r_NaujojiAkmene

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS AKMENĖS RAJONO PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO REORGANIZAVIMO, PRIJUNGIANT JĮ PRIE VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS NAUJOSIOS AKMENĖS LIGONINĖS

 

2023 m. spalio 20 d. Nr. T-272

Naujoji Akmenė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 17 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 16 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 6 straispniu, 10 straipsnio 1 dalies 16 punktu, 15 straipsnio 7 dalimi, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso  2.47 ir 2.96 straipsniais, 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 straipsnio 1, 2 dalimis, 2.101 ir 2.103 staipsniais, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 28 straipsnio 1 ir 9 punktu ir 29 straipsniu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 63 straipsnio 7 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugsėjo 26 d. nutarimo Nr. 1025 „Dėl valstybės ir savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo viešosiose įstaigose“ 2.5.1.4 papunkčiu, remdamasi Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T-183 „Dėl sutikimo reorganizuoti viešąją įstaigą Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centrą prijungiant prie viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės“, atsižvelgdama į ir viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės 2023 m. rugpjūčio 31 d. raštą Nr. S-210 „Dėl dokumentų pateikimo“ bei į viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės 2023 m. rugsėjo 12 d. raštą Nr. S-218 „Dėl dokumentų pateikimo“, Akmenės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Reorganizuoti viešąją įstaigą Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centrą prijungimo būdu prie viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės nuo 2023 m. lapkričio 1 d.

2.  Nustatyti, kad po reorganizavimo veiklą baigiantis juridinis asmuo – viešoji įstaiga Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centras, veiklą tęsiantis juridinis asmuo – viešoji įstaiga Naujosios Akmenės ligoninė-sveikatos centras.

3.  Patvirtinti pridedamus:

3.1. viešosios įstaigos Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centro, prijungiant jį prie viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės, reorganizavimo sąlygų aprašą;

3.2. viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės-sveikatos centro įstatus;

3.3. viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės-sveikatos centro valdymo struktūrą;

3.4. viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės-sveikatos centro pareigybių sąrašą.

4Pavesti Akmenės rajono savivaldybės merui sudaryti viešosios įstaigos Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centro reorganizavimo darbo grupę dėl dokumentacijos ir turto perdavimo ir priėmimo.

5Įgalioti viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės-sveikatos centro direktorių pasirašyti viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės-sveikatos centro įstatus ir pateikti juos Juridinių asmenų registrui bei atlikti kitus veiksmus, susijusius su viešosios įstaigos Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centro reorganizavimo prijungimo būdu prie viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės sąlygų įgyvendinimu.

6Pripažinti netekusiais galios Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2021 m. rugsėjo 27 d. sprendimo Nr. T-210 „Dėl viešosios įstaigos Ventos ambulatorijos reorganizavimo prijungiant ją prie viešosios įstaigos Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centro“, 3.2, 3.3 ir 3.4 papunkčius.

7Nustatyti, kad šio sprendimo 6 punktas įsigalioja nuo sprendimo 3.2 papunkčiu patvirtintų įstatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

8Pavesti viešosios įstaigos Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centro vadovui teisės aktų nustatyta tvarka išregistruoti viešąją įstaigą Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centrą iš Juridinių asmenų registro ne vėliau kaip iki 2023 m. lapkričio 1 d.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Vitalijus Mitrofanovas

 

 

PATVIRTINTA

Akmenės rajono savivaldybės tarybos

2023 m. spalio 20 sprendimu Nr. T-272

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS NAUJOSIOS AKMENĖS LIGONINĖS-SVEIKATOS CENTRO ĮSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.            Viešoji įstaiga Naujosios Akmenės ligoninė-sveikatos centras (toliau – Sveikatos centras) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos iš Akmenės rajono savivaldybės turto įsteigta viešoji sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais pagal Sveikatos centrui suteiktą licenciją.

2.            Sveikatos centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu kodeksu, Sveikatos sistemos, Sveikatos priežiūros įstaigų, Viešųjų įstaigų, Psichikos sveikatos priežiūros, Sveikatos draudimo ir kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais įstatymais, teisės aktais ir šiais įstatais.

3.            Sveikatos centras yra pelno nesiekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose. Sveikatos centras pagal savo prievoles atsako tik jam nuosavybės teise priklausančiu turtu. Sveikatos centras neatsako už dalininko įsipareigojimus. Sveikatos centras yra paramos gavėjas, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatyme. Sveikatos centras dokumentuose, kuriuos jis naudoja turėdamas santykių su kitais subjektais, nurodoma pavadinimas ir teisinė forma, buveinė, juridinio asmens kodas, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie jį.

4.            Sveikatos centro steigėjas ir vienintelis savininkas – Akmenės rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 111100056. Sveikatos centro savininko teises ir pareigas įgyvendina Akmenės rajono savivaldybės taryba arba teisės aktų nustatyta tvarka – Savivaldybės meras.

5.            Sveikatos centro teisinė forma – viešoji įstaiga.

6.            Sveikatos centro pavadinimas – viešoji įstaiga Naujosios Akmenės ligoninė-sveikatos centras.

7.            Sveikatos centro buveinė: Žemaitijos g. 6, LT-85138 Naujoji Akmenė, Akmenės rajonas.

8.            Sveikatos centro finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

9.            Sveikatos centro veikla yra neterminuota.

 

II SKYRIUS

SVEIKATOS CENTRO VEIKLOS TIKSLAI

 

10.          Sveikatos centro veiklos tikslas – gerinti Akmenės rajono ir visų Lietuvos gyventojų sveikatą siekiant sumažinti jų sergamumą, mirtingumą, teikiant prieinamas, saugias, kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, atitinkančias šiuolaikinio medicinos ir slaugos mokslo lygį ir gerą patirtį.

11.          Sveikatos centro veiklos sritys:

11.1.       asmens sveikatos priežiūra;

11.2.       kitos įstatymų nedraudžiamos veiklos, susijusios su Sveikatos centro tikslų įgyvendinimu, vykdymas.

12.          Pagrindinės Sveikatos centro veiklos rūšys pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą veiklos rūšių klasifikatorių:

12.1.       žmonių sveikatos priežiūros veikla (86);

12.2.       ligoninių veikla (86.10);

12.3.       bendrosios paskirties ligoninių veikla (86.10.10);

12.4.       reabilitacijos ligoninių veikla (86.10.30);

12.5.       slaugos ligoninių veikla (86.10.40);

12.6.       bendrosios praktikos gydytojų veikla (86.21);

12.7.       gydytojų specialistų veikla (86.22);

12.8.       odontologinės praktikos veikla (86.23);

12.9.       protezų gamyba (32.50.30);

12.10.     kita žmonių sveikatos priežiūros veikla (86.90);

12.11.  viduriniojo medicinos personalo paslaugų teikimas ligoniams ne ligoninėse (86.90.10);

12.12.  nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiais ir neįgaliaisiais asmenimis veikla (88.10);

12.13.  kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla (88.99);

12.14.  kita, niekur kitur nepriskirta asmenų aptarnavimo veikla (96.09);

12.15.  medicinos laboratorijos veikla (86.90.30);

12.16.  kita stacionarinė globos veikla (87.90);

12.17.  fizinės gerovės užtikrinimo veikla – (96.04);

12.18nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas (68.20);

12.19kita, niekur kitur nepriskirta informacinių paslaugų veikla (63.99);

12.20suaugusiųjų ir kitas, niekur nepriskirtas mokymas (85.59);

12.21medicinos mokslų tiriamieji ir taikomieji darbai (72.19.40);

12.22kitos teisės aktams neprieštaraujančios veiklos vykdymas, siekiant Sveikatos centro tikslų.

13.       Licencijuojamą veiklą ar veiklą, kuriai reikalingi specialūs leidimai, Sveikatos centras gali vykdyti tik gavęs atitinkamas licencijas ar leidimus.

 

III SKYRIUS

SVEIKATOS CENTRO VALDYMAS

 

14.       Sveikatos centras įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per savo valdymo organus. Sveikatos centras negali įgyti civilinių teisių ir pareigų per savo dalininkus.

15.       Sveikatos centro organai:

15.1.    visuotinis dalininkų susirinkimas;

15.2.    vienasmenis valdymo organas – Sveikatos centro direktorius (toliau – Direktorius);

16.       Sveikatos centre sudaromi kolegialūs organai:

16.1.    stebėtojų taryba;

16.2.    gydymo taryba;

16.3.    slaugos taryba.

17.       Finansinę apskaitą Sveikatos centre tvarko vyriausiasis finansininkas. Sveikatos centro direktoriaus ir vyriausiojo finansininko pareigų negali eiti tas pats asmuo ir asmenys, susiję giminystės ar svainystės ryšiais. Vyriausiojo finansininko funkcijas pagal sutartį gali atlikti ir kitas juridinis asmuo.

 

 

 

 

IV SKYRIUS

SAVININKO (DALININKŲ) KOMPETENCIJA, TEISĖS IR PAREIGOS

 

18.          Visuotinis dalininkų susirinkimas yra aukščiausiasis Sveikatos centro valdymo organas. Savivaldybė yra Sveikatos centro savininkas, taip pat yra vienintelis jos dalininkas.

19.          Savininkas (dalininkas) arba jo įgaliotas asmuo sprendžia visus Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Vietos savivaldos įstatyme, Sveikatos sistemos įstatyme, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugsėjo 26 d. nutarime Nr. 1025 „Dėl valstybės ir savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo viešosiose įstaigose“, kituose teisės aktuose ir šiuose įstatuose savininko (dalininko) kompetencijai priskirtus klausimus.

20.          Savininko (dalininko) rašytiniai sprendimai prilyginami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimams.

