ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRAcijos

direktorius

 

ĮSAKYMAS

DĖL ATVEJO KOMANDOS SUDARYMO IR ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2020 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PRIEMONIŲ, KURIAS ĮGYVENDINA NEDIRBANČIŲ ASMENŲ ATVEJO VADYBININKAS IR ATVEJO KOMANDA, ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. gegužės 18 d. Nr. A-753

Šiauliai

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 straipsniu, Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Šiaulių rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programa, patvirtinta Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. T-23 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programos patvirtinimo“:

1. S u d a r a u atvejo komandą Šiaulių rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programai įgyvendinti:

Komandos vadovė – Jolanta Šiuparienė, Socialinės paramos skyriaus vedėjo pavaduotoja.

Komandos vadovo pavaduotoja – Loreta Bankovskė, Teisės ir personalo administravimo skyriaus vyriausioji specialistė;

Nariai:

Violeta Bučinskytė, Ekonomikos ir verslo plėtros skyriaus vyriausioji specialistė;

Danguolė Kraskauskienė, Šiaulių rajono savivaldybės socialinių paslaugų centro direktorė;

Viktorija Lipskienė, Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė;

Jolanta Mikšionytė, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento Šiaulių miesto 2-ojo skyriaus vedėja;

Inga Rimgailienė, savivaldybės gydytoja;

Jurgina Simonavičienė, Šiaulių r. švietimo pagalbos tarnybos psichologė;

Irena Vaikutienė, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento Šiaulių miesto 1-ojo skyriaus vedėja.

2. Tvirtinu Šiaulių rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programos priemonių, kurias įgyvendina nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas ir atvejo komanda, įgyvendinimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                       Gipoldas Karklelis

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. A-753

 

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2020 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PRIEMONIŲ, KURIAS ĮGYVENDINA NEDIRBANČIŲ ASMENŲ ATVEJO VADYBININKAS IR ATVEJO KOMANDA, ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programos (toliau – programa) priemonių, kurias įgyvendina nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas ir atvejo komanda, įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja nedirbančio ir socialinę paramą gaunančio asmens, siunčiamo dalyvauti užimtumo didinimo programoje, skirtoje užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti (toliau – asmuo), poreikių ir galimybių įvertinimą, profiliavimą, atvejo komandos darbo organizavimą, susitarimo su asmeniu dėl jo integracijos į darbo rinką (toliau – susitarimas) parengimo ir pasirašymo, susitarimo įgyvendinimo, sprendimo dėl pasirengimo darbo rinkai, Turto valdymo skyriaus nedirbančių asmenų atvejo vadybininko (toliau – atvejo vadybininkas) ir atvejo komandos bendradarbiavimo sąlygas ir tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Šiaulių rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programa, patvirtinta Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. T-23 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programos patvirtinimo“.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos užimtumo į statyme, Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

ASMENS POREIKIŲ IR GALIMYBIŲ ĮVERTINIMAS, PROFILIAVIMAS

 

4. Asmens poreikių ir galimybių įvertinimą atlieka atvejo vadybininkas.

5. Asmens poreikių ir galimybių įvertinimas atliekamas pagal:

5.1. Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba)  informaciją apie asmens darbo paiešką, teiktas ir teikiamas paslaugas, taikytas ir taikomas priemones bei kitą Darbo ieškančio asmens kortelėje esančią informaciją;

5.2. Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) informaciją apie asmeniui teiktą piniginę socialinę paramą ir socialines paslaugas;

5.3. informaciją apie asmens dalyvavimą savivaldybėje veikiančių nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) vykdytuose projektuose, skirtuose socialinę atskirtį patiriantiems nedirbantiems asmenims;

5.4. kitą asmens pateiktą informaciją, susijusią su galimybėmis ir kliūtimis jam integruotis į darbo rinką, kurią asmuo pateikia atvejo vadybininkui pirminės konsultacijos metu.

6. Pirmą susitikimą su asmeniu atvejo vadybininkas organizuoja ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo siuntimo gavimo elektroniniu paštu dienos. Pirminės konsultacijos pas nedirbančių asmenų atvejo vadybininką metu, asmuo užpildo sutikimą dalyvauti užimtumo didinimo programoje (Aprašo 1 priedas),

7. Surinkęs 5 punkte nurodytą informaciją, atvejo vadybininkas užpildo Asmens poreikių ir galimybių vertinimo anketą (2 priedas).

8. Išanalizavęs surinktą informaciją, atvejo vadybininkas apibūdina asmenį pagal jo socialinei integracijai ir perėjimui nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje reikalingas paslaugas.

9. Atvejo vadybininkas, atlikęs asmens poreikių ir galimybių įvertinimą bei profiliavimą, organizuoja atvejo komandos susitikimą, kuriame apibūdina asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir prieitas išvadas, atlikus pirminį asmens vertinimą, asmens poreikių ir galimybių įvertinimą bei profiliavimą).

 

III SKYRIUS

ATVEJO KOMANDOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Atvejo komanda sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu iš Savivaldybės administracijos darbuotojų. Į atvejo komandą narių teisėmis kviečiami: ne daugiau kaip du Užimtumo tarnybos atstovai ir ne daugiau kaip du paslaugų asmenims teikėjų atstovai. Atvejo komandos pirmininku ir pirmininko pavaduotoju skiriami Savivaldybės administracijos atstovai. Atvejo komanda sudaroma iš ne daugiau kaip devynių asmenų. Atvejo komandos sekretoriaus funkcijas vykdo atvejo vadybininkas, o jo nesant darbe – jį pavaduojantis asmuo. Atvejo vadybininkas nėra atvejo komandos narys ir neturi balsavimo teisės. Sprendimai priimami balsuojant. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia komandos vadovo balsas. Atvejo komandos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė jos narių. Atvejo komandos sprendimai įforminami protokolais, kuriuos pasirašo komandos vadovas ir sekretorius.

11. Atvejo komandos funkcijos:

11.1. analizuoja asmens situaciją ir teikia atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl paslaugų asmeniui parinkimo, jų teikimo apimties, eiliškumo.

11.2. priima sprendimą dėl asmens pasirengimo darbo rinkai ir susitarimo pakeitimo ar nutraukimo tikslingumo.

12. Atvejo komanda, vykdydama savo funkcijas, turi teisę gauti su nagrinėjamu atveju susijusią informaciją iš Savivaldybės, Užimtumo tarnybos, NVO ir kt.

13. Susirinkę į pirmą posėdį atvejo komandos nariai užpildo konfidencialumo pasižadėjimą pagal 3 priedą.

14. Į atvejo komandos posėdį gali būti kviečiami seniūnijos, Užimtumo tarnybos atstovai, aptarnaujantys asmenį, vietos bendruomenės nariai, paslaugų teikėjo atstovai, kiti asmenys, susiję su konkrečiu nagrinėjimu atveju.

15. Atvejo nagrinėjimo posėdyje dalyvaujantys tarnybų atstovai privalo užtikrinti informacijos apie asmenį konfidencialumą – posėdžio metu jie pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus pagal 3 priedą.

16. Atvejo komandos posėdžiai gali būti organizuojami asmenų gyvenamojoje vietovėje (pvz., seniūnijoje). Jei atvejo komandos posėdžiai organizuojami ne asmens gyvenamojoje vietovėje, o asmuo privalo dalyvauti posėdyje, atvejo vadybininkas turi išsiaiškinti, ar jis turi galimybes atvykti į posėdį Jei asmuo neturi galimybių atvykti, atvejo vadybininkas privalo pasirūpinti galimybe atvykti asmeniui į posėdį. Atvejo komanda gali nagrinėti atvejį asmeniui nedalyvaujant.

17. Apie atvejo komandos posėdžio datą ir laiką visiems posėdžio dalyviams raštu ar elektroninėmis ryšio priemonėmis turi būti pranešta likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki posėdžio.

18. Pirmajame atvejo komandos posėdyje sutariama dėl kito atvejo nagrinėjimo posėdžio laiko, taip pat sutariama dėl keitimosi informacija, susijusia su atvejo vadybos procesu, tvarkos.

19. Jei asmuo neatvyksta į pirmą atvejo nagrinėjimo posėdį, atvejo komanda sprendžia svarstyti atvejį ar jį atidėti kitam posėdžiui.  Jei atvejis svarstomas asmeniui nedalyvaujant, atvejo vadybininkas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu ar elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja asmenį apie atvejo komandos priimtus sprendimus. Jei atvejo svarstymas atidedamas, atvejo vadybininkas turi išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių asmuo nedalyvavo atvejo nagrinėjimo posėdyje. Per 3 darbo dienas raštu, elektroninėmis ryšio priemonėmis ar telefono ryšiu su asmeniu sutariama dėl kito atvejo nagrinėjimo posėdžio datos. Kitas atvejo nagrinėjimo posėdis inicijuojamas ne vėliau nei po 10 darbo dienų nuo posėdžio, į kurį asmuo neatvyko, dienos. Jei asmuo į pirmą atvejo nagrinėjimo posėdį be svarbios priežasties (liga, artimojo mirtis ir pan.) neatvyksta du kartus iš eilės, atvejo komanda sprendžia dėl asmens dalyvavimo programoje. Jei asmuo nedalyvauja atvejo nagrinėjimo posėdyje, tai pažymima atvejo komandos posėdžio protokole. Atvejo vadybininkas raštu, elektroninėmis ryšio priemonėmis ar telefono ryšiu informuoja asmenį apie įvykusį posėdį bei priimtus sprendimus ir organizuoja susitikimą su asmeniu, kurio metu pasirašytinai supažindina asmenį su priimtais sprendimais.

