KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. kovo 29 d. Nr. TS V(22)-2777

Kazlų Rūda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi Kazlų Rūdos savivaldybės taryba nusprendžia:

1.Patvirtinti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Kazlų Rūdos savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.Pripažinti netekusiu galios Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos 2016 m. gegužės 25 d. sprendimo Nr. TS V(13)-2618 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Kazlų Rūdos savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Vytautas Kanevičius


 

PATVIRTINTA

Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos

2017 m. kovo 29 d. sprendimu

Nr. TS V(22)-2777

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I . BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Kazlų Rūdos savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašas (toliau tekste – Tvarkos aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos (socialinės pašalpos ir būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų skyrimo ir mokėjimo tvarką, socialinės paramos teikimo būdus, piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų teises ir pareigas, Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos teises ir pareigas.

2.Šis Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau tekste – Įstatymas) ir piniginė socialinė parama teikiama taikant Įstatymo nuostatas tiek, kiek jų nereglamentuoja šis Tvarkos aprašas. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

3.Šis Tvarkos aprašas taikomas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui deklaravusiems gyvenamąją vietą arba nuomojantiems būstą Kazlų Rūdos savivaldybės teritorijoje arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą.

4. Piniginė socialinė parama Kazlų Rūdos savivaldybėje teikiama vadovaujantis šiais principais:

4.1. Bendradarbiavimo ir dalyvavimo. Piniginės socialinės paramos teikimas remiasi asmenų, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos, bendruomenės, bendrojo naudojimo objektų valdytojų, nevyriausybinių organizacijų, savivaldybės, valstybės institucijų ir įstaigų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba;

4.2. Prieinamumo. Piniginė socialinė parama teikiama taip, kad būtų užtikrintas piniginės socialinės paramos prieinamumas nepasiturintiems gyventojams kuo arčiau jų gyvenamosios vietos;

4.3. Socialinio teisingumo ir veiksmingumo. Piniginė socialinė parama teikiama siekiant sudaryti sąlygas gauti paramą tada, kada jos labiausiai reikia, didinti motyvaciją integruotis į darbo rinką ir išvengti skurdo spąstų bei racionaliai naudojant turimus išteklius;

4.4. Visapusiškumo. Piniginė socialinė parama teikiama derinant ją su socialinėmis paslaugomis, vaiko teisių apsauga, užimtumu, sveikatos priežiūra, švietimu ir ugdymu;

4.5. Lygių galimybių. Piniginė socialinė parama teikiama užtikrinant nepasiturinčių gyventojų lygybę, nepaisant jų lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos.

5. Piniginę socialinę paramą įstatymų, šio Tvarkos aprašo bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių piniginę socialinę paramą, įgyvendinimą savivaldybėje, organizuoja, administruoja ir kontroliuoja Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyrius (toliau – Skyrius).

 

II. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS RŪŠYS

 

6.Piniginę socialinę paramą Kazlų Rūdos savivaldybės administracija teikia vykdydama savarankiškąją savivaldybių funkciją, kuri yra finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų. Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams (toliau – Piniginė socialinė parama) rūšys yra šios:

6.1.socialinė pašalpa;

6.2.būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos (toliau – Kompensacijos);

 

III. KREIPIMASIS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS

 

7. Dėl piniginės socialinės paramos bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, į Seniūniją, kurioje deklaravę gyvenamąją vietą arba nuomoja būstą, kreipiasi iki einamojo mėnesio 20 dienos imtinai. Prašymai - paraiškos su visais reikalingais dokumentais, priimti po einamojo mėnesio 20 dienos įtraukiami į kito mėnesio mokėjimus ir piniginė socialinė parama teisės aktų nustatyta tvarka pareiškėjui išmokama už praėjusius priklausančius mėnesius. Prašymai-paraiškos būsto šildymo kompensacijai gauti priimami nuo einamųjų metų spalio 1 d. iki kitų metų gegužės 1 d.

8. Kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos diena laikoma diena, kurią priimtas prašymas - paraiška skirti paramą. Kai kreipiantis dėl paramos su prašymu – paraiška pateikiami ne visi reikiami dokumentai, pareiškėjas gali juos pateikti per laikotarpį, nurodytą tvarkos aprašo 16 punkte, nuo prašymo – paraiškos pateikimo dienos. Jeigu per nustatytą laikotarpį reikiamų dokumentų pareiškėjas nepateikia, jo prašymas laikomas nepateiktu.

9. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas yra vienas iš dokumentų teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti. Piniginės socialinės paramos gavėjų buities ir gyvenimo sąlygos tikrinamos pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kartą per kalendorinius metus.

10. Prašymas-paraiška gali būti pateikti asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, arba per atstovą.

 

IV. DOKUMENTAI, BŪTINI PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI SKIRTI

 

11. Kreipdamasis dėl piniginės socialinės paramos, asmuo pateikia asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintos formos prašymą-paraišką ir jos priedus, kuriuose nurodo piniginės socialinės paramos skyrimui ir apskaičiavimui būtinus duomenis apie:

11.1.save ir bendrai gyvenančius asmenis;

11.2.veiklos pobūdį;

11.3.turimą turtą ir įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 6–11 punktuose ir 2 dalyje nurodyto turto vertę;

11.4.gaunamas pajamas;

11.5. kitą piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją.

12. Prie prašymo-paraiškos pridedamos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymos apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, gautas per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriama piniginė socialinė parama, arba, jei pajamų šaltinis yra pasikeitęs arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama piniginė socialinė parama, yra gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už du ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, pajamas to mėnesio, nuo kurio prašoma skirti piniginę socialinę paramą, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje ir jos prieduose pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu.

13.Prašymą-paraišką pateikęs asmuo pateikia duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, nesant pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus, socialinės paramos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia.

14.Įsiskolinusieji už būsto šildymą, karštą ir (ar) geriamąjį vandenį, kreipdamiesi dėl būsto šildymo išlaidų, išlaidų už karštą vandenį ir (ar) geriamąjį vandenį kompensacijų, turi pateikti sutartį dėl dalies skolos apmokėjimo ir skolos grąžinimo terminų.

15.Turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose, vertę nustato Seniūnijos, vadovaudamosi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis.

16.Seniūnijos prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti užregistruoja prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie trūkstamus dokumentus informuojamas iš karto, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos, kaip nurodoma Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte. Kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos kaip nurodoma Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte, piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Jeigu prašymas-paraiška siunčiamas paštu arba elektroniniu būdu, prie prašymo-paraiškos turi būti pridedamos visų reikiamų dokumentų kopijos, patvirtintos teisės aktų nustatyta tvarka.

17. Asmeniui nustatytu laiku, nepateikus trūkstamų dokumentų, piniginė socialinė parama neteikiama. Dokumentų pateikimo laikas ir reikalingi pristatyti dokumentai nurodomi informaciniame lapelyje.