21.          Visuotinio dalininkų sušaukimo ir sprendimų priėmimo tvarka:

21.1.    už visuotinio dalininkų susirinkimo sušaukimą atsako Direktorius. Direktorius ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki susirinkimo dienos turi pranešti apie šaukiamą visuotinį dalininkų susirinkimą dienraštyje arba raštu turi pranešti kiekvienam dalininkui. Visuotinis dalininkų susirinkimas gali būti šaukiamas nesilaikant šio termino, jei su tuo raštiškai sutinka visi dalininkai. Dalininkų rašytiniai sutikimai turi būti pridėti kaip priedas prie visuotinio dalininkų susirinkimo protokolo ir saugomi Sveikatos centro teisės aktų nustatyta tvarka. Jeigu dalininkų susirinkimo darbotvarkė, nurodyta pranešime apie šaukiamą dalininkų susirinkimą, buvo pakeista, apie pakeitimus dalininkams turi būti pranešta tokia pat tvarka, kaip apie dalininkų susirinkimo sušaukimą;

21.2.    visuotinis dalininkų susirinkimas šaukiamas ne rečiau kaip vieną kartą per metus;

21.3.    kasmet per keturis mėnesius nuo Sveikatos centro finansinių metų pabaigos šaukiamas eilinis visuotinis dalininkų susirinkimas. Direktorius eiliniam visuotiniam susirinkimui privalo pateikti Sveikatos centro metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir praėjusių metų Sveikatos centro veiklos ataskaitą;

21.4.    Sveikatos centro visuotinis dalininkų susirinkimas gali būti šaukiamas teismo sprendimu, jei jis nebuvo sušauktas Viešųjų įstaigų įstatymo nustatyta tvarka ir dėl to į teismą kreipėsi dalininkas ar organo narys;

21.5.    visuotiniame dalininkų susirinkime sprendžiamojo balso teisę turi visi Sveikatos centro dalininkai. Vienas dalininkas visuotiniame dalininkų susirinkime turi vieną balsą. Direktorius ir kitų organų nariai, jeigu jie nėra dalininkai, gali dalyvauti visuotiniame dalininkų susirinkime be balso teisės. Visuotiniame dalininkų susirinkime dalininkų pritarimu gali dalyvauti ir kiti asmenys;

21.6.    visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimai priimami paprasta visų susirinkime dalyvaujančių dalininkų balsų dauguma, išskyrus Viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 9, 10 ir 11 punktuose nurodytus sprendimus, kurie priimami kvalifikuota balsų dauguma. Ji negali būti mažesnė kaip 2/3 visų susirinkime dalyvaujančių dalininkų balsų;

21.7.    visuotiniai dalininkų susirinkimai turi būti protokoluojami.

 

V SKYRIUS

SVEIKATOS CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS

 

22.       Vykdydamas įstatuose numatytą veiklą, Sveikatos centras turi teisę:

22.1.    turėti sąskaitas bankuose, savo ženklą;

22.2.    pirkti ar kitokiais būdais įsigyti savo veiklai reikalingą turtą, naudoti, valdyti, disponuoti juo teisės aktų ir šių įstatų nustatyta tvarka;

22.3.  teikti bei gauti paramą, paveldėti pagal testamentą, teikti labdarą (gavus savininko (dalininko) sutikimą);

22.4.    pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir prisiimti įsipareigojimus;

22.5.  dalininkams pritarus, steigti filialus, juos reorganizuoti ir likviduoti, dalininko teisėmis dalyvauti kitų įstaigų veikloje;

22.6.  jungtis į ne pelno organizacijų asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

22.7.  naudoti Sveikatos centro lėšas įstatuose numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti;

22.8.  skelbti konkursus, susijusius su Sveikatos centro veikla;

22.9.  teisės aktų nustatyta tvarka teikti mokamas paslaugas;

22.10.            dalyvauti pavienių universitetinių studijų, mokslinių tyrimų dalykų vykdyme;

22.11.            atsižvelgiant į Lietuvos sveikatos sistemos ir dalininkų strategines plėtros gaires, plėtoti esamą Sveikatos centro infrastruktūrą;

22.12.            Sveikatos centro veiklos tikslams pasiekti inicijuoti ir dalyvauti vykdant bendrus projektus;

22.13.            nustatyti teikiamų paslaugų kainas, išskyrus tuos atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir teisės aktus jos pacientams turi būti teikiamos nemokamai arba privaloma laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų ar kitų teisės aktų reguliuojamų kainų;

22.14.            sudaryti tikslines sąmatas, turėti tiems tikslams specialias sąskaitas;

22.15.            teisės aktų nustatyta tvarka naudotis bankų kreditais, gauti paskolas iš kitų subjektų;

22.16.            užmegzti ryšius su šalies ir užsienio partneriais, keistis specialistais, dalytis patirtimi ir kitais būdais bendradarbiauti;

22.17.            tobulinti, perkvalifikuoti sveikatos priežiūros specialistus.

23.     Sveikatos centras privalo:

23.1.  užtikrinti būtinąją medicinos pagalbą;

23.2. įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones pagal Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintą tvarką;

23.3. teikti nemokamas planinės sveikatos priežiūros paslaugas įsitikinus, kad pacientas turi teisę į tokias paslaugas;

23.4. teikti tik tas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos Sveikatos centrui išduotoje licencijoje;

23.5. naudoti sveikatos priežiūros technologijas, nustatyta tvarka aprobuotas ir (ar) leistas naudoti Lietuvos Respublikoje;

23.6. pildyti ir saugoti pacientų asmens sveikatos istorijas, ambulatorines korteles, kitą medicininę dokumentaciją ir teikti informaciją apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms Lietuvos Respublikos įstatymų bei Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka;

23.7. saugoti paciento medicininę paslaptį, išskyrus atvejus, kai Sveikatos centras privalo pateikti informaciją apie pacientą arba kai pacientas sutinka, kad informacija apie jį būtų teikiama;

23.8. informuoti teisės aktų nustatyta tvarka Sveikatos apsaugos ministeriją, Sveikatos centro savininką (dalininką)  apie Sveikatos centre įvykusius vidaus infekcijų atvejus ir protrūkius, kitus žalos pacientų sveikatai padarymo atvejus;

23.9. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais teikti informaciją apie teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas;

23.10.           užtikrinti nepertraukiamą (visomis dienomis ištisą parą) būtinosios  medicinos pagalbos teikimą pacientams sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka;

23.11.           pasiūlyti pacientui artimiausią objektyviai įmanomą asmens sveikatos priežiūros paslaugos suteikimo datą ir laiką ir registruoti visus pacientus jų kreipimosi į Sveikatos centrą momentu Sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka;

23.12.           užtikrinti lygias pacientų teises į teikiamas sveikatos priežiūros paslaugas;

23.13.           drausti civilinę atsakomybę už pacientams padarytą žalą, padarytą pacientams gydytojų ar slaugos darbuotojų teisėtais veiksmais;

23.14.           Sumokėti nustatyto dydžio mokestį į Valstybinės ligonių kasos suformuotą Asmens sveikatos priežiūros įstaigų civilinės atsakomybės už žalą, padarytą pacientams, draudimo fondą;

23.15.           vykdyti finansinę apskaitą, teikti finansinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir mokėti mokesčius įstatymų nustatyta tvarka;

23.16.           vadovautis Sveikatos apsaugos ministro ir savininko (dalininko) nustatytomis įstaigos veiklos ir kontrolės tvarkomis, atsižvelgti į teikiamas rekomendacijas;

23.17.           Sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka registruoti ir teikti informaciją apie: naudojamas medicinos priemones ir sveikatos priežiūros technologijas, susijusias su medicinos priemonėmis; apie incidentus, susijusius su medicinos priemonėmis. Sužinojus, kad medicinos priemonės neatitinka Sveikatos apsaugos ministro nustatytų reikalavimų ar gali kenkti pacientų, naudotojų saugai, nutraukti medicinos priemonių naudojimą ir (ar) imtis reikiamų veiksmų keliamam pavojui pašalinti, taip pat apie tai informuoti Sveikatos apsaugos ministro įgaliotą instituciją, atsakingą už medicinos priemones.

24.     Sveikatos centras gali turėti ir kitų teisių bei pareigų, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, kitiems teisės aktams ir šiems įstatams.

25.     Sveikatos centrui neleidžiama:

25.1.  gauto pelno skirti kitiems veiklos tikslams, negu nustatyta šiuose įstatuose;

25.2.  neatlygintinai perduoti Sveikatos centro turtą nuosavybėn, pagal patikėjimo ar panaudos sutartį Sveikatos centro dalininkui ar su juo susijusiam asmeniui, išskyrus Viešųjų įstaigų įstatymo 17 straipsnio 10 dalyje numatytą atvejį;

25.3.  skolintis pinigų už palūkanas iš savo dalininko ar su juo susijusio asmens;

25.4.  užtikrinti kitų asmenų prievolių įvykdymą.

 

VI SKYRIUS

DIREKTORIAUS KOMPETENCIJA, SKYRIMO IR ATLEIDIMO TVARKA

 

26.     Direktorius į darbą priimamas viešo konkurso būdu penkeriems metams. Viešą konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina Sveikatos centro savininkas (dalininkas).

27.     Darbo sutartį su Direktoriumi sudaro ir nutraukia bei kitas funkcijas, susijusias su Direktoriaus darbo santykiais, įgyvendina Savivaldybės meras Vietos savivaldos įstatymo, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir pagrindais.

28.     Darbo sutartis su Direktoriumi gali būti nutraukiama, visuotiniam dalininkų susirinkimui priėmus sprendimą atšaukti viešosios įstaigos vadovą.

29.     Apie Direktoriaus paskyrimą ar atleidimą bei sutarties su juo pasibaigimą kitais pagrindais Sveikatos centras ne vėliau kaip per 5 dienas privalo pranešti Juridinių asmenų registro tvarkytojui.

30.     Direktoriumi gali būti fizinis asmuo, kurio kvalifikacija atitinka Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus. Direktorius privalo periodiškai tobulinti vadovavimo įstaigai gebėjimus. Privalomojo tobulinimosi tvarka nustatyta Sveikatos apsaugos ministro įsakymu.

31.     Direktorius savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, šiais įstatais, visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimais, savininko priimtais teisės aktais ir pareigybės aprašymu.

32.     Direktoriaus kompetencijai priskiriama:

32.1.            vadovauti Sveikatos centrui, organizuoti Sveikatos centro veiklą ir veikti Sveikatos centro vardu santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis;

32.2.            vadovauti Sveikatos centro pagrindinei ir ūkinei veiklai;

32.3.            organizuoti Sveikatos centro finansinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą;

32.4.            įstatymų nustatyta tvarka priimti į darbą ir atleisti darbuotojus, nustatyti darbuotojų etatus, sudaryti ir nutraukti darbo sutartis;

32.5.            nustatyti Sveikatos centro darbuotojų atlyginimus, skirti darbuotojams paskatinimus ir drausmines nuobaudas, nustatyti Sveikatos centro vidaus struktūrą;

32.6.            vykdyti Sveikatos centro darbuotojų atestaciją;

32.7.            organizuoti filialų ir padalinių vadovų priėmimo į darbą viešuosius konkursus, tvirtinti jų nuostatus;

32.8.            leisti įsakymus, kitus Sveikatos centro vidaus teisės aktus, dokumentus, duoti privalomus nurodymus darbuotojams;

32.9.            rengti Sveikatos centro veiklos planus ir ataskaitas;

32.10.          pranešti dalininkams (savininkui) apie įvykius, galinčius turėti esminės reikšmės Sveikatos centro veiklos tęstinumui, veiklos pobūdžiui ir apimtims;

32.11.          įgyvendinti dalininkų (savininko) priimtus sprendimus;

32.12.          atidaryti ir uždaryti sąskaitas bankuose;

32.13.          pagal kompetenciją užtikrinti savininko perduoto ir Sveikatos centro turto efektyvų panaudojimą ir jo apsaugą;

32.14.          rengti ir teikti dalininkams (savininkui) ir Juridinių asmenų registrui praėjusių finansinių metų Sveikatos centro veiklos ataskaitą ir metinį finansinių ataskaitų rinkinį kartu su auditoriaus išvada (tuo atveju, jei finansinių ataskaitų auditas atliktas);

32.15.          Sveikatos centro vardu pasirašyti dokumentus ar įgalioti kitus asmenis vykdyti vadovo kompetencijos funkcijas;

32.16.          tvirtinti Sveikatos centro vidaus darbo tvarkos taisykles, darbuotojų pareigybių aprašymus, kitus Sveikatos centro vidaus teisės aktus ir dokumentus;

32.17.          kreiptis į dalininkus (savininką) dėl neefektyviai dirbančių Sveikatos centro padalinių pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo;

32.18.          suderinus su stebėtojų taryba, tvirtinti Sveikatos centro darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašą;

32.19.          atstovauti Sveikatos centrui teisme, valstybės ir savivaldybių valdymo organuose ir palaikant ryšius su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis, įgalioti kitus asmenis atlikti šią funkciją;

32.20.          pateikti dokumentus ir duomenis, nurodytus Civilinio kodekso 2.66 straipsnyje, Juridinių asmenų registrui;

32.21.          nustatyti Sveikatos centro išlaidų, skirtų darbo užmokesčiui ir medikamentams, normatyvus, jei tai atlikti paveda savininkas (dalininkas);

32.22.          organizuoti Sveikatos centro dalininkų registravimą;

32.23.          teikti informaciją apie Sveikatos centro veiklą visuomenei ir savininkui pagal pareikalavimą;

32.24.          paskelbti viešą informaciją įstatymų numatyta tvarka, sudaryti sąlygas Sveikatos centro buveinėje su ja susipažinti tretiesiems asmenims;

32.25.          sukurti ir prižiūrėti Sveikatos centro vidaus kontrolės sistemą (taisykles, normų, priemonių ir procedūrų visumą);

32.26.          turėti kitų teisių ir pareigų, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, kitiems teisės aktams.

33.     Direktorius iš pareigų atšaukiamas vadovaujantis Darbo kodekse, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme bei kituose teisės aktuose nustatytais pagrindais.

34.     Direktoriaus atšaukimo tvarka:

34.1.  Direktorius atšaukiamas visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu;

34.2.  Direktorius apie galimą jo atšaukimą rašytiniu pranešimu informuojamas ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki planuojamo posėdžio dėl Direktoriaus galimo atšaukimo. Pranešime nurodoma posėdžio vieta, laikas, atšaukimo priežastis bei pažymima apie Direktoriaus teisę ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki posėdžio pateikti savo argumentuotus paaiškinimus;

34.3.            sprendimas dėl Direktoriaus atšaukimo (neatšaukimo) priimamas Sveikatos centro visuotinio dalininkų susirinkimo metu;

34.4.            posėdyje turi teisę dalyvauti Direktorius;

34.5.            priėmus motyvuotą nutarimą atšaukti Direktorių iš pareigų, su juo sudaryta darbo sutartis nutraukiama.

 

VII SKYRIUS

KOLEGIALIŲ ORGANŲ KOMPETENCIJA, JŲ SUDARYMO IR ATŠAUKIMO TVARKA

 

35.     Sveikatos centro stebėtojų taryba (toliau – stebėtojų taryba) yra kolegialus organas, sudaromas penkeriems metams Sveikatos centro veiklos viešumui užtikrinti bei patarti Sveikatos centro dalininkui ir (ar) dalininko (savininko) teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai Sveikatos centro veiklos klausimais.

36.     Stebėtojų taryba sudaroma iš dviejų  Sveikatos centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos paskirtų asmenų; dviejų Akmenės rajono savivaldybės tarybos paskirtų asmenų ir vieno Sveikatos centro pagal Darbo kodeksą veikiančio darbuotojų atstovo paskirto asmens. Stebėtojų tarybos narių kadencijų skaičius nėra ribojamas.

37.     Su stebėtojų tarybos nariais darbo sutartis nesudaroma, už darbą stebėtojų taryboje neapmokama. Už veiklą stebėtojų taryboje jos nariai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

38.     Į stebėtojų tarybą negali būti paskirtas Direktorius, Direktoriaus pavaduotojas, padalinių ir filialų vadovai, vyriausiasis finansininkas, asmuo kuris dirba institucijose, vykdančiose privalomąjį sveikatos draudimą, taip pat Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijoje, veikiančioje prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

39.     Stebėtojų tarybos susirinkimai yra protokoluojami.

40.     Stebėtojų tarybos narys gali atsistatydinti iš savo pareigų kadencijai nepasibaigus, apie tai raštu įspėdamas Stebėtojų tarybą ir jį delegavusią instituciją ne vėliau kaip prieš 14 kalendorinių dienų.

41.     Stebėtojų tarybos narys gali būti atšauktas iš stebėtojų tarybos:

41.1.  jo raštišku pareiškimu;

41.2.  delegavusios institucijos sprendimu;

41.3.            Sveikatos centro sveikatos priežiūros specialistų profesinės sąjungos nutarimu, jeigu ji buvo delegavusi savo atstovą.

42.     Vietoje atsistatydinusio ar atšaukto stebėtojų tarybos nario skyrusi institucija parenka ir deleguoja kitą narį.

43.     Stebėtojų tarybos nariai turi teisę dalyvauti visuotiniuose dalininkų susirinkimuose be balso teisės, gauti informaciją apie Sveikatos centro vykdomą veiklą.

44.     Stebėtojų tarybos sudėtis tvirtinama, keičiama savininko (dalininko) sprendimu.

45.     Stebėtojų tarybos kompetencija:

45.1.  analizuoti Sveikatos centro veiklą;

45.2.  stebėti Direktoriaus vykdomą personalo politiką;

45.3.            išklausyti ir įvertinti Direktoriaus parengtą metinės veiklos ataskaitą bei strateginius veiklos planus;

45.4.            derinti Direktoriaus sprendimo projektą dėl teikiamų paslaugų asortimento didinimo ar mažinimo, vidaus struktūros pakeitimų;

45.5.            derinti Direktoriaus sprendimo projektą dėl darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tvirtinimo;

45.6.            Direktoriaus siūlymu derina kitų Sveikatos centrui svarbių sprendimų projektus.

46.   Stebėtojų taryba turi teisę:

46.1.            teikti savininkui (dalininkui) siūlymus dėl Direktoriaus, padalinių ir filialų vadovų kandidatūrų;

46.2.            teikti Direktoriui ir savininkui (dalininkui) pasiūlymus dėl paslaugų prieinamumo, kokybės, efektyvumo ir kitais Sveikatos centro veiklos organizavimo gerinimo klausimais;

46.3.            stebėtojo teisėmis dalyvauti Sveikatos centro organizuotame konkurse padalinių bei filialų vadovų pareigoms eiti ir pareikšti savo nuomonę dalininkui;

46.4.            siūlyti Direktoriui atšaukti priimtus sprendimus, kurie prieštarauja Lietuvos Respublikos norminiams teisės aktams, savininko (dalininko) sprendimams ir Sveikatos centro įstatams, arba kreiptis į savininką (dalininką) dėl tokių sprendimų panaikinimo.

47.   Stebėtojų tarybos darbo organizavimas:

47.1.            posėdis yra pagrindinė stebėtojų tarybos darbo forma. Stebėtojų tarybos posėdžiai protokoluojami;

47.2.            stebėtojų tarybai vadovauja stebėtojų tarybos pirmininkas, kurį išrenka stebėtojų tarybos nariai paprasta balsų dauguma per pirmąjį posėdį;

47.3.            stebėtojų tarybos posėdžiai yra atviri;

47.4.            stebėtojų tarybos posėdžiai šaukiami pagal poreikį, bet ne rečiau kaip 2 kartus per metus;

47.5.            stebėtojų tarybos posėdis šaukiamas stebėtojų tarybos narių reikalavimu arba Direktoriaus iniciatyva. Stebėtojų tarybos posėdžių laiką ir vietą nustato stebėtojų tarybos pirmininkas, atsižvelgdamas į Direktoriaus siūlymą, bet ne vėliau kaip 3 darbo dienos iki posėdžio pateikia nagrinėjamų klausimų sąrašą;

47.6.            stebėtojų taryba svarstomais klausimais priima nutarimus. Nutarimai priimami paprasta balsų dauguma, o jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia stebėtojų tarybos pirmininko balsas. Stebėtojų tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė stebėtojų tarybos narių.

48.   Stebėtojų tarybos pirmininkas:

48.1.            šaukia stebėtojų tarybos susirinkimus;

48.2.            organizuoja stebėtojų tarybos darbą, jai vadovauja ir atsako už jos veiklą;

48.3.            sudaro susirinkimo dienotvarkę;

48.4.            palaiko ryšį su Direktoriumi;

48.5.            teikia išvadas, pasiūlymus;

48.6.            pasirašo posėdžių protokolus.

49.   Stebėtojų tarybos pirmininko pavaduotojas išrenkamas pirmojo stebėtojų tarybos susirinkimo metu. Jis gali vykdyti pirmininko pavestus jam įgaliojimus, eiti pirmininko pareigas jam išvykus, susirgus ar jį nušalinus iki naujo pirmininko išrinkimo.

50.   Stebėtojų tarybos sekretorius išrenkamas pirmojo stebėtojų tarybos susirinkimo metu. Jis protokoluoja susirinkimus, tvarko ir kaupia Stebėtojų tarybos dokumentaciją.

