RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTAIGŲ IR SOCIALINES PASLAUGAS TEIKIANČIŲ FIZINIŲ ASMENŲ TEIKIAMŲ AKREDITUOTŲ, PREVENCINIŲ IR BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugpjūčio 27 d. Nr. M-561

Raseiniai

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, 27 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 1 dalimi, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu:

1.  T v i r t i n u Socialinių paslaugų įstaigų ir socialines paslaugas teikiančių fizinių asmenų teikiamų akredituotų, prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

2.  P r i p a ž į s t u netekusiu galios Raseinių rajono savivaldybės mero 2023 m. rugpjūčio 24 d. potvarkį Nr. M-453 „Dėl bendrųjų socialinių paslaugų, akredituotos socialinės priežiūros, bendruomeninių šeimos namų ir kompleksinių paslaugų šeimai kokybės vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais priedais ir vėlesniais pakeitimais.

Šis potvarkis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos gali būti skundžiamas Regionų administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro  g. 80, LT-76298 Šiauliai).

 

Savivaldybės meras                                                          Arvydas Nekrošius

 

PATVIRTINTA

Raseinių rajono savivaldybės mero

2024 m. rugpjūčio 27 d. potvarkiu

Nr. M-561

 

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTAIGŲ IR SOCIALINES PASLAUGAS TEIKIANČIŲ FIZINIŲ ASMENŲ TEIKIAMŲ AKREDITUOTŲ, PREVENCINIŲ IR BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Socialinių paslaugų įstaigų ir socialines paslaugas teikiančių fizinių asmenų teikiamų akredituotų, prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja Raseinių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje teikiamų akredituotų, prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų (toliau - socialinės paslaugos) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančiose Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, nevyriausybinėse organizacijose, bendruomenėse, privačiuose paslaugų teikėjuose ir paslaugas teikiančių fizinių asmenų (toliau – paslaugų teikėjai), kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto ir kurių veiklos koordinavimas yra priskirtas Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui  (toliau – Socialinės paramos skyrius).

2.  Socialinių paslaugų kokybės kontrolė vykdoma vertinant teikiamų socialinių paslaugų kokybę ir atliekant šių paslaugų teikimo stebėseną, paslaugų teikėjų konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą, išvadų ir rekomendacijų dėl paslaugų teikėjų teikiamų socialinių paslaugų tobulinimo pateikimą.

3.  Vertinimą vykdo Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašu, pavirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimų patvirtinimo“, ir šiuo tvarkos aprašu.

4.  Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

VERTINIMO paskirtis, uždaviniai ir principai

 

5.  Vertinimo tikslas – užtikrinti ir gerinti paslaugų teikėjų veiklos ir teikiamų paslaugų kokybę.

6.  Vertinimo uždaviniai:

6.1. vykdyti socialinių paslaugų teikimo pažeidimų prevenciją;

6.2. vertinti paslaugų teikėjų teikiamų socialinių paslaugų (veiklos) kokybę;

6.3. teikti rekomendacijas paslaugų teikėjams dėl veiklos tobulinimo ir socialinių paslaugų kokybės gerinimo;

6.4. vertinti ir kontroliuoti tinkamą paslaugų teikėjų dokumentacijos tvarkymą ir finansuojamų veiklų lėšų tikslinį panaudojimą;

6.5. vertinti paslaugų teikėjų finansuojamų veiklų darbuotojų etatų struktūros, vykdomų funkcijų ir darbo grafikų atitiktis;

6.6. vertinti darbuotojų, kurie teikia socialines paslaugas ir dalyvauja vykdant atitinkamas funkcijas, ar turi šioms funkcijoms vykdyti reikiamą kvalifikaciją ir kita;

6.7. vertinti socialinių paslaugų atitiktį gyventojų poreikiams;

6.8. vertinti socialinių paslaugų veiklai taikomus kriterijus.

7.  Vertinimas atliekamas vadovaujantis etiškumo, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

 

III SKYRIUS

VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

8Socialinės paramos skyrius rengia metinį paslaugų teikėjų vertinimų planą, kurį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius ne vėliau kaip kiekvienų metų kovo 1 d., ir jį paskelbia viešai Savivaldybės interneto svetainėje www.raseiniai.lt .

9Socialinės paramos skyrius, prieš pradėdamas planinį paslaugų teikėjo vertinimą, ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas informuoja paslaugų teikėją raštu arba elektroniniu būdu apie numatomą vykdyti vertinimą ir nurodo vertinimo pagrindą, sritį, pateikia preliminarių dokumentų, kurių kopijas paslaugų teikėjas turi pateikti Socialinės paramos skyriui, sąrašą.

10.   Socialinės paramos skyrius turi teisę atlikti neplaninį paslaugų teikėjų vertinimą.

11.  Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:

11.1.  gavus valstybės ar Savivaldybės institucijos, įstaigos prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;

11.2.  gavus fizinio ar juridinio asmens pranešimą apie paslaugų teikėjų galbūt neteisėtą veiklą ar netinkamai vykdomas funkcijas;

11.3.  kilus pagrįstų įtarimų dėl paslaugų teikėjo veiklos teisėtumo ir (ar) Savivaldybės ir (ar) valstybės lėšų netikslingo naudojimo;

11.4.  siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti paslaugų teikėjų veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai.

12.  Neplaninis vertinimas atliekamas iš anksto su paslaugų teikėju nesuderintu ir nepaskelbtu laiku.

13.  Atliekant paslaugų teikėjų vertinimą, užpildoma Akredituotų, prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų  kokybės vertinimo pažyma (toliau – Vertinimo pažyma) (1 priedas).

14Socialinės paramos skyrius atlikdamas planinį ir neplaninį paslaugų teikėjų vertinimą turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, Savivaldybės įstaigas, kitas institucijas ir kitus paslaugos gavėjus bei privačius asmenis dėl informacijos apie paslaugų teikėjų veiklą gavimo.

15.  Vertinimo pažymoje pateikiama vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės gerinti paslaugų kokybę ir pan.), nurodant terminą (ne ilgesnį kaip 6 mėn.) per kurį vertinimo metu nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti.

16.  Paslaugų teikėjas, gavęs užpildytą Vertinimo pažymą, susipažįsta su ja ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo užpildytos Vertinimo pažymos gavimo dienos, Socialinės paramos skyriui pateikia informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis vykdydamas pateiktas rekomendacijas.

17.  Pakartotinio vertinimo metu Socialinės paramos skyrius patikrina, ar paslaugų teikėjas įvykdė rekomendacijas, pašalino vertinimo metu nustatytus neatitikimus reikalavimams, pažeidimus.

18.  Pakartotinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai reikalavimams, pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, vertinimą atliekantys darbuotojai apie tai pažymi Vertinimo pažymoje ir parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl įstaigos teisės teikti akredituotas socialines paslaugas sustabdymo, kuris išsiunčiamas paslaugos teikėjui.

19.  Jei paslaugų teikėjas, vykdantis bendruomeninių šeimos namų funkcijas, per nurodytą terminą neįvykdo šio tvarkos aprašo 16 punkte nustatyto reikalavimo, Socialinės paramos skyriaus iniciatyva sprendžiama dėl atrinktų ar paskirtų bendruomeninių šeimos namų veiklos stabdymo ir naujų bendruomeninių šeimos namų atrankos vykdymo ar paskyrimo.

20.  Socialinės paramos skyrius, gavęs paslaugų teikėjo informaciją apie pažeidimų pašalinimą per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie neatitikimų reikalavimams, pažeidimų pašalinimą gavimo dienos, įvertina, ar paslaugų teikėjo veiksmai yra tinkami. Vertinimą atliekantys darbuotojai apie tai pažymi Vertinimo pažymoje ir parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl įstaigos teisės teikti akredituotas socialines paslaugas sustabdymo panaikinimo.

21.  Paslaugų teikėjų veiklos vertinimas atliekamas pagal patvirtintą planą ne rečiau kaip kartą per 2 metus. Vertinimą atlieka ne mažiau kaip du Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

 

IV SKYRIUS

PASLAUGŲ teikėjų vidinis veiklos VERTINIMAS

 

22.   Paslaugų teikėjai, kurių steigėja yra Savivaldybė, privalo ne rečiau kaip vieną kartą per metus atlikti vidinį veiklos vertinimą, taikant socialinių paslaugų gavėjų apklausos, darbuotojų anketinės apklausos ir kitus metodus. Kitiems paslaugų teikėjams vidinis veiklos vertinimas rekomenduojamas.

23.   Vidinio veiklos vertinimo tikslas – gerinti socialinių paslaugų kokybę, matuoti socialinių paslaugų gavėjų / jų artimųjų / kitų suinteresuotų asmenų pasitenkinimą gaunamomis socialinėmis paslaugomis ir socialinių paslaugų poveikį, vertinti paslaugų teikėjų darbuotojų poreikius ir lūkesčius.

24.   Vidinis paslaugų teikėjų veiklos vertinimas atliekamas periodiškai, tačiau ne rečiau kaip kartą per kalendorinius metus.

25.   Vidinį veiklos vertinimą organizuoja ir atlieka paslaugų teikėjas, pasirinkdamas veiklos vertinimo metodą (-us).

26.   Vidinis veiklos vertinimas gali būti atliekamas taikant šiuos metodus: 

26.1.  socialinių paslaugų gavėjų, šeimos narių, artimųjų, kitų suinteresuotų narių apklausa, siekiant ištirti jų nuomonę apie teikiamų socialinių paslaugų kokybę, jų pakankamumą ir išsiaiškinti svarbiausius aspektus, kuriuos reikia tobulinti siekiant efektyviau teikti socialines paslaugas (kasmet apklausiama ne mažiau kaip 10 procentų paslaugos gavėjų bei jų šeimos narių, artimųjų, kitų suinteresuotų narių, kiekvienais metais negali būti apklausiami tie patys asmenys), užpildoma Pasitenkinimo socialinėmis paslaugomis apklausos anketa (2 priedas);

26.2.  darbuotojų anketinė apklausa, siekiant gerinti teikiamų socialinių paslaugų kokybę, darbo organizavimo efektyvumą, išanalizuoti, kaip darbuotojai vertina savo darbo aplinką, kokių sunkumų kyla teikiant paslaugas, užpildoma Darbuotojų apklausos anketa (3 priedas);

26.3.  teikiamų socialinių paslaugų proceso atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;

26.4.  dokumentacijos atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;

26.5.  kiti socialinių paslaugų teikėjų pasirinkti metodai. 

27.   Paslaugų teikėjai vidinės veiklos vertinimo apibendrintus rezultatus pateikia Socialinės paramos skyriui iki einamųjų metų lapkričio 30 d.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28.   Dėl svarbių iš anksto nenumatytų aplinkybių Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu planinis paslaugų teikėjų vertinimas gali būti atšauktas arba pakeista jo data.

29.   Paslaugų teikėjai ir Socialinės paramos skyrius, vykdydami šiame tvarkos apraše nustatytas funkcijas, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Paslaugų teikėjai fizinių asmenų duomenis tvarko tik socialinių paslaugų teikimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tikslais, Socialinės paramos skyrius – tvarkos apraše nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.

30.   Paslaugų teikėjai atsako už vertinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.

31.   Vertinimo dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

__________________________