PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS FINANSINĖS PARAMOS TRŪKSTAMŲ SPECIALYBIŲ PEDAGOGAMS SKYRIMO APRAŠO PATVIRTINIMO ir SAVIVALDYBĖS tarybos 2018 m. spalio 25 d. sprendimO Nr. 1-323 pripažinimo netekusiu galios
2024 m. rugpjūčio 29 d. Nr. 1-393
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2023 m. gruodžio 28 d. sprendimu Nr. 1-424 „Dėl Trūkstamų specialybių pedagogų pritraukimo į Panevėžio miesto švietimo įstaigas ir mokytojų perkvalifikavimo 2024–2027 m. programos patvirtinimo“, Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2023 m. balandžio 20 d. sprendimu Nr. 1-103 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimo Nr. 1-44 pripažinimo netekusiu galios“, 189 punktu, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės finansinės paramos trūkstamų specialybių pedagogams skyrimo aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 25 d. sprendimą Nr. 1-323 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės finansinės paramos trūkstamų specialybių pedagogams skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. Nustatyti, kad sprendimas:
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2024 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. 1-393
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS FINANSINĖS PARAMOS TRŪKSTAMŲ SPECIALYBIŲ PEDAGOGAMS SKYRIMO APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio miesto savivaldybės finansinės paramos trūkstamų specialybių pedagogams skyrimo aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja finansinės paramos skyrimo tvarką asmenims, studijuojantiems Lietuvos aukštosiose mokyklose ugdymo mokslų, profesinio bakalauro, bakalauro studijų ar perkvalifikavimo programas, ir trūkstamų specialybių pedagogams, atvykstantiems dirbti į Panevėžio miesto švietimo įstaigas.
2. Aprašas nustato finansinės paramos trūkstamų specialybių pedagogams skyrimo savivaldybėje bendrąsias nuostatas, finansinės paramos skyrimo prioritetus ir dydžius, finansavimo prašymų teikimo sąlygas, vertinimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimą, finansavimo skyrimą, sutarčių sudarymą, asmens duomenų tvarkymą.
3. Finansinės paramos skyrimo tikslas – pritraukti ir paskatinti trūkstamų specialybių pedagogus dirbti pedagoginį darbą Panevėžio miesto švietimo įstaigose.
4. Finansinė parama trūkstamų specialybių pedagogams skiriama iš Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto Švietimo ir ugdymo programoje numatytų lėšų.
5. Atrankos gauti finansinę paramą Panevėžio mieste trūkstamų specialybių pedagogams konkursas (toliau – konkursas) vykdomas vieną kartą per metus.
6. Konkursą organizuoja Panevėžio miesto savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija). Konkursą koordinuoja Savivaldybės administracijos Švietimo skyrius (toliau – konkurso organizatorius). Konkursas skelbiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Informacija apie konkursą kiekvienų mokslo metų pradžioje, bet ne vėliau kaip iki spalio 15 d., skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt). Skelbime nurodomas dokumentų priėmimo terminas, laikas ir vieta, finansinės paramos skyrimo prioritetai, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, prašymų formos ir kita reikalinga informacija. Savivaldybei gavus papildomų lėšų, skelbiami papildomi konkursai.
7. Apraše vartojamos sąvokos:
7.1. Finansinė parama – dalinis arba pilnas studijų finansavimas su kartu skiriama vienkartine išmoka kelionės išlaidoms sesijų metu apmokėti, vienkartinė išmoka persikraustymo išlaidoms iš dalies kompensuoti, savivaldybės būsto nuoma, būsto nuomos išlaidų kompensavimas ir vienkartinė išmoka sveikatinimo paslaugoms.
7.2. Vienkartinės išmokos sveikatinimo paslaugoms gavėjas – pradedantis dirbti pedagogas arba pradedantis dirbti trūkstamų specialybių pedagogas, atvykęs iš kitų savivaldybių. Išmokos sveikatinimo paslaugoms gavėjas prašymo finansinei paramai gauti pateikimo dieną turi būti deklaravęs gyvenamąją vietą ne Panevėžio miesto savivaldybėje ir turėti susitarimą su Panevėžio miesto švietimo įstaiga dėl įdarbinimo ne trumpiau kaip 3 metams.
7.3. Pradedantis dirbti pedagogas – universitetą ar kolegiją baigęs ir (ar) mažą pedagoginio darbo patirtį (iki 5 m.) turintis asmuo.
7.4. Pradedantis dirbti trūkstamų specialybių pedagogas – asmuo, kurio specialybė įrašyta trūkstamų specialybių pedagogų sąraše.
