LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS
įsakymas
dėl lietuvos respublikos ūkio ministro 2015 m. balandžio 3 d. įsakymo nr. 4-207 „DĖL socialinio verslo koncepcijos patvirtinimo“ pakeitimo
2016 m. rugpjūčio 29 d. Nr. 4-533
Vilnius
P a k e i č i u Socialinio verslo koncepciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. 4-207 „Dėl Socialinio verslo koncepcijos patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 10 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
Socialinio verslo koncepcijos
priedas
SOCIALINIO VERSLO KRITERIJŲ DETALIZAVIMO REKOMENDACIJOS
1. Socialinio verslo koncepcijos 10.1 papunktyje nustatyto kriterijaus detalizavimas:
1.1. Šis kriterijus apibrėžia pagrindinį socialinį tikslą, kuris skiria socialinio verslo subjektus nuo tradicinių pelno siekiančių verslo subjektų.
1.2. Socialinio tikslo gali būti siekiama bet kuriame socialinio verslo grandinės etape: surandant išteklių, įdarbinant darbuotojų, sukuriant produktą (paslaugą) bei vykdant rinkodarą, pasitelkus tikslinę auditoriją.
1.3. Kadangi socialinį tikslą tiksliausiai galima indikuoti pagal tikslinę auditoriją, socialinis verslas pagal šį kriterijų turi atitikti bent vieną iš šių bruožų:
1.3.1. Socialinis verslas yra orientuotas į asmenis, kurie yra atskirti nuo įvairių visuomenės gyvenimo sričių, yra jautresni socialiniams ir ekonominiams iššūkiams ir rizikoms bei turi mažiau išteklių su jais sėkmingai susidoroti (pavyzdžiui, neįgalieji, vienišos motinos ar tėvai, priešpensinio amžiaus žmonės, pensininkai, kvalifikacijos neturintys jauni asmenys, nedirbantys, nesimokantys, ir mokymuose nedalyvaujantys jauni asmenys, tautinių mažumų atstovai, pabėgėliai, prievartą patyrę asmenys ir kt.).
1.3.2. Socialinis verslas yra orientuotas į visuomenę ir jo vykdoma veikla turi didesnį teigiamą poveikį aplinkai, palyginti su tradiciniu verslu, bei nauda (tiesiogiai vykdant veiklą arba nukreipiant veiklos rezultatus) yra teikiama vienoje ar keliose srityse, pavyzdžiui:
1.3.2.1. pagrindinių ūkio šakų (pavyzdžiui, transporto, pramonės, energetikos, žemės ūkio, būsto, turizmo ir kt.) poveikio aplinkai mažinimas;
1.3.2.8. ligų ir priklausomybių prevencija, pacientų telkimas ir jų teisių gynimas bei tarpusavio pagalbos stiprinimas;
1.3.2.11. bendruomeninių organizacijų veikla, tenkinanti gyvenamosios vietovės bendruomenės viešuosius poreikius;
1.3.2.12. pilietiškumo, patriotiškumo ugdymas, visuomenės švietimas ir informavimas valstybės gynybos klausimais;
2. Socialinio verslo koncepcijos 10.2 papunktyje nustatyto kriterijaus detalizavimas:
2.1. Socialinis verslas pagal šį kriterijų turi atitikti bent vieną iš šių bruožų: vykdoma nuolatinė ekonominė veikla, siekiant pelno; sukuriama darbo vietų. Tai atskiria socialinį verslą nuo tradicinių nevyriausybinių organizacijų ar kitų socialinės ekonomikos veiklos formų, kai siekiama socialinio tikslo, bet nevykdoma nuolatinė ekonominė veikla, neįdarbinami darbuotojai (t. y. veikiama vien savanorystės pagrindu).
3. Socialinio verslo koncepcijos 10.3 papunktyje nustatyto kriterijaus detalizavimas:
3.1. Šis kriterijus apibrėžia mechanizmus, kurie skirti socialinių tikslų įgyvendinimui užtikrinti. Valdymo aspektas dar griežčiau atskiria socialinį verslą nuo tradicinių verslo subjektų bei nevyriausybinių organizacijų.
3.2. Pagal šį kriterijų socialiniam verslui yra privalomas:
3.2.1. ribotas pelno paskirstymas. Didžioji dalis pelno – daugiau nei 50 proc. – turi būti reinvestuojama socialiniam tikslui įgyvendinti;
4. Socialinio verslo koncepcijos 10.4 papunktyje nustatyto kriterijaus detalizavimas:
4.1. Pagal šį kriterijų socialiniam verslui yra privalomas nepriklausomumas nuo valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų.