TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TRŪKSTAMŲ SPECIALISTŲ PRITRAUKIMO TVARKOS APRAŠŲ PATVIRTINIMO
2023 m. lapkričio 30 d. Nr. 1-340
Tauragė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 82 straipsnio 11 dalimi, Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti pridedamus:
1.1. Trūkstamų specialistų pritraukimo į Tauragės rajono savivaldybės biudžetines ir viešąsias įstaigas tvarkos aprašą;
1.2. Tauragės rajono savivaldybės trūkstamų specialistų kelionės į darbą ir atgal išlaidų kompensavimo tvarkos aprašą;
2. Pripažinti netekusiu galios Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. rugpjūčio 2 d. sprendimą Nr. 1-229 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės trūkstamų specialistų studijų rėmimo tvarkos aprašų patvirtinimo“.
3. Pripažinti netekusiu galios Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2020 m. rugsėjo 9 d. sprendimą Nr. 1-254 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės trūkstamų viešojo sektoriaus specialistų kelionės į darbą ir atgal išlaidų kompensavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
5. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Tauragės rajono savivaldybės tarybos
2023 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. 1-340
TRŪKSTAMŲ SPECIALISTŲ PRITRAUKIMO Į TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINES IR VIEŠĄSIAS ĮSTAIGAS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Trūkstamų specialistų pritraukimo į Tauragės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžetines įstaigas ir viešąsias sveikatos priežiūros įstaigas (toliau – Įstaigos), kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija arba dalininkas yra Tauragės rajono savivaldybės taryba, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato lėšų valdymą, skatinimo priemones, finansuojamų priemonių dydį, finansavimo teikimo sąlygas ir tvarką.
2. Aprašo tikslas ir uždaviniai:
3. Trūkstamų specialistų skatinimas vykdomas vadovaujantis Profesijų, kurių darbuotojų trūksta Tauragės rajono savivaldybėje, sąrašu (toliau – Profesijų sąrašas), patvirtintu Tauragės rajono savivaldybės tarybos sprendimu.
4. Aprašui įgyvendinti naudojamos Savivaldybės biudžeto lėšos, numatytos 01 programos priemonėje „Skatinimo priemonių taikymas trūkstamų specialistų pritraukimui“. Lėšos gali būti skirstomos kol baigiasi tais metais Savivaldybės biudžeto programos priemonėje numatytos lėšos.
5. Apraše vartojamos sąvokos:
5.2. Trūkstamas specialistas – Profesijų sąraše nurodytos profesijos specialistas, kuris pretenduoja užimti laisvą pareigybę Tauragės rajono savivaldybės Įstaigose, kuri iki tol ne mažiau kaip tris mėnesius buvo neužimta ir dėl kurios užėmimo per nurodytą terminą įstaigos vadovas ėmėsi visų protingų priemonių pretendentui rasti.
6. Teisę į šio Aprašo nustatytas skatinimo priemones turi trūkstamos profesijos specialistas, atvykstantis dirbti į Savivaldybės Įstaigas ir pasirašęs darbo sutartį su Įstaiga.
7. Į šio Aprašo nustatytas skatinimo priemones neturi teisės pretenduoti specialistas, jeigu jis:
7.1. yra gavęs Finansinę paskatą pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms, teikiamą vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymu ir Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms teikimo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. A1-448 „Dėl Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms teikimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
7.2. dirbo Įstaigoje ir po darbo sutarties pasibaigimo dienos iki naujos darbo sutarties su Įstaiga sudarymo dienos praėjo mažiau kaip 3 metai;
II SKYRIUS
APRAŠO ĮGYVENDINIMUI SKIRTŲ LĖŠŲ VALDYMAS
8. Trūkstamų specialistų skatinimui reikalingas lėšas paskirsto Tauragės rajono savivaldybės meras, atsižvelgdamas į Tauragės rajono savivaldybės Trūkstamų specialistų pritraukimo komisijos (toliau – Komisija) siūlymą. Komisija sudaroma Savivaldybės mero potvarkiu iš ne mažiau nei 5 (penkių) asmenų. Komisija savo veikloje vadovaujasi skaidrumo, nešališkumo, konfidencialumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principais ir šiuo Aprašu.
9. Komisijos funkcijos:
9.1. analizuoja situaciją darbo rinkoje, Savivaldybės Įstaigų pateiktus duomenis dėl trūkstamų specialistų, reikalui esant pasitelkia Užimtumo tarnybos specialistus, Savivaldybės Įstaigų atstovus ir bendru sutarimu teikia siūlymą Savivaldybės merui dėl trūkstamų specialistų iš Profesijų sąrašo skatinimo;
9.2. nagrinėja Įstaigų pateiktus prašymus dėl trūkstamų specialistų skatinimo priemonių skyrimo, balsų dauguma teikia siūlymus Savivaldybės merui dėl trūkstamų specialistų skatinimo priemonių skyrimo ir skatinimo priemonių dydžio. Komisija gali Savivaldybės merui siūlyti neskirti skatinimo priemonės išanalizavusi Įstaigos pateiktą prašymą, tokiu atveju nurodydama neskyrimo motyvus;
10. Lėšos trūkstamų specialistų pritraukimo skatinimo priemonės gavėjui skiriamos Įstaigai, kurioje priemonės gavėjas dirba. Lėšos skiriamos Savivaldybės mero potvarkiu.
12. Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius, vadovaudamasis Savivaldybės mero potvarkiu, perveda lėšas Įstaigai į prašyme nurodytą banko atsiskaitomąją sąskaitą dalimis 2 kartus metuose.
14. Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo trišales sutartis su Įstaiga ir skatinimo priemonės gavėju. Sutartyje numatomi skatinimo priemonės gavėjo įsipareigojimai, šalių teisės ir pareigos, atsakomybė, sutarties nutraukimo tvarka ir pasekmės. Sutarties forma patvirtinama atskiru savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
III SKYRIUS
TRŪKSTAMŲ SPECIALISTŲ SKATINIMO PRIEMONĖS IR PRIEMONIŲ DYDŽIAI
15. Trūkstamų specialistų skatinimo priemonės:
15.1. finansinė parama įsigyjant būstą Tauragės rajono savivaldybės teritorijoje, Savivaldybės finansinės paramos dydis asmeniui arba šeimai – 15 procentų nuo būsto kredito sumos, bet ne daugiau kaip 15 000 Eur įskaitant mokesčius;
15.2. būsto kredito palūkanų ir /ar mėnesio įmokų kompensavimas – ne daugiau kaip 300 Eur per mėnesį įskaitant mokesčius, ne ilgiau kaip 3 metus;
15.3. būsto nuomos išlaidų kompensavimas – ne daugiau kaip 300 Eur per mėnesį įskaitant mokesčius, ne ilgiau kaip 3 metus. Būsto nuomos sutartis privalo būti įregistruota viešajame Nekilnojamo turto registre;
15.4. vienkartinė išmoka trūkstamų specialybių gydytojams ir mokytojams – 15 000 Eur įskaitant mokesčius;
16. Trūkstamas specialistas, pasinaudojęs skatinimo priemonėmis, įsipareigoja Įstaigoje dirbti ne trumpiau kaip 3 metus, dirbdamas ne mažesniu nei 1 etato darbo krūviu. Jeigu dėl tam tikrų pateisinamų aplinkybių negali dirbti (nėštumo ir gimdymo atostogos, atostogos vaiko priežiūrai), laikotarpis atitinkamai pratęsiamas.
IV SKYRIUS
DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR FINANSAVIMO TEIKIMO TVARKA
18. Įstaigos vadovas teikia Savivaldybės merui nustatytos formos prašymą (priedas) dėl finansinės paramos skyrimo.
19. Prašymas gali būti pateiktas paštu, elektroniniu būdu arba atvykus į Savivaldybės administraciją (Respublikos g. 2, Tauragė).
21. Savivaldybės meras, gavęs Komisijos siūlymą, priima sprendimą skirti / neskirti skatinimo priemonę.
22. Už sutartinių įsipareigojimų, nurodytų šio Aprašo 16 p., įvykdymą, atsakinga Įstaiga, pasiūliusi trūkstamo specialisto skatinimo kandidatūrą. Skatinimo priemonės gavėjui pažeidus šiame Apraše nurodytas sąlygas bei sutartyje tarp Įstaigos ir skatinimo priemonės gavėjo numatytas sąlygas, Įstaiga teisės aktų numatyta tvarka išsireikalauja lėšas iš skatinimo priemonės gavėjo ir privalo jas grąžinti į Tauragės rajono savivaldybės biudžetą.
V SKYRIUS
LĖŠŲ APSKAITA
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą. Asmens duomenys trečiosioms šalims gali būti teikiami tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka bei laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento reikalavimų.
25. Aprašo įgyvendinimą koordinuoja Švietimo ir sporto skyrius. Lėšų panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba bei Centralizuota vidaus audito tarnyba.
27. Įstaiga, gavusi trūkstamų specialistų pritraukimui skirtas lėšas, privalo nedelsiant informuoti Savivaldybės merą, jei skatinimo lėšas gavęs specialistas nutraukia darbo santykius su Įstaiga, nepasibaigus sutartyje nurodytam darbo terminui ir grąžinti gautas lėšas Savivaldybei.
28. Įstaiga atsako už pateiktos informacijos ir duomenų teisingumą ir sutartinių įsipareigojimų kontrolės vykdymą.
29. Savivaldybės meras turi teisę priimti kitus sprendimus, būtinus Aprašui įgyvendinti, neviršydamas savo įgaliojimų.
Tauragės rajono savivaldybės trūkstamų
specialistų pritraukimo tvarkos aprašo
priedas
(Prašymo forma)
________________________________________________
(Įstaigos pavadinimas)
Tauragės rajono savivaldybės
merui
PRAŠYMAS
DĖL TRŪKSTAMŲ SPECIALISTŲ SKATINIMO PRIEMONĖS SKYRIMO
______________
(data)
________________
(sudarymo vieta)
1. Įstaigos kontaktiniai duomenys: |
2. Trūkstamo specialisto, kuriam prašoma skirti skatinimo priemonę, kontaktiniai duomenys: Vardas Pavardė Gyvenamosios vietos adresas Telefonas El. paštas |
3. Trūkstamo specialisto išsilavinimas, profesinė kvalifikacija ir turima darbo patirtis
|
4. Pateikiami motyvai dėl trūkstamo specialisto reikalingumo |
5. Kokiose Įstaigose ir kokiu darbo krūviu darbuotojas dirba
|
6. Prašoma skirti skatinimo priemonę |
7. Pridedami dokumentai: □ darbo sutarties su Įstaiga kopija, ..... lapai; □ kita (nurodyti), ...... lapai. * kita reikalinga trūkstamo specialisto skatinimo priemonės skyrimui informacija laikoma Įstaigoje |
(Įstaigos atstovas (-ė)) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
(Trūkstamas specialistas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
PATVIRTINTA
Tauragės rajono savivaldybės tarybos
2023 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. 1-340
TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TRŪKSTAMŲ SPECIALISTŲ KELIONĖS Į DARBĄ IR ATGAL IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tauragės rajono savivaldybės trūkstamų specialistų kelionės į darbą ir atgal išlaidų kompensavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Tauragės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžetinėse ir viešosiose sveikatos priežiūros įstaigose (toliau – Įstaigos), kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija arba dalininkas yra Tauragės rajono savivaldybės taryba, dirbančių specialistų kelionės asmeniniu transportu iš gyvenamosios vietos į darbą ir atgal išlaidų kompensavimo sąlygas ir tvarką.
2. Kelionės išlaidos gali būti kompensuojamos Savivaldybės Įstaigų darbuotojams, kurių profesijos nurodytos Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintame Profesijų, kurių darbuotojų trūksta Tauragės rajono savivaldybėje, sąraše (toliau – Darbuotojai).
3. Aprašo tikslas – sudaryti palankesnes sąlygas Darbuotojams, kurių profesijų trūksta Savivaldybėje, atvykti iš gyvenamosios vietos į darbą ir atgal, nustatant jų kelionės asmeniniu transportu išlaidų kompensavimo sąlygas ir tvarką.
4. Lėšų poreikį kompensacijoms mokėti kiekvienais metais planuoja Įstaigos vadovas ir jį pateikia Savivaldybės administracijai formuojant kitų metų Savivaldybės biudžetą.
5. Kelionės išlaidos kompensuojamos neviršijant Įstaigų metinėse išlaidų sąmatose šiam tikslui patvirtintų asignavimų.
6. Viešosioms sveikatos priežiūros įstaigoms lėšos už trūkstamų specialistų kelionės išlaidas pervedamos pagal Savivaldybės ir viešosioms sveikatos priežiūros įstaigos finansavimo sutartį, kurioje turi būti numatyta šalių teisės ir pareigos, atsakomybė, sutarties nutraukimo tvarka ir pasekmės. Sutartis sudaroma vieniems biudžetiniams metams.
II SKYRIUS
DOKUMENTŲ PATEIKIMAS IR REIKALAVIMAI DARBUOTOJAMS
III SKYRIUS
KOMPENSACIJŲ APSKAIČIAVIMO IR APMOKĖJIMO TVARKA
8. Kompensaciją gali gauti Darbuotojai, kurių nuolatinė deklaruota gyvenamoji vieta nuo darbo vietos yra daugiau kaip 10 km (į abi puses). Atstumas nuo nuolatinės deklaruotos gyvenamosios vietos iki darbo vietos nustatomas trumpiausiu prašyme nurodytu maršrutu, naudojantis „Google“ žemėlapiais (https:///www.google.lt/maps (kai vietovė nerandama – https:///www.maps.lt).
9. Kompensacijos dydis apskaičiuojamas pagal formulę K= (2 x km – 10) x 0,10 Eur,
kur km yra trumpiausias atstumas nuo nuolatinės deklaruotos gyvenamosios vietos iki darbo vietos (kilometrais su vienu ženklu po kablelio).
10. Įstaigos vadovas, išnagrinėjęs pateiktus prašymus ir įvertinęs galimybę naudotis Savivaldybės vietinio (miesto ir priemiesčio) reguliaraus susisiekimo maršrutais, taip pat įvertinęs Įstaigos finansines galimybes, įsakymu tvirtina Darbuotojų, turinčių teisę gauti kompensaciją, sąrašą, nurodydamas kompensacijos dydį.
11. Kompensacija, kuri apskaičiuojama vadovaujantis darbo laiko apskaitos žiniaraščiu, darbo grafiku, atsižvelgiant į nuvažiuotą atstumą, mokama kiekvieną mėnesį.
12. Kompensacija nesiejama su darbo užmokesčio dydžiu ir nėra atlyginimo dalis. Įstaigos apskaitą tvarkantis asmuo kompensaciją skiria atskiru Įstaigos vadovo pavedimu.
