herbas

 

KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS TEIKIMO IR ORGANIZAVIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. rugsėjo 30 d. Nr. T-162

Kalvarija

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnis 12 ir 22 punktais, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsniu, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Laikino atokvėpio paslaugos vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims teikimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. A1-444 „Dėl Laikino atokvėpio paslaugos vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims teikimo ir organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Kalvarijos savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Laikino atokvėpio paslaugos teikimo ir organizavimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (adresu: Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Meras                                                                                                   Vincas Plikaitis

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Kalvarijos savivaldybės tarybos

2020 m. rugsėjo 30 d. sprendimu Nr. T-162

 

LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS TEIKIMO IR ORGANIZAVIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Laikino atokvėpio paslaugos teikimo ir organizavimo Kalvarijos savivaldybė tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) apibrėžia laikino atokvėpio paslaugos teikimo tvarką, būdus ir trukmę, gavėjus, laikino atokvėpio paslaugą teikiančius subjektus, laikino atokvėpio paslaugos nustatymo tvarką, jos teikimo terminus ir prioritetus, taip pat prašymų ir dokumentų laikino atokvėpio paslaugai gauti pateikimo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Laikino atokvėpio paslauga – trumpalaikės specialiosios socialinės paslaugos (socialinės globos), teikiamos vaikams su sunkia negalia, suaugusiems asmenims ir senyvo amžiaus asmenims su sunkia negalia (toliau – Tikslinė grupė), kuriuos namuose augina, globoja kartu gyvenantys šeimos nariai, artimieji, laikinai dėl tam tikrų priežasčių negalintys jais pasirūpintis;

2.2. Laikino atokvėpio paslaugos teikėjai – Kalvarijos socialinių paslaugų centras ir Kalvarijos globos ir užimtumo centras (toliau – Socialinių paslaugų įstaigos);

2.3. Tikslinės grupės artimieji – šeimos nariai, artimieji, kurie namuose gyvena kartu su Tikslinės grupės asmeniu ir jį augina, prižiūri ir globoja (rūpina).

3. kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau ‒ Reglamentas (ES) 2016/679), Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos slaugos praktikos ir akušerijos praktikos įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme.

4. Laikino atokvėpio paslaugos tikslas – sudaryti sąlygas Tikslinės grupės artimiesiems derinti asmeninį ir visuomeninį gyvenimą su Tikslinės grupės asmens auginimu, priežiūra, globa (rūpyba), suteikiant jiems galimybę palaikyti ryšius su visuomene, kompensuoti šeimos interesus ir poreikius, pailsėti nuo nuolatinės Tikslinės grupės asmens slaugos.

 

II SKYRIUS

LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS GAVĖJAI

 

5. Laikino atokvėpio paslaugos naudos gavėjais laikomi Tikslinės grupės artimieji.

6. Laikino atokvėpio paslaugos gavėjas – Tikslinės grupės asmuo, kuriam teikiamos specialiosios socialinės paslaugos (socialinės globos paslaugos) ir kuriam reikalinga nuolatinė slauga:

6.1. vaikas iki 18 metų, kuriam Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis ir specialusis nuolatinės slaugos poreikis;

6.2. suaugęs asmuo, kuriam Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas ne didesnis nei 55 proc. darbingumo lygis arba didelių ar vidutinių specialiųjų poreikių lygis ir specialusis nuolatinės slaugos poreikis.

 

III SKYRIUS

LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS TEIKIMO BŪDAI IR TRUKMĖ

 

7. Laikino atokvėpio paslauga, priklausomai nuo poreikio, gali būti organizuojama kaip socialinė globa ir teikiama asmens namuose.