7.5. Panevėžio miesto švietimo įstaiga – bendrojo ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo mokykla, neformaliojo vaikų švietimo mokykla, t. y. biudžetinė įstaiga, kurios savininkė yra Panevėžio miesto savivaldybė.
7.6. Finansinės paramos gavėjas – tai dalinio arba pilno studijų finansavimo su kartu skirta vienkartine išmoka kelionės išlaidoms sesijų metu apmokėti ar vienkartinės išmokos persikraustymo išlaidoms iš dalies kompensuoti, ar savivaldybės būsto nuomos, ar būsto nuomos išlaidų kompensacijos, ar vienkartinės išmokos sveikatinimo paslaugoms gavėjas.
7.7. Persikraustymo išmokos gavėjas – asmuo, įgijęs specialybę, kuri yra trūkstamų specialybių pedagogų sąraše, atvykstantis į Panevėžio miestą, įsipareigojęs dirbti miesto švietimo įstaigoje (-ose). Persikraustymo išmokos gavėjas prašymo finansinei paramai gauti pateikimo dieną turi būti deklaravęs gyvenamąją vietą ne Panevėžio miesto savivaldybėje ir turėti susitarimą su Panevėžio miesto švietimo įstaiga dėl įdarbinimo ne trumpiau kaip 3 metams pagal įgytą pedagogo kvalifikaciją.
7.8. Savivaldybės būsto nuomos arba būsto nuomos išlaidų kompensacijos gavėjas – asmuo, įgijęs specialybę, kuri yra trūkstamų specialybių pedagogų sąraše, atvykęs dirbti į Panevėžio miesto švietimo įstaigą. Savivaldybės būsto nuomos arba būsto nuomos kompensacijos išlaidų gavėjas prašymo finansinei paramai gauti pateikimo dieną turi būti deklaravęs gyvenamąją vietą ne Panevėžio miesto savivaldybėje ir turėti susitarimą su Panevėžio miesto švietimo įstaiga dėl įdarbinimo ne trumpiau kaip 5 metams.
7.9. Studijų finansinės paramos gavėjas – asmuo, studijuojantis Lietuvos aukštojoje mokykloje ugdymo mokslų profesinio bakalauro, bakalauro studijų ar perkvalifikavimo programas, kurios yra trūkstamų specialybių pedagogų sąraše, gyvenantis Panevėžio mieste ar atvykstantis dirbti į Panevėžio miesto švietimo įstaigas.
II SKYRIUS
FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMO PRIORITETAI IR DYDŽIAI
9. Finansinės paramos skyrimo prioritetai:
9.1. geriau besimokantiems (atsižvelgiama į brandos atestato dalykų įvertinimų vidurkį ar paskutinio baigto semestro studijų rezultatų vidurkį) studijų finansinės paramos gavėjams. Tais atvejais, kai studijų finansinės paramos gavėjų įvertinimų ar rezultatų vidurkis yra vienodas, pirmenybė teikiama anksčiau padavusiems prašymus;
9.2. pedagogams, studijuojantiems Lietuvos aukštojoje mokykloje perkvalifikavimo programose, kurios yra trūkstamų specialybių pedagogų sąraše;
10. Finansinė parama skiriama pirmo ir aukštesnio kurso studentams ir perkvalifikavimo programas, kurios yra trūkstamų specialybių pedagogų sąraše, studijuojantiems asmenims. Finansinės paramos gavėjai, studijuojantys kolegijose, gali gauti dalinį studijų finansavimą ir vienkartinę išmoką kelionės išlaidoms sesijų metu apmokėti 3 metus, o studijuojantys universitetuose – 4 metus.
11. Skiriamos studijų finansinės paramos dydis:
11.1. ne mažesnis kaip 50 proc. metinės studijų kainos studijuojantiems Lietuvos aukštojoje mokykloje ugdymo mokslų profesinio bakalauro, bakalauro studijų programas, kurios yra trūkstamų specialybių pedagogų sąraše. Išmoka skiriama, kai su Panevėžio miesto švietimo įstaiga sudaroma trišalė finansavimo sutartis ir įsipareigojama dirbti ne trumpiau kaip 3 metus. Finansinė parama skiriama vieną kartą per kalendorinius metus;
11.2. 100 proc. metinės studijų kainos studijuojantiems perkvalifikavimo programas, kurios yra trūkstamų specialybių pedagogų sąraše. Išmoka skiriama, kai su Panevėžio miesto švietimo įstaiga sudaroma pedagoginio darbo sutartis ir įsipareigojama dirbti ne trumpiau kaip 3 metus. Finansinė parama skiriama vieną kartą per kalendorinius metus.
12. Studijų finansinės paramos gavėjui, studijuojančiam kitoje savivaldybėje, skiriama 50 Eur vienkartinė kelionių sesijos metu kompensavimo išmoka.
13. Kita finansinė parama pradedantiems dirbti pedagoginį darbą Panevėžio miesto švietimo įstaigose:
13.1. Persikraustymo išmokos gavėjams skiriama vienkartinė 1000 Eur išmoka persikėlimo išlaidoms iš dalies kompensuoti, kai jie pagal sudarytą trišalę sutartį įsipareigoja dirbti Panevėžio miesto švietimo įstaigoje (-ose) ne trumpiau kaip 3 metus.
13.2. Savivaldybės būsto nuoma arba kompensuojamos būsto nuomos išlaidos. Savivaldybės būsto nuoma suteikiama finansinės paramos gavėjui Savivaldybės būsto ir socialinio būsto nuomos tvarkos apraše, patvirtintame Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. 1-497 „Dėl Savivaldybės būsto ir socialinio būsto nuomos tvarkos aprašo, Socialinio būsto, Savivaldybės būsto, Savivaldybės būsto (bendrabučiuose) nuomos sutarčių formų patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir sąlygomis. Būsto nuomos kompensacijos dydis ne didesnis kaip 200 Eur per mėnesį. Savivaldybės būsto nuoma arba kompensuojamos būsto nuomos išlaidos taikomi ne ilgiau kaip 2 metus. Šiame Aprašo punkte numatytos finansinės paramos gavėjas įsipareigoja Panevėžio miesto švietimo įstaigoje (-ose) dirbti ne trumpiau kaip 5 metus.
13.3. Skiriama 200 Eur vienkartinė išmoka sveikatinimo paslaugoms pradedantiems dirbti pedagogams arba pradedantiems dirbti trūkstamų specialybių pedagogams, atvykusiems iš kitų savivaldybių. Ši vienkartinė išmoka skiriama, kai sudaroma trišalė sutartis ir įsipareigojama dirbti ne trumpiau kaip 3 metus. Šiame Aprašo punkte numatyta finansinė parama taikoma ne ilgiau kaip 2 metus (mokant vieną kartą per metus).
III SKYRIUS
FINANSAVIMO PRAŠYMŲ TEIKIMO SĄLYGOS
14. Savivaldybės administracijai paskelbus konkursą, finansinės paramos gavėjai teikia prašymus finansinei paramai gauti.
15. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu tvirtina finansinės paramos skyrimo prašymų (kartu su juose nurodytų reikalingų pateikti dokumentų sąrašu), prašymų gauti finansinę paramą vertinimo anketos, finansavimo sutarties formas ir kitus Aprašui įgyvendinti reikalingus dokumentus.
16. Prašymai teikiami konkurso organizatoriui el. paštu svietimas@panevezys.lt. Konkurso sąlygose nustatomas terminas prašymams pateikti iki 10 darbo dienų nuo konkurso paskelbimo dienos.
17. Prašymas turi būti pateiktas iki konkurso sąlygose nurodytos galutinės prašymams pateikti datos.
18. Paskelbus konkursą finansinės paramos gavėjas pateikia atitinkamus prašymus ir kitus prašymuose nurodytus dokumentus:
18.1. dėl dalinio arba pilno studijų finansavimo skyrimo kartu su skiriama vienkartine išmoka kelionės išlaidoms sesijų metu apmokėti;
IV SKYRIUS
PRAŠYMŲ VERTINIMAS IR FINANSAVIMO SKYRIMAS
20. Prašymus vertina ir finansinės paramos skyrimą koordinuoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija.
21. Komisiją sudaro 6 asmenys: 2 Savivaldybės administracijos deleguoti nariai ir komisijos sekretorius (neturintis balso teisės), 1 Savivaldybės tarybos Švietimo, mokslo ir jaunimo reikalų komiteto deleguotas narys, 1 Lietuvos mokyklų vadovų ir 1 Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų asociacijų Panevėžio skyrių deleguoti nariai.
22. Komisija ne vėliau kaip per 20 dienų nuo prašymų priėmimo termino pabaigos įvertina pateiktus prašymus pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą prašymų gauti finansinę paramą vertinimo anketą, kurioje vertinamas finansinės paramos gavėjo teikiamų dokumentų atitikmuo.
24. Komisijos nariai, vykdydami savo funkcijas, privalo užtikrinti informacijos, susijusios su jų veikla komisijoje, konfidencialumą, kol nepriimtas galutinis sprendimas dėl prašymo įvertinimo.
25. Komisija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę prašyti kandidato papildomų duomenų ir (ar) dokumentų, reikalingų prašymui įvertinti.
26. Komisijos narys negali dalyvauti svarstant ir vertinant prašymus, kuriuos pateikė kandidatai, susiję su komisijos nariu ryšiais, neleidžiančiais priimti objektyvių sprendimų.
27. Komisijos narys, pažeidęs Aprašo nuostatas ar kitus teisės aktus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
28. Komisijos pirmininkas:
28.1. kviečia komisijos posėdžius, atstovauja komisijai, atsako už komisijos veiklą, pasirašo komisijos dokumentus;
29. Komisijos sekretorius organizuoja komisijos darbą, protokoluoja komisijos posėdžius, teikia reikalingą informaciją komisijos nariams ir kandidatams, atsako už savalaikį kandidatų informavimą apie komisijos priimtus sprendimus.
30. Komisijos posėdžio darbotvarkė ir su svarstomais klausimais susiję dokumentai komisijos nariams pateikiami elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios.
31. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja daugiau nei pusė komisijos narių.
32. Sprendimai posėdyje priimami paprasta komisijos narių balsų dauguma atviru balsavimu. Jei balsai pasiskirsto tolygiai, lemia komisijos pirmininko balsas.
33. Jei komisijos narys nagrinėjamu klausimu turi kitokią nuomonę nei komisijos dauguma, jo reikalavimu atskiroji nuomonė turi būti įrašyta į posėdžio protokolą.
34. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai praneša komisijos pirmininkui ne vėliau kaip vieną dieną iki posėdžio.
35. Atsižvelgdama į finansinei paramai trūkstamų specialybių pedagogams numatytas lėšas ir įvertinimus, komisija sudaro siūlomų finansuoti kandidatų sąrašą ir savo sprendimą įformina protokoliniu spendimu.
36. Finansinė parama skiriama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į komisijos protokolinį sprendimą.
37. Studijų finansinės paramos gavėjui, kuris nemoka už studijas, dalinis studijų finansavimas neskiriamas.
38. Skyrus finansinę paramą, pasirašoma trišalė sutartis tarp Savivaldybės administracijos, finansinės paramos gavėjo ir Panevėžio miesto švietimo įstaigos.
39. Sutartimi Savivaldybės administracija įsipareigoja skirti finansinės paramos gavėjui Apraše numatytą finansinę paramą. Panevėžio miesto švietimo įstaiga įsipareigoja suteikti finansinės paramos gavėjui darbo vietą. Finansinės paramos gavėjas, baigęs studijas arba atvykęs į Panevėžio miesto savivaldybę, įsipareigoja dirbti įstaigoje pagal perkvalifikavimo studijų metu ar aukštojoje mokykloje įgytą specialybę Sutartyje numatytą laiką, kuris nustatomas remiantis Aprašo 10 ir 13 punktais, priklausomai nuo skirtos finansinės paramos trukmės.
40. Studijų finansinės paramos gavėjui dalinis arba pilnas studijų finansavimas ir kartu vienkartinė išmoka kelionės išlaidoms sesijų metu apmokėti skiriama negrąžinamai, jei finansinės paramos gavėjas pateikia Savivaldybės administracijai studijų kainos mokėjimo išlaidas patvirtinančius dokumentus ir įvykdo trišalėje sutartyje numatytus įsipareigojimus. Persikraustymo išmokos gavėjui skiriama vienkartinė išmoka persikėlimo išlaidoms iš dalies kompensuoti negrąžinamai, jei finansinės paramos gavėjas įvykdo trišalėje sutartyje numatytus įsipareigojimus. Būsto nuomos išlaidų kompensacija mokama pagal trišalėje sutartyje nurodytas sąlygas finansinės paramos gavėjui pateikus išlaidas už būsto nuomą pagrindžiančius dokumentus. Vienkartinė išmoka sveikatinimo paslaugoms finansinės paramos gavėjui mokama pagal trišalėje sutartyje nurodytas sąlygas, jei finansinės paramos gavėjas įvykdo trišalėje sutartyje numatytus įsipareigojimus.
V SKYRIUS
ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS
42. Finansinės paramos trūkstamų specialybių pedagogams skyrimo atrankos tikslais asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teisinę apsaugą.
43. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipėsi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
45. Savivaldybės administracijos veiksmai ir sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.