VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VILNIAUS R. ŠUMSKO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. rugpjūčio 30 d. Nr. T3-295
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 ir 4 dalimis, 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, bei atsižvelgdama į Vilniaus rajono savivaldybės mero 2024 m. gegužės 8 d. potvarkį Nr. M22-732 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų nuostatų tvirtinimo“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įgalioti Vilniaus r. Šumsko pagrindinės mokyklos direktorių pasirašyti Vilniaus r. Šumsko pagrindinės mokyklos nuostatus, įregistruoti juos Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.
3. Pripažinti netekusiu galios nuo 1 punkte patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 26 d. sprendimo Nr. T3-42 „Dėl Vilniaus r. Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos gimnazijos, Vilniaus r. Šumsko pagrindinės ir Vilniaus r. Buivydiškių pradinės mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 1.2 papunktį.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2024 m. rugpjūčio 30 d.
sprendimu Nr. T3-295
VILNIAUS R. ŠUMSKO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Šumsko pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Šumsko pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Vilniaus r. Šumsko pagrindinė mokykla; trumpasis pavadinimas – Šumsko pagrindinė mokykla.
7. Mokyklos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 111104987, adresas – Rinktinės g. 50, LT-09318 Vilnius.
8. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendina Savivaldybės meras, išskyrus tas Mokyklos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai Savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo Savivaldybės taryba nėra perdavusi Savivaldybės merui).
8.1. Savivaldybės taryba, įgyvendindama Mokyklos savininko teises ir pareigas:
8.2. Savivaldybės meras, įgyvendindamas Mokyklos savininko teises ir pareigas:
8.2.2. kontroliuoja ir prižiūri Mokyklos vadovo veiklą, kaip jis įgyvendina įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir savivaldybės tarybos sprendimus;
12. Mokyklos pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla visų amžiaus tarpsnių vaikams.
14. Mokyklos mokymosi formos – grupinio ir pavienio mokymosi. Mokyklos mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, savarankiškas, nuotolinis. Grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu ir/ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdais. Pavienio mokymosi forma įgyvendinama savarankišku ir/ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu. Mokiniai, dėl ligos ar patologinės būklės negalintys mokytis Mokykloje, mokomi namuose savarankišku mokymo proceso organizavimo būdu (pavienio mokymosi forma) ar (ir) nuotoliniu mokymo organizavimo būdu (grupine ar paviene mokymosi forma).
15. Mokykloje įgyvendinamos ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir neformaliojo vaikų švietimo programos; pritaikytos ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programos; ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo individualizuotos programos.
16. Mokykla išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: mokymosi pasiekimų pažymėjimus, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, pradinio išsilavinimo pažymėjimus, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus.
18. Mokykla yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, atributiką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose.
19. Mokykla savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
22. Kitos švietimo veiklos rūšys:
23. Kitos Mokyklos ne švietimo veiklos rūšys:
23.7. kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla, kodas 88.99;
24. Mokyklos veiklos tikslai:
24.1. teikti kokybišką išsilavinimą, atitinkantį Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patvirtintas Bendrąsias programas, padėti įgyti bendrąjį dalykinį, sociokultūrinį, technologinį raštingumą, dorinę, tautinę ir pilietinę brandą;
24.2. ugdyti pilietiškumą, patriotizmą, puoselėti tautinės kultūros tradicijas bei pagarbą gimtajai kalbai, formuoti demokratinio gyvenimo, sveikos gyvensenos įgūdžius, skatinti toleranciją įvairių pažiūrų, socialinių sluoksnių, tikėjimų bei kultūrų žmonėms;
25. Mokyklos veiklos uždaviniai:
25.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programų vykdymą;
25.2. formuoti ir įgyvendinti ugdymo turinį pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas Bendrąsias programas, Bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, paisyti mokinių poreikių įvairoves ir priklausomai nuo jos derinti ugdymo turinį, siūlyti ir taikyti skirtingus mokymo būdus, formas bei koreguoti mokymo programas ir planus;
25.3. sudaryti mokiniams sveikas ir saugias, atitinkančias higienos normas, ugdymo ir ugdymosi sąlygas bei užtikrinti savitarpio pagarba bei tolerancija grįstą bendravimą;
25.4. išplėtoti gebėjimus ir patirtį, būtiną asmeniui, kaip kompetentingam Lietuvos piliečiui, europinės ir pasaulinės bendrijos, daugiakultūrės visuomenės nariui;
26. Mokykla, vykdydama pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
26.1. vykdo ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas, sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina švietimo kokybę;
26.2. bendradarbiaudama su tėvais (globėjais, rūpintojais) ugdo savarankišką, sąmoningą, atsakingai savo gyvenimą kurti gebantį žmogų;
26.3. ugdo tvirtus dorovinius pagrindus, savarankišką pasaulėžiūrą turinčius, visapusiškai išsilavinusius, kultūringus, bendrauti ir bendradarbiauti gebančius, pilietiškai sąmoningus, atsakingus už savo poelgius, tvirto charakterio, gyvenimui pasirengusius kūrybingus, darbščius jaunuolius, jaunuoles ir suaugusius piliečius;
26.4. sudaro mokiniams sąlygas įgyti lietuvių kalbos, šiuolaikinės visuomenės, gamtos bei tiksliųjų mokslų žinių pagrindus, informacinės kultūros, kompiuterinio raštingumo pagrindus, atitinkančius šiandienos poreikius, perprasti pagrindines ideologijos ir ekonomines teorijas, įgyti estetinę nuovoką ir Europos žmogui reikalingus kalbinės komunikacijos gebėjimus. Šioms sąlygoms užtikrinti Mokykla:
26.4.2. rengia ir įgyvendina ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius;
26.5. siekia socialinio mokinių solidarumo, moko teikti socialinę paramą artimiesiems, skatina solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes, nei dauguma, ugdo pagarbą žmogui, sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms;
26.6. atlieka pirminį mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, vertinimą, vykdo specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
26.7. įgyvendina smurto ir patyčių prevenciją ir intervenciją, sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant pateiktas švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;
26.9. rengia ir įgyvendina vaikų vasaros poilsio, vaikų ir paauglių nusikalstamumo prevencijos programas;
26.14. vykdo veiklos kokybės įsivertinimą, vadovaudamasi mokyklų, įgyvendinančių bendrojo ugdymo programas, veiklos kokybės įsivertinimo metodika;
26.15. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamus materialinius išteklius ir edukacines aplinkas, Mokyklą kaip vietos bendruomenės, regiono kultūros židinį;
26.16. vykdo nacionalinius mokinių pasiekimų patikrinimus, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
26.17. dalyvauja projektuose, kurių realizavimas padeda stiprinti Mokyklos materialinę bazę, intelektinius resursus, sudaro galimybę plėtoti mokinių pamokinę ir neformaliojo švietimo veiklą;
26.18. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, daugiakultūriškumą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
26.19. užtikrina savivaldos institucijoms galimybę dalyvauti Mokyklos veiklos planavime, valdyme, priežiūroje;
26.20. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
26.25. bendradarbiauja su švietimo, sveikatos priežiūros, mokslo, kultūros, sporto, teisėsaugos, vaiko teisių apsaugos ir kitomis institucijomis, jos veiklai įtaką darančiais juridiniais ir fiziniais asmenimis;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
29. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
29.3. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
30. Mokyklos pareigos:
30.2. sukurti ir palaikyti sveiką ir saugią, sudarančią palankias galimybes ugdyti ir mokytis, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
30.5. sudaryti galimybes mokiniams dalyvauti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kokybės kriterijus atitinkančiose, socialines ir emocines kompetencijas ugdančiose, smurto, patyčių, psichiką veikiančių medžiagų vartojimo ar kitose prevencinėse programose;
30.6. informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie mokinio, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, neatvykimą į Mokyklą ar pamoką, jeigu tėvai (globėjai, rūpintojai) nepraneša Mokyklai apie vaiko neatvykimą į Mokyklą ar pamoką;
30.9. informuoti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos apie atvejus, kai mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai) neužtikrina vaiko pareigos mokytis iki 16 metų;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
31. Mokyklos veikla organizuojama pagal direktoriaus patvirtintą:
31.1. Mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
32. Mokyklai vadovauja nepriekaištingos reputacijos Mokyklos direktorius, kurį viešo konkurso būdu teisės aktų nustatyta tvarka į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia Savivaldybės meras. Pasibaigus Mokyklos direktoriaus pirmajai penkerių metų kadencijai, jis skiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka.
33. Mokyklos direktorius:
33.1. vadovauja:
33.1.1. Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano, Mokyklos švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Mokykloje priemonių įgyvendinimui, jas tvirtina, užtikrina jų įgyvendinimą;
33.2. organizuoja:
33.2.1. Mokyklos darbą, kad būtų įgyvendinami jos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
33.2.3. Mokyklos veiklos įsivertinimą ir stebėseną, sudaro sąlygas išoriniam veiklos vertinimui atlikti;
33.2.5. specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymą, socialinės pedagoginės, psichologinės, specialiosios pedagoginės ir kitos švietimo pagalbos teikimą;
33.2.8. Mokyklos finansinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą ir pagal Centralizuotos buhalterinės apskaitos sutartį su Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriumi;
33.2.12. pašalinių asmenų patekimo į Mokyklos teritoriją apskaitą, Mokyklos teritorijos ir jos prieigų stebėjimą, informuoja teritorinę policijos įstaigą apie žinomus ar įtariamus smurto, prievartos, psichoaktyviųjų medžiagų platinimo, viešosios tvarkos ir kitų pažeidimų atvejus;
33.3. nustato:
33.3.1. Mokyklos struktūrą, darbuotojų pareigybių skaičių ir sąrašą bei darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą;
33.4. rūpinasi:
33.5. užtikrina:
33.5.2. racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, Mokyklos veiksmingos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
33.5.3. sveiką ir saugią aplinką, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams;
33.5.5. kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami įstaigos ataskaitų rinkiniai būtų teisingi;
33.6. bendradarbiauja:
33.6.1. su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), vietos bendruomene ir partneriais, siekdamas Mokyklos tikslų;
33.6.2. su institucijomis, įstaigomis, įmonėmis ir organizacijomis siekdamas efektyvaus Mokyklos valdymo, ugdymo kokybės ir mokinių saugumo;
33.6.3. su pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, Savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais, valstybine vaiko teisių apsaugos institucija, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi, atvejo vadybininkais, teritorine policijos įstaiga, socialinių paslaugų ir sveikatos įstaigomis, Savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisija ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
33.7. priima:
33.8. sudaro:
33.8.1. teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, dalyvauja su Mokyklos veikla susijusiuose posėdžiuose, komisijų ir darbo grupių veikloje;
33.9. inicijuoja:
33.9.1. Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą, skatina jų veiklą, kartu su jomis sprendžia svarbiausius Mokyklos veiklos klausimus;
33.9.2. mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo bei mokinių elgesio vertinimo, skatinimo ir nuobaudų sistemų kūrimą;
33.10. informuoja ir supažindina Mokyklos bendruomenę:
33.11. tvirtina:
33.11.2. saugos ir sveikatos darbe, priešgaisrinės saugos instrukcijas, kontroliuoja, kaip laikomasi jų reikalavimų;
33.12. kontroliuoja, kad laiku ir teisingai būtų atsiskaityta su biudžeto, valstybinio socialinio draudimo įstaigomis, kreditoriais;
33.13. kiekvienais metais iki sausio 20 dienos teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą, struktūrą ir reikalavimus nustato Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras;
33.14. už mokinio elgesio normų pažeidimą skiria mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
33.15. teikia prašymus Savivaldybės merui dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių skyrimo;
33.16. prireikus sudaro su institucijomis, dirbančiomis prevencinį darbą Savivaldybės teritorijoje, kitose vietovėse, sutartis dėl pagalbos teikimo Mokykloje ar už jos ribų;