 

V. PAJAMŲ SOCIALINEI PARAMAI GAUTI APSKAIČIAVIMAS

 

18. Skiriant piniginę socialinę paramą, įskaitomos visų bendrai gyvenančių arba vieno gyvenančio asmens gaunamos pajamos. Pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos vadovaujantis Įstatymo 17 straipsniu. Pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos:

18.1.bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamos socialinei pašalpai gauti apskaičiuojamos:

18.1.1.pagal vidutines 3 praėjusių mėnesių iki mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, pajamas, nurodytas Įstatymo 17 straipsnyje;

18.1.2.pagal mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, pajamas, jeigu bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis, palyginti su 3 praėjusiais mėnesiais, pasikeitė arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, yra gauta vienkartinė išmoka (premija, vienkartinė netekto darbingumo kompensacija, išeitinė išmoka, išmokėta nutraukus darbo sutartį, išeitinė išmoka atleidžiamam iš pareigų valstybės tarnautojui ir kitos faktiškai gautos vienkartinės pajamos, išskyrus kompensaciją už nepanaudotas atostogas) (toliau – vienkartinė išmoka) ar iš karto už 2 ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos arba pasikeitė bendrai gyvenančių asmenų sudėtis ar vieno gyvenančio asmens šeimyninė padėtis;

18.2.šio Tvarkos aprašo 18.1.2 punkto nustatyta tvarka netaikoma, jeigu per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, buvo gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už 2 ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos;

18.3.jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų socialinė pašalpa pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 2, 5 ar 6 punktą neteikiama, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, jam tenkanti pajamų dalis iš bendrai gyvenančių asmenų pajamų atimama, o socialinė pašalpa skiriama likusiems bendrai gyvenantiems asmenims;

18.4.jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų socialinė pašalpa pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 1, 3 ar 4 punktą neteikiama, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, šio asmens gaunamos pajamos į bendrai gyvenančių asmenų pajamas neįskaitomos ir jam tenkanti pajamų dalis nenustatoma, o socialinė pašalpa skiriama likusiems bendrai gyvenantiems asmenims.

19.Pajamų kompensacijoms gauti apskaičiavimas:

19.1.Kompensacijos apskaičiuojamos pagal visų bendrai gyvenančių asmenų vidutinių mėnesio pajamų dalį, tenkančią būste gyvenamąją vietą deklaravusiems ar būstą nuomojantiems bendrai gyvenantiems asmenims, arba pagal gyvenamąją vietą deklaravusio ar būstą nuomojančio vieno gyvenančio asmens vidutines mėnesio pajamas;

19.2.bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamos kompensacijoms gauti apskaičiuojamos šio tvarkos aprašo 18.1 ir 18.2 punktuose nustatyta tvarka;

19.3.socialinę pašalpą gaunantiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui kompensacijos apskaičiuojamos pagal pajamas, kurios paskutinį kartą buvo nurodytos skiriant socialinę pašalpą, įskaitant pagal šias pajamas paskirtos socialinės pašalpos dydį, ir skiriamos paskirtos socialinės pašalpos laikotarpiui;

19.4.jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į kompensacijas pagal šį įstatymą ir pagal Lietuvos Respublikos kompensacijų nepriklausomybės gynėjams, nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSSR agresijos, bei jų šeimoms įstatymą, taikomas tas įstatymas, kuris suteikia teisę į didesnio dydžio piniginę socialinę paramą;

19.5.jeigu viename būste gyvenamąją vietą yra deklaravę ar būstą nuomojasi bendrai gyvenantys asmenys ir vienas gyvenantis asmuo ir (arba) dvi ar daugiau bendrai gyvenančių asmenų grupių, ir (arba) du ar daugiau vienų gyvenančių asmenų, kurie už komunalines paslaugas atsiskaito pagal vieną sąskaitą (atsiskaitomąją knygelę), visų būste gyvenamąją vietą deklaravusių ar būstą nuomojančių asmenų vidutinės mėnesio pajamos apskaičiuojamos sudedant kiekvienos bendrai gyvenančių asmenų grupės šiame būste gyvenamąją vietą deklaravusiems ar būstą nuomojantiems bendrai gyvenantiems asmenims tenkančią vidutinių mėnesio pajamų dalį ir (arba) vienų gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, prieš tai atėmus jiems (jam) tenkančią valstybės remiamų pajamų dydį;

19.6.jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų kompensacijos pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 2, 5 ar 6 punktą neteikiamos, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, jam tenkanti pajamų dalis iš bendrai gyvenančių asmenų pajamų atimama ir kompensacijos skiriamos likusiems bendrai gyvenantiems asmenims;

19.7.jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų kompensacijos pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 1, 3 ar 4 punktą neteikiamos, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, šio asmens gaunamos pajamos į bendrai gyvenančių asmenų pajamas neįskaitomos ir jam tenkantį pajamų dalis nenustatoma, o kompensacijos skiriamos likusiems bendrai gyvenantiems asmenims;

19.8.jeigu viename būste gyvenamąją vietą yra deklaravę ar būstą nuomojasi bendrai gyvenantys asmenys ir vienas gyvenantis asmuo ir (arba) dvi ar daugiau bendrai gyvenančių asmenų grupių, ir (arba) du ar daugiau vienų gyvenančių asmenų ir vienam gyvenančiam asmeniui kompensacijos pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalį neteikiamos, jam vidutinės mėnesio pajamos nenustatomos, o kompensacijos skiriamos likusioms būste gyvenamąją vietą deklaravusioms arba būstą nuomojančioms bendrai gyvenančių asmenų grupėms ir (arba) vieniems gyvenantiems asmenims.

20.Apskaičiuojant būsto šildymo išlaidas ir karšto vandens išlaidas, centralizuotai tiekiamos šilumos, karšto vandens, kitų būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamų energijos ir kuro rūšių, kurių kainos reguliuojamos, taip pat geriamojo vandens karštam vandeniui ruošti sąnaudos įvertinamos pagal įstatymų nustatyta tvarka patvirtintas kainas, taikant vienanares centralizuotai tiekiamos šilumos kainas, o kuro, kurio kainos nereguliuojamos ir už kurį atsiskaitoma kas mėnesį pagal apskaitos prietaisų rodmenis, – pagal nustatytas tiekėjų kainas;

21.Apskaičiuojant kieto kuro (malkų) būstui šildyti ir karštam vandeniui paruošti išlaidas, nustatoma vieno kubinio metro kaina – 35 Eur.

22.Apskaičiuojant geriamojo vandens išlaidas, geriamojo vandens sąnaudos įvertinamos pagal nustatytas tiekėjų kainas.

 

VI. SOCIALINĖS PINIGINĖS PARAMOS SKYRIMAS

 

23.Socialinė pašalpa skiriama 3 mėnesiams nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos, jeigu kreipimosi ir sprendimo priėmimo metu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į šią pašalpą.

24. Pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui, dėl tolesnio jos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę kreiptis per 2 mėnesius su prašymu-paraiška ir pateikti naujus dokumentus ir duomenis apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį bei jų (jo) pajamas. Socialinė pašalpa skiriama nuo prašymą-paraišką pateikusio asmens nurodyto vieno iš 2 mėnesių, einančių po socialinės pašalpos gavimo laikotarpio pabaigos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl socialinės pašalpos ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriama socialinė pašalpa, turi teisę gauti socialinę pašalpą;

25. Jeigu pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 2 mėnesių nuo anksčiau paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpio pabaigos, socialinė pašalpa skiriama nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos;

26. Kompensacijos skiriamos 3 mėnesiams nuo mėnesio, kurį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo įgijo teisę į kompensacijas, pirmos dienos, tačiau ne daugiau kaip už 2 praėjusius mėnesius iki prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų ir sprendimo priėmimo metu ir laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turėjo teisę gauti kompensacijas.

