KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. KOVO 28 D. SPRENDIMO NR. T-81 „DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugsėjo 10 d. Nr. T-626
Kaunas
Kauno miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Pakeisti Kauno miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Kauno miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-81 „Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:
2. Pakeisti 10.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
3. Papildyti papunkčiu:
„10.21. įstatymų nustatyta tvarka gauti iš mero, vicemero, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės administracijos ar kitų Savivaldybės įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių informaciją, įskaitant dokumentus ir kitą medžiagą, kuri būtina Tarybos nario funkcijoms atlikti. Ši informacija Tarybos nariui gali būti suteikiama duodant prieigą prie Savivaldybės elektroninės dokumentų valdymo sistemos;“.
4. Papildyti papunkčiu:
5. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:
„15. Tarybos nario atlyginimas mažinamas proporcingai Tarybos nario praleistų to mėnesio Tarybos, Tarybos komitetų, nuolatinių komisijų, Kolegijos, kurių narys Tarybos narys yra, posėdžių skaičiui, išskyrus Tarybos, Tarybos komitetų, nuolatinių komisijų, Kolegijos posėdžius, kuriuos Tarybos narys praleidžia dėl vykimo į komandiruotę atliekant Tarybos nario pareigas.“
6. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:
„17. Informacija, susijusi su Tarybos nario atlyginimu (Tarybos nario vardas, pavardė, papildomos pareigos, priklausančių dalyvauti posėdžių skaičius, dalyvautų posėdžių skaičius, atlyginimas (Eur) prieš mokesčius, atlyginimas (Eur) po mokesčių), skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje kiekvieną kalendorinį mėnesį – už praeitą mėnesį iki kito mėnesio 15 dienos.“
8. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:
9. Pakeisti 47 punktą ir jį išdėstyti taip:
„47. Tarybos posėdžio darbotvarkės projektas gali būti papildytas ar pakeistas Tarybos sprendimu Komiteto, Komisijos, Tarybos narių frakcijos, Tarybos narių grupės, mišrios Tarybos narių grupės, Kolegijos, Tarybos opozicijos lyderio, 1/3 dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių siūlymu, jei dėl šių siūlymų sprendimų projektai parengti Reglamento nustatyta tvarka ir įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, ir kitiems Įstatyme išvardytiems atvejams.“
10. Pakeisti 58 punktą ir jį išdėstyti taip:
„58. Tarybos posėdyje svarstytinus klausimus kartu su sprendimų projektais Tarybos posėdžių sekretoriui pateikia meras, Komitetai, Komisijos, Tarybos nariai, Tarybos narių frakcijos, Tarybos narių grupės, mišri Tarybos narių grupė, Kolegija, Tarybos opozicijos lyderis, Savivaldybės kontrolierius. Tarybos posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių Reglamento nustatyta tvarka yra pateikti sprendimų projektai.
Tarybos sprendimo projektai rengiami ir tvarkomi „Kontoros“ priemonėmis.
Savivaldybės mero teikiamas sprendimo projektas turi būti vizuotas jį rengusio Savivaldybės administracijos padalinio vadovo, mero, vicemero, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo ir Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, atsakingų už teisės aktų projektų atitiktį įstatymams bei kitiems teisės aktams ir atitiktį bendrinės lietuvių kalbos normoms.
Komiteto, Komisijos, Tarybos nario, Tarybos narių frakcijos, Tarybos narių grupės, mišrios Tarybos narių grupės, Tarybos opozicijos lyderio, Savivaldybės kontrolieriaus teikiamas sprendimo projektas turi būti vizuotas jo rengėjo ir Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, atsakingų už teisės aktų projektų atitiktį įstatymams bei kitiems teisės aktams ir atitiktį bendrinės lietuvių kalbos normoms.
Dėl Tarybos sprendimų projektų, kuriuos rengia ne Savivaldybės administracija, turi būti gautos Savivaldybės administracijos išvados. Tarybos posėdžių sekretorius, užregistravęs Tarybos sprendimo projektą, rašo rezoliuciją Savivaldybės administracijos direktoriui, nurodydamas terminą, per kurį turi būti pateikta Savivaldybės administracijos išvada. Savivaldybės administracija išvadas turi pateikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo projekto registravimo dienos. Jeigu Tarybos sprendimo projektas didelės apimties, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu išvadų pateikimo terminas vieną kartą gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų. Jeigu sprendimo projektas užregistruotas likus mažiau nei 10 darbo dienų iki Tarybos posėdžio, Savivaldybės administracija išvadą privalo pateikti ne vėliau, kaip likus 24 valandoms iki posėdžio.“
11. Pakeisti 72 punktą ir jį išdėstyti taip:
„72. Tarybos sprendimai, išskyrus Įstatyme numatytus atvejus, priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, balsuojama trečią kartą. Prieš trečią balsavimą gali būti skelbiama 5 min. pertrauka. Jeigu balsavus trečią kartą balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.“
12. Pakeisti 90 punktą ir jį išdėstyti taip:
„90. Balsavimą galima vieną kartą pakartoti, kol nepradėtas svarstyti kitas darbotvarkės klausimas, jeigu to motyvuotai reikalauja Tarybos posėdžio pirmininkas, Tarybos narių frakcija, Tarybos narių grupė, mišri Tarybos narių grupė ir šiam reikalavimui pritaria ne mažiau kaip 1/3 posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių. Tarybos narių frakcija, Tarybos narių grupė, mišri Tarybos narių grupė gali reikalauti pakartotinai balsuoti, jeigu nebuvo tinkamai ir aiškiai suformuluotas balsuoti teikiamas klausimas.“
13. Pakeisti 103 punktą ir jį išdėstyti taip:
14. Pakeisti 117 punktą ir jį išdėstyti taip:
„117. Taryboje privaloma sudaryti Kontrolės komitetą. Kontrolės komiteto įgaliojimai nustatyti Įstatyme. Kontrolės komitetas sudaromas Tarybos sprendimu iš vienodo visų Tarybos narių frakcijų, Tarybos narių grupių ir mišrios Tarybos narių grupės deleguotų Tarybos narių skaičiaus. Kontrolės komitetą negali sudaryti daugiau kaip 10 narių. Kontrolės komiteto sudėtis keičiama Įstatymo nustatytais terminais ir tvarka.
Kontrolės komitetas apsvarsto Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą ir su Kontrolės komiteto išvada iki einamųjų metų lapkričio 5 d. grąžina jį Savivaldybės kontrolieriui tvirtinti.“
15. Pakeisti 129 punktą ir jį išdėstyti taip:
„129. Komiteto rekomendaciniai sprendimai ir išvados priimami posėdyje dalyvaujančių Komiteto narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), lemia komiteto pirmininko balsas.
Komiteto rekomendaciniai sprendimai ir išvados įforminami posėdžio protokolu.“
16. Pakeisti 143 punktą ir jį išdėstyti taip:
17. Pakeisti 144 punktą ir jį išdėstyti taip:
„144. Taryba savo iniciatyva arba mero siūlymu gali sudaryti ir kitas nuolatines (tos kadencijos laikotarpiui) bei laikinąsias (atskiriems klausimams nagrinėti) Komisijas. Komisijų nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Deleguojant Tarybos narius į Komisijas, sudaromas iš Tarybos narių, laikomasi proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo.“
18. Pakeisti 145 punktą ir jį išdėstyti taip:
„145. Komisijų narius iš teisės aktuose nurodytų asmenų, galinčių dalyvauti tokiose komisijose, į Komisijas gali siūlyti Komisijos sudarymo iniciatoriai, Tarybos nariai, meras, Komitetai, Tarybos narių frakcijos, Tarybos narių grupės, mišri Tarybos narių grupė ir Savivaldybės administracijos direktorius.“
20. Pakeisti 147 punktą ir jį išdėstyti taip:
„147. Tarybos sprendimu sudaromos Komisijos, kurios pirmininku skiriamas Tarybos narys, pirmininku skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Įstatyme, Tarybos narys. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkai ir pavaduotojai skiriami Įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.“
21. Pakeisti 149 punktą ir jį išdėstyti taip:
„149. Komisijos, kurios pirmininku skiriamas Tarybos narys, pirmininkas, išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką, Komisijos narių siūlymu Komisijos sprendimu nesuėjus terminui netenka savo įgaliojimų, jeigu jis neatitinka Įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą Įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.“
22. Pakeisti 152 punktą ir jį išdėstyti taip:
„152. Komisijų veiklos forma yra posėdžiai. Komisijų posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių. Komisijų sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, balsavimas tęsiamas Komisijos nuostatų nustatyta tvarka.“
23. Pakeisti 155 punktą ir jį išdėstyti taip:
„155. Komisijų posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komisijų posėdžiai, išskyrus Komisijų uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai ir Komisijų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir vienus metus skelbiami viešai Savivaldybės interneto svetainėje. Antikorupcijos komisijai šios nuostatos taikomos, jeigu ji nenusprendžia kitaip. Svarstant informaciją, kurios viešinimas neatitiktų Įstatyme nustatytų reikalavimų, posėdžių garso ir vaizdo įrašai neviešinami.“
24. Pakeisti 159 punktą ir jį išdėstyti taip:
„159. Komisijų nariai, kurie nėra Tarybos nariai, Komisijų posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą, taip pat už darbą Komisijose, kurių sudarymas nustatytas kitais įstatymais, jiems apmokant Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo nustatyta tvarka.“
25. Pakeisti 165 punktą ir jį išdėstyti taip:
26. Pakeisti 166 punktą ir jį išdėstyti taip:
27. Pakeisti 167 punktą ir jį išdėstyti taip:
28. Pakeisti 175 punktą ir jį išdėstyti taip:
29. Pakeisti 176.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
30. Pakeisti 176.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„176.4. Ekonomikos ir finansų komitetas, gavęs Tarybos narių frakcijų, Tarybos narių grupių, mišrios Tarybos narių grupės, Komitetų pasiūlymus, apibendrintus gyventojų ir juridinių asmenų pasiūlymus, apsvarsto Biudžeto projektą. Pasiūlymai didinti Biudžeto projekte numatytus asignavimus arba numatyti naujus asignavimus svarstomi tik tada, kai pasiūlymo iniciatoriai nurodo šių išlaidų finansavimo šaltinį.
Apsvarsčius Biudžeto projektą, Ekonomikos ir finansų komitetas pateikia išvadą dėl jo merui. Išvadoje turi būti nurodomos Tarybos narių frakcijų, Tarybos narių grupių, mišrios Tarybos narių grupės, Komitetų, gyventojų ir juridinių asmenų teikiami pasiūlymai ir Ekonomikos ir finansų komiteto sprendimas dėl jų. Jeigu Ekonomikos ir finansų komitetas nepritaria pasiūlymams dėl Biudžeto projekto pataisų, savo išvadoje turi nurodyti konkrečius nepritarimo motyvus.“