51.   Stebėtojų tarybos narių teisės:

51.1.            teikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio darbotvarkės ir posėdyje nagrinėjamų klausimų;

51.2.            siūlyti sušaukti stebėtojų tarybos posėdį;

51.3.            susipažinti su stebėtojų tarybos dokumentais ir jų projektais;

51.4.            balsuoti posėdyje nagrinėjamais klausimais.

52.   Stebėtojų tarybos narių pareigos:

52.1.            dalyvauti stebėtojų tarybos posėdžiuose;

52.2.            iš anksto pranešti stebėtojų tarybos pirmininkui, kad dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti posėdyje;

52.3.            susipažinti su stebėtojų tarybos dokumentais, ir jų projektais.

53.     Pirmininkas, pavaduotojas ar sekretorius gali būti atšaukiami stebėtojų tarybos susirinkimo metu 2/3 tarybos narių balsų dauguma.

54.     Stebėtojų tarybos nariai atsako už savo veiklą ir konfidencialios informacijos išsaugojimą teisės aktų nustatyta tvarka.

55.     Stebėtojų taryba savo veiklą pradeda visuotiniam dalininkų susirinkimui priėmus sprendimą dėl Stebėtojų tarybos sudėties patvirtinimo ir atlieka savo funkcijas, iki bus patvirtinta nauja Stebėtojų taryba.

56.     Stebėtojų tarybos posėdžiai gali vykti ir nuotoliniu būdu.

57.     Sveikatos centro gydymo taryba (toliau – gydymo taryba) Direktoriaus įsakymu sudaroma penkeriems metams iš Sveikatos centro gydytojų, psichologų. Gydymo tarybai pirmininkauja Direktoriaus paskirtas darbuotojas. Gydymo tarybai pirmininkauti negali Direktorius, Direktoriaus pavaduotojas, padalinio ir filialo vadovas. Gydymo taryba veikia pagal Direktoriaus patvirtintą darbo reglamentą (nuostatus), kuris gali būti keičiamas gydymo tarybos narių siūlymu.

58.     Gydymo tarybos narių skaičius nereglamentuojamas. Direktorius gali atšaukti gydymo tarybos narius nepasibaigus jų kadencijai:

58.1.  nutraukus darbo sutartį Sveikatos centre;

58.2.  gydymo tarybos nario prašymu.

59.     Gydymo tarybos veiklos forma yra posėdžiai, kurie rengiami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį. Gydymo tarybos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau nei pusė visų narių. Gydymo tarybos sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia gydymo tarybos pirmininko balsas. Gydymo tarybos sprendimai įforminami posėdžių protokolais, kuriuos gydymo tarybos vardu pasirašo pirmininkas ir sekretorius.

60.     Gydymo tarybos kompetencija:

60.1.            svarstyti ir analizuoti asmens sveikatos priežiūros organizavimo ir kokybės bei prieinamumo tobulinimo klausimus, nagrinėti klaidas, neatitiktis;

60.2.            periodiškai rengti klinikines konferencijas, seminarus;

60.3.            svarstyti struktūrinių padalinių darbo organizavimo ir veiklos rezultatus;

60.4.            siūlyti Direktoriui sudaryti Sveikatos centre gydytų pacientų mirčių, epidemiologijos klausimų nagrinėjimo ir kitas su asmens priežiūra susijusias komisijas;

60.5.            analizuoti medicinos darbuotojų dalykinės kvalifikacijos būklę, teikti Direktoriui pasiūlymus dėl būtinųjų specializacijų, kvalifikacijos kėlimo poreikio;

60.6.            svarstyti naujų asmens sveikatos priežiūros technologijų įsigijimo klausimus.

61.     Gydymo taryba svarstomais klausimais teikia rekomenduojamojo pobūdžio pasiūlymus Direktoriui. Jei Direktorius su pasiūlymu nesutinka, gydymo taryba jį gali pateikti Sveikatos centro savininkui (dalininkui).

62.     Sveikatos centro slaugos taryba (toliau – slaugos taryba) yra Sveikatos centro kolegialus organas, sudaromas iš Sveikatos centro padalinių ir filialų slaugos specialistų. Slaugos tarybą penkeriems metams iš ne mažiau kaip 5 narių sudaro Direktorius. Slaugos tarybai pirmininkauja Direktoriaus paskirtas darbuotojas. Slaugos tarybai pirmininkauti negali Direktorius, Direktoriaus pavaduotojas, padalinio ir filialo vadovas. Išrinktos slaugos tarybos darbo reglamentas tvirtinamas Direktoriaus įsakymu.

63.     Slaugos tarybos kompetencija:

63.1.            svarstyti pacientų slaugos organizavimo ir tobulinimo klausimus, siūlyti perspektyvias ligonių slaugymo kryptis, numatyti jų realizavimo būdus;

63.2.            analizuoti slaugos darbuotojų kvalifikacijos kėlimo poreikius ir siūlyti įvairias kvalifikacijos kėlimo formas;

63.3.            organizuoti slaugos studentų praktiką, teikti pasiūlymus, kaip ją tobulinti.

64.     Slaugos taryba svarstomais klausimais gali teikti pasiūlymus Direktoriui. Jei Direktorius su pasiūlymu nesutinka, slaugos taryba turi teisę pateikti siūlymą Sveikatos centro savininkui (dalininkui).

65.       Direktorius gali atšaukti slaugos tarybos narius nepasibaigus jų kadencijai:

65.1.    nutraukus darbo sutartį;

65.2.    slaugos tarybos nario prašymu.

66.       Slaugos tarybos darbo organizavimas:

66.1.            slaugos tarybos pagrindinė darbo forma yra posėdžiai, kurie rengiami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį. Esant reikalui šaukiami neeiliniai slaugos tarybos posėdžiai. Slaugos tarybos narius į posėdį kviečia slaugos tarybos pirmininkas;

66.2.            slaugos tarybos posėdžiai organizuojami pagal slaugos tarybos sudarytą planą, kurį vieneriems metams tvirtina Direktorius;

66.3.            apie posėdžio vietą ir laiką slaugos tarybos pirmininkas slaugos tarybos nariams praneša ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas, pateikdamas numatomų nagrinėti klausimų sąrašą ir medžiagą apie numatytus nagrinėti klausimus;

66.4.            slaugos tarybos sprendimai įforminami Slaugos tarybos posėdžių protokoluose, kuriuos pasirašo pirmininkas ir sekretorius.

67.       Slaugos tarybos narių teisės:

67.1.  gauti Sveikatos centre esančią informaciją, reikalingą slaugos tarybos funkcijoms vykdyti;

67.2.            kalbėti slaugos tarybos posėdžiuose, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio darbotvarkės ir posėdyje nagrinėjamų klausimų, balsuoti.

68.     Slaugos tarybos narių pareigos:

68.1.    dalyvauti slaugos tarybos posėdžiuose;

68.2.            iš anksto informuoti slaugos tarybos pirmininką, kad dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti posėdyje;

68.3.  susipažinti su slaugos tarybos dokumentais, teikti siūlymus.

69.     Slaugos taryba baigia savo veiklą Direktoriui įsakymu patvirtinus naujos kadencijos slaugos tarybą arba reorganizavus, pertvarkius ar likvidavus Sveikatos centrą.

70.     Slaugos tarybos nariai atsako už posėdžiuose priimtus nutarimus ir jų padarinius teisės aktų nustatyta tvarka.

71.       Už veiklą gydymo tarybos ir slaugos tarybos nariams neatlyginama.

72.     Stebėtojų tarybos, gydymo tarybos, slaugos tarybos nariai atsako už savo veiklą ir konfidencialios informacijos išsaugojimą teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

MEDICINOS ETIKOS KOMISIJA

 

73.     Prižiūrėti, kaip Sveikatos centre laikomasi medicinos etikos reikalavimų, sudaroma Medicinos etikos komisija, kuri Sveikatos centre nagrinėja sveikatos priežiūros specialistų elgesio ir sveikatos priežiūros specialistų tarpusavio etikos klausimus, kontroliuoja,  kaip  Sveikatos centre laikomasi medicinos etikos reikalavimų.

74.     Sveikatos centre Medicinos etikos komisiją sudaro ir jos veiklos nuostatus tvirtina Direktorius, vadovaudamasis Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintais pavyzdiniais Etikos komisijos nuostatais.

 

IX SKYRIUS

NAUJŲ DALININKŲ PRIĖMIMO, DALININKŲ ĮNAŠŲ IR TEISIŲ PERDAVIMO TVARKA

 

75.     Sveikatos centro dalininkas yra fizinis ar juridinis asmuo, kuris Viešųjų įstaigų įstatymo ir šių įstatų nustatyta tvarka yra perdavęs Sveikatos centrui įnašą ir turi įstatymo ir įstatų nustatytas dalininko teises, taip pat asmuo, kuriam dalininko teisės yra perleistos įstatų ar įstatymų nustatyta tvarka.

76.     Steigėjas (savininkas), Viešųjų įstaigų įstatymo ir šių įstatų nustatyta tvarka perdavęs Sveikatos centrui įnašą, tampa jos dalininku.

77.       Sveikatos centro dalininkas turi šias neturtines teises:

77.1.  dalyvauti ir balsuoti Sveikatos centro visuotiniuose dalininkų susirinkimuose;

77.2.  susipažinti su Sveikatos centro dokumentais ir gauti Sveikatos centro turimą informaciją apie jos veiklą;

77.3.  kreiptis į teismą su ieškiniu, prašydamas panaikinti Sveikatos centro visuotinio dalininkų susirinkimo ir kitų Sveikatos centro organų sprendimus, taip pat pripažinti negaliojančiais valdymo organų sudarytus sandorius, jeigu jie prieštarauja imperatyviosioms įstatymų normoms, Sveikatos centro įstatams arba protingumo, sąžiningumo principams;

77.4.  kreiptis į teismą su ieškiniu prašydamas uždrausti Sveikatos centro valdymo organams ateityje sudaryti sandorius, prieštaraujančius Sveikatos centro veiklos tikslams ar pažeidžiančius Sveikatos centro valdymo organo kompetenciją;

77.5.    kitas įstatymuose nustatytas neturtines teises.

78.     Sveikatos centro dalininkas turi teisę įstatų ir įstatymų nustatyta tvarka perleisti kitiems asmenims dalininko teises, išskyrus atvejus, kai dalininkas yra valstybė ar Savivaldybė.

79.       Naujų dalininkų priėmimo tvarka:

79.1.  asmuo, pageidaujantis ir turintis teisę būti Sveikatos centro dalininku, raštu Direktoriui pateikia pareiškimą dėl priėmimo Sveikatos centro dalininku. Direktorius įtraukia šio asmens pareiškimo svarstymą į visuotinio dalininkų susirinkimo darbotvarkę. Reikalavimus ir (ar) apribojimus asmenims būti Sveikatos centro dalininku nustato įstatymai ir kiti teisės aktai;

79.2.  sprendimą dėl naujų dalininkų priėmimo kvalifikuota balsų dauguma priima visuotinis dalininkų susirinkimas artimiausiame posėdyje nuo pareiškimo pateikimo dienos.

80.     Visuotiniam dalininkų susirinkimui nusprendus priimti naują dalininką, dalininku tapti pageidavęs asmuo tampa Sveikatos centro dalininku perdavęs Sveikatos centrui savo prašyme nurodytą įnašą.

81.       Dalininkų įnašai sudaro dalininkų kapitalą. Dalininkų kapitalas gali būti didinamas tik papildomais įnašais. Papildomas įnašas Sveikatos centrui perduodamas dalininko iniciatyva. Dalininkų įnašai gali būti pinigai, taip pat pagal Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymą įvertintas materialusis ir nematerialusis turtas.

82.     Įnašai Sveikatos centrui perduodami tokia tvarka: pinigai įnešami į Sveikatos centro sąskaitą, turtas Sveikatos centrui perduodamas surašant turto perdavimo–priėmimo aktą. Turto perdavimo–priėmimo aktą pasirašo turtą perduodantis dalininkas ir Direktorius. Materialus įnašas turi būti įvertintas nepriklausomo turto vertintojo teisės aktų nustatyta tvarka. Perduodant turtą, Sveikatos centrui turi būti pateikta ir šio turto vertinimo ataskaita. Turto vertinimas atliekamas turtą perduodančio dalininko lėšomis.

83.     Sveikatos centro dalininkai ir jų įnašų vertė yra įrašomi Sveikatos centro dokumentuose, o kiekvienam dalininkui išduodamas jo įnašų vertę patvirtinantis dokumentas.

84.     Apie savo sprendimą perleisti Sveikatos centro dalininko teises dalininkas turi raštu pranešti Direktoriui, nurodydamas duomenis apie asmenį (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė; fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta), kuriam ketina perleisti savo teises, taip pat – perleidimo būdą ir numatomą sandorio datą. Apie gautą dalininko pranešimą Direktorius per 5 dienas turi informuoti kitus dalininkus. Pirmenybės teisę perimti dalininko teises turi esami dalininkai.

85.     Savivaldybės, kaip Sveikatos centro dalininko (savininko), teisės gali būti perduotos kitiems juridiniams asmenims Viešųjų įstaigų įstatymo ir kitų įstatymų, reglamentuojančių valstybės ir savivaldybių turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo, nustatytais atvejais ir būdais.

86.     Dalininko teises įgijęs asmuo pateikia Direktoriui Sveikatos centro dalininko teisių įgijimą patvirtinantį dokumentą.

87.     Direktorius, gavęs Sveikatos centro dalininko teisių įgijimą patvirtinantį dokumentą, per 3 darbo dienas įrašo naują dalininką ir jo įnašo vertę į Sveikatos centro dokumentus.

88.     Asmuo, įsigijęs dalininko teises, Sveikatos centro dalininku tampa nuo dalininko teisių įgijimą patvirtinančiame dokumente nurodyto momento.

89.     Apie tai, kad yra įregistruotas naujas Sveikatos centro dalininkas, Direktorius per 5 darbo dienas šių įstatų nustatyta tvarka turi pranešti Sveikatos centro dalininkams.

90.     Naujo dalininko balsų skaičius, įgyvendinant jo teisę balsuoti visuotiniame dalininkų susirinkime, atitinka jam dalininko teises perleidusio dalininko turėtą balsų skaičių.

 

X SKYRIUS

SVEIKATOS CENTRO FILIALŲ STEIGIMO BEI LIKVIDAVIMO TVARKA

 

91.     Filialas yra struktūrinis Sveikatos centro padalinys, turintis savo buveinę ir atliekantis visas arba dalį Sveikatos centro funkcijų.

92.     Sprendimą steigti filialą priima visuotinis dalininkų susirinkimas (savininkas). Sveikatos centro filialas veikia pagal nuostatus, kuriuos tvirtina visuotinis dalininkų susirinkimas.

93.       Darbo sutartį su filialo vadovu Sveikatos centro vardu sudaro ir nutraukia Direktorius.

94.     Filialas gali turėti subsąskaitas. Filialo turtas ir ūkinės operacijos yra apskaitomi Sveikatos centro finansinėje atskaitomybėje.

95.       Filialas likviduojamas visuotinio dalininkų susirinkimo (savininko) sprendimu.

96.       Filialas įregistruojamas ir išregistruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

PADALINIŲ VADOVŲ, FILIALŲ VADOVŲ IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ TVARKA

 

97.     Sveikatos centro padalinių ir filialų vadovai į darbą priimami viešo konkurso būdu. Viešą konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina Direktorius. Sveikatos centro padalinių ir filialų vadovai gali būti asmenys, kurie atitinka Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.

98.     Sveikatos centro, jo padalinių ir filialų vadovai, Sveikatos centro sveikatos priežiūros specialistai į darbą priimami ir iš darbo atleidžiami Darbo kodekso nustatyta tvarka ir pagrindais. Sveikatos priežiūros specialistai privalo turėti atitinkamą profesinę kvalifikaciją įrodantį dokumentą, suteikiantį teisę dirbti darbą, į kurį priimami.

 

XII SKYRIUS

SVEIKATOS CENTRO LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

99.     Sveikatos centro lėšų šaltiniai:

99.1.  Privalomojo ir savanoriškojo sveikatos draudimo lėšos pagal sveikatos priežiūros sutartis su Valstybine ir teritorinėmis ligonių kasomis ar savanoriškojo sveikatos draudimo įstaigomis;

99.2.  dalininkų (savininko) skirtos lėšos;

99.3.  valstybės ir Savivaldybės biudžetų tiksliniai asignavimai;

99.4.  valstybės investicijų programų lėšos;

99.5.  Lietuvos ir užsienio fondų asignavimai;

99.6.  lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų pagal sutartis už suteiktas mokamas paslaugas ar sutartinius darbus;

99.7.  lėšos, gautos kaip labdara, parama, dovana, taip pat gautos pagal testamentą;

99.8.  skolintos lėšos;

99.9.  pajamos už parduotą ar išnuomotą Sveikatos centro turtą;

99.10.          Valstybinio sveikatos fondo ir Savivaldybės sveikatos fondo lėšos, skirtos sveikatos programoms finansuoti;

99.11.            pajamos, gautos įgyvendinant bendrus projektus su partneriais;

99.12.            kitos teisėtai įgytos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

100.   Kiekvienais metais Sveikatos centras sudaro iš valstybės ir Savivaldybės biudžetų, Privalomojo sveikatos draudimo fondo ir iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmatas. Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.

101.   Prekių, darbų ir paslaugų pirkimus Sveikatos centras vykdo vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymu.

102.   Lėšas, gautas kaip labdarą ar paramą, taip pat pagal testamentą, Sveikatos centras naudoja labdaros (paramos) teikėjo arba testatoriaus nurodymu įstatuose numatytai veiklai. Šios lėšos, taip pat lėšos, gautos iš valstybės ar Savivaldybės, laikomos atskirose Sveikatos centro lėšų sąskaitose.

103.     Sveikatos centro pajamos skirstomos tokia tvarka:

103.1.  Sveikatos centro įstatuose numatytai veiklai bei įsipareigojimams įgyvendinti;

103.2.  įstatymų nustatytiems biudžeto mokesčiams;

103.3.  Sveikatos centro personalo kvalifikacijai kelti;

103.4.  naujoms sveikatos priežiūros technologijoms įsigyti ir įdiegti;

103.5.            patalpų paprastajam ir kapitaliniam remontui bei rekonstrukcijai;

103.6.            Sveikatos centro darbuotojų kultūrinėms ir socialinėms reikmėms;

103.7.            vienkartinėms išmokoms, premijoms ir materialinei pagalbai nelaimės atveju;

103.8.            Sveikatos centro lėšos gali būti naudojamos šiais įstatais numatytai ir įstatymų neuždraustai veiklai.

104.   Sveikatos centras, pardavęs susidėvėjusį ar jo veiklai nereikalingą materialųjį turtą ir vertybes, gautas pajamas naudoja įstatuose nustatyta tvarka.

 

XIII SKYRIUS

DISPONAVIMO SVEIKATOS CENTRO TURTU TVARKA

 

105.   Sveikatos centro turtą sudaro ilgalaikis materialusis turtas, turtas, gautas kaip labdara ar parama, turtas, gautas pagal testamentą, finansiniai ištekliai ir kitas su Sveikatos centro veikla susijęs teisėtai įgytas turtas.

106.   Savininkas turtą Sveikatos centrui perduoda įstatymų ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos bei Savivaldybės nustatyta tvarka.

107.   Sveikatos centras ilgalaikį materialųjį turtą parduoti, perleisti, išnuomoti, įkeisti, taip pat laiduoti ar garantuoti juo kitų subjektų prievolių įvykdymą gali tik raštiškai leidus Sveikatos centro dalininkui ir (ar) dalininko (savininko) teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

108.   Sveikatos centras negali pagal patikėjimo sutartį perduoto Savivaldybės turto perduoti nuosavybės teise kitiems asmenims, jo įkeisti ar kitaip suvaržyti daiktines teises į jį, juo garantuoti, laiduoti ar kitu būdu juo užtikrinti savo ir kitų asmenų prievolių įvykdymą.

109.     Sveikatos centras gautų pajamų negali skirstyti savininkui (dalininkui).

110.   Sveikatos centras turtą naudoti, valdyti ir disponuoti juo privalo laikydamasis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme išdėstytų principų, veikti Savivaldybės ir Sveikatos centro naudai.

111.   Sveikatos centras pagal patikėjimo sutartį perduotą Savivaldybės turtą gali nuomoti arba perduoti panaudai savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

112.   Į turtą, perduotą pagal patikėjimo sutartį, negali būti nukreipiamas išieškojimas pagal Sveikatos centro prievoles, įskaitant prievoles, atsiradusias šį turtą valdant, naudojant ir juo disponuojant.

113.   Sveikatos centras Vyriausybės nustatyta tvarka, kai yra institucijos, perdavusios turtą patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį, rašytinis sutikimas, priima sprendimus dėl nekilnojamųjų daiktų, kurie jai perduoti patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartis, pripažinimo nereikalingais arba netinkamais (negalimais) naudoti.

 

XIV SKYRIUS

SVEIKATOS CENTRO FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

114.   Valstybės ir Savivaldybės kontrolės institucijos turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti Sveikatos centro veiklą.

115.   Direktorius privalo pateikti valstybės ir Savivaldybės kontrolės institucijoms jų reikalaujamus Sveikatos centro veiklos dokumentus.

116.   Direktorius pasibaigus finansiniams metams turi parengti ir savininkui (dalininkui) pateikti teisės aktų nustatyto turinio ir apimties metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą.

117.   Sveikatos centro metinių finansinių ataskaitų auditas atliekamas Viešųjų įstaigų įstatymo nustatytomis sąlygomis ir (ar) kai visuotinis dalininkų susirinkimas priima sprendimą atlikti auditą ir išrenka audito įmonę.

118.   Sveikatos centro metinę veiklos ataskaitą ir finansinių ataskaitų rinkinį tvirtina savininkas (dalininkas).

 

XV SKYRIUS

SVEIKATOS CENTRO ĮSTATŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO TVARKA

 

119.   Iniciatyvos teisę keisti ir papildyti Sveikatos centro įstatus turi Direktorius ir savininkas (dalininkas). Pakeistus ar papildytus įstatus tvirtina savininkas (dalininkas). Priėmus sprendimą pakeisti įstatus, surašomas visas pakeistų įstatų tekstas ir po juo pasirašo visuotinio dalininkų susirinkimo įgaliotas asmuo.

120.     Įstatų pakeitimai įsigalioja nuo jų teisinio įregistravimo įstatymų nustatyta tvarka.

 

XVI SKYRIUS

SVEIKATOS CENTRO PERTVARKYMO, REORGANIZAVIMO IR LIKVIDAVIMO TVARKA

 

121.   Sveikatos centras pertvarkomas, reorganizuojamas, likviduojamas Civilinio kodekso, Viešųjų įstaigų įstatymo, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XVII SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE SVEIKATOS CENTRO VEIKLĄ PATEIKIMO SAVININKUI IR VISUOMENEI TVARKA

 

122.   Sveikatos centro savininkas (dalininkas) turi teisę susipažinti su Sveikatos centro dokumentais ir gauti Sveikatos centro turimą informaciją apie jos veiklą. Savininkui (dalininkui) raštu pareikalavus, Sveikatos centras ne vėliau kaip per 7 dienas nuo reikalavimo gavimo dienos privalo sudaryti galimybę susipažinti su šiais dokumentais Sveikatos centro darbo valandomis jo buveinėje ar kitoje Direktoriaus nurodytoje vietoje, kurioje yra saugomi dokumentai. Šių dokumentų kopijos savininkui gali būti siunčiamos registruotu laišku adresu, kurį yra nurodęs Sveikatos centrui arba įteikiamos pasirašytinai ar elektroninių ryšių priemonėmis.

123.   Direktorius turi parengti ir savininkui (dalininkui) pateikti metinį finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą kartu su auditoriaus išvada (kai finansinių ataskaitų auditas buvo atliktas) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo visuotinio dalininkų susirinkimo dienos, pateikti Juridinių asmenų registrui ir paskelbti Sveikatos centro internetinėje svetainėje. Metinį finansinių ataskaitų rinkinį sudarančiose finansinėse ataskaitose ir veiklos ataskaitoje turi būti pateikta informacija, nustatyta Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, Viešųjų įstaigų įstatyme, kituose teisės aktuose, kita informacija, kurios reikalauja Savininkas. Šių dokumentų parengimo tvarką nustato ir informacijos turinį detalizuoja Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.

124.     Sveikatos centro dokumentai, jų kopijos ar kita informacija savininkui pateikiama neatlygintinai.

125.     Sveikatos centras teikia informaciją visuomenei apie Sveikatos centro veiklą Visuomenės informavimo įstatymo nustatyta tvarka.

126.     Įstatymuose numatytais atvejais, tvarka, apimtimi ir terminais pranešimai ir skelbimai viešai pateikiamo VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.

 

XVIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

127.   Įstatai yra teisinis dokumentas, kuriuo vadovaujasi Sveikatos centras savo veikloje.

128.   Klausimai, neaptarti šiuose įstatuose, sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

 

Direktorius                                                                                                      Kęstutis Mazurkevičius

 

 

PATVIRTINTA

Akmenės rajono savivaldybės tarybos

2023 m. spalio 20 sprendimu Nr. T-272

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS AKMENĖS RAJONO PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO, PRIJUNGIANT JĮ PRIE VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS NAUJOSIOS AKMENĖS LIGONINĖS,

R E O R G A N I Z A V I M O S Ą L Y G Ų A P R A Š A S

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Viešosios įstaigos Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centro ir viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato viešosios įstaigos Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centro ir viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės reorganizavimo tikslą, būdą ir tvarką.

2Šis Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – CK) 2.96 straipsniu, 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 straipsnio 1, 2 dalimis, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo (toliau – Viešųjų įstaigų įstatymas) 15 straipsniu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo (toliau – Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas) 28 straipsnio 9 punktu bei Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T-183 „Dėl sutikimo reorganizuoti prijungimo būdu viešąją įstaigą Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centrą, prijungiant ją prie viešosios įstaigos VšĮ Naujosios Akmenės ligoninės“.

 

II SKYRIUS

REORGANIZUOJAMOS VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS DUOMENYS

 

3.        Reorganizuojamos įstaigos duomenys:

3.1.     reorganizuojamos įstaigos pavadinimas viešoji įstaiga Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centras (toliau – PSPC);

3.2. reorganizuojamos įstaigos teisinė forma – viešoji įstaiga;

3.3. reorganizuojamos įstaigos buveinė: Žemaitijos g. 6, 85138 Naujoji Akmenė;

3.4. reorganizuojamos įstaigos kodas  153084039;

3.5.     registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie reorganizuojamą įstaigą – Juridinių asmenų registras;

3.6. reorganizuojama įstaiga nėra pridėtinės vertės mokesčio mokėtoja.

 

III SKYRIUS

REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIOS VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS DUOMENYS

 

4.        Reorganizavime dalyvaujančios  įstaigos duomenys:

4.1.     reorganizavime dalyvaujančios įstaigos pavadinimas – viešoji įstaiga Naujosios Akmenės ligoninė (toliau – NAL);

4.2.     reorganizavime dalyvaujančios įstaigos teisinė forma – viešoji įstaiga;

4.3.     reorganizavime dalyvaujančios įstaigos buveinė: Žemaitijos g. 6, 85138 Naujoji Akmenė;

4.4.     reorganizavime dalyvaujančios  įstaigos kodas 153083122;

4.5.     registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie reorganizavime dalyvaujančią įstaigą – Juridinių asmenų registras;

4.6.     reorganizavime dalyvaujanti įstaiga nėra pridėtinės vertės mokesčio mokėtoja.

 

IV SKYRIUS

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMO TIKSLAS

 

5.         Reorganizavimo tikslas – prijungti PSPC prie NAL, siekiant gerinti Akmenės rajono savivaldybės gyventojų sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą, optimizuoti teikiamų paslaugų apimtį ir struktūrą pagal gyventojų sveikatos priežiūros paslaugų poreikius, didinant sveikatos priežiūros įstaigų veiklos efektyvumą.

 

V SKYRIUS

REORGANIZAVIMO BŪDAS, PASIBAIGIANTI VIEŠOJI ĮSTAIGA IR TĘSIANTI VEIKLĄ PO REORGANIZAVIMO VIEŠOJI ĮSTAIGA

 

6.         Reorganizavimo būdas – prijungimas, PSPC prijungiamas prie NAL, kurio pavadinimas po reorganizavimo – viešoji įstaiga Naujosios Akmenės ligoninė – sveikatos centras.

7.         Pasibaigianti įstaiga – PSPC.

8.         Tęsianti veiklą po reorganizavimo įstaiga – NAL, kuri po reorganizavimo vadinsis viešoji įstaiga Naujosios Akmenės ligoninė – sveikatos centras.

9.         NAL, kaip juridinis asmuo, po reorganizavimo tęsia savo veiklą, o PSPC, kaip savarankiškas juridinis asmuo, po reorganizavimo baigia savo veiklą (t. y. po reorganizavimo PSPC tampa tęsiančios veiklą viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės – sveikatos centro padaliniu, teikiančiu pirmines asmens sveikatos priežiūros paslaugas).

 

VI SKYRIUS

REORGANIZAVIMO ETAPAI IR TERMINAI

 

10.       Reorganizavimo pradžia – pranešimo apie parengtą Aprašą viešo paskelbimo diena.

11.       Reorganizavimo pabaiga – 2023 m. lapkričio 1 d., kai iš Juridinių asmenų registro PSPC išregistruojamas ir Juridinių asmenų registre įregistruojami po reorganizavimo veiksiančios viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės – sveikatos centro įstatai.

12.       Reorganizavimo etapai:

12.1.   Iki 2023 m. liepos 31 d. parengiamas Aprašas ir paskelbiamas PSPC, NAL bei Akmenės rajono savivaldybės internetinėse svetainėse: https://www.akmenespoliklinika.lt/https://nal.lt/, http://www.akmene.lt. Ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo dieną PSPC direktorius šį Aprašą pateikia Juridinių asmenų registruil;

12.2.   Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniam skyriui per 3 dienas nuo juridinio asmens teisinio statuso „reorganizuojamas“ įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos pateikiamas 6-SD formos pranešimas kartu su draudėjo reorganizavimo sąlygų aprašo patvirtinta kopija (atsakingas vykdytojas – PSPC vadovas);

12.3.   Iki 2023 m. rugpjūčio 5 d. raštu (registruotu laišku ar kitu būdu su patvirtinimu apie pranešimo gavimą) pranešama visiems PSPC ir NAL kreditoriams apie parengtą Aprašą. Pranešime turi būti nurodyta Viešųjų įstaigų įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodyta informacija (atsakingas vykdytojas – PSPC ir NAL vadovai);

12.4.   Ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo viešo paskelbimo apie reorganizavimą dienos PSPC direktorius privalo būti pradėję vykdyti DK 208 straipsnyje nurodytas informavimo, konsultavimo procedūras;

12.5.   PSPC vadovas po 2023 m. birželio 26 d. Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimo Nr. T-183 „Dėl sutikimo reorganizuoti prijungimo būdu viešąją įstaigą Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centrą, prijungiant ją prie viešosios įstaigos VšĮ Naujosios Akmenės ligoninės" supažindina raštu PSPC darbuotojus apie reorganizaciją ir apklausia darbuotojus dėl darbo santykių tęstinumo po reorganizacijos.

