LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2022 M. LIEPOS 13 D. ĮSAKYMO NR. 1K-256 „DĖL TVARIŲ VIEŠŲJŲ FINANSŲ PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS „STIPRINTI VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĘ IR SKATINTI PRIVAČIŲ INVESTICIJŲ PRITRAUKIMĄ“ PAKEITIMO
2024 m. birželio 5 d. Nr. 1K-194
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. liepos 13 d. įsakymą Nr. 1K-256 „Dėl Tvarių viešųjų finansų plėtros programos pažangos priemonės „Stiprinti viešojo ir privataus sektorių partnerystę ir skatinti privačių investicijų pritraukimą“:
1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 82 punktu, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 88 punktu, įgyvendindama 2022–2030 metų plėtros tvarių viešųjų finansų plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 209 „Dėl 2022–2030 metų tvarių viešųjų finansų plėtros programos patvirtinimo“, ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymą Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo,“.
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Tvarių viešųjų finansų plėtros programos pažangos priemonės Nr. 04-001-08-05-04 „Stiprinti viešojo ir privataus sektorių partnerystę ir skatinti privačių investicijų pritraukimą“ aprašą:
2.1. Pakeičiu I skyrių:
2.1.1. Papildau po rodikliu R-04-001-08-05-04-03 rodikliu R-04-001-08-05-04-04:
„R-04-001-08-05-04-04 |
Rezultato |
Nacionalinės plėtros įstaigos nuosavo kapitalo grąža (ROE) |
Proc. |
NA |
NA |
4 (2025 m.) |
EGADP paskolos lėšos“. |
2.1.2. Papildau rodikliais:
„P-04-001-08-05-04-06 P.S.1.1194
|
Produkto
|
Žaliųjų finansų kompetencijų ir žinių centro įsteigimas ir jo veikimo pradžia |
Vnt. |
0 |
NA |
1 (2023 m. IV ketv.) |
EGADP lėšos |
P-04-001-08-05-04-07 P.N.1.4167 |
Produkto |
Išaugęs viešojo ir privataus sektoriaus bendradarbiavimas tvariųjų finansų srityje – įkurtoje tvariųjų finansų platformoje pradėjusios bendradarbiauti (į sukurtos tvariųjų finansų platformos veiklą įsitraukusios) institucijos ir organizacijos |
Vnt. |
0 |
NA |
50 (2026 m. I ketv.) |
EGADP paskolos lėšos |
P-04-001-08-05-04-08 P.N.1.4168 |
Produkto |
Viešojo ir privataus sektoriaus konsultacijoms tvariųjų finansų srityje skirtų dokumentų rinkinio parengimo užbaigimas |
Vnt. |
NA |
NA |
1 rinkinys (2026 m. I ketv.) |
EGADP paskolos lėšos |
P-04-001-08-05-04-09 P.S. 1.1193
|
Produkto |
Žaliųjų finansų veiksmų plano patvirtinimas |
Vnt. |
NA |
NA |
1 (2023 m. IV ketv.) |
- |
P-04-001-08-05-04-10 P.S.1.1205
|
Produkto |
Kapitalo pervedimas iš Vyriausybės uždarajai akcinei bendrovei „Investicijų ir verslo garantijos“ |
Eur |
NA |
NA |
150 000 000 (2024 m. II ketv.) |
EGADP paskolos lėšos |
P-04-001-08-05-04-11 P.S.1.1206
|
Produkto |
Uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ investavimo politika |
Vnt. |
NA |
NA |
1 (2025 m. I ketv.) |
EGADP paskolos lėšos“. |
2.2. Pakeičiu II skyrių ir jį išdėstau taip:
„II SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI
Finansavimo apimtis ir šaltiniai |
Lėšų poreikis (tūkst. eurų) |
1 |
2 |
1.1. Valstybės biudžeto (toliau – VB) lėšos |
153 324 |
1.1.1.1.2. VB lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš Europos Sąjungos fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčiui |
782 |
1.1.1.1.12. EGADP paskolos lėšos |
152 542 |
1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
2 714 |
1.3.3.1.57. EGADP lėšos |
2 714 |
IŠ VISO: |
156 038“. |
2.3. Pakeičiu III skyrių:
2.3.1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Nacionalinių plėtros įstaigų konsolidavimas |
|
|
R – Pritrauktų privačių lėšų padidėjimas, kartais |
2,5 (2030) |
|
|
||||||
2.1. Nacionalinių plėtros įstaigų konsolidavimas |
|
M |
FM su partneriais |
P |
Ne |
D |
2 000
420 |
EGADP lėšos
VB lėšos |
R – Mažų ir vidutinių įmonių, kurioms aktualiausia problema yra finansavimo prieinamumas, dalis |
8 (2024) |
CPVA |
- |
P – Įsigaliojęs Vyriausybės nutarimas, kuriuo trims įstaigoms panaikintas nacionalinių plėtros įstaigų statusas, šį statusą paliekant vienai įstaigai |
1 (2023 m. IV ketv.) |
|
|
|||||||||
|
P – Vyriausybės pritarimas konsolidavimo planui |
1 (2022 m. IV ketv.) |
|
|
||||||||
2.2. Nacionalinės plėtros įstaigos įstatinio kapitalo didinimas |
|
I |
- |
P |
Ne |
D |
150 000 |
EGADP paskolos lėšos |
R – Nacionalinės plėtros įstaigos nuosavo kapitalo grąža (ROE), proc. |
4 (2025 m.) |
- |
-
|
P – Kapitalo pervedimas iš Vyriausybės uždarajai akcinei bendrovei „Investicijų ir verslo garantijos“, Eur |
150 000 000 (2024 m. II ketv.)
