VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL SPECIALIŲJŲ KLASIŲ VILNIAUS R. ZUJŪNŲ GIMNAZIJOS Čekoniškių pagrindinio ugdymo skyriuje IR VILNIAUS R. SUDERVĖS MARIANO ZDZIECHOVSKIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS Rastinėnų pradinio ugdymo skyriuje STEIGIMO ir šių įstaigų NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2020 m. gegužės 15 d. Nr. T3-144
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 7 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 14 straipsnio 7 dalimi, 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, 44 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais ir atsižvelgdama į Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendrojo plano pakeitimą, patvirtintą Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2020 m. sausio 31 d. sprendimu Nr. T3-18, bei Vilniaus r. Zujūnų gimnazijos direktoriaus 2020 m. balandžio 17 d. prašymą Nr. M8-96 ir Vilniaus r. Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos direktoriaus 2020 m. balandžio 14 d. prašymą Nr. S-43, Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Įsteigti nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. V-X specialiąsias klases Vilniaus r. Zujūnų gimnazijos Čekoniškių pagrindinio ugdymo skyriuje ir I-IV specialiąsias klases Vilniaus r. Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos Rastinėnų pradinio ugdymo skyriuje;
2. Patvirtinti:
3. Nustatyti:
4. Pavesti Vilniaus r. Zujūnų gimnazijos ir Vilniaus r. Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos vadovams iki 2020 m. rugsėjo 1 d. parengti ir patvirtinti savo vadovaujamos ugdymo įstaigos struktūrą ir pareigybių sąrašą neviršijant 3.1. – 3.2. papunkčiuose įstaigoms nustatytų didžiausio leistino pareigybių skaičiaus.
5. Įgalioti Vilniaus r. Zujūnų gimnazijos direktorių ir Vilniaus r. Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos direktorių pasirašyti ir įregistruoti jų vadovaujamų švietimo įstaigų patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.
6. Pripažinti netekusiu galios nuo 2.1. ir 2.2. papunkčiuose patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2018 m. balandžio 25 d. sprendimu Nr. T3-128 „Dėl Vilniaus r. Mostiškių vaikų darželio ir Vilniaus r. Čekoniškių pagrindinės mokyklos reorganizavimo sąlygų aprašų bei švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 1.7 ir 1.9 punktais patvirtintus įstaigų nuostatus.
7. Šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės tinklalapyje.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2020 m. gegužės 15 d.
sprendimu Nr. T3-144
VILNIAUS R . ZUJŪNŲ GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Zujūnų gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Zujūnų gimnazijos (toliau – Gimnazijos) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Gimnazijos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
3. Trumpasis pavadinimas - Zujūnų gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre kodas 191317794.
7. Gimnazijos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, kodas 111104987, LT – 09318, Rinktinės g. 50, Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:
7.5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
11. Pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo gimnazija visų amžiaus tarpsnių vaikams. Mokyklos kita paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla, didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl intelekto sutrikimo ir įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems mokiniams.
14. Vykdomos švietimo programos — ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo ir vidurinio ugdymo programos. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, brandos atestatai ir jų priedai.
15. Gimnazijos skyrius:
15.5. pagrindinė skyriaus paskirtis – 7 (6)-16 metų mokinių mokymas pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, 6 (5) metų vaikų – pagal priešmokyklinio ugdymo programą, vaikų iki 5 (6) metų – pagal ikimokyklinio ugdymo programą. Mokymo kalba – lenkų. 5–10 klasių mokinių mokymas pagal specialiojo pagrindinio ugdymo programą. Mokymo kalba – lenkų ir lietuvių.
16. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir gimnazijos pavadinimu. Gimnazijai suteiktas paramos gavėjo statusas.
17. Gimnazija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo bei kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.
II. GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Kitos švietimo veiklos rūšys:
21. Gimnazijos tikslas: plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
22. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
22.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;
22.6. aktyvinti ir skatinti savivaldos institucijų, komandų ir grupių bendradarbiavimą, įtakojant gimnazijos valdymą;
23. Gimnazijos funkcijos:
23.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Gimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
23.2. rengia ugdymo programas bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
23.3. vykdo ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, vidurinio ugdymo programas lenkų kalbą, mokinių pagal specialiojo pagrindinio ugdymo programą – lenkų ir lietuvių kalbą ir neformaliojo vaikų švietimo programas;
23.5. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
23.6. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
23.7. užtikrina tautos bei savo krašto kultūros tęstinumą, puoselėja kultūrą, gimtąją kalbą, tautos tradicijas;
23.9. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą;
23.10. vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, ugdymo karjerai bei minimalios ir vidutinės priežiūros priemones;
23.11. ugdo specialiųjų poreikių mokinius pagal pritaikytas ir individualizuotas bendrąsias programas teisės aktų nustatyta tvarka;
23.12. organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
23.14. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
23.15. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
23.16. organizuoja mokinių maitinimą Gimnazijoje ir mokinių vežiojimą į Gimnaziją ir iš jos į namus;
23.17. viešai skelbia informaciją apie Gimnazijos veiklą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
III. GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
24. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
25. Gimnazija, įgyvendindama iškeltus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, privalo užtikrinti:
25.1. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;
IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
26. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
26.1. direktoriaus patvirtintą gimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Gimnazijos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
26.2. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba;
27. Gimnazijai vadovauja direktorius, kurį viešo konkurso būdu pareigoms skiria penkeriems metams ir iš jų atleidžia Vilniaus rajono savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka.
28. Gimnazijos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės tarybai ir Vilniaus rajono savivaldybės merui.
29. Direktoriaus funkcijos:
29.1. tvirtina Gimnazijos struktūrą, Gimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
29.2. organizuoja Gimnazijos darbą, kad būtų įgyvendintas Gimnazijos tikslas ir atliekamos nustatytos funkcijos;
29.3. vadovauja Gimnazijos strateginio plano, metiniam veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
29.6. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus, skatina juos, sprendžia darbo pareigų pažeidimo klausimus;
29.8. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir sudaro mokymo sutartis;
29.10. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
29.11. analizuoja Gimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Gimnazijos veiklos rezultatus;
29.16. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
29.17. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
29.19. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29.21. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali skirti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
30. Direktorius atsako už:
30.1. informacijos skelbimą apie vykdomas įstaigoje formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius įstaigos vidaus įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatus, Gimnazijos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
30.7. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
31. Gimnazijos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir Metodinė taryba.
32. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos mokiniui specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Gimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Gimnazijos pažangos.
33. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Gimnazijoje, teikia Gimnazijos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
34. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas, o jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
35. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas. Metodinių grupių veiklą organizuoja Metodinės grupės pirmininkas, o koordinuoja gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
V. GIMNAZIJOS SAVIVALDA
37. Gimnazijoje veikia gimnazijos savivaldos institucijos: Gimnazijos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba, klasės tėvų komitetai, Gimnazijos tėvų komitetas.
38. Gimnazijos taryba — aukščiausia Gimnazijos savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (kitų atstovų pagal įstatymą) ir vietos bendruomenės atstovų. Už savo veiklą atsiskaito ją rinkusiems Gimnazijos bendruomenės nariams.
38.1. Gimnazijos tarybą sudaro 11 narių: 3 mokytojai, 3 tėvai, 3 mokiniai ir 2 bendruomenės atstovai;
38.2. tėvus į Gimnazijos tarybą renka Tėvų komitetas, mokytojus — Mokytojų taryba, mokinius — Mokinių taryba slaptu balsavimu balsų dauguma;
38.3. Gimnazijos tarybos pirmininką renka tarybos nariai (Gimnazijos tarybos pirmininku negali būti Gimnazijos direktorius);
39. Gimnazijos taryba:
39.2. aprobuoja Gimnazijos strateginį planą, metinį Gimnazijos veiklos planą, Gimnazijos ugdymo planą, Gimnazijos nuostatus bei kitus Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus;
39.4. išklauso Gimnazijos direktoriaus metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo;
39.6. teikia siūlymus dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ir mokytojų darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
42. Mokytojų taryba — nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija, svarstanti mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo formas ir metodus. Ją sudaro Gimnazijos direktorius, pavaduotojas ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai, bibliotekininkas.
44. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau, kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdį gali būti kviečiami ir kitų Gimnazijos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis pedagogų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių.
46. Mokytojų taryba:
46.7. kartu su Gimnazijos specialistais sprendžia Gimnazijos mokinių sveikatos, saugos mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
46.9. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Gimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais;
47. Gimnazijoje veikia tėvų savivaldos institucijos: Gimnazijos tėvų komitetas, klasių tėvų komitetai, kurie atstovauja mokinių tėvams (globėjams).
48. Gimnazijos tėvų komitetas susideda iš klasių tėvų atstovų. Kiekvienos klasės tėvai išrenka po vieną atstovą į Gimnazijos tėvų komitetą.
49. Tėvų komitetas gali:
49.3. teikti siūlymus dėl ugdymo proceso ir mokinių laisvalaikio organizavimo Gimnazijos tarybai, Mokytojų tarybai;
49.4. bendradarbiauti su kitomis Gimnazijos savivaldos institucijomis sprendžiant iškilusias problemas ir opiausius Gimnazijos gyvenimo klausimus;
52. Klasių tėvų komitetas:
52.1. padeda klasės vadovui spręsti ūkinius, klasės renginių organizavimo klausimus, išvykas, kurti edukacinę aplinką;
52.2. aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo klausimus;
53. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (rūpintojams) aktualiais klausimais Gimnazijos direktorius gali organizuoti klasių tėvų pirmininkų pasitarimus.
54. Gimnazijoje steigiamos mokinių savivaldos institucijos: mokinių taryba, klasių mokinių komitetai.
55. Mokinių tarybą formuojama iš 5 mokinių, ją sudaro 8-12 klasių mokiniai, remiantis visuotine, lygia, tiesiogine 5-12 klasių mokinių rinkimų teise ir slaptu balsavimu, balsų dauguma dalyvavusiųjų rinkimuose.
57. Mokinių tarybos sudėtį, pasibaigus pavienių mokinių narystei taryboje dėl Gimnazijos baigimo, išvykimo iš jos ar kitų priežasčių, galima papildyti kandidatais, rinkimuose gavusiems daugiausia balsų pagal sąrašą arba organizuoti papildomus rinkimus.
58. Mokinių taryba:
58.1. svarsto Gimnazijos veiklą reglamentuojančių dokumentų, mokymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;
58.5. padeda organizuoti mokinių socialinės pagalbos veiklą, organizuoja drausmės ir tvarkos palaikymo Gimnazijoje, žalingų įpročių prevencijos akcijas;
58.7. inicijuoja Gimnazijos informacinių mokinių savivaldos stendų apipavidalinimą, inicijuoja mokyklos laikraščio leidybą ir pan.;
59. Mokinių tarybos veiklai vadovauja pirmininkas, jam nesant — pirmininko pavaduotojas. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja Gimnazijos direktoriaus paskirtas mokytojas.
60. Mokinių tarybos pirmininkas, pavaduotojas, sekretorius renkami balsų dauguma tarybos posėdyje atviro balsavimo metu.
61. Klasių mokinių komitetai renkami klasėse vieneriems metams atviro balsavimo metu balsų dauguma.
62. Gimnazijos savivaldos institucijos veikia bendradarbiaudamos tarpusavyje ir su kitomis Gimnazijos savivaldos institucijomis.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
64. Darbuotojai į darbą Gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
65. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
66. Gimnazijos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintų Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo nuostatų reikalavimus.
VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
68. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą Vilniaus rajono savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
69. Gimnazija išlaikoma iš Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto ir valstybės tikslinių dotacijų, turi paramos ir labdaros gavėjo statusą, Gimnaziją gali remti fiziniai ir juridiniai asmenys.
70. Gimnazija gali turėti kitų lėšų, naudojamų įstatymų numatyta tvarka. Jas sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara bei kitos teisėtai įgytos lėšos. Šios lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
71. Gimnazijos lėšos:
71.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
71.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
73. Gimnazijos buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
75. Gimnazija turi nebiudžetinių lėšų, kurias sudaro patalpų nuoma, fizinių ir juridinių asmenų labdara.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
77. Gimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Gimnazijos veiklą skelbiama Gimnazijos direktoriaus nustatyta tvarka. Pranešimai skelbiami gimnazijos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, gimnazijos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje. Pranešimai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Gimnazijos interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
78. Pranešimai apie Gimnazijos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.
79. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Gimnazijos tarybai pritarus.
80. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Gimnazijos taryba bei Gimnazijos direktorius, atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Gimnazijos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
2 priedas
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2020 m. gegužės 15 d.
sprendimu Nr. T3-144
VILNIAUS R. SUDERVĖS MARIANO ZDZIECHOVSKIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS
N U O S T A T A I
I. SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus rajono Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Vilniaus r. Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 191320242.
3. Mokykla įsteigta 1956-09-01 (patvirtinančių dokumentų nėra), o Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 1999-06-07 sprendimu Nr. 233 „Dėl dešimtųjų klasių atidarymo Vilniaus r. pagrindinėse bendrojo lavinimo mokyklose“ tapo pagrindine mokykla.
6. Mokyklos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė (toliau – Savininkas), identifikavimo kodas 111104987, LT-09318, Rinktinės g. 50, Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:
6.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
9. Mokyklos tipas – pagrindinė mokykla. Mokyklos pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla. Mokyklos kita paskirtis – pradinės mokyklos tipo specialioji mokykla, didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl intelekto sutrikimo ir įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems mokiniams.
11. Mokymo forma – grupinio ir pavienio mokymosi (dieninė, savarankiško mokymosi, mokymo namuose) formos.
12.Vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo programos; išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai.
13. Mokyklos skyriaus pavadinimas – Vilniaus r. Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos Rastinėnų pradinio ugdymo skyrius (toliau – Skyrius);
13.1. Skyriaus įsteigimo data: 2010-09-01 (Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2010 m. birželio 23 d. sprendimas Nr. T3-207);
13.4. Mokymo formos: grupinio ir pavienio mokymosi (dieninė, savarankiško mokymosi, mokymo namuose) formos;
14. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atributiką. Mokyklai suteiktas paramos gavėjo statusas. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Vilniaus r. savivaldybės tarybos sprendimais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais bei kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
16. Mokyklos veiklos rūšis:
17. Kitos Mokyklos ne švietimo veiklos rūšys:
18. Mokyklos veiklos tikslai:
18.1. ugdyti kiekvieno mokinio vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi, gebančiu apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau, lavinti dabartiniam gyvenimui svarbius jo komunikacinius gebėjimus, mokyti įgyti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinti valstybinės, gimtosios ir užsienio kalbų mokymąsi, informacinį raštingumą;
19. Mokyklos veiklos uždaviniai:
19.2. organizuoti ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį ugdymą, sudarant lygias mokymosi galimybes ir prieinamumą įvairių poreikių bei gabumų vaikams;
19.3. teikti specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų poreikių vaikams, organizuoti specialiųjų poreikių vaikų ugdymą bendrosiose klasėse;
19.4. organizuoti mokinių neformalųjį švietimą pagal jų pageidavimus ir Mokyklos galimybes, integruoti jį su bendruoju ugdymu;
19.5. atlikti vidinį Mokyklos įsivertinimą, kad būtų įvertinta Mokyklos veikla, mokinių poreikių tenkinimo, ugdymo proceso situacija bei numatyti tikslai jiems pagerinti;
20. Mokykla atlieka šias funkcijas:
20.1. užtikrina ugdymo kokybę, vadovaudamasi Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintomis bendrosiomis programomis;
20.2. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, pagrindinio ugdymo antrosios dalies, specialiojo ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas; Vilniaus r. Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos Rastinėnų pradinio ugdymo skyriuje – specialiojo pradinio ugdymo programas;
20.3. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
20.4. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios ir vidutinės priežiūros priemones;
20.5. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, bendradarbiauja su Vilniaus rajono Pedagogine psichologine tarnyba;
20.7. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
20.8. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
20.12. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
20.13. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
III. SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
22. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai paskirtas funkcijas, turi teisę:
23. Mokykla, įsipareigoja užtikrinti:
23.1. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;
IV. SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
24. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
24.1. direktoriaus patvirtintą strateginį planą, kuriam yra pritarę Mokyklos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
24.3. direktoriaus patvirtintą Mokyklos ugdymo planą, kuris yra suderintas su Mokyklos
taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu;
25. Mokyklai vadovauja direktorius, kuris pareigoms skiriamas viešo konkurso būdu 5 metams ir iš jų atleidžiamas Vilniaus rajono savivaldybės tarybos teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Direktoriaus funkcijos:
27.1. telkia Mokyklos bendruomenę valstybinei švietimo politikai įgyvendinti, mokyklos strategijai kurti, atsako už Mokyklos veiklą;
27.3. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
27.4. vadovauja Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisyklių rengimui, teikia aprobuoti Mokyklos tarybai ir jas tvirtina;
27.7. inicijuoja Mokyklos veiklą ir ugdymą reglamentuojančių planų parengimą ir kontroliuoja jų vykdymą, rengia mokytojų tarifikaciją, tvirtina pamokų tvarkaraščius;
27.9. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, sprendžia darbo pareigų pažeidimo klausimus;
27.10. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
27.11. nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę, vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais;
27.15. valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja teisės aktų nustatyta tvarka, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
27.16. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
27.18. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
27.20. organizuoja pagrindinio ugdymo programos patikrinimą, nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui;
27.21. paveda atlikti Mokyklos direktoriaus pavaduotojams dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka;
28. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus, už Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų įgyvendinimą.
V. SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
29. Mokyklos taryba – aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Už savo veiklą Mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams.
30. Mokyklos taryboje mokiniai, tėvai (globėjai), mokytojai ir vietos bendruomenė atstovauja lygiomis dalimis. Tėvai į Mokyklos tarybą renkami Mokyklos tėvų susirinkimo metu, mokytojus – mokytojų tarybos posėdžio metu, mokinius – mokinių susirinkimo metu. Tarybos nariai renkami dvejiems metams. Ją sudaro 9 nariai.
32. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip 2 kartus per mokslo metus, posėdis yra teisėtas, jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Mokyklos tarybos sprendimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo.
33. Taryba:
33.2. aprobuoja Mokyklos strateginį planą, Mokyklos metinį veiklos planą, neformaliojo švietimo principus, Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles, kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Mokyklos direktoriaus;
36. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija, svarstanti mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo formas ir metodus. Ją sudaro visi ugdymą organizuojantys Mokyklos darbuotojai.
37. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai vieneriems metams.
38. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdžius gali būti kviečiami ir kitų savivaldos institucijų atstovai. Reikalui esant gali būti šaukiamas neeilinis tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 tarybos narių.
40. Mokytojų taryba:
40.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto švietimą reglamentuojančių dokumentų rekomendacijas ir jų įgyvendinimą, optimalių ugdymo proceso sąlygų sudarymą, ugdymo turinio atnaujinimo klausimus;
40.2. aprobuoja ugdymo turinio kryptį, atitinkančią Mokyklos filosofiją bei švietimo politikos gaires;
40.4. aptaria skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo ir mokymo programas, metodus;
40.5. analizuoja mokinių krūvius, nepažangumo ir nelankymo priežastis, higienos, poilsio, mitybos klausimus;
41. Mokinių taryba – mokinių aukščiausia savivaldos institucija, renkama 6-10 klasių mokinių susirinkime slaptu balsavimu balsų dauguma. Ją sudaro 5 mokiniai. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas dvejiems metams mokinių tarybos narių balsų dauguma.
42. Mokinių taryba:
42.1. renka mokinius į Mokyklos tarybą, dalyvauja organizuojant įvairius Mokyklos kultūrinius ir sportinius renginius, talkas, labdaros akcijas, prevencines programas Mokyklos bendruomenės ir visuomenės labui;
42.2. teikia siūlymus metiniam Mokyklos veiklos planui, vidaus darbo tvarkos taisyklių pataisoms, ugdymo turinio diferencijavimui, mokymo organizavimo tvarkai ir kitais praktiniais Mokyklos veiklos klausimais;
43. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas:
43.2. aptaria su klasės vadovu mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus;
43.3. padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, tėvų budėjimą renginiuose, vykdyti profesinį orientavimą;
44. Metodinė taryba:
44.1. Metodinę tarybą sudaro dalykų ar dalykų blokų metodinių grupių pirmininkai, o jai vadovauja direktoriaus pavaduotoja ugdymui;
44.2. Metodinė taryba organizuoja savo veiklą pagal planą, patvirtintą Mokyklos direktoriaus:
44.2.4. teikia Mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo;
VI. SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
45. Darbuotojus priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
46. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
48. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą Vilniaus rajono savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
49. Mokyklos lėšos:
49.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
49.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
51. Mokykla gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara ir kitos teisėtu būdu gautos lėšos.
52. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
55. Mokyklos vieši pranešimai, kuriuos pagal šiuos Nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Mokyklos internetinėje svetainėje, vietinėje spaudoje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
56. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus svarsto ir derina Mokyklos taryba, tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba.
57. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir mokslo ministro patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva, atsižvelgiant į įvykusius pokyčius dėl mokyklos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
59. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
60. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku. Pranešimuose nurodoma visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.
61. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.