LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS

APLINKOS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ATLIEKŲ PREVENCIJOS IR TVARKYMO PROGRAMOS PRIEMONĖS

„SUBSIDIJOS IR DOTACIJOS TEKSTILĖS ATLIEKŲ SURINKIMO KONTEINERIAMS ĮSIGYTI“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 7 d. Nr. T1-304

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. D1-94 „Dėl Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 17 punktu,

t v i r t i n u Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų naudojimo 2021 metais priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. D1-314 „Dėl Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų naudojimo 2021 metais priemonių plano patvirtinimo“, priemonės „Subsidijos ir dotacijos tekstilės atliekų surinkimo konteineriams įsigyti“ projektų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                                  Ignotas Šalavėjus

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos

Aplinkos projektų valdymo agentūros direktoriaus 2021 m. gruodžio 7 d. įsakymu Nr. T1-304

 

 

ATLIEKŲ PREVENCIJOS IR TVARKYMO PROGRAMOS PRIEMONĖS

„SUBSIDIJOS IR DOTACIJOS TEKSTILĖS ATLIEKŲ SURINKIMO KONTEINERIAMS ĮSIGYTI“

PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos priemonės „Subsidijos ir dotacijos tekstilės atliekų surinkimo konteineriams įsigyti“ (toliau – Priemonė) projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato paraiškų teikimo ir vertinimo, atrankos ir finansavimo skyrimo, sutarčių sudarymo, projektų įgyvendinimo, atsiskaitymo ir lėšų, skirtų projektui, išmokėjimo reikalavimus ir tvarką.

2. Aprašas parengtas atsižvelgiant į:

2.1. Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. D1-94 „Dėl Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Lėšų naudojimo aprašas);

2.2. Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos (toliau – Programa) lėšų naudojimo 2021 metais priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. D1-314 „Dėl Atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo 2021 metais priemonių plano patvirtinimo“, priemonę Nr. 3.1.1.2 „Subsidijos ir dotacijos tekstilės atliekų surinkimo konteineriams įsigyti“ (toliau – Priemonė).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme ir Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose.

4. Pareiškėjai, teikdami paraiškas ir su jomis susijusią informaciją, projektų vykdytojai projektų įgyvendinimo metu ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – APVA), registruodama paraiškas, vertindama ir atrinkdama projektus, priimdama sprendimus dėl projektų finansavimo, vykdydama projektų įgyvendinimo priežiūrą, naudojasi Aplinkos projektų valdymo informacine sistema (toliau – APVIS). Tais atvejais, kai APVIS funkcinės galimybės nepakankamos ar neužtikrinamos, atitinkami veiksmai atliekami teikiant ar kaupiant reikalingą informaciją APVA nustatyta tvarka, apie konkrečius veiksmus paskelbiant APVA tinklalapyje. Elektroniniai dokumentai rengiami pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro patvirtintas ar su juo suderintas el. dokumento specifikacijas ir pasirašomi kvalifikuotu elektroniniu parašu.

5. APVA ir projektų vykdytojai visų su projektų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamiesi Lietuvos vyriausiojo archyvaro patvirtintomis Dokumentų saugojimo taisyklėmis ir Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje nustatytais terminais.

6. APVA savo interneto svetainėje skelbia informaciją, susijusią su subsidijų ir dotacijų skyrimu, projektų rezultatais.

7. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai savo interneto svetainėse turi skelbti informaciją apie planuojamą vykdyti ar vykdomą tekstilės atliekų surinkimo konteinerių įsigijimo projektą, o jį įgyvendinus - apie pasiektus rezultatus.

8. Pagal šį Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama.

 

II SKYRIUS

SĄLYGOS FINANSINEI PARAMAI GAUTI

 

9. Pagal Aprašą tinkami pareiškėjai yra:

9.1. savivaldybių administracijos (dotacijų gavėjai);

9.2. regioniniai atliekų tvarkymo centrai (subsidijų gavėjai).

10. Vieno kvietimo metu vienos savivaldybės teritorijoje projektą gali įgyvendinti vienas projekto vykdytojas – savivaldybės administracija arba regioninis atliekų tvarkymo centras. Jeigu paraišką teikia regioninis atliekų tvarkymo centras visų ar keleto administruojamų savivaldybių teritorijoje, jis teikia 1 paraišką, kurioje nurodo savivaldybes ir pateikia informaciją apie kiekvienoje savivaldybėje planuojamą įsigyti tekstilės atliekų konteinerių tipą, talpą, kiekį bei reikalingas investicijas. Paraišką pateikus regioniniam atliekų tvarkymo centrui, savivaldybės administracija dar vienos paraiškos pateikti negali.

11. Paraiškos projektų vertinimui priimamos iki 2022 m. vasario 8 d. Jeigu gautose paraiškose bendra prašoma subsidijų ir dotacijų suma yra mažesnė nei Priemonei numatyta skirti lėšų suma Priemonių plane, APVA sprendimu, paraiškų pateikimo terminas gali būti pratęstas arba skelbiamas naujas kvietimas.

12. Projektas turi būti įgyvendintas iki 2023 m. lapkričio 15 d.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTŲ PARAIŠKOMS

 

13. Kvietimas teikti paraiškas, nurodant paraiškų teikimo tvarką ir terminus, projektų finansavimo sąlygas, pagal skelbimo momentu galiojantį Priemonių planą skelbiamas APVA interneto svetainėje www.apva.lt ir (arba) kitomis visuomenės informavimo priemonėmis.

14. Su paraiška privaloma pateikti įgaliojimą teikti paraišką (jei ją teikia ne pareiškėjo vadovas).

15. Paraiškoje nurodomas planuojamas projektu įsigyti tekstilės atliekų surinkimo konteinerių kiekis bei projekto biudžetas. Nurodoma tiek projekto biudžeto eilučių, kiek skirtingo tipo ir talpos konteinerių įsigyjama. Projekto biudžetas turi būti sudaromas pagrįstai, remiantis gautais komerciniais pasiūlymais, viešojoje erdvėje prieinama informacija, viešųjų pirkimų sutartimis, anksčiau įgyvendintais panašaus pobūdžio projektais ar kitais šaltiniais.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS

 

16. Subsidija ar dotacija teikiama tekstilės atliekų surinkimo konteinerių įsigijimo išlaidoms finansuoti.

17. Projekto finansuojamoji dalis gali sudaryti iki 85 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų, likusią dalį turi finansuoti projekto vykdytojas.

18. Projekto išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.

19. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos yra išlaidos, kurios patirtos po 2021 m. lapkričio 4 d. iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos, bet ne vėliau nei 2023 m. lapkričio 15 d.  Projekto išlaidos, patirtos pareiškėjo iki finansavimo projektui skyrimo APVA direktoriaus įsakymu,  patiriamos pareiškėjo rizika.

20. Visos įgyvendinant projektą patirtos išlaidos turi būti pagrįstos projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentais, kurių atsekamumas turi būti užtikrintas.

21. Projekto išlaidos turi atitikti Lėšų naudojimo aprašo 22 – 27 punktuose projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMAS DĖL FINANSAVIMO SKYRIMO

 

22. Apie gautą paraišką APVA informuoja pareiškėją ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo.

23. Paraiškų vertinimas atliekamas vadovaujantis šiuo Aprašu, Lėšų naudojimo aprašu ir Priemonių planu.

24. Paraiškų atrankos būdas – tęstinis. Paraiškos registruojamos APVIS eilės tvarka pagal registracijos datą. Iš gautų paraiškų sudaromas pagrindinis sąrašas. Kai pagrindiniame sąraše esančiose paraiškose prašoma subsidijų ir dotacijų suma viršija Priemonių plane Priemonei numatytą skirti lėšų sumą, sudaromas rezervinis sąrašas.

25. Paraiškų atitiktį Aprašo II ir III skyrių reikalavimams patikrinti APVA gali naudotis prieinamomis duomenų bazėmis ir registrais.

26. Paraiškas APVA vertina eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Vienos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 30 darbo dienų nuo paraiškos registravimo dienos. Vertinimo metu nustatoma, ar paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar pareiškėjas atitinka keliamus reikalavimus subsidijai ar dotacijai gauti. Paraiškos, neatitinkančios Aprašo II ir III skyrių reikalavimų, atmetamos. APVA raštu informuoja pareiškėją apie paraiškos atmetimą ir nurodo atmetimo priežastis.

