LOGOnespalv-maz2

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2023–2027 METŲ STRATEGINIO PLANO INTERVENCINĖS PRIEMONĖS „INVESTICIJOS Į PREVENCINĘ VEIKLĄ, KURIA SIEKIAMA SUMAŽINTI GALIMŲ GAIVALINIŲ NELAIMIŲ, NEPALANKIŲ KLIMATO REIŠKINIŲ IR KATASTROFINIŲ ĮVYKIŲ PADARINIUS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. liepos 24 d. Nr. 3D-470

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 8 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2023/813, 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/2116 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1306/2013, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. birželio 16 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2022/1408,  ir Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginiu planu, patvirtintu Europos Komisijos 2022 m. lapkričio 21 d. sprendimu Nr. C(2022) 8272,  bei įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25  d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 3.1.1 punktą ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m.  balandžio 5  d. nutarimą Nr. 218 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano įgyvendinimą, paskyrimo“ ,

t v i r t i n u Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencinės priemonės „Investicijos į prevencinę veiklą, kuria siekiama sumažinti galimų gaivalinių nelaimių, nepalankių klimato reiškinių ir katastrofinių įvykių padarinius“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                           Kęstutis Navickas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2023 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. 3D-470

 

 

LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2023–2027 METŲ STRATEGINIO PLANO INTERVENCINĖS PRIEMONĖS „INVESTICIJOS Į PREVENCINĘ VEIKLĄ, KURIA SIEKIAMA SUMAŽINTI GALIMŲ GAIVALINIŲ NELAIMIŲ, NEPALANKIŲ KLIMATO REIŠKINIŲ IR KATASTROFINIŲ ĮVYKIŲ PADARINIUS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano (toliau – Strateginis planas) intervencinės priemonės „Investicijos į prevencinę veiklą, kuria siekiama sumažinti galimų gaivalinių nelaimių, nepalankių klimato reiškinių ir katastrofinių įvykių padarinius“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis:

1.1. 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, su visais pakeitimais;

1.2. 2021 m. gruodžio 2 d. Tarybos reglamentu (ES) 2021/2116 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1306/2013, su visais pakeitimais;

1.3.   2021 m. gruodžio 21 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2021/2289, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2115 taikymo taisyklės dėl BŽŪP strateginių planų turinio pateikimo ir saugaus keitimosi informacija elektroninės sistemos;

1.4. 2021 m. balandžio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/690, kuriuo nustatoma vidaus rinkos, įmonių, įskaitant mažąsias ir vidutines įmones, konkurencingumo, augalų, gyvūnų, maisto bei pašarų srities ir Europos statistikos programa (Bendrosios rinkos programa) ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 99/2013, (ES) Nr. 1287/2013, (ES) Nr. 254/2014 bei (ES) Nr. 652/2014; 

1.5. Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginiu planu, patvirtintu 2022 m. lapkričio 21 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2022) 8272;

1.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. balandžio 5 d. nutarimu Nr. 218 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano įgyvendinimą, paskyrimo“;

1.7. Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-102 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės).

2. Taisyklės nustato paramos teikimo ir administravimo tvarką pagal Strateginio plano intervencinę priemonę „Investicijos į prevencinę veiklą, kuria siekiama sumažinti galimų gaivalinių nelaimių, nepalankių klimato reiškinių ir katastrofinių įvykių padarinius (toliau – intervencinė priemonė). Taisyklės taikomos pareiškėjams, rengiantiems ir teikiantiems paramos paraiškas, paramos gavėjams, įgyvendinantiems projektus, kuriems skirta parama pagal intervencinę priemonę, taip pat institucijoms, atliekančioms paramos paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą. Paramos teikimo ir administravimo tvarka, kurios nereglamentuoja Taisyklės, nustatyta Administravimo taisyklėse.