27. Jeigu pasibaigus paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpiui dėl tolesnio jos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 3 mėnesius kreipiasi su prašymu-paraiška pateikdami naujus dokumentus ir duomenis apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį bei jų (jo) pajamas, kompensacijos skiriamos nuo prašymą-paraišką pateikusio asmens nurodyto vieno iš 3 mėnesių, einančių po kompensacijų gavimo laikotarpio pabaigos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų metu ir laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turi teisę jas gauti;

28. Jeigu pasibaigus paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 3 mėnesių nuo anksčiau paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpio pabaigos, kompensacija skiriama 3 mėnesiams nuo mėnesio, kurį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo įgijo teisę į kompensacijas, pirmos dienos, tačiau ne daugiau kaip už 2 praėjusius mėnesius iki prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turi teisę gauti kompensacijas;

29.Piniginė socialinė parama gali būti skiriama ilgesniam kaip 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeimyninė padėtis, jų (jo) pajamos ir turtas:

29.1.yra nedirbantys senatvės pensijos amžių sukakę asmenys arba nedirbantys darbingo amžiaus asmenys, netekę 60 procentų ir daugiau darbingumo (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažinti I ar II grupės invalidais);

29.2.nedeklaruoja pasėlių ir galvijų, žemės ūkio naudmenų ir pasėlių plotų tiesioginėms kompensacinėms išmokoms gauti.

29.3. jeigu rekomenduoja Administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Piniginės socialinės paramos teikimo komisija (toliau – Paramos komisija).

30. Piniginė socialinė parama gali būti skiriama trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui::

30.1. jeigu yra žinoma, kad per tą laikotarpį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neteks teisės į piniginę socialinę paramą;

30.2. jeigu yra žinoma, kad per tą laikotarpį piniginės socialinės paramos dydis pasikeis (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo);

30.3. jeigu bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui planuojama pradėti teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje;

30.4. jeigu rekomenduoja Paramos komisija.

31.Jeigu piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu jos dydis pasikeitė (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui pradėjus gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje ir kita), paskirta piniginė socialinė parama skiriama iš naujo nuo kito mėnesio po aplinkybės pasikeitimo.

32.Jeigu dėl piniginės socialinės paramos kreipiamasi tą mėnesį, kurį pasikeičia bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis arba yra gauta vienkartinė išmoka ar už du ar daugiau mėnesių iš karto išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui skiriama tik tam mėnesiui.

33. Jeigu vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų laikotarpiu, už kurį skiriama ir (ar) mokama piniginė socialinė parama, nutraukė registraciją Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, išskyrus įsidarbinimo atvejį, arba registracija Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje jam buvo nutraukta, piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui neskiriama arba paskirtosios mokėjimas nutraukiamas nuo kito mėnesio po šių aplinkybių atsiradimo. Šiems asmenims, kai jie yra įsiregistravę Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, piniginė socialinė parama skiriama, jeigu jie ne trumpiau kaip 3 mėnesius registruojasi Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje. Ši nuostata netaikoma, jeigu per šioje dalyje nurodytą laikotarpį vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų įsidarbina ar pradeda dirbti savarankiškai ir dirba ne trumpiau kaip 1 mėnesį arba dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi praėjus ne mažiau kaip 6 mėnesiams po paskutinio piniginės socialinės paramos gavimo laikotarpio;

34. Jeigu bendrojo naudojimo objekto valdytojas arba Savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius savivaldybės administracijai pateikia dokumentus, patvirtinančius, kad daugiabučio namo buto savininkas, kuris turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją arba ją gauna, nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą, ir dėl šių asmenų veiksmų (neveikimo) daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas nebuvo pradėtas įgyvendinti, nuo kito mėnesio, už kurį skiriama būsto šildymo kompensacija, jo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam daugiabučio namo buto savininkui skiriama kompensuojama būsto šildymo išlaidų dalis mažinama 50 procentų, o nuo kito šildymo sezono būsto šildymo išlaidų kompensacija neskiriama, bet ne ilgiau kaip 3 metų šildymo sezonus nuo šių aplinkybių atsiradimo.

35. Piniginė socialinė parama Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktuose ir 23 straipsnio 2 dalies 2─11 nustatytais atvejais skiriama iš naujo nuo kito mėnesio, kai pasikeitė aplinkybės, o nutraukiama nuo informacijos iš atitinkamų institucijų gavimo mėnesio pirmos dienos.

36. Socialinės pašalpos dydį, vadovaudamasis Įstatymu ir šiuo Tvarkos aprašu, naudodamasis kompiuterine informacine programa „Parama”, apskaičiuoja atsakingas Seniūnijos darbuotojas, pagal pareigybės aprašyme priskirtas funkcijas, nurodant Įstatymo 8 straipsnio sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta piniginė socialinė parama, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

37. Teisė į kompensacijas nustatoma vadovaujantis Įstatymo 7 straipsniu.

38.Kompensacijas, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis ar kitoks kuras, apskaičiuoja Seniūnijos specialistai vadovaudamosi Įstatymu ir šiuo Tvarkos aprašu, naudodamosi kompiuterine informacine programa „Parama“.

39.Vadovaudamasi Įstatymu ir šiuo Tvarkos aprašu, Seniūnijos specialistai naudodamiesi kompiuterine programa „Parama“ parengia pažymas apie bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų pajamas Kompensacijoms apskaičiuoti.

40.Vadovaudamasis Įstatymu ir šiuo Tvarkos aprašu, Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyrius, naudodamasis kompiuterine programa „Parama“, parengia sąrašus apie bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų pajamas būsto šildymui ir karšto vandens kompensacijoms apskaičiuoti.

41.Kompensacijas už centralizuotai tiekiamą šilumą, geriamąjį vandenį ir karštą vandenį skaičiuoja šilumos energiją ir vandenį teikiančios įmonės, bendrijos (toliau – Juridiniai asmenys), su kuriais sudarytos sutartys dėl kompensacijų apskaičiavimo. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui kompensuojami įstatymo 11 straipsnyje nustatyti dydžiai, taikant įstatymo 12 straipsnyje nustatytus normatyvus.

42.Sąrašai arba pažymos pateikiami kompensacijas skaičiuojantiems Juridiniams asmenims, kiekvieno mėnesio 28 darbo dieną.

43.Juridiniai asmenys pateikia Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyriui duomenis apie paskaičiuotų kompensacijų sumas už kiekvieną praėjusį mėnesį.

44. Apskaičiuotų kompensacijų sumas Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius pagal Juridinių asmenų pateiktas paraiškas perveda į Juridinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose sutartyse nustatyta tvarka.

45. Atsiradus ar išaiškėjus priežastims, dėl kurių kompensacija nepriklauso, Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyrius nutraukia jos teikimą anksčiau laiko ir apie tai tuoj pat informuoja Juridinius asmenis.

46.Sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo/neskyrimo priima Skyriaus vedėjas, nurodant įstatymo 8 straipsnio sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta piniginė socialinė parama. Sprendimas priimamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo yra informuojamas asmens prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

47. Jeigu piniginė socialinė parama neskiriama, stabdoma ar nutraukiama, nurodoma neskyrimo, stabdymo ar nutraukimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka. Pateikti dokumentai grąžinami prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos. Pranešimą asmeniui apie sprendimą, nurodant piniginės socialinės paramos neskyrimo, stabdymo ar nutraukimo priežastis, rengia Seniūnijos atsakingas darbuotojas, pagal pareigybės aprašyme priskirtas funkcijas, ir pasirašo Skyriaus vedėjas.

