RIETAVO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO, SKYRIMO IR ORGANIZAVIMO RIETAVO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugsėjo 26 d. Nr. MV-237

Rietavas

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 17 straipsnio 1 dalimi, 18 straipsnio 5 dalimi, 19 straipsnio 1 dalimi, 43 straipsnio 1 dalimi, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u  Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo Rietavo savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Rietavo savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. liepos 20 d. įsakymą Nr. AV-377 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Potvarkis gali būti skundžiamas ikiteismine tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, Klaipėda) arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio potvarkio paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Antanas Černeckis

 

PATVIRTINTA

Rietavo savivaldybės mero

2024 m. rugsėjo 26  d.

potvarkiu Nr. MV-237

 

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO, SKYRIMO IR ORGANIZAVIMO RIETAVO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo Rietavo savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai), asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo, siuntimo į socialinės globos paslaugas teikiančias įstaigas (toliau – Globos namai), socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo organizavimo, informacijos teikimo ir saugojimo, skundų nagrinėjimo tvarką Rietavo savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2. Tvarkos aprašas taikomas asmenims (šeimoms), kurių gyvenamoji vieta yra Rietavo savivaldybės teritorijoje, organizuojant bendrąsias, socialinės priežiūros, socialinės globos, laikino atokvėpio paslaugos socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ir (ar) iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Socialinių paslaugų įstatymas), Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (toliau – Socialinių paslaugų katalogas), Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Aprašas) ir kitais teisės aktais.

4. Tvarkos aprašas netaikomas Aprašo 3 punkte nustatytais atvejais.

5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“.

6. Socialines paslaugas, jų turinį pagal socialinių paslaugų rūšis, apibrėžia Socialinių paslaugų katalogas.

 

II SKYRIUS

KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO TVARKA

 

7. Dėl socialinių paslaugų skyrimo gali kreiptis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas arba bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, veikiantys asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais), raštišku prašymu tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę, į Savivaldybės administracijos seniūnijos, pagal deklaruotą ar faktinę gyvenamąją vietą (toliau – Seniūnija), socialinį darbuotoją ar kitą paskirtą specialistą, atsakingą už prašymų gauti socialines paslaugas priėmimą ir (ar) socialinių paslaugų organizavimą, kitų įstaigų socialinius darbuotojus, kuriems pavesta ši funkcija, (toliau kartu – prašymus priimantis socialinis darbuotojas) kreipiasi ir pateikia Aprašo II skyriuje nurodytus dokumentus nustatyta tvarka.

8. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugų pateikiamas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį, t. y. kreipiantis pirmą kartą. Kreipimosi dėl kiekvieno kito karto per 24 mėnesių laikotarpį rašomas laisvos formos prašymas įstaigai, teiksiančiai laikino atokvėpio paslaugą (nurodomas paslaugos gavėjo ir prižiūrimo asmens vardas, pavardė, gimimo data, gyvenamosios vietos adresas, paslaugos teikimo laikotarpis). Laikino atokvėpio paslaugą įstaiga pradeda teikti, apie tai raštu informavusi Savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir civilinės metrikacijos skyrių (toliau – Skyrius) ir gavusi jo raštišką sutikimą.

9. Prašymus priimantis socialinis darbuotojas gautus prašymus tą pačią dieną užregistruoja Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS) ir per 1 darbo dieną prašymo ir dokumentų kopiją pateikia socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

 

III SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

10. Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį bei socialinės globos paslaugų poreikį nustato Savivaldybės seniūnijų socialiniai arba kiti darbuotojai, kuriems priskirtos šios funkcijos pagal pareigybės nuostatus, socialines paslaugas teikiančių įstaigų socialiniai darbuotojai (kai asmeniui jau yra teikiamos socialinės paslaugos), sveikatos priežiūros įstaigų socialiniai darbuotojai (kai asmeniui teikiamos stacionarios sveikatos priežiūros paslaugos) ar kitų įstaigų socialiniai darbuotojai, kuriems pavesta ši funkcija, atitinkantys Socialinių paslaugų įstatymo 26 straipsnio 6 dalyje nustatytus reikalavimus (toliau kartu – paslaugų poreikį nustatantys socialiniai darbuotojai). Savivaldybės administracijos direktorius, socialines paslaugas teikiančių įstaigų, sveikatos priežiūros įstaigų ar kitų įstaigų, nurodytų šiame Tvarkos aprašo punkte, vadovai, savo įsakymu paskiria atsakingus socialinius darbuotojus socialinių paslaugų poreikiui nustatyti.

11. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustatantys socialiniai darbuotojai paslaugų poreikį nustato vadovaudamiesi Socialinių paslaugų įstatymo 18 straipsnio nuostatomis ir Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka bei šiuo Tvarkos aprašu.

12. Jei asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikia kitų sričių specialistų, institucijų išvadų, paslaugų poreikį nustatantys socialiniai darbuotojai kreipiasi į atitinkamos srities specialistus reikalingoms išvadoms gauti. Taip pat Savivaldybės mero potvarkiu gali būti sudaryta specialistų komisija reikalingoms išvadoms gauti (toliau – Komisija).

13. Paslaugų poreikį nustatantis socialinis darbuotojas užpildo Klausimyną ir nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos, išskyrus Tvarkos aprašo 14 punkte nurodytus atvejus. Šis terminas gali būti pratęsiamas Skyriaus vedėjo raštišku pritarimu iki 15 darbo dienų, paslaugų poreikį nustatančiam socialiniam darbuotojui raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (reikia papildomos informacijos, susijusios su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimu, asmuo išvykęs į gydymo ar reabilitacijos įstaigą ar kitos svarbios priežastys).

14. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 15 darbo dienų, o trumpalaikės socialinės globos poreikis – per 10 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas Skyriaus vedėjo raštišku pritarimu iki 22 darbo dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos, paslaugų poreikį nustatančiam socialiniam darbuotojui raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (reikia papildomos informacijos, susijusios su asmens socialinės globos poreikio vertinimu, asmuo išvykęs į gydymo ar reabilitacijos įstaigą ar kitos svarbios priežastys).

15. Paslaugų poreikį nustatantis socialinis darbuotojas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, per 3 darbo dienas tiesiogiai, elektroniniu paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikia Skyriui išvadas ir suformuotą asmens bylą dėl socialinių paslaugų skyrimo (neskyrimo).

16. Jei asmuo gauna trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugas, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, asmens socialinių paslaugų poreikį užpildydami Klausimyną įvertina asmeniui paslaugas teikiančios įstaigos socialiniai darbuotojai per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos, bendradarbiaudami su Skyriaus specialistais, atsakingais už socialinių paslaugų administravimą.

17. Asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, išskyrus Tvarkos aprašo 16 punkte nurodytus atvejus, socialinių paslaugų poreikį, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, įvertina šios įstaigos ar seniūnijų paslaugų poreikį nustatantys socialiniai darbuotojai bendradarbiaudami su Skyriaus specialistais, atsakingais už socialinių paslaugų administravimą, per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens (šeimos) savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos. Klausimyną seniūnijų ar įstaigų paslaugų poreikį nustatę socialiniai darbuotojai per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos pateikia Skyriui.

 

IV SKYRIUS

SPRENDIMŲ DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO PRIĖMIMAS

 

18. Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, sustabdymo ar nutraukimo priima paslaugų poreikį nustatančio socialinio darbuotojo teikimu, vadovaujantis Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka ir terminais Skyriaus vedėjas, o jam nesant jį pavaduojantis ar jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas, išskyrus bendrąsias socialines paslaugas, dėl kurių skyrimo sprendimą priima BĮ Rietavo socialinių paslaugų centro direktorius.

19. Sprendimo priėmimo terminai:

19.1. sprendimas dėl bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos turi būti priimamas per 7 darbo dienas nuo paslaugų poreikį nustatančio socialinio darbuotojo užpildyto Klausimyno pateikimo Skyriui dienos;

19.2. sprendimas dėl ilgalaikės ar dienos socialinės globos turi būti priimamas per 15 darbo dienų nuo paslaugų poreikį nustatančio socialinio darbuotojo užpildyto Klausimyno pateikimo Skyriui dienos;

19.3. sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos turi būti priimamas per 10 darbo dienų nuo paslaugų poreikį nustatančio socialinio darbuotojo užpildyto Klausimyno pateikimo Skyriui dienos. Asmens pasirinktoje trumpalaikę socialinę globą teikiančioje įstaigoje nesant vietų, asmuo Skyriuje įrašomas į laukiančiųjų gauti šias paslaugas eilę pagal sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo datą (kai yra tos pačios datos sprendimų – pagal asmens prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti pateikimo datą, prioritetas teikiamas vienišiems asmenims) ir jam pasiūlomos alternatyvios socialinės paslaugos, labiausiai atitinkančios asmeniui nustatytą socialinių paslaugų poreikį, o sprendimo formoje nurodoma galima trumpalaikės socialinės globos gavimo data, jeigu ją įmanoma nustatyti;

