VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS
PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2015 M. LAPKRIČIO 19 D. ĮSAKYMO NR. 1K-339 „DĖL ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ IR KITŲ ĮSTAIGŲ BEI ĮMONIŲ, SUDARIUSIŲ SUTARTIS SU VALSTYBINE LIGONIŲ KASA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS AR TERITORINĖMIS LIGONIŲ KASOMIS, VEIKLOS RIZIKOS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. gruodžio 3 d. Nr. 1K-352
Vilnius
1. P a k e i č i u Asmens sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, veiklos rizikos vertinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2015 m. lapkričio 19 d. įsakymu Nr. 1K-339 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, veiklos rizikos vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, veiklos rizikos vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) dėl apdraustųjų privalomuoju sveikatos draudimu (toliau – apdraustieji) aprūpinimo ortopedijos techninėmis priemonėmis, ar įstaigų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis (toliau – TLK) dėl vaistų ir medicinos pagalbos priemonių receptų išrašymo bei asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis (toliau – įstaigos ir įmonės), veiklos rizikos vertinimo rodiklius, jų apskaičiavimo ir įstaigų bei įmonių reitingavimo tvarką.“
1.2. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Įstaigų ir įmonių, sudariusių sutartis su TLK dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidų apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis, rizikos rodikliai:
12.1. per praėjusius dvejus kalendorinius metus TLK vykdytų kontrolės procedūrų, kurias atliekant buvo nustatytos neatitiktys, skaičius;
12.2. per praėjusius dvejus kalendorinius metus TLK vykdytų kontrolės procedūrų, kurias atliekant buvo nustatyta žala PSDF biudžetui, skaičius;
12.3. per praėjusius dvejus kalendorinius metus TLK vykdytų kontrolės procedūrų, po kurių buvo taikytos poveikio priemonės (administracinė nuobauda, sutartinės netesybos (delspinigiai, baudos), sutarties (visa apimtimi arba iš dalies) sustabdymas TLK iniciatyva, jei įstaiga ar įmonė per TLK nustatytą terminą nesiėmė priemonių TLK nustatytiems pažeidimams pašalinti), skaičius;
12.4. per praėjusius dvejus kalendorinius metus TLK vykdytų kontrolės procedūrų ir (ar) skundų nagrinėjimo atvejų, kai buvo nustatytas neteisėtas pacientų priemokų mokėjimas už PSDF biudžeto lėšomis apmokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, skaičius;
12.5. praėjusiais kalendoriniais metais nustatytas galimos žalos PSDF biudžetui ir įstaigų bei įmonių galutinės metinės lėšų sumos, skirtos asmens sveikatos priežiūros paslaugoms apmokėti, santykis;
12.6. per praėjusius dvejus kalendorinius metus TLK vykdytų kontrolės procedūrų, kurias atliekant buvo nustatyti kartotiniai ir (ar) sisteminiai pažeidimai, skaičius;
12.7. standartizuotas pagal amžių gydytojų specialistų konsultacijų, suteiktų prisirašiusiems prie pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – PAASPĮ) apdraustiesiems, skaičius, tenkantis 1 000 apdraustųjų, prisirašiusių prie PAASPĮ, palyginti su šalies mastu suteiktų gydytojų specialistų konsultacijų skaičiumi, tenkančiu 1 000 apdraustųjų, prisirašiusių prie PAASPĮ;
12.8. pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų prevencinių programų vykdymo aprėptis (įstaigos vykdomų PSDF biudžeto lėšomis finansuojamų programų skaičius, palyginti su bendru PSDF biudžeto lėšomis finansuojamų programų skaičiumi);
12.9. standartizuotas pagal amžių aktyviojo gydymo stacionarinių paslaugų, suteiktų prisirašiusiems prie PAASPĮ apdraustiesiems, skaičius, tenkantis 1 000 apdraustųjų, prisirašiusių prie PAASPĮ, palyginti su šalies mastu suteiktų aktyviojo gydymo stacionarinių paslaugų skaičiumi, tenkančiu 1 000 apdraustųjų, prisirašiusių prie PAASPĮ;
12.10. standartizuota sudėtingiausių gydymo atvejų (gydymo etapų), priskiriamų giminingų diagnozių grupėms, kurių kodo paskutinis simbolis yra „A“, dalis, palyginti su visais gydymo atvejais (gydymo etapais) (apskaičiuojama vadovaujantis VLK direktoriaus 2015 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. 1K-357 „Dėl Stacionare teikiamų aktyviojo gydymo ir transplantacijos paslaugų stebėsenos vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“).“
1.3. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. VLK Duomenų ir analizės skyrius iki einamųjų metų kovo 1 d. informuoja TLK apie praėjusių kalendorinių metų rodiklių, nurodytų 12.7 ir 12.9 papunkčiuose, reikšmes. Standartizuoti rodikliai apskaičiuojami pagal Pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo ir šių paslaugų išlaidų apmokėjimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. V-943 „Dėl Pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo ir šių paslaugų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo tvirtinimo“, nurodytas amžiaus grupes, taikant tiesioginės standartizacijos metodą ir vadovaujantis Higienos instituto teikiamomis rekomendacijomis (https://www.hi.lt/uploads/pdf/leidiniai/Rekomendacijos/Rodikliu%20standartizacija.pdf).“