LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

dėl ekonomikos ir inovacijų ministro

2022 m. liepos 22 d. įsakymo Nr. 4-885 „DĖL 2022–2030 METŲ EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 05-001-01-05-07 „SUKURTI NUOSEKLIĄ INOVACINĖS VEIKLOS SKATINIMO SISTEMĄ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. rugpjūčio 1 d. Nr. 4-422

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 4-885 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 7 priedą:

1.1. Pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:

2022–2030 METŲ EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 05-001-01-05-07 „SUKURTI NUOSEKLIĄ INOVACINĖS VEIKLOS SKATINIMO  SISTEMĄ“ VEIKLOS „SKATINTI STARTUOLIŲ EKOSISTEMOS PLĖTRĄ“ 3.5 POVEIKLĖS „ĮSTEIGTI „LT SPACE HUB“ IR ĮGYVENDINTI VEIKLAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS“.

1.2. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projektų įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 m. ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti startuolių ekosistemos plėtrą“ poveiklės „Įsteigti „LT Space Hub“ ir įgyvendinti veiklas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas):“.

1.3. Pakeičiu 1.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.2.1. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;“.

1.4. Pakeičiu 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.1. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 2023/2381 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas) nuostatas, Pareiškėjui neteikiama, nes priemonės veiklos yra skirtos ne ekonominės veiklos vykdymui. Pareiškėjai nėra laikomi nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėjais, jei jie visą projekto lėšomis gautą naudą perduoda tikslinėms grupėms, patys negaudami jokios ekonominės naudos.

1.5.    Pakeičiu 8.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.2. Vykdant aprašo 2.1.2 punkto veiklas ir kai kurias 2.1.1.3 punkto veiklas (pavyzdžiui, kai viešinimo informacijoje nurodomi konkretūs galutinių naudos gavėjų pavadinimai), gali būti teikiama de minimis pagalba galutiniams naudos gavėjams. Tokia de minimis pagalba, kuri atitinka De minimis reglamentą, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, teikiama tik 2.1.2 ir iš dalies 2.1.1.3 punktuose įvardytoms veikloms ir ne ilgiau kaip iki De minimis reglamento galiojimo laikotarpio pabaigos, t. y. iki 2030 m. gruodžio 31 dienos. De minimis pagalba teikiama įmonėms visuose sektoriuose, išskyrus: pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą; pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį; pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą; pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, vienu iš šių atvejų: kai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį; kai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams; pagalbą, suteiktą su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, t. y. pagalbą, tiesiogiai susijusią su eksportuojamu kiekiu, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla; pagalbą, kuri priklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus nei importuotų prekių arba paslaugų.

1.6. Pakeičiu 8.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.3. Bendra vienam naudos gavėjui ir su juo susijusiems naudos gavėjams teikiama valstybės pagalbos pagal De minimis reglamentą suma negali viršyti 300 000 Eur (trijų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų metų laikotarpį. Šis reikalavimas taikomas nepriklausomai nuo de minimis pagalbos formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės skirta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Europos Sąjungos kilmės ištekliais. Valstybės pagalba pagal De minimis reglamentą išreiškiama kaip piniginė dotacija. Visi naudojami skaičiai yra bruto, t. y. neatskaičius mokesčių ar kitų rinkliavų. Jei pagalba teikiama ne kaip dotacija, pagalbos suma atitinka pagalbos bendrąjį subsidijos ekvivalentą. De minimis pagalba laikoma suteikta tuo momentu, kai naudos gavėjas įgyja juridinę teisę tokią pagalbą gauti nepriklausomai nuo de minimis pagalbos išmokėjimo naudos gavėjui datos. Susijungimo ar įsigijimo atveju, apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujai arba įsigyjančiai įmonei (naudos gavėjui) viršija nustatytą viršutinę ribą, atsižvelgiama į visą ankstesnę susijungiantiems naudos gavėjams suteiktą de minimis pagalbą. De minimis pagalba, kuri teisėtai suteikta prieš susijungimą arba įsigijimą, tebėra teisėta. Jei vienas naudos gavėjas suskaidomas į dvi ar daugiau atskirų įmonių, iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, o tai iš principo yra įmonė, perimanti veiklą, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota. Jei toks priskyrimas neįmanomas, de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną.“

1.7. Pakeičiu 8.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.4. Jei naudos gavėjas yra įmonė, viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, naudos gavėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Konkurencijos tarybos interneto svetainėje https://kt.gov.lt/uploads/documents/files/veiklos-sritys/valstybespagalba/klausimynai/kaip_KLAUSIMYNAS_vienas_ukio_subjektas.pdf.“

1.8. Pakeičiu 8.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.5. Pareiškėjas patikrina galutinio naudos gavėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Pareiškėjas turi patikrinti visas su galutiniu naudos gavėju susijusias įmones dėl de minimis pagalbos, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio. Priėmus sprendimą finansuoti projektą, Pareiškėjas per 5 darbo dienas registruoja projektą suteiktos de minimis pagalbos sumą Registre.

1.9. Pakeičiu 8.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.6. Pagal De minimis reglamentą suteikta de minimis pagalba gali būti sumuojama su de minimis pagalba, suteikta pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2832 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, skiriamai visuotinės ekonominės svarbos paslaugas teikiančioms įmonėms. Pagal De minimis reglamentą suteikta de minimis pagalba gali būti sumuojama su de minimis pagalba, suteikta pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai ir 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, neviršijant De minimis reglamento 3 straipsnio 2 dalyje nustatytos atitinkamos viršutinės ribos. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamentuose arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas, arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.“

1.10Pakeičiu 8.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.7. Jei de minimis pagalba išmokama keliomis dalimis, jos vertė yra diskontuojama iki vertės, buvusios jos suteikimo momentu. Palūkanų norma, naudojama diskontuojant, yra pagalbos suteikimo metu galiojusi diskonto norma.“

1.11.  Papildau 8.8 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

8.8. Visi su projekto įgyvendinimu susiję teisės aktai, dokumentai, informacija (duomenys) tvarkomi ir saugomi laikantis De minimis reglamento 6 straipsnio 3 dalyje nustatytos pareigos dokumentus saugoti 10 (dešimt) metų nuo paskutinės pagalbos pagal schemą suteikimo dienos. Pareiškėjo ir (arba) projektą įgyvendinančios institucijos, ir (arba) projekto vykdytojo raštišku prašymu pareiškėjas ir naudos gavėjas per 20 darbo dienų arba per ilgesnį prašyme nurodytą laikotarpį pateikia visą informaciją, kurią įgyvendinanti institucija mano esant reikalingą siekiant įvertinti, ar laikomasi De minimis reglamente nustatytų sąlygų, ypač bendros de minimis pagalbos sumos, kaip apibrėžta De minimis reglamente ir kituose de minimis reglamentuose, kurią gavo bet kuris pareiškėjas ar naudos gavėjas.“

1.12Papildau 8.9 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

8.9. Paaiškėjus, kad pagalbos gavėjui buvo suteikta neteisėta pagalba arba nesuderinama pagalba, vadovaujantis Konkurencijos įstatymo 55 straipsnio nuostatomis, pagalbos gavėjas privalo grąžinti neteisėtą pagalbą arba nesuderinamą pagalbą savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka.“

1.13.  Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.14.  Pakeičiu 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.15.  P r i p a ž į s t u netekusiu galios 4 priedą.

2. Pakeičiu 13 priedą:

2.1. Pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:

2022–2030 METŲ EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 05-001-01-05-07 „SUKURTI NUOSEKLIĄ INOVACINĖS VEIKLOS SKATINIMO  SISTEMĄ“ VEIKLOS „SKATINTI STARTUOLIŲ EKOSISTEMOS PLĖTRĄ“ 3.3 POVEIKLĖS „VYKDYTI STARTUOLIŲ INKUBAVIMO VEIKLAS EUROPOS KOSMOSO AGENTŪROS VERSLO INKUBAVIMO CENTRE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS“.

2.2. Pakeičiu 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartis ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 m. ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ poveiklės „Vykdyti startuolių inkubavimo veiklas Europos kosmoso agentūros verslo inkubavimo centre“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas):“.

2.3. Pakeičiu 1.1.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.9. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;“.

2.4. Pakeičiu 1.1.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.10. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2023/2381 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas);“.

2.5. Papildau aprašą 2.11.1 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

2.11.1. Projekto partneriams, kurių darbuotojų, vadovo, steigėjo ir kitų formų darbo užmokesčio lėšų dalis nėra finansuojama iš EKA, finansuojamoji darbo užmokesčio dalis yra 100 proc.“

2.6. Pakeičiu 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.1. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka De minimis reglamento nuostatas, Pareiškėjui neteikiama, nes priemonės veiklos yra skirtos ne ekonominės veiklos vykdymui. Pareiškėjai nėra laikomi nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėjais, jeigu jie visą projekto lėšomis gautą naudą perduoda tikslinėms grupėms, patys negaudami jokios ekonominės naudos.“

2.7. Pakeičiu 8.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.2. Vykdant aprašo 2.2 punkto veiklas de minimis pagalba teikiama projekto partneriams. Tokia de minimis pagalba teikiama vadovaujantis De minimis reglamentu. De minimis pagalba teikiama įmonėms visuose sektoriuose, išskyrus: pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą; pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį; pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą; pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, vienu iš šių atvejų: kai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį; kai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams; pagalbą, suteiktą su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, t. y. pagalbą, tiesiogiai susijusią su eksportuojamu kiekiu, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla; pagalbą, kuri priklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus nei importuotų prekių arba paslaugų. Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatomos de minimis pagalbos teikimo sąlygos, kurios atitinka De minimis reglamento nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Pareiškėjas patikrina projekto partnerio gavėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Pareiškėjas turi patikrinti visas su Partneriais susijusias įmones dėl de minimis pagalbos, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio. Priėmus sprendimą finansuoti projektą, projektą Pareiškėjas per 5 darbo dienas registruoja suteiktos de minimis pagalbos sumą Registre.“

2.8. Pakeičiu 8.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.3. Pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą teikiama de minimis pagalba gali būti teikiama ne ilgiau kaip iki De minimis reglamento galiojimo laikotarpio pabaigos, t. y. iki 2030 m. gruodžio 31 d.“

2.9.    Pakeičiu 8.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.4 Bendra vienam naudos gavėjui ir su juo susijusiems naudos gavėjams teikiama valstybės pagalbos pagal De minimis reglamentą suma negali viršyti 300 000 Eur (trijų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų metų laikotarpį. Šis reikalavimas taikomas nepriklausomai nuo de minimis pagalbos formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės skirta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Europos Sąjungos kilmės ištekliais. Valstybės pagalba pagal De minimis reglamentą išreiškiama kaip piniginė dotacija. Visi naudojami skaičiai yra bruto, t. y. neatskaičius mokesčių ar kitų rinkliavų. Jei pagalba teikiama ne kaip dotacija, pagalbos suma atitinka pagalbos bendrąjį subsidijos ekvivalentą. De minimis pagalba laikoma suteikta tuo momentu, kai naudos gavėjas įgyja juridinę teisę tokią pagalbą gauti nepriklausomai nuo de minimis pagalbos išmokėjimo naudos gavėjui datos. Susijungimo ar įsigijimo atveju, apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujai arba įsigyjančiai įmonei (naudos gavėjui) viršija nustatytą viršutinę ribą, atsižvelgiama į visą ankstesnę susijungiantiems naudos gavėjams suteiktą de minimis pagalbą. De minimis pagalba, kuri teisėtai suteikta prieš susijungimą arba įsigijimą, tebėra teisėta. Jei vienas naudos gavėjas suskaidomas į dvi ar daugiau atskirų įmonių, iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, o tai iš principo yra įmonė, perimanti veiklą, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota. Jei toks priskyrimas neįmanomas, de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną. Pagal De minimis reglamentą suteikta de minimis pagalba gali būti sumuojama su de minimis pagalba, suteikta pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2832 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, skiriamai visuotinės ekonominės svarbos paslaugas teikiančioms įmonėms. Pagal De minimis reglamentą suteikta de minimis pagalba gali būti sumuojama su de minimis pagalba, suteikta pagal 2013 m. gruodžio 18 d.  Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai ir 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, neviršijant De minimis reglamento 3 straipsnio 2 dalyje nustatytos atitinkamos viršutinės ribos. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamentuose arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma. Jei de minimis pagalba išmokama keliomis dalimis, jos vertė yra diskontuojama iki vertės suteikimo momentu. Palūkanų norma, naudojama diskontuojant, yra pagalbos suteikimo metu galiojusi diskonto norma.“

2.10.  Pakeičiu 8.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.6. Partneriui keliami šie reikalavimai:

8.6.1. finansavimo skyrimo momentu yra Lietuvos Respublikoje registruota įmonė, atitinkanti startuolių apibrėžimą taip, kaip jis pateiktas Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme;  

8.6.2. turi teisę gauti de minimis pagalbą.“

2.11.  Papildau 8.8 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

8.8. Visi su projekto įgyvendinimu susiję teisės aktai, dokumentai, informacija (duomenys) tvarkomi ir saugomi laikantis De minimis reglamento 6 straipsnio 3 dalyje nustatytos pareigos dokumentus saugoti 10 (dešimt) metų nuo paskutinės pagalbos pagal schemą suteikimo dienos. Pareiškėjo ir (arba) projektą įgyvendinančios institucijos, ir (arba) projekto vykdytojo raštišku prašymu pareiškėjas ir naudos gavėjas per 20 darbo dienų arba per ilgesnį prašyme nurodytą laikotarpį pateikia visą informaciją, kurią įgyvendinanti institucija mano esant reikalingą siekiant įvertinti, ar laikomasi De minimis reglamente nustatytų sąlygų, ypač bendros de minimis pagalbos sumos, kaip apibrėžta De minimis reglamente ir kituose de minimis reglamentuose, kurią gavo bet kuris pareiškėjas ar naudos gavėjas.“

2.12.  Papildau 8.9 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

8.9. Paaiškėjus, kad pagalbos gavėjui buvo suteikta neteisėta pagalba arba nesuderinama pagalba, vadovaudamasis Konkurencijos įstatymo 55 straipsnio nuostatomis, pagalbos gavėjas privalo grąžinti neteisėtą pagalbą arba nesuderinamą pagalbą savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka.“

2.13.  Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2.14.  Pakeičiu 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Laikinai einanti finansų ministro pareigas,

pavaduojanti laikinai einantį

ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas                                                          Gintarė Skaistė

 

 

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir

konkurencingumo plėtros programos pažangos

priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią

inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti

startuolių ekosistemos plėtrą“ 3.5 poveiklės „Įsteigti

„LT Space Hub“ ir įgyvendinti veiklas“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

 

(Atitikties De minimis pagalbos taisyklėms1 (Komisijos reglamentui (ES) 2023/2831) patikros lapo (projekto lygmuo) forma)

 

ATITIKTIES DE MINIMIS PAGALBOS TAISYKLĖMS2 (KOMISIJOS REGLAMENTUI (ES) 2023/2831)

PATIKROS LAPAS (PROJEKTO LYGMUO)

 

 

BENDRA INFORMACIJA

 

Tikrinamo objekto gavimo data

 

Objektas

 

Patikros lapo unikalus numeris

 

Patikros lapo pavadinimas

 

Projekto kodas

 

Projekto pavadinimas

 

Pareiškėjo / Projekto vykdytojo kodas

 

Pareiškėjas / Projekto vykdytojo pavadinimas

 

Patikros lapą paskyrė

 

Patikros lapą užpildė

 

Patikros lapo užpildymo terminas

 

Užpildymo data

 

Patikros lapą patvirtino

 

Patvirtinimo data

 

 

PATIKROS KLAUSIMAI

 

Eil. Nr.

Klausimai

Vertinimo išvada

Komentaras

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Atitikties De minimis reglamente nustatytoms sąlygoms vertinimas

1.1.

 

Ar de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio (-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklai, kuriai taikomas Reglamentas Nr. 1379/20133?

 

 

1.2.

 

Ar de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio (-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklai, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

 

 

1.3.

 

Ar  de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio (-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklai? 

 

 

1.4.

 

Ar  de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio (-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos veiklai, kuriai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį? 

 

 

1.5.

 

Ar  de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio (-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos veiklai, kuriai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams? 

 

 

1.6.

 

Ar de minimis pagalba nėra teikiama su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse (t. y. ar pagalba nėra teikiama veiklai, tiesiogiai susijusiai su eksportuojamu kiekiu, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)? 

 

 

1.7.

 

Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui / partneriui (-iams) / galutiniam naudos gavėjui / galutiniam gavėjui teikiama pagalba nepriklauso nuo to, ar daugiau vartojama vidaus nei importuotų prekių ar paslaugų? 

 

 

1.8.

 

Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas / galutinis gavėjas vykdo veiklą viename iš šio patikros lapo 1.1–1.5 punkte nurodytų sektorių ir taip pat vykdo veiklą viename ar keliuose kituose sektoriuose, kuriems taikomas De minimis reglamentas, arba kitą veiklą, kuriai taikomas De minimis reglamentas, ar užtikrinama, kad De minimis reglamentas taikomas pagalbai, kuri suteikta pastaruosiuose sektoriuose ar pastarajai veiklai, bei ar tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskiriant veiklos sritis ar apskaitą, veiklai tuose sektoriuose, kuriems De minimis reglamentas netaikomas, neteikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal De minimis reglamentą? 

 

 

1.9.

 

Ar bendra vienai įmonei4 suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvoje neviršija (ir ar neviršys suteikus de minimis pagalbą) 300 000 Eur per bet kurį trejų metų laikotarpį? 

 

 

1.10.             

 

Jei pagalba išmokama keliomis dalimis, ar jos vertė yra diskontuojama iki vertės suteikimo momentu ir ar palūkanų norma, naudojama diskontuojant, yra pagalbos suteikimo metu galiojusi diskonto norma?

 

1.11.             

 

Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojama, ar nauja de minimis pagalba naujai arba įsigyjančiai įmonei neviršija De minimis reglamento 3 straipsnio 2 dalyje nustatytos viršutinės ribos, bei ar atsižvelgta į visą ankstesnę susijungiančioms įmonėms suteiktą de minimis pagalbą?

 

1.12.             

 

Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskirta įmonei, kuri ja pasinaudojo? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstyta remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną? 

 

1.13.             

 

Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai ir teikiama de minimis pagalba yra skaidri?  

 

 

1.14.             

 

Ar de minimis pagalba sumuojama pagal De minimis reglamento reikalavimus? 

 

 

1.15.             

 

Ar teikiama de minimis pagalba piklauso de minimis reglamento galiojimo laikotarpiui? 

 

 

 

 

 

SPRENDIMAS

 

Vertinimo išvada

 

Ar teikiamas finansavimas atitinka De minimis reglamentą?

Taip

Taip su išlyga

Ne

Pildymo instrukcija

 

 

„Taip“ žymima, jei į visus I dalies klausimus atsakyta teigiamai / netaikoma. Teikiamas finansavimas atitinka De minimis reglamente nustatytas sąlygas.

 

„Taip su išlyga“ nėra tinkamas sprendimo variantas.

 

„Ne“ žymima, jei į nors vieną I dalies klausimą atsakyta neigiamai. Teikiamas finansavimas neatitinka visų De minimis reglamente nustatytų sąlygų.

 

 

 

 

PASTABOS <PAREIŠKĖJUI/PROJEKTO VYKDYTOJUI>

 

Neprivalomas

Pildymo instrukcija

Neteikiama

 

 

PASTABOS (nesiunčiamos Pareiškėjui / Projekto vykdytojui)

 

Neprivalomas

Pildymo instrukcija

Neteikiama

 

 

 

Pastabos:

1.  Remiantis 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas).

2.  2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1379/2013 dėl bendro žvejybos ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1184/2006 ir (EB) Nr. 1224/2009 ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000.

3.  Viena įmonė suprantama taip, kaip ji apibrėžta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje.

4.  Viena įmonė suprantama taip, kaip ji apibrėžta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje.

 

_________________________________

 

 

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir

konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės

Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos

skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti startuolių ekosistemos

plėtrą“ 3.5  poveiklės „Įsteigti „LT Space Hub“ ir įgyvendinti

veiklas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

 

(„Vienos įmonės“ deklaracijos forma)

 

„VIENOS ĮMONĖS“ DEKLARACIJA

 

____________________________

(pildymo data)

 

1.

Deklaruojančios įmonės pavadinimas

2.

Deklaruojančios įmonės kodas

 

 

 

3.

Vienos įmonės“ apibrėžtis

Vadovaujantis Komisijos Reglamento (ES) 2023/2831, Komisijos Reglamento (ES) Nr. 1408/2013, Komisijos Reglamento (ES) Nr. 1407/2013, Komisijos Reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalimi, „Viena įmonė“ apima visas įmones, kurios tarpusavyje yra susietos bent vienos rūšies iš šių santykių:

a) viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą;

b) viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių;
c) viena įmonė turi teisę kitai įmonei daryti lemiamą poveikį, remdamasi su šia įmone sudaryta sutartimi arba vadovaudamasi steigimo sutarties ar įstatų nuostata;

d) viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais viena kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą.

Įmonės, kurios a–d punktuose nurodytais santykiais yra susietos per vieną ar daugiau kitų įmonių, taip pat laikomos „Viena įmone“.

Įmonė yra bet kuris ekonominę veiklą vykdantis fizinis ar juridinis asmuo, nepaisant jo teisinio statuso ir finansavimo būdų. Europos Sąjungos Teisingumo Teismas yra išaiškinęs, kad „bendrovės kontrolinį akcijų paketą turintis subjektas“, kuris „efektyviai kontroliuoja šią bendrovę tiesiogiai ar netiesiogiai dalyvaudamas jos valdyme“, turi būti laikomas dalyvaujančiu tos bendrovės ekonominėje veikloje ir atitinkamai laikomas įmone*.

4.

Deklaruoju, kad pareiškėją – „vieną įmonę“ – ryšiai sieja su šiomis įmonėmis:

Eil. Nr.

Įmonės kodas

Įmonės pavadinimas

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

5.

Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad deklaracijoje pateikti duomenys yra teisingi ir į deklaraciją yra įtrauktos visos su deklaruojančia įmone susijusios įmonės, kurios sudaro „Vieną įmonę“

Pastaba. * 2006 m. sausio 10 d. Teisingumo Teismo sprendimo Byloje C-222/04 112–113 punktai.

 

 

____________________                                                                   ____________________ ____________________

(pareigos)                                                                                             (parašas)                                                               (vardas ir pavardė)

 

_________________________

 

 

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir

konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės

Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos

skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti startuolių ekosistemos

plėtrą“ 3.3 poveiklės „Vykdyti startuolių inkubavimo veiklas

Europos kosmoso agentūros verslo inkubavimo centre“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

(Atitikties De minimis pagalbos taisyklėms1 (Komisijos reglamentui (ES) 2023/2831) patikros lapo (projekto lygmuo) forma)

 

ATITIKTIES DE MINIMIS PAGALBOS TAISYKLĖMS2 (KOMISIJOS REGLAMENTUI (ES) 2023/2831) PATIKROS LAPAS (PROJEKTO LYGMUO)

 

 

BENDRA INFORMACIJA

 

Tikrinamo objekto gavimo data

 

Objektas

 

Patikros lapo unikalus numeris

 

Patikros lapo pavadinimas

 

Projekto kodas

 

Projekto pavadinimas

 

Pareiškėjo / Projekto vykdytojo kodas

 

Pareiškėjas / Projekto vykdytojo pavadinimas

 

Patikros lapą paskyrė

 

Patikros lapą užpildė

 

Patikros lapo užpildymo terminas

 

Užpildymo data

 

Patikros lapą patvirtino

 

Patvirtinimo data

 

 

PATIKROS KLAUSIMAI

 

Eil. Nr.

Klausimai

Vertinimo išvada

Komentaras

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Atitikties de minimis reglamente nustatytoms sąlygoms vertinimas

1.1.

 

Ar de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio (-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklai, kuriai taikomas Reglamentas Nr. 1379/20133?

 

 

1.2.

 

Ar de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio (-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklai, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

 

 

1.3.

 

Ar de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio (-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklai? 

 

 

1.4.

 

Ar  de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio (-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos veiklai, kuriai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį? 

 

 

1.5.

 

Ar  de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio (-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos veiklai, kuriai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams? 

 

 

1.6.

 

Ar de minimis pagalba nėra teikiama su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse (t. y. ar pagalba nėra teikiama veiklai, tiesiogiai susijusiai su eksportuojamu kiekiu, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)? 

 

 

1.7.

 

Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui / partneriui (-iams) / galutiniam naudos gavėjui / galutiniam gavėjui teikiama pagalba nepriklauso nuo to, ar daugiau vartojama vidaus nei importuotų prekių ar paslaugų? 

 

 

1.8.

 

Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas / galutinis gavėjas vykdo veiklą viename iš šio patikros lapo 1.1–1.5 punkte nurodytų sektorių ir taip pat vykdo veiklą viename ar keliuose kituose sektoriuose, kuriems taikomas De minimis reglamentas, arba kitą veiklą, kuriai taikomas De minimis reglamentas, ar užtikrinama, kad De minimis reglamentas taikomas pagalbai, kuri suteikta pastaruosiuose sektoriuose, ar pastarajai veiklai bei ar tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskiriant veiklos sritis ar apskaitą, veiklai tuose sektoriuose, kuriems De minimis reglamentas netaikomas, neteikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal De minimis reglamentą? 

 

 

1.9.

 

Ar bendra vienai įmonei4 suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvoje neviršija (ir ar neviršys, suteikus de minimis pagalbą) 300 000 Eur per bet kurį trejų metų laikotarpį? 

 

 

1.10.             

 

Jei pagalba išmokama keliomis dalimis, ar jos vertė yra diskontuojama iki vertės suteikimo momentu ir ar palūkanų norma, naudojama diskontuojant, yra pagalbos suteikimo metu galiojusi diskonto norma?

 

1.11.             

 

Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojama, ar nauja de minimis pagalba naujai arba įsigyjančiai įmonei neviršija De minimis reglamento 3 straipsnio 2 dalyje nustatytos viršutinės ribos, bei ar atsižvelgta į visą ankstesnę susijungiančioms įmonėms suteiktą de minimis pagalbą? 

 

1.12.             

 

Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskirta įmonei, kuri ja pasinaudojo? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstyta remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną? 

 

1.13.             

 

Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai ir teikiama de minimis pagalba yra skaidri?  

 

 

1.14.             

 

Ar de minimis pagalba sumuojama pagal De minimis reglamento reikalavimus? 

 

 

1.15.             

 

Ar teikiama de minimis pagalba patenka į De minimis reglamento galiojimo laikotarpį? 

 

 

 

SPRENDIMAS

 

Vertinimo išvada

 

Ar teikiamas finansavimas atitinka De minimis reglamentą?

Taip

Taip su išlyga

Ne

Pildymo instrukcija

 

 

„Taip“ žymima, jei į visus I dalies klausimus atsakyta teigiamai / netaikoma. Teikiamas finansavimas atitinka De minimis reglamente nustatytas sąlygas.

 

„Taip su išlyga“ nėra tinkamas sprendimo variantas.

 

„Ne“ žymima, jei į nors vieną I dalies klausimą atsakyta neigiamai. Teikiamas finansavimas neatitinka visų De minimis reglamente nustatytų sąlygų.

 

 

 

 

PASTABOS <PAREIŠKĖJUI/PROJEKTO VYKDYTOJUI>

 

Neprivalomas

Pildymo instrukcija

Neteikiama

 

 

PASTABOS (nesiunčiamos Pareiškėjui / Projekto vykdytojui)

 

Neprivalomas

Pildymo instrukcija

Neteikiama

 

Pastabos:

1.   Remiantis 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas).

2. Remiantis 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas).

3.    2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1379/2013 dėl bendro žvejybos ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1184/2006 ir (EB) Nr. 1224/2009 ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000.

4.    Viena įmonė suprantama taip, kaip apibrėžta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje.

 

_____________________________

 

 

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir

konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės

Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos

skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti startuolių ekosistemos

plėtrą“ 3.3 poveiklės „Vykdyti startuolių inkubavimo veiklas

Europos kosmoso agentūros verslo inkubavimo centre“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

(„Vienos įmonės“ deklaracijos forma)

 

„VIENOS ĮMONĖS“ DEKLARACIJA

 

____________________________

(pildymo data)

 

1.

Deklaruojančios įmonės pavadinimas

2.

Deklaruojančios įmonės kodas

 

 

 

3.

„Vienos įmonės“ apibrėžtis

Vadovaujantis Komisijos Reglamento (ES) 2023/2831, Komisijos Reglamento (ES) Nr. 1408/2013, Komisijos Reglamento (ES) Nr. 1407/2013, Komisijos Reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalimi, „Viena įmonė“ apima visas įmones, kurios tarpusavyje yra susietos bent vienos iš šių santykių rūšies:

a) viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą;

b) viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių;

c) viena įmonė turi teisę kitai įmonei daryti lemiamą poveikį, remdamasi su šia įmone sudaryta sutartimi arba vadovaudamasi steigimo sutarties ar įstatų nuostata;

d) viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais viena kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą.

Įmonės, kurios a–d punktuose nurodytais santykiais yra susietos per vieną ar daugiau kitų įmonių, taip pat laikomos „Viena įmone“.

Įmonė yra bet kuris ekonominę veiklą vykdantis fizinis ar juridinis asmuo, nepaisant jo teisinio statuso ir finansavimo būdų. Europos Sąjungos Teisingumo Teismas yra išaiškinęs, kad „bendrovės kontrolinį akcijų paketą turintis subjektas“, kuris „efektyviai kontroliuoja šią bendrovę, tiesiogiai ar netiesiogiai dalyvaudamas jos valdyme“, turi būti laikomas dalyvaujančiu tos bendrovės ekonominėje veikloje ir atitinkamai laikomas įmone*.

4.

Deklaruoju, kad pareiškėją – „vieną įmonę“ – ryšiai sieja su šiomis įmonėmis:

Eil. Nr.

Įmonės kodas

Įmonės pavadinimas

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

5.

Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad deklaracijoje pateikti duomenys yra teisingi ir į deklaraciją yra įtrauktos visos su deklaruojančia įmone susijusios įmonės, kurios sudaro „Vieną įmonę“.

Pastaba. * 2006 m. sausio 10 d. Teisingumo Teismo sprendimo Byloje C-222/04 112–113 punktai.

 

____________________                                                                   ____________________ ____________________

(pareigos)                                                                                             (parašas)                                                               (vardas ir pavardė)

 

_____________________