį;
9.13. vertina asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir nustato asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį, pagal nustatytus poreikius skiria socialines paslaugas bei tvarko socialinių paslaugų gavėjų apskaitą Socialinės paramos informacinėje sistemoje (toliau – SPIS);
9.14. perka socialines paslaugas savo teritorijos gyventojams viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, rengia sutartis dėl socialinių paslaugų teikimo ir jų finansavimo;
9.18. teikia teismams pareiškimus dėl asmenų pripažinimo neveiksniais tam tikroje srityje, dėl veiksnaus asmens rūpybos nustatymo, globos (ar rūpybos) nustatymo ir globėjo (rūpintojo) paskyrimo, nušalinimo ar atleidimo nuo pareigų; teikia teismams išvadas dėl rūpybos ir globos pilnamečiams asmenims steigimo ir nutraukimo ; atstovauja teismuose civilinėse bylose dėl fizinių asmenų pripažinimo neveiksniais tam tikroje srityje dėl globos ar rūpybos nustatymo, dėl globėjo (rūpintojo) paskyrimo, atleidimo ar nušalinimo nuo pareigų, dėl kito globėjo (rūpintojo) paskyrimo, dėl leidimų parduoti, dovanoti, išnuomoti neveiksnaus tam tikroje srityje asmens turtą, dėl neveiksnaus tam tikroje srityje asmens pripažinimo veiksniu.
9.19. organizuoja Savivaldybės teritorijoje piniginės socialinės paramos, tikslinių kompensacijų mokėjimo žiniaraščių paruošimą, ir paruoštus mokėjimo žiniaraščius teikia Administracijos Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyriui;
9.20. tvarko socialinės paramos gavėjų apskaitą SPIS. Organizuoja darbus socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“, teikia siūlymus šių sistemų tobulinimui, apskaitos proceso gerinimui.
9.21. priima asmenų dokumentus, susijusius su vienkartinių pašalpų išmokėjimu žuvusių pasipriešinimo 1940–1990 metų okupacijos dalyvių šeimoms, ginkluoto pasipriešinimo (rezistencijos) dalyviams – kariams savanoriams, Černobylio AE avarijos padarinių likvidavimo dalyviams ir rengia administracijos direktoriaus įsakymų projektus šioms išmokoms skirti;
9.22. priima iš asmenų dokumentus, susijusius su valstybės finansinės paramos suteikimu artimiesiems užsienyje mirusių (žuvusių) Lietuvos Respublikos piliečių palaikams parvežti į Lietuvos Respubliką ir materialinės pagalbos teikimu Lietuvos Respublikos piliečiams, nukentėjusiems užsienio valstybėse. Rengia administracijos direktoriaus įsakymų projektus minėtai finansinei paramai gauti;
9.23. priima dokumentus iš motinų/ tėvų, išauginusių penkis ir daugiau vaikų, Lietuvos Respublikos antrojo laipsnio valstybinėms pensijoms gauti ir parengia savivaldybės administracijos teikimą Lietuvos Respublikos pirmojo ir antrojo laipsnių valstybinių pensijų skyrimo komisijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;
9.24. priima iš asmenų dokumentus dėl pašalpų našlaičiams ir likusiems be tėvų globos vaikams įsikurti skyrimo;
9.25. vykdo socialinių išmokų ir kompensacijų, išskyrus socialinę pašalpą ir kompensacijas, nustatytas Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme, skaičiavimą ir mokėjimą;
9.26 vykdo socialinės pašalpos ir kompensacijų, nustatytų Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme, teikimą;
9.27. dalyvauja sprendžiant gyventojų užimtumo, kvalifikacijos įgijimo ir perkvalifikavimo klausimus, viešųjų ir sezoninių darbų organizavime;
9.28. administruoja mokinių nemokamo maitinimo savivaldybės įsteigtose mokyklose ir savivaldybės teritorijoje įsteigtose nevalstybinėse mokyklose administravimas ir nepasiturinčių šeimų mokinių, deklaravusių gyvenamąją vietą arba gyvenančių savivaldybės teritorijoje, aprūpinimo mokinio reikmenimis.
9.29. socialinių paslaugų planavimas ir teikimas, socialinių paslaugų įstaigų steigimas, išlaikymas ir bendradarbiavimas su nevyriausybinėmis organizacijomis;
9.30. sąlygų savivaldybės teritorijoje gyvenančių neįgaliųjų socialiniam integravimui į bendruomenę sudarymas;
9.31. bendradarbiauja su kitais Administracijos struktūriniais padaliniais, seniūnijomis, valstybės ir savivaldybės institucijomis, įstaigomis, religinėmis bendruomenėmis ir visuomeninėmis asociacijomis;
9.33. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka vykdo viešuosius pirkimus;
9.35. kontroliuoja Administracijos teritoriniuose struktūriniuose padaliniuose (Seniūnijose) socialinės paramos ir socialinių paslaugų teikimą gyventojams;
9.40. vykdo visuomenės sveikatos priežiūrą savivaldybės teritorijoje esančiose ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose ugdomų mokinių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, visuomenės sveikatos stiprinimą, visuomenės sveikatos stebėsena;
9.41. pagal kompetenciją vykdo savivaldybės visuomenės sveikatos stebėseną, analizuoja aplinkos veiksnius, darančius įtakos gyventojų sveikatai, ir teikia pasiūlymus, išvadas gyventojų sergamumui mažinti, apsaugoti nuo infekcinių ligų, jų protrūkių ar tuo tikslu įgyvendina higienos reikalavimų praktinių priemonių visumą;
9.42. kontroliuoja, kaip fiziniai, juridiniai asmenys laikosi teritorijos tvarkymo ir švaros, atliekų tvarkymo, gyvūnų laikymo, prekybos turgavietėse ir viešosiose vietose, želdynų apsaugos, gyvenamųjų ir bendro naudojimo patalpų naudojimo, statinių tinkamos priežiūros, triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisyklių, rūkymo draudimo nustatytose vietose, žmonių gyvybės apsaugos vandens telkiniuose numatančių taisyklių, reikalavimų, nustatytų Savivaldybės institucijų sprendimuose bei kituose norminiuose aktuose;
9.43. planuoja ir įgyvendina savivaldybės sveikatinimo priemones, paramą savivaldybės gyventojų sveikatos priežiūrai;
9.44. organizuoja įmonių, įstaigų ir organizacijų, esančių savivaldybės teritorijoje, sanitarinę priežiūrą; savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros plėtojimo programos, kitų tikslinių ir kompleksinių savivaldybės sveikatos programų projektų rengimą, teikia juos aprobuoti bendruomenės sveikatos tarybai, aprobuotas programas teikia tvirtinti savivaldybės tarybai;
9.45. nustato privalomo profilaktinio aplinkos kenksmingumo pašalinimo (dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos) būtinumą, kontroliuoja dezinsekcijos, deratizacijos, dezinfekcijos darbų įvykdymą atitinkamuose sanitarinės kontrolės objektuose, gyvenamųjų namų rūsiuose, visuomeniniuose pastatuose, įmonėse, įstaigose bei organizacijose, esančiose savivaldybės teritorijoje;
9.46. tvirtina sanitarijos ir higienos taisykles, organizuoja jų laikymosi kontrolę, užtikrina švaros ir tvarkos priežiūrą viešose vietose;
III. SKYRIAUS TEISĖS
10. Skyrius, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius ir atlikdamas jo kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
10.1. gauti iš valstybės institucijų, Savivaldybės administracijos skyrių bei tarnybų, visų rūšių įmonių, įstaigų ir organizacijų reikiamą informaciją ir dokumentus, reikalingus socialinės paramos, socialinių paslaugų ir kitais socialinio darbo klausimams spręsti;
10.3. dalyvauti Savivaldybės tarybos posėdžiuose, Savivaldybės pasitarimuose bei renginiuose, kuriuose svarstomi su Skyriaus uždaviniais ir funkcijomis susiję klausimai;
10.4. papildomai apklausti asmenis/šeimas ir rinkti papildomus duomenis apie juos sprendimui priimti dėl socialinės paramos/paslaugų teikimo;
10.5. sudaryti komisijas, kviesti Savivaldybės administracijos skyrių, kitų institucijų specialistus nagrinėti ir spręsti iškilusius klausimus;
IV. SKYRIAUS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
11. Skyriui vadovauja vedėjas, kurį į pareigas skiria ir iš pareigų atleidžia Direktorius Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Nesant skyriaus vedėjo, jo funkcijas atlieka skyriaus pavaduotojas. Skyriaus vedėjas tiesiogiai pavaldus Direktoriui.
12. Skyriaus vedėjas:
12.1. organizuoja, planuoja ir kontroliuoja skyriaus darbą, siekdamas užtikrinti skyriui pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą;
12.3. pagal savo kompetenciją užtikrina, kad skyriuje būtų vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimai;
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
15. Skyrius reorganizuojamas ar likviduojamas Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
16. Atleidžiamas iš pareigų Skyriaus vedėjas perduoda reikalus, dokumentus ir turtą naujam Skyriaus vedėjui ar kitam savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui Administracijos direktoriaus įsakyme nurodyta tvarka. Reikalams, dokumentams ir turtui perduoti Direktoriaus įsakymu gali būti sudaroma komisija.