20. Atvejo komanda, išanalizavusi asmens situaciją, pateikia atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl paslaugų parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo.

 

IV SKYRIUS

SUSITARIMO PARENGIMAS, PASIRAŠYMAS IR ĮGYVENDINIMAS

 

21. Atsižvelgdamas į atvejo komandos sprendimus ir pasiūlymus, atvejo vadybininkas  kiekvienam asmeniui sudaro Atvejo vadybos planą (4 priedas), kuris peržiūrimas, patikslinamas ir (ar) papildomas po kiekvieno susitikimo su asmeniu ir atvejo nagrinėjimo  posėdžio.

22. Atsižvelgdamas į atvejo komandos pasiūlymus dėl asmenims teikiamų paslaugų parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo, atvejo vadybininkas organizuoja paslaugų teikėjų atrankas  ir paslaugų pirkimus.

23. Atvejo vadybos plano pagrindu atvejo vadybininkas, bendradarbiaudamas su asmeniu parengia ir organizuoja susitarimo pasirašymą (5 priedas). Susitarime nurodomos šalių teisės bei pareigos, numatomos teikti paslaugos ir (ar) numatomos įgyvendinti priemonės, jų apimtis, teikėjai, teikimo eiliškumas, tvarka.

24. Susitarime gali būti numatomos tokios paslaugos:

24.1. lydimoji pagalba – pagalba, teikiama asmeniui, siekiant padėti jam gauti susitarime numatytas socialines, sveikatos, švietimo ar su įdarbinimu susijusias paslaugas, įskaitant ir palaikymą darbo vietoje, reikalingą siekiant padėti rasti būdų, kaip išspręsti darbe kylančias problemas;

24.2. socialinės paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“;

24.3. kitos paslaugos, palengvinančios asmens perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje.

25. Pasirašius susitarimą, nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, iki pradedant teikti paslaugas, suorganizuoja asmens susitikimą (-us) su vykdant susitarimą numatytų teikti paslaugų teikėjais.

26. Susitarimo įgyvendinimą koordinuoja, su jo įgyvendinimu, asmens pasiektais rezultatais dalyvaujant užimtumo didinimo programoje susijusią informaciją renka ir atvejo komandai teikia, taip pat susitarimo pakeitimo ir nutraukimo projektus rengia atvejo vadybininkas;

27. Atvejo vadybininkas, nustatęs ir (ar) gavęs informaciją, kad susitarimas nevykdomas jame nustatyta tvarka ir (ar) kad asmuo yra nepasirengęs darbo rinkai, teikia siūlymą atvejo komandai dėl susitarimo pakeitimo ar nutraukimo.

 

V SKYRIUS

SPRENDIMO DĖL ASMENS PASIRENGIMO DARBO RINKAI PRIĖMIMAS

 

28. Atvejo vadybininkas pateikia atvejo komandai informaciją apie Susitarimo įgyvendinimą ir asmens pasiektus rezultatus.

29. Atvejo komanda, gavusi ir įvertinusi aprašo 28 punkte nurodytą informaciją, priima sprendimus dėl asmens pasirengimo darbo rinkai ir Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo.

30. Atvejo komandai nusprendus, kad asmuo yra pasirengęs darbo rinkai, priimamas sprendimas nutraukti susitarimą.

31. Susitarimo šalims pasirašius susitarimo nutraukimą, Užimtumo tarnyba asmeniui teikia pasiūlymą dirbti ar pradėti savarankišką veiklą.

32. Atvejo komandai nusprendus, kad asmuo yra nepasirengęs darbo rinkai, įvertinamos susitarimo nevykdymo priežastys, poreikis ir galimybė keisti pagal susitarimą teikiamas paslaugas, jų apimtį, teikimo eiliškumą, galimos neigiamos pasekmės nutraukus susitarimą ir priimamas sprendimas dėl susitarimo pakeitimo ar nutraukimo.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Programos priemonių, kurias įgyvendina atvejo vadybininkas ir atvejo komanda, įgyvendinimo dokumentai (įskaitant dokumentus, kuriuose yra asmens duomenų) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

34. Ginčai dėl atvejo vadybininko ar atvejo komandos sprendimų nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.

35. Aprašas papildomas, keičiamas ir naikinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

 

 

____________________________