 

II SKYRIUS

SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

3. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

3.1. Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

3.2. ES – Europos Sąjunga.

3.3. EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai.

3.4. Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

3.5. Ūkinių gyvūnų laikymo vieta – pastatas arba tuo atveju, jeigu ūkiniai gyvūnai laikomi lauke, bet kuri vieta, kurioje ūkiniai gyvūnai yra laikomi, auginami ir prižiūrimi.

3.6. Žemės ūkio ministerijos informacinė sistema (toliau – ŽŪMIS) – prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos valdymo srities priskirtų institucijų ir įstaigų teikiamų paslaugų informacinė sistema.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, Administravimo taisyklėse ir kituose Taisyklių 1 punkte nurodytuose teisės aktuose.

 

III SKYRIUS

TIKSLAI, POREIKIAI IR RODIKLIAI

 

5. Intervencinės priemonės tikslas – taikant prevencines priemones, išlaikyti gyvulininkystės ūkių perspektyvumą ir konkurencingumą, o pasireiškus nepalankiems reiškiniams ar įvykus gyvūnų ligų protrūkiams, sudaryti palankesnes sąlygas ūkininkams išsaugoti žemės ūkio gamybos potencialą.

6. Intervencinė priemonė atitinka Bendrosios žemės ūkio politikos tikslus:

6.1. remti perspektyvias ūkių pajamas ir žemės ūkio sektoriaus atsparumą visoje Sąjungoje, siekiant didinti ilgalaikį aprūpinimą maistu ir žemės ūkio įvairovę, taip pat užtikrinti žemės ūkio gamybos ekonominį tvarumą Sąjungoje;

6.2. labiau orientuotis į rinką ir didinti ūkių konkurencingumą tiek trumpuoju, tiek ilguoju laikotarpiu, be kita ko, daugiau dėmesio skiriant moksliniams tyrimams, technologijoms ir skaitmenizacijai;

6.3. gerinti Sąjungos žemės ūkio atsaką į visuomenės poreikius, susijusius su maistu ir sveikata, įskaitant aukštos kokybės, saugų ir maistingą maistą, pagamintą tvariu būdu, mažinti maisto atliekų kiekį, gerinti gyvūnų gerovę ir kovoti su atsparumu antimikrobinėms medžiagoms.

7. Intervencinė priemonė prisideda prie šių nacionalinių žemės ūkio ir kaimo plėtros poreikių įgyvendinimo:

7.1. palaikyti žemės ūkio veiklos tęstinumą ir tvarumą;

7.2. skatinti rizikų valdymo priemonių taikymą ūkiuose;

7.3. stiprinti prevencinių biosaugos priemonių taikymą, mažinant gyvulių infekcinių susirgimų riziką.

8. Siekiant šiame skyriuje nustatytų tikslų ir poreikių intervencinė priemonė prisideda prie šių rezultatų rodiklių:

8.1. ūkių, gaunančių investicinę paramą restruktūrizavimui ir modernizavimui, įskaitant išteklių naudojimo efektyvumo didinimą, dalies;

8.2. sutartinių ūkinių gyvūnų, kuriems taikomi remiami veiksmai, kuriais siekiama apriboti antimikrobinių medžiagų naudojimą, dalies.

 

 

IV SKYRIUS

PARAMOS FORMA, REMIAMA VEIKLA 

 

9. Pagal priemonės veiklos sritį remiama veikla, kuria siekiama sumažinti pavojingų ūkinių gyvūnų užkrečiamųjų ligų grėsmes ir su jomis susijusias pasekmes. Remiamos investicijos į  prevencinę veiklą gyvulininkystės ūkiuose, kurios numatytos biologinio saugumo priemonių taikymo ir tam reikalingų investicijų plane dėl biologinio saugumo priemonių ūkinių gyvūnų laikymo vietose.

10. Pagal intervencinę priemonę parama teikiama negrąžintinos dotacijos forma.

 

V SKYRIUS

GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

11. Pareiškėjai gali būti fiziniai ar juridiniai asmenys,  laikantys ūkinius gyvūnus:

11.1. ūkininkai, fiziniai asmenys, kurie užsiima žemės ūkio veikla ir (arba) valdoje (-ose) pagamintų ir (arba) užaugintų žemės ūkio produktų apdorojimu ir (arba) perdirbimu ir pateikimu rinkai;

11.2. juridiniai asmenys, kurie užsiima žemės ūkio veikla ir (arba) valdoje (-ose) pagamintų ir (arba) užaugintų žemės ūkio produktų apdorojimu ir (arba) perdirbimu ir pateikimu rinkai.

12. Paramos besikreipiantys fiziniai asmenys turi būti ne jaunesni kaip 18 metų amžiaus.

13. Paramos paraiškos, pateiktos fizinio ar juridinio asmens kartu su projekto partneriu (-iais), nepriimamos.

14. Pareiškėjo, paramos gavėjo įsipareigojimų arba teisių, susijusių su parama, perleidimas ar perėmimas atliekamas Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

TINKAMUMO SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI PARAMAI GAUTI

 

15. Paraiškos tinkamumo gauti paramą vertinimas atliekamas Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

16. Pareiškėjas laikomas tinkamu gauti paramą, jei atitinka šias tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus:

16.1. projektas atitinka bendrąsias tinkamumo sąlygas ir reikalavimus, nurodytus Administravimo taisyklių 124.1–124.9, 124.11–124.14, 124.16- 124.17 bei 124.21 papunkčiuose, ir nepatenka į Administravimo taisyklių 125 punkte nurodytas paramą ribojančias sąlygas;

16.2. pareiškėjas, nurodytas 11.1 papunktyje, savo vardu, kaip valdos valdytojas, yra įregistravęs valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 27 d. nutarimo Nr. 1351 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“ nustatyta tvarka bei ūkininko ūkį;

16.3. pareiškėjas, įvardytas 11.2 papunktyje,  savo vardu, kaip valdos valdytojas, yra įregistravęs valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 27 d. nutarimo Nr. 1351 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“ nustatyta tvarka;

16.4. pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo turi nepertraukiamai veikti (be pertraukų), tai yra vykdyti pirminę žemės ūkio produktų gamybą (vykdoma gyvulininkystės veikla) ir ne trumpiau kaip vienus metus iki paraiškos pateikimo realizuoti  produkciją rinkoje (tikrinamos gautos pajamos pagal pareiškėjo kartu su paramos paraiška pateiktų ataskaitinių metų finansinių ataskaitų dokumentus bei pareiškėjo parengtą Pažymą apie žemės ūkio veiklos subjekto, siekiančio pasinaudoti parama pagal Lietuvos kaimo plėtros priemones, praėjusių kalendorinių metų pajamas (Žemės ūkio veiklos subjektų pajamų dalies, gaunamos iš žemės ūkio veiklos, įvertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-66 „Dėl Žemės ūkio veiklos subjektų pajamų dalies, gaunamos iš žemės ūkio veiklos, įvertinimo metodikos patvirtinimo“, 3 priedas);

16.5. pareiškėjo laikomi ūkiniai gyvūnai yra suženklinti ir registruoti Ūkinių gyvūnų registre, vadovaujantis Ūkinių gyvūnų laikymo vietų registravimo ir jose laikomų ūkinių gyvūnų ženklinimo ir apskaitos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 3D-234 „Dėl Ūkinių gyvūnų laikymo vietų registravimo ir jose laikomų ūkinių gyvūnų ženklinimo ir apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“, ūkinių gyvūnų laikymo vieta įregistruota Ūkinių gyvūnų registre ne vėliau kaip iki ataskaitinių metų pabaigos;

16.6. pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo yra parengęs biologinio saugumo priemonių taikymo ir tam reikalingų investicijų planą dėl biologinio saugumo priemonių ūkinių gyvūnų laikymo vietose ir planas yra suderintas su Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (toliau – VMVT) teritoriniu padaliniu;

16.7. parama skiriama investicijoms į prevencijos priemones arba padarinius, sukeltus ligų, nurodytų 2021 m. balandžio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr.2021/690 III priede.

 

VII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

17. Pareiškėjas ir paramos gavėjas prisiima ir iki kontrolės laikotarpio pabaigos laikosi šių įsipareigojimų:

17.1. pareiškėjas prisiima bendruosius įsipareigojimus, nurodytus Administravimo taisyklių 170.1–170.16 papunkčiuose;

17.2. užtikrinti, kad įgyvendinus projektą, įsigytos / įgyvendintos investicijos atitiks VMVT kontroliuojamų teisės aktų reikalavimus, kai investicijoms taikomi tokie reikalavimai. Pažymą apie įsigytų investicijų atitiktį arba neatitiktį VMVT kontroliuojamiems teisės aktų reikalavimams išduoda VMVT teritoriniai skyriai Agentūros prašymu;

17.3. įgyvendinus projektą ir visą projekto kontrolės laikotarpį pareiškėjo ūkinių gyvūnų laikymo vietoje išlaikyti ne mažesnį vidutinį metinį gyvulių skaičių, negu nurodyta pateiktoje paraiškoje, išreikštą sutartiniais gyvuliais (toliau – SG), ir VĮ Žemės ūkio duomenų centro (toliau – ŽŪDC) apskaičiuotą Taisyklių 18 punkte nustatyta tvarka.

18. Pareiškėjo ūkinių gyvūnų laikymo vietoje laikomų ūkinių gyvūnų vidutinis metinis skaičius, išreikštas sutartiniais gyvuliais (SG), nustatomas: aritmetinį ūkinių gyvūnų vidurkį (apskaičiuojamas imant laikotarpio nuo ataskaitinių metų sausio 1 d. iki ataskaitinių metų gruodžio 31 d. kiekvieno mėnesio paskutinės dienos ūkinių gyvūnų skaičių, registruotą Ūkinių gyvūnų registre kiekvienoje laikymo vietoje) padauginus iš verčių, nurodytų Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei gyvulius paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-897 „Dėl Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei gyvulius paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių patvirtinimo“, 3 priede. ŽŪDC apskaičiuotas SG vertinamas apvalinant iki sveikųjų skaičių pagal matematines skaičių apvalinimo taisykles.

 

 

VIII SKYRIUS

PARAMOS DYDIS IR INTENSYVUMAS

 

19. Suteikiamos paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant į tinkamas finansuoti projekto išlaidas be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

20. Didžiausias paramos intensyvumas negali viršyti 80 proc. visų tinkamų finansuoti išlaidų vertės (išskyrus atvejus, kai pareiškėjas prašo ar sutinka dėl  mažesnio paramos intensyvumo taikymo, kuris negali būti mažesnis kaip 20 proc. visų tinkamų finansuoti išlaidų vertės).

21. Didžiausia galima paramos suma projektui:

21.1. ūkiams, kurie laiko iki 20 SG (įskaitytinai), didžiausia galima paramos suma projektui negali viršyti 4 000 Eur. SG apskaičiuojamas Taisyklių 18 punkte nustatyta tvarka;

21.2. ūkiams, kurie laiko 21 ir daugiau SG, didžiausia galima paramos suma projektui skiriama atsižvelgiant į ūkyje laikomų gyvulių skaičių, vienam SG skiriant 200 Eur, ir negali viršyti 100 000 Eur arba 300 000 Eur Taisyklių 23 punkte nurodytu atveju. SG apskaičiuojamas Taisyklių 18 punkte nustatyta tvarka.

22. Pareiškėjas gali teikti tik vieną paramos paraišką konkrečiai ūkinių gyvūnų laikymo vietai (pretenduojant į paramą skirtingų ūkinių gyvūnų laikymo vietoms, turi būti teikiamos atskiros paraiškos, išskyrus atvejus, nurodytus Taisyklių 23 punkte). Pareiškėjo ūkinių gyvūnų laikymo vietoje laikomų ūkinių gyvūnų vidutinis metinis skaičius, išreikštas sutartiniais gyvuliais (SG), nustatomas, kaip nurodyta Taisyklių 18 punkte. Pareiškėjo teikiamų paramos paraiškų skaičius vieno kvietimo teikti paraiškas laikotarpiu pagal šią priemonę yra neribojamas, tačiau  didžiausia bendra paramos suma vienam paramos gavėjui (įskaitant nesavarankiškų įmonių,  sutuoktinių gautą paramą) per vieno kvietimo teikti paraiškas laikotarpį negali viršyti 300 000 Eur.  Susijusiomis įmonėmis laikomos įmonės, apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio 16 dalyje.

23. Pareiškėjas gali teikti vieną bendrą paramos paraišką daugiau negu vienai ūkinių gyvūnų laikymo vietai, laikydamasis Taisyklių 22 punkto reikalavimų, kai įsigyjamas turtas gali būti naudojamas daugiau negu vienoje ūkinių gyvūnų laikymo vietoje (pvz., mobili dezinfekcinė įranga ir kt.); tokiu atveju tinkamos  finansuoti išlaidos ir SG apskaičiuojamos paraiškoje nurodytoms ūkinių gyvūnų laikymo vietoms bendrai, o Taisyklių 17.2 papunktyje nurodyti įsipareigojimai paraiškoje paskirstomi pagal konkrečias ūkinių gyvūnų laikymo vietas.

 

IX SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

24. Projekto įgyvendinimo trukmė turi būti nurodyta paramos paraiškoje ir negali viršyti 24 mėnesių laikotarpio nuo sprendimo skirti paramą priėmimo dienos.

25. Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti vertinimas ir viešosios paramos intensyvumo nuo tinkamų finansuoti išlaidų nustatymas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

26. Projekte turi būti numatytos visos išlaidos, kurios yra susijusios su projekto įgyvendinimu, vykdoma  veikla bei numatytos biologinio saugumo priemonių taikymo ir tam reikalingų investicijų plane dėl biologinio saugumo priemonių ūkinių gyvūnų laikymo vietose. Tinkamos išlaidos turi atitikti Administravimo taisyklių 113, 114, 124.15, 124.18–124.19 papunkčiuose nurodytus bendruosius reikalavimus. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti išvardytos pagal išlaidų kategorijas, o ne pateikiamos bendra suma.

27. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

27.1. faktiškai padarytos ir į paramos gavėjo apskaitą įtrauktos išlaidos, pagrįstos dokumentų originalais arba nustatyta tvarka patvirtintomis kopijomis;

27.2. realiai suplanuotos, pagrįstos ir neviršijančios vidutinių rinkos kainų;

27.3. patirtos ir apmokėtos po paraiškos pateikimo išlaidos nefinansuojamos, jeigu parama projektui neskiriama arba jei jos padarytos nesilaikant pirkimo procedūrų, nustatytų teisės aktuose.

28. Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos:

28.1. vidaus ar lauko aptvarų (tvoros, vartai, praėjimo punktai, praėjimo kontrolės sistemos) įsigijimo bei įrengimo išlaidos;

28.2. ūkinių gyvūnų pakrovimo / iškrovimo rampų ir (arba) aikštelių įrengimo išlaidos;

28.3. žmonių ir ūkinių gyvūnų uždarų praėjimo takų tarp pastatų įrengimo išlaidos;

28.4. dezinfekcinių purkštuvų, valymo, dezinfekcijos įrangos, plovimo-dezinfekavimo įrenginių asmenims ir (ar) transporto priemonėms įsigijimo išlaidos;

28.5. pašarų terminio apdorojimo įrangos įsigijimo išlaidos;

28.6. konteinerių ir patalpų, skirtų laikyti gaišenoms, įrengimo ir įrangos įsigijimo išlaidos;

28.7. nuo graužikų, vabzdžių, paukščių ir kitų kenkėjų apsaugančios įrangos (pvz., langų, grotų, tinklelių) įsigijimo išlaidos;

28.8. ūkinius gyvūnus prižiūrinčių darbuotojų:

28.8.1. buitinių persirengimo ir prausimosi patalpų įrengimo ir įrangos įsigijimo išlaidos;

28.8.2. darbo rūbų ir batų plovimo ir džiovinimo įrangos įsigijimo išlaidos;

28.8.3. maitinimo patalpų įrengimo ir įrangos įsigijimo išlaidos.