13. Kompensacija neskiriama:
IV SKYRIUS
KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ
15. Lėšų panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba bei Centralizuota vidaus audito tarnyba.
16. Paaiškėjus, kad Darbuotojas yra pateikęs melagingus ar klaidingus duomenis, kompensacija iš Darbuotojo išieškoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
18. Darbuotojas, kuris dirba pagal kelias darbo sutartis, privalo informuoti visų darboviečių vadovus apie pateiktus prašymus skirti kompensacijas. Darbuotojui, atvykusiam iš kitos darbo vietos, įstaigos vadovas kompensaciją skiria vadovaujantis Aprašo 9 punkte nurodyta formule, kur km yra trumpiausias atstumas nuo vienos darbovietės iki kitos (kilometrais su vienu ženklu po kablelio).
19. Pasikeitus deklaruojamai gyvenamajai vietai, Darbuotojas per 5 (penkias) darbo dienas privalo informuoti Įstaigos vadovą pateikdamas naują prašymą ir pažymą apie deklaruotą nuolatinę gyvenamąją vietą.
20. Įstaigos apskaitą tvarkantis asmuo ar Įstaigos vadovo įgaliotas asmuo yra atsakingas už kelionės išlaidų kompensacijos apskaičiavimo teisingumą ir išmokėjimą laiku.
21. Įstaigos vadovas, nesilaikantis šiame Apraše nustatytų reikalavimų, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
22. Dokumentai, susiję su kelionės į darbą išlaidų kompensavimu, saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.
23. Prašyme pateikti Darbuotojo asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir tik važiavimo išlaidų kompensavimo tikslais.
Tauragės rajono savivaldybės trūkstamų
specialistų kelionės į darbą ir atgal išlaidų
kompensavimo tvarkos aprašo
priedas
(Prašymo formos pavyzdys)
_______________________________________________________________________________
(vardas, pavardė, pareigos)
.................................. direktoriui / vadovui
PRAŠYMAS
DĖL KELIONĖS IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO
______________
(Data)
Prašau skirti man važiavimo išlaidų kompensaciją už važiavimą iš gyvenamosios vietos į darbą ir atgal.
Mano deklaruotos gyvenamosios vietos adresas: .................................................................................., važiavimo maršrutas: ......................................................................., važiavimo maršruto į darbą atstumas – ......... km.
Patvirtinu, kad mano pateikti duomenys yra teisingi. Esu informuotas (-a), kad pasikeitus gyvenamajai ar darbo vietai privalau per 5 (penkias) darbo dienas raštu informuoti įstaigos vadovą bei pateikti naują pažymą apie deklaruotą nuolatinę gyvenamąją vietą.
Su Tauragės rajono savivaldybės trūkstamų specialistų kelionės į darbą ir atgal išlaidų kompensavimo tvarkos aprašu esu susipažinęs (-usi).
Pasirašydamas šį prašymą, įsipareigoju pateikti pažymą apie deklaruotą nuolatinę gyvenamąją vietą.
PRIEDAS. Pažymos apie deklaruotą nuolatinę gyvenamąją vietą kopija (seniūnijos pažymos apie faktinę gyvenamąją vietą kopija).
_____________________ _________________
(Vardas, pavardė) (parašas)
PATVIRTINTA
Tauragės rajono savivaldybės tarybos
2023 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. 1-340
TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TRŪKSTAMŲ SPECIALISTŲ STUDIJŲ RĖMIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tauragės rajono savivaldybės trūkstamų specialistų studijų rėmimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato skatinimo asmenims, studijuojantiems Lietuvos Respublikos aukštosiose mokyklose studijų programas, kurios patvirtintos Profesijų, kurių darbuotojų trūksta Tauragės rajono savivaldybėje, sąraše, lėšų valdymą, skyrimo kriterijus, skyrimo tvarką ir lėšų apskaitą.
2. Trūkstamų specialistų studijų rėmimas vykdomas vadovaujantis Profesijų, kurių darbuotojų trūksta Tauragės rajono savivaldybėje, sąrašu (toliau – Profesijų sąrašas), patvirtintu Tauragės rajono savivaldybės tarybos sprendimu.
3. Tauragės rajono savivaldybės meras, atsižvelgdamas į kintančią situaciją darbo rinkoje, Savivaldybės biudžete numatytas lėšas trūkstamų specialistų skatinimui, Švietimo rėmimo lėšų skirstymo komisijos siūlymą, potvarkiu patvirtina ne daugiau kaip 3 (tris) profesijas iš Profesijų sąrašo, kurias studijuojantiems asmenims bus skiriamas studijų rėmimas, stipendijų ir studijų finansavimo skaičių bei dydį.
4. Aprašui įgyvendinti naudojamos Tauragės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšos, numatytos 01 programos priemonėje „Skatinimo priemonių taikymas trūkstamų specialistų pritraukimui“. Lėšos gali būti skirstomos kol baigiasi tais metais Savivaldybės biudžeto programos priemonėje numatytos lėšos.