19.4. sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos likusiam be tėvų globos vaikui priimamas per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės mero potvarkio, patvirtinančio, kad vaikui nustatyta laikinoji globa (rūpyba) ir vaiko globėju (rūpintoju) paskirta šeimyna arba šeiminiai namai, parengimo dienos, arba per 3 darbo dienas nuo Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugo ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) sprendimo laikinai apgyvendinti vaiką gavimo savivaldybėje dienos. Sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos likusiam be tėvų globos vaikui priimamas per 3 darbo dienas nuo Tarnybos informacijos, patvirtinančios, kad vaikui nustatyta nuolatinė globa (rūpyba) ir vaiko globėju (rūpintoju) paskirta šeimyna arba šeiminiai namai, gavimo savivaldybėje dienos.

20. Sprendimas dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priimamas vieną kartą per 24 mėnesius, numatant galimybę pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugą. Jei asmens būklė per šį laikotarpį nesikeičia, atsižvelgiant į nustatytą prižiūrimo asmens socialinių paslaugų poreikį, laikino atokvėpio paslauga skiriama vadovaujantis šiuo Sprendimu.

21. Paaiškėjus, kad asmuo (šeima), besikreipiantis (-i) dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, o asmeniui (šeimai), kuris (-i) kreipėsi dėl socialinių paslaugų gavimo (vienam iš suaugusių šeimos narių, jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojui), ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šiame Tvarkos aprašo punkte nurodytų faktų paaiškėjimo dienos išsiunčiamas pranešimas dėl informacijos, reikalingos socialinių paslaugų poreikiui įvertinti iš naujo, patikslinimo. Asmuo (šeima), besikreipiantis (-i) dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) asmeniui nustatančiam socialinių paslaugų poreikį pateikia papildomus dokumentus ar informaciją reikalingą iš naujo įvertinti socialinių paslaugų poreikiui. Tokiu atveju Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos gavimo Savivaldybės administracijoje diena.

 

V SKYRIUS

ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS

 

22. Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei socialinei globai gauti, vadovaujantis Skyriaus vedėjo priimtu sprendimu dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Globos namuose.

23. Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė socialinė globa ne valstybės Globos namuose, Skyriaus vedėjas, o jam nesant jį pavaduojantis ar jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas, išrašo siuntimą į Globos namus (toliau – siuntimas) (Tvarkos aprašo priedas).

24. Siuntimas per 3 darbo dienas nuo jo išrašymo dienos pateikiamas (išsiunčiamas) asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojui). Siuntimo kopija ar nuorašas, išrašas pateikiamas (išsiunčiamas) Globos namams, į kuriuos asmuo siunčiamas.

25. Skyrius surenka asmens bylos dokumentus, nurodytus Aprašo 2 priede ir parengia asmens bylą. Ši byla pateikiama Globos namams, jeigu joje esantys dokumentai ar informacija pasikeitė ir (ar) nebuvo pateikti Globos namams Aprašo 47 punkto nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo siuntimo parengimo arba siuntimo gavimo Skyriuje dienos.  

26. Jei nepakanka valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto lėšų socialinės globos paslaugoms finansuoti arba Globos namuose nėra laisvų vietų, asmuo įrašomas į Skyriuje sudaromą asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti. Į kiekvienus Globos namus sudaromos atskiros eilės. Eilė sudaroma pagal sprendimų dėl socialinės globos skyrimo priėmimo datą (kai yra tos pačios datos sprendimų – pagal Prašymo pateikimo datą). Eilėje laukiančiam asmeniui Skyrius siūlo teikti alternatyvias socialines paslaugas, labiausiai atitinkančias asmens poreikius arba siūlo pasirinkti kitą socialinių paslaugų teikėją.

27. Kai kyla pavojus asmens sveikatai ar gyvybei dėl staigaus sveikatos pablogėjimo ar netekus artimųjų, kurie rūpinosi asmeniu, ir kai asmeniui būtina nuolatinė specialistų priežiūra, Skyriaus vedėjo sprendimu asmuo gali būti apgyvendinamas Globos namuose be eilės – skubos tvarka, išskyrus atvejus, kai asmuo apgyvendinamas valstybės Globos namuose.

