herbas_jb_sm

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL INTEGRALIOS PAGALBOS TEIKIMO JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. lapkričio 30 d. Nr. T-178

Joniškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, ir Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-552 „Dėl Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų plano patvirtinimo“, Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Integralios pagalbos teikimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                               Vitalijus Gailius

 

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2023 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. T-178

 

INTEGRALIOS PAGALBOS TEIKIMO JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Integralios pagalbos teikimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja integralios pagalbos gavėjus, paslaugų trukmę, integralios pagalbos organizavimo, skyrimo ir teikimo pagrindinius principus, finansavimo bei mokėjimo už paslaugas tvarką ir sąlygas, įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšomis finansuojamą projektą.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-552 „Dėl Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų planas).

3. Integralios pagalbos tikslas – sudaryti sąlygas asmeniui kuo ilgiau visavertiškai gyventi namuose, bendruomenėje, užtikrinti tinkamą socialinės globos ir slaugos paslaugų organizavimą ir teikimą, stiprinti asmens gebėjimus ir savarankiškumą, palaikyti socialinius ryšius su šeima, bendruomene.

4. Integrali pagalba – tai dienos socialinės globos ir slaugos asmens namuose paslaugų, kurias teikiant asmeniui namuose tenkinami socialinių paslaugų ir slaugos poreikiai, teikiama nuolatinė kompleksinė specialistų pagalba ir priežiūra, visuma.

5. Integralios pagalbos gavėjai – neįgalūs vaikai, neįgalūs darbingo amžiaus ir neįgalūs senyvo amžiaus asmenys, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka nustatytas visiškas nesavarankiškumo lygis ir specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis ar specialusis nuolatinės slaugos poreikis ir kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra Joniškio rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

6. Mobilioji komanda – socialinių paslaugų srities ir slaugos specialistai (socialinis darbuotojas, individualios priežiūros darbuotojas, slaugytojas, slaugytojo padėjėjas, prireikus – psichologas, reabilitacijos specialistas ir kt.), kurie, dirbdami kartu, teikia integralią pagalbą.

7. Integralios pagalbos vykdomos veiklos nurodytos Veiksmų plano 15 punkte.

8. Bendrosios praktikos slaugos paslaugos, teikiant integralią pagalbą, teikiamos vadovaujantis Bendrosios praktikos slaugos paslaugų teikimo integralią pagalbą gaunantiems asmenims tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. V-691 „Dėl Bendrosios praktikos slaugos paslaugų teikimo integralią pagalbą gaunantiems asmenims tvarkos aprašo patvirtinimo“.

9. Slaugos paslaugos neapima paliatyviosios slaugos, kuri teikiama vadovaujantis Stacionarinių paliatyviosios pagalbos paslaugų suaugusiesiems ir vaikams teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-14 „Dėl Stacionarinių paliatyviosios pagalbos paslaugų suaugusiesiems ir vaikams teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis reikalavimų aprašo ir Ambulatorinių paliatyviosios pagalbos paslaugų suaugusiems ir vaikams teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis reikalavimų aprašo patvirtinimo“, taip pat slaugos, kurią teikia pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigų slaugytojai, slaugos paslaugas teikiantys, vadovaudamiesi Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo tvarkos aprašu.

10. Kineziterapijos paslaugos, teikiant integralią pagalbą, organizuojamos vadovaujantis Kineziterapijos paslaugų teikimo reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. V-1034 „Dėl Kineziterapijos paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“.

11. Integralią pagalbą administruoja ir kontroliuoja Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyrius (toliau – Skyrius). Už integralios pagalbos teikimo organizavimą ir teikimą atsakingas viešoji įstaiga Joniškio socialinių paslaugų ir užimtumo centras (toliau – Centras), kuris Savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. A-1034 „Dėl projekto Integralios pagalbos Joniškio rajono savivaldybėje partnerio patvirtinimo“ yra patvirtintas projekto Integralios pagalbos Joniškio rajono savivaldybėje partneriu.