5. Aprašo tikslas ir uždaviniai:
5.1. skatinti asmenis studijuojančius trūkstamų specialistų profesijas Lietuvos Respublikos aukštosiose mokyklose;
II SKYRIUS
APRAŠO ĮGYVENDINIMUI SKIRTŲ LĖŠŲ VALDYMAS
6. Trūkstamų specialistų studijų rėmimui reikalingas lėšas skiria Tauragės rajono savivaldybės meras, atsižvelgdamas į Tauragės rajono savivaldybės Trūkstamų specialistų pritraukimo komisijos (toliau – Komisija) siūlymą. Komisija sudaroma Savivaldybės mero potvarkiu iš ne mažiau nei 5 (penkių) asmenų. Komisija savo veikloje vadovaujasi skaidrumo, nešališkumo, konfidencialumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principais.
7. Komisijos funkcijos:
7.1. analizuoja situaciją darbo rinkoje, Savivaldybės įstaigų / įmonių pateiktus duomenis dėl trūkstamų specialistų, reikalui esant pasitelkia Užimtumo tarnybos specialistus ir bendru sutarimu teikia siūlymą Tauragės rajono savivaldybės merui dėl ne daugiau kaip 3 (trijų) profesijų iš Profesijų sąrašo, kurias studijuojantiems asmenims bus skiriamas skatinimas;
7.2. nagrinėja pateiktus prašymus, balsų dauguma teikia pasiūlymus Savivaldybės merui dėl stipendijų ar studijų finansavimo / dalinio finansavimo skyrimo;
8. Lėšos stipendijų ar studijų finansavimo / dalinio finansavimo gavėjams skiriamos Savivaldybės mero potvarkiu. Potvarkių projektus dėl lėšų pervedimo rengia Švietimo ir sporto skyrius.
9. Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo trišales sutartis su stipendijos ar studijų finansavimo / dalinio finansavimo gavėju ir Savivaldybės įstaiga / įmone, kuri įdarbins baigusį studijas paramos gavėją (1 priedas). Sutartyje numatomi stipendijos ar studijų finansavimo / dalinio finansavimo gavėjo įsipareigojimai.
III SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO KRITERIJAI
10. Asmenims, studijuojantiems Lietuvos Respublikos aukštosiose mokyklose Savivaldybės mero patvirtintą profesiją iš Profesijų sąrašo, skiriama stipendija visam studijų laikotarpiui, stipendijos lėšų sumą metams pervedant dalimis 1 kartą per ketvirtį.
11. Asmenims, studijuojantiems Lietuvos Respublikos aukštosiose mokyklose Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintą profesiją iš Profesijų sąrašo, gali būti skiriamas studijų finansavimas / dalinis finansavimas, jei studentas negauna valstybės finansuojamos studijų vietos, paramos sumą pervedant dalimis 2 kartus metuose.
12. Stipendija arba studijų finansavimas / dalinis studijų finansavimas gali būti skiriamas, jei pareiškėjas atitinka šiuos kriterijus:
12.2. negauna papildomos stipendijos ar studijų finansavimo / dalinio studijų finansavimo iš Savivaldybės ar Savivaldybės įstaigos / įmonės;
12.4. įsipareigoja baigęs studijas dirbti Tauragės rajono savivaldybės įstaigose / įmonėse tiek metų, kiek metų jam buvo skirtas Savivaldybės finansavimas, bet ne trumpiau nei 3 metus (nėštumo ir gimdymo atostogų bei vaiko priežiūros atostogų laikotarpis neįskaičiuojamas). Ši nuostata negalioja, jei gavusiam paramą studentui Savivaldybė per 6 mėnesius negali pasiūlyti darbo vietos Savivaldybės įstaigose / įmonėse.
13. Jei studentas studijų nebaigia arba nutraukia sutartį savo iniciatyva (nepateikdamas svarbių priežasčių, dėl kurių studijos toliau negalėtų būti tęsiamos, ir pan.), jis įsipareigoja grąžinti gautas lėšas Tauragės rajono savivaldybei, proporcingai numatytų ir neįvykdytų įsipareigojimų apimčiai, atsižvelgiant į šalies infliacijos lygį, kurio dydį nustato Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės.
IV SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO TVARKA
14. Informacija apie galimybę studentams gauti stipendiją ar studijų finansavimą / dalinį finansavimą vadovaujantis Aprašu skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
15. Pareiškėjai pateikia Savivaldybės merui nustatytos formos prašymą (2 priedas) ir šiuos dokumentus:
15.1. aukštosios mokyklos pažymą apie pareiškėjo (studento) mokymąsi valstybės finansuojamoje ar nefinansuojamoje studijų vietoje;
16. Gavęs prašymą, Savivaldybės meras jį pateikia Komisijai. Komisijos sekretorius pareiškėjo (studento) pateiktus dokumentus patikrina ir pateikia Komisijos nariams.