 

VI SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

28. Savivaldybėje socialinių paslaugų teikimas organizuojamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka.

29. Asmuo (šeima), gaunantis socialines paslaugas, turi teisę inicijuoti socialinių paslaugų teikėjo pakeitimą, laisvos formos raštišku prašymu kreipdamasis į Skyrių, jeigu Savivaldybėje yra galimybė paskirti kitą socialinių paslaugų teikėją. Tokiu atveju nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių  prašoma pakeisti socialinių paslaugų teikėją, įstaigos, kuri asmeniui (šeimai) teikia socialines paslaugas, pavadinimas (gali būti nurodomas ir pageidaujamo socialinių paslaugų teikėjo pavadinimas).

30. Sprendimą dėl socialinių paslaugų teikėjo pakeitimo (jeigu Savivaldybėje yra galimybė paskirti kitą socialinių paslaugų teikėją) priima Skyriaus vedėjas, kurio sprendimu asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos, įvertinęs objektyvias priežastis, dėl kurių prašoma pakeisti socialinių paslaugų teikėją.

31. Prieš socialinių paslaugų įstaigai pradedant teikti socialines paslaugas:

31.1. per 5 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos Skyrius socialines paslaugas teiksiančiai socialinių paslaugų įstaigai pateikia Prašymo, Klausimyno ir Sprendimo kopijas, nuorašus ar išrašus. Ši nuostata netaikoma Aprašo 57 ir 59 punktuose numatytais atvejais;

31.2. per 10 darbo dienų nuo Sprendimo priėmimo dienos socialinių paslaugų gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), Savivaldybės administracija ar jos įgaliota įstaiga ir socialines paslaugas teiksianti socialinių paslaugų įstaiga Aprašo 74.2. papunktyje nustatyta tvarka sudaro Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį (toliau – Sutartis). Sutartyje nustatant Savivaldybės administracijos teikiamo apmokėjimo už socialines paslaugas tvarką,  numatoma, kad Savivaldybės administracija perveda apmokėjimą socialines paslaugas teiksiančiai socialinių paslaugų įstaigai per 20 darbo dienų terminą nuo socialines paslaugas teiksiančios socialinių paslaugų įstaigos teisingai parengtos ir pateiktos suteiktų socialinių paslaugų ataskaitos, sąskaitos faktūros ar kito dokumento.

32. Prieš socialines paslaugas teikiančiam fiziniam asmeniui pradedant teikti socialines paslaugas:

32.1. per 5 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos Skyrius socialines paslaugas teiksiančiam fiziniam asmeniui pateikia Sprendimo kopiją, nuorašą ar išrašą;

32.2. per 3 darbo dienas nuo Tvarkos aprašo 32.1. papunktyje nurodyto Sprendimo kopijos, nuorašo ar išrašo gavimo dienos socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo Skyriui pateikia Aprašo 75.4. papunktyje nurodytus dokumentus;

32.3. per 10 darbo dienų nuo Sprendimo priėmimo dienos, prieš pradėdami teikti paslaugas, Savivaldybės administracija, socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo ir paslaugos gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) Aprašo 75.2. papunktyje nustatyta tvarka sudaro trišalę Sutartį. Jeigu asmeniui (šeimai) socialinės paslaugos teikimą organizuos ir koordinuos socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas – sudaroma keturšalė Sutartis, įtraukiant ir socialinių paslaugų įstaigą. Sutartyje nustatant Savivaldybės administracijos teikiamo apmokėjimo už socialines paslaugas tvarką, numatoma, kad Savivaldybės administracija perveda apmokėjimą socialines paslaugas teiksiančiam fiziniam asmeniui per 20 darbo dienų terminą nuo socialines paslaugas teiksiančio fizinio asmens teisingai parengtos ir pateiktos suteiktų socialinių paslaugų ataskaitos, sąskaitos faktūros ar kito dokumento.

33. Jeigu dėl objektyvių priežasčių (paslaugų teikėjų ir (ar) finansavimo trūkumo) nėra galimybių asmeniui (šeimai) teikti socialines paslaugas, Skyrius asmenį (šeimą) įrašo į Skyriaus sudaromą asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilę. Kiekvienai socialinei paslaugai sudaromos atskiros, konkrečios socialinės paslaugos laukiančių asmenų (šeimų) eilės. Asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilė sudaroma pagal Sprendimo priėmimo datą. Jeigu Sprendimai skirti socialines paslaugas keliems asmenims (šeimoms) priimami tą pačią dieną, atsižvelgiama į Prašymo pateikimo datą.

34. Tvarkos aprašo 33 punkte nurodytoje eilėje laukiančiam asmeniui (šeimai) turi būti siūlomos ir, esant asmens (šeimos) sutikimui, teikiamos alternatyvios socialinės paslaugos, geriausiai atitinkančios asmens (šeimos) poreikius.

35. Jei asmuo, sulaukęs savo eilės gauti socialines paslaugas, be pateisinamos priežasties (pateisinama priežastis – asmuo išvykęs į gydymo ar reabilitacijos įstaigą, kai pateikiama gydytojo pažyma) jų atsisako, jis įrašomas į laukiančiųjų gauti socialines paslaugas eilės pabaigą. Pateisinamą priežastį patvirtinanti pažyma pateikiama ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo pateikto pasiūlymo suteikti socialines paslaugas.

36. Jei be pateisinamos priežasties asmuo raštu atsisako socialinių paslaugų du kartus iš eilės, asmuo išbraukiamas iš laukiančiųjų eilės ir priimamas sprendimas asmeniui neskirti socialinių paslaugų.

37. Sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo asmeniui (šeimai) priima Skyriaus vedėjas, kurio sprendimu asmeniui (šeimai) buvo teikiamos socialinės paslaugos, socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios įstaigos socialinio darbuotojo ar Seniūnijos  paslaugų poreikį nustačiusio socialinio darbuotojo teikimu. Sprendime nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymo laikotarpis, apie priimtą Sprendimą raštu informuojama socialines paslaugas teikianti socialinių paslaugų įstaiga ir asmuo (šeima) (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas (pateikiama Sprendimo kopija ar nuorašas, išrašas).

38. Socialinių paslaugų teikimas gali būti sustabdomas  šiais atvejais:

38.1. gavus asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo   rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo, kuriame nurodomos priežastys, dėl kurių prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą;

38.2įtarus, kad socialines paslaugas gaunantis asmuo (šeima) gali sirgti užkrečiamąja liga ir tai galimai kelia pavojų socialinių paslaugų įstaigoje dirbančių asmenų ar socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens sveikatai;

38.3. gavus informaciją, kad asmuo išvyko gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą ar teismo sprendimu asmeniui skirtas priverstinis gydymas;

38.4. gavus informaciją, kad asmuo (šeima), gaunantis (-i) socialines paslaugas, (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų teikimo, pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;

38.5. gavus informaciją, kad asmuo (šeima) nesilaiko Aprašo 74.2. papunktyje nurodytos Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties sąlygų ir (ar) daugiau kaip 2 mėnesius nesumoka už suteiktas socialines paslaugas;

38.6. gavus informaciją, kad socialinių paslaugų gavėjas nebendradarbiauja su socialinių paslaugų teikėjais ir tokiais savo veiksmais sukelia grėsmę socialinių paslaugų įstaigoje dirbančių asmenų ar socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens gyvybei, sveikatai, saugumui, garbei ir orumui (garbės ir orumo pažeminimas, reiškiamas raštu, žodžiu, gestais, įžeidžiančiu, įžūliu, provokuojančiu ar kitokiu elgesiu) ir dėl tokio elgesio socialinių paslaugų gavėjo atžvilgiu buvo pradėta administracinio nusižengimo teisena ar ikiteisminis tyrimas pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą ar Lietuvos Respublikos baudžiamąjį kodeksą, arba yra bent 3 socialinių paslaugų teikėjo (darbuotojų) tarnybiniai pranešimai (aktai), fiksuojantys tokio elgesio apraiškas. Šis papunktis netaikomas teikiant socialines paslaugas vaikams ir tais atvejais, kai nebendradarbiavimas yra išprovokuotas paslaugų gavėjo ligos (diagnozės), kai tokia ligos (diagnozės) pasekmė užfiksuota asmens medicininiuose dokumentuose;

38.7. kitais socialinių paslaugų teikimą reglamentuojančiuose teisės aktuose numatytais atvejais.

39. Tuo atveju, jei kyla poreikis atnaujinti socialinių paslaugų teikimą nesibaigus Sprendime dėl sustabdymo nurodytam socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpiui, atnaujinamas tomis pačiomis sąlygomis per 3 darbo dienas be atskiro sprendimo socialines paslaugas teikiančiai įstaigai gavus asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą atnaujinti socialinių paslaugų teikimą nesibaigus jų sustabdymo terminui (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma arba prašoma atnaujinti socialinių paslaugų teikimą nesibaigus jų sustabdymo terminui), išskyrus atvejus, kai prašyme nurodyta kita (vėlesnė nei per 3 darbo dienas) socialinių paslaugų atnaujinimo data. Apie atnaujintą socialinių paslaugų teikimo datą raštu informuojamas Skyrius.

