ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL TIPINIO DYDŽIO IR TURINIO IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO PROJEKTŲ IR ŠIOS IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO REIKALAVIMŲ ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE PATVIRTINIMO
2019 m. gegužės 7 d. Nr. DĮV-608
Šalčininkai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 12 straipsnio 7 dalimi ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2018 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 4-371 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 4-670 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2000 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. 405 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo“ ir jį keitusių įsakymų pripažinimo netelkusiais galios“ pakeitimo“ patvirtintų Išorinės reklamos įrengimo taisyklių 20.4 papunkčiu:
1. T v i r t i n u Tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektus ir šios išorinės reklamos įrengimo reikalavimus Šalčininkų rajono savivaldybėje (pridedama).
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2019 m. gegužės 7 d. įsakymu
Nr. DĮV-608
TIPINIO DYDŽIO IR TURINIO IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO PROJEKTAI IR ŠIOS IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO REIKALAVIMAI ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektai (toliau – tipinis projektas) ir šios išorinės reklamos įrengimo reikalavimai nustato tipinio dydžio ir turinio iškabų projektus ir jų įrengimo tvarką Šalčininkų rajono savivaldybėje.
2. Tipinis projektas ir jo įrengimo reikalavimai taikomi fiziniams ir juridiniams asmenims, pageidaujantiems įrengti tipinio dydžio ir turinio iškabą Šalčininkų rajono savivaldybėje (toliau – Pareiškėjas). Šios iškabos įrengiamos nerengiant atskiro projekto ir Leidimų įrengti išorinę reklamą Šalčininkų rajono savivaldybėje išdavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka gavus Leidimą įrengti išorinę reklamą.
3. Tipinis projektas ir jo įrengimo reikalavimai netaikomi norint įrengti išorinę reklamą kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose ir apsaugos zonose, taip pat iškaboms, kurios atitinka Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 12 straipsnio 2 dalies 6 punkto reikalavimus.
II SKYRIUS
TIPINIO DYDŽIO IR TURINIO IŠKABOS, JŲ TIPAI IR TURINYS
5. Pareiškėjams (fiziniams ir juridiniams asmenims), pageidaujantiems įrengti tipinio dydžio ir turinio išorinę reklamą, reikia užpildyti patvirtintą paraiškos formą (Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. DĮV-1456 patvirtinta Paraiškos išduoti leidimą įrengti išorinę reklamą forma) ir gauti leidimą įrengti tipinę išorinę reklamą. Šios tipinės reklamos įrengiamos be projekto. Jei reikalinga kitos išvaizdos, medžiagų ar kito, netipinio, turinio iškaba, turi būti rengiamas išorinės reklamos projektas ir derinamas teisės aktų nustatyta tvarka.
7. Tvirtinama prie sienos, tipas – prekės ženklas (PŽ). Turinys – ant fono pavaizduotas įmonės užregistruotas prekės ženklas. Dydžių variantai:
Tipo Nr. |
Ilgis, m |
Aukštis, m |
PŽ1 |
1 |
1 |
PŽ2 |
1,5 |
0,7 |
PŽ3 |
2,0 |
2,0 |
PŽ4 |
3,0 |
1,5 |
PŽ5 |
3,0 |
3,0 |
PŽ6 |
6,0 |
3,0 |
8. Tvirtinama prie sienos, tipas – teikiamų prekybos ar paslaugų pavadinimas (TP). Turinys – ant fono parašytas teikiamų prekybos ar paslaugų pavadinimas ir darbo laikas (pvz. „KIRPYKLA“, „MAISTO PREKIŲ PARDUOTUVĖ“, „AUTOMOBILIŲ REMONTAS“ ar pan.). Tekstas rašomas arba visomis didžiosiomis raidėmis, arba iš pirmos didžiosios raidės, kitos – mažosios, tekstas gali būti išdėstytas dviem eilutėmis. Dydžių variantai:
Tipo Nr. |
Ilgis, m |
Aukštis |
TP1 |
1 |
0,4 |
TP2 |
1,5 |
0,4 |
TP3 |
2 |
0,4 |
TP4 |
1 |
0,8 |
TP5 |
1,5 |
0,8 |
TP6 |
2 |
0,8 |
9. Tvirtinama prie sienos, tipas – prekės ženklas ir teikiamų prekybos ar paslaugų pavadinimas (PŽTP). Turinys – ant fono pavaizduotas įmonės užregistruotas prekės ženklas, parašytas teikiamų prekybos ar paslaugų pavadinimas ir darbo laikas (pvz. „KIRPYKLA“, „MAISTO PREKIŲ PARDUOTUVĖ“, „AUTOMOBILIŲ REMONTAS“ ar pan.). Tekstas rašomas arba visomis didžiosiomis raidėmis, arba iš pirmos didžiosios raidės, kitos – mažosios, tekstas gali būti išdėstytas dviem eilutėmis. Dydžių variantai:
Tipo Nr. |
Ilgis, m |
Aukštis |
PŽTP1 |
1 |
0,4 |
PŽTP2 |
1,5 |
0,4 |
PŽTP3 |
2 |
0,4 |
PŽTP4 |
1 |
0,8 |
PŽTP5 |
1,5 |
0,8 |
PŽTP6 |
2 |
0,8 |
10. Atskirai stovinti tipinė reklama PŽTP (pridedamas brėžinys). Turinys – ant fono pavaizduotas įmonės užregistruotas prekės ženklas, parašytas teikiamų prekybos ar paslaugų pavadinimas ir darbo laikas (pvz. „KIRPYKLA“, „MAISTO PREKIŲ PARDUOTUVĖ“, „AUTOMOBILIŲ REMONTAS“ ar pan.). Tekstas rašomas arba visomis didžiosiomis raidėmis, arba iš pirmos didžiosios raidės, kitos – mažosios, tekstas gali būti išdėstytas dviem eilutėmis.