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL INTEGRALIOS PAGALBOS

 

12. Asmuo arba jo įgaliotas asmuo, globėjas (rūpintojas), bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) negali to padaryti pats, dėl šių paslaugų skyrimo kreipiasi į deklaruotos gyvenamosios vietos seniūniją: užpildo prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas (forma SP-8, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu) ir pateikia šiuos dokumentus:

12.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (Lietuvos Respublikos piliečio pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą nuolat gyventi Lietuvoje);

12.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos sistemoje);

12.3. pensininko ar neįgaliojo pažymėjimą;

12.4. darbingumo lygio pažymą, išduotą Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – NDNT);

12.5. specialiųjų poreikių nustatymo pažymą, išduotą NDNT;

12.6. pažymas apie asmens (šeimos) pajamas, kai tokių duomenų nėra socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“ ir Socialinės paramos informacinėje sistemoje (toliau – SPIS);

12.7. teismo nutartį dėl rūpybos ar globos nustatymo (jei asmeniui teismo sprendimu nustatyta rūpyba arba globa);

12.8. sveikatos priežiūros įstaigos užpildytą medicinos dokumentų išrašą (F027/a) su rekomendacija teikti slaugos paslaugas namuose.

12.9. kitus dokumentus pagal poreikį.

13. Šio Tvarkos aprašo 12.2–12.6 papunkčiuose nurodyti dokumentai teikiami, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose.

14. Pareiškėjas prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas gali teikti ir elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga.

15. Seniūnijos atsakingas specialistas suveda duomenis apie asmenį į SPIS.

16. Jei asmeniui, kuriam Centras teikia dienos socialinę globą, nustatomas integralios pagalbos poreikis, Centras kreipiasi raštu į Skyrių ir pateikia asmens socialinės globos poreikio ir (ar) slaugos poreikio vertinimus ir išvadas.

 

 

III SKYRIUS

INTEGRALIOS PAGALBOS SKYRIMAS

 

17. Seniūnijos arba Skyriaus atsakingas specialistas Asmens socialinės globos poreikį įvertina vadovaudamasis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1 255 „Dėl Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“. Atlikus asmens globos poreikio vertinimą, pateikiama išvada ir asmeniui rekomenduojamų dienos socialinės globos dienų ir valandų skaičius.

18. Skyriaus atsakingas specialistas, gavęs prašymą-paraišką ir jo priedus, raštu informuoja Centrą dėl Slaugos poreikio asmeniui vertinimo.

19. Slaugos poreikį nustato Centro slaugytojas ne vėliau kaip per 10 (dešimt) kalendorinių dienų nuo Skyriaus informacijos gavimo dienos, užpildydamas Slaugos paslaugų poreikio nustatymo klausimyną (Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo reikalavimų ir šių paslaugų apmokėjimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. V-1026 „Dėl Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo reikalavimų ir šių paslaugų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 1 priedas). Atlikus slaugos poreikio vertinimą, Skyriui raštu pateikiama išvada ir asmeniui rekomenduojamų slaugos dienų ir valandų skaičius.

20. Sprendimą dėl integralios pagalbos skyrimo, sustabdymo ar nutraukimo priima Skyriaus vedėjas, vadovaudamasis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo nuostatomis.

21. Integrali pagalba neskiriama, jeigu:

21.1. asmens pageidavimai prieštarauja teisės aktams, saugos darbe reikalavimams ir (ar) kitoms integralios pagalbos teikimo sąlygoms;

21.2. pirminio socialinės globos ir (ar) slaugos paslaugų poreikio nustatymo metu paaiškėja, kad asmeniui integrali pagalba nėra būtina arba integralios pagalbos teikimas neužtikrins asmens poreikių;

21.3. įtariama, kad asmuo (jo šeimos narys) gali sirgti užkrečiama liga, kol gaunama gydytojų išvada, kad asmuo nekelia pavojaus užsikrėsti tiesioginiams paslaugų teikėjams;

21.4. asmens namuose visiškai nesudarytos sąlygos integraliai pagalbai teikti (asmuo ar jo šeimos nariai girtauja, vartoja psichotropines medžiagas, smurtauja ir kyla grėsmė integralios pagalbos teikėjų saugumui);

21.5. kitais Tvarkos apraše nenumatytais atvejais.

22. Skyrius Sprendimą ir socialinės globos poreikio vertinimo dokumentų kopijas ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas po Sprendimo priėmimo dienos perduoda Centrui. Centras, gavęs dokumentus, elektroniniu paštu informuoja Skyrių apie integralios pagalbos teikimo pradžios galimybes. Nesant galimybės pradėti teikti integralią pagalbą nedelsiant, Centras įrašo asmenį į laukiančių gauti integralią pagalbą eilę pagal Sprendimo datą ir numerį. Centras atsako už teisingą eilės sudarymą.

 

IV SKYRIUS

INTEGRALIOS PAGALBOS TEIKIMAS

 

23. Atsižvelgiant į nustatytą integralios pagalbos teikimo trukmę, sudaroma dvišalė Centro ir asmens (jo globėjo, rūpintojo arba asmeniui atstovaujančio suaugusio šeimos nario) tarpusavio teises ir pareigas nustatanti rašytinė sutartis.

24. Dienos socialinės globos asmens namuose, kuri yra sudėtinė integralios pagalbos dalis, teikimo trukmė nustatoma vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“. Slaugos paslaugų teikimo trukmė nustatoma atsižvelgiant į individualų asmens slaugos paslaugų poreikį.

25. Už integralios pagalbos teikimo kokybę atsako Centras. Centro direktoriaus įsakymu paskiriami atsakingi darbuotojai Integralios pagalbos teikimui, tvirtinamos integralios pagalbos individualių planų, jų peržiūros ir pokyčių vertinimo formos, darbuotojų integralios pagalbos teikimo lapai ir kitos formos, tiesiogiai susijusios su integralios pagalbos teikimu.

26. Siekiant patenkinti asmenų poreikį gauti integralią pagalbą ne tik darbo dienomis, mobiliosios komandos narių darbo laikas gali būti apskaitomas pagal suminę darbo laiko apskaitą.

27. Specialistų, teikiančių integralią pagalbą, kelionė nuo vieno integralios pagalbos gavėjo iki kito įskaitoma į darbo laiko trukmę.

28. Integralios pagalbos teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, bet ne rečiau kaip kartą per metus, integralios pagalbos poreikį iš naujo vertina Centro darbuotojai. Esant poreikiui keisti teikiamų paslaugų ir (ar) pagalbos rūšį, kai integralios pagalbos paslaugų nepakanka, asmuo, vienas iš suaugusių šeimos narių, globėjas ar rūpintojas apie tai per
7 kalendorines dienas turi pranešti Centrui ir kreipiasi į deklaruotos gyvenamosios vietos seniūniją dėl paslaugų rūšies keitimo.

29. Informacija apie asmenį, kuriam teikiama integrali pagalba, kaupiama ir saugoma asmens byloje.

30. Mobilios komandos darbuotojais, teikiančiais integralią pagalbą, negali dirbti asmenys, kuriuos su paslaugų gavėjais sieja giminystės ar svainystės ryšiai.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ INTEGRALIĄ PAGALBĄ

 

31. Integrali pagalba susideda iš dvejų dalių: dienos socialinės globos asmens namuose ir slaugos paslaugų asmens namuose.

32. Slaugos paslaugos Veiksmų plano įgyvendinimo laikotarpiu, kai jos finansuojamos Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšomis, asmeniui teikiamos nemokamai.

33. Mokėjimo už dienos socialinę globą, teikiant integralią pagalbą, dydis nustatomas atsižvelgiant į gaunamas asmens (šeimos) pajamas ir paslaugos trukmę.

34. Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už dienos socialinę globą namuose vertina ir mokesčio dydį nustato Skyriaus atsakingas specialistas.

35. Mokesčio už dienos socialinę globą namuose, teikiant integralią pagalbą, dydžiai (VRP – valstybės remiamos pajamos):

 

Pajamų dydžiai

Viršutinė mokėjimo riba

(ne daugiau kaip)

Vienam gyvenančiam asmeniui

Iki 3 VRP

10 % asmens pajamų

Nuo 3 VRP iki 4 VRP

15 % asmens pajamų

Daugiau kaip 4 VPR

20 % asmens pajamų

Šeimoje gyvenančiam asmeniui

Iki 2 VRP

10 % asmens pajamų

Nuo 2 VRP iki 3 VRP

15 % asmens pajamų

Nuo 3 VPR iki 4 VRP

20 % asmens pajamų

Nuo 4 VRP iki 5 VRP

25 % asmens pajamų

Daugiau kaip 5 VRP

30 % asmens pajamų

 

36. Centro atsakingas darbuotojas, pasibaigus kalendoriniam mėnesiui, vadovaudamasis teisės aktais, apskaičiuoja kiekvieno paslaugos gavėjo mokesčio už suteiktą dienos socialinę globą namuose dydį.

37. Mokesčio dydis už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą nustatomas proporcingai teikiamos paslaugos trukmei.

38. Centras kiekvieną mėnesį suveda duomenis apie asmeniui suteiktas paslaugas į SPIS.

39. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), gaunantis dienos socialinę globą namuose, ar jam teisėtai atstovaujantis asmuo privalo pranešti Centrui apie asmens (šeimos) pajamų pasikeitimus, įvykusius per dienos socialinės globos namuose gavimo laikotarpį.

40. Skyrius turi teisę asmens, gaunančio socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar Centro iniciatyva.

41. Skyrius, gavęs informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per dienos socialinės globos namuose gavimo laiką, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.

42. Pervertinus asmens finansines galimybes, asmuo už dienos socialinę globą namuose moka nuo to mėnesio, nuo kurio pasikeitė asmens (šeimos) pajamos arba teisės aktai, reglamentuojantys mokėjimą už dienos socialinę globą.

 

VI SKYRIUS

INTEGRALIOS PAGALBOS TEIKIMO SUSTABDYMAS AR NUTRAUKIMAS

 

43. Integralios pagalbos teikimas sustabdomas:

43.1. asmens (vieno iš suaugusių jo šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo raštišku prašymu, kuris turi būti pateiktas nė vėliau kaip likus 3 (trims) darbo dienoms iki planuojamo integralios pagalbos sustabdymo dienos. Gavus informaciją (informaciją bei jos aplinkybes darbuotojas užfiksuoja raštu ir įsega į asmens bylą) apie asmens neplanuotą patalpinimą į stacionarią sveikatos priežiūros įstaigą, integrali pagalba sustabdoma kitą pagalbos teikimo dieną;

43.2. asmeniui per Sutartyje nurodytą laikotarpį, nesumokėjus už suteiktą integralią pagalbą;

43.3. kai asmens namuose nuolat girtaujama, smurtaujama ir kyla grėsmė integralios pagalbos teikėjų saugumu (iki bus pašalintos nurodytos aplinkybės);

43.4. kai įtariama, kad asmuo (jo šeimos nariai) gali sirgti užkrečiama liga, kol gaunama gydytojų išvada, kad asmuo nekelia pavojaus tiesioginiams paslaugų teikėjams – individualios priežiūros darbuotojui ir / ar slaugytojo padėjėjui užsikrėsti;

43.5. kai asmens namuose visiškai nesudarytos sąlygos integralios pagalbos teikimui: namuose antisanitarinės sąlygos, nėra tinkamų indų, priemonių, įrangos ir pan. (kol bus pašalintos nurodytos priežastys).

