Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ TURTO DEKLARAVIMO ĮSTATYMO NR. I-1338 2 IR 10 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-329(2) IR LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ TURTO DEKLARAVIMO ĮSTATYMO NR. I-1338 2 IR 10 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-484

 

2017 m. birželio 28 d. Nr. 506

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2017 m. balandžio 5 d. sprendimo Nr. SV-S-189 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 2 ir 14 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1.  Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo I-1338 2 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-329(2) (toliau – Įstatymo projektas I) ir pagal kompetenciją pateikti šias pastabas ir pasiūlymus dėl Įstatymo projekte I siūlomų teisinio reguliavimo priemonių tobulinimo:

1.1.   Įstatymo projekto I 1 straipsnyje numatyta papildyti Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 20 punktą nuostata dėl valstybės ir savivaldybės įmonių bei nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių vadovų pavaduotojų ir jų šeimos narių turto deklaravimo. Atkreiptinas dėmesys, kad nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių vadovų pavaduotojai ir jų šeimos nariai turtą deklaruoja ir šiuo metu pagal Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 33 punktą, todėl nuostatos dalis dėl Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 20 punkto papildymo nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių pavaduotojais ir jų šeimos nariais yra perteklinė. Be to, siekiant užtikrinti nuoseklumą, strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčias ir nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbias įmones vertėtų minėti tik Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 33 punkte. Todėl Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 20 ir 33 punktus reikėtų išdėstyti taip:

20) valstybės ir savivaldybės įmonių vadovai ir jų šeimos nariai, vadovų pavaduotojai ir jų šeimos nariai;“;

33) strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių valstybės įmonių, savivaldybės įmonių ir akcinių bendrovių bei nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių vadovai ir jų šeimos nariai, vadovų pavaduotojai ir jų šeimos nariai;“.

1.2.   Asmenų, kurių deklaracijų pagrindiniai duomenys yra viešinami, sąrašą Įstatymo projekte I numatyta papildyti akcinių bendrovių, kurių akcininkė yra valstybė ar savivaldybė, vadovais, jų pavaduotojais, valstybės ir savivaldybės įmonių bei nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių vadovais, jų pavaduotojais ir šių asmenų šeimos nariais. Pagal svarbą nacionaliniam saugumui įmonei Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatyme suskirstytos į strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčias įmones ir nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbias įmones. Įstatymo projekte I numatyta skelbti tik nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių vadovų, jų pavaduotojų ir jų šeimos narių deklaracijų duomenis, tačiau svarbūs ir strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių vadovų, jų pavaduotojų ir jų šeimos narių deklaracijų duomenys, todėl taip pat turėtų būti skelbiami.

1.3.   Įstatymo projekte I numatyta pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 34 punktą, todėl atitinkamai turėtų būti patikslinta ir Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2 straipsnio 6 dalis.

1.4.   Atkreiptinas dėmesys, kad ir strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių valstybės įmonių ir akcinių bendrovių, ir nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių vadovų ir jų pavaduotojų, akcinių bendrovių, kurių akcininkė yra valstybė ar savivaldybė, vadovų ir jų pavaduotojų deklaracijų duomenis numatyta skelbti pagal kartu su Įstatymo projektu I pateiktą Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo Nr. I-1338 2 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-484 (toliau – Įstatymo projektas II). Kadangi Įstatymo projekto II nuostatos dėl asmenų deklaracijų viešumo išsamesnės, analogiškų Įstatymo projekto I (viso Įstatymo projekto I 2 straipsnio) nuostatų siūloma atsisakyti.

2.  Iš esmės pritarti Įstatymo projektui II ir pagal kompetenciją pateikti šias pastabas ir pasiūlymus dėl Įstatymo projekte II siūlomų teisinio reguliavimo priemonių tobulinimo:

2.1. Įstatymo projekto II  1 straipsnyje numatyta papildyti Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 31 ir 32 punktus nuostata dėl biudžetinių įstaigų ir jų padalinių vadovų, jų pavaduotojų ir jų šeimos narių turto deklaravimo. Siekiant užtikrinti teisinį aiškumą ir atsižvelgiant į tai, kad terminas „valstybės ir savivaldybės įstaigos“ ne visais atvejais apima terminą „biudžetinės įstaigos“, tai yra ne visoms biudžetinėms įstaigoms suteikti viešojo administravimo įgaliojimai, reikėtų tikslinti Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 31 ir 32 punktus, o kartu ir Įstatymo projekto II 2 straipsniu keičiamą Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo 10 straipsnio 2 dalį – prieš žodžius „biudžetinių įstaigų“ įrašyti žodį „kitų“.

2.2. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tikslinti Įstatymo projekto II 1 straipsnio 4 ir 5 dalimis keičiamų Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2 straipsnio 6 ir 7 dalių formuluotes, nes neaišku, kokiais atvejais ir kurios konkrečios institucijos: 6 dalyje nurodytu atveju – savininko ar dalininko teises ir pareigas įgyvendinančios valstybės ar savivaldybės institucijos ar asmens duomenis turinčios ir tvarkančios institucijos pasirinktinai ar visos kartu, o 7 dalyje nurodytu atveju Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija ar asmens duomenis turinčios ir tvarkančios institucijos pasirinktinai ar visos kartu, – turi pateikti centriniam mokesčio administratoriui gyventojų, paskutiniais praėjusiais kalendoriniais metais ėjusių nurodytas pareigas, taip pat kandidatavusių, priimtų, išrinktų ar paskirtų į šias pareigas gyventojų vardinius sąrašus.

2.3. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymą strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčioms įmonėms priskirtinos valstybės ir savivaldybės įmonės, Įstatymo projekto II 2 straipsnyje siūloma papildomai nurodyti, kad ir strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių savivaldybės įmonių vadovų, jų pavaduotojų ir jų šeimos narių deklaracijų duomenys skelbiami be jų rašytinio sutikimo.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

 

Finansų ministras                                                                            Vilius Šapoka