Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2008 M. VASARIO 13 D. NUTARIMO NR. 127 „DĖL FINANSINĖS PARAMOS VARTOTOJŲ ASOCIACIJOMS TEIKIMO“ PAKEITIMO
2017 m. spalio 25 d. Nr. 870
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 13 d. nutarimą Nr. 127 „Dėl finansinės paramos vartotojų asociacijoms teikimo“:
1.1. Pakeisti nurodytą nutarimą ir jį išdėstyti nauja redakcija (Finansinės paramos vartotojų asociacijoms teikimo taisyklės nauja redakcija nedėstomos):
„LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL FINANSINĖS PARAMOS VARTOTOJŲ ASOCIACIJOMS TEIKIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 13 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1.2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintas Finansinės paramos vartotojų asociacijoms teikimo taisykles:
1.2.2. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3. Finansinė parama teikiama siekiant įgyvendinti:
3.1. Europos Sąjungos, užsienio valstybių ar tarptautinių fondų kofinansuojamus vartotojų asociacijų vykdomus projektus (toliau – projektai), jeigu kofinansuojama ne mažiau kaip 50 procentų visos projekto sąmatos;
3.2. vartotojų asociacijų vykdomas vartotojų teisių apsaugos priemonių programas (toliau – priemonių programos), parengtas pagal Lietuvos Respublikos teisingumo ministro nustatytas vartotojų teisių apsaugos priemonių programų prioritetines kryptis;
1.2.3. Papildyti 31 punktu:
1.2.4. Papildyti 32 punktu:
„32. Vartotojų teisių apsaugos taryba, atsižvelgdama į vartotojų asociacijų pasiūlymus, kasmet ne vėliau kaip iki lapkričio 15 dienos pateikia teisingumo ministrui pasiūlymus dėl kitų kalendorinių metų vartotojų teisių apsaugos priemonių programų prioritetinių krypčių. Teisingumo ministras vartotojų teisių apsaugos priemonių programų prioritetinių krypčių sąrašą tvirtina kasmet ne vėliau kaip iki lapkričio 30 dienos.“
1.2.5. Pakeisti II skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
1.2.6. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6. Finansinė parama teikiama vartotojų asociacijoms, atitinkančioms Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 31 straipsnio 1 dalyje nustatytas sąlygas ir pateikusioms praėjusių finansinių metų vartotojų asociacijos veiklos ataskaitą, atitinkančią Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus (toliau – veiklos ataskaita).“
1.2.7. Pakeisti III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
1.2.9. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:
„11. Priemonių programos ar projekto administracinės išlaidos (priemonių programos ar projekto vadovo atlyginimas, buhalterinės apskaitos išlaidos, patalpų nuomos ir (ar) jų išlaikymo išlaidos, ryšių paslaugų išlaidos ir kitos išlaidos) negali būti didesnės kaip 50 procentų visos priemonių programos ar projekto sąmatos.“
1.2.12. Papildyti 141 punktu:
„141. Vartotojų asociacija, pretenduojanti į finansinę paramą narystės programai įgyvendinti, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai pateikia paraišką, nurodytą Taisyklių 4 priede. Kartu su paraiška Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai pateikiami šie dokumentai:
141.2. vartotojų asociacijos narystę tarptautinėje ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijoje patvirtinantys dokumentai;
1.2.14. Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:
„16. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba savo interneto svetainėje kasmet iki gruodžio 15 d. paskelbia kvietimą teikti paraiškas kitiems kalendoriniams metams ir vartotojų teisių apsaugos priemonių programų prioritetines kryptis. Paraiškos priimamos mėnesį nuo informacijos apie paraiškų priėmimą paskelbimo.“
1.2.15. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2.16. Pakeisti VI skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
1.2.17. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:
„24. Paraiškas nagrinėja ir vertina teisingumo ministro sudaryta Vartotojų asociacijų pateiktų paraiškų vertinimo komisija (toliau – vertinimo komisija), sudaryta iš Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos ir, atsižvelgiant į vartotojų teisių apsaugos priemonių programų prioritetines kryptis, kitų kompetentingų institucijų atstovų.“
1.2.18. Pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:
„27. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba gautas paraiškas ir jų priedus perduoda vertinimo komisijos sekretoriui. Vertinimo komisijos sekretorius per 3 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo įvertina, ar paraišką pateikęs pareiškėjas atitinka Taisyklių 6 punkte nustatytus reikalavimus ir nėra Taisyklių 7 punkte numatytų aplinkybių, ar pateikta paraiška atitinka Taisyklių 14, 141, 15, 18 ir 19 punktuose nustatytus reikalavimus, ar užpildytos visos pateiktos paraiškos dalys, ir išsiunčia paraišką pateikusiai vartotojų asociacijai paraiškos registravimo patvirtinimą.“
1.2.19. Pakeisti 32 punktą ir jį išdėstyti taip:
„32. Vertinimo komisijos nariai paraiškas vertina balais – nuo 0 iki 100, kurie surašomi naudos ir tinkamumo finansuoti lentelėje (2 ir 5 priedai). Paraiška, kurios vertinimo vidurkis mažesnis nei 50 balų, atmetama, priimtas sprendimas įforminamas protokolu, kuriame nurodomos paraiškos atmetimo priežastys.“
1.2.20. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:
„33. Vertinimo komisija, nustačiusi, kad paraiška, kurioje pateikta priemonių programa, neatitinka vartotojų teisių apsaugos priemonių programų prioritetinių krypčių, ją atmeta ir grąžina vartotojų asociacijai. Priimtas sprendimas, kuriame nurodomos paraiškos nevertinimo priežastys, įforminamas protokolu.“
1.2.22. Pakeisti 43 punktą ir jį išdėstyti taip:
„43. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pasirašo finansinės paramos teikimo sutartį su vartotojų asociacija, kuriai numatyta skirti finansinę paramą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo teisingumo ministro sprendimo skirti finansinę paramą. Pavyzdinę finansinės paramos teikimo vartotojų asociacijoms sutarties formą tvirtina teisingumo ministras.“
1.2.23. Pakeisti VIII skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
1.2.24. Pakeisti 49 punktą ir jį išdėstyti taip:
„49. Ataskaita turi būti pateikta ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų po to, kai priemonių programa ar projektas baigiami įgyvendinti, o ataskaita dėl narystės programos turi būti pateikta ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 dienos. Ataskaitoje turi būti išsamiai aprašyta, kaip siekta priemonių programos, narystės programos ar projekto tikslų, nurodytos įvykdytos veiklos, išlaidos, pasiekti rezultatai ir kilusios problemos. Ataskaitą reikia pateikti kartu su patirtas išlaidas patvirtinančių apskaitos dokumentų kopijomis.“
1.2.25. Pakeisti IX skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
1.2.26. Pakeisti 55 punktą ir jį išdėstyti taip:
„55. Vartotojų asociacija, gaunanti valstybės finansinę paramą priemonių programoms ar projektams įgyvendinti, privalo viešai skelbti, kad vykdomos priemonių programos ar projekto priemonės remiamos iš Teisingumo ministerijai skiriamų valstybės biudžeto asignavimų, taip pat kuo plačiau supažindinti tikslines grupes ir visuomenę su priemonių programos ar projekto įgyvendinimo rezultatais. Vartotojų asociacija, gavusi valstybės finansinę paramą, pristato įvykdytos priemonių programos ar projekto įgyvendinimo rezultatus Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdyje.“
1.2.28. Pakeisti 1 priedo 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4. Priemonių programos / projekto biudžetas (turi būti nurodytas valandų ir (ar) paslaugų vienetų skaičius, vieneto kaina):
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšis |
Prašoma suma (su PVM) |
Išlaidų apskaičiavimo pagrindimas |
1. |
Administracinės išlaidos |
|
|
1.1. |
Vadovo atlyginimas |
|
|
1.2. |
Buhalterinės apskaitos išlaidos |
|
|
1.3. |
Patalpų nuomos ir (ar) jų išlaikymo išlaidos |
|
|
1.4. |
Ryšių paslaugų išlaidos |
|
|
1.5. |
Kitos išlaidos (detalizuoti) |
|
|
2.6. |
Iš viso |
|
|
2. |
Vykdymo išlaidos |
|
|
2.1. |
Ekspertų ir (ar) konsultantų paslaugos |
|
|
2.2. |
Transporto paslaugos |
|
|
2.3. |
Sklaidos ir viešinimo paslaugos |
|
|
2.4. |
Leidyba |
|
|
2.5. |
Kitos (detalizuoti) |
|
|
2.6. |
Iš viso |
|
|
3. |
Iš viso išlaidų“. |
|
|
Finansinės paramos vartotojų
asociacijoms teikimo taisyklių
4 priedas
(Paraiškos forma)
PARAIŠKA
DĖL NARYSTĖS TARPTAUTINĖJE AR EUROPOS SĄJUNGOS VARTOTOJŲ APSAUGOS ORGANIZACIJOJE PROGRAMOS FINANSAVIMO
_________________________________________
(vartotojų asociacijos pavadinimas)
20___ m. _________________ d.
1. Pareiškėjo bendrieji duomenys:
1.2. juridinio asmens kodas, registravimo data _____________________________________
_________________________________________________________________________ ;
1.3. buveinės adresas, telefonas, faksas, el. paštas __________________________________
_________________________________________________________________________ ;
1.4. vadovo vardas, pavardė, telefonas, faksas, el. paštas ____________________________
_________________________________________________________________________ ;
1.5. asmens, atsakingo už vartotojų asociacijos narystės tarptautinėje ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijoje programos įgyvendinimą, vardas, pavardė, telefonas, faksas, el. paštas ________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________ ;
1.6. kredito įstaigos pavadinimas, kodas, sąskaitos numeris __________________________
_________________________________________________________________________;
2. Informacija apie tarptautinę ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizaciją:
2.2. buveinės adresas, telefonas, faksas, el. paštas __________________________________
_________________________________________________________________________ ;
3. Informacija apie narystę:
4. Informacija apie narystės išlaidas
5. Pareiškėjo deklaracija
Aš, toliau pasirašęs (-iusi), patvirtinu, kad:
1. Šią paraišką teikianti vartotojų asociacija:
2. Šiai asociacijai nėra paskelbtas įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl kitos sudarytos Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos biudžeto paramos skyrimo sutarties pažeidimų.
Finansinės paramos vartotojų
asociacijoms teikimo taisyklių
5 priedas
NAUDOS IR TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ
Paraiškos pateikimo data |
|
Vartotojų asociacijos pavadinimas |
||||
Paraiškos registravimo numeris |
|
|||||
Paraišką priėmė |
|
|||||
Pažymėti reikiamą langelį |
Paraiška pateikta dėl vartotojų asociacijų narystės tarptautinėje ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijoje |
|
||||
Paraiška pateikta dėl vartotojų asociacijų narystės kitoje organizacijoje nei tarptautinė ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacija (paraiška toliau nevertinama) |
|
|||||
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Vertinimas (nuo 0 iki 100 balų) |
Vertinimo kriterijų apibrėžtys |
|||
1. |
Vartotojų asociacijos narystės tarptautinėje ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijoje naudingumas Lietuvos vartotojams |
|
Vertinamas vartotojų asociacijos pateiktos paraiškos 3.3 papunktis.
Silpnai (0–40 balų) – narystės tarptautinėje ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijoje nauda nėra aiškiai nurodyta ir pagrįsta.
Vidutiniškai (41–80 balų) – narystės tarptautinėje ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijoje nauda nurodyta, apibūdinant organizacijos veiklos rezultatus ir jų poveikį Lietuvos vartotojams.
Puikiai (81–100 balų) – narystės tarptautinėje ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijoje nauda aiškiai nurodyta, apibūdinant ne tik organizacijos pasiektus veiklos rezultatus ir jų poveikį Lietuvos vartotojams, bet ir numatomus rezultatus. |
|||
2. |
Tarptautinės ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijos veiklos svarba ir aktualumas formuojant ir įgyvendinant vartotojų teisių apsaugos politiką |
|
Vertinamas vartotojų asociacijos pateiktos paraiškos 2.4 papunktis.
Silpnai (0–40 balų) – neaiškiai nurodyta tarptautinės ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijos veiklos aktualumas ir įtaka, formuojant ir įgyvendinant vartotojų teisių apsaugos politiką.
Vidutiniškai (41–80 balų) – nurodytos tarptautinės ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijos konkrečios veiklos ir pasiekti rezultatai, formuojant ir įgyvendinant vartotojų teisių apsaugos politiką atskiroje srityje.
Puikiai (81–100 balų) – aiškiai ir išsamiai nurodytos tarptautinės ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijos konkrečios veiklos ir pasiekti rezultatai įvairiose srityse, formuojant ir įgyvendinant vartotojų teisių apsaugos politiką, kurie užtikrino aukštesnį vartotojų apsaugos lygį. |
|||
3. |
Tarptautinė ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacija vienija vartotojų organizacijas ir taip yra užtikrinamas tinkamas geografinis atstovavimas |
|
Vertinamas vartotojų asociacijos pateiktos paraiškos 2.3 papunktis.
Silpnai (0–40 balų) – tarptautinė ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacija vienija ne tik vartotojų organizacijas, neužtikrinamas nuoseklus ir tolygus geografinis atstovavimas.
Vidutiniškai (41–80 balų) – tarptautinė ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacija vienija tik vartotojų organizacijas, tačiau neužtikrinamas nuoseklus ir tolygus geografinis atstovavimas.
Puikiai (81–100 balų) – tarptautinė ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacija vienija vartotojų organizacijas ir užtikrinamas vienodas atstovavimas visų tam tikro regiono vartotojų interesams. |
|||
4. |
Išsamus narystės tarptautinėje ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijoje išlaidų nurodymas ir pagrindimas |
|
Vertinamas vartotojų asociacijos pateiktos paraiškos 4 punktas.
Silpnai (0–40 balų) – išlaidos aiškiai nenurodytos, nurodytos nebūtinos išlaidos arba nenurodyta jų apskaičiavimo tvarka (kai reikalinga).
Vidutiniškai (41–80 balų) – numatytos būtinos narystės tarptautinėje ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijoje išlaidos.
Puikiai (81–100 balų) – aiškiai nurodytos ir pagrįstos būtinos narystės tarptautinėje ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijoje išlaidos. |
|||
5. |
Vartotojų asociacijos gebėjimai aktyviai dalyvauti tarptautinės ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijos veikloje |
|
Vertinamas vartotojų asociacijos pateiktos paraiškos 1.7 papunktis.
Silpnai (0–40 balų) – vartotojų asociacijos ištekliai riboti, vartotojų asociacija neturi panašios veiklos patirties.
Vidutiniškai (41–80 balų) – vartotojų asociacija turi panašios veiklos patirties, vykdoma veikla iš dalies sutampa su tarptautinės ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijos veikla.
Puikiai (81–100 balų) – vartotojų asociacija turi tarptautinio darbo (projektų įgyvendinimo) patirties ir vykdoma veikla sutampa su tarptautinės ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijos veikla. |
|||
Balų vidurkis |
|
|||||
Vertintojo pastabos (privalumai, trūkumai, išlaidos, kurių siūloma nefinansuoti) |
||||||
Paraiškos vertintojas (pareigos, vardas, pavardė, parašas) |
||||||
Vertinimo data |
||||||