r_NaujojiAkmene

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. SPALIO 13 D. SPRENDIMO NR. T-214(E) „DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. kovo 28 d. Nr. T-80

Naujoji Akmenė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 9, 13, 14, 15, 16 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymu, atsižvelgdama į Akmenės  rajono  savivaldybės tarybos veiklos reglamento redakcinės  komisijos 2019 m. vasario 28 d.posėdžio protokolą  Nr. K-6, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a pakeisti Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2016 m. spalio 13 d. sprendimu Nr. T-214(E) „Dėl Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (toliau – Reglamentas):

1.   Reglamento 33 punktą išdėstyti taip:

33. Pristatęs klausimą Tarybai pranešėjas atsakinėja į Tarybos narių klausimus. Tarybos narys, prieš pateikdamas klausimą pranešėjui, informuoja, kad klausimą pateiks savo, Tarybos daugumos, Tarybos opozicijos, frakcijos ar grupės vardu. Neinformavus, kieno vardu pateikiamas klausimas, laikoma, kad klausimas pateiktas Tarybos nario vardu. Klausimas turi trukti ne ilgiau kaip 1 minutę, o atsakymas – ne ilgiau kaip 3 minutes. Kiekvienas Tarybos narys svarstomu klausimu gali klausti 2 kartus, nepriklausomai nuo to, kieno vardu jis klausia. Tarybos daugumos, opozicijos, frakcijos ar grupės vardu klausimą pateikti gali tik vienas jos narys. Atsižvelgiant į svarstomo klausimo svarbą posėdžio pirmininkas gali leisti pateikti daugiau klausimų.“

2.   Reglamento 42 punktą išdėstyti taip:

42. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikiusių“ kartu sudėjus), lemia mero balsas. Jeigu meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.“

3.   Reglamento 53.5 papunktį išdėstyti taip:

53.5. Tarybos narys Tarybos posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti Tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą nuo klausimo svarstymo ir balsavimo ir, jeigu Taryba balsuodama nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Balsavimas dėl tarybos nario nusišalinimo nepriėmimo vyksta prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris tarybos nariui sukelia interesų konfliktą. Kai Tarybos narys nusišalina, jis ištraukia savo identifikacinę kortelę ir gali išeiti iš posėdžių salės. Posėdžio protokole pažymimas nusišalinimo faktas. Taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Jeigu nusišalinimą pareiškia daugiau negu pusė Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių ir dėl to nebūtų galima priimti sprendimo dėl nusišalinimo priėmimo ar nepriėmimo, sprendimą dėl to priima visi (įskaitant ir nusišalinimą pareiškusius Tarybos narius) Tarybos posėdyje dalyvaujantys Tarybos nariai.

Duomenys  apie  sprendimą  nepriimti pareikšto nusišalinimo  kartu su svarstyto klausimo balsavimo   rezultatais skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir per penkias  darbo dienas  nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis  priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

Tarybos, komitetų posėdžių protokoluose turi būti įrašyta  apie tarybos narių nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo) faktą, nurodoma, kas, dėl kokios priežasties ir nuo kurio klausimo nusišalino, balsavimo rezultatai dėl Tarybos nario nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo).“

4.   Reglamento 55 punktą išdėstyti taip:

55. Tarybos posėdžiai esant techninėms galimybėms transliuojami tiesiogiai Savivaldybės interneto svetainėje.

Tarybos posėdžių metu daromas garso ir (ar) vaizdo įrašas. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, reikalavimų (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), susijusią informaciją, ir (ar) sprendimų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, posėdžio pirmininkui paskelbus, garso ir (ar) vaizdo įrašai nedaromi. Tarybos posėdžių garso ir (ar) vaizdo įrašai yra vieši, saugomi 10 metų informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

Nesant techninių galimybių, Taryba sprendžia dėl posėdžio vedimo tvarkos ar jo atidėjimo.

Taryba nustato posėdžių transliavimo Savivaldybės interneto svetainėje tvarką.“

5.   Reglamento 57 punktą išdėstyti taip:

57. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Posėdžių protokolus privalo pasirašyti tam posėdžiui pirmininkavęs meras, jo pavaduotojas ar kitas Tarybos narys. Tarybos posėdžių protokolus turi pasirašyti ir Tarybos sekretorius, o jeigu jo nėra, – mero paskirtas politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas arba Administracijos direktoriaus (kai yra gautas mero pritarimas) paskirtas valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis Savivaldybės administracijoje pagal darbo sutartį, kuris gali sekretoriauti ir Kolegijos, komitetų bei komisijų posėdžiuose. Jis atsakingas už Tarybos posėdžių protokolų rašymą, jų kokybę, protokolų skelbimą ir saugojimą.

Protokolai paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Savivaldybės tarybos posėdžio.“

6.   Pripažinti netekusiu galios 59 punktą.

7. Reglamento 68 punktą išdėstyti taip:

68. Tarybos nariams pateikti sprendimų projektai ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną po registracijos dokumentų valdymo sistemoje registruojami Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS) ir paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.“

8.  Reglamento 73 punktą išdėstyti taip:

73. Tarybos sprendimai registruojami Savivaldybės administracijoje ir ne vėliau kaip per savaitę po posėdžio atitinkamos valstybės institucijos, visuomeninės organizacijos, įmonės, įstaigos bei pareigūnai (adresatai pagal rengėjų užpildytą sąrašą) informuojami apie sprendimų priėmimą. Sprendimai paskelbiami TAIS, nuoroda – Savivaldybės interneto svetainėje www.akmene.lt. Už priimtų dokumentų įforminimą ir protokolo sutvarkymą atsako Tarybos posėdžio sekretorius.“

9. Reglamento 78 punktą išdėstyti taip:

78. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komiteto narių mero siūlymu skiria komitetai pirmojo komiteto posėdžio metu – tai įrašoma į posėdžio protokolą. Tą pačią kandidatūrą meras gali siūlyti du kartus.

Kontrolės komiteto pirmininką Savivaldybės tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria Savivaldybės taryba. Jeigu nėra paskelbta Savivaldybės tarybos opozicija arba ji nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros, Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria Savivaldybės taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Mero siūlymas įforminamas mero potvarkiu. Iki potvarkio priėmimo meras raštu informuoja frakcijos (grupės) paskirtus atstovus apie numatytą siūlyti kandidatūrą. Frakcijos (grupės) nuomonė dėl siūlomo kandidato turi būti pateikiama merui ne vėliau kaip per tris darbo dienas.

Kontrolės komiteto pirmininkas bei pirmininko pavaduotojas laikomi paskirtais, kai už jų kandidatūras balsavo posėdyje dalyvaujančių tarybos narių dauguma.

Komiteto pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta šiame įstatyme, savivaldybės tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu šiame įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Savivaldybės tarybos sprendimu.“

10. Reglamento 84.8 papunktį išdėstyti taip:

84.8. dirba pagal Tarybos patvirtintą veiklos programą ir kiekvienų metų pradžioje už savo veiklą jai atsiskaito parengdamas sprendimo projektą, kuriuo Tarybos nariams teikiama svarstyti Kontrolės komiteto ataskaita; Savivaldybės taryba Kontrolės komiteto veiklos programą patvirtina per vieną mėnesį nuo Kontrolės komiteto sudarymo, o kai Kontrolės komitetas sudarytas, – per vieną mėnesį nuo kalendorinių metų pradžios;“

11. Reglamento 85 punktą išdėstyti taip:

85. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Taryba šių komisijų pirmininkus mero teikimu skiria iš komisijų narių. Jeigu yra paskelbta Tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras iš šių komisijų narių meras teikia Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių. Mero teikimas įforminamas potvarkiu. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūrų, juos Taryba skiria iš šių komisijų narių mero teikimu, įformintu potvarkiu.

Iki potvarkio dėl teikimo priėmimo meras raštu informuoja frakcijos (grupės) paskirtus atstovus apie numatytą siūlyti kandidatūrą į Etikos bei Antikorupcijos komisijų pirmininkų pareigas. Frakcijos (grupės) nuomonė dėl siūlomo kandidato turi būti pateikiama merui ne vėliau kaip per tris darbo dienas. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas laikomi paskirtais, kai už jų kandidatūrą balsavo posėdyje dalyvaujančių tarybos narių dauguma.“

12. Reglamento 86 punkte išbraukti žodį „mažuma“.

13. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 87 punktą.

14. Papildyti Reglamentą 121.6 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

121.6. Savivaldybės tarybos, komitetų, komisijų ar darbo grupių posėdžių metu, vykdant Tarybos nario pareigas:

121.6.1. nesant pagrindo vengti naudoti konkrečių fizinių asmenų duomenis (vardą, pavardę, gimimo datą, kontaktinius duomenis), neatskleisti asmens kodų. Kreipiantis į konkretų asmenį, tikslinga vartoti bendras formuluotes („direktorius“, „atleidžiamas darbuotojas“, „asmuo“, „pilietis“ ir t. t.);

121.6.2. neatskleisti specialių kategorijų asmens duomenų (informacija apie sveikatos būklę, nustatyto darbingumo, neįgalumo, specialiųjų poreikių lygio duomenys, duomenys apie rasinę etninę kilmę (pavyzdžiui, kad patalpos išnuomojamos romų kilmės žmogui), politines pažiūras, religinius ar filosofinius įsitikinimus, duomenys apie fizinio asmens lytinį gyvenimą ar orientaciją);

121.6.3. laikyti paslaptyje, neatskleisti trečiosioms šalims (žiniasklaidai, šeimos nariams ir kitiems asmenims) bet kokios su asmens duomenimis susijusios informacijos, su kuria buvo susipažinta vykdant savivaldybės tarybos nario pareigas, išskyrus, jeigu tokia informacija buvo vieša pagal galiojančių įstatymų ar kitų teisės aktų nuostatas. Pareiga saugoti asmens duomenų paslaptį galioja ir pasibaigus savivaldybės tarybos nario įgaliojimams;

121.6.4. neviešinti asmens duomenų asmeniniuose tinklaraščiuose ar kitose interneto svetainėse (įskaitant socialinius tinklus).“

15. Reglamento 132 punktą išdėstyti taip:

132. Biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė ar dalininkė yra Savivaldybė), Savivaldybės valdomų įmonių ir organizacijų metinės veiklos ataskaitos pateikiamos kasmet iki gegužės 1 d. merui. Įstaigų vadovai Tarybos posėdyje pristato įstaigų metines veiklos ataskaitas. Prieš šių ataskaitų pristatymą Tarybos posėdyje jos svarstomos komitetuose dalyvaujant šių įmonių, įstaigų ir organizacijų vadovams arba jų įgaliotiems asmenims. Per biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės kontroliuojamų įmonių ir organizacijų ataskaitų pristatymą Tarybos posėdyje turi dalyvauti šių įmonių, įstaigų ir organizacijų vadovai arba jų įgalioti asmenys. Dėl šių ataskaitų rengiami ir pateikiami sprendimų projektai. Taryba priima sprendimą dėl pateiktų ataskaitų balsuojant.“

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                          Vitalijus Mitrofanovas