11. Rinkdamasis tekstą ir kitą grafinę informaciją bei nuotraukas pareiškėjas, o gamintojai, gamindami reklamas, privalo laikytis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, kitų su reklama susijusių įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų ir kitų teisės norminių aktų.
III SKYRIUS
REKLAMOS MEDŽIAGOS, TVIRTINIMAS
13. Tipinės reklamos priemonės turi būti gaminamos iš aliuminio-plastiko-aliuminio kompozicinių plokščių arba gali būti naudojami tentai su spauda, kurie turi būti tinkami naudoti lauke, nekeičiantys spalvos ir neblunkantys, t. y. atsparūs klimato sąlygoms – šalčiui, karščiui ir ultravioletinių spindulių poveikiui.
IV SKYRIUS
REKLAMOS PRIEMONIŲ ĮRENGIMAS
15. Numatyta, kad konkrečią tipinę reklamos įrengimo vietą pasirenka pareiškėjas, kuris kreipėsi ir kuriam (fiziniam ar juridiniam asmeniui) buvo suteiktas leidimas įrengti konkretaus tipo reklamą. Visais atvejais prieš įrengiant iškabas, pareiškėjas turi turėti nekilnojamojo turto objekto savininko (-ų) ir / ar bendraturčių sutikimą įrengti tipinę iškabą ant šio nekilnojamojo turto fasado.
16. Įrengiant tipines reklamos formas, reikia vadovautis anksčiau pateikiama informacija ir toliau išvardytais pagrindiniais principais:
16.2. gaminant tipines reklamos priemones naudoti kokybiškas, ilgaamžes medžiagas (nekeičiančias spalvos ir neblunkančias, skirtas naudoti lauke);
16.3. tipines reklamos priemones ant pastato kabinkite ne aukščiau kaip 4,5 m ir ne žemiau kaip 1,2 m nuo dangos ar grunto paviršiaus;
16.4. visada geriau tvirtinti reklamą ant langų ar durų stiklo, nei ant sienos. Patartina reklamą tvirtinti ant stiklo iš išorės – taip bus geresnis jos matomumas. Šiuo atveju reklamos tvirtinimui bei medžiagoms netaikomi šių reikalavimų 12 ir 13 punktai;
16.5. jei ant šalia esančio pastato jau yra įrengta tipinė reklama ar reklamos, rekomenduojama įrengti to paties tipo reklamos priemones;
16.6. prie vieno įėjimo durų (vartų) turi būti įrengiamos vienodo dydžio tipinės reklamos priemonės;
16.8. pasibaigus leidimui, tipinės reklamos priemonės turi būti išvežtos, nukabintos taip, kad pastato fasadas liktų švarus, nepažeistas, t. y. toks, kaip buvo prieš įrengiant reklamos priemonę;
16.9. visos tipinės reklamos priemonės turi būti kabinamos lygiuojant, tarp jų turi būti (pagal galimybę) vienodi tarpai;
16.10. jei statinio fasadas (siena) yra raštuota, dalyta juostomis ir (ar) kitaip dekoruota, patariama ieškoti kitos vietos tipinės priemonės tvirtinimui. Draudžiama kabinti priemones ant pastato fasado (statinio sienos) architektūrinių detalių – stulpų, karnizų, portalų, langų ir durų apvadų, langinių, architektūros skaidymo linijų ar panašiai.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
18. Jei reikalinga kitos išvaizdos, medžiagų ar kito, netipinio turinio ir formos reklama, turi būti rengiamas išorinės reklamos projektas ir jis derinamas įprasta tvarka remiantis Leidimų įrengti išorinę reklamą Šalčininkų rajono savivaldybės teritorijoje išdavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.