33.18. atstovauja Mokyklai kitose institucijose arba įgalioja kitus darbuotojus atstovauti Mokyklai santykiuose su juridiniais ir fiziniais asmenimis;
33.19. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja ir disponuoja Mokyklos turtu ir lėšomis, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
33.21. teikia informaciją apie Mokykloje vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
33.22. dalį savo funkcijų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
33.23. nagrinėja piliečių ir Mokyklos bendruomenės narių prašymus, pareiškimus ir skundus, susijusius su Mokyklos funkcijomis, rengia atsakymus;
34. Mokyklos direktorius atsako už:
34.1. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo, kitų įstatymų, Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymų, kitų teisės aktų, reglamentuojančių švietimo veiklą ir Mokyklos darbą, vykdymą;
36. Metodinė taryba jungia Mokyklos pedagogus pedagogikos teorijos ir praktikos uždaviniams spręsti, atlieka koordinavimo bei konsultavimo funkcijas, vienijanti pedagogus ugdomajai veiklai organizuoti, Mokyklos tikslams ir uždaviniams įgyvendinti.
37. Metodinę tarybą sudaro Mokykloje dirbantys mokytojai, psichologas, socialinis, specialusis pedagogas, logopedas, bibliotekininkas, direktoriaus pavaduotojas ugdymui ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
38. Metodinei tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu balsų dauguma Metodinės tarybos posėdyje.
39. Metodinės tarybos pirmininko kadencija trys metai. Kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas.
40. Metodinės tarybos nariai pirmajame posėdyje atviru balsavimu balsų dauguma renka metodinės tarybos pirmininko pavaduotoją ir sekretorių.
41. Metodinė tarybos kompetencija:
41.1. nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius ir prioritetus, juos derina su Mokyklos veiklos tikslais;
41.2. koordinuoja metodinę veiklą Mokykloje, telkia mokytojus ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti;
41.3. nagrinėja ugdymo turinį reglamentuojančius dokumentus ir teikia siūlymus Mokyklos administracijai, Mokyklos tarybai dėl ugdymo turinio formavimo, ugdymo proceso aprūpinimo, ugdymo proceso organizavimo bei kokybės gerinimo;
41.5. dalijasi gerąja pedagogine darbo patirtimi bei inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą ir gerosios patirties sklaidą;
41.6. aptaria mokinių mokymo (si) poreikius, programas, dalykų ilgalaikius, klasės vadovų, kitų pedagoginių veiklų planus;
41.7. aptaria mokymo ir mokymosi metodus, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (si) ir ugdymo (si) priemones;
41.9. konsultuojasi tarpusavyje ir konsultuoja mokytojus dėl mokinių mokymo(si), pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos;
41.10. nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus;
41.11. nagrinėja ir aptaria dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų ir neformaliojo švietimo programas;
41.12. nagrinėja mokinių ugdymo sėkmingumą, pažangą ir jų pasiekimų kokybę gerinančių metodų diegimą;
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
42. Mokyklos savivalda grindžiama švietimo tikslais, Mokykloje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.
43. Mokykloje veikia Mokyklos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba, Tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba, Klasių tėvų komitetai.
44. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) – aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų.
46. Taryba sudaroma iš 10 narių: 3 mokiniai, 3 mokytojai, 3 tėvai (globėjai, rūpintojai) ir 1 vietos bendruomenės atstovas.
47. Tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti Mokyklos strateginių tikslų ir įgyvendinti Mokyklos misiją. Tarybos nariu negali būti Mokyklos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.