 

VII. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMAS

 

48.Piniginė socialinė parama teikiama vadovaujantis įstatymo 22 straipsniu.

49.Socialinė parama gali būti teikiama:

49.1. pinigais, išmokant už kiekvieną praėjusį mėnesį ir pervedant lėšas į gyventojų asmenines sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiame banke, kiekvieno mėnesio 15─25 dienomis;

49.2                      .nepinigine forma:

49.2.1. pervedant pašalpą į socialines korteles;

49.2.2. apmokant vaikų išlaikymo išlaidas ugdymo įstaigoje;

49.2.3.apmokant suaugusių asmenų nuo priklausomybių ir kitų ligų gydymo išlaidas;

49.2.4.apmokant dokumentų tvarkymo išlaidas;

49.2.5.apmokant už komunalines paslaugas ir išlaidas šildymui;

49.2.6. apmokant išlaidas už vaistus;

49.2.7.apmokant kitas būtinas išlaidas (drabužius, avalynę, mokinio reikmenis ir kitas reikalingas prekes ar paslaugas) pagal pateiktas sąskaitas – faktūras;

49.2.8. už maitinimo paslaugas;

49.2.9. socialinę riziką patyrusiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintu tvarkos aprašu;

49.2.10. surašius atsakingiems specialistams buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kai bendrai gyvenantys asmenys ir (ar) vienas gyvenantis asmuo (kai nėra vaikų) gaunamą socialinę pašalpą naudoja ne pagal paskirtį.

49.2.11. kitais atvejais, jeigu rekomenduoja Paramos komisija.

49.2.12. socialinė parama nepinigine forma skiriama Administracijos direktoriaus įsakymu, kurį rengia Skyriaus specialistai.

50. Kompensacijos teikiamos:

50.1. pinigais, bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys naudodami kitą kurą, pervedant kompensacijų sumas į gyventojų asmenines sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiame banke nuo mėnesio 15 dienos iki mėnesio 25 dienos ;

50.2.apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į energiją, kurą, geriamą ir karštą vandenį tiekiančių įmonių ar fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;

50.3.socialinę riziką patyrusiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintu tvarkos aprašu;

51.Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą (jei gyvenamosios vietos neturi, savivaldybę, kurios teritorijoje gyvena) arba nuomojamą būstą, ankstesnėje savivaldybėje piniginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas, išmokėjus už tą mėnesį, kurį buvo pakeista deklaruota gyvenamoji vieta (jei gyvenamosios vietos neturi, – savivaldybė, kurios teritorijoje gyveno) arba nuomojamas būstas. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie dėl piniginės socialinės paramos nustatyta tvarka kreipiasi į naujos deklaruotos gyvenamosios vietos savivaldybę (jei gyvenamosios vietos neturi, – į savivaldybę, kurios teritorijoje apsigyvena) arba savivaldybę, kurios teritorijoje nuomojamas būstas, ši parama teikiama vadovaujantis Aprašo 24 ir 27 punktais.

52.Paskirta, bet laiku neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos išmokamos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos buvo paskirtos.

53.Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta pašalpa ir (ar) kompensacijos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po socialinę pašalpą ir (ar) kompensacijas gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jei tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke.

54.Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos ir (ar) kompensacijų teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos neišmokamos.

55.Socialinė pašalpa išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį.

56. Kompensacijos už centralizuotai tiekiamą šilumą, geriamąjį vandenį ir karštą vandenį teikiamos už kiekvieną praėjusį mėnesį.

57.Būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojant kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, kompensacijos teikiamos:

57.1.už tris mėnesius – pinigine išmoka;

57.2.iš karto už visą kompensacijų skyrimo laikotarpį – pinigine išmoka šio Tvarkos aprašo 29.1 punkte nurodytiems asmenims.

57.3. už praeitą mėnesį arba už visą kompensacijų skyrimo laikotarpį, apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į energiją, kurą, geriamą ir karštą vandenį tiekiančių įmonių ar fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.     

58. kompensacijos, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietas ar kitas kuras, skiriamos ar neskiriamos Administracijos direktoriaus įsakymu, kurį parengia Skyriaus specialistai.

59. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 1,45 euro, o būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacija – mažesnė kaip 0,29 euro, socialinė pašalpa ir kompensacija neišmokamos.

 

VIII. PAGRINDAI, KURIEMS ESANT PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA SKIRIAMA PAPILDOMAI ARBA MAŽINAMA

 

60. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, papildomai skiriama socialinė pašalpa, kurios dydis lygus 50 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 6 mėnesius iki įsidarbinimo, vidutinio dydžio, už kiekvieną pagal darbo sutartį ar tarnybos santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu dirbtą mėnesį, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesius, jeigu vienas gyvenantis asmuo arba bendrai gyvenantys asmenys atitinka visas šias sąlygas:

60.1. vienas gyvenantis asmuo arba bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų įsidarbina ir dirba įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytą darbo laiko trukmę ir jam darbo užmokesčio apskaičiuojama ne mažiau už minimaliąją mėnesinę algą arba minimalųjį valandinį atlygį proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui, bet ne daugiau už dvi minimaliąsias mėnesines algas ar du minimaliuosius valandinius atlygius proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui;

60.2. prieš įsidarbinimą šio tvarkos aprašo 60.1 punkte nurodyti asmenys buvo įsiregistravę Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje ne trumpiau kaip 6 mėnesius iš eilės ir per šį laikotarpį nedirbo arba dirbo mažiau negu nustatyta įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte, arba dirbo viešuosius darbus;

60.3. bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo buvo socialinės pašalpos gavėjai bent vieną mėnesį per paskutinius 3 mėnesius prieš įsidarbinimą;

60.4. vienas gyvenantis asmuo ar kiekvienas vyresnis kaip 18 metų bendrai gyvenantis asmuo arba vaikas (įvaikis) nuo 16 iki 18 metų atitinka bent vieną iš įstatymo 8 straipsnyje nurodytų sąlygų, kurioms esant bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į piniginę socialinę paramą;

60.5 prašymas-paraiška skirti papildomą socialinės pašalpos dalį įsidarbinus pateiktas ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo įsidarbinimo;

61. Darbingo amžiaus darbingiems, bet nedirbantiems (taip pat savarankiškai nedirbantiems) asmenims socialinės pašalpos, (išskyrus atvejus, kai nedirbama dėl priežasčių, nurodytų įstatymo 10 straipsnio 3 dalyje) apskaičiuotos pagal šio įstatymo 9 straipsnį, dydis yra mažinamas:

61.1. 20 procentų – kai socialinė pašalpa mokama nuo 12 mėnesių iki 24 mėnesių;

61.2. 30 procentų – kai socialinė pašalpa mokama nuo 24 mėnesių iki 36 mėnesių;

61.3. 40 procentų – kai socialinė pašalpa mokama nuo 36 mėnesių iki 48 mėnesių;

61.4. 50 procentų – kai socialinė pašalpa mokama nuo 48 mėnesių iki 60 mėnesių;

61.5. gavusiems socialinę pašalpą ilgiau kaip 60 mėnesių šio Aprašo 61.4 punkte nustatyto dydžio socialinė pašalpa skiriama nepinigine forma, kol šioje dalyje nurodyti asmenys nedirbs (taip pat savarankiškai nedirbs) arba nedalyvaus savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje 12 mėnesių per paskutinius 24 mėnesius.

62.Darbingo amžiaus darbingiems, bet nedirbantiems (taip pat savarankiškai nedirbantiems) asmenims socialinės pašalpos dydis nemažinamas esant bent viena iš šių atvejų, kai jie:

62.1.nedirba dėl priežasčių, nurodytų įstatymo 8 st. 1 dalies 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 ir 10 punktuose;

62.2.tvarkos aprašo 61 dalies 61.1-61.5 punktuose nurodytu socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu negavo Lietuvos teritorinės darbo biržos ar kitos valstybės valstybinės įdarbinimo tarnybos pasiūlymo dirbti arba dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse;

62.3.Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka dalyvauja savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje.

63. Šio tvarkos aprašo 61 punkte nustatyti socialinės pašalpos mokėjimo laikotarpiai skaičiuojami sudedant laikotarpius, kuriais buvo mokama socialinė pašalpa. Jeigu šio tvarkos aprašo 61 punkte nurodyti asmenys dirbo (taip pat savarankiškai dirbo) arba dalyvavo savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje 12 mėnesių per paskutinius 24 mėnesius, šio aprašo 61 punkte numatyti socialinės pašalpos mokėjimo laikotarpiai pradedami skaičiuoti iš naujo nuo mėnesio, kurį šios aplinkybės atsirado, pirmos dienos.

64.Sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo/neskyrimo šios Tvarkos 60.1- 60.5 ir 61.1-61.5 numatytais atvejais priima Skyriaus vedėjas.

 

IX. SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS PAREIGOS IR TEISĖS, TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

 

65. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, privalo:

65.1. derinti socialinės pašalpos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, formas – nepinigine forma ir pinigais –Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio;

65.2. kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, teikti Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;

65.3. 6 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijų 6 mėnesius neteikti bendrai gyvenantiems asmenims ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

65.4. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ir kompensacijų ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą vienam gyvenančiam asmeniui iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

65.5. kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, įsiskolinusiems už būsto šildymą, karštą ar geriamąjį vandenį teikti apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į energiją, kurą, geriamą ir karštą vandenį tiekiančių įmonių ar fizinių asmenų sąskaitas bankuose, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo yra įsiskolinę už būsto šildymą ir (ar) karštą vandenį, ir (ar geriamą vandenį), tačiau yra sudarę sutartį dėl skolos apmokėjimo ir ją vykdo;

65.6. neskirti kompensacijų, nutraukti jų teikimą įsiskolinusiems už būsto šildymą, geriamąjį ar karštą vandenį bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jie (jis) yra įsiskolinę už būsto šildymą ir (ar) karštą vandenį, ir (ar geriamą vandenį), tačiau nėra sudarę sutarties dėl skolos apmokėjimo arba sudarytos sutarties nevykdo, vadovaujantis Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punktu.

65.7. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, pareikalauti, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo (toliau – Gyventojų turto deklaravimo įstatymas) nustatyta tvarka, ir informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo ar neteisėtos veiklos, susijusios su pajamų gavimu;

65.8. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas.

66.Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, turi teisę:

66.1. pasitelkti bendruomeninių organizacijų ir (ar religinių bendruomenių, ir (ar religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narius, ir (ar seniūnaičius), ir (ar) kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti Paramos komisijos posėdžiuose, svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo.

66.2. darbingus nedirbančius (taip pat savarankiškai nedirbančius) ar dirbančius (taip pat savarankiškai dirbančius), atsižvelgiant į darbo laiko ar veiklos trukmę, nesimokančius darbingo amžiaus asmenis, gaunančius piniginę socialinę paramą bendra šio įstatymo nustatyta tvarka arba gaunančius piniginę socialinę paramą, nustatytą įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje ir nedalyvaujančius aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse, pasitelkti visuomenei naudingai veiklai atlikti. Visuomenei naudinga veikla organizuojama vadovaujantis Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka;

66.3. 3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos arba 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo šio įstatymo 25 straipsnio 2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) 25 straipsnio 3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šių punktų nuostatų nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė, negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta ar asmens raštu pateiktu sutikimu yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį. Jeigu nėra šiame punkte nurodytų išimčių, socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;“.

66.4. 3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos arba 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu jis nevykdo šio įstatymo 25 straipsnio 2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) 25 straipsnio 3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šių punktų nuostatų nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė, negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta ar asmens raštu pateiktu sutikimu yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį;

66.5. socialinę pašalpą skiria tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas)(pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijų neteikia ar nutraukia jų teikimą, bendrai gyvenantiems asmenims, o vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims ir neturintiems vaikų (įvaikių), piniginės socialinės paramos neteikia, iki pareigos bus įvykdytos, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo:

66.5.1. neišnaudoja visų teisėtų kitų pajamų gavimo galimybių (nesudaro teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, nesikreipia į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, dėl gavimo teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita);

66.5.2. pareikalavus Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyriaus ir seniūnijų specialistams, nedeklaruoja turimo turto (įskaitant gaunamas pajamas) Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

66.5.3. nesudaro Savivaldybės atsakingiems specialistams galimybės tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

66.5.4. nedalyvauja Savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje pagal Savivaldybės tarybos nustatytą tvarką.

66.6. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija 15 valstybės remiamų pajamų dydžių vienam, vyresniam kaip 18 metų, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui, 10 valstybės remiamų pajamų dydžių kiekvienam kitam, vyresniam kaip 18 metų, bendrai gyvenančiam asmeniui ir 5 valstybės remiamų pajamų dydžius kiekvienam vaikui (įvaikiui) iki 18 metų;

66.7. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos perleido nuosavybėn kitam asmeniui įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–8 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl piniginės socialinės paramos prašyme-paraiškoje nenurodė gautų piniginių lėšų ar už jas įsigyto naujo turto;

66.8. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 6 mėnesiams nutraukia jos teikimą darbingo amžius darbingam vienam gyvenančiam asmeniui arba darbingo amžiaus darbingiems bendrai gyvenantiems asmenims, kurie dirba savarankiškai ir (ar) vykdo nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą, ir kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama piniginė socialinė parama, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikams, įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

66.9. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 6 mėnesiams nutraukia jos teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip 15 valstybės remiamų pajamų dydžių vienam, vyresniam kaip 18 metų, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui, 10 valstybės remiamų pajamų dydžių kiekvienam kitam, vyresniam kaip 18 metų, bendrai gyvenančiam asmeniui ir 5 valstybės remiamų pajamų dydžius kiekvienam vaikui (įvaikiui) iki 18 metų, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuoto vadovaujantis įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi;

66.10. patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašiusi buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, neteikti kompensacijų ar nutraukti jų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena arba kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja;

66.11. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą;

66.12. siekdama įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą, Paramos komisijos nariai gali periodiškai tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

66.13. nereikalauti iš piniginę socialinę paramą gaunančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens iš naujo pateikti tų duomenų, kurie iki pakartotinio kreipimosi yra nepasikeitę.

67. šios Tvarkos 65.1 - 65.6 punktuose numatytais atvejais, sprendimus dėl piniginės paramos skyrimo/neskyrimo, rekomendavus Paramos komisijai, priima Skyriaus vedėjas. Šios Tvarkos 66.3 - 66.10 punktuose numatytais atvejais, piniginės parama, rekomendavus Paramos komisijai, skiriama/neskiriama Administracijos direktoriaus įsakymu, kurio projektą rengia Skyrius.

 

X.PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS IŠIMTIES TVARKA

 

68. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, rekomendavus Paramos komisijai, Savivaldybės administracija turi teisę skirti:

68.1. socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimo turto vertė iki 10 procentų viršija turto vertės normatyvą ar neatitinka įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punkte nustatytų reikalavimų;

68.2. kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka įstatymo 11 straipsnio nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų;

68.3. būsto šildymo išlaidų kompensaciją už didesnį, bet ne daugiau kaip 30 proc., negu nustatyta įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą, ir ne didesnę kaip 10 procentų skirtumo tarp bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų ir valstybės remiamų pajamų bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui dydžio;

68.4. socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

68.5. socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims, kai santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu yra ginčas;

68.6. socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija valstybės remiamų pajamų dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

68.7. būsto šildymo išlaidų kompensaciją vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

68.8 būsto šildymo išlaidų kompensacijas, jeigu daugiabučio namo buto savininkas nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą;

68.9. nemažinti socialinės pašalpos dydžio, kaip nustatyta įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1–5 punktuose, asmenims, kuriems nustatytas 45-55 procentų darbingumo lygis;

68.10. skirti piniginę socialinę paramą kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių);

68.11. bendrai gyvenantiems asmenims socialinę pašalpą skirti tik vaikui (vaikams) įskaitant pilnamečius vaikus, kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, o kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, kai bendrai gyvenantys asmenys:

68.11.1. yra skolingi už vietinės rinkliavos komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą, pagal gautus skolininkų sąrašus. Sudarius skolos grąžinimo sutartį ir mokėjimo grafiką socialinė pašalpa ir kompensacija skiriama nuo skolos mokėjimo mėnesio pirmos dienos;

68.11.2. yra skolingi Savivaldybei už socialinio būsto (gyvenamųjų patalpų) nuomą. Sudarius skolos grąžinimo sutartį ir mokėjimo grafiką socialinė pašalpa ir kompensacija skiriama nuo skolos mokėjimo mėnesio pirmos dienos;

68.12.vienam gyvenančiam asmeniui socialinė pašalpa ir kompensacijos neskiriamos arba nutraukiamas jų teikimas, jeigu:

68.12.1. yra skolingas už vietinės rinkliavos komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą, pagal gautus skolininkų sąrašus. Sudarius skolos grąžinimo sutartį ir mokėjimo grafiką socialinė pašalpa ir kompensacija skiriama nuo skolos mokėjimo mėnesio pirmos dienos;

68.12.2. yra skolingas Savivaldybei už socialinio būsto (gyvenamųjų patalpų) nuomą. Sudarius skolos grąžinimo sutartį ir mokėjimo grafiką socialinė pašalpa ir kompensacija skiriama nuo skolos mokėjimo mėnesio pirmos dienos;

68.13. mirus vienam iš tėvų ir likusiam vienam tėvui (motinai) auginančiam vaiką ar vaikus, socialinė pašalpa didinam 50 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 12 mėnesių iki tėvo (motinos) mirties, vidutiniam dydžiui, bet neilgiau kaip šešis mėnesius, jeigu likęs vienas iš tėvų atitinka visas šias sąlygas:

68.13.1. bendrai gyvenantys asmenys buvo socialinės pašalpos gavėjai bent vieną mėnesį per paskutinius 3 mėnesius iki vieno iš tėvų mirties;

68.13.2. vienas iš tėvų mirė prieš 3 mėnesius iki kreipimosi dienos.

68.14. piniginė parama gali būti skiriama, kitais įstatyme arba šiame tvarkos apraše nenumatytais atvejais, rekomendavus Paramos komisijai.

69. šios Tvarkos 68 punktuose išvardinta socialinė piniginė parama yra skiriama/ neskiriama Administracijos direktoriaus įsakymu, kurio projektą rengia Skyrius.

 

XI. VIENKARTINĖ PAŠALPA

 

70. Vienkartinė pašalpa, iš savivaldybės biudžete Vienkartinės socialinės paramos teikimui patvirtintų lėšų, gali būti skiriama asmenims:

70.1.sunkios ligos atveju, vienkartinė pašalpa skiriama neatsižvelgiant į turimą turtą ir asmens pajamas;

70.2.nukentėję nuo gaisro ar kitos stichinės nelaimės, kai žala padaryta tik nuosavybės teise turimam gyvenamajam ar negyvenamajam būstui, registruotam Kazlų Rūdos savivaldybės teritorijoje, pateikę pažymą arba komisijos aktą apie įvykusią nelaimę. Vienkartinė pašalpa skiriama neatsižvelgiant į turimą turtą ir asmens pajamas ir pareiškėjo deklaruotą gyvenamą vietą;

70.3.grįžę iš pataisos namų, kardomojo įkalinimo (suėmimo) įstaigų, kurių gaunamos pajamos šeimos nariui yra ne didesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius (toliau - VRP);

70.4.kitais atvejais (skurdo, asmens dokumentų sutvarkymo ir pan.), kai būtina skubi socialinė parama, kurių gaunamos pajamos šeimos nariui yra ne didesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius (toliau - VRP).

71.vienkartinė pašalpa teikiama asmenims deklaravusiems gyvenamąją vietą Kazlų Rūdos savivaldybėje arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Kazlų Rūdos savivaldybėje.

72.Vienkartinės pašalpos dydžiai:

72.1.gaisro, stichinės nelaimės atveju, atsižvelgiant į patirtus materialinius nuostolius, – nuo 1 iki 20 bazinės socialinės išmokos dydžio, kai turtas nebuvo draustas ir bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo negavo draudimo išmokos;

72.2.asmeniui, grįžusiam iš pataisos namų, kardomojo kalinimo (suėmimo) įstaigos, – iki 2 bazinės socialinės išmokos dydžio;

72.3.asmeniui sunkios ligos atveju – iki 4 bazinės socialinės išmokos dydžio;

72.4.atsidūrus itin sunkioje materialinėje padėtyje – iki 3 bazinės socialinės išmokos dydžio;

72.5.kitais atvejais – iki 2 bazinės socialinės išmokos dydžio asmeniui.

73.Prie prašymo skirti vienkartinę pašalpą priklausomai nuo aplinkybių pridedami šie dokumentai:

73.1.asmens (bendrai gyvenančių asmenų) tapatybę patvirtinančio dokumento kopija;

73.2.pažyma iš draudimo bendrovės;

73.3. pažyma iš Priešgaisrinės tarnybos;

73.4.pažyma iš sveikatos priežiūros įstaigos;

73.5. pažyma iš įkalinimo įstaigos, atlikus bausmę;            

73.6. kiti dokumentai pagal reikalavimą.

74. Kreipiantis dėl vienkartinės pašalpos bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo užpildo prašymą (1 priedas).

75.Vienkartinė pašalpa teikiama:

75.1. pinigais, pervedant į gavėjų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;

75.2. nepinigine forma, bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, patyrusiems socialinę riziką, vadovaujantis Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

76. Dėl 70.1, 70.3 ir 70.4 punktuose nurodytos socialinės paramos, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipiasi į Seniūniją, kurioje deklaravę gyvenamąją vietą. 70.2 punkto atveju – į Seniūniją pagal turto buvimo vietą.

77.Seniūnijų socialiniai darbuotojai ar specialistai gavę prašymą dėl vienkartinės pašalpos, patikrina gyvenimo sąlygas ir surašo nustatytos formos buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą (3 priedas).

78. Surinkus visus reikalingus dokumentus, prašymai, svarstomi Paramos komisijoje, kuri darbą organizuoja pagal Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintus nuostatus, surašomas protokolas, kuriame pateikiamos rekomendacijos dėl vienkartinės pašalpos skyrimo (neskyrimo).

79. Rekomendavus Paramos komisijai, vienkartinė pašalpa skiriama /neskiriama Administracijos direktoriaus įsakymu.

80. Administracijos direktoriaus įsakymo dėl vienkartinės pašalpos skyrimo/neskyrimo projektą rengia Skyriaus specialistas.

81. Sprendimai dėl vienkartinės pašalpos skyrimo turi būti priimti ne vėliau, kaip per vieną mėnesį nuo prašymų ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

82. Nesant galimybės skirti vienkartinės pašalpos, apie tai raštu per 10 dienų po svarstymo Paramos komisijoje pranešama pareiškėjui.

83. Vienkartinė pašalpa tam pačiam asmeniui skiriama tik vieną kartą per 12 mėnesių.

84. Prašymai ir visa medžiaga, susijusi su jais, saugomi Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyriuje.

85. Vienkartinė pašalpa gali būti suteikiama:

85.1. pašalpos gavėjui;

85.2. asmeniui, turinčiam nustatyta tvarka patvirtintą įgaliojimą paimti pašalpą;

86. Pašalpos gavėjui mirus, vienkartinė pašalpa nesuteikiama.

 

XII. NETEISĖTAI GAUTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠIEŠKOJIMAS

 

87. Dėl piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų kaltės neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos išieškojimas:

87.1.nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti, arba paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai pinigų gautą sumą arba ją sumokėti dalimis;

87.2.negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama Seniūnijos priimtu sprendimu iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą;

87.3.jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likęs įsiskolinimas išieškomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

88. Dėl savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XIII. PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ BENDRAI GYVENANČIŲ ASMENŲ ARBA VIENO GYVENANČIO ASMENS TEISĖS IR PAREIGOS

 

89. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai privalo:

89.1. išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita;

89.2. pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą prašymo-paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti piniginę socialinę paramą, ir būtinus piniginei socialinei paramai gauti dokumentus;

89.3. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčius įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui;

89.4. Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyriaus ir seniūnijų specialistų reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

89.5. sudaryti Savivaldybės socialiniams darbuotojams ir (ar) kitiems Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotiems valstybės tarnautojams savivaldybės administracijos darbuotojams galimybę tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

89.6. dalyvauti Savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje Vyriausybės ir Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;

89.7. dalyvauti Socialinės paramos teikimo komisijų organizuojamuose posėdžiuose, komisijai pakvietus.

 

XIV. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO KOMISIJA

 

90. Piniginės socialinės paramos skyrimo komisija (toliau tekste – Paramos komisija) sudaroma Administracijos direktorius įsakymu.

91. Į Paramos komisiją gali būti įtraukti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys, kurie turi teisę teikti informaciją Seniūnijai ar Skyriui apie piktnaudžiavimo pinigines socialine parama piktnaudžiavimo atvejus, dalyvauti vertinant asmenų, kurie kreipėsi ar gauna socialinę piniginę paramą, gyvenimo sąlygas, jas tikrinant ir pasirašant ant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akto.

92. Paramos komisija teikia rekomendacijas dėl socialinės paramos skyrimo/neskyrimo ir socialinės paramos teikimo formos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, vadovaujantis įstatymu ir šios tvarkos aprašu. Komisijos rekomendacinis sprendimas įforminamas protokolu.

93. Komisijos sprendimai yra rekomendacinio (patariamojo) pobūdžio.

94. Komisijos gauta ar surinkta informacija apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį yra konfidenciali. Komisijos nariai prieš pradėdami komisijos darbą, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus (2 priedas).

95. Komisijos posėdžiai šaukiami pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

96. Komisija turi teisę kviestis į posėdžius socialinės paramos gavėjus, savivaldybės struktūrinių padalinių darbuotojus ir kt. suinteresuotus asmenis.

97. Seniūnijos informaciją dėl piniginės socialinės paramos skyrimo išimties tvarka, šios Tvarkos aprašo nustatytais atvejais, ir visus reikalingus dokumentus, pateikia Skyriui iki kiekvieno mėnesio 2 dienos.

 

XV. ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

98.Seniūnijų socialiniai darbuotojai ir specialistai atsako už teisingą Kazlų Rūdos gyventojų dokumentų piniginei socialinei paramai gauti priėmimą, socialinių pašalpų ir kompensacijų skaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant kitas kuro ir energijos rūšis. Pažymų apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas Kompensacijoms skaičiuoti perdavimą Kompensacijas skaičiuojantiems Juridiniams asmenims.

99.Seniūnijų socialiniai darbuotojai ir specialistai atsako už pateiktų dokumentų konfidencialumą.

100.Socialinių pašalpų ir kitų energijos ar kietojo kuro kompensacijų mokėjimo gavėjams nustatytas terminas nuo mėnesio 15 dienos iki mėnesio 25 dienos.

101.Piniginę socialinę paramą įstatymų, šio tvarkos aprašo bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių piniginę socialinę paramą, įgyvendinimą savivaldybėje, organizuoja, administruoja ir kontroliuoja Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyrius.

 

XVI. nEPANAUDOTŲ SOCIALINEI PARAMAI MOKĖTI LĖŠŲ PANAUDOJIMAS

 

102. Savivaldybės biudžeto lėšos, nepanaudotos socialinei paramai mokėti gali būti panaudojamos:

102.1. socialinėms paslaugoms, socialinėms programoms finansuoti;

102.2. socialinės, švietimo, kultūros srities įstaigų finansavimui ir infrastruktūrai gerinti;

102.3. vienkartinei socialinei paramai mokėti;

102.4. darbuotojų skatinimui, darbo vietų ir sąlygų gerinimui.

102.5. kitoms reikmėms.

 

XVII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

103.Jeigu socialinė pašalpa ar kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau šio įstatymo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

104. Visa turima arba surinkta informacija apie bendrai gyvenančius asmenis ar vieną gyvenantį asmenį yra konfidenciali, todėl bendruomenių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai, ir (ar) gyvenamosios vietos bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys, kurie teikia informaciją seniūnijai ar Skyriui ir dalyvauja skiriant bei teikiant piniginę socialinę paramą, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus (2 priedas).

105. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_______________________


 

Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems

Kazlų Rūdos savivaldybės gyventojams

teikimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

___________________________________________________

(vardas, pavardė)

__________________________________________________

(asmens kodas)

___________________________________________________

( gyvenamoji ir faktinė gyvenamoji vieta)

__________________________________________________

(telefono numeris)

Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos

______________________ seniūnija

 

P R A Š Y M A S

DĖL VIENKARTINĖS PAŠALPOS SKYRIMO

 

20____ m.___________________ d.

Kazlų Rūda

 

Prašau skirti vienkartinę pašalpą_____________________________________________________

(nurodomos kreipimosi priežastys)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Banko sąskaitos Nr. _____________________________________

 

Pridedami dokumentai:

 

 

 

 

_______________________              _____________________________________

(parašas)                                                             (vardas, pavardė)

 

___________________________


 

Piniginės socialinės paramos

nepasiturintiems Kazlų Rūdos savivaldybės

gyventojams teikimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

Kazlų Rūdos savivaldybės socialinės paramos skyrimo komisija

 

___________________________________________________________________________

(asmens vardas ir pavardė, pareigos)

 

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

20__ m.________________ d.

Kazlų Rūda

 

Būdamas ______________________________________,

(pareigų pavadinimas)

 

1. Pasižadu:

1.1. saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti visą su socialinės paramos teikimu susijusią informaciją, kuri man taps žinoma, atliekant ____________________________________________________________________ pareigas;                                                                (pareigų pavadinimas)

1.2. man patikėtus dokumentus saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti;

1.3. nepasilikti jokių man pateiktų dokumentų ir dokumentų kopijų.

2. Man žinoma, kad su socialinės paramos teikimu susijusią informaciją, kurią reglamentuoja Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymas ir kiti teisės aktai, dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims, galėsiu teikti tik įpareigotas organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens. Konfidencialią informaciją galėsiu atskleisti tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais.

3. Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro:

3.1. visa su socialinės paramos teikimu susijusi informacija ir dokumentai, kuriuos reglamentuoja Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymas ir kiti teisės aktai ;

3.2. informacija, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, daro nuostolių teisėtiems šalių interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą darbą.

4. Esu įspėtas, kad pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atsakyti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

___________________                                                ____________________

(parašas)                                                                        (vardas ir pavardė)

 

 

______________________


 

Piniginės socialinės paramos

nepasiturintiems Kazlų Rūdos

savivaldybės gyventojams

teikimo  tvarkos aprašo

3 priedas

 

________________________________________________________________

(savivaldybės (seniūnijos) pavadinimas)

 

BUITIES IR GYVENIMO SĄLYGŲ PATIKRINIMO AKTAS

 

_________________ Nr. __________

(data)

_________________

(sudarymo vieta)

 

1. Asmens, kurio buities ir gyvenimo sąlygos tikrinamos:

1.1. Vardas, pavardė ______________________________________________________________________

1.2. Asmens kodas ________________________________________________________________________

1.3. Deklaruotos ar faktinės gyvenamosios vietos adresas__________________________________________

_______________________________________________________________________________________

1.4. Šeiminė padėtis (pabraukti): susituokęs(-usi); neįregistravęs santuokos ir bendrą ūkį tvarkantis asmuo; nutraukęs (-usi) santuoką; vienas iš tėvų, auginantis vaiką (vaikus); vienas gyvenantis asmuo; kita (nurodyti)_______________________________________________________________________________

1.5. Telefono Nr., el. paštas_________________________________________________________________

1.6. Kita (nurodyti)________________________________________________________________________

2. Patikrinimo tikslas (pabraukti): patikslinti pateiktus duomenis apie turimą turtą, gaunamas pajamas, užimtumą, šeiminę padėtį, nustatyti, ar bendrai gyvenantys asmenys ar asmuo nėra patyręs socialinės rizikos, kita (nurodyti)___________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

3. Būstas (pabraukti): nuosavybės teise priklausantis būstas; kitam asmeniui nuosavybės teise priklausantis būstas; nuomojamas būstas (nuomos mokestis _____ Eur per mėnesį); kita (nurodyti) ______________________________________________________________________________________

4. Būste gyvena (nurodyti asmenų šeiminę padėtį, skaičių, giminystės ryšį, jeigu jis yra, kita): _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Pajamos (pabraukti): pastovus darbo užmokestis, pajamos iš turto, pensija, socialinės išmokos, pašalpos, kompensacijos, kita (nurodyti) ______________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

6. Objektyvios priežastys (liga, neįgalumas, nedarbas, sumažėjusios darbo pajamos, mokymasis, auginami mažamečiai vaikai, kita), dėl kurių reikalinga piniginė socialinė parama (nurodyti)______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Veiksniai, kuriems esant bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo patiria socialinę riziką (nurodyti)__________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

8. Patikrinus buities ir gyvenimo sąlygas nustatyta, kad prašyme neteisingai nurodyti ar nuslėpti duomenys (pabraukti): apie bendrai gyvenančius asmenis, bendrai gyvenančių asmenų ar vienų gyvenančių asmenų pajamas, turtą, užimtumą, šeiminę padėtį, pateikti neteisingi duomenys, kita (nurodyti) _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Apibūdinimas apie bendrai gyvenančius asmenis ar vieną gyvenantį asmenį, atsižvelgiant į vaiko teisių apsaugos specialistų, policijos, pedagogų, gydytojų išvadas bei giminių, kaimynų ir kitų asmenų nuomonę_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10. Tikrinusių asmenų (socialinių darbuotojų, Socialinės paramos komisijos (tarybos) atstovų ir kitų asmenų) išvados ir rekomendacijos (nurodyti) ________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10.1. Skirti socialinę pašalpą:

c bendrai gyvenantiems asmenims___________________________________________________________

c tik vaikui (vaikams)_____________________________________________________________________

10.2. Teikti socialinę pašalpą:

c pinigais ______________________________________________________________________________

c nepinigine forma (pabraukti): (maisto produktais, drabužiais ir kitomis reikalingomis prekėmis, socialinėmis kortelėmis, maitinimo talonais, apmokant vaikų (įvaikių) maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose, apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ligų išlaidas ar kitais savivaldybės tarybos nustatytais būdais (nurodyti)_______________________________________________

_______________________________________________________________________________________

c pinigais ir (ar) nepinigine forma teikiamą socialinę pašalpą derinant su socialinėmis paslaugomis (bendrosiomis, socialinės priežiūros) (nurodyti) _________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

10.3. Teikti būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijas:

c pinigais ______________________________________________________________________________

c apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į energiją, kurą, geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančių įmonių ar fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka _____________

_______________________________________________________________________________________

10.4. Esant socialinei rizikai, išmoką vaikui mokėti:

c pinigais ______________________________________________________________________________

c nepinigine forma _______________________________________________________________________

10.5. Skirti socialinę paramą mokiniams:

c nemokamą maitinimą (pabraukti): pietus, pusryčius, pavakarius, maitinimą mokyklų organizuojamose dieninėse vasaros stovyklose________________________________________________________________

c paramą mokinio reikmenims įsigyti ________________________________________________________

10.6. Kita (nurodyti) ______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

11. Neteikti piniginės socialinės paramos, nutraukti ar sustabdyti jos mokėjimą (nurodyti priežastis) _______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

 

_______________________________ __________________ ________________________

(tikrinusio asmens pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)

_______________________________ _________________ ________________________

(tikrinusio asmens pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)

_______________________________ ___________________ _______________________

(tikrinusio asmens pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)

 

c patvirtinu, kad su buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktu susipažinau, pateikti duomenys teisingi.

c su buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktu nesutinku, nes (nurodyti priežastis)___________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(Asmens, kurio buities ir gyvenimo sąlygos tikrinamos, vardas ir pavardė)

________________________________________________________________________________