27. Projektų, esančių rezerviniame sąraše, paraiškos gali būti vertinamos ir sprendimas skirti finansavimą priimamas, jei pagrindiniame sąraše pateiktos paraiškos projektų vertinimui atlikti atmestos, sumažėjo prašomos subsidijos ar dotacijos dydis, pareiškėjai atsiėmė paraiškas arba Priemonei skiriamos papildomos lėšos. Sprendimas dėl projektų finansavimo iš rezervinio sąrašo gali būti priimamas ir projektai į pagrindinį sąrašą įtraukiami iki 2022 m. gruodžio 31 d.

28. Jeigu atliekant paraiškų vertinimą nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (ar) paraiška užpildyta netinkamai, pareiškėjui siunčiamas pranešimas ir prašoma pareiškėjo per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, pateikti trūkstamus dokumentus, informaciją ar patikslinti paraišką. Jei per nurodytą terminą paraiška nepatikslinama, nepateikiami trūkstami dokumentai, informacija ar priežastys, kodėl to nebuvo galima atlikti per nurodytą terminą, nepripažįstamos svarbiomis, paraiška atmetama.

29. Paraiškoje nurodyti duomenys po paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami, išskyrus atvejus, kai koreguoti ar tikslinti paprašo APVA.

30. Sprendimą dėl finansavimo skyrimo arba neskyrimo priima APVA direktorius atsižvelgdamas į paraiškų vertinimo rezultatus. Sprendimas dėl finansavimo skyrimo įforminamas APVA direktoriaus įsakymu. Sprendimas neskirti finansavimo įforminamas raštu, kuriame pareiškėjui pateikiama sprendimą pagrindžianti informacija, sprendimo motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka. Apie APVA priimtą sprendimą pareiškėjas informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Skyrus finansavimą, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju.

31. Informacija apie projektus, kurių įgyvendinimui skiriamas finansavimas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo dienos skelbiama APVA interneto svetainėje.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTO SUTARTIES SUDARYMAS, PAKEITIMAI

 

32. APVA ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo skirti Projektui finansavimą priėmimo dienos išsiunčia dotacijos ar subsidijos teikimo sutartį. Pareiškėjas sutartį turi pasirašyti per 1 mėnesį nuo jos  gavimo dienos ir grąžinti APVA. Jeigu sutartis per numatytą laiką nepasirašoma ir nenurodomos priežastys, kodėl to nebuvo galima atlikti per nurodytą terminą, laikoma, kad pareiškėjas finansavimo atsisako ir sprendimas skirti finansavimą Projektui netenka galios.

33. Neleidžiami jokie su APVA nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto išlaidas, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar projekto sutartyje nustatytus pareiškėjo įsipareigojimus.

34.  Projekto vykdytojas privalo pateikti APVA prašymą pakeisti projekto sutartį, nurodydamas tokio keitimo esmę, priežastis ir pagrindimą bei pridėdamas visus prašymą pagrindžiančius įrodymus. APVA, nustačiusi, kad su prašymu pateikti ne visi dokumentai arba reikia papildomos informacijos sprendimui priimti, prašo projekto vykdytojo per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, pateikti trūkstamus dokumentus ar paaiškinimus. Sprendimą dėl projekto sutarties keitimo priima APVA. Apie sutikimą arba nesutikimą keisti sutartį APVA informuoja subsidijos/dotacijos gavėją ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Prašymo gavimo data laikoma diena, kai APVA gavo visus prašymą pagrindžiančius dokumentus.

35. Sutarties pakeitimai fiksuojami šalims pasirašant susitarimą dėl sutarties pakeitimo. Sutarties pakeitimai įsigalioja po to, kai susitarimą dėl sutarties pakeitimo pasirašo abi šalys.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS

 

36. Projekto įgyvendinimo išlaidos apmokamos ir priežiūra atliekama Apraše nustatyta tvarka. Lėšos gali būti išmokamos dalimis.