44. Integrali pagalba gali būti sustabdyta ne ilgiau kaip 120 kalendorinių dienų. Integralios pagalbos sustabdymas ir atnaujinimas iki 120 kalendorinių dienų fiksuojamas Centro darbuotojų įrašu Paslaugų registravimo žurnale ir paslaugų teikėjų grafikuose.

45. Integralios pagalbos teikimas nutraukiamas:

45.1. asmens (vieno iš suaugusių jo šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo rašytiniu prašymu;

45.2. pasibaigus sutarties dėl integralios pagalbos teikimo galiojimo terminui;

45.3. pasikeitus aplinkybėms, turinčioms tiesioginės įtakos asmens dienos socialinės globos ir (ar) slaugos poreikiui tenkinti;

45.4. asmeniui išvykus nuolat gyventi į kitą savivaldybę, užsienio valstybę;

45.5. asmeniui pradėjus teikti trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugas institucijoje;

45.6. jei praėjus 120 kalendorinių dienų nuo prašymo sustabdyti integralios pagalbos teikimą nesikreipiama dėl integralios pagalbos atnaujinimo;

45.7. asmeniui mirus;

45.8. asmeniui, nesilaikančiam Sutarties įsipareigojimų;

45.9. asmeniui atsisakius mokėti už integralią pagalbą;

45.10. asmeniui, jo šeimos nariams, globėjui, rūpintojui pageidaujant paslaugų, kurios prieštarauja įstatymams, saugos darbe reikalavimams, integralios pagalbos teikimo sutarties sąlygoms;

45.11. kilus pavojui dėl integralios pagalbos teikėjo sveikatos ir saugumo;

45.12. kitais šiame Tvarkos apraše nenumatytais atvejais.

46. Sprendimą dėl integralios pagalbos teikimo nutraukimo priima Skyriaus vedėjas per 5 (penkias) darbo dienas nuo Centro pateiktos informacijos dėl integralios pagalbos nutraukimo gavimo dienos.

 

VII SKYRIUS

INTEGRALIOS PAGALBOS FINANSAVIMAS, ATSAKOMYBĖ, KONTROLĖ

 

47. Integralios pagalbos teikimo finansavimo šaltiniai:

47.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija asmenims su sunkia negalia socialinei globai teikti;

47.2. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos;

47.3. asmenų už suteiktą dienos socialinę globą mokėjimai;

47.4. Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšos;

47.5. kitos teisėtai gautos lėšos.

48. Lėšų, gautų už integralios pagalbos teikimą, apskaita tvarkoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Integralios pagalbos teikimui skirtos lėšos asmeniui (šeimos nariams) grynaisiais pinigais neišmokamos.

50. Centras panaudotų lėšų, veiklų vykdymo ataskaitas Europos socialinio fondo agentūrai ir Savivaldybei teikia partnerystės sutartyje, sudarytoje tarp Centro ir Europos socialinio fondo agentūros, ir užklausose nustatytais terminais.

51. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir kitos valstybinės kontrolės teisę turinčios institucijos kontroliuoja valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinei globai asmenims su sunkia negalia organizuoti lėšų panaudojimą.

52. Centras atsako už lėšų, skirtų integraliai pagalbai finansuoti, tinkamą panaudojimą.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Integralią pagalbą organizuojantys, administruojantys ir teikiantys subjektai garantuoja informacijos apie asmenis (šeimas), gaunančius integralią pagalbą, konfidencialumą.

54. Su integralios pagalbos teikimu susiję dokumentai saugomi Savivaldybės administracijoje ir Centre Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka bei iki Centro ir Europos socialinio fondo agentūros sudarytoje partnerystės sutartyje nustatytų terminų.

55. Sprendimą dėl integralios pagalbos skyrimo (neskyrimo), mokėjimo už paslaugas asmuo ar vienas iš suaugusių šeimos narių, globėjas, rūpintojas gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

56. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

57. Tvarkos aprašas gali būti keičiamas ar pildomas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

 

_________________