29. Netinkamos finansuoti išlaidos:

29.1. investicijos ir išlaidų kategorijos nurodytos Administravimo taisyklių 127, 130.1–130.8, 130.10 papunkčiuose;

29.2. trumpalaikio turto ir (arba) eksploatacinių medžiagų (pvz., nuodai graužikams naikinti, dezinfekavimo skystis, asmeninės apsaugos priemonės ar kt.) įsigijimo išlaidos;

29.3. kapitalinio remonto, naujos statybos, rekonstrukcijos išlaidos, išskyrus 28.1, 28.2 papunkčiuose nurodytus atvejus;

29.4. projektavimo išlaidos;

29.5. transporto priemonės;

29.6. nenumatytos projekte, nesusijusios su projektu ir remiama veikla;

29.7. išlaidos ar jų dalis, patirtos perkant prekes, darbus ar paslaugas, nesilaikant teisės aktuose nustatytos pirkimų tvarkos;

29.8. neįvardytos Taisyklių 28 punkte.

30. Nefinansuojamos išlaidos, kurių technines savybes apibūdinantys pagrindiniai techniniai parametrai skiriasi nuo nurodytųjų sprendime skirti paramą, kaip tai nustatyta Administravimo taisyklių 163 punkte.

 

X SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

31. Paramos paraiška pateikiama pagal Taisyklių 1 priede nurodytą formą.

32. Paramos paraiška ir su paramos paraiška pateikiami dokumentai turi būti pateikti per ŽŪMIS Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

33. Paramos paraiškos pildomos, registruojamos ir vertinamos Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ ATRANKOS VERTINIMAS

34. Paramos paraiškų atrankos vertinimas ir atrankos pirmumo eilės sudarymas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

35. Paramos paraiškų atrankos kriterijai:

35.1. pareiškėjas yra:

35.1.1. specializuotas kiaulininkystės arba paukštininkystės ūkis, – suteikiama 30 balų;

35.1.2.  specializuotas galvijininkystės ūkis,– suteikiama 20 balų;

(Balai suteikiami, jei pareiškėjo pajamos iš specializuoto žemės ūkio sektoriaus (pvz., kiaulininkystė, paukštininkystė ir pan.), į kurio biosaugą investuojama, ataskaitiniais metais sudaro ne mažiau kaip 50 proc. visų pareiškėjo veiklos pajamų (atitiktis patikrinama pagal pareiškėjo parengtą Pažymą apie žemės ūkio veiklos subjekto, siekiančio pasinaudoti parama pagal Lietuvos kaimo plėtros priemones, praėjusių kalendorinių metų pajamas (Žemės ūkio veiklos subjektų pajamų dalies, gaunamos iš žemės ūkio veiklos, įvertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-66 „Dėl Žemės ūkio veiklos subjektų pajamų dalies, gaunamos iš žemės ūkio veiklos, įvertinimo metodikos patvirtinimo“, 3 priedas) bei pareiškėjo kartu su paramos paraiška pateiktų ataskaitinių metų finansinių ataskaitų dokumentus. Tuo atveju, kai pareiškėjas teikia daugiau negu vieną paramos paraišką, Pažymą apie žemės ūkio veiklos subjekto, siekiančio pasinaudoti parama pagal Lietuvos kaimo plėtros priemones, praėjusių kalendorinių metų pajamas teikia kartu su kiekviena paramos paraiška);

35.2. pareiškėjo SG, apskaičiuotas kaip nurodyta Taisyklių 18 punkte:

35.2.1. iki  20 (įskaitytinai) SG – suteikiama 35 balai;

35.2.2. didesnis kaip  20 iki 200 SG (įskaitytinai) – suteikiama 15 balų;

35.2.3. daugiau kaip 200 SG – suteikiama 10 balų;

35.3. pareiškėjo ūkinių gyvūnų laikymo vieta yra vietovėje kurioje, ES sprendimu arba VMVT direktoriaus įsakymu yra taikomos užkrečiamosios ligos prevencinės ir kontrolės priemonės laikomai gyvūnų rūšiai – 35 balų. ES sprendimu laikomas 2023 m. kovo 16 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2023/594, kuriuo nustatomos specialiosios afrikinio kiaulių maro kontrolės priemonės ir panaikinamas Įgyvendinimo reglamentas (ES) 2021/605.  VMVT direktoriaus įsakymu  laikomas 2014 m. lapkričio 21 d. įsakymas Nr. B1-1007 „Dėl labai patogeniško paukščių gripo patekimo rizikos mažinimo ir apsaugos priemonių taikymo naminių paukščių laikymo vietose“.

36. Privalomasis mažiausias paramos paraiškos atrankos balų skaičius –35 balų. Jeigu paramos paraiškų atrankos vertinimo metu nustatoma, kad paraiška nesurinko 35 balų skaičiaus, paramos paraiška atmetama.

 

XII SKYRIUS

SPRENDIMŲ DĖL PARAMOS SKYRIMO PRIĖMIMAS

 

37. Projektų atrankos komitetas nesudaromas. Sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo priima Agentūros direktoriaus įgaliotas asmuo, vadovaudamasis projektų vertinimo rezultatais. Sprendimas įforminamas Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

38. Agentūra apie sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo informuoja pareiškėjus Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

39. Agentūrai priėmus sprendimą skirti  paramą, pareiškėjas tampa paramos gavėju. Paramos sutartis nesudaroma.

 

XIII SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

40. Mokėjimo prašymai teikiami ir administruojami Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Mokėjimo prašymai kartu su reikiamais priedais turi būti pateikti tik per ŽŪMIS.

41. Paramos lėšos paramos gavėjams išmokamos taikant išlaidų kompensavimo ir (arba) sąskaitų apmokėjimo būdus Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Paramos gavėjui taikomas paramos lėšų išmokėjimo būdas (-ai) nustatomas (-i) sprendime dėl paramos skyrimo. Paramos gavėjas sprendime skirti paramą nustatytais terminais Agentūrai teikia mokėjimo prašymus per ŽŪMIS, kuriuose deklaruoja patirtas išlaidas.

42. Paramos gavėjas gali pateikti iki 2 mokėjimo prašymų. Į vieną mokėjimo prašymą negali būti įtrauktos projekto išlaidos, kurioms apmokėti taikomi abu Taisyklių 41 punkte nurodyti išlaidų apmokėjimo būdai.

43. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai kartu galutinį mokėjimo prašymą ir  galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.

44. Patikros vietoje atliekamos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

45. Paramos lėšos išmokamos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

46. Projektai finansuojami pagal šias regionams taikomas EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo įnašo normas:

46.1. sostinės regionui taikoma 43 proc. EŽŪFKP įnašo norma;

46.2. vidurio ir vakarų Lietuvos regionui taikoma 85 proc. EŽŪFKP įnašo norma.

47. Intervencinei priemonei taikomas projekto priskyrimo regionams principas – pagal projekto įgyvendinimo vietą.

 

 

XIV SKYRIUS

SANKCIJOS

 

48. Netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą paramos gavėjui gali būti taikomos Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. 3D-80 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones taikymo metodikos patvirtinimo“, numatytos sankcijos.

 

XV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Projektų įgyvendinimo ir kontrolės laikotarpiu priežiūra ir tikrinimas, apskundimo tvarka bei skundų nagrinėjimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

_______________________________

part_6b096832d154408d8c19d9f864453232_end