18. Stipendijos arba studijų finansavimas / dalinis finansavimas skiriamas asmenims besimokantiems profesiją iš Tauragės rajono savivaldybės mero potvarkiu patvirtinto sąrašo:
18.1. Bakalauro studijose:
18.1.1. stipendijos dydis yra ne daugiau nei 2 000 Eur per metus asmeniui (stipendijos studijuojantiems Tauragės rajono savivaldybėje vykdomose studijų programose nėra skiriamos, tačiau studentas gali pretenduoti į paramą iš kitų Savivaldybės programų);
18.1.2. studijų dalinio finansavimo suma – 50 procentų nuo visos mokesčio už studijas sumos (Gyventojų pajamų mokestis (GPM) sumokamas iš Savivaldybės biudžeto lėšų);
18.1.4. stipendijos arba dalinis studijų finansavimas skiriamas atsižvelgiant į:
18.1.4.2. asmuo turi studijuojamos profesijos praktinės patirties (persikvalifikavimas, savanorystė, studijų praktika ir pan.);
18.2. Magistrantūros studijose:
18.2.2. studijų finansavimo suma – 100 procentų (Gyventojų pajamų mokestis (GPM) sumokamas iš Savivaldybės biudžeto lėšų);
18.2.4. stipendijos arba studijų finansavimas skiriamas atsižvelgiant į:
18.2.4.2. asmuo turi studijuojamos profesijos praktinės patirties (persikvalifikavimas, kvalifikacijos kėlimas, savanorystė, studijų praktika ir pan.);
19. Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius vadovaudamasis Savivaldybės mero potvarkiu metinės stipendijos sumą pareiškėjui (studentui) perveda į pareiškėjo (studento) prašyme nurodytą banko atsiskaitomąją sąskaitą dalimis kartą per ketvirtį. Studijų finansavimo / dalinio finansavimo sumą perveda į trišalėje sutartyje nurodytą pareiškėjo (studento) banko atsiskaitomąją sąskaitą dalimis 2 kartus metuose.
20. Prašymai gali būti pateikti paštu, elektroniniu būdu arba atvykus į Savivaldybės administraciją (Respublikos g. 2, Tauragė).
V SKYRIUS
LĖŠŲ APSKAITA
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Lėšų panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba bei Centralizuota vidaus audito tarnyba.
26. Asmuo / studentas privalo nedelsiant informuoti Savivaldybę jei nutraukia studijas ir grąžinti gautas lėšas Savivaldybei.
27. Savivaldybės meras turi teisę priimti kitus sprendimus, būtinus Aprašui įgyvendinti, neviršydamas savo įgaliojimų.
Tauragės rajono savivaldybės trūkstamų
specialistų studijų rėmimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Trišalės sutarties forma)
TRIŠALĖ STIPENDIJOS / STUDIJŲ FINANSAVIMO / DALINIO STUDIJŲ FINANSAVIMO SUTARTIS
20___ m. ___________________d. Nr. __________
Tauragė
Tauragės rajono savivaldybės administracija, juridinio asmens kodas 188737457, atstovaujama Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ____________________, veikiančio pagal Tauragės rajono savivaldybės tarybos 20___ m. _____________ d. sprendimu Nr. ____ patvirtintus Tauragės rajono savivaldybės administracijos veiklos nuostatus (toliau – 1-oji šalis),
___________________________________________________________________, atstovaujamas
juridinio asmens pavadinimas, kodas
_____________________________________________________________ (toliau – 2-oji šalis), atstovo pareigos, vardas, pavardė
_____________________________________________________________ (toliau – 3-ioji šalis),
studento vardas, pavardė, asmens kodas
sudarė šią trišalę stipendijos / studijų finansavimo / dalinio studijų finansavimo (reikalingą pabraukti) sutartį (toliau – Sutartis).
I. SUTARTIES OBJEKTAS
II. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI
2. 1-oji šalis, vadovaudamasi Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. d. sprendimu Nr. 1- „Dėl Tauragės rajono savivaldybės trūkstamų specialistų pritraukimo tvarkos aprašų patvirtinimo“, įsipareigoja:
3. 2-oji šalis įsipareigoja:
3.1. teikti visus 1-osios šalies reikalaujamus dokumentus, reikalingus dėl stipendijos / mokesčio už studijas kompensavimo sutarčiai sudaryti ir vykdyti;
4. 3-ioji šalis įsipareigoja:
4.3. nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas informuoti 1-ąją šalį ir 2-ąją šalį apie studijų sutarties nutraukimą su Lietuvos Respublikos aukštąja mokykla;
4.4. nebaigus studijų, arba nutraukus sutartį savo iniciatyva (nepateikiant svarbių priežasčių, dėl kurių studijos toliau negalėtų būti tęsiamos, ir pan.), grąžinti gautas lėšas Tauragės rajono savivaldybei per 30 kalendorinių dienų, proporcingai numatytų ir neįvykdytų įsipareigojimų apimčiai, atsižvelgiant į šalies infliacijos lygį, kurio dydį nustato Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės;
4.5. per 30 d. nuo studijų baigimo pažymėjimo išdavimo sudaryti darbo sutartį su 2-ąją šalimi ir tęsti darbą ne mažesniu nei 1 etato krūviu tiek metų, kiek metų asmeniui buvo skirtas Savivaldybės finansavimas, bet ne trumpiau nei 3 metus (nėštumo ir gimdymo atostogų bei vaiko priežiūros atostogų laikotarpis neįskaičiuojamas). Jei studentas (3-oji šalis) įsidarbina 2-oje šalyje studijų metu ir nepertraukiamai derina darbą su studijomis, jo darbo laikas skaičiuojamas nuo įsidarbinimo datos.
III. KITOS SĄLYGOS
5. Ši sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki visiško sutartinių įsipareigojimų įvykdymo. Akademinių atostogų laikotarpiu, arba kartojant kursą studijų rėmimo lėšos neskiriamos.
6. 1-oji šalis gali vienašališkai nutraukti šią sutartį, neįspėjusi 2-osios ir 3-iosios šalies, jei nustato, kad 3-ioji šalis neatitinka Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. ___________ d. sprendimu Nr. 1- „Dėl Tauragės rajono savivaldybės trūkstamų specialistų pritraukimo tvarkos aprašų patvirtinimo“ patvirtinto Tauragės rajono savivaldybės trūkstamų specialistų rėmimo lėšų skyrimo tvarkos aprašo kriterijų. 3-oji šalis privalo per 30 kalendorinių dienų grąžinti gautas lėšas Tauragės rajono savivaldybei.
7. Bet kokie sutarties pakeitimai ar papildymai turi būti sudaryti raštu ir pasirašyti visų šalių ar jų įgaliotų atstovų.
8. Visi su šia sutartimi susiję ginčai sprendžiami derybų būdu. Nesusitarus ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
IV. ŠALIŲ ADRESAI IR KITI REKVIZITAI
1-oji šalis Pavadinimas Kodas Adresas Tel. El. paštas Banko duomenys |
2-oji šalis Pavadinimas Kodas Adresas Tel. El. paštas
|
3-ioji šalis Studento vardas ir pavardė, asmens kodas Adresas Tel. El. paštas Banko duomenys |
_____________________ A. V. Parašas (vardas, pavardė) |
_____________________ A. V. Parašas (vardas, pavardė) |
______________________ Parašas (vardas, pavardė) |
Tauragės rajono savivaldybės trūkstamų
specialistų studijų rėmimo tvarkos aprašo
2 priedas
___________________
(vardas, pavardė)
________________________________________
(deklaruota gyvenamoji vieta, pašto indeksas ir telefono numeris)
________________________________________
(elektroninis paštas)
Tauragės rajono savivaldybės
administracijos direktoriui
P R A Š Y M A S
20 m. d. Nr.
Tauragė
Studijuoju_____________________________________universitete / kolegijoje pagal
(įrašyti universiteto / kolegijos pavadinimą)
pirmosios arba antrosios (reikalinga pabraukti) pakopos nuolatinių /ištęstinių (reikalinga pabraukti) studijų __________________________ programą, kuri yra Profesijų, kurių darbuotojų trūksta Tauragės rajono savivaldybėje, sąraše.
Prašau man skirti stipendiją arba
Prašau man skirti studijų finansavimą / dalinį studijų finansavimą, nes negaunu valstybės finansuojamos studijų vietos (pabraukti vieną iš pasirinkimų).
Lėšas prašau pervesti į
_______________________ a. s. LT ______________________________________
(banko pavadinimas) (sąskaitos numeris)
PRIDEDAMA:
1. __________________________________________________________________________
2. __________________________________________________________________________
3. __________________________________________________________________________
4. __________________________________________________________________________
5. __________________________________________________________________________
6. __________________________________________________________________________
(pateikiamų dokumentų sąrašas)
Tvirtinu, kad visi duomenys, pateikti prašyme ir prie jo pridedamuose dokumentuose, yra tikri ir teisingi. Tvirtinu, kad negaunu papildomos stipendijos ar studijų finansavimo iš Savivaldybės ar Savivaldybės įstaigos/įmonės.
Esu informuotas (-a), kad svarstant pateiktą prašymą apie mane bus renkami duomenys iš LR registrų.
Sutinku, kad mano asmens duomenys, susiję su skatinimo skyrimu man, būtų skelbiami viešai.
______________ _______________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
PATVIRTINTA
Tauragės rajono savivaldybės tarybos
2023 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr.1-340
FINANSINĖS PARAMOS TRŪKSTAMŲ SPECIALYBIŲ GYDYTOJAMS REZIDENTAMS, ATVYKSTANTIEMS DIRBTI Į TAURAGĖS RAJONO ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS, SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Finansinės paramos trūkstamų specialybių gydytojams rezidentams, atvykstantiems dirbti į Tauragės rajono asmens sveikatos priežiūros įstaigas, skyrimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato finansinės paramos trūkstamų specialybių gydytojams rezidentams skyrimo tvarką.
2. Aprašo tikslas – nustatyti finansinės paramos į Tauragės rajono asmens sveikatos priežiūros įstaigas (toliau – ASPĮ) atvykstantiems dirbti trūkstamų specialybių gydytojams rezidentams skyrimo tvarką, siekiant juos skatinti atvykti dirbti į ASPĮ tam, kad būtų užtikrintas kokybiškas ir prieinamas asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas Tauragės rajono gyventojams.
3. Aprašui įgyvendinti naudojamos Tauragės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšos, numatytos 01 programos priemonėje „Skatinimo priemonių taikymas trūkstamų specialistų pritraukimui“. Lėšos gali būti skirstomos kol baigiasi tais metais Savivaldybės biudžeto programos priemonėje numatytos lėšos.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. ASPĮ – Tauragės rajone veikiančios asmens sveikatos priežiūros įstaigos (kurių steigėjas yra Tauragės rajono savivaldybės taryba), sudariusios paslaugų teikimo sutartis su teritorine ligonių kasa;
II SKYRIUS
FINANSINĖS PARAMOS DYDIS IR JOS TAIKYMO TVARKA
6. Savivaldybės tarybos nustatyta finansinė parama rezidentūros studijoms apmokėti pagal rezidentūros išlaidų sąmatą gydytojui rezidentui skiriama visam rezidentūros studijų laikotarpiui.
7. Finansine parama pasinaudojęs gydytojas rezidentas įsipareigoja po rezidentūros baigimo už kiekvienus ASPĮ apmokėtus rezidentūros studijų metus atidirbti ASPĮ vienus metus ne mažesniu kaip vieno etato darbo krūviu (nėštumo ir gimdymo atostogų bei atostogų vaikui prižiūrėti laikotarpis neįskaičiuojamas).
III SKYRIUS
DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR FINANSAVIMO TVARKA
9. Nustatytos formos prašymą (priedas) dėl finansinės paramos skyrimo ASPĮ vadovas teikia Savivaldybės merui.
10. Prašymas gali būti pateiktas paštu, elektroniniu būdu arba atvykus į Savivaldybės administraciją (Respublikos g. 2, Tauragė).
11. ASPĮ prašymą nagrinėja Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta Tauragės rajono savivaldybės Trūkstamų specialistų pritraukimo komisija (toliau – Komisija), iš ne mažiau nei 5 (penkių) asmenų.
12. Komisija savo veikloje vadovaujasi skaidrumo, nešališkumo, konfidencialumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principais ir šiuo Aprašu.
13. Komisija apsvarsto ASPĮ vadovo prašymą ir teikia Savivaldybės merui motyvuotą siūlymą:
15. ASPĮ apie priimtą sprendimą dėl finansinės paramos gydytojui rezidentui skyrimo informuojama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. ASPĮ elektroniniu būdu ar registruotu paštu prašyme nurodytu adresu išsiunčiama arba įteikiama Savivaldybės tarybos sprendimo kopija.
16. Savivaldybės administracijos direktorius su ASPĮ ir gydytoju rezidentu pasirašo trišalę finansinės paramos gydytojui rezidentui skyrimo sutartį (toliau – trišalė sutartis), kurioje turi būti numatyti ASPĮ ir gydytojo rezidento įsipareigojimai, šalių teisės ir pareigos, atsakomybė, sutarties nutraukimo tvarka ir pasekmės. Savivaldybės Apskaitos skyrius perveda lėšas ASPĮ iš Tauragės rajono savivaldybės biudžeto pagal trišalę sutartį.
IV SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ
18. Jeigu nepraėjus 7 punkte nustatytam terminui gydytojas rezidentas nutraukia studijas Lietuvos Respublikos universitetuose arba darbo santykius su ASPĮ, ASPĮ vadovas privalo apie tai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų raštu informuoti Savivaldybės merą.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą. Asmens duomenys trečiosioms šalims gali būti teikiami tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka bei laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento reikalavimų.
22. Aprašo įgyvendinimą koordinuoja Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius. Lėšų panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba bei Centralizuota vidaus audito tarnyba.
Finansinės paramos trūkstamų specialybių
gydytojams rezidentams, atvykstantiems
dirbti į Tauragės rajono asmens sveikatos
priežiūros įstaigas, skyrimo tvarkos aprašo
priedas
(Prašymo forma)
________________________________________________
(Įstaigos pavadinimas)
Tauragės rajono savivaldybės
merui
PRAŠYMAS
DĖL FINANSINĖS PARAMOS GYDYTOJUI REZIDENTUI SKYRIMO
______________
(data)
________________
(sudarymo vieta)
1. Asmens sveikatos priežiūros įstaigos kontaktiniai duomenys: |
2. Gydytojo rezidento, kuriam prašoma skirti finansinę paramą, kontaktiniai duomenys: Vardas Pavardė Gyvenamosios vietos adresas Telefonas El. paštas |
3. Gydytojo rezidento išsilavinimas, profesinė kvalifikacija ir turima darbo patirtis
|
4. Pateikiami motyvai dėl gydytojo rezidento reikalingumo |
5. Kokiose gydymo įstaigose ir kokiu darbo krūviu gydytojas rezidentas dirba
|
6. Prašoma lėšų suma (maksimali suma gali būti skiriama, jei gydytojas rezidentas dirba visu darbo krūviu)
|
7. Pridedami dokumentai: □ asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, ........lapai; □ išsilavinimą ir kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijos, ..... lapai; □ rezidentūros studijas patvirtinančių dokumentų kopija ….. lapai □ darbo sutarties su įstaiga kopija (jei dirba kitose Tauragės rajono ASPĮ darbo sutarčių kopijos), ..... lapai; □ nepiniginių priemonių planas, ....... lapai; □ kita (nurodyti), ...... lapai.
|
(Įstaigos atstovas(-ė)) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
(Gydytojas(-a) rezidentas(-ė)) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |