Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1367 45 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-3784
2019 m. gruodžio 4 d. Nr. 1226
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2019 m. spalio 16 d. sprendimo Nr. SV-S-1413 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 2 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Pritarti Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 45 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-3784 (toliau – Įstatymo projektas) tikslui gerinti greitosios medicinos pagalbos (toliau – GMP) darbuotojų darbo saugos sąlygas ir užkirsti kelią nelaimingiems atsitikimams bei traumoms darbo metu, tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui nesvarstyti Įstatymo projekto kaip neaktualaus (Įstatymo projektu keliamus tikslus galima pasiekti jau esančiu teisiniu reguliavimu).
Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo (toliau – Įstatymas) 11 straipsnio 1 dalyje nustatyta darbdavio pareiga sudaryti darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su darbu susijusiais aspektais. Detaliai GMP paslaugų teikimą ir GMP brigadų darbą reglamentuoja Greitosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo reikalavimų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. lapkričio 6 d. įsakymu Nr. V-895 „Dėl Greitosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas). Apraše nustatyta, kad GMP brigadų sudėtį ir narių skaičių nustato GMP įstaigos vadovas (darbdavys) ir kad GMP brigadą turi sudaryti ne mažiau kaip du darbuotojai. Vadovaujantis Įstatymo 11 straipsnio 1 dalimi ir Aprašu, GMP įstaigos vadovo pareiga yra vertinti GMP brigadų darbuotojų darbo sąlygas, dėl šių sąlygų konsultuotis su darbuotojais ir jiems užtikrinti saugias darbo sąlygas.
Pastebėtina ir tai, kad GMP brigadų aptarnaujamos teritorijos nėra vienodos savo dydžiu ir juose gyvenančių žmonių skaičiumi (dėl skirtingo emigracijos lygio ir kintančio gyventojų skaičiaus). Be to, GMP brigadų darbui turi įtakos ir ligoninių tinklo optimizavimas bei integruotos sveikatos priežiūros (klasterių) užtikrinimas (atsisakant kai kurių paslaugų teikimo ligoninėse, didėja pervežamų pacientų skaičius Lietuvos Respublikos mastu). Pirmiau išvardytos GMP brigadų aptarnaujamų teritorijų ypatybės ir GMP brigadų darbo specifika lemia tai, kad GMP brigadų darbo organizavimas teisės aktuose turi būti nustatytas taip, kad ne tik būtų užtikrinamos saugios GMP brigadų darbuotojų darbo sąlygos, bet ir su turimais žmogiškaisiais ištekliais būtų laiduojamas kokybiškas ir operatyvus GMP brigadų paslaugų teikimas aptarnaujamų teritorijų gyventojams (kai kuriais atvejais, atsižvelgiant į GMP brigados aptarnaujamos teritorijos specifiką, kokybišką ir operatyvų paslaugų teikimą gali geriau užtikrinti ne didesnė GMP brigados sudėtis, bet didesnis GMP brigadų skaičius).
Vadovaudamasis galiojančiu teisiniu reguliavimu, GMP paslaugas teikiančios įstaigos vadovas, įvertinęs GMP brigadų darbuotojų darbo sąlygas ir GMP brigadų aptarnaujamų teritorijų ypatybes, ir šiuo metu turi galimybę priimti sprendimus dėl optimalaus narių skaičiaus konkrečioje GMP brigadoje.