hERBAS_bmp

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018-11-02 Nr. V35-1022

Druskininkai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir atsižvelgdama į rekomendacijas, patvirtintas Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2018 m. gegužės 10 d. direktoriaus įsakymu Nr. 2V-77 (1.4) „Dėl rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“, bei siekdama užtikrinti kokybišką atvirąjį darbą su jaunimu Druskininkų savivaldybėje:

1. T v i r t i n u Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2. Į p a r e i g o j u Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausiąjį specialistą su Aprašu supažindinti viešosios įstaigos Druskininkų jaunimo užimtumo  centro direktorių bei užtikrinti Aprašo vykdymo kontrolę.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja,

pavaduojanti savivaldybės administracijos direktorių                                    Violeta Grigorienė

 

PATVIRTINTA

Druskininkų  savivaldybės administracijos direktoriaus 

2018 m. lapkričio 2 d. įsakymu Nr. V35-1022

 

 

ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Druskininkų savivaldybės teritorijoje veikiančių atvirųjų jaunimo centrų (toliau – Centras) ir atvirųjų jaunimo erdvių (toliau – Erdvė) veiklos kokybės užtikrinimą – veiklų planavimą, žmogiškųjų išteklių valdymą, darbo organizavimą, vietą ir patalpas, finansinius išteklius, viešinimą ir pristatymą, bendradarbiavimą ir atstovavimą bei veiklos kokybės priežiūros tvarką.

2. Centras ir Erdvė, vykdydami savo veiklą, vadovaujasi pateiktu aprašu.

3. Jei nenurodyta kitaip, Aprašas yra taikomas bendrosios ir atvirosios darbo su jaunimu krypčių Centrams ir Erdvėms.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. atvirasis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse, vykdomas darbo su jaunimu principais.

4.2. atvirasis jaunimo centras (toliau – Centras) – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių veiklos arba jos dalies vykdymo vieta yra Lietuvos Respublikoje ir kurie vykdo darbą su jaunimu, grindžiamą savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantį jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.

4.3. atviroji jaunimo erdvė (toliau – Erdvė) –  kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindu valdoma patalpa, kurioje vykdomas darbas su jaunimu, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.

4.4. atvirojo darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro / erdvės tipas, kuris teikia pirmenybę darbui su mažiau galimybių turinčiu, socialinę atskirtį patiriančiu bei socialinės rizikos grupei priklausiančiu jaunimu.

4.5. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro / erdvės tipas, kuris vykdo darbą su jaunimu, vadovaudamasis darbo su jaunimu principais, neteikdamas pirmenybės nei vienai jaunimo grupei.

4.6. Lankytojas – 14–29 metų amžiaus asmenys, lankantys atvirąją jaunimo centrą arba erdvę.

4.7. Jaunimo darbuotojas – Jaunimo darbuotojas – tai pilnametis asmuo, dirbantis su jaunais žmonėmis jų laisvalaikiu, siekiantis asmeninio ir socialinio jaunų žmonių tobulėjimo tiek per individualų darbą su skirtingais asmenimis, tiek dirbdamas su grupėmis bei turintis šiam darbui reikalingų kompetencijų.

4.8. Jaunimas - du ir daugiau asmenų nuo 14 iki 29 metų.

5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme.

 

II SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS VEIKLOS PLANAVIMAS

 

6. Centro / Erdvės veiklos planavimas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu:

6.1. veiklos planavimas yra pagrįstas planuojamais pasiekti kokybiniais ir kiekybiniais rezultatais;

6.2. siekiami rezultatai yra konkretūs ir jų pasiekimas aiškiai pamatuojamas;

6.3. Centro / Erdvės veikla planuojama trejiems metams;

6.4. pirmiausiai organizuojamas Centro / Erdvės esamos situacijos vertinimas – savianalizė, kurią atlieka Centras, bei išorinis vertinimas, kurį atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė. Savianalizės metu nustatoma organizacijos esama padėtis ir padarytas progresas, analizuojami pagrindiniai Centro / Erdvės veiklos rodikliai (pateikti 6 ir 7 Aprašo punktuose), išanalizuojami Centro / Erdvės lankytojų bei jų tėvų atsiliepimai (Centro / Erdvės darbuotojai atlieka apklausą) ir nustatomi Centro / Erdvės veiklos tikslai bei aspektai, kuriuos reikia tobulinti. Išorinio vertinimo metu aptariama Centro / Erdvės atlikta savianalizė bei su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi derinami numatyti uždaviniai bei tikslas.

6.5. atsižvelgiant į Centro / Erdvės esamos situacijos vertinimą pagal pateiktą formą sudaromas Centro / Erdvės veiklos planas (toliau – Veiklos planas) (1 priedas). Veiklos plane numatomi rezultatai, kuriuos planuojama pasiekti, ir jų poreikio pagrindimas, rezultatų pasiekimo rodikliai ir jų reikšmės kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje, veiksmai, padėsiantys pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, reikalingi įgyvendinti konkrečias veiklas. Veiklos planą Centro / Erdvės vadovas derina su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi;

6.6. kiekvienų metų pabaigoje parengiama Centro / Erdvės metų veiklos ataskaita – atliekamas Veiklos plano įgyvendinimo ir jame numatytų rezultatų pasiekimo vertinimas bei peržiūrimi pagrindiniai Centro / Erdvės veiklos rezultatai bei rodikliai. Peržiūrimas Veiklos planas esant poreikiui yra tikslinamas. Atlikus Veiklos plano peržiūrą, planas ir jo pakeitimai turi būti suderinti su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi, kuris teikia metodinę pagalbą dėl veiklos planavimo.

6.7. organizuojami reguliarūs Centro / Erdvės jaunimo darbuotojų susitikimai, atvejų analizės, supervizijos ir kt., skirti aptarti kylančius iššūkius ir suplanuoti vykdomą veiklą (ne rečiau nei kartą per mėnesį);

6.8. Centro / Erdvės esamos situacijos vertinime analizuojama, ar Centras / Erdvė vadovaujasi Aprašu. Jo taikymas vertinamas pagal tai ar: neįdiegta, diegiama, įdiegta, įdiegta ir tobulinama. Analizėje pateikiami Aprašo taikymą pagrindžiantys pavyzdžiai;

6.9. Centro / Erdvės veiklos vertinimo pagrindinis tikslas – tobulinti Centro / Erdvės veiklą ir atvirąjį darbą su jaunimu;

6.10. siekiant užtikrinti, kad Centro / Erdvės veiklos vertinimas yra skaidrus, atviras ir savikritiškas, jis nėra naudojamas Centro / Erdvės finansavimui numatyti.

7. Centrui rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:

7.1. bendras lankytojų skaičius;

7.2. unikalių lankytojų skaičius;

7.3. mažiau galimybių turinčių lankytojų skaičius (pavyzdžiui, asmenų, patiriančių socialinę riziką skaičius, socialiai remtinų lankytojų skaičius ir kt.).

8. Esant galimybėms ir poreikiui, Centrui rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:

8.1. individualių lankytojų konsultacijų skaičius;

8.2. lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir lytį;

8.3. susitikimų su tėvais skaičius;

8.4. jaunimo inicijuotų / suorganizuotų veiklų skaičius;

8.5. bendras įvykdytų ugdomųjų veiklų skaičius;

8.6. vykdomų neformaliojo ugdymo programų skaičius;

8.7. suorganizuotų Centro viešinimo veiklų (publikacijų, akcijų, straipsnių) skaičius;

8.8. su jaunimu įgyvendintų projektų skaičius;

8.9. Centro įvykdytų projektų skaičius;

8.10. taikomi darbo su jaunimu metodai;

8.11. Centro pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai;

8.12. individualiai konsultuojamų lankytojų skaičius.

9. Erdvei rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:

9.1. bendras lankytojų skaičius;

9.2. unikalių lankytojų skaičius;

9.3. mažiau galimybių turinčių lankytojų skaičius (pavyzdžiui, socialinės rizikos grupei priklausančių lankytojų skaičius, socialiai remtinų lankytojų skaičius ir kt.).

10. Esant galimybėms ir poreikiui, Erdvei rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:

10.1. bendras įvykdytų ugdomųjų veiklų skaičius;

10.2. suorganizuotų Centro viešinimo veiklų (publikacijų, akcijų, straipsnių) skaičius;

10.3. Erdvės pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai;

10.4. su jaunimu įgyvendintų projektų skaičius;

10.5. Erdvės įvykdytų projektų skaičius;

10.6. individualiai konsultuojamų lankytojų skaičius.

 

III SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS

 

11. Centro / Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu darbuotojams:

11.1. Centro / Erdvės darbuotojai yra neteisti (neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo);

11.2. Centro / Erdvės jaunimo darbuotojas dirba vadovaudamasis Jaunimo darbuotojo pareigybės aprašymu, patvirtintu Centro / Erdvės vadovo įsakymu, ir Jaunimo darbuotojų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. A1-208;

11.3. Centre dirba ne mažiau nei du jaunimo darbuotojai, dirbantys po pilną darbo laiką, skirto vykdyti darbą su jaunimu ir atvirąjį darbą su jaunimu. Erdvėje dirba bent vienas jaunimo darbuotojas, dirbantis ne mažiau kaip pusę pilno darbo laiko, skirto vykdyti darbą su jaunimu.

11.4. kiekvienais metais jaunimo darbuotojai darbo metu dalyvauja tiksliniuose mokymuose, stažuotėse, kursuose, intervizijose, komandos ar individualiose supervizijose ir pan. skirtuose Centro / Erdvės veiklai gerinti;

11.5. finansinės apskaitos vykdymą atlieka ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui įdarbintas Centro / Erdvės darbuotojas arba šios funkcijos yra perduotos finansinę apskaitą vykdančiai įmonei.

11.6. rekomenduojama, kad Centre dirbtų abiejų lyčių jaunimo darbuotojai;

12. Centro žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu darbui su savanoriais:

12.1. Savanoriškai veiklą vykdantys asmenys, dirbantys su jaunimu ir savanoriaujantys Centre / Erdvėje, gali padėti vykdyti darbą su jaunimu, bet negali būti jaunimo darbuotojais.

12.2. darbe su savanoriais Centras / Erdvė vadovaujasi Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymu.

 


 

 

IV SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13. Centro / Erdvės darbas organizuojamas vadovaujantis šiuo Aprašu:

13.1. darbas su jaunimu atitinka Centro / Erdvės darbo kryptį:

13.1.1. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centre / Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 50 proc. Centro / Erdvės vykdomų veiklų apimties.

13.1.2. atvirojo darbo su jaunimu krypties Centre / Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 70 proc. Centro / Erdvės vykdomų veiklų apimties.

13.2. darbas su jaunimu atitinka Centro / Erdvės veiklos planą;

13.3. darbas Centre / Erdvėje su jaunu žmogumi vyksta individualiai ir grupinių užsiėmimų metu;

13.4. atvirojo darbo su jaunimu paslaugos Centro / Erdvės lankytojams nėra apmokestinamos;

13.5. tiesioginį darbą su jaunimu atlieka Centro / Erdvės jaunimo darbuotojas ir tai sudaro ne mažiau kaip 80 proc. jo darbo laiko;

13.6. Centro / Erdvės, išskyrus atvirosios krypties Centro / Erdvės, jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo veiklos koordinavimu, jaunimo motyvavimu ir aktyvumo bei užimtumo skatinimu, pagalba įgyvendinti jaunimo iniciatyvas bei konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais;

13.7. atvirosios krypties Centro / Erdvės jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo socialiai atsakingo elgesio skatinimu ir formavimu, pagalba jaunimui integruotis į visuomenę, konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais, prevencinių veiklų vykdymu bei jaunimo veiklos Centre / Erdvėje organizavimu ir koordinavimu;    

13.8. Centro / Erdvės lankytojai gali būti 14-29 metų jauni žmonės, tačiau esant poreikiui ir galimybėms teikiamos paslaugos ir vaikams.

13.9. Centras / Erdvė yra pasitvirtinęs ir naudoja lankytojų srautų skaičiavimo metodiką;

13.10. kartu su Centro / Erdvės lankytojais yra sukurtos ir viešai prieinamos Centro vidaus tvarkos taisyklės;

13.11. Centro / Erdvės lankytojai yra įtraukti į veiklų organizavimą, vykdymą ir vertinimą;

13.12. Rekomenduojama, kad Centro / Erdvės darbo laikas būtų numatomas atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką, tačiau baigiamas ne anksčiau kaip 19 val. Rekomenduojama, kad Centras / Erdvė dirbtų nuo pirmadienio iki šeštadienio imtinai, vasaros metu nuo pirmadienio iki penktadienio imtinai.

13.13. Centras / Erdvės gali būti uždarytas ne daugiau nei 6 savaites per metus. Dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, remonto, šis laikas gali būti pratęsiamas;

13.14. vasaros sezono metu Centro / Erdvės darbuotojai, orientuodamiesi į jaunimo poreikius vasaros metu rinktis ne Centro / Erdvės patalpose, dirba su jaunimu jo susibūrimo vietose ar kitose atvirajam darbui tinkančiose vietose, t. y. ne Centro / Erdvės patalpose; 

13.15. Centras / Erdvė taiko įvairius jaunimo poreikius atitinkančius darbo su jaunimu metodus: mokymasis per patirtį, užsiėmimai grupėmis, diskusijos, būreliai, seminarai, individualios konsultacijos, mokymasis iš bendraamžių ir kt.;

13.16. Centro / Erdvės taikomi darbo metodai papildo atvirąjį darbą su jaunimu ir neprieštarauja jo principams;

13.17. darbas su jaunimu vykdomas remiantis Atvirų jaunimo centrų veiklos aprašu patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570 ir Atvirų jaunimo centrų ir erdvių koncepcija patvirtinta Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 2V-38-(1.4).

 

V SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS VIETA BEI PATALPOS

 

14. Centro / Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šiuos reikalavimus Centro / Erdvės patalpoms:

14.1. Centras turi turėti mažiausiai dvi patalpas, Erdvė turi turėti bent vieną patalpą.

14.1.1. Centras turi atskirą patalpą, kurioje jaunimas gali patogiai kartu leisti laiką, bendrauti;

14.1.2. Centras / Erdvė turi ne mažiau nei vieną atskirą patalpą administraciniam darbui, kurioje nevyksta veiklos lankytojams;

14.2. Centro / Erdvės patalpų išorėje yra lengvai įskaitoma iškaba su Centro / Erdvės pavadinimu bei darbo laiku;

14.3. Centro / Erdvės patalpose įrengtas šildymas, apšvietimas, vėdinimo sistema, sanitarinės patalpos (tualetai), tiekiamas vanduo.

15. Centro / Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šiuos reikalavimus Centro / Erdvės vietai:

15.1. Centras / Erdvė turi turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą vykdyti patrauklioms Centro / Erdvės lankytojams veikloms, tarp jų įrangą aktyvioms, pavyzdžiui, sporto veikloms;

15.2. Centras turi turėti atskirą įėjimą;

15.3. Centras ar jo steigėjas turi teisę naudotis patalpomis  ne trumpesniam nei Centro Veiklos plano vykdymo laikotarpiui. 

15.4. Centras / Erdvė yra įsikūręs vietos jaunimui patrauklioje vietoje netoli jaunimo susibūrimo vietų, švietimo įstaigų;

15.5. Centras / Erdvė yra lengvai surandamas;

15.6. Centras / Erdvė nėra įkurtas gyvenamajame daugiabučiame name;

16. Centrai ir Erdvės kuriami atlikus teorinį ir praktinį aplinkos tyrinėjimą bei jaunų žmonių situacijos tyrimą konkrečioje vietovėje, analizei atlikti pasitelkiami kiti su jaunimu dirbantys asmenys.

 

VI SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS FINANSINIAI IŠTEKLIAI

 

17. Centro / Erdvės finansiniai ištekliai valdomi vadovaujantis šiuo aprašu:

17.1. Centras / Erdvė didžiąja dalimi yra išlaikomas iš savivaldybės biudžeto Socialinės paramos programos (finansuojamas patalpų išlaikymas, komunalinės paslaugos bei Centro / Erdvės darbuotojų darbo užmokestis);

17.2. dalis lėšų, reikalingų Centro / Erdvės veikloms, gaunamos iš Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, įvairių fondų, nacionalinių programų, finansavimo konkursų, privataus sektoriaus ar fizinių asmenų.

17.3. dalis lėšų, reikalingų Centro / Erdvės veikloms, gaunamos iš mokamų Centro / Erdvės veiklų.

 

VII SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS

 

18. Centro / Erdvės veiklos viešinimas ir pristatymas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu:

18.1. Centras / Erdvė viešina savo veiklą vietos bendruomenėms;

18.2. Centras / Erdvė yra pasiekiamas el. paštu, socialinių tinklų pagalba, mobiliojo arba fiksuoto ryšio telefonu;

18.3. viešinant ir pristatant Centro / Erdvės veiklas nepažeidžiamas lankytojų privatumas ir esant poreikiui yra užtikrinamas lankytojų anonimiškumas;

18.4. Centro / Erdvės lankytojai nėra įpareigojami dalyvauti Centro / Erdvės veiklos viešinime ir pristatyme;

18.5. bendravimui su jaunimu Centras / Erdvė turi ir naudoja socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Centro / Erdvės veiklą skelbimo būdas;

18.6. jaunimo pritraukimas vykdomas viešinant Centro veiklas įvairiomis priemonėmis: socialiniai tinklai, tinklaraščiai, straipsniai spaudoje, reklama viešose erdvėse, renginiai, socialinis darbas su jaunimo gatvėse, susitikimai mokyklose;

18.7. esant poreikiui tėvai supažindinami su Centro / Erdvės darbo tikslu, specifika ir vykdomomis veiklomis.

 

VIII SKYRIUS

CENTRŲ IR ERDVIŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS

 

19. Centrų / Erdvių bendradarbiavimas ir atstovavimas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu:

19.1. pagrindiniai bendradarbiavimo naudos gavėjai yra jaunimas ir Centras / Erdvė;

19.2. siekdamas geriau pažinti esamą jaunimo situaciją bei ieškoti problemų sprendimo būdų Centras / Erdvė bendradarbiauja su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis (mokyklomis, policija, parapija, jaunimo organizacijomis, bendruomene, savivaldybės administracijos vaiko teisių apsaugos, socialinės paramos, švietimo skyriais, seniūnijomis, teritorinėmis darbo biržomis ar jaunimo darbo centrais ir kt.);

19.3. bent kartą per metus Centras / Erdvė dalyvauja tarpžinybiniuose susitikimuose su pedagogais, socialiniais darbuotojais, bendruomenių pareigūnais, vaiko teisių apsaugos specialistais ir kitais asmenimis, dirbančiais su vaikais bei jaunimu. 

19.4. siekdamas kuo efektyvesnio jaunimo poreikius atitinkančio veiklų vykdymo, Centras / Erdvės bendradarbiauja su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis,

19.5. Centras / Erdvė dalinasi patirtimi su kitais Centrais / Erdvėmis ir dalyvauja asociacijų, tinklų veikloje;

19.6. siekdamas pritraukti jaunimą į Centrą / Erdvę ir gauti informacijos apie mažiau motyvuotą jaunimą, Centras / Erdvė bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis;

19.7. siekdamas keistis patirtimi, didinti veiklų vykdymo efektyvumą ir, esant poreikiui, vykdyti bendras veiklas Centras / Erdvė bendradarbiauja su užsienio organizacijomis.

 

 

IX SKYRIUS

CENTRŲ/ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS PRIEŽIŪRA

 

20. Vyriausiasis specialistas (jaunimo reikalų koordinatorius) vadovaudamasis galiojančiu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) direktoriaus įsakymu patvirtintu Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių identifikavimo ir veiklos kokybės priežiūros tvarkos aprašu, vizituoja Druskininkų savivaldybėje veikiančius atvirus jaunimo centrus ir atviras jaunimo erdves, surenka informaciją apie įstaigas ir informaciją pateikia Departamentui.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Šis aprašas gali būti keičiamas, papildomas ir naikinamas atsižvelgiant į teisės aktų pokyčius.

 

 

 

Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo aprašo  

1 priedas

 

(Atvirojo jaunimo centro ar atvirosios jaunimo erdvės veiklos plano forma)

 

ATVIROJO JAUNIMO CENTRO AR ATVIROSIOS JAUNIMO ERDVĖS

(ATVIROJO DARBO SU JAUNIMU) VEIKLOS PLANAS ____-____ M.

 

I.          BENDRA INFORMACIJA

Atviro jaunimo centro / erdvės pavadinimas

 

Adresas

 

Tel. numeris

 

El. paštas

 

Interneto puslapis / socialinio tinklo paskyros adresas

 

 

Trumpas darbo tikslo / misijos aprašymas

 

 

 

 

 

II.        VEIKLOS PLANAS

 

Veiklos sritys

Tikslas

Uždaviniai

Siekiami

rezultatai

Rezultato pasiekimo rodiklis (kiekybinis ir kokybinis)

Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės

Priemonės rezultatui pasiekti

Atsakingi asmenys

Veiksmo atlikimo terminas

I metai

II metai

III metai

1

2

3

4

5

6

Veiklos planavimas, veiklos vertinimas ir kokybės standarto kūrimas, atnaujinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Žmogiškieji ištekliai, darbas su komanda, darbuotojų psichohigiena, mokymasis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Darbo ir atvirojo darbo su jaunimu organizavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Patalpos ir infrastruktūra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finansinių išteklių valdymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veiklos viešinimas ir pristatymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bendradarbiavimas ir atstovavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. VEIKLOS RODIKLIAI

 

Eil. Nr.

Veiklos rodiklis

Veiklos rodiklių reikšmės metų pabaigoje

I metai

II metai

III metai

1.  

Bendras lankytojų skaičius

 

 

 

2.  

Unikalių lankytojų skaičius *

 

 

 

3.  

Centro / Erdvės pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai *

 

 

 

4.  

Socialiai remtinų lankytojų skaičius

 

 

 

5.  

Mažiau motyvuotų / mažiau aktyvių / rizikos grupei priklausančių lankytojų skaičius *

 

 

 

6.  

Jaunimo inicijuotų / suorganizuotų veiklų skaičius

 

 

 

7.  

Bendras įvykdytų veiklų skaičius *

 

 

 

8.  

Įgyvendintų projektų skaičius *

 

 

 

9.  

Taikomi darbo su jaunimu metodai

 

 

 

10.

Suorganizuotų Centro viešinimo veiklų skaičius

 

 

 

11.

Individualių lankytojų konsultacijų skaičius

 

 

 

12.

Susitikimų su tėvais skaičius

 

 

 

13.

Vykdomų neformaliojo ugdymo programų skaičius

 

 

 

14.

Su Centro pagalba įdarbintų jaunuolių skaičius

 

 

 

15.

Lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir lytį

 

 

 

* taikoma atvirajai jaunimo erdvei

 

 

Tvirtinama atviro jaunimo centro / erdvės vadovo (-ės):

 

Data:

 

Suderinta su Jaunimo reikalų koordinatoriumi:

 

Data:

 

Papildomi komentarai:

(jei yra)

 

Papildomi komentarai:

(jei yra)

 

 

_____________________________________

 

 

 

 

Atviro jaunimo centro ar erdvės veiklos plano pildymo instrukcija

 

 

1.   Planas pildomas artimiausiems trejiems metams. Kiekvienų plano vykdymo metų pabaigoje planas peržiūrimas ir prireikus papildomas ar keičiamas. Atlikus plano peržiūrą ir pakeitimus, planas tvirtinamas (pasirašomas) Centro / Erdvės vadovo ir išorinio vertintojo.

2.   Pirmoje dalyje pateikiama bendra informacija apie Centrą / Erdvę.

3.   Antroje dalyje esančioje lentelėje pateikiami rezultatai, kuriuos Centras / Erdvė planuoja pasiekti per trejus metus bei kita lentelėje nurodyta informacija. Lentelė horizontaliai suskirstyta į septynias dalis pagal Centro veiklos sritis. Žemiau esančioje lentelėje pateikiamas kiekvienos Centro / Erdvės veiklos srities trumpas aprašymas:

 

Planavimas

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su tuo kaip Centras / Erdvė planuoja savo veiklą. Tai apima tiek trumpalaikį (savaitės, mėnesio) tiek ilgalaikį (vienų metų ir ilgesnį) Centro / Erdvės veiklos planavimą. Veiklos planavimas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip veiklos plano rengimas, veiklos vertinimas, veiklos rodiklių matavimas ir vertinimas, reguliarių darbuotojų komandos susitikimų organizavimas.

Žmogiškieji ištekliai

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės administracijos, jaunimo darbuotojų ir savanorių bei kitų darbuotojų valdymu. Žmogiškųjų išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip personalo atranka, personalo poreikio planavimas, atsakomybių paskirstymas darbuotojams, personalo kvalifikacijos kėlimas (dalyvavimas mokymuose, jaunimo darbuotojo sertifikato gavimas), savanorių pritraukimas, atranka, apmokymas ir jų darbo organizavimas, lėšų reikalingų žmogiškiesiems ištekliams paieška.

Darbo organizavimas

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės vykdomu darbu ir teikiamomis paslaugomis. Darbo organizavimas apima, bet neapsiriboja tokiais Centro / Erdvės veiklos aspektais kaip taikomi darbo metodai, teikiamos paslaugos, vykdomas darbas, darbo laikas, lankytojų įtraukimas į veiklų organizavimą ir vykdymą, lėšų reikalingų darbo vykdymui ir paslaugų teikimui paieška.

Patalpų ir infrastruktūros valdymas

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymu. Centro / Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip patalpų paskirstymas pagal funkcijas, patalpų atnaujinimas, patalpų pritaikymas lankytojų poreikiams, infrastruktūros plėtra, infrastruktūros atnaujinimas, lėšų patalpų ir infrastruktūros įsigijimui, išlaikymui, atnaujinimui paieška. 

Finansinių išteklių valdymas

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės finansinių išteklių valdymu. Finansinių išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip finansinių srautų planavimas, įvairioms veikloms reikalingų lėšų paieška ir procesai reikalingi joms gauti, dalyvavimas konkursuose, rėmėjų paieška, mokamų veiklų apmokestinimo sistemos valdymas.

Veiklos viešinimas ir pristatymas

 

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės veiklos viešinimu ir pristatymu bendruomenėms, jaunimui, tėvams ir kitiems suinteresuotiems asmenims. Veiklos viešinimas ir pristatymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip viešinimo ir pristatymo renginių organizavimas, veiklos viešinimas įvairiomis priemonėmis, veiklos padedančios pritraukti jaunimą, informacijos apie Centrą / Erdvę ir jo veiklą sklaida.

Bendradarbiavimas ir atstovavimas

 

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės bendradarbiavimu su kitomis institucijomis. Bendradarbiavimas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip Centro / Erdvės bendradarbiavimas su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis, dalyvavimas tarpžinybiniuose susitikimuose su socialiniais darbuotojais, nepilnamečių reikalų inspektoriais, vaiko teisių apsaugos specialistais, bendradarbiavimas su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis, bendradarbiavimas su formaliojo švietimo įstaigomis, dalyvavimas asociacijų ir tinklų veikloje, gerosios patirties dalinimasis su kitais centrais / erdvėmis, bendradarbiavimas su privačiu sektoriumi bei bendradarbiavimas su užsienio organizacijomis.

 

4.   Prie atitinkamo veiklos aspekto lentelėje Centras / Erdvė pateikia šią informaciją:

Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindimas

Rezultato pasiekimo rodikliai

Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės

Veiksmai rezultatui pasiekti

Atsakingi asmenys

Veiksmo atlikimo terminas

šiame stulpelyje įrašomas rezultatas, kurį planuojama pasiekti. Taip pat glaustai parašoma, kodėl Centras / Erdvė siekia šio rezultato

šiame stulpelyje įrašomas rodiklio, kuris padės įvertinti ar rezultatas buvo pasiektas, pavadinimas. Rodikliai gali būti tiek kiekybiniai, tiek kokybiniai. Taip pat rezultato pasiekimui įvertinti gali būti naudojami keli rodikliai

šiame stulpelyje įrašomos rodiklių reikšmės, kurias Centras / Erdvė planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje

šiame stulpelyje įrašomi konkretūs veiksmai (veiklos), kurie bus vykdomi norint pasiekti numatytą rezultatą. Taip pat gali būti pateikiamas trumpas veiklos aprašymas ir kita susijusi informacija

šiame stulpelyje nurodomi asmenys (konkretus asmuo arba darbuotojo pareigos) atsakingi už tam tikros veiklos įvykdymą

šiame stulpelyje įrašoma data (metai arba metai ir mėnuo), kada pradedama atlikti veikla ir kada baigiama

 

 

 

 

5.   Veiklos rodiklių lentelėje centras nusimato kiekvieno rodiklio reikšmę, kurią planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje.

 

1 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kiekybiniai rodikliai).

 

 

Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas

Rezultato pasiekimo rodiklis

Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės

Priemonės rezultatui pasiekti

Atsakingi asmenys

Veiksmo atlikimo terminas

I metai

 

II metai

 

III metai

1

2

3

4

5

6

Patalpos ir infrastruktūra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kokybiniai rodikliai).

 

 

Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas

Rezultato pasiekimo rodiklis

Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės

Priemonės rezultatui pasiekti

Atsakingi asmenys

Veiksmo atlikimo terminas

I metai

 

II metai

 

III metai

1

2

3

4

5

6

Darbo organizavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________________