8. socialinei globai priskiriama laikino atokvėpio paslauga organizuojama teikiant dienos arba trumpalaikę socialinę globą:

8.1. laikino atokvėpio paslauga, organizuojant dienos socialinę globą, teikiama nuo 2 iki 10 valandų per parą asmens namuose, paslaugos teikimo periodiškumas – iki 2 kartų per savaitę. Bendra laikino atokvėpio paslaugos, organizuojant dienos socialinę globą, teikimo trukmė – iki 288 valandų per metus;

8.2. laikino atokvėpio paslauga, organizuojant trumpalaikę socialinę globą, teikiama nuo 12 iki 24 valandų per parą. Nepertraukiamo paslaugos teikimo trukmė – iki 14 parų per metus. Bendra laikino atokvėpio paslaugos, organizuojant trumpalaikę socialinę globą, teikimo trukmė – iki 336 valandų per metus.

9. Bendra laikino atokvėpio paslaugos (organizuojant Aprašo 8 punkte numatytas specialiąsias socialines paslaugas) teikimo trukmė – iki 720 valandų per metus.

10. Atsižvelgiant į Tikslinės grupės artimųjų poreikius, laikino atokvėpio paslaugos, organizuojant skirtingas specialiąsias socialines paslaugas, teikimo laikas, numatytas Aprašo 8 punkte, įvertinus poreikį gali būti koreguojamas, nepanaudotas vienos paslaugos teikimo valandas naudojant kitoms paslaugoms teikti, bet bendra laikino atokvėpio paslaugos teikimo trukmė per metus negali viršyti Aprašo 8 punkte nurodyto valandų skaičiaus.

11. Išimtiniais atvejais, esant krizinei situacijai (dėl artimojo netekties, skyrybų, sveikatos problemų ir pan.), laikino atokvėpio paslauga, organizuojant trumpalaikę socialinę globą, nepertraukiamai gali būti teikiama iki 90 parų.

12. Tarp laikino atokvėpio paslaugos (teikiant bet kurią iš socialinių paslaugų, nurodytų Aprašo 8 punkte) ir dienos arba trumpalaikės socialinės globos paslaugų teikimo turi būti ne trumpesnė nei 14 dienų pertrauka, išskyrus atvejus, kai Tikslinės grupės asmuo nuolat gauna dienos socialinę globą. Ši išimtis taikoma tais atvejais, kai asmenims, nuolat gaunantiems dienos socialinę globą, planuojama teikti laikino atokvėpio paslaugą, organizuojant trumpalaikę socialinę globą.

 

IV SKYRIUS

PRAŠYMŲ GAUTI LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS, DOKUMENTŲ, REIKALINGŲ PASLAUGAI GAUTI, PATEIKIMAS

 

13. Prašymą gauti laikino atokvėpio paslaugą gali pateikti:

13.1. asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas;

13.2. vadovaudamasis Socialinių paslaugų įstatymo 15 straipsnio 3 dalimi, artimasis, nurodydamas priežastį, dėl kurios negali kreiptis vienas iš suaugusių šeimos narių;

13.3. vadovaudamasis Socialinių paslaugų įstatymo 15 straipsnio 3 dalimi, laikino atokvėpio paslaugos teikėjas, į kurį dėl laikino atokvėpio paslaugos gavimo kreipėsi Tikslinės grupės artimieji.

14. Asmenys, nurodyti Aprašo 13 punkte, dėl laikino atokvėpio paslaugos gavimo su raštišku prašymu (toliau – prašymas) tiesiogiai arba paštu kreipiasi į asmens (šeimos) gyvenamosios vietos Kalvarijos savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyrių (toliau – Socialinių reikalų skyrius). Prašymas turi būti pateiktas užpildžius Prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

15. Jei laikino atokvėpio paslaugos teikimo pasiūla nepakankama ir dėl to nėra galimybės užtikrinti laikino atokvėpio paslaugos teikimo visiems besikreipiantiesiems, sudaroma laikino atokvėpio paslaugos teikimo eilė (nurodomas asmens vardas ir pavardė). Laikino atokvėpio paslaugos teikimo eilė sudaroma, laikantis prioritetų, nurodytų Aprašo 16 punkte, o jų nesant – pagal prašymo gavimo datą ir registracijos numerį.

16. Skiriant laikino atokvėpio paslaugą, laikomasi šių prioritetų:

16.1. Tikslinės grupės asmeniui nustatytas sunkus neįgalumo lygis ir specialusis nuolatinės slaugos poreikis;

16.2. Tikslinės grupės asmeniui nustatytas 0–25 proc. darbingumo lygis ir specialusis nuolatinės slaugos poreikis;

16.3. bent vienas iš šeimos narių, artimųjų, gyvenančių kartu su Tikslinės grupės asmeniu, serga lėtinėmis ligomis;

16.4. bent vienas iš šeimos narių, artimųjų, gyvenančių kartu su Tikslinės grupės asmeniu, yra vaikas iki 14 metų arba asmuo su negalia;

16.5. Tikslinės grupės asmenį augina, prižiūri, globoja (rūpina) vienas asmuo;

16.6. bent vieno iš šeimos narių, artimųjų, gyvenančių kartu su Tikslinės grupės asmeniu, dienotvarkė yra pasikeitusi dėl įvairių su darbo santykiais susijusių aplinkybių (pvz., dėl komandiruotės, laikino darbo grafiko pasikeitimo, naujo darbo paieškos ir pan.) ir dėl to sudėtinga tinkamai pasirūpinti Tikslinės grupės asmeniu;

16.7. bent vieną iš šeimos narių, artimųjų, gyvenančių kartu su Tikslinės grupės asmeniu, ištiko krizė (pvz.: artimojo netektis, skyrybos, sveikatos problemos ir pan.) ir dėl to sudėtinga tinkamai pasirūpinti Tikslinės grupės asmeniu.

17. Jei, vadovaujantis Aprašo 16 punktu, nustatomi keli prioritetai, jie sujungiami ir eiliškumas nustatomas pagal bendrą jų kiekį.

18. Jei prioritetų skaičius vienodas, eiliškumas nustatomas pagal prašymo gavimo datą ir registracijos numerį.

19. Aprašo 13 punkte nurodyti asmenys, teikdami prašymą gauti laikino atokvėpio paslaugą, pateikia šiuos dokumentus ar patvirtintas jų kopijas Socialinių reikalų skyriui (dokumentų originalai, padarius jų kopijas, grąžinami, jei kreipiamasi paštu, pateikiamos patvirtintos dokumentų kopijos):

19.1. Tikslinės grupės asmens ir laikino atokvėpio paslaugos naudos gavėjo (vieno iš Tikslinės grupės artimųjų) asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (Lietuvos Respublikos piliečio pasą, asmens tapatybės kortelę ar gimimo liudijimą) (asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, įsitikinus asmens tapatybe, grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, kopija nedaroma);

19.2. Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išduotą Neįgalumo lygio pažymą ar Darbingumo lygio pažymos kopiją;

19.3. įprastinę laisvos formos Tikslinės grupės asmens dienotvarkę, kurioje turi būti aprašytos jo įprastos dienos veiklos ir nurodytas jų laikas (valandos);

19.4. dokumentus, pagrindžiančius prioriteto (-ų) nustatymą:

19.4.1. prioritetui, nurodytam Aprašo 16.3 papunktyje, pagrįsti pateikiamas teisės aktų nustatyta tvarka pasirinkto pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančio gydytojo išduotas medicinos dokumentų išrašas (F027/a), kuriame nurodyta, kad asmuo, nurodytas Aprašo 16.3 papunktyje, serga lėtine liga;

19.4.2. prioritetui, nurodytam Aprašo 16.6 papunktyje, pagrįsti pateikiama pažyma iš darbovietės ar Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos apie esamas ir planuojamas asmens, nurodyto 16.6 papunktyje, veiklas, susijusias su darbo santykiais (nukrypimus nuo įprasto darbo grafiko, numatomas komandiruotes ir jų laikotarpius, vykdomą naujo darbo paiešką, paieškos laikotarpius, kitą informaciją apie veiklas, susijusias su darbo santykiais, dėl kurių Tikslinės grupės artimajam sudėtinga tinkamai pasirūpinti Tikslinės grupės asmeniu);

19.4.3. kiti dokumentai, kuriais galima pagrįsti prioriteto, nurodyto Aprašo 16 punkte, nustatymą.

20. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti laikino atokvėpio paslaugą, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos Kalvarijos savivaldybės administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pareiškėjas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo. Valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų tvarkytojai, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijos, įstaigos, įmonės ir organizacijos Kalvarijos savivaldybės administracijos prašymu privalo nemokamai teikti jai dokumentus ir (ar) duomenis, kurių reikia nustatant teisę gauti laikino atokvėpio paslaugą.

 

V SKYRIUS

LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS POREIKIO NUSTATYMAS

 

21. Laikino atokvėpio paslaugos poreikį nustato Socialinių reikalų skyriaus darbuotojai ar Socialinių paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai, vadovaudamiesi Socialinių paslaugų įstatymo 16 straipsniu ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamu Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu.

22. Laikino atokvėpio paslaugos poreikis nustatomas per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo gauti laikino atokvėpio paslaugą gavimo dienos

23. Laikino atokvėpio paslaugos poreikis nustatomas kompleksiškai, vertinant Tikslinės grupės artimųjų galimybes ir motyvaciją derinti asmeninį gyvenimą su Tikslinės grupės asmens auginimu, priežiūra, globa (rūpyba), galimybę palaikyti ryšius su visuomene, kompensuoti šeimos interesus ir poreikius.

24. Sprendimas skirti laikino atokvėpio paslaugą (toliau – Sprendimas) priimamas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo parengtų asmens laikino atokvėpio paslaugos poreikio vertinimo išvadų pateikimo Socialinių reikalų skyriui dienos ir galioja 24 mėnesius nuo Sprendimo priėmimo. Kiekvieną kitą kartą, kai kreipiamasi dėl laikino atokvėpio paslaugos gavimo per 24 mėnesių laikotarpį, ši paslauga teikiama vadovaujantis priimtu galiojančiu Sprendimu.

25. Sprendimą skirti laikino atokvėpio paslaugą, jos teikimą sustabdyti ir (ar) nutraukti, vadovaudamasi Socialinių paslaugų įstatymo 17 straipsniu, priima Kalvarijos savivaldybės tarybos patvirtinta Socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo komisija (toliau – Komisija) Socialinių reikalų skyriaus darbuotojo teikimu.

26. Sprendimą dėl laikino atokvėpio paslaugų pasirašo Socialinių reikalų skyriaus vedėjas.

27. Informacija apie Socialinių paslaugų įstaigas, teikiančias laikino atokvėpio paslaugą, skelbiama Kalvarijos savivaldybės interneto svetainėje.

28. Socialinių reikalų skyrius raštu informuoja Tikslinės grupės artimuosius apie priimtą Sprendimą per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos, pateikdama jo kopiją. Jeigu priimamas Sprendimas, suaugę Tikslinės grupės artimieji su juo supažindinami pasirašytinai. Laikino atokvėpio paslauga nepradedama teikti tol, kol Tikslinės grupės artimieji nėra pasirašę, kad susipažino su priimtu Sprendimu. Tikslinės grupės artimasis, kurio Prašymas atmestas, apie tai informuojamas raštu, nurodant Prašymo atmetimo motyvus ir apskundimo tvarką.

29. Išvados dėl socialinių paslaugų poreikio nustatymo, priimti sprendimai gali būti apskųsti Socialinių paslaugų įstatymo 35 straipsnyje nustatyta tvarka.

30. Išskirtiniais atvejais, esant krizinei situacijai (pvz.: Tikslinės grupės artimojo netektis, skyrybos, sveikatos problemos ir pan.), gali būti priimtas Sprendimas, nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Ištikus šiame punkte nurodytai krizei, laikino atokvėpio paslaugą gali pradėti teikti ir laikino atokvėpio paslaugos teikėjai, su kuriais Kalvarijos savivaldybė bendradarbiauja teikiant laikino atokvėpio paslaugą Kalvarijos savivaldybės gyventojams. Jei laikino atokvėpio paslauga pradedama teikti šiame punkte nustatytais išskirtiniais atvejais, socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas suteikus (arba jau teikiant) socialines paslaugas per 2 darbo dienas nuo laikino atokvėpio paslaugos teikimo pradžios.

31. Kriziniais atvejais, pradėjus teikti laikino atokvėpio paslaugas be Sprendimo, paslaugas teikianti įstaiga per 3 darbo dienas raštu informuoja Socialinių reikalų skyrių apie teikiamas paslaugas, nurodydama priežastis ir pateikdama socialinių paslaugų poreikio vertinimą, kitų reikalingų dokumentų kopijas.

 

VI SKYRIUS

LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS TEIKIMAS TIKSLINĖS GRUPĖS ASMENS NAMUOSE

 

32. Pradedant teikti laikino atokvėpio paslaugas, paslaugą teiksianti įstaiga ir gavėjas sudaro sutartį, kurioje numatoma paslaugos gavėjų ir paslaugos teikėjų teisės ir pareigos.

33. Esant poreikiui, pirmą laikino atokvėpio paslaugos teikimo dieną Tikslinės grupės artimieji gali likti kartu su laikino atokvėpio paslaugos teikėju ir gavėju.

34. Laikino atokvėpio paslaugą teikiant Tikslinės grupės asmens namuose, Tikslinės grupės artimieji apmoka maisto, higienos priemonių, įstaigų lankymo, kitų paslaugų išlaidas, reikalingas Tikslinės grupės asmens poreikiams tenkinti, iš paslaugos gavėjo arba jo artimųjų lėšų.

35. Jei laikino atokvėpio paslaugą teikiantis darbuotojas dėl teikiamos laikino atokvėpio paslaugos pobūdžio turi likti nakvoti su Tikslinės grupės asmeniu, Tikslinės grupės artimieji sudaro jam tinkamas sąlygas nakvoti Tikslinės grupės asmens namuose – suteikia visą nakvynei reikalingą inventorių (lovą, čiužinį, patalynę, antklodę, pagalvę ir kt.).

36. Laikino atokvėpio paslaugą teikiant Tikslinės grupės asmens namuose, Tikslinės grupės asmens artimieji suteikia galimybę laikino atokvėpio paslaugą teikiančiam darbuotojui naudotis namuose esančiais indais, visu reikalingu inventoriumi, skirtu maisto ruošai, kad laikino atokvėpio paslaugą teikiantis darbuotojas galėtų pasiruošti, pasišildyti ir valgyti savo maistą, visais esančiais patogumais, skirtais žmogaus fiziologiniams ir higienos poreikiams patenkinti (pvz.: tualetu, vonia, dušu ir pan.).

37. Tikslinės grupės asmens namuose laikino atokvėpio paslaugą teikiantis darbuotojas turi užtikrinti:

37.1. kad Tikslinės grupės asmuo nebūtų paliekamas be priežiūros;

37.2. kasdienę Tikslinės grupės asmens priežiūrą, atsižvelgdamas į Tikslinės grupės asmens artimųjų pateiktą dienotvarkę.

38. Laikino atokvėpio paslaugą teikiančio darbuotojo laikas, praleistas kelionėje į (iš) Tikslinės grupės asmens namus (-ų), įskaičiuojamas į šio darbuotojo darbo laiką.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ

 

39. Laikino atokvėpio paslaugos teikimo kainą nustato Socialinių paslaugų įstaigos, suderinusios su Kalvarijos savivaldybės taryba.

40. Tikslinės grupės asmenų mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis ir tvarka nustatomi, vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymo VII skirsnio nuostatomis.

41. Jei Tikslinės grupės asmuo laikino atokvėpio paslaugos, organizuojant trumpalaikę socialinę globą, teikimo metu gauna dienos socialinę globą ar kitas mokamas paslaugas, kurias teikiant užtikrinama jo priežiūra ar globa, valandos, praleistos teikiant dienos socialinės globos ar kitas anksčiau išvardytas paslaugas, neįskaičiuojamos nustatant mokesčio už laikino atokvėpio paslaugą dydį ir laikino atokvėpio paslaugos teikimo trukmę.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Dokumentai (įskaitant dokumentus, kuriuose yra asmens duomenų) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi, nustatyta tvarka.

______________