BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS 2012 METŲ GRUODŽIO 21 D. SPRENDIMO NR. TS-242 „DĖL BIRŠTONO SAVIVALDYBEI SKIRTŲ MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2014 m. lapkričio 28 d. Nr. TS-182
Birštonas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugpjūčio 28 d. nutarimu Nr.790 „Dėl Lietuvos Respublikos vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“, Birštono savivaldybės taryba nusprendžia:
Pakeisti Birštono savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo
tvarkos aprašą, patvirtintą Birštono savivaldybės tarybos 2012 m. gruodžio 21 d. sprendimu Nr. TS-242 „Dėl Birštono savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Birštono savivaldybės
tarybos 2014 m. lapkričio 28 d.
sprendimu Nr. TS-182
MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO, NAUDOJIMO IR PERSKIRSTYMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja mokinio krepšelio lėšų naudojimo principų taikymą Birštono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) bendrąjį lavinimą teikiančiose mokyklose, ikimokyklinėse įstaigose (toliau – švietimo įstaigose), neformaliojo švietimo įstaigose, Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.2. Savivaldybei skirtos mokinio krepšelio lėšos – tai 7 procentai atitinkamiems metams Birštono savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje vartojamas sąvokas.
3. Skiriant mokinio krepšelio lėšas švietimo įstaigoms siekiama:
II SKYRIUS
MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS
4. Sutartinių mokinių skaičius ir mokinio krepšelio lėšos ateinantiems biudžetiniams metams, pagal einamųjų mokslo metų mokinių duomenis, rugsėjo 1 d. skaičiuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ patvirtinta Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika (toliau – Metodika).
5. Sutartinių mokinių skaičius gaunamas švietimo įstaigos mokinių skaičių dauginant iš atitinkamų Metodikoje nustatytų sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientų.
6. Birštono savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) Biudžeto skyrius:
6.1. suderinęs su Savivaldybės administracijos Švietimo skyriumi sutartinių mokinių skaičių, apskaičiuoja kiekvienos švietimo įstaigos bendrą mokinio krepšelio lėšų poreikį, kuris skaičiuojamas sutartinių mokinių skaičių padauginus iš mokinio krepšelio lėšų dydžio. Mokinio krepšelio dydis tvirtinamas kiekvienų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu;
6.2. 93 procentus atitinkamiems metams Savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirsto proporcingai kiekvienai įstaigai šio Aprašo 6.1 papunktyje nustatyta tvarka;
7. Savivaldybė 7 procentus atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:
7.2. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;
7.5. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo lavinimo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;
8. Aprašo 7.1–7.4 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti lėšos apskaičiuojamos pagal Metodikos 2 priedą.
9. Aprašo 7.5 ir 7.6 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti lėšos apskaičiuojamos iš sumos, sudarančios 7 procentus Birštono savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų, atėmus Aprašo 7.1–7.4 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms skirtas lėšas.
10. Savivaldybei skirtos mokinio krepšelio lėšos Savivaldybės tarybos sprendimu paskirstomos taip:
10.1. Pedagoginei psichologinei tarnybai – pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti. Lėšos apskaičiuojamos pagal rugsėjo 1 d. sutartinių mokinių skaičių. Gautos lėšos naudojamos darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms;
10.2. mokykloms – brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti. Lėšos apskaičiuojamos pagal rugsėjo 1 d. mokinių, kurie mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, skaičių. Lėšos mokykloms paskiriamos, kai mokyklos-egzaminų centrai pateikia informaciją apie brandos egzaminų organizavimą ir vykdymą, vadovaujantis Birštono savivaldybės tarybos patvirtintu Apmokėjimo už pagrindinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, lietuvių kalbos (gimtosios) valstybinio brandos egzamino teksto rašymo dalies ir mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimą, pakartotinės sesijos mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą tvarkos aprašu;
10.3. neformaliojo švietimo mokykloms – profesinės linkmės moduliams, vykdomiems pagal Profesinės linkmės muzikinio ugdymo modulio aprašą. Lėšos apskaičiuojamos pagal rugsėjo 1 d. mokinių, kurie mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, skaičių;
10.4. įstaigoms, vykdančioms neformalųjį vaikų švietimą, – neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas. Lėšos apskaičiuojamos pagal rugsėjo 1 d. mokinių, kurie mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, skaičių. Lėšos paskirstomos pagal spalio 1 d. fiksuotą neformaliojo ugdymo įstaigų mokinių, lankančių ir bendrojo lavinimo mokyklas, skaičių. Gautos lėšos naudojamos darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms;
10.5. mokykloms – pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti ir bendrojo lavinimo, ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo paslaugų prieinamumui užtikrinti. Šios lėšos paskirstomos kiekvienai mokyklai mokinio krepšelio lėšų trūkumui padengti. Lėšos darbo užmokesčiui apskaičiuojamos pagal švietimo įstaigos vadovo patvirtintą mokytojų tarifikacijos sąrašą ir etatų, išlaikomų iš mokinio krepšelio lėšų, sąrašą pagal rugsėjo 1 d. būklę. Mokinio krepšelio lėšų trūkumas apskaičiuojamas palyginus faktišką lėšų poreikį mokymo reikmėms ir pagal Metodiką priklausančias lėšas bei įvertinus lėšų taupymo galimybes.
11. Nesant galimybių, prieš tvirtinant atitinkamų metų Birštono savivaldybės biudžetą, Savivaldybei skirtos mokinio krepšelio lėšos paskirstomos pagal Aprašo 7.3–7.6 papunkčius, šių lėšų asignavimų valdytoja paskiriama Savivaldybės administracija.
12. Pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti skiriama ne mažiau kaip 80 procentų apskaičiuotų lėšų.
13. Neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, skiriama ne mažiau kaip 50 procentų apskaičiuotų lėšų.
14. Brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti, profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti, pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti, finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtintuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų planuose, skiriama lėšų tiek, kad būtų patenkintas poreikis.
15. Savivaldybė iš savo valdomų 7 procentų mokinio krepšelio lėšų gali skirti lėšas atskiroms ugdymo įstaigoms pagal poreikį (nebūtinai kiekvienai vienodai). Savivaldybės valdomi 7 procentai mokinio krepšelio lėšų (arba jų dalis) gali būti skirstomi įstaigoms tvirtinant atitinkamų metų savivaldybės biudžetą arba per visus biudžetinius metus.
16. Už mokinio krepšelio lėšų naudojimą pagal paskirtį yra atsakingi švietimo įstaigų ir neformaliojo švietimo įstaigų vadovai.
17. Švietimo įstaigos skirtas mokinio krepšelio lėšas naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:
17.1. darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir apmokėti už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų (ne mažiau 20 valandų), mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti, psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti, taip pat gali būti mokama už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro 2003 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. ĮSAK – 1407 „Dėl pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąrašo patvirtinimo“, bei mokytojų padėjėjams ir darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;
17.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms, kurios skaičiuojamos pagal Metodiką faktiniam mokinių skaičiui;
17.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui, kurios skaičiuojamos pagal Metodiką faktiniam mokinių skaičiui;
17.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti, kurios skaičiuojamos pagal Metodiką sutartiniam mokinių skaičiui;
17.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, apmokėti už darbą IKT aptarnaujantiems darbuotojams ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT), kurios skaičiuojamos pagal Metodiką faktiniam mokinių skaičiui.
III SKYRIUS
MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS
19. Savivaldybės tarybos sprendimu mokinio krepšelio lėšos perskirstomos:
19.2. tarp Savivaldybių ir Švietimo ir mokslo ministerijos, kai mokiniai iš Savivaldybės finansuojamų mokyklų pereina į mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, arba atvirkščiai;
19.3. kai švietimo įstaiga didina arba mažina darbo užmokesčio fondą ar įgyja mokymo priemones, kurios priskiriamos ilgalaikiam turtui;
19.4. kai Savivaldybei skirtos lėšos mokinio krepšeliui finansuoti, gautos Švietimo ir mokslo ministerijai perskirsčius tarp savivaldybių mokinio krepšelio lėšas nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos (jei tokia galimybė numatyta atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme) dėl pasikeitusio sutartinių mokinių skaičiaus einamųjų metų rugsėjo 1 d., skiriamos darbuotojų, kuriems už darbą apmokama iš mokinio krepšelio lėšų, darbo užmokesčiui, išeitinėms išmokoms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms bei kompensacijoms mokėti.
20. Asignavimų valdytojas – ugdymo įstaigos vadovas, nepažeisdamas Aprašo 9 punkto, gali keisti numatytų asignavimų mokinio krepšeliui finansuoti paskirtį pagal ekonominę klasifikaciją, neviršydamas patvirtintų bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui, sumų. Tokiu atveju pateikia Savivaldybės administracijos Biudžeto skyriui prašymą apie išlaidų sąmatos pakeitimus.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, ir atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro tvirtinamas lėšų naudojimo atitinkamoms mokymo reikmėms tenkinti rekomendacijas.