37. Projekto vykdytojo prašymu APVA gali priimti sprendimą skirti iki 30 procentų avansą. Avansinis mokėjimas atliekamas projekto vykdytojui pateikus avansinio mokėjimo prašymą. Sumokėta avansinė lėšų suma proporcingai atskaitoma iš mokėjimų. Užpildytą avansinio mokėjimo prašymą APVA patikrina per 15 darbo dienų ir perduoda Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui prašyme nurodytą avansinio mokėjimo sumą išmokėti projekto vykdytojui į prašyme nurodytą banko sąskaitą.

38. Įvykdęs pirkimą, pasirašęs viešojo pirkimo sutartį ir paskelbęs ją Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, projekto vykdytojas apie viešųjų pirkimų procedūrų pabaigą informuoja APVA ir pateikia pirkimo dokumentus patikrai.

39. Įgyvendinęs projektą arba jo dalį, projekto vykdytojas mokėjimo prašymus, kuriais deklaruojamos patirtos išlaidos, gali teikti APVA ne dažniau nei kartą per metų ketvirtį (neįskaitant avansinio mokėjimo prašymo).

40. Kartu su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas turi pateikti:

40.1. išlaidų pagrindimo (priėmimo - perdavimo aktai, PVM sąskaitos faktūros) dokumentų kopijas;

40.2. išrašą iš buhalterinės turto apskaitos (dokumente turi būti nurodyta projektu įsigyti tekstilės atliekų konteinerių inventoriniai numeriai).

41. APVA, nustačiusi, kad su mokėjimo prašymu pateikti ne visi dokumentai arba reikia papildomos informacijos sprendimui priimti, prašo projekto vykdytojo per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, pateikti trūkstamus dokumentus ar paaiškinimus. Jei per nurodytą terminą mokėjimo prašymas nepatikslinamas ar nepateikiami trūkstami dokumentai ir nurodomos priežastys, dėl kurių nebuvo galima per nurodytą terminą patikslinti mokėjimo prašymo, nepripažįstamos svarbiomis, mokėjimo prašymas atmetamas.

42. Mokėjimo prašymą APVA įvertina ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo projekto vykdytojo tinkamai pateikto mokėjimo prašymo registravimo dienos. Nustačiusi, kad projekto tikslai pasiekti ir lėšos panaudotos pagal paskirtį, priima sprendimą dėl subsidijos ar dotacijos išmokėjimo. Apie priimtą sprendimą informuojamas projekto vykdytojas. Šis terminas gali būti ilgesnis, jei projektui inicijuojamas įtariamo pažeidimo tyrimas. Subsidija ar dotacija išmokama pagal faktiškai įsigytų tekstilės atliekų konteinerių kiekį bei viešojo pirkimo sutartyje numatytą tekstilės atliekų konteinerių įkainį / kainą, neviršijant paskirtos subsidijos ar dotacijos.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. APVA nustatyta tvarka prižiūri, ar projektų vykdytojai Programos lėšomis prekes, paslaugas ir darbus perka laikydamiesi Lėšų naudojimo aprašo 26 ir 27 punktų nuostatų.

44. Projekto vykdytojas turi viešinti informaciją apie projektą, jo tikslus, siekiamus bei pasiektus rodiklius ir gautą finansavimą savo interneto svetainėje.

45. APVA bet kuriame paraiškos vertinimo ar projekto įgyvendinimo etape gali atlikti projekto patikrą vietoje ar prašyti papildomų dokumentų ir paaiškinimų, susijusių su teikiama paraiška ar įgyvendinamu projektu. Patikros projektų įgyvendinimo vietoje atliekamos APVA nustatyta tvarka.

46. Jeigu projekto vykdytojas nesilaiko šio Aprašo ar Lėšų naudojimo aprašo nuostatų, APVA priima sprendimą dėl išmokėtų lėšų ar jų dalies susigrąžinimo arba finansinių korekcijų taikymo.

47. Ginčai, kilę dėl Aprašo reikalavimų vykdymo, taikymo ir aiškinimo, sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

48. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai turi teisę apskųsti APVA veiksmus ar neveikimą, susijusius su projekto paraiškų vertinimu, atranka, sprendimu dėl dotacijos ar subsidijos skyrimo ar neskyrimo, sprendimu dėl finansinės paramos mokėjimo ar neišmokėjimo ir projekto įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

 

__________________________