12.6.   Iki 2023 m. rugpjūčio 10 d. PSPC direktorius parengia darbuotojų sąrašus, kuriuose nurodoma darbuotojų pareigybės, kiekvienai jų taikomas pareiginės algos pastovios dalies koeficientas, nustatyta kintamoji dalis bei priedai, darbuotojų profesinė darbo patirtis, išsilavinimas, pareigybės aprašymai, turima pirmenybės teisė, numatyta DK 57 straipsnyje, bei kita informacija, reikalinga sklandžiam darbuotojų darbo santykių tęstinumui užtikrinti ir visa ši informacija pateikiama NAL direktoriui. Taip pat pateikiami sukaupti senatvės pensijos amžių sukakusių darbuotojų atidėjiniai, atostogų kaupiniai, numatytos lėšos išeitinėms kompensacijoms;

12.7.   Iki 2023 m. rugpjūčio 15 d. NAL direktorius teisės aktų nustatyta tvarka informuoja darbuotojus apie NAL dalyvavimą PSPC reorganizavimo procese;

12.8.   Iki 2023 m. rugpjūčio 31 d. Akmenės rajono savivaldybės tarybai pateikiami tvirtinti Aprašas, po reorganizacijos veiksiančios viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės – sveikatos centro įstatų projektas, valdymo struktūra ir pareigybių sąrašas (atsakingas vykdytojas – NAL vadovas);

12.9.   Akmenės rajono savivaldybei patvirtinus po reorganizavimo veiksiančios viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės – sveikatos centro valdymo struktūros reikalingus pakeitimus ir pareigybių sąrašo papildymą, per 5 (penkias) darbo dienas parengiami dokumentų projektai dėl PSPC darbuotojų įspėjimo apie darbo sąlygų pakeitimą ir (ar) galimą atleidimą iš pareigų (jei nesutiks dirbti pasiūlytomis pakeistomis darbo sąlygomis) (atsakingi vykdytojai – PSPC ir Akmenės rajono savivaldybė).

12.10. Iki 2023 m. spalio 25 d. teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais organizuojamas PSPC darbuotojų įspėjimas apie darbo sąlygų pakeitimą ir (ar) galimą atleidimą iš pareigų (jei nesutiks dirbti pasiūlytomis pakeistomis darbo sąlygomis), pasiūlymų užimti pareigas įteikimas po reorganizavimo veiksiančioje viešojoje įstaigoje Naujosios Akmenės ligoninėje – sveikatos centre (atsakingi vykdytojai – PSPC ir NAL direktoriai). Darbo sutarties pakeitimai dėl darbo po reorganizavimo veiksiančioje viešojoje įstaigoje Naujosios Akmenės ligoninėje – sveikatos centre pasirašomi tokia tvarka, kad darbuotojams būtų užtikrintas jų turimų socialinių garantijų tęstinumas;

12.11. Iki 2023 m. spalio 15 d. atliekamas PSPC turto ir įsipareigojimų inventorizavimas bei parengiami finansinių ataskaitų rinkinys ar metinė ataskaita pagal Akmenės rajono savivaldybės sprendimo reorganizuoti PSPC duomenis (atsakingas vykdytojas – PSPC vadovas), o iki 2023 m. spalio 31 d. – pagal PSPC reorganizavimo pabaigos duomenis;

12.12. Iki 2023 m. spalio 31 d. PSPC direktorius ir vyriausias buhalteris teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais atlieka tarpiniame periode tarpusavio operacijų su viešojo sektoriaus subjektais suderinimą, finansinių ataskaitų rinkinių duomenų ir eliminavimo informacijos pateikimą į Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą (VSAKIS);

12.13. Iki 2023 m. spalio 31 d. PSPC direktorius ir NAL direktorius, dalyvaujant Akmenės rajono savivaldybės sudarytai PSPC reorganizavimo komisijai, pasirašo Dokumentacijos ir turto perdavimo ir priėmimo aktą (toliau – aktas), kurio struktūra ir pasirašymo tvarka detalizuojama šio Aprašo VII skyriuje. Nuo akto pasirašymo už viso perduoto turto tinkamą apsaugos organizavimą atsako NAL direktorius.

12.14. Iki 2023 m. spalio 31 d. Akmenės rajono savivaldybė padengia visas su reorganizavimu patirtas išlaidas.

13.       Momentas, nuo kurio pasibaigiančios viešosios įstaigos teisės ir pareigos pereina po reorganizavimo veiksiančiai viešajai įstaigai – 2023 m. lapkričio 1 d.

14.       Paskutinę PSPC darbuotojų darbo dieną PSPC teisės aktų nustatyta tvarka pateikia Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai pranešimus apie apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo pabaigą, nurodant darbuotojų, kurių valstybinis socialinis draudimas nutraukiamas reorganizuojamoje viešojoje įstaigoje.

15.       Per 3 darbo dienas nuo apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo pradžios reorganizavimo veiksiančios viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės – sveikatos centro direktorius Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniam skyriui pateikia 1-SD pranešimą, nurodydamas apdraustuosius, kurių valstybinis socialinis draudimas tęsiamas viešojoje įstaigoje Naujosios Akmenės ligoninėje – sveikatos centre.

16.       Po reorganizavimo veiksiančios viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės – sveikatos centro direktorius per 15 (penkiolika) kalendorinių dienų po reorganizavimo pabaigos informuoja suinteresuotas institucijas apie pasikeitusį NAL pavadinimą į viešoji įstaiga Naujosios Akmenės ligoninė – sveikatos centras.

17.       Po reorganizavimo veiksiančios VšĮ Naujosios Akmenės ligoninės – sveikatos centro direktorius teisės aktų nustatyta tvarka kreipiasi dėl licencijų atnaujinimo ir papildymo.

18.       Sutartyse ar Lietuvos Respublikos  teisės aktuose nustatytais terminais, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. rugsėjo 30 d., PSPC direktorius informuoja visus fizinius ir juridinius asmenis, su kuriais PSPC yra sudariusi pirkimo-pardavimo, paslaugų ar kitokio tipo sutartis, apie tai, kad PSPC teisės ir pareigos pagal sutartis pereis po reorganizavimo veiksiančiai viešajai įstaigai Naujosios Akmenės ligoninei – sveikatos centrui, nurodant, nuo kada PSPC teisės ir pareigos pereina po reorganizavimo veiksiančiai viešajai įstaigai Naujosios Akmenės ligoninei – sveikatos centrui, sprendimą dėl sutartinių santykių tęstinumo po PSPC reorganizavimo, naują sąskaitą, į kurią turi būti atlikti mokėjimai už paslaugas (tuo atveju, jeigu buvo teikiamos mokamos paslaugas) bei pateikiama kita informacija, reikalinga sutartinių įsipareigojimų sklandžiam vykdymui. Įgyvendinant šią nuostatą turi būti užtikrintas PSPC pasirašytų sutarčių su fiziniais ir juridiniais asmenimis prisiimtų įsipareigojimų vykdymo, atsiskaitymų už prekes, darbus ir paslaugas tęstinumas ir nepertraukiamumas.

19.       PSPC ir NAL direktoriai įstaigų darbą organizuoja taip, kad Aprašo nuostatos būtų įgyvendintos tinkamai ir laiku, o abiejų įstaigų antspaudai būtų sunaikinti,  PSPC būtų išregistruota iš Juridinių asmenų registro ir po reorganizavimo tęsiančios veiklą viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės – sveikatos centro įstatai būtų įregistruoti tą pačią dieną.

20.       PSPC darbuotojams darbo santykių tęstinumui po reorganizavimo veiksiančioje viešojoje įstaigoje užtikrinamos visos jiems DK, Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos šakos kolektyvinėje sutartyje ir Apraše numatytos reorganizavimo proceso metu nustatytos garantijos.

21.       PSPC darbuotojams siūlant užimti pareigas po reorganizavimo veiksiančioje viešojoje įstaigoje Naujosios Akmenės ligoninėje – sveikatos centre, negali būti nustatytas mažesnis darbo užmokestis nei analogiškose pareigose jis buvo nustatytas iki reorganizavimo veikusioje PSPC (atsakingi vykdytojai – PSPC ir NAL vadovai).

22.       Ne vėliau kaip per 1 metus, skaičiuojant nuo 2023 m. lapkričio 1 d., turi būti PSPC darbuotojų darbo užmokesčio sistema suvienodinta su NAL darbuotojų darbo užmokesčio sistema. Iki to laiko bus taikomas darbo užmokesčio sistema, galiojusi iki prijungiamos PSPC reorganizavimo dienos.

 

VII SKYRIUS

TEISIŲ, PAREIGŲ (PRIEVOLIŲ), TURTO PERDAVIMAS - PERĖMIMAS

 

23.       PSPC teises, pareigas ir funkcijas, jų įgyvendinimui reikalingą valdyti turtą  pagal  aktą  perima NAL, kuri po reorganizavimo  veiklą  tęs  kaip viešoji įstaiga Naujosios Akmenės ligoninė – sveikatos centras.

24.       Reorganizuojama įstaiga PSPC pagal aktą perduoda reorganizavime dalyvaujančiai įstaigai NAL:

24.1.   ilgalaikį materialųjį ir nematerialųjį bei trumpalaikį materialųjį turtą, valdomą nuosavybės, patikėjimo ar panaudos teise, nuomos teise bei kitais teisėtais pagrindais. Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 1 – Ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo bei trumpalaikio materialiojo turto sąrašas pagal 2023-10-31 būklę;

24.2.   atsargas. Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 2 – Atsargos pagal 2023-10-31 būklę;

24.3.   pinigines lėšas ir finansinį turtą. Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 3 – Piniginių lėšų ir finansinio turto sąrašas pagal 2023-10-31 būklę;

24.4.   gautinų sumų (debitorių) sąrašą. Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr.  4 –  Gautinų sumų sąrašas pagal 2023-10-31 būklę;

24.5.   didžiosios knygos suvestinis žiniaraštis. Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 5 –  didžiosios knygos suvestinis žiniaraštis pagal 2023-10-31 būklę;

24.6.   finansavimą (lėšas). Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 6 – Finansavimui skirtos lėšos pagal 2023-10-31 būklę;

24.7.   duomenis apie ilgalaikio turto nusidėvėjimą (amortizaciją). Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 7 – Duomenys apie ilgalaikio turto nusidėvėjimą (amortizaciją) pagal 2023-10-31 būklę;

24.8.   saugoti perduotą turtą. Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 8 – Saugoti perduoto turto sąrašas pagal 2023-10-31 būklę;

24.9.   teikiamų paslaugų gavėjų bei užsakovų sąrašą ir sutartis. Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 9 – Paslaugų gavėjų ir užsakovų sąrašas su sutartimis pagal 2023-10-31 būklę;

24.10. kreditorių ir kreditorinių įsipareigojimų sąrašą su kreditorinius reikalavimus pagrindžiančiais dokumentais. Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 10 – Kreditorių ir kreditorinių įsipareigojimų sąrašas su kreditorinius reikalavimus pagrindžiančiais dokumentais pagal 2023-10-31 būklę;

24.11. archyvinius dokumentus. Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 11 – Archyvinių dokumentų sąrašas, archyviniai dokumentai ir kiti su tuo susiję dokumentai;

24.12. buhalterinius dokumentus, išskyrus dokumentus išdėstytus kituose akto prieduose. Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 12 – Buhalterinių dokumentų sąrašas ir buhalteriniai dokumentai;

24.13. darbuotojų, tęsiančių darbo santykius po reorganizavimo veiksiančioje įstaigoje, sąrašą, darbuotojų darbo sutartis, kitus su darbo santykiais susijusius dokumentus. Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 13 – Darbuotojų, tęsiančių darbo santykius viešojoje įstaigoje Naujosios Akmenės ligoninėje - sveikatos centre, sąrašas, darbuotojų darbo sutartys, asmens bylos, kiti su personalo klausimais susiję dokumentai;

24.14. PSPC naudojamas informacines sistemas ir prisijungimus prie jų. Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 14 – Naudojamų informacinių sistemų sąrašas ir slaptažodžiai;

24.15. kitus (aukščiau nepaminėtus) įstaigos dokumentus. Prie akto turi būti pridedamas priedas Nr. 15 – Kitų perduodamų dokumentų sąrašas.

25.       Akto projektas parengiamas iki 2023 m. spalio 23 d. ir kartu su jį pagrindžiančiais dokumentais perduodamas susipažinimui NAL.

26.       Visi akto prieduose nurodyti dokumentai perduodami ne vėliau kaip akto pasirašymo momentu.

27.       PSPC teises ir pareigas NAL perima vadovaujantis Lietuvos Respublikos  įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės  nutarimais, Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimais, šiuo Aprašu ir kitais teisės aktais.

 

VIII SKYRIUS

TURTO ĮVERTINIMO IR INVENTORIZAVIMO TVARKA

 

28.       Reorganizuojamos įstaigos PSPC reorganizavime dalyvaujančiai įstaigai NAL perduodamas materialus ir nematerialus, finansinis turtas įvertinamas remiantis pateiktais buhalterinės apskaitos dokumentais.

29.       Reorganizuojamo ir reorganizavime dalyvaujančio juridinių asmenų turto inventorizacija atliekama Lietuvos Respublikos norminių aktų nustatyta tvarka pagal 2023-10-31 būklę.

 

IX SKYRIUS

APSKAITOS DOKUMENTŲ, FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS IR KITŲ DOKUMENTŲ PERĖMIMO SAUGOTI TVARKA

 

30.              Apskaitos dokumentai, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai, finansinės būklės ataskaitos ir žemesniojo lygio biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir kiti dokumentai perimami pasirašant aktą ir jo priedus šio Aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka. Už perduodamuose dokumentuose numatytų duomenų teisingumą atsako PSPC direktorius ir vyriausias buhalteris.

31.              Nuo akto pasirašymo momento už PSPC perduotų apskaitos dokumentų, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių, finansinės būklės ataskaitų ir žemesniojo lygio išlaidų sąmatos vykdymo bei kitų dokumentų apsaugos organizavimą atsako NAL direktorius.

 

X SKYRIUS

PASIBAIGIANČIOS VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS DALININKO TAPIMO PO REORGANIZAVIMO VEIKSIANČIOS VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS DALININKU BEI JO TEISIŲ IR PAREIGŲ ĮGYVENDINIMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

32.       Pasibaigiančio PSPC bei reorganizavime dalyvaujančios NAL dalininkas (savininkas) yra vienintelis asmuo – Akmenės rajono savivaldybė.

33.       Sprendimą dėl reorganizavimo priima reorganizuojamos įstaigos ir reorganizavime dalyvaujančios įstaigos savininkas – Akmenės rajono savivaldybė, kurios teises ir pareigas įgyvendina Akmenės rajono savivaldybės taryba.

34.       Po reorganizavimo dalininko įnašo NAL dydis teisės aktų nustatyta tvarka padidinamas reorganizuojamo PSPC dalininko įnašu.

35.       Po reorganizavimo (t. y. naujos viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės – sveikatos centro įstatų redakcijos įregistravimo dienos Lietuvos Respublikos norminių aktų nustatyta tvarka) viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės – sveikatos centro (juridinio asmens) savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija  bus Akmenės rajono savivaldybės taryba, kuri vykdys jai Lietuvos Respublikos norminiais aktais ir savivaldybės institucijų  norminiais dokumentais priskirtas funkcijas.

 

XI SKYRIUS

REORGANIZUOJAMOS IR REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIOS ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS REORGANIZAVIMO METU

 

36.       PSPC ir NAL vadovai reorganizavimo metu privalo užtikrinti nenutrūkstamą įstaigų veiklą, vykdomų funkcijų tęstinumą, įsipareigojimų, taip pat ir finansinių, vykdymą fiziniams ir juridiniams asmenims, įgyvendinamų ir numatomų įgyvendinti projektų paraiškose ar sutartyse numatytų sąlygų vykdymą. Šiuo laikotarpiu kiekviena viešoji įstaiga savo turto buhalterinę apskaitą vykdo atskirai.

37.       PSPC direktorius vykdant reorganizavimo procedūras privalo teisės aktų nustatyta tvarka raštu pranešti PSPC kreditoriams apie įstaigos reorganizavimą prijungimo būdu prie NAL.

38.       Reorganizavimo laikotarpiu PSPC direktorius privalo prisiimti įsipareigojimus nedidinant kreditorinio įsiskolinimo, palyginus su praeitų metų tuo pačiu laikotarpiu (kiek tai nėra nulemta nuo PSPC nepriklausančių aplinkybių), negali skolintis pinigų, privalo maksimaliai sumažinti kreditorinius įsiskolinimus, jeigu PSPC tokių turi.

39.       Paaiškėjus, kad reorganizuojama įstaiga turi kreditorinių įsiskolinimų, kurių ji negalėtų padengti iki 2023-10-31, jeigu nebūtų prijungta prie NAL, PSPC direktorius nedelsiant apie tai raštu informuoja Akmenės rajono savivaldybę bei NAL. Klausimai dėl kreditorinių įsiskolinimų priimami iki reorganizavimo pabaigos.

40.       PSPC direktorius privalo Juridinių asmenų registrui pateikti prašymą ir atlikti visus reikiamus veiksmus dėl PSPC išregistravimo iš Juridinių asmenų registro teisės aktų nustatyta tvarka.

41.       NAL direktorius turi parengti ir iki 2023 m. rugpjūčio 31 d. pateikti Akmenės rajono savivaldybės tarybai tvirtinti po reorganizavimo veiksiančios viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės – sveikatos centro įstatų projektą, valdymo struktūrą ir pareigybių sąrašą.

42.       Iki 2023 m. spalio 27 d. NAL direktorius pasirūpina po reorganizavimo veiksiančios viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės - sveikatos centro iškabos bei antspaudo pagaminimu.

43.       Vykstant reorganizavimo procedūroms NAL direktorius turi atlikti visus veiksmus ir parengti dokumentus, reikalingus po reorganizavimo veiksiančios viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės - sveikatos centro veiklai vykdyti.

 

XII SKYRIUS

KREDITORIŲ TEISĖS REORGANIZAVIMO METU

 

44.       PSPC ir NAL kreditorių teisės reorganizavimo metu ginamos vadovaujantis CK bei Viešųjų įstaigų įstatymo nuostatomis.

45.       PSPC ir NAL kreditoriai turi teisę reikalauti nutraukti sutartis ar įvykdyti prieš terminą prievolę, jeigu tai numatyta sutartyje arba yra pagrįstas pagrindas manyti, kad prievolės įvykdymas dėl reorganizavimo pasunkės, o kreditoriui pareikalavus viešoji įstaiga nesuteikė papildomo prievolių įvykdymo užtikrinimo, taip pat kreditoriai gali reikalauti atlyginti tiesioginius nuostolius,.

 

XIII SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE PARENGTĄ APRAŠĄ PASKELBIMO, SUSIPAŽINIMO SU APRAŠU IR KITAIS REORGANIZUOJAMOS ĮSTAIGOS DOKUMENTAIS TVARKA

 

46.       Reorganizuojama PSPC ir reorganizavime dalyvaujanti NAL, kuri po reorganizavimo veiklą tęs kaip viešoji įstaiga Naujosios Akmenės ligoninė – sveikatos centras apie šį parengtą Aprašą ne vėliau kaip prieš 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų iki visuotinio dalininkų susirinkimo, kurio darbotvarkėje numatyta priimti sprendimą dėl reorganizavimo baigties, viešai paskelbiama PSPC, NAL bei Akmenės rajono savivaldybės internetinėse svetainėse: https://www.akmenespoliklinika.lt/https://nal.lt/, http://www.akmene.lt.

47.       Reorganizavimo sąlygos ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo dieną turi būti pateiktos Juridinių asmenų registrui.

48.       Po reorganizavimo veiksiančios viešosios įstaigos Naujosios Akmenės ligoninės – sveikatos centro įstatus pasirašo NAL direktorius.

 

____________________