|
- |
- |
|||||||||
P – Uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ investicijų politika |
1 (2025 m. I ketv.) |
- |
-“. |
2.3.2. Papildau 3 ir 4 punktais:
„3. Žaliųjų finansų veiksmų plano rengimas |
R |
FM |
- |
- |
- |
- |
- |
P – Žaliųjų finansų veiksmų plano patvirtinimas |
1 (2023 m. IV ketv.) |
- |
- |
4. Žaliųjų finansų kompetencijų ir žinių centro įsteigimas ir įveiklinimas |
M |
Uždaroji akcinė bendrovė „Investi-cijų ir verslo garantijos“ |
P |
Ne |
D |
2 542
246 |
EGADP paskolos lėšos
VB lėšos |
P – Žaliųjų finansų kompetencijų ir žinių centro įsteigimas ir jo veikimo pradžia
P – Išaugęs viešojo ir privataus sektoriaus bendradarbiavimas tvariųjų finansų srityje – įkurtoje tvariųjų finansų platformoje pradėjusios bendradarbiauti (į sukurtos tvariųjų finansų platformos veiklą įsitraukusios) institucijos ir organizacijos
P – Viešojo ir privataus sektoriaus konsultacijoms tvariųjų finansų srityje skirtų dokumentų rinkinio parengimo užbaigimas |
1 (2023 m. IV ketv.)
50 (2026 m. I ketv.
1 rinkinys (2026 m. I ketv. |
CPVA |
FM“. |
2.3.3. Pakeičiu pastabas ir jas išdėstau taip:
„Pastabos:
1. Šio aprašo III skyriuje vartojami trumpiniai:
2 stulpelyje: M – mišri (-us); R – reguliacinė (-is), I – investicinė (-is);
4 stulpelyje: P – planavimas;
6 stulpelyje: D – dotacija;
2 stulpelyje: P – produkto rodiklis, R – rezultato rodiklis.
2. Projektų finansavimo sąlygos nustatytos šio aprašo 1–3 prieduose. Stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės pridedamos šio aprašo 4 priede.“
2.4. Pakeičiu 2 priedą:
2.4.1. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. Horizontaliųjų principų reikalavimai |
Projekto įgyvendinimo metu nepažeidžiami horizontalieji principai. Įvertintas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ komponento „Veiksmingas viešasis sektorius ir prielaidos atsitiesti po pandemijos“ planuojamos reformos „Nacionalinio biudžeto ilgalaikis tvarumas ir skaidrumas“ numatomas poveikis aplinkos veiksniams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, ir nustatyta, kad planuojama reforma neturi jokio numatomo poveikio visiems 6 aplinkos tikslams arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio visą gyvavimo ciklą, atsižvelgiant į šios reformos pobūdį, ir todėl laikoma, kad ji atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą. Projekto veiklomis bus prisidedama prie lygių galimybių ir lyčių lygybės principo įgyvendinimo. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas šio aprašo 1 priede.“ |
2.4.2. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Kiti reikalavimai |
Kai projekto lėšomis numatoma finansuoti elektros ir elektroninės įrangos įsigijimo išlaidas, projekto vykdytojui inicijuojant projekto sutarties keitimą arba ne vėliau kaip teikiant projekto veiklos ataskaitą, į kurią įtraukiamos elektros ir elektroninės įrangos įsigijimo išlaidos, teikiama projekto vykdytojo (partnerio) patvirtinta pareiškėjo (partnerio) įsipareigojimo dėl elektros ir elektroninės įrangos, baigusios gyvavimo ciklą, ir (arba) projekto įgyvendinimo metu susidariusių elektros ir elektroninės įrangos atliekų perdavimo sutvarkyti deklaracija (šio aprašo 2 priedas).“ |
2.4.4. Pakeičiu 1 priedo 4 punktą ir jį išdėstau taip:
„4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Vertinama, kad planuojama vykdyti veikla neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veikla atitinka perėjimo prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslą. Vykdant veiklą nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri turėtų įtakos žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. Naudojama įranga (serveriai, kompiuteriai, duomenų perdavimo tinklų ir duomenų saugojimo įranga) atitiks 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2009/125/EB, nustatančioje ekologinio projektavimo reikalavimų su energija susijusiems gaminiams nustatymo sistemą, nustatytus su energija susijusiems gaminiams, kuriuos naudojant daroma didelė tiesioginė ar netiesioginė įtaka energijos ir kitų svarbių išteklių suvartojimui, taikomus gaminio ženklinimo energijos vartojimo efektyvumo etikete reikalavimus. Taip pat bus laikomasi 2012 m. liepos 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2012/19/ES dėl elektros ir elektroninės įrangos atliekų nuostatų. Įranga, baigusi savo gyvavimo ciklą, bus sutvarkoma vadovaujantis Direktyvos 2012/19/ES nuostatomis. |
Pareiškėjo (partnerio) įsipareigojimo dėl elektros ir elektroninės įrangos, baigusios gyvavimo ciklą, ir (arba) projekto įgyvendinimo metu susidariusių elektros ir elektroninės įrangos atliekų perdavimo sutvarkyti deklaracija.“ |