40. Socialinių paslaugų teikimas nutraukiamas gavus socialinių paslaugų teikėjo informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma asmeniui (šeimai) nutraukti socialinių paslaugų teikimą), pagal įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį Skyriaus vedėjas priima Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo nutraukimo Apraše nustatyta tvarka ir terminais. Šis Sprendimas priimamas vadovaujantis paslaugų poreikį nustatančio socialinio darbuotojo išvada, patvirtinančia, kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, bei rekomendacijomis dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia.

41. Socialinių paslaugų teikimas gali būti nutraukiamas šiais atvejais:

41.1. gavus asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo rašytinį prašymą, kuriame nurodomos priežastys, dėl kurių prašoma nutraukti socialinių paslaugų teikimą;

41.2. asmeniui (šeimai) išvykus gyventi į kitą savivaldybę, valstybę;

41.3. asmeniui (šeimai) pagal įvertintą socialinių paslaugų poreikį pradėjus teikti kitas socialines paslaugas;

41.4. asmeniui (šeimai) atsisakius mokėti už socialines paslaugas;

41.5. nesudarant sąlygų teikti socialines paslaugas (neįsileidžiant į namus darbuotojo, nepriimant teikiamos pagalbos ir pan.);

41.6. atlikus asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra poreikio teikiamai socialinei paslaugai;

41.7gavus informaciją, kad asmuo (šeima), gaunantis (-i) socialines paslaugas, (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų teikimo, pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;

41.8. pasibaigus socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpiui (120 kalendorinių dienų) ir neišnykus sustabdymo priežastims;

41.9.  asmeniui mirus;

41.10.  kitais atvejais, kai socialinių paslaugų gavėjas netenka teisės gauti socialines paslaugas.

42. Skyrius vertina savivaldybės teritorijoje teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybę, prižiūri, kaip laikomasi akredituojamų socialinių paslaugų (socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos) organizavimo ir teikimo sąlygų.

 

VII SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS

 

43. Informacija apie Savivaldybės teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas ir socialines paslaugas teikiančius fizinius asmenis bei teikiamas socialines paslaugas skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

44. Duomenis apie gyventojams skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodydamos jų neskyrimo priežastis) socialines paslaugas Skyrius teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS). SPIS registruojamų duomenų apimtis nurodyta Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.

 

VIII SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

45. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo gali skųsti Savivaldybės merui.

46. Apskundus išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, Savivaldybės mero potvarkiu sudaroma komisija, kuri pakartotinai nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

47. Socialinių paslaugų teikėjo, teikiančio prevencines, bendrąsias socialines paslaugas, socialinę priežiūrą, laikino atokvėpio paslaugą, priimtus sprendimus ir veiksmus (neveikimą) asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės merui.

48. Socialinę globą teikiančios socialinės globos įstaigos priimtus sprendimus ir veiksmus (neveikimą) asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Socialinių paslaugų priežiūros departamentas).

49. Tvarkos aprašo 47 punkte nurodyti skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

50. Ginčai dėl Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos, Socialinių paslaugų priežiūros departamento priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

___________________________________________________________

 

Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo Rietavo savivaldybėje tvarkos aprašo

priedas

 

 

(Siuntimo į Globos namus forma)

 

RIETAVO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINIŲ REIKALŲ IR CIVILINĖS METRIKACIJOS SKYRIUS

 

 

SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS

 

 

________m. ______________________d. Nr. ________

(siuntimo išrašymo data, Nr.)

 

Vadovaujantis ______________________________________________________________

(sprendimą priėmusio asmens pareigos)

 

_______________________________________________________________________________

(sprendimo priėmimo data, sprendimo numeris)

 

siunčiame_______________________________________________________________________

(socialinės globos gavėjo vardas, pavardė, gimimo data)

 

_______________________________________________________________________________

(asmens gyvenamosios vietos adresas)

 

 

į_____________________________________________________________________________

(socialinės globos įstaigos pavadinimas)

 

 

trumpalaikei / ilgalaikei socialinei globai (reikalingą pabraukti)

 

 

Siuntimas į Globos namus galioja 20 darbo dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojui) dienos.

 

 

 

________________________________________  _____________  ______________________    

(sprendimą priėmusio asmens pareigos)                  (parašas)                  (vardas, pavardė)      

 

 

_______________________