48. Taryba renkama trejiems metams. Tarybos nario kadencijų skaičius neribojamas. Nutrūkus Tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą išrenkamas naujas narys Nuostatų 50 punkte numatyta tvarka.
50. Nariai į Tarybą renkami remiantis demokratiniais rinkimų principais: visuotinumo, periodiškumo ir viešumo. Mokinius renka visuotinis mokinių susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, tėvus (globėjus, rūpintojus) – visuotinis klasių tėvų susirinkimas, vietos bendruomenės atstovą deleguoja vietos bendruomenė.
51. Tarybos pirmininką, jo pavaduotoją, sekretorių renka Tarybos nariai. Mokinys negali būti tarybos pirmininku.
52. Tarybos posėdžiai:
52.1. vyksta ne rečiau kaip 2 kartus per mokslo metus. Teisę sušaukti neeilinį posėdį turi Tarybos pirmininkas;
52.2. posėdžiui vadovauja Tarybos pirmininkas. Jei Tarybos pirmininkas nedalyvauja, posėdį veda jo pavaduotojas;
52.3. posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų Tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų narių balsų dauguma. Tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo;
52.4. Mokyklos teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustačiusios, kad Tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Tarybai juos svarstyti iš naujo. Tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
53. Tarybos veikloje arba susirinkimuose patariamojo balso teise gali dalyvauti vietos savivaldos atstovai ar rėmėjai, jei tam neprieštarauja 2/3 Tarybos narių.
54. Tarybos kompetencija:
54.2. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių, Nuostatų pakeitimų ar papildymų;
54.3. pritaria Mokyklos strateginiam planui, Mokyklos metiniam veiklos planui, Mokyklos ugdymo planui, Mokyklos darbo ir vidaus tvarkos taisyklėms, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos direktoriaus;
54.5. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, neformaliojo švietimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo, Mokyklos materialinio aprūpinimo ir veiklos tobulinimo;
54.8. skiria atstovus į Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją ir stebėtoją (-us) į viešo konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją;
54.11. padeda organizuoti Mokyklos renginius, akcijas, savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas;
54.12. kiekvienais metais svarsto ir vertina Mokyklos direktoriaus metų veiklos ataskaitą, teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
54.13. gali sustabdyti kitų Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos;
56. Mokytojų taryba – Mokyklos savivaldos institucija, susidedanti iš 5 rinkimais išrinktų mokytojų, atstovaujanti mokytojų interesams ir sprendžianti mokytojams aktualias problemas.
57. Mokytojų taryba renkama Mokyklos pedagoginių darbuotojų visuotinio susirinkimo metu atviru balsavimu. Mokyklos vadovas negali būti Mokytojų tarybos nariu.
58. Mokytojų taryba renkama trejiems metams. Pasibaigus Mokytojų tarybos kadencijai ar nutrūkus Mokytojų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, rinkimai į Mokytojų tarybą organizuojami nuostatų 57 punkte nustatyta tvarka. Mokytojų tarybos nario kadencijų skaičius neribojamas.
59. Mokytojų tarybai vadovauja pirmininkas. Mokytojų tarybos pirmininkas, jo pavaduotojas ir sekretorius renkami Mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu dalyvaujančiųjų narių balsų dauguma.
60. Mokytojų tarybos posėdžiai:
60.1. šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą ar pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis;
60.2. yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma;
61. Mokytojų tarybos kompetencija:
61.1. svarsto praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, Mokyklos strateginį planą, metinį veiklos planą, ugdymo rezultatus, nepamokinės veiklos klausimus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
61.2. svarsto kartu su Mokyklos socialiniais, specialiaisiais pedagogais, sveikatos priežiūros darbuotojais ir psichologais mokinių sveikatos, darbo saugos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus bei priima nutarimus;
61.3. analizuoja ir vertina mokinių pažangą ir pasiekimus, svarsto mokinių, stokojančių mokymosi motyvacijos, ugdymo problemas;
61.4. priima nutarimus dėl tų ugdymo proceso organizavimo klausimų, kurie nurodyti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintuose Bendruosiuose ugdymo planuose;
62. Mokinių taryba – demokratiškai išrinkta Mokyklos mokinių savivaldos institucija, atstovaujanti mokinių interesams, sprendžianti mokiniams aktualias problemas, prisidedanti prie jaunimo politikos formavimo ir įgyvendinimo.
63. Atstovai į Mokinių tarybą renkami klasių susirinkimuose atviru balsavimu po du mokinius iš kiekvienos 5–10 klasės.
64. Mokinių taryba renkama vieneriems metams. Mokinių tarybos nario kadencijų skaičius neribojamas. Nutrūkus Mokinių tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą atviru balsavimu balsų daugumos principu išrenkamas kitas mokinys, besimokantis toje pačioje klasėje, kurioje mokosi ir tas narys, kurio įgaliojimai nutrūko anksčiau laiko.
65. Mokinių tarybai vadovauja Mokinių tarybos pirmininkas. Mokinių tarybos pirmininką vieniems metams atviru balsavimu renka Mokinių tarybos nariai.
67. Mokinių tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokinių tarybos narių. Mokinių tarybos sprendimai galioja už juos balsavus daugiau negu pusei Mokinių tarybos narių.
68. Mokinių tarybos kompetencija:
68.7. organizuoja informacijos apie savo veiklą sklaidą Mokyklos tinklapyje ir/ar Facebook paskyroje;
68.9. teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;
70. Tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba – demokratinių rinkimų būdu išrinktų tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija, atstovaujanti tėvų (globėjų, rūpintojų) interesams, sprendžianti tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualias problemas, teikianti siūlymus dėl Mokyklos veiklos tobulinimo.
71. Mokyklos Tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba renkama trejiems mokslo metams iš Klasių tėvų komitetų atstovų. Nutrūkus Tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą išrenkamas naujas atstovas iš to Klasių tėvų komiteto, kurio įgaliojimai nutrūko anksčiau laiko.
72. Mokyklos Tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybos narių kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas.
73. Tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu balsų dauguma.
75. Tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybos narių balsų dauguma.
76. Mokyklos Tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybos kompetencija:
77. Tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba atsiskaito už nuveiktą veiklą visuotiniame tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime.
78. Mokyklos Klasių tėvų komitetai:
78.1. Klasių tėvų komitetus kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkime;
78.2. Klasės tėvų komitetą sudaro 3 nariai, jam vadovauja klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų)) bendru sutarimu išrinktas pirmininkas;
79. Klasių tėvų komitetų kompetencija:
79.2. aptaria mokinių lankomumo, elgesio, pažangumo, saugumo, maitinimo organizavimo ir kitus klausimus;
VI SKYRIUS
DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
80. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius.
81. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
82. Mokyklos mokytojų, kitų pedagoginių darbuotojų atestacija vykdoma ir tobulinama jų kvalifikacija Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
84. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, jį naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
85. Mokyklos lėšų šaltiniai:
85.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
85.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
87. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
89. Mokykla gali turėti rėmimo fondą, kurį sudaro savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, pajamos iš paties fondo veiklos, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
91. Mokykla turi interneto svetainę https://www.sumskas.vilniausr.lm.lt/, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus. Informacija visuomenei apie veiklą teikiama Mokyklos interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės interneto svetainėje.
92. Pranešimai, kuriuos pagal šiuos Nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia paskelbti viešai, skelbiami Mokyklos interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės interneto svetainėje ir / ar kitose visuomenės informavimo priemonėse.
93. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Mokyklos taryba bei Mokyklos direktorius atsižvelgdami į įvykusius pokyčius dėl Mokyklos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
94. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus Savivaldybės mero teikimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba.
95. Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma, vykdoma Mokyklos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.
96. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.