VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS
PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
įsakymas
DĖL VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2013 M. LIEPOS 12 D. ĮSAKYMO NR. V-352 „DĖL VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2014 m. gegužės 28 d. Nr. V-327
Vilnius
1. Pakeičiu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamentą (toliau – Reglamentas), patvirtintą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2013 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-352 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Įsakymas Nr. V-352):
1.2. 2 punktą papildau nauja dvidešimt ketvirtąja pastraipa ir ją išdėstau taip:
1.3. 2 punkto buvusias dvidešimt ketvirtąją – dvidešimt šeštąją pastraipas laikau atitinkamai dvidešimt penktąja – dvidešimt septintąja pastraipomis;
1.4. II skyriaus numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.5. III skyriaus numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.6. IV skyrių išdėstau taip:
„IV skyrius
Pasitarimai, darbo grupės, komisijos, komitetai
pirmasis skirsnis
direktoriaus, jo pavaduotojų organizuojami pasitarimai
23. Fondo valdybos veiklos klausimai aptariami direktoriaus organizuojamuose pasitarimuose (posėdžiuose).
Direktorius, direktoriaus pavaduotojai gali organizuoti padalinių vadovų, kitų Fondo administravimo įstaigų direktorių bei kitų darbuotojų konferencijas, pasitarimus ar posėdžius jiems pavestų uždavinių vykdymo bei Fondo administravimo įstaigų veiklos organizavimo klausimais.
antrasis skirsnis
darbo grupės, komisijos, komitetai
25. Fondo administravimo įstaigų veiklos organizavimo bei kitiems klausimams spręsti direktorius įsakymu gali sudaryti laikinas darbo grupes, komisijas iš Fondo valdybos, kitų Fondo administravimo įstaigų darbuotojų.
Nuolatinio pobūdžio funkcijoms vykdyti direktorius gali sudaryti nuolatines komisijas, esant poreikiui nuolat koordinuoti tarpusavyje susijusias kelių padalinių funkcijas, formuoti vieningą praktiką tam tikroje veiklos srityje – komitetus.
Darbo grupėms ir laikinoms komisijoms pavedamos konkrečios užduotys, nuolatinėms komisijoms ir komitetams – funkcijos. Komitetų funkcijos ir darbo organizavimo tvarka reglamentuojama direktoriaus tvirtinamuose nuostatuose. Nuolatinių komisijų funkcijos nustatomos direktoriaus įsakyme, esant reikalui, tvirtinami jų nuostatai ar darbo reglamentas. Komisijos funkcijos direktoriaus įsakyme nedetalizuojamos, jei komisija sudaryta vykdyti tipinėms funkcijoms, numatytoms ir reglamentuojamoms norminiuose teisės aktuose.
Direktorius gali deleguoti darbuotojus į kitų institucijų ar įstaigų sudaromas darbo grupes.
trečiasis skirsnis
posėdžių salės
251. Jei direktoriaus (jo pavaduotojų), padalinių vadovų ar kitų darbuotojų organizuojamą pasitarimą, darbo grupės, komisijos, komiteto posėdį ketinama rengti Fondo valdybos posėdžių salėse, pastarosios turi būti užsakomos iš anksto. Informacija apie atitinkamu laiku laisvas ir rezervuotas posėdžių sales fiksuojama atitinkamoje Fondo administravimo įstaigų intraneto svetainės srityje.
Posėdžių salių rezervaciją tvirtina ir atitinkamą informaciją Fondo valdybos intraneto svetainėje tvarko ISEIVS darbuotojas, atsakingas už posėdžių salių administravimą.
Posėdžių sales užsako posėdžio iniciatorius ar jo pavedimu kitas darbuotojas. Užsakant posėdžių salę už posėdžių salių administravimą atsakingam ISEIVS darbuotojui pateikiama informacija apie posėdžio organizatorių (darbo grupės, komisijos, komiteto pirmininkas, direktorius, direktoriaus pavaduotojas ar kitas posėdį inicijavęs darbuotojas), posėdžio datą, pradžios laiką ir trukmę, posėdžio rūšį, pagrindinius posėdžio dalyvius (nurodomi konkretūs asmenys arba apibūdinama dalyvių grupė, pavyzdžiui, nurodoma, kad dalyvaus Fondo valdybos vadovybė ir visų ar konkrečių padalinių vadovai, konkrečios darbo grupės, komiteto ar komisijos nariai).
Jei posėdis, kuriam buvo rezervuota posėdžių salė, atšaukiamas, posėdžio organizatorius ar jo pavedimu kitas darbuotojas privalo kiek įmanoma anksčiau kreiptis į už posėdžių salių administravimą atsakingą ISEIVS darbuotoją ir atšaukti posėdžio salės rezervaciją.
252. Posėdžio sekretorius, o jei posėdžio sekretoriaus nėra – posėdžio organizatorius ar jo paskirtas kitas asmuo privalo užtikrinti, kad posėdžio metu ant posėdžio salės durų ar šalia jų būtų informacinis užrašas apie vykstantį posėdį – koks posėdis šiuo metu vyksta, planuojamas posėdžio pabaigos laikas, taip pat, kad pasibaigus posėdžiui, toks informacinis užrašas būtų nedelsiant pašalintas.
Kol informacinis užrašas apie vykstantį posėdį nėra pašalintas, į posėdžių salę turi teisę užeiti tik į tą posėdį kviesti dalyviai.
ketvirtasis skirsnis
informacijos apie direktoriaus (jo pavaduotojų) organizuojamus pasitarimus, darbo grupių, komisijų, komitetų veiklą viešinimas
253. Informacija apie direktoriaus (jo pavaduotojų) organizuojamus pasitarimus, darbo grupių, komisijų, komitetų posėdžius (darbotvarkė, protokolai ar priimtų sprendimų santraukos) yra viešinama atitinkamoje Fondo administravimo įstaigų intraneto svetainės srityje, direktoriaus organizuotų pasitarimų sprendimų, taip pat darbo grupių, komisijų, komitetų posėdžiuose priimtų sprendimų ir rekomendacijų, kurioms raštu (pavyzdžiui, rezoliucija) yra pritaręs direktorius, santraukos – ir informaciniuose pranešimuose, teikiamuose darbuotojams elektroniniu paštu.
Šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytą informaciją skelbia Klientų aptarnavimo metodikos ir informavimo skyrius (toliau – KAMIS), skelbtiną informaciją teikia komiteto, komisijos, darbo grupės ar pasitarimo sekretorius (protokoluotojas), o jei sekretoriaus nėra, – pirmininkas, pasitarimo iniciatorius arba jų įgaliotas asmuo, jei direktorius nėra pavedęs tai daryti kitam konkrečiam darbuotojui (pavyzdžiui, įsakyme dėl darbo grupės sudarymo).
Informacija kamis teikiama ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai atitinkamai patvirtinama darbotvarkė, pasirašomas protokolas, įrašoma direktoriaus rezoliucija. Gavęs šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytą informaciją, KAMIS ją paskelbia ne vėliau kaip kitą darbo dieną.“;
1.8. VI skyriaus numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.9. 35 punktą išdėstau taip:
„35. Jei specialiosios teisės normos nenustato kitaip, darbuotojai susipažinimo su dokumentais, su kuriais jie privalo susipažinti pasirašytinai, faktą išreiškia DVS priemonėmis (paspausdami atitinkamo dokumento kortelėje mygtuką „Susipažinau“), nauji darbuotojai, taip pat kiti darbuotojai, kurie DVS negali naudotis dėl objektyvių priežasčių, – pasirašydami popierinį dokumentą, kuriuo patvirtinama, kad jie susipažino su konkrečiu dokumentu ar jų sąrašu (toliau – Susipažinimo deklaracija). Susipažinimą su pareigybės aprašymu ir (ar) prieigos aprašu (jei jis yra įformintas kaip pareigybės aprašymo priedas) nauji darbuotojai ir kiti DVS negalintys naudotis darbuotojai išreiškia supažindinimo žyma popierinio dokumento kopijos ar popieriuje spausdinto atitinkamo elektroninio dokumento nuorašo ar išrašo (toliau šiame skyriuje – taip pat kopija) paskutiniame lape.
Susipažinimo deklaracijoje teisės aktai nurodomi kartu su juos keitusiais teisės aktais, jų nuorodos išdėstomos vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, ir Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Dokumentų rengimo taisyklės) nuostatomis.
Paprastai nauji darbuotojai susipažinimą su visais 33 punkte nurodytais dokumentais patvirtina pateikdami vieną Susipažinimo deklaraciją. Esant reikalui, nauji darbuotojai susipažinimą su tam tikromis dokumentų grupėmis (pavyzdžiui, saugos dokumentais) gali patvirtinti atskiromis Susipažinimo deklaracijomis.“;
1.10. VII skyriaus numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.11. VII skyriaus pirmojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.12. VII skyriaus antrojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.13. VII skyriaus trečiojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.14. 49.3 papunktį išdėstau taip:
„49.3. Jei gautas dokumentas yra prašymas teikti konkrečių asmenų duomenis pagal galiojančią sutartį tarp Fondo valdybos ir gauto dokumento sudarytojo, taip pat jei gautas dokumentas yra Lietuvos Respublikos prokuratūros (prokuroro), Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (jos pareigūno), policijos įstaigos (pareigūno), antstolio, kitų teisėsaugos institucijų (pareigūnų) prašymas (nurodymas, patvarkymas) teikti konkrečių asmenų duomenis, reikalingus įstatymuose nustatytoms jų funkcijoms vykdyti, – įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti ir saugoti ISEIVS.“;
1.15. VII skyriaus ketvirtojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.16. VII skyriaus penktojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.17. VII skyriaus šeštojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.18. VII skyriaus septintojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.19. VIII skyriaus numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.21. IX skyriaus pirmojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.22. IX skyriaus antrojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.23. IX skyriaus trečiojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.24. IX skyriaus ketvirtojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.25. IX skyriaus penktojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.26. išdėstau 109 punktą taip:
1.27. IX skyriaus šeštojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.28. išdėstau 126.7.1 papunktį taip:
1.29. IX skyriaus septintojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.30. išdėstau 137 punktą taip:
„137. Fondo valdybos teisės aktus, skelbtinus Teisės aktų registre, šiam registrui teikia Teisės skyrius.
Jeigu teisės aktas yra skelbtinas Teisės aktų registre, tokiame teisės akte privalo būti įrašytas pavedimas Teisės skyriui pateikti teisės aktą Teisės aktų registrui. Už tokio pavedimo įrašymą atsakingas teisės akto rengėjas (padalinys, rengęs teisės aktą ar organizavęs jo rengimą).
Užregistravęs Teisės aktų registre skelbtiną teisės aktą, registruotojas privalo iš karto įtraukti dokumentą į atitinkamą bylą DVS ir pateikti Teisės skyriaus darbuotojams, kurie pagal Fondo valdybos sutartį su Teisės aktų registro valdytoju yra direktoriaus įgalioti teikti Teisės aktų registrui Fondo valdybos teisės aktus (toliau – TAR naudotojai).
Teisės aktą parengęs padalinys, gavęs informaciją apie jo parengto teisės akto užregistravimą Fondo valdybos atitinkamame registre, privalo nedelsiant apie tai informuoti Teisės skyrių ir gauti patvirtinimą, kad teisės akto pateikimo TAR procesas yra pradėtas. Jei nėra galimybės nedelsiant susisiekti su Teisės skyriaus vedėju ar pavaduotoju, teisės aktą parengęs padalinys turi kreiptis tiesiogiai į vieną iš Teisės skyriaus darbuotojų – TAR naudotojų, ir pateikti jam TAR skelbtiną teisės aktą (originalą – elektroninį ADOC specifikacijos dokumentą).
TAR skelbtiną teisės aktą parengęs padalinys TAR naudotojo, skelbiančio teisės aktą TAR, reikalavimu privalo pateikti duomenis, susijusius su skelbiamu teisės aktu ir skelbtinus TAR (kurių nėra pačiame teisės akte), prireikus – parengti pasirašyto ir užregistruoto teisės akto ir juo tvirtinamų dokumentų bei priedų tekstus atitinkančius elektroninio redaguojamo formato (TAR valdytojo numatyto (leidžiamo) formato) dokumentų tekstus, su įrašytais dokumento datos ir registravimo numerio bei tvirtinimo ir priedo žymų rekvizitais.
TAR naudotojų ir teisės aktų rengėjų pareigas, susijusias su teisės aktų (jų duomenų) teikimu TAR, ir jų įgyvendinimo tvarką nustato (detalizuoja) specialiosios normos, patvirtintos direktoriaus įsakymu.“;
1.31. IX skyriaus aštuntojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.32. IX skyriaus devintojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.33. IX skyriaus dešimtojo skirsnio numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.36. išdėstau 160 punktą taip:
1.37. išdėstau 164 punktą taip:
1.38. išdėstau XII skyrių taip:
„XII skyrius
VISUOMENĖS INFORMAVIMAS
166. KAMIS teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei, rengia visuomenės informavimo priemonėms pranešimus aktualiais klausimais, Fondo valdybos paaiškinimus ir komentarus dėl žiniasklaidoje pateiktų nuomonių ir faktų, susijusių su valstybiniu socialiniu draudimu ar valstybinio socialinio draudimo sistemos veikimu, skelbia informaciją Fondo valdybos interneto svetainėje ir Fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėje, koordinuoja visuomenės informavimo priemonėmis skelbtinos informacijos pateikimą. KAMIS taip pat apibendrina su Fondo valdybos veikla ir valstybiniu socialiniu draudimu susijusią informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ir teikia ją direktoriui ir jo pavaduotojams, kitiems darbuotojams.
167. Pranešimai ir kita informacija, platinama visuomenės informavimo priemonėmis visuomenei, turi atitikti oficialią Fondo valdybos poziciją. Oficialią Fondo valdybos poziciją teikia direktorius, jo pritarimu – direktoriaus pavaduotojai ar KAMIS vedėjas, direktoriui pavedus – ir kiti darbuotojai.
168. KAMIS direktoriaus pavedimu organizuoja spaudos konferencijas, rengia joms medžiagą, organizuoja direktoriaus, direktoriaus pavaduotojų, kitų darbuotojų interviu su visuomenės informavimo priemonių atstovais.
169. Darbuotojai, gavę iš visuomenės informavimo priemonių atstovų prašymus pateikti informaciją ar pageidavimus dėl interviu, privalo apie tai nedelsdami informuoti KAMIS.
170. Fondo valdybos pranešimai visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei aktualiausiais socialinio draudimo klausimais suderinami su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministru ar jo įgaliotu asmeniu. KAMIS SADM žiniai teikia informaciją apie planuojamas spaudos konferencijas ir jų tematiką, taip pat Fondo valdybos pranešimus spaudai, Fondo administravimo įstaigų savaitės renginius.“;
1.40. XIV skyriaus numerį ir pavadinimą išdėstau taip:
1.41. išdėstau 182 punktą taip:
„182. Fondo valdybos tarptautinio bendradarbiavimo klausimus koordinuoja, užsienio valstybių institucijų atstovų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų priėmimą, korespondencijos tokiais klausimais tvarkymą, dokumentų vertimą, taip pat vertimą žodžiu organizuoja KAMIS, jei direktorius nenustato kitaip.“;
2. Įpareigoju:
2.1. Fondo valdybos Teisės skyrių:
2.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo metodikos ir informavimo skyrių šį įsakymą paskelbti Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėje ir Fondo valdybos interneto svetainėje;
2.3. Fondo valdybos darbuotojus ir valstybės tarnautojus, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių ir kitų Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų (toliau – Fondo administravimo įstaigos) direktorius su šiuo įsakymu Reglamento nustatyta tvarka susipažinti pasirašytinai per 3 jų darbo dienas;
2.4. Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrių:
2.4.1. šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos administracijos padaliniams, Fondo administravimo įstaigoms ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;