ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

sprendimas

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2018 M. VASARIO 20 D. SPRENDIMO NR. T-50 „DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO BENDRAI GYVENANTIEMS AR VIENIEMS GYVENANTIEMS ASMENIMS, PATIRIANTIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. spalio 13 d. Nr. T-319

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 22 straipsnio 1 dalimi, 23 straipsnio 1 dalies 1 punktu ir Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo 19 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Piniginės socialinės paramos teikimo bendrai gyvenantiems ar vieniems gyvenantiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. T-50 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo bendrai gyvenantiems ar vieniems gyvenantiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Antanas Bezaras

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2018 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. T-50

(Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2020 m. spalio 13 d. sprendimo Nr. T-319

redakcija)

 

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOSTEIKIMO BENDRAI GYVENANTIEMS AR VIENIEMS GYVENANTIEMS ASMENIMS, PATIRIANTIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ, TVARKOS APRAŠAS

 

ISKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piniginės socialinės paramos teikimo bendrai gyvenantiems ar vieniems gyvenantiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, (toliau – asmenys, patiriantys socialinę riziką) tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja socialinės paramos pinigine ir (arba) nepinigine forma teikimo būdus asmenims, patiriantiems socialinę riziką, skyrimo ir mokėjimo tvarką, atskaitomybę bei atsakomybę, asmenų, patiriančių socialinę riziką, teises ir pareigas.

2. Socialinė parama pinigine ir (arba) nepinigine forma skiriama asmenims, patiriantiems socialinę riziką, vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 29 d. sprendimu Nr. T-13„Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ bei šiuo Tvarkos aprašu.

3. Asmenims, patiriantiems socialinę riziką, išmokos vaikams teikiamos, vadovaujantis Išmokų vaikams teikimo asmenims, patiriantiems socialinę riziką, tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-618 „Dėl Išmokų vaikams teikimo asmenims, patiriantiems socialinę riziką, tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4. Tvarkos aprašas taikomas asmenims, patiriantiems socialinę riziką, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra Šiaulių rajono savivaldybėje, arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Šiaulių rajono savivaldybėje bei Gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka nedeklaravusiems gyvenamosios vietos ir neįtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių (nedeklaravusių) asmenų apskaitą Šiaulių rajono savivaldybėje pagal faktinę gyvenamąją vietą Šiaulių rajono savivaldybėje.

5. Tvarkos aprašu privalo vadovautis Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – skyrius) ir Šiaulių rajono savivaldybės administracijos seniūnijos (toliau – seniūnija), Šiaulių rajono savivaldybės socialinių paslaugų centras (toliau – paslaugų centras) bei asmenys, patiriantys socialinę riziką ir gaunantys socialinę paramą pinigine ir (arba) nepinigine forma.

6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme.

 

II SKYRIUS

SOCIALINĖS PARAMOS IŠMOKOS IR TEIKIMO BŪDAI

 

7. Tvarkos aprašo išmokų teikimo būdai pinigine ir (arba) nepinigine forma taikomi šioms socialinės paramos (toliau –išmokos) rūšims:

7.1. socialinei pašalpai;

7.2. būsto šildymo išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijai, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietas ar kitoks kuras;

7.3. vienkartinei pašalpai ir kitai piniginei socialinei paramai, skiriamai pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą.

8. Išmokos asmenims, patiriantiems socialinę riziką, teikiamos:

8.1. apmokant prekių ar paslaugų įsigijimą išsimokėtinai, tik tenkinant būtiniausius asmens, patiriančio socialinę riziką, ar vaikų poreikius;  

8.2. apmokant gydymosi išlaidas (medikamentus);

8.3. apmokant būsto nuomos, elektros, komunalines ir kitas būsto išlaikymo išlaidas šias paslaugas teikiančioms įmonėms;

8.4. apmokant suaugusių asmenų nuo priklausomybės ir kitų ligų gydymosi išlaidas;

8.5. apmokant asmens tapatybę patvirtinančio dokumento išdavimo išlaidas;

8.6. apmokant kitas būtinas išlaidas;

8.7. išduodant socialines korteles, skirtas pirkti parduotuvėje (išskyrus alkoholio, tabako gaminius ir loterijos bilietus).

9. Išmokos nepinigine forma gali būti teikiamos asmenims, patiriantiems socialinę riziką, vienu ar keliais Tvarkos aprašo 8 punkte nurodytais būdais arba derinant socialinės paramos teikimo formas. Tokiu atveju išmokos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos išmokos dydžio, išskyrus atvejus, kai atvejo vadybininkas, koordinuojantis atvejo vadybos procesą, rekomenduoja didesnę kaip 50 procentų paskirtos išmokos dydžio sumą mokėti piniginėmis lėšomis, o kai atvejo vadyba netaikoma, – atsižvelgiant į socialinio darbuotojo, dirbančio su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, rekomendaciją.

 

III SKYRIUS

SOCIALINIŲ IŠMOKŲ SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS

 

10. Išmokų teikimo formą ir būdą siūlo Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrimo komisija (toliau – Komisija), atsižvelgdama į seniūnijų specialistų socialiniam darbui (toliau – specialistas) pateiktą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą (toliau – buities tyrimo aktas), Šiaulių rajono savivaldybės socialinių paslaugų centro atvejo vadybininko ir (ar) socialinio darbuotojo, dirbančio su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, rekomendaciją.

11. Specialistas patikrina asmens, patiriančio socialinę riziką, buities sąlygas ir surašo buities tyrimo aktą, kuriame nurodo duomenis apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį, veiksnius ir aplinkybes, dėl kurių asmenys patiria ar yra pavojus jiems patirti socialinę atskirtį, numato skirti išmokų rūšis ir teikia rekomendaciją dėl išmokų teikimo būdo.

12. Sprendimą dėl išmokos teikimo asmenims, patiriantiems socialinę riziką, būdo priima Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktorius) įgaliotas asmuo, gavęs Komisijos teikimą.

13. Išmokos išmokamos Administracijos direktoriaus įsakymu.

14. Vadovaudamiesi Administracijos direktoriaus įgalioto asmens sprendimu:

14.1. skyriaus socialinių išmokų specialistas (toliau – išmokų specialistas) informuoja socialinės išmokos gavėją apie išmokos teikimo formą ir būdą prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu;

14.2. Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius (toliau – Buhalterinės apskaitos skyrius) perveda išmokas sprendime nurodytu būdu.

15. Išmokos socialinėmis kortelėmis (toliau – Kortelės), skirtomis pirkti maisto parduotuvėse, teikiamos tik tose parduotuvėse (prekybos centruose), su kuriomis Šiaulių rajono savivaldybės administracija yra sudariusi sutartį.

16. Korteles paruošia ir išduoda išmokų specialistas, atsakingas už jų paruošimą, išdavimą bei apskaitą.

17. Apskaičiuotos kompensacijos, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, teikiamos, apmokant asmenų, patyrusių socialinę riziką, faktines kietojo ar kitokio kuro pirkimo išlaidas (išlaidų dalį), bet ne didesnes kaip apskaičiuota kompensacijų suma už visą skyrimo laikotarpį.

18. Jeigu asmenims, patiriantiems socialinę riziką, išmokos (išmokos dalis) teikiamos piniginėmis lėšomis, piniginės lėšos pervedamos į asmenų, kuriems teikiamos išmokos (išmokų dalis), sąskaitą Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiuose bankuose.

19. Jeigu asmenims, patiriantiems socialinę riziką, išmokos (išmokų dalis) teikiamos vienu ar keliais Tvarkos aprašo 8 punkte nurodytų būdų, lėšos pervedamos į parduotuvių (prekybos centrų), komunalines paslaugas, energiją, šilumą, kurą, geriamąjį, karštą vandenį, dujas ir kitas paslaugas teikiančių įstaigų, įmonių, organizacijų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.

 

IV SKYRIUS

ASMENŲ, PATIRIANČIŲ SOCIALINĘ RIZIKĄ, TEISĖS IR PAREIGOS

 

20. Asmenys, patiriantys socialinę riziką, turi teisę:

20.1. susipažinti su Komisijos nutarimu dėl išmokų skyrimo formos ir būdo;

20.2. apskųsti Komisijos nutarimą Administracijos direktoriui;

20.3. kreiptis į Administracijos direktorių dėl specialisto, atvejo vadybininko ir (ar) socialinio darbuotojo, dirbančio su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, veiksmų, jei jie viršija savo įgaliojimus ar yra neobjektyvūs vertindami situaciją šeimoje;

20.4. kreiptis į specialistą, atvejo vadybininką ir (ar) socialinį darbuotoją, dirbantį su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, dėl išmokų teikimo formos ir būdo pakeitimo iš vienos nepiniginės formos į kitą nepiniginę formą arba dėl išmokų mokėjimo pinigine forma, pateikdamas argumentuotus įrodymus, kad išmokos bus naudojamos pagal paskirtį.

21. Asmenys, patiriantys socialinę riziką, privalo:

21.1. gautas išmokas naudoti pagal paskirtį, užtikrinant vaikų poreikius;

21.2. sudaryti galimybę specialistui, atvejo vadybininkui ir (ar) socialiniam darbuotojui, dirbančiam su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, tikrinti šeimos gyvenimo sąlygas ir išmokų panaudojimo tikslingumą.

 

V SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR ATSKAITOMYBĖ

 

22. Skyrius atsako už teisingai ir laiku paskaičiuotas išmokas, Kortelių spausdinimą.

23. Specialistas, socialinis darbuotojas, dirbantis su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, ir (ar) atvejo vadybininkas bei kiti subjektai (švietimo ir ugdymo įstaigos, asmens sveikatos priežiūros įstaigos ir kt.) atsako už operatyvios ir tikslios informacijos suteikimą.

24. Parduotuvės (prekybos centrai) atsako už panaudotų Kortelių apskaitos vykdymą, panaudotų Kortelių grąžinimą skyriui, nepanaudotų Kortelių likučių suderinimą ir kt.

25. Buhalterinės apskaitos skyrius atsako už teisėtus ir laiku vykdomus atsiskaitymus su paslaugų teikėjais.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Sprendimai dėl išmokų teikimo asmenims, patiriantiems socialinę riziką, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

27. Išmokos teikimo formos ir būdo pakeitimas įforminamas Administracijos direktoriaus įgalioto asmens sprendimu.

28. Šio Tvarkos aprašo pakeitimus ir papildymus inicijuoja skyrius ir teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti.

29. Socialinės paramos skyrimo tikslu renkami asmens duomenys yra tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

_______________________________________