DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO APRAŠO PATVIRTINIMO
2018-11-02 Nr. V35-1022
Druskininkai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir atsižvelgdama į rekomendacijas, patvirtintas Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2018 m. gegužės 10 d. direktoriaus įsakymu Nr. 2V-77 (1.4) „Dėl rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“, bei siekdama užtikrinti kokybišką atvirąjį darbą su jaunimu Druskininkų savivaldybėje:
1. T v i r t i n u Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).
2. Į p a r e i g o j u Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausiąjį specialistą su Aprašu supažindinti viešosios įstaigos Druskininkų jaunimo užimtumo centro direktorių bei užtikrinti Aprašo vykdymo kontrolę.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus
2018 m. lapkričio 2 d. įsakymu Nr. V35-1022
ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Druskininkų savivaldybės teritorijoje veikiančių atvirųjų jaunimo centrų (toliau – Centras) ir atvirųjų jaunimo erdvių (toliau – Erdvė) veiklos kokybės užtikrinimą – veiklų planavimą, žmogiškųjų išteklių valdymą, darbo organizavimą, vietą ir patalpas, finansinius išteklius, viešinimą ir pristatymą, bendradarbiavimą ir atstovavimą bei veiklos kokybės priežiūros tvarką.
3. Jei nenurodyta kitaip, Aprašas yra taikomas bendrosios ir atvirosios darbo su jaunimu krypčių Centrams ir Erdvėms.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. atvirasis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse, vykdomas darbo su jaunimu principais.
4.2. atvirasis jaunimo centras (toliau – Centras) – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių veiklos arba jos dalies vykdymo vieta yra Lietuvos Respublikoje ir kurie vykdo darbą su jaunimu, grindžiamą savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantį jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.
4.3. atviroji jaunimo erdvė (toliau – Erdvė) – kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindu valdoma patalpa, kurioje vykdomas darbas su jaunimu, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.
4.4. atvirojo darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro / erdvės tipas, kuris teikia pirmenybę darbui su mažiau galimybių turinčiu, socialinę atskirtį patiriančiu bei socialinės rizikos grupei priklausiančiu jaunimu.
4.5. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro / erdvės tipas, kuris vykdo darbą su jaunimu, vadovaudamasis darbo su jaunimu principais, neteikdamas pirmenybės nei vienai jaunimo grupei.
4.7. Jaunimo darbuotojas – Jaunimo darbuotojas – tai pilnametis asmuo, dirbantis su jaunais žmonėmis jų laisvalaikiu, siekiantis asmeninio ir socialinio jaunų žmonių tobulėjimo tiek per individualų darbą su skirtingais asmenimis, tiek dirbdamas su grupėmis bei turintis šiam darbui reikalingų kompetencijų.
II SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS VEIKLOS PLANAVIMAS
6. Centro / Erdvės veiklos planavimas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu:
6.1. veiklos planavimas yra pagrįstas planuojamais pasiekti kokybiniais ir kiekybiniais rezultatais;
6.4. pirmiausiai organizuojamas Centro / Erdvės esamos situacijos vertinimas – savianalizė, kurią atlieka Centras, bei išorinis vertinimas, kurį atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė. Savianalizės metu nustatoma organizacijos esama padėtis ir padarytas progresas, analizuojami pagrindiniai Centro / Erdvės veiklos rodikliai (pateikti 6 ir 7 Aprašo punktuose), išanalizuojami Centro / Erdvės lankytojų bei jų tėvų atsiliepimai (Centro / Erdvės darbuotojai atlieka apklausą) ir nustatomi Centro / Erdvės veiklos tikslai bei aspektai, kuriuos reikia tobulinti. Išorinio vertinimo metu aptariama Centro / Erdvės atlikta savianalizė bei su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi derinami numatyti uždaviniai bei tikslas.
6.5. atsižvelgiant į Centro / Erdvės esamos situacijos vertinimą pagal pateiktą formą sudaromas Centro / Erdvės veiklos planas (toliau – Veiklos planas) (1 priedas). Veiklos plane numatomi rezultatai, kuriuos planuojama pasiekti, ir jų poreikio pagrindimas, rezultatų pasiekimo rodikliai ir jų reikšmės kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje, veiksmai, padėsiantys pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, reikalingi įgyvendinti konkrečias veiklas. Veiklos planą Centro / Erdvės vadovas derina su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi;
6.6. kiekvienų metų pabaigoje parengiama Centro / Erdvės metų veiklos ataskaita – atliekamas Veiklos plano įgyvendinimo ir jame numatytų rezultatų pasiekimo vertinimas bei peržiūrimi pagrindiniai Centro / Erdvės veiklos rezultatai bei rodikliai. Peržiūrimas Veiklos planas esant poreikiui yra tikslinamas. Atlikus Veiklos plano peržiūrą, planas ir jo pakeitimai turi būti suderinti su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi, kuris teikia metodinę pagalbą dėl veiklos planavimo.
6.7. organizuojami reguliarūs Centro / Erdvės jaunimo darbuotojų susitikimai, atvejų analizės, supervizijos ir kt., skirti aptarti kylančius iššūkius ir suplanuoti vykdomą veiklą (ne rečiau nei kartą per mėnesį);
6.8. Centro / Erdvės esamos situacijos vertinime analizuojama, ar Centras / Erdvė vadovaujasi Aprašu. Jo taikymas vertinamas pagal tai ar: neįdiegta, diegiama, įdiegta, įdiegta ir tobulinama. Analizėje pateikiami Aprašo taikymą pagrindžiantys pavyzdžiai;
6.9. Centro / Erdvės veiklos vertinimo pagrindinis tikslas – tobulinti Centro / Erdvės veiklą ir atvirąjį darbą su jaunimu;
7. Centrui rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:
8. Esant galimybėms ir poreikiui, Centrui rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:
9. Erdvei rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:
10. Esant galimybėms ir poreikiui, Erdvei rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:
III SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS
11. Centro / Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu darbuotojams:
11.2. Centro / Erdvės jaunimo darbuotojas dirba vadovaudamasis Jaunimo darbuotojo pareigybės aprašymu, patvirtintu Centro / Erdvės vadovo įsakymu, ir Jaunimo darbuotojų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. A1-208;
11.3. Centre dirba ne mažiau nei du jaunimo darbuotojai, dirbantys po pilną darbo laiką, skirto vykdyti darbą su jaunimu ir atvirąjį darbą su jaunimu. Erdvėje dirba bent vienas jaunimo darbuotojas, dirbantis ne mažiau kaip pusę pilno darbo laiko, skirto vykdyti darbą su jaunimu.
11.4. kiekvienais metais jaunimo darbuotojai darbo metu dalyvauja tiksliniuose mokymuose, stažuotėse, kursuose, intervizijose, komandos ar individualiose supervizijose ir pan. skirtuose Centro / Erdvės veiklai gerinti;
11.5. finansinės apskaitos vykdymą atlieka ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui įdarbintas Centro / Erdvės darbuotojas arba šios funkcijos yra perduotos finansinę apskaitą vykdančiai įmonei.
12. Centro žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu darbui su savanoriais:
12.1. Savanoriškai veiklą vykdantys asmenys, dirbantys su jaunimu ir savanoriaujantys Centre / Erdvėje, gali padėti vykdyti darbą su jaunimu, bet negali būti jaunimo darbuotojais.
IV SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
13. Centro / Erdvės darbas organizuojamas vadovaujantis šiuo Aprašu:
13.1. darbas su jaunimu atitinka Centro / Erdvės darbo kryptį:
13.1.1. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centre / Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 50 proc. Centro / Erdvės vykdomų veiklų apimties.
13.5. tiesioginį darbą su jaunimu atlieka Centro / Erdvės jaunimo darbuotojas ir tai sudaro ne mažiau kaip 80 proc. jo darbo laiko;
13.6. Centro / Erdvės, išskyrus atvirosios krypties Centro / Erdvės, jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo veiklos koordinavimu, jaunimo motyvavimu ir aktyvumo bei užimtumo skatinimu, pagalba įgyvendinti jaunimo iniciatyvas bei konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais;
13.7. atvirosios krypties Centro / Erdvės jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo socialiai atsakingo elgesio skatinimu ir formavimu, pagalba jaunimui integruotis į visuomenę, konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais, prevencinių veiklų vykdymu bei jaunimo veiklos Centre / Erdvėje organizavimu ir koordinavimu;
13.8. Centro / Erdvės lankytojai gali būti 14-29 metų jauni žmonės, tačiau esant poreikiui ir galimybėms teikiamos paslaugos ir vaikams.
13.10. kartu su Centro / Erdvės lankytojais yra sukurtos ir viešai prieinamos Centro vidaus tvarkos taisyklės;
13.12. Rekomenduojama, kad Centro / Erdvės darbo laikas būtų numatomas atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką, tačiau baigiamas ne anksčiau kaip 19 val. Rekomenduojama, kad Centras / Erdvė dirbtų nuo pirmadienio iki šeštadienio imtinai, vasaros metu nuo pirmadienio iki penktadienio imtinai.
13.13. Centras / Erdvės gali būti uždarytas ne daugiau nei 6 savaites per metus. Dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, remonto, šis laikas gali būti pratęsiamas;
13.14. vasaros sezono metu Centro / Erdvės darbuotojai, orientuodamiesi į jaunimo poreikius vasaros metu rinktis ne Centro / Erdvės patalpose, dirba su jaunimu jo susibūrimo vietose ar kitose atvirajam darbui tinkančiose vietose, t. y. ne Centro / Erdvės patalpose;
13.15. Centras / Erdvė taiko įvairius jaunimo poreikius atitinkančius darbo su jaunimu metodus: mokymasis per patirtį, užsiėmimai grupėmis, diskusijos, būreliai, seminarai, individualios konsultacijos, mokymasis iš bendraamžių ir kt.;
13.16. Centro / Erdvės taikomi darbo metodai papildo atvirąjį darbą su jaunimu ir neprieštarauja jo principams;
13.17. darbas su jaunimu vykdomas remiantis Atvirų jaunimo centrų veiklos aprašu patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570 ir Atvirų jaunimo centrų ir erdvių koncepcija patvirtinta Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 2V-38-(1.4).
V SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS VIETA BEI PATALPOS
14. Centro / Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šiuos reikalavimus Centro / Erdvės patalpoms:
14.1. Centras turi turėti mažiausiai dvi patalpas, Erdvė turi turėti bent vieną patalpą.
14.2. Centro / Erdvės patalpų išorėje yra lengvai įskaitoma iškaba su Centro / Erdvės pavadinimu bei darbo laiku;
15. Centro / Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šiuos reikalavimus Centro / Erdvės vietai:
15.1. Centras / Erdvė turi turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą vykdyti patrauklioms Centro / Erdvės lankytojams veikloms, tarp jų įrangą aktyvioms, pavyzdžiui, sporto veikloms;
15.3. Centras ar jo steigėjas turi teisę naudotis patalpomis ne trumpesniam nei Centro Veiklos plano vykdymo laikotarpiui.
15.4. Centras / Erdvė yra įsikūręs vietos jaunimui patrauklioje vietoje netoli jaunimo susibūrimo vietų, švietimo įstaigų;
VI SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS FINANSINIAI IŠTEKLIAI
17. Centro / Erdvės finansiniai ištekliai valdomi vadovaujantis šiuo aprašu:
17.1. Centras / Erdvė didžiąja dalimi yra išlaikomas iš savivaldybės biudžeto Socialinės paramos programos (finansuojamas patalpų išlaikymas, komunalinės paslaugos bei Centro / Erdvės darbuotojų darbo užmokestis);
17.2. dalis lėšų, reikalingų Centro / Erdvės veikloms, gaunamos iš Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, įvairių fondų, nacionalinių programų, finansavimo konkursų, privataus sektoriaus ar fizinių asmenų.
VII SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS
18. Centro / Erdvės veiklos viešinimas ir pristatymas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu:
18.2. Centras / Erdvė yra pasiekiamas el. paštu, socialinių tinklų pagalba, mobiliojo arba fiksuoto ryšio telefonu;
18.3. viešinant ir pristatant Centro / Erdvės veiklas nepažeidžiamas lankytojų privatumas ir esant poreikiui yra užtikrinamas lankytojų anonimiškumas;
18.4. Centro / Erdvės lankytojai nėra įpareigojami dalyvauti Centro / Erdvės veiklos viešinime ir pristatyme;
18.5. bendravimui su jaunimu Centras / Erdvė turi ir naudoja socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Centro / Erdvės veiklą skelbimo būdas;
18.6. jaunimo pritraukimas vykdomas viešinant Centro veiklas įvairiomis priemonėmis: socialiniai tinklai, tinklaraščiai, straipsniai spaudoje, reklama viešose erdvėse, renginiai, socialinis darbas su jaunimo gatvėse, susitikimai mokyklose;
VIII SKYRIUS
CENTRŲ IR ERDVIŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS
19. Centrų / Erdvių bendradarbiavimas ir atstovavimas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu:
19.2. siekdamas geriau pažinti esamą jaunimo situaciją bei ieškoti problemų sprendimo būdų Centras / Erdvė bendradarbiauja su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis (mokyklomis, policija, parapija, jaunimo organizacijomis, bendruomene, savivaldybės administracijos vaiko teisių apsaugos, socialinės paramos, švietimo skyriais, seniūnijomis, teritorinėmis darbo biržomis ar jaunimo darbo centrais ir kt.);
19.3. bent kartą per metus Centras / Erdvė dalyvauja tarpžinybiniuose susitikimuose su pedagogais, socialiniais darbuotojais, bendruomenių pareigūnais, vaiko teisių apsaugos specialistais ir kitais asmenimis, dirbančiais su vaikais bei jaunimu.
19.4. siekdamas kuo efektyvesnio jaunimo poreikius atitinkančio veiklų vykdymo, Centras / Erdvės bendradarbiauja su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis,
19.5. Centras / Erdvė dalinasi patirtimi su kitais Centrais / Erdvėmis ir dalyvauja asociacijų, tinklų veikloje;
19.6. siekdamas pritraukti jaunimą į Centrą / Erdvę ir gauti informacijos apie mažiau motyvuotą jaunimą, Centras / Erdvė bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis;
IX SKYRIUS
CENTRŲ/ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS PRIEŽIŪRA
20. Vyriausiasis specialistas (jaunimo reikalų koordinatorius) vadovaudamasis galiojančiu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) direktoriaus įsakymu patvirtintu Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių identifikavimo ir veiklos kokybės priežiūros tvarkos aprašu, vizituoja Druskininkų savivaldybėje veikiančius atvirus jaunimo centrus ir atviras jaunimo erdves, surenka informaciją apie įstaigas ir informaciją pateikia Departamentui.
Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo aprašo
1 priedas
(Atvirojo jaunimo centro ar atvirosios jaunimo erdvės veiklos plano forma)
ATVIROJO JAUNIMO CENTRO AR ATVIROSIOS JAUNIMO ERDVĖS
(ATVIROJO DARBO SU JAUNIMU) VEIKLOS PLANAS ____-____ M.
I. BENDRA INFORMACIJA
Atviro jaunimo centro / erdvės pavadinimas |
|
Adresas |
|
Tel. numeris |
|
El. paštas |
|
Interneto puslapis / socialinio tinklo paskyros adresas |
|
Trumpas darbo tikslo / misijos aprašymas |
|
II. VEIKLOS PLANAS
Veiklos sritys |
Tikslas |
Uždaviniai |
Siekiami rezultatai |
Rezultato pasiekimo rodiklis (kiekybinis ir kokybinis) |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai |
II metai |
III metai |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
Veiklos planavimas, veiklos vertinimas ir kokybės standarto kūrimas, atnaujinimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Žmogiškieji ištekliai, darbas su komanda, darbuotojų psichohigiena, mokymasis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Darbo ir atvirojo darbo su jaunimu organizavimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Patalpos ir infrastruktūra |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Finansinių išteklių valdymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Veiklos viešinimas ir pristatymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Bendradarbiavimas ir atstovavimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
III. VEIKLOS RODIKLIAI
Eil. Nr. |
Veiklos rodiklis |
Veiklos rodiklių reikšmės metų pabaigoje |
||
I metai |
II metai |
III metai |
||
1. |
Bendras lankytojų skaičius |
|
|
|
2. |
Unikalių lankytojų skaičius * |
|
|
|
3. |
Centro / Erdvės pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai * |
|
|
|
4. |
Socialiai remtinų lankytojų skaičius |
|
|
|
5. |
Mažiau motyvuotų / mažiau aktyvių / rizikos grupei priklausančių lankytojų skaičius * |
|
|
|
6. |
Jaunimo inicijuotų / suorganizuotų veiklų skaičius |
|
|
|
7. |
Bendras įvykdytų veiklų skaičius * |
|
|
|
8. |
Įgyvendintų projektų skaičius * |
|
|
|
9. |
Taikomi darbo su jaunimu metodai |
|
|
|
10. |
Suorganizuotų Centro viešinimo veiklų skaičius |
|
|
|
11. |
Individualių lankytojų konsultacijų skaičius |
|
|
|
12. |
Susitikimų su tėvais skaičius |
|
|
|
13. |
Vykdomų neformaliojo ugdymo programų skaičius |
|
|
|
14. |
Su Centro pagalba įdarbintų jaunuolių skaičius |
|
|
|
15. |
Lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir lytį |
|
|
|
* taikoma atvirajai jaunimo erdvei
Tvirtinama atviro jaunimo centro / erdvės vadovo (-ės): |
|
Data: |
|
Suderinta su Jaunimo reikalų koordinatoriumi: |
|
Data: |
|
Papildomi komentarai: (jei yra) |
|
Papildomi komentarai: (jei yra) |
|
_____________________________________
Atviro jaunimo centro ar erdvės veiklos plano pildymo instrukcija
1. Planas pildomas artimiausiems trejiems metams. Kiekvienų plano vykdymo metų pabaigoje planas peržiūrimas ir prireikus papildomas ar keičiamas. Atlikus plano peržiūrą ir pakeitimus, planas tvirtinamas (pasirašomas) Centro / Erdvės vadovo ir išorinio vertintojo.
2. Pirmoje dalyje pateikiama bendra informacija apie Centrą / Erdvę.
3. Antroje dalyje esančioje lentelėje pateikiami rezultatai, kuriuos Centras / Erdvė planuoja pasiekti per trejus metus bei kita lentelėje nurodyta informacija. Lentelė horizontaliai suskirstyta į septynias dalis pagal Centro veiklos sritis. Žemiau esančioje lentelėje pateikiamas kiekvienos Centro / Erdvės veiklos srities trumpas aprašymas:
Planavimas |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su tuo kaip Centras / Erdvė planuoja savo veiklą. Tai apima tiek trumpalaikį (savaitės, mėnesio) tiek ilgalaikį (vienų metų ir ilgesnį) Centro / Erdvės veiklos planavimą. Veiklos planavimas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip veiklos plano rengimas, veiklos vertinimas, veiklos rodiklių matavimas ir vertinimas, reguliarių darbuotojų komandos susitikimų organizavimas. |
Žmogiškieji ištekliai |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės administracijos, jaunimo darbuotojų ir savanorių bei kitų darbuotojų valdymu. Žmogiškųjų išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip personalo atranka, personalo poreikio planavimas, atsakomybių paskirstymas darbuotojams, personalo kvalifikacijos kėlimas (dalyvavimas mokymuose, jaunimo darbuotojo sertifikato gavimas), savanorių pritraukimas, atranka, apmokymas ir jų darbo organizavimas, lėšų reikalingų žmogiškiesiems ištekliams paieška. |
Darbo organizavimas |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės vykdomu darbu ir teikiamomis paslaugomis. Darbo organizavimas apima, bet neapsiriboja tokiais Centro / Erdvės veiklos aspektais kaip taikomi darbo metodai, teikiamos paslaugos, vykdomas darbas, darbo laikas, lankytojų įtraukimas į veiklų organizavimą ir vykdymą, lėšų reikalingų darbo vykdymui ir paslaugų teikimui paieška. |
Patalpų ir infrastruktūros valdymas |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymu. Centro / Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip patalpų paskirstymas pagal funkcijas, patalpų atnaujinimas, patalpų pritaikymas lankytojų poreikiams, infrastruktūros plėtra, infrastruktūros atnaujinimas, lėšų patalpų ir infrastruktūros įsigijimui, išlaikymui, atnaujinimui paieška. |
Finansinių išteklių valdymas |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės finansinių išteklių valdymu. Finansinių išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip finansinių srautų planavimas, įvairioms veikloms reikalingų lėšų paieška ir procesai reikalingi joms gauti, dalyvavimas konkursuose, rėmėjų paieška, mokamų veiklų apmokestinimo sistemos valdymas. |
Veiklos viešinimas ir pristatymas
|
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės veiklos viešinimu ir pristatymu bendruomenėms, jaunimui, tėvams ir kitiems suinteresuotiems asmenims. Veiklos viešinimas ir pristatymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip viešinimo ir pristatymo renginių organizavimas, veiklos viešinimas įvairiomis priemonėmis, veiklos padedančios pritraukti jaunimą, informacijos apie Centrą / Erdvę ir jo veiklą sklaida. |
Bendradarbiavimas ir atstovavimas
|
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės bendradarbiavimu su kitomis institucijomis. Bendradarbiavimas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip Centro / Erdvės bendradarbiavimas su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis, dalyvavimas tarpžinybiniuose susitikimuose su socialiniais darbuotojais, nepilnamečių reikalų inspektoriais, vaiko teisių apsaugos specialistais, bendradarbiavimas su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis, bendradarbiavimas su formaliojo švietimo įstaigomis, dalyvavimas asociacijų ir tinklų veikloje, gerosios patirties dalinimasis su kitais centrais / erdvėmis, bendradarbiavimas su privačiu sektoriumi bei bendradarbiavimas su užsienio organizacijomis. |
4. Prie atitinkamo veiklos aspekto lentelėje Centras / Erdvė pateikia šią informaciją:
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindimas |
Rezultato pasiekimo rodikliai |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Veiksmai rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
šiame stulpelyje įrašomas rezultatas, kurį planuojama pasiekti. Taip pat glaustai parašoma, kodėl Centras / Erdvė siekia šio rezultato |
šiame stulpelyje įrašomas rodiklio, kuris padės įvertinti ar rezultatas buvo pasiektas, pavadinimas. Rodikliai gali būti tiek kiekybiniai, tiek kokybiniai. Taip pat rezultato pasiekimui įvertinti gali būti naudojami keli rodikliai |
šiame stulpelyje įrašomos rodiklių reikšmės, kurias Centras / Erdvė planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje |
šiame stulpelyje įrašomi konkretūs veiksmai (veiklos), kurie bus vykdomi norint pasiekti numatytą rezultatą. Taip pat gali būti pateikiamas trumpas veiklos aprašymas ir kita susijusi informacija |
šiame stulpelyje nurodomi asmenys (konkretus asmuo arba darbuotojo pareigos) atsakingi už tam tikros veiklos įvykdymą |
šiame stulpelyje įrašoma data (metai arba metai ir mėnuo), kada pradedama atlikti veikla ir kada baigiama |
5. Veiklos rodiklių lentelėje centras nusimato kiekvieno rodiklio reikšmę, kurią planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje.
1 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kiekybiniai rodikliai).
|
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas |
Rezultato pasiekimo rodiklis |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai
|
II metai
|
III metai |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
Patalpos ir infrastruktūra |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
2 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kokybiniai rodikliai).
|
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas |
Rezultato pasiekimo rodiklis |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai
|
II metai
|
III metai |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
